Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.

 

 ŚRODA 01.04.2020

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Obejrzyj filmiki o jaskółce:

www.youtube.com/watch?v=SOkim-97_V0

www.youtube.com/watch?v=ppFDFO3lVRI

Posłuchaj informacji o niej:

Jaskółki to małe ptaki, które zimę spędzają w ciepłych krajach (Afryce, albo w tropikalnej części Azji). Do Polski przylatują wiosną i zostają do jesieni. Zakładają wtedy gniazda, składają jaja i wychowują pisklęta. Swoje gniazda budują z błota wymieszanego ze śliną. W środku umieszczają źdźbła trawy, aby pisklęta miały miękko. Jaskółki to bardzo pożyteczne ptaki, ponieważ zjadają duże ilości np.: komarów czy much.

Odpowiedz na pytania: (dziecko odpowiada całym zdaniem)

  1. Skąd przylatują jaskółki?
  2. Co robią po przylocie do Polski?
  3. Z czego budują swoje gniazda?
  4. Po co je budują?
  5. Jakiej wielkości są jaskółki?

 

Zadanie 2

 

Zrób z pomocą dorosłego jaskółkę wg instrukcji zamieszczonej na stronie:

www.mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/jaskolka-rolki-szablon-druku/

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Wierszyk o łące’’

Dziecko słucha czytanego przez Rodzica wiersza pt „Łąka” I. Salach;

 

Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!

Z kopca wyszedł krecik
Obok niego idzie mrówka,
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka

Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.

 

Rozmowa nt. treści wiersza, mieszkańców łąki, wyglądu łąki, roślin i kwiatów na łące, wyjaśnienie trudnych słów z wiersza(Boża Krówka, krasna suknia), wyjaśnianie przez dzieci, dlaczego nie wolno niszczyć i zabijać małych zwierzątek i owadów(np. mrówki, pająki).

 

Zadanie 2

Ćwiczenia grafomotoryczne

,,Wiosna’’ – Proszę wydrukować lub narysować podobny obrazek (słoneczko, motylek i kwiatek)

http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-wiosna/

Dziecko poprawia kropkowane linie, aby kształty rysunków stały się wyraźne. Gdy wszystkie linie zostaną poprawione, przygotowaną kolorowankę można starannie pokolorować, tworząc barwny obrazek.

 

KRASNALE

 

Zadanie 1

Zabawa dydaktyczna pt„ Małe – duże”

„Duże do dużego, małe do małego” – nazywanie przyborów do sprzątania; przeliczanie w granicach możliwości dzieci, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.

 

Zadanie 2

Nauka piosenki pt. ,,Wiosenna poleczka”

 

Kiedy świeci słoneczko

To ma łące nad rzeczką

Świerszcze stroją skrzypeczki

Do wiosennej poleczki.

 

Dylu-dylu już grają

Grube bąki śpiewają

Myszki tańczą poleczkę

Sapią przy tym troszeczkę.

 

A trzy małe biedronki

Nie chcą tańczyć tej polki

O czekają na walca

Aby tańczyć na palcach,

https://www.youtube.com/watch?v=wH_Uqg0Aygo

 

SMERFY

 

Zadanie 1

Figury geometryczne

Na początek propozycja utrwalenia figur geometrycznych. Można pokolorować obrazek z figurami geometrycznymi (według instrukcji: koła na żółto, trójkąty na czerwono, prostokąty na zielono, kwadraty na niebiesko), można też narysować figury na kartce z bloku technicznego, wyciąć je i np. zaproponować dziecku by je odrysowało.

http://funkydiva.pl/ksztalty-i-figury/

Zadanie 2

Piosenka „W naszym ogródeczku” proszę, aby dzieci osłuchały się z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o

 

W naszym ogródeczku

zrobimy porządki }3razy

Wygrabimy ścieżki

przekopiemy grządki,

przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.

 

Potem w miękką ziemię

włożymy nasionka }3razy

Będą się wygrzewać

na wiosennym słonku,

na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.

 

Przyjdzie ciepły deszczyk

i wszystko odmieni } 3 razy

W naszym ogródeczku

grządki zazieleni,

grządki zazieleni raz, dwa, trzy.

 

Zabawa do piosenki, naśladowanie czynności związanych z zakładaniem i pielęgnacją ogródka. Nauka piosenki, wyklaskiwanie rytmu refrenu piosenki.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Posłuchaj wiersza i opowiedz co stało się z jajkiem?

 

Jajko Jan Brzechwa

 

Było sobie raz jajko

mądrzejsze od kury.

Kura wyłazi ze skóry,

Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”,

Lecz co można poradzić,

kiedy się ktoś uprze?

Kura martwi się bardzo

i nad jajkiem gdacze.

A ono powiada, że jest kacze.

Kura prosi serdecznie i szczerze:

„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.

A ono właśnie się trzęsie

I mówi, że jest gęsie.

Kura do niego zwraca się z nauką.

Że jajka łatwo się tłuką.

A ono powiada, że to bajka.

Bo w wapnie trzyma się jajka.

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.

A ono ucieka za miedzę,

Kładzie się na grządkę pustą

I oświadcza, że będzie kapustą.

Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,

Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.

A jajko na to najbezczelniej:

„Na ulicy nie ma patelni”.

Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”,

A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”.

Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą

I ugotowało się na twardo.

 

 

Zadanie 2

Zabawa „Przenieś jajko”.

