Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1881
PONIEDZIAŁEK 30.03.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Kalendarz pogody
Spójrz na obrazek w poniższy linku przedstawiający symbole pogodowe i powiedz co oznaczają.
https://www.creativecenter.brother/pl-pl/home/home-category/learning-activities/worksheets/weather-symbols-worksheet
Obserwuj pogodę za oknem zaczynając od poniedziałku (przez 5 dni). Poproś Rodziców o narysowanie tabelki z dniami tygodnia i obok każdego dnia narysuj odpowiedni, pasujący do pogody symbol.
Zadanie 2
Rysuj po śladzie
Pokoloruj słoneczko. Dorysuj nad słoneczkiem chmurkę i wyklej ją kulkami z papieru kolorowego lub toaletowego.
https://etiudka.files.wordpress.com/2010/01/slonko008.pdf
MISIE
Zadanie 1
Masażyk
Do zabawy zapraszamy rodzica z dzieckiem – rodzic czytając wiersz wykonuje czynności zapisane w nawiasie, potem może być mała zmian – mama lub tatuś czyta, a dziecko wykonuje masażyk na ich plecach.
Przyszła mała ogrodniczka („chodzimy” palcami jednej ręki po pleckach dziecka)
Zagrabiła grządki (drapiemy dziecko po całych pleckach)
Potem ziemię wygładziła (głaszczemy dziecko po pleckach)
Zrobiła porządki. („zamiatamy” palcami w różne strony, udając, że strzepujemy coś z plecków)
Tu kwiatuszki posadziła (w jednej części plecków delikatnie stukamy palcami w kilku punktach)
A tutaj koperek (teraz w innej części plecków robimy to samo)
Teraz mamę zaprosiła (podczas dwóch ostatnich wersów spacerujemy po pleckach palcami dwóch rąk)
Na wspólny spacerek.
No a teraz rozruszamy swoje ciało (oczywiście z mamą i tatą)
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
Zadanie 2
,,Wiosenny rysunek według instrukcji’’.
Dziecko otrzymuje kartkę z konturem domku (bez okien i drzwi) na dole kartki oraz ołówek. Rodzic czyta instrukcję, co i gdzie należy narysować na kartce.
Instrukcja:
1. w prawym górnym rogu narysuj chmurkę,
2. na dole kartki jest domek, dorysuj okno i drzwi,
3. po prawej stronie domu narysuj drzewo,
4. po lewej stronie domu narysuj płotek,
5. nad domkiem narysuj słońce,
6. pokoloruj rysunek tak aby był bardzo wiosenny.
KRASNALE
Zadanie 1
Wiosenne porządki
Zabawa dydaktyczna wg. M. Bogdanowicz pt, Magiczne pudełko” – poznanie wielozmysłowe sprzętów służących do robienia porządków.
Zadanie 2
Naucz się wiersza I. Salach pt. ,,Ogrodnicy” na pamięć (oczywiście z pomocą osoby dorosłej)
Idą, ida ogrodnicy. Tup!
Niosą grabki i łopatki. Hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką.
Szu, szu, szu grabkami.
Tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
SMERFY
Zadanie 1
Wiosenne porządki
Proponuję przeczytanie opowieść ruchową „Wiosenne porządki”. Rodzic czyta dziecku tekst, zadaniem dziecka jest pokazanie go za pomocą odpowiednich ruchów.
Wiosenne porządki
Emilia Raczek
Zaświeciło słonko – czas zrobić wiosenne porządki. Wszyscy chwycili się za miotły, szczotki i dalej do pracy (Dziecko naśladuje machanie miotłami). Wszyscy popatrzyli – szyby w okienkach brudne – dalej płyn i ścierka (Spryskiwanie szyb i pucowanie ich). Ale co to? Na półeczkach, na stoliczkach – kurzu co nie miara! Trzeba zrobić z tym porządek! (Zbieranie kurzu). No prawie posprzątane, ale kto tu tak nachlapał? Szybko trzeba udać się po pomoc do mopa (Dziecko naśladuje mycie podłogi). Koniec pracy! Czas na odpoczynek. W czystym pokoju lepiej się odpoczywa.
Zadanie 2
Zabawa „Odkurzacze nowej generacji”. Dziecko siedzi na podłodze, a rodzic mówi: Będziesz teraz odkurzaczem nowej generacji, który działa tak, jak zostanie zaprogramowany prze komputer. Ja będę komputerem i będę mówić co ma robić odkurzacz. Gdy zagram na…… odkurzacz jeździ po podłodze i odkurza (dziecko ślizga się na pupie i próbuje wydawać odgłos zbliżony do pracującego odkurzacza). Gdy zagram na……. odkurzacz włącza funkcję mycia podłogi (dziecko zatrzymuje się i w miejscu porusza stopami na przemian do przodu i do tyłu). Gdy zagram na….. odkurzacz włącza opcję polerowania podłogi (dziecko kręci się na pupie wokół własnej osi).
Grać możemy na tym co mamy pod ręką, na klockach, łyżkach, może jest w domu bębenek albo grzechotka.
