Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

 

WTOREK 31.03.2020

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Obejrzyj film „Wywiad z bocianem”, www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw.

Odpowiedz na pytania: (dziecko odpowiada całym zdaniem)

  1. Skąd przylatują bociany?
  2. Kiedy przylatują bociany?
  3. Co lubią jeść bociany?
  4. Powiedz jak wygląda bocian. (jeżeli dziecko nie radzi sobie z samodzielnym opisem wyglądu, zadajemy pytania pomocnicze).
  5. Bocian to ptak, po czym to poznajemy? (ma dziób, skrzydła, pióra)

 

Zadanie 2

 

Posłuchaj piosenki: www.youtube.com/watch?v=Q9GXQJ6kRRA&t=59s Powtarzaj słowa refrenu i spróbuj go zaśpiewać. Pokaż jak porusza się bocian i jakie odgłosy wydaje (dziecko na refrenie chodzi wysoko podnosząc nogi i rozkładając ręce oraz powtarzając kle, kle).

Pokoloruj bociana wg instrukcji: www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-bocian.html czarne końce piór, czerwony dziób i nogi. Dorysuj (jeżeli jest wycinanka w domu można dokleić) pod nogami bociana, zieloną trawę, żółte słońce i niebieską chmurkę nad bocianem, trzy kolorowe kwiatki w trawie.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Zabawa matematyczna czyli zagadki ciekawskiej Agatki.

Dziecko otrzymuje papierową tacę oraz liczmany (można wykorzystać np. ziarna dużej fasoli, guziki itp. przedmioty) oraz cyfry od 1-10 wypisane na małych karteczkach.

 

1.Wróżka Misia ma rodzinkę kociąt.

Kotkę Matyldę i jej dwa kociątka.

Chce im uszyć butki na wiosnę.

Ile butków ma uszyć dla kociej rodziny?

Dziecko rozwiązuje zagadkę pomaga sobie układając i licząc fasolki (możesz również narysować kotki). Potem dobiera odpowiednią cyfrę.

 

2. Rodzina Milusińskich wybrała się na wycieczkę rowerową. Rowerem jedzie:

             – mama Milusińska
             – tata Milusiński
             – córeczka Milusinka
             – synek Milusinek

   Policz, ile razem kół mają rowery. (możesz narysować rowery)

  

Następną zagadkę próbuje samodzielnie ułożyć dziecko dla rodzica.

 

Zadanie 2

Różnice – znajdź 5 szczegółów

Dziecko za pomocą kursora zaznacza różnice klikając myszką
http://ito.hg.pl/inne.html

 

Można wykorzystać również zadania typu układanki,  puzzle, czy np. interaktywne kolorowanki,  dzięki którym dzieci z powodzeniem mogą ćwiczyć koordynację wzrokowo- ruchową, zapamiętują literki lub cyfry, doskonalą proces logicznego myślenia.

http://www.ito.hg.pl

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

Pogadanka na temat sposobów dbania o naszą planetę w oparciu o prezentację multimedialną pt.,, Dbamy o naszą planetę” http://scholaris.pl/resources/run/id/49408 ( w razie problemów proszę o wklejenie linka do przeglądarki)

 

 

Zadanie 2

Zabawa dydaktyczna pt ,,Do czego to służy?”-nazywanie przyborów służących do sprzątania, określanie szczegółowo ich przeznaczenia.

 

SMERFY

 

Zadanie 1

Zagadki dla Smerfików

 

Stoi w kuchni szafka,

ten kto jej używa,

wie, że jest przydatna,

bo wszystko pozmywa. (zmywarka)

 

Jeżdżę sobie po dywanie,

kiedy w domu jest sprzątanie. (odkurzacz)

 

Postawiona w kąt,

chętnie łyka prąd.

A gdy wody nabierze,

to się kręci i pierze. (pralka)

 

Stoi w kącie i woła:

„Chodźcie do mnie dzieci

I oddajcie mi papierki,

Bo uwielbiam śmieci. (kosz na śmieci)

 

 

Zadanie 2

Rozmowa inspirowana przedmiotami (urządzeniami) służącymi do utrzymywania porządku. Jeżeli do tej pory Wasze dziecko nie miało bezpośredniego kontaktu ze sprzętem sprzątającym to dzisiejsza propozycja jest dobrym momentem aby to zmienić. Na dywanie/podłodze gromadzimy wszystkie narzędzia do sprzątania. Do rozmowy z dzieckiem możemy wykorzystać poniższe pytania:

Do czego służą te przedmioty?