Weź łyżkę do ręki. Połóż na niej np. ugotowane jajko i spróbuj przenieść je z jednego miejsca na drugie tak by nie spadło z łyżki.

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Jak robi krowa, jak robi koń?” – zabawa naśladowcza.

https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0   Uważnie słucha głosów zwierząt. Potrafi odgadnąć nazwę zwierzęcia, którego głos usłyszało. Próbuje samodzielnie naśladować głosy zwierząt z wiejskiego podwórka.

 

Zadanie 2

 

Zabawa matematyczna ,,Ile masz królików, gospodarzu?”.

https://images.app.goo.gl/i9EhFU56d2ZGT3Vm7 Przelicza w zakresie 1-6.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej pt. „Koziołeczek”.

Rozmowa na temat wysłuchanej treści. Dziecko ma za zadanie podać odpowiedź na poniższe pytania:

- Gdzie poszedł koziołek?

- Czyim dzieckiem jest koziołek?

- Co kupił?

- Ile listków kapusty zjadł koziołek?

 

Wiersz pt. „Koziołeczek”, autor: Hanna Bechlerowa

 

Koziołeczek z wielkim koszem

w piątek rano na targ poszedł.

Stoi stragan za straganem,

na nich głowy kapuściane.

 

Koziołeczek za złotówkę

Kupił dużą, piękną główkę.

Kiedy wracał przez plac pusty,

zjadł listeczek z tej kapusty.

 

Minął domek, płotek długi,

schrupał przy nim listek drugi.

Trzeci, czwarty zjadł z ochotą,

kiedy kładką szedł przez potok.

 

A przed domem na placyku

został tylko głąb w koszyku.

Kozia mama nóżką skrobie:

Jak ja z głąba obiad zrobię?...

 

Zadanie 2

Zabawa matematyczna połączona z rozwijaniem sprawności manualnej „Kapuściana głowa”.

Dziecko z pomocą rodzica rysuje na jednej kartce - jedną główkę kapusty, na drugiej kartce - dwie główki kapusty, na trzeciej kartce trzy główki kapusty, natomiast na czwartej kartce rysuje cztery główki kapusty. Zadaniem dziecka jest wskazanie obrazka z największą liczbą główek kapusty. W dalszej kolejności, dziecko układa obrazki, zaczynając od tego z największą liczbą główek kapusty (4), do tego z najmniejszą liczbą główek kapusty.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Nauka piosenki pt. „Jarzynowy wóz”.

https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90

 

„Jarzynowy wóz" Maria Szypowska

Ref.: Jechał, jechał wóz,
smaczne rzeczy wiózł,
tur, tur, tur, turkotał,
smaczne rzeczy wiózł.

Tu marchew czerwona,
kapusta zielona,
rzodkiewek różowe kuleczki,
w słonecznym kolorze słonecznik.

Ref.: Jechał, jechał wóz…

Tu strączki fasoli
i bobu do woli,
szpinaku zielona tam fura,
i burak pąsowy jak burak.

Ref.: Jechał, jechał wóz…

Zadanie 2

 

Zabawa dydaktyczna „Ile mam tu figur?”

Proszę, by dziecko narysowało i pokolorowało maszynę rolniczą, np. traktor z figur geometrycznych (utrwalenie nazw figur: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, a także kolorów oraz przeliczania w zakresie 10).

 

STOKROTKI

Zadanie 1

„Głodna gąsienica” – uzupełnij poniższe powtarzające się rytmy. Na pewno pamiętasz jak to się robi, powodzenia.

 

https://cloud6z.edupage.org/clou/ifxc6d4a953c55f2dc0_gasienica.jpg?z%

3At1m4DYa8Wzkr3R1r86uX%2FzUwQdUnaBrOa6kpZGcHcPJziOCp

w27xwCxSlV1yc20QOLKvAk5pQ5StlaUvB1CAMg%3D%3D


Zadanie 2

 

Zabawa ruchowa z podskokami -„Zające w ogrodzie” .

Do zabawy zaproś rodzeństwo lub rodziców. Wyobraź sobie, że jesteście zajączkami.

Zajączki będą kolejno;

witały się: - przywitaj się palcami, stopami, ramionami, plecami,

biegały, omijając drzewa: - skacz dookoła innych „zajączków”;

ścigały się z żabkami: - skacz jak żabka

bały się wilka: - przytul się do rodzeństwa lub rodziców pozostając w bezruchu;

znajdowały schronienie: - radośnie zatańcz

chrupały marchewkę: - naśladuj jedzenie marchewki.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

„Deszczowa wiosna”

Na środku kartki narysuj Panią Wiosnę . Z lewej strony Pani Wiosny narysuj 8 wiosennych kwiatków, w prawym górnym rogu narysuj słońce, a nad głową Pani Wiosny 5 chmurek. Na dole kartki narysuj trawę. W dowolnym miejscu umieść trzy motyle i trzy biedronki. Na koniec paluszkiem zamoczonym w farbie spraw, aby z nieba spadł deszcz.

Powodzenia.

 

Zadanie 2

Warsztaty eksperymentalne „Rosnący balon”. Poproś o pomoc rodziców. Wesołej zabawy.

Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: butelka z wąską szyjką, ocet, soda oczyszczona, balon.Sposób wykonania: do butelki wlewamy ok. szklanki octu, następnie balon wypełniamy dwoma łyżeczkami sody oczyszczonej. Powoli zakładamy balon na szyjkę butelki i przechylamy, tak by soda wsypała się do octu. Zobacz co się wydarzy !

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.