Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1699
ŚRODA 01.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Obejrzyj filmiki o jaskółce:
www.youtube.com/watch?v=SOkim-97_V0
www.youtube.com/watch?v=ppFDFO3lVRI
Posłuchaj informacji o niej:
Jaskółki to małe ptaki, które zimę spędzają w ciepłych krajach (Afryce, albo w tropikalnej części Azji). Do Polski przylatują wiosną i zostają do jesieni. Zakładają wtedy gniazda, składają jaja i wychowują pisklęta. Swoje gniazda budują z błota wymieszanego ze śliną. W środku umieszczają źdźbła trawy, aby pisklęta miały miękko. Jaskółki to bardzo pożyteczne ptaki, ponieważ zjadają duże ilości np.: komarów czy much.
Odpowiedz na pytania: (dziecko odpowiada całym zdaniem)
- Skąd przylatują jaskółki?
- Co robią po przylocie do Polski?
- Z czego budują swoje gniazda?
- Po co je budują?
- Jakiej wielkości są jaskółki?
Zadanie 2
Zrób z pomocą dorosłego jaskółkę wg instrukcji zamieszczonej na stronie:
www.mojedziecikreatywnie.pl/2017/11/jaskolka-rolki-szablon-druku/
MISIE
Zadanie 1
,,Wierszyk o łące’’
Dziecko słucha czytanego przez Rodzica wiersza pt „Łąka” I. Salach;
Łąka tylu ma mieszkańców
Zwierząt, roślin kolorowych
Tu motylek, a tam pszczółka,
Tutaj kwiatek-O! Różowy!
Z kopca wyszedł krecik
Obok niego idzie mrówka,
Na rumianku w krasnej sukni
Przycupnęła Boża Krówka
Nad tą łąką kolorową
Bal wydały dziś motyle,
Zapraszają wszystkie dzieci
Więc zatańczmy z nimi chwilę.
Rozmowa nt. treści wiersza, mieszkańców łąki, wyglądu łąki, roślin i kwiatów na łące, wyjaśnienie trudnych słów z wiersza(Boża Krówka, krasna suknia), wyjaśnianie przez dzieci, dlaczego nie wolno niszczyć i zabijać małych zwierzątek i owadów(np. mrówki, pająki).
Zadanie 2
Ćwiczenia grafomotoryczne
,,Wiosna’’ – Proszę wydrukować lub narysować podobny obrazek (słoneczko, motylek i kwiatek)
http://bystredziecko.pl/cwiczenia-grafomotoryczne-wiosna/
Dziecko poprawia kropkowane linie, aby kształty rysunków stały się wyraźne. Gdy wszystkie linie zostaną poprawione, przygotowaną kolorowankę można starannie pokolorować, tworząc barwny obrazek.
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna pt„ Małe – duże”
„Duże do dużego, małe do małego” – nazywanie przyborów do sprzątania; przeliczanie w granicach możliwości dzieci, posługiwanie się liczebnikami porządkowymi.
Zadanie 2
Nauka piosenki pt. ,,Wiosenna poleczka”
Kiedy świeci słoneczko
To ma łące nad rzeczką
Świerszcze stroją skrzypeczki
Do wiosennej poleczki.
Dylu-dylu już grają
Grube bąki śpiewają
Myszki tańczą poleczkę
Sapią przy tym troszeczkę.
A trzy małe biedronki
Nie chcą tańczyć tej polki
O czekają na walca
Aby tańczyć na palcach,
https://www.youtube.com/watch?v=wH_Uqg0Aygo
SMERFY
Zadanie 1
Figury geometryczne
Na początek propozycja utrwalenia figur geometrycznych. Można pokolorować obrazek z figurami geometrycznymi (według instrukcji: koła na żółto, trójkąty na czerwono, prostokąty na zielono, kwadraty na niebiesko), można też narysować figury na kartce z bloku technicznego, wyciąć je i np. zaproponować dziecku by je odrysowało.
http://funkydiva.pl/ksztalty-i-figury/
Zadanie 2
Piosenka „W naszym ogródeczku” proszę, aby dzieci osłuchały się z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=fdhmWn8bi7o
W naszym ogródeczku
zrobimy porządki }3razy
Wygrabimy ścieżki
przekopiemy grządki,
przekopiemy grządki raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię
włożymy nasionka }3razy
Będą się wygrzewać
na wiosennym słonku,
na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk
i wszystko odmieni } 3 razy
W naszym ogródeczku
grządki zazieleni,
grządki zazieleni raz, dwa, trzy.
Zabawa do piosenki, naśladowanie czynności związanych z zakładaniem i pielęgnacją ogródka. Nauka piosenki, wyklaskiwanie rytmu refrenu piosenki.
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza i opowiedz co stało się z jajkiem?
Jajko Jan Brzechwa
Było sobie raz jajko
mądrzejsze od kury.
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”,
Lecz co można poradzić,
kiedy się ktoś uprze?
Kura martwi się bardzo
i nad jajkiem gdacze.
A ono powiada, że jest kacze.
Kura prosi serdecznie i szczerze:
„Nie trzęś się, bo będziesz nieświeże”.
A ono właśnie się trzęsie
I mówi, że jest gęsie.
Kura do niego zwraca się z nauką.
Że jajka łatwo się tłuką.
A ono powiada, że to bajka.
Bo w wapnie trzyma się jajka.
Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”.
A ono ucieka za miedzę,
Kładzie się na grządkę pustą
I oświadcza, że będzie kapustą.
Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę”.
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni”.
Kura mówi: „Ostrożnie! To gorąca woda!”,
A jajko na to: „Zimna woda! Szkoda!”.
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.
Zadanie 2
Zabawa „Przenieś jajko”.