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj wierszyka, następnie nazwij zwierzęta, które są na obrazkach. Po wysłuchaniu wiersza otwórz poniższe linki i pdaj nazwy dorosłych zwierząt oraz nazwy ich młodych.
Na podwórku koło bramy
Hanna Łochocka
Na podwórku koło bramy
wiodą spory cztery mamy.
Każda woła, że jej dziecię
najładniejsze jest na świecie.
Mówi krowa: cielątko!
Mówi owca: jagniątko!
Mówi świnka: prosiątko!
A kobyłka: źrebiątko!
Lecz tymczasem dziatek czwórka
już wymknęła się z podwórka
i na łączce sobie hasa
w lewo, w prawo, hej hopsasa!
Podskakuje cielątko,
a tuż za nim jagniątko,
podryguje prosiaczek,
biega w kółko źrebaczek.
A z pobliskiej biegł zagrody
hałaśliwy kundel młody
i ogonem raźnie machał,
poszczekując: hau, hau, hau, hau.
Oj, umyka cielątko,
oj, umyka jagniątko,
oj, umyka źrebaczek,
a na końcu prosiaczek.
Ilustacja w linku do wykorzystania (Zwierząta i ich dzieci)
https://blizejprzedszkola.pl/plakat-zwierzeta-wiejskie-i-ich-dzieci-cz-1,2,3372.html#
(jeżeli jest problem z otwarciem linku to proszę go skopiować i otworzyć w nowym oknie)
Spróbuj dopowiedzieć rym. Powtarzaj słowa i wykonuj czynności.
Powiedz: prosię i podrap się po … nosie.
Powiedz: koń i wyciągnij do mnie… dłoń.
Powiedz: krowy i dotknij palcem … głowy.
Powiedz: króliczki i nadmij … policzki.
Powiedz: kaczuszka i dotknij łokciem …brzuszka.
Powiedz: psy i klaśnij raz, dwa, …trzy.
Zadanie 2
Pokoloruj obrazek, wg kodu.
http://chomikuj.pl/rymanka/zachomikowane/Karty+pracy/kolorowanie+wg+kodu/img120(1)(1),220675537.jpg
BIEDRONKI
Zadanie 1
Posłuchajcie piosenki ,,Stary Donald farmę miał” na https://youtu.be/KITSIpt5GzA i odpowiedzcie rodzicom na pytania: jakie zwierzęta hodował stary Donald i czym jeszcze zajmuje się rolnik na wsi.
Zadanie 2
Praca plastyczna ,,Zwierzątka”. W poniższych linkach znajdziecie Państwo zwierzęta do wydrukowania. Dziecko wybiera sobie dowolny rysunek i wypełnia kontur zwierzątka skrawkami kolorowego papieru. Zwraca uwagę na estetykę pracy.
https://images.app.goo.gl/tFdyN1NgXR5AngPx8
https://images.app.goo.gl/d9G4Z496MqLkzBrYA
https://images.app.goo.gl/6aFpXg8C2DQ9K9LY9
https://images.app.goo.gl/ikSNy7q7TFeM2kXn7
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Oglądanie zdjęć przedstawiających krowy – ilustracje można wyszukać w dostępnych w domu książkach. Rozmowa z dzieckiem na temat wyglądu krowy, wyjaśnienie dlaczego hodujemy krowy. Podanie odpowiedzi na pytanie: Co nam daje krowa? Oglądanie różnych produktów – przetworów z mleka (ser żółty, ser biały, jogurt, śmietana, masło), które mamy w lodówce. A na koniec proponujemy wydrukowanie i pokolorowanie krowy. Kolorowankę można znaleźć w linku http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/krowa-w-latki
Zadanie 2
Wysłuchanie wiersza K. Łochockiej pt. „Czarna krowa ”. Rozmowa na temat treści wiersza. Wyjaśnienie niezrozumiałych słów i zwrotów.
Czarna krowa
Czarna krowa w kropki bordo
gryzła trawę kręcąc mordą.
Kręcąc mordą i rogami
gryzła trawę wraz z jaskrami.
Czarna krowo, nie kręć rogiem,
bo ja pieróg jem z twarogiem:
gdy tak srogo rogiem kręcisz,
gryźć pieroga nie mam chęci.
Jedz bez trwogi swe pierogi,
nie są groźne krowie rogi.
Jestem bardzo dobra krowa
rodem z miasta Żyrardowa.
Raz do roku w Żyrardowie
pieróg z grochem dają krowie.
Więc mi odkrój róg pieroga,
a o krowich nie myśl rogach.
Ja Ci również radość sprawię:
Jaskry, które rosną w trawie,
zręcznie ci pozrywam mordą
czarną mordą w kropki bordo.
ŻABKI
Zadanie 1
Rozmowa na temat pożywienia dla zwierząt na podstawie wiersza Heleny Bechlerowej pt. „Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował”.
To jest Filik – kotek bury.
Ma wąsiki i pazury.
Dobry jest ten Filik
chce, by wszyscy mleko pili.
Stanął Filik przy kurniku.