Co jeszcze jest potrzebne, aby zrobić porządek?

Czym różnią się te przedmioty?

Co trzeba zrobić, żeby odkurzacz zaczął działać? Przy tym pytaniu można przeprowadzić zabawę badawczą „Jak włączyć odkurzacz?”. Dziecko ogląda odkurzacz. Sprawdza, gdzie się go włącza i wyłącza. Przyciska przycisk. Można pozwolić mu na odkurzenie fragmentu dywanu.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/donald-i-odkurzacz

http://kolorowankidodruku.pl/kolorowanki-elektronika/664_kolorowanie-pralki.html

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Spróbuj rozwiązać zagadki słowne:

 

Czasami jest szara,

lecz najczęściej biała.

Nie każdy by odgadł,

gdyby nie gęgała. (gęś)

 

Uwielbia się kąpać,

krótkie nóżki ma,

na pewno odgadniesz,

gdy powiesz: – Kwa, kwa… (kaczka)

 

Nigdy się nie czesze,

Choć ma piękny grzebień,

Rano głośno pieje,

W dzień z kurami grzebie. (kogut)

 

Jest szybki i silny,

W skromnej stajni mieszka,

Kiedy mu jest smutno,

Głośno rży i wierzga. (koń)

 

Kiedy się w oborze,

Do syta nie naje,

Wtedy głośno ryczy

I mleka nie daje. (krowa)

 

Z jej runa powstają

Sweterki wełniane,

a swojego męża

nazywa baranem. (owca)

 

 

 

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki pt.: Stary Donald farmę miał . Czy pamiętasz, jakie zwierzęta w niej występowały? Spróbuj naśladować ruchem i głosem występujące w piosence zwierzęta.

https://youtu.be/KITSIpt5GzA

Ulep z plasteliny zwierzę, które mieszka na wiejskim podwórku

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Zabawa słowno - plastyczna ,,Gdzie mieszkają krowa, koń, świnia, kura?”

Dziecko rysuje na kartce zwierzątko i jego „domek”. Dzieli na sylaby nazwy zwierząt i nazwy ich domków.

 

Zadanie 2

 

,,Wyczaruj zwierzę?” – lepimy z plasteliny lub modeliny ulubione zwierzątko, a mama lub tata odgaduje jego nazwę.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Słuchanie piosenki pt. „Na podwórku”, ( słowa: Ewa Stadtmuller, muzyka: Anna Kuszcze),

ilustrowanej zdjęciami zwierząt z wiejskiego podwórka (linki podaję poniżej).

(Podaję link w celu odsłuchania piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Uq57eMCBBzI ).

 

I. Na podwórku zamieszanie,

Każdy czeka na śniadanie,

Głodny kot na płot się drapie

a gospodarz smacznie chrapie.

 

Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,

Karmić kury i indora,

Nieść do stajni sianko świeże,

A nie w łóżku sobie leżeć!

 

II. Pieje kogut kukuryku!

Nie ma ziarna dziś w kurniku!

Krowa muczy, kwiczy prosię:

Ktoś tu ma nas wszystkich w nosie.

 

Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,...

 

III. Gdy gospodarz to usłyszał,

Krzyknął: spokój, krzyknął: cisza,

Fantastyczny sen dziś miałem,

Więc przerywać go nie chciałem.

 

Ref.: Gospodarzu, wstawać pora,...

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kot_europejski_kr%C3%B3tkow%C5%82osy#/media/Plik:European_shorthair_cat.png

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kura_domowa#/media/Plik:Kura.JPG

https://pl.wikipedia.org/wiki/Indyk_zwyczajny#/media/Plik:Male_north_american_turkey_supersat urated.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stajnia#/media/Plik:Ears_Pricked_-_geograph.org.uk_-_311287.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kogut#/media/Plik:Kogut1.JPG

https://pl.wikipedia.org/wiki/Krowa#/media/Plik:Krowa.jpg

https://pl.wiktionary.org/wiki/prosi%C4%99#/media/Plik:Salon_agriculture_2009_-_Porcelet.jpg

 

Zadanie 2

Rozwijanie sprawności manualnej.

