Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

 

PONIEDZIAŁEK 30.03.2020

 

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Kalendarz pogody

Spójrz na obrazek w poniższy linku przedstawiający symbole pogodowe i powiedz co oznaczają.

https://www.creativecenter.brother/pl-pl/home/home-category/learning-activities/worksheets/weather-symbols-worksheet

Obserwuj pogodę za oknem zaczynając od poniedziałku (przez 5 dni). Poproś Rodziców o narysowanie tabelki z dniami tygodnia i obok każdego dnia narysuj odpowiedni, pasujący do pogody symbol.

 

Zadanie 2

 

Rysuj po śladzie

Pokoloruj słoneczko. Dorysuj nad słoneczkiem chmurkę i wyklej ją kulkami z papieru kolorowego lub toaletowego.

https://etiudka.files.wordpress.com/2010/01/slonko008.pdf

 

 

 

 

MISIE

 

Zadanie 1

Masażyk

Do zabawy zapraszamy rodzica z dzieckiem – rodzic czytając wiersz wykonuje czynności zapisane w nawiasie, potem może być mała zmian – mama lub tatuś czyta, a dziecko wykonuje masażyk na ich plecach.

 

Przyszła mała ogrodniczka („chodzimy” palcami jednej ręki po pleckach dziecka)

Zagrabiła grządki (drapiemy dziecko po całych pleckach)

Potem ziemię wygładziła (głaszczemy dziecko po pleckach)

Zrobiła porządki. („zamiatamy” palcami w różne strony, udając, że strzepujemy coś z plecków)

 

Tu kwiatuszki posadziła (w jednej części plecków delikatnie stukamy palcami w kilku punktach)

A tutaj koperek (teraz w innej części plecków robimy to samo)

Teraz mamę zaprosiła (podczas dwóch ostatnich wersów spacerujemy po pleckach palcami dwóch rąk)

Na wspólny spacerek.

 

No a teraz rozruszamy swoje ciało (oczywiście z mamą i tatą)

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

Zadanie 2

,,Wiosenny rysunek według instrukcji’’.

Dziecko otrzymuje kartkę z konturem domku (bez okien i drzwi) na dole kartki oraz ołówek. Rodzic czyta instrukcję, co i gdzie należy narysować na kartce.
Instrukcja:
1. w prawym górnym rogu narysuj chmurkę,
2. na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi,
3. po prawej stronie domu narysuj drzewo,
4. po lewej stronie domu narysuj płotek,
5. nad domkiem narysuj słońce,
6. pokoloruj rysunek tak aby był bardzo wiosenny.


 

KRASNALE

 

Zadanie 1

Wiosenne porządki

Zabawa dydaktyczna wg. M. Bogdanowicz pt, Magiczne pudełko” – poznanie wielozmysłowe sprzętów służących do robienia porządków.

Zadanie 2

Naucz się wiersza I. Salach pt. ,,Ogrodnicy” na pamięć (oczywiście z pomocą osoby dorosłej)


Idą, ida ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.

 

Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.

 

 

SMERFY

 

Zadanie 1

Wiosenne porządki

Proponuję przeczytanie opowieść ruchową „Wiosenne porządki”. Rodzic czyta dziecku tekst, zadaniem dziecka jest pokazanie go za pomocą odpowiednich ruchów.

Wiosenne porządki

Emilia Raczek

Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki. Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dziecko naśladuje machanie miotłami). Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb i pucowanie ich). Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co nie miara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu). No prawie posprzątane, ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dziecko naśladuje mycie podłogi). Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.

 

Zadanie 2

Zabawa „Odkurzacze nowej generacji”. Dziecko siedzi na podłodze, a rodzic mówi: Będziesz teraz odkurzaczem nowej generacji, który działa tak, jak zostanie zaprogramowany prze komputer. Ja będę komputerem i będę mówić co ma robić odkurzacz. Gdy zagram na…… odkurzacz jeździ po podłodze i odkurza (dziecko ślizga się na pupie i próbuje wydawać odgłos zbliżony do pracującego odkurzacza). Gdy zagram na……. odkurzacz włącza funkcję mycia podłogi (dziecko zatrzymuje się i w miejscu porusza stopami na przemian do przodu i do tyłu). Gdy zagram na….. odkurzacz włącza opcję polerowania podłogi (dziecko kręci się na pupie wokół własnej osi).

Grać możemy na tym co mamy pod ręką, na klockach, łyżkach, może jest w domu bębenek albo grzechotka.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wierszyka, następnie nazwij zwierzęta, które są na obrazkach. Po wysłuchaniu wiersza otwórz poniższe linki i pdaj nazwy dorosłych zwierząt oraz nazwy ich młodych.

 

Na podwórku koło bramy

Hanna Łochocka

 

Na podwórku koło bramy

wiodą spory cztery mamy.

Każda woła, że jej dziecię

najładniejsze jest na świecie.

 

Mówi krowa: cielątko!

Mówi owca: jagniątko!

Mówi świnka: prosiątko!

A kobyłka: źrebiątko!

 

Lecz tymczasem dziatek czwórka

już wymknęła się z podwórka

i na łączce sobie hasa

w lewo, w prawo, hej hopsasa!

 

Podskakuje cielątko,

a tuż za nim jagniątko,

podryguje prosiaczek,

biega w kółko źrebaczek.

 

A z pobliskiej biegł zagrody

hałaśliwy kundel młody

i ogonem raźnie machał,

poszczekując: hau, hau, hau, hau.

 

Oj, umyka cielątko,

oj, umyka jagniątko,

oj, umyka źrebaczek,

a na końcu prosiaczek.

 

Ilustacja w linku do wykorzystania (Zwierząta i ich dzieci)

 

https://blizejprzedszkola.pl/plakat-zwierzeta-wiejskie-i-ich-dzieci-cz-1,2,3372.html#

(jeżeli jest problem z otwarciem linku to proszę go skopiować i otworzyć w nowym oknie)

 

Spróbuj dopowiedzieć rym. Powtarzaj słowa i wykonuj czynności.

 

Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.

Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.

 

Zadanie 2

Pokoloruj obrazek, wg kodu.

 

http://chomikuj.pl/rymanka/zachomikowane/Karty+pracy/kolorowanie+wg+kodu/img120(1)(1),220675537.jpg

 

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

Posłuchajcie piosenki ,,Stary Donald farmę miał” na https://youtu.be/KITSIpt5GzA i odpowiedzcie rodzicom na pytania: jakie zwierzęta hodował stary Donald i czym jeszcze zajmuje się rolnik na wsi.

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczna ,,Zwierzątka”. W poniższych linkach znajdziecie Państwo zwierzęta do wydrukowania. Dziecko wybiera sobie dowolny rysunek i wypełnia kontur zwierzątka skrawkami kolorowego papieru. Zwraca uwagę na estetykę pracy.

https://images.app.goo.gl/tFdyN1NgXR5AngPx8

https://images.app.goo.gl/d9G4Z496MqLkzBrYA

https://images.app.goo.gl/6aFpXg8C2DQ9K9LY9

https://images.app.goo.gl/ikSNy7q7TFeM2kXn7

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Oglądanie zdjęć przedstawiających krowy – ilustracje można wyszukać w dostępnych w domu książkach. Rozmowa z dzieckiem na temat wyglądu krowy, wyjaśnienie dlaczego hodujemy krowy. Podanie odpowiedzi na pytanie: Co nam daje krowa? Oglądanie różnych produktów – przetworów z mleka (ser żółty, ser biały, jogurt, śmietana, masło), które mamy w lodówce. A na koniec proponujemy wydrukowanie i pokolorowanie krowy. Kolorowankę można znaleźć w linku http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/krowa-w-latki

 

Zadanie 2

Wysłuchanie wiersza K. Łochockiej pt. „Czarna krowa ”. Rozmowa na temat treści wiersza. Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów.

 

Czarna krowa

Czarna krowa w kropki bordo

gryzła trawę kręcąc mordą.

Kręcąc mordą i rogami

gryzła trawę wraz z jaskrami.

 

Czarna krowo, nie kręć rogiem,

bo ja pieróg jem z twarogiem:

gdy tak srogo rogiem kręcisz,

gryźć pieroga nie mam chęci.

 

Jedz bez trwogi swe pierogi,

nie są groźne krowie rogi.

Jestem bardzo dobra krowa

rodem z miasta Żyrardowa.

Raz do roku w Żyrardowie

pieróg z grochem dają krowie.

Więc mi odkrój róg pieroga,

a o krowich nie myśl rogach.

 

Ja Ci również radość sprawię:

Jaskry, które rosną w trawie,

zręcznie ci pozrywam mordą

czarną mordą w kropki bordo.

 

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat pożywienia dla zwierząt na podstawie wiersza Heleny Bechlerowej pt. „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”.

 

To jest Filik – kotek bury.

Ma wąsiki i pazury.

Dobry jest ten Filik

chce, by wszyscy mleko pili.

Stanął Filik przy kurniku.

– Czy chcesz mleka, koguciku?

Lecz kogucik z kurką czarną

na śniadanie jedli ziarno.

Rodzic pyta: Jakie zwierzęta jedzą ziarno? (kury, indyki, kaczki, gęsi)

 

Koło żłobu stoi konik.

Filik ładnie się ukłonił.

– Lubisz mleko? – Nie, ja rano

smaczny owies jem i siano.

R. pyta: Jakie zwierzęta jedzą siano? (krowy, kozy, owce, konie)

 

Do królika kotek poszedł.

– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!

Ale królik siadł pod drzewkiem:

chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.

R. pyta: Jakie zwierzęta jedzą marchewkę? (króliki, krowy, konie, kozy)

 

Przed gołąbkiem Filik staje,

słodkie mleko mu podaje.

– Wypij mleczko sam, Filiku,

ja mam groszek w gołębniku.

R. pyta: Co jedzą gołębie i inne ptaki?

 

Więc do krówki poszedł kotek.

– Czy na mleko masz ochotę?

– Nie, Filiku, bo ja przecież

jem zieloną trawkę w lecie.

R. pyta: Jakie zwierzęta jedzą latem trawę? (krowy, kozy, owce, konie)

 

Koło furtki kózka biała

także mleka pić nie chciała.

– Zabierz sobie, kotku, dzbanek!

Ja jem liście kapuściane.

R. pyta: Co jedzą kozy? (siano, marchew, kukurydzę, groch)

 

Poszedł kotek do motyla

i dzbanuszek mu nachyla.

Ale motyl tam na łące

pije z kwiatka sok pachnący.

R. pyta: Co jedzą motyle? (nektar, pyłek kwiatowy, soczyste owoce, które spijają za pomocą trąbki)

 

Teraz kotek mleko niesie

do wiewiórki w ciemnym lesie.

Na sosence wiewióreczka

gryzie orzech, nie chce mleczka.

R. pyta: Co je wiewiórka? (orzechy, ukryte w szyszkach nasiona drzew iglastych, nasiona drzew liściastych – żołędzie, nasiona klonu, jagody, grzyby)

 

Wraca kotek. Koło płotka

na ścieżynce jeża spotkał.

Jeżyk woła go z daleka:

– Bury kotku, daj mi mleka!

O, bo jeże, tak jak kotki,

bardzo lubią mleczko słodkie.

R. pyta: Co je jeż? (owady, dżdżownice, żaby, małe gady. Piją mleko matki – są ssakami.

 

Można ten wierszyk znaleźć na http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/05/jak-kotek-zwierzeta-mlekiem-czestowa.html

 

Zadanie 2

 

Zabawa przy piosence pt. „Stary Donald farmę miał” – dziecko zna nazwy zwierząt gospodarstwa wiejskiego, naśladuje głosy zwierząt.

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA&list=RDKITSIpt5GzA&start_radio=1

 

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Piosenka pt. „Stary Donald”.

Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej kury hodował ija, ija, o!

Ko-ko tu, ko-ko tam,

wszędzie ko-ko, tu i tam.

 

Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej kaczki hodował ija, ija, o!

Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,

wszędzie kwa-kwa, tu i tam.

 

Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej gęsi hodował ija, ija, o!

Gę-gę tu, gę-gę tam,

wszędzie gę-gę, tu i tam.

 

Stary Donald farmę miał ija, ija, o!

Na niej indyki hodował ija, ija, o!

Gul-gul tu, gul-gul tam,

wszędzie gul-gul, tu i tam.

 

https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA&list=RDKITSIpt5GzA&start_radio=1

 

Zadanie 2

 

Zabawa ruchowa z elementami celowania i rzutu - „Celowanie do okienka”. Spróbuj 7 razy trafić małą maskotką do celu ( miski). Trzymam mocno kciuki na pewno się uda.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Na kartce narysuj swoją rodzinę podczas wspólnej zabawy. Użyj jak najwięcej ilości kolorów.

Do powstałego portretu rodzice mogą zadać dziecku wiele pytań typu:

Jaki kolor oczu ma twoja mama, a jaki tata?

Kto z waszej rodziny jest najwyższy, a kto najniższy?

Kto w waszej rodzinie ma najdłuższe włosy?

Na jaką głoskę zaczyna się imię mamy?

 

Mam nadzieję, że często bawicie się razem J.

 

Zadanie 2

Eksperymenty w domu „Tornado w słoiku”

Do stworzenia mini trąby powietrznej potrzebujemy:

– słoika

– wody

– płynu do mycia naczyń lub mydła w płynie

Słoik napełniamy do wysokości 3/4 wodą. Dolewamy kroplę płynu do mycia naczyń. Dokładnie zakręcamy i trzęsiemy słoikiem wprawiając go w ruch obrotowy. Obserwujemy powstałe tornado!

 

 

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa logorytmiczna do piosenki „A ram sam sam”.

 

Śpiewaj i pokazuj:

 

https://youtu.be/k7AsdUIXR4s

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.