Weź łyżkę do ręki. Połóż na niej np. ugotowane jajko i spróbuj przenieść je z jednego miejsca na drugie tak by nie spadło z łyżki.
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Jak robi krowa, jak robi koń?” – zabawa naśladowcza.
https://www.youtube.com/watch?v=tj2ccM-9kF0 Uważnie słucha głosów zwierząt. Potrafi odgadnąć nazwę zwierzęcia, którego głos usłyszało. Próbuje samodzielnie naśladować głosy zwierząt z wiejskiego podwórka.
Zadanie 2
Zabawa matematyczna ,,Ile masz królików, gospodarzu?”.
https://images.app.goo.gl/i9EhFU56d2ZGT3Vm7 Przelicza w zakresie 1-6.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Wysłuchanie wiersza H. Bechlerowej pt. „Koziołeczek”.
Rozmowa na temat wysłuchanej treści. Dziecko ma za zadanie podać odpowiedź na poniższe pytania:
- Gdzie poszedł koziołek?
- Czyim dzieckiem jest koziołek?
- Co kupił?
- Ile listków kapusty zjadł koziołek?
Wiersz pt. „Koziołeczek”, autor: Hanna Bechlerowa
Koziołeczek z wielkim koszem
w piątek rano na targ poszedł.
Stoi stragan za straganem,
na nich głowy kapuściane.
Koziołeczek za złotówkę
Kupił dużą, piękną główkę.
Kiedy wracał przez plac pusty,
zjadł listeczek z tej kapusty.
Minął domek, płotek długi,
schrupał przy nim listek drugi.
Trzeci, czwarty zjadł z ochotą,
kiedy kładką szedł przez potok.
A przed domem na placyku
został tylko głąb w koszyku.
Kozia mama nóżką skrobie:
Jak ja z głąba obiad zrobię?...
Zadanie 2
Zabawa matematyczna połączona z rozwijaniem sprawności manualnej „Kapuściana głowa”.
Dziecko z pomocą rodzica rysuje na jednej kartce - jedną główkę kapusty, na drugiej kartce - dwie główki kapusty, na trzeciej kartce trzy główki kapusty, natomiast na czwartej kartce rysuje cztery główki kapusty. Zadaniem dziecka jest wskazanie obrazka z największą liczbą główek kapusty. W dalszej kolejności, dziecko układa obrazki, zaczynając od tego z największą liczbą główek kapusty (4), do tego z najmniejszą liczbą główek kapusty.
ŻABKI
Zadanie 1
Nauka piosenki pt. „Jarzynowy wóz”.
https://www.youtube.com/watch?v=Ka2aezmtr90
„Jarzynowy wóz" Maria Szypowska
Ref.: Jechał, jechał wóz,
smaczne rzeczy wiózł,
tur, tur, tur, turkotał,
smaczne rzeczy wiózł.
Tu marchew czerwona,
kapusta zielona,
rzodkiewek różowe kuleczki,
w słonecznym kolorze słonecznik.
Ref.: Jechał, jechał wóz…
Tu strączki fasoli
i bobu do woli,
szpinaku zielona tam fura,
i burak pąsowy jak burak.
Ref.: Jechał, jechał wóz…
Zadanie 2
Zabawa dydaktyczna „Ile mam tu figur?”
Proszę, by dziecko narysowało i pokolorowało maszynę rolniczą, np. traktor z figur geometrycznych (utrwalenie nazw figur: koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt, a także kolorów oraz przeliczania w zakresie 10).
STOKROTKI
Zadanie 1
„Głodna gąsienica” – uzupełnij poniższe powtarzające się rytmy. Na pewno pamiętasz jak to się robi, powodzenia.
https://cloud6z.edupage.org/clou/ifxc6d4a953c55f2dc0_gasienica.jpg?z%
3At1m4DYa8Wzkr3R1r86uX%2FzUwQdUnaBrOa6kpZGcHcPJziOCp
w27xwCxSlV1yc20QOLKvAk5pQ5StlaUvB1CAMg%3D%3D
Zadanie 2
Zabawa ruchowa z podskokami -„Zające w ogrodzie” .
Do zabawy zaproś rodzeństwo lub rodziców. Wyobraź sobie, że jesteście zajączkami.
Zajączki będą kolejno;
witały się: - przywitaj się palcami, stopami, ramionami, plecami,
biegały, omijając drzewa: - skacz dookoła innych „zajączków”;
ścigały się z żabkami: - skacz jak żabka
bały się wilka: - przytul się do rodzeństwa lub rodziców pozostając w bezruchu;
znajdowały schronienie: - radośnie zatańcz
chrupały marchewkę: - naśladuj jedzenie marchewki.
SŁONECZKA
Zadanie 1
„Deszczowa wiosna”
Na środku kartki narysuj Panią Wiosnę . Z lewej strony Pani Wiosny narysuj 8 wiosennych kwiatków, w prawym górnym rogu narysuj słońce, a nad głową Pani Wiosny 5 chmurek. Na dole kartki narysuj trawę. W dowolnym miejscu umieść trzy motyle i trzy biedronki. Na koniec paluszkiem zamoczonym w farbie spraw, aby z nieba spadł deszcz.
Powodzenia.
Zadanie 2
Warsztaty eksperymentalne „Rosnący balon”. Poproś o pomoc rodziców. Wesołej zabawy.
Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: butelka z wąską szyjką, ocet, soda oczyszczona, balon.Sposób wykonania: do butelki wlewamy ok. szklanki octu, następnie balon wypełniamy dwoma łyżeczkami sody oczyszczonej. Powoli zakładamy balon na szyjkę butelki i przechylamy, tak by soda wsypała się do octu. Zobacz co się wydarzy !