Lepienie z plasteliny wybranego zwierzęcia z wiejskiego podwórka, o którym była mowa w piosence. Zwrócenie szczególnej uwagi na części składowe (głowa, szyja, tułów, łapy/nogi). Dziecko po skończonej pracy, opowiada o swoim zwierzątku.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Zasianie rzeżuchy lub fasoli „Moja uprawa” – poznaje cykl rozwoju rośliny.

Hodowlę rzeżuchy można założyć na plastikowym talerzyku, wyłożonym watą i po posianiu nasion zalaną niewielką ilością wody. Natomiast do hodowli fasoli potrzebny jest słoik wypełniony wodą, gaza, gumka. Proszę, by dziecko każdego dnia podlewało uprawę i obserwowało zmiany. Może to również obejrzeć na:

https://www.youtube.com/watch?v=WqUG3DAtC34

https://www.youtube.com/watch?v=yztFDxDw2rQ

 

Zadanie 2

 

Wykonanie makiety z plasteliny lub dostępnych materiałów nt „Wymarzony ogródek”. Na tekturowej podkładce dziecko tworzy i umieszcza elementy ogródka, np. trawę, kwiaty, krzewy, drzewa. Jeśli nie posiadacie Państwo ww. materiałów proszę, by dzieci narysowały pracę na podany temat.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Opowiadanie pt: „Wiejskie podwórko”.

 

Poproś rodziców o przeczytanie opowiadania i spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania. Powodzenia, trzymam kciuki. Pamiętaj o naszym wierszyku na początku każdego opowiadania Gadu, gadu …..

,,Wiejskie podwórko”

Był sobie chłopiec o imieniu Krzyś, który mieszkał w mieście i miał wszystko, czego można było tylko zapragnąć. Każdego dnia mógł bawić się czym tylko chciał, grać w co tylko chciał. Ale mimo to zaczął się nudzić. Zabawki, telewizja już go nie cieszyły. Chłopiec był znużony, wzdychał: wszystko tu jest takie nudne. Smutny Krzyś położył się do łóżka, mając nadzieję, że może chociaż przyśni mu się coś ciekawego. W nocy usłyszał szum . Była to topola, która rosła na ogromnym wiejskim podwórku. Pachniało tam zupełnie inaczej i dźwięki też bardzo różniły się od tych z miasta. Krzyś zobaczył wiele zwierząt: krowy skubiące trawę, konie i źrebaki galopujące po pastwisku, kota i psa pijącego z jednej miski i koguta piejącego na środku podwórka. Chłopiec z zapartym tchem przyglądał się zwierzętom. Gdy się rano obudził był bardzo szczęśliwy i zadowolony. Poprosił rodziców, aby wszyscy razem wybrali się na wycieczkę na wieś.

 

- Gdzie mieszkał chłopiec?

- Dlaczego się nudził?

- Czy ty też się czasem nudzisz?

- Co przyśniło się chłopcu?

- Co zobaczył na wiejskim podwórku?

- Dlaczego na wsi jest ciekawiej niż w mieście?

- Czym się różni miasto od wsi?

Brawo wiedziałam, że się uda!

 

Zadanie 2

 

Narysuj cztery zwierzątka domowe i ich domki.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Pogodowe kodowanie. Pamiętacie J. Zaproście do zabawy całą rodzinę.

Poproście rodziców o wydrukowanie lub wykonanie karty do kodowania, przygotujcie kredki i zaczynamy J.

 

https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/thumb/uploads/5b2/783/5b2783d2db998538382504.png

 

 

Kolor niebieski: A5,A6,B4,C3,C5,C6,D2,D4,E3,E5,F2,F4,G3,G5,G6,H4,I5,I6

Kolor żółty: E1,E6,E7,E8,E9,E10,D10,C9

Kolor różowy: B5,C4,D3,D5,E2,E4,F3,G4,H5

 

Zadanie 2

Zabawa doświadczalna „Uciekający pieprz”,…. Ciekawe czy Ci się uda? J

Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: głęboki talerz, woda, pieprz, płyn do naczyń .

Sposób wykonania: talerz wypełnij po brzegi wodą. Następnie na jego powierzchnię sypiemy delikatnie pieprz, maczamy palec w płynie do mycia naczyń i przykładamy go na środek talerza. Obserwujemy, co się dzieje, gdy pieprz ma kontakt z płynem .

Mam nadzieję, że już wiecie dlaczego tak ważne jest mycie rąkJ.

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

 

Wykonaj wszystkie polecenia z planszy „Baw się ze swoim dzieckiem” na stronie:

https://malylogopeda.wordpress.com/

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.