– Czy chcesz mleka, koguciku?
Lecz kogucik z kurką czarną
na śniadanie jedli ziarno.
Rodzic pyta: Jakie zwierzęta jedzą ziarno? (kury, indyki, kaczki, gęsi)
Koło żłobu stoi konik.
Filik ładnie się ukłonił.
– Lubisz mleko? – Nie, ja rano
smaczny owies jem i siano.
R. pyta: Jakie zwierzęta jedzą siano? (krowy, kozy, owce, konie)
Do królika kotek poszedł.
– Pij, pij mleczko, bardzo proszę!
Ale królik siadł pod drzewkiem:
chrupu, chrupu – gryzł marchewkę.
R. pyta: Jakie zwierzęta jedzą marchewkę? (króliki, krowy, konie, kozy)
Przed gołąbkiem Filik staje,
słodkie mleko mu podaje.
– Wypij mleczko sam, Filiku,
ja mam groszek w gołębniku.
R. pyta: Co jedzą gołębie i inne ptaki?
Więc do krówki poszedł kotek.
– Czy na mleko masz ochotę?
– Nie, Filiku, bo ja przecież
jem zieloną trawkę w lecie.
R. pyta: Jakie zwierzęta jedzą latem trawę? (krowy, kozy, owce, konie)
Koło furtki kózka biała
także mleka pić nie chciała.
– Zabierz sobie, kotku, dzbanek!
Ja jem liście kapuściane.
R. pyta: Co jedzą kozy? (siano, marchew, kukurydzę, groch)
Poszedł kotek do motyla
i dzbanuszek mu nachyla.
Ale motyl tam na łące
pije z kwiatka sok pachnący.
R. pyta: Co jedzą motyle? (nektar, pyłek kwiatowy, soczyste owoce, które spijają za pomocą trąbki)
Teraz kotek mleko niesie
do wiewiórki w ciemnym lesie.
Na sosence wiewióreczka
gryzie orzech, nie chce mleczka.
R. pyta: Co je wiewiórka? (orzechy, ukryte w szyszkach nasiona drzew iglastych, nasiona drzew liściastych – żołędzie, nasiona klonu, jagody, grzyby)
Wraca kotek. Koło płotka
na ścieżynce jeża spotkał.
Jeżyk woła go z daleka:
– Bury kotku, daj mi mleka!
O, bo jeże, tak jak kotki,
bardzo lubią mleczko słodkie.
R. pyta: Co je jeż? (owady, dżdżownice, żaby, małe gady. Piją mleko matki – są ssakami.
Można ten wierszyk znaleźć na http://zbajkaprzezswiat.blogspot.com/2018/05/jak-kotek-zwierzeta-mlekiem-czestowa.html
Zadanie 2
Zabawa przy piosence pt. „Stary Donald farmę miał” – dziecko zna nazwy zwierząt gospodarstwa wiejskiego, naśladuje głosy zwierząt.
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA&list=RDKITSIpt5GzA&start_radio=1
STOKROTKI
Zadanie 1
Piosenka pt. „Stary Donald”.
Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kury hodował ija, ija, o!
Ko-ko tu, ko-ko tam,
wszędzie ko-ko, tu i tam.
Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej kaczki hodował ija, ija, o!
Kwa-kwa tu, kwa-kwa tam,
wszędzie kwa-kwa, tu i tam.
Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej gęsi hodował ija, ija, o!
Gę-gę tu, gę-gę tam,
wszędzie gę-gę, tu i tam.
Stary Donald farmę miał ija, ija, o!
Na niej indyki hodował ija, ija, o!
Gul-gul tu, gul-gul tam,
wszędzie gul-gul, tu i tam.
https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA&list=RDKITSIpt5GzA&start_radio=1
Zadanie 2
Zabawa ruchowa z elementami celowania i rzutu - „Celowanie do okienka”. Spróbuj 7 razy trafić małą maskotką do celu ( miski). Trzymam mocno kciuki na pewno się uda.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Na kartce narysuj swoją rodzinę podczas wspólnej zabawy. Użyj jak najwięcej ilości kolorów.
Do powstałego portretu rodzice mogą zadać dziecku wiele pytań typu:
Jaki kolor oczu ma twoja mama, a jaki tata?
Kto z waszej rodziny jest najwyższy, a kto najniższy?
Kto w waszej rodzinie ma najdłuższe włosy?
Na jaką głoskę zaczyna się imię mamy?
Mam nadzieję, że często bawicie się razem J.
Zadanie 2
Eksperymenty w domu „Tornado w słoiku”
Do stworzenia mini trąby powietrznej potrzebujemy:
– słoika
– wody
– płynu do mycia naczyń lub mydła w płynie
Słoik napełniamy do wysokości 3/4 wodą. Dolewamy kroplę płynu do mycia naczyń. Dokładnie zakręcamy i trzęsiemy słoikiem wprawiając go w ruch obrotowy. Obserwujemy powstałe tornado!
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Zabawa logorytmiczna do piosenki „A ram sam sam”.
Śpiewaj i pokazuj: