Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1445
CZWARTEK 02.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Dzisiaj poruszamy się trochę. Bardzo ważne jest, aby nie zapominać o ruchu i ćwiczeniach, bo tylko wtedy będziemy zdrowi. Potańcz przy odtwarzanych utworach. Staraj się naśladować ruchy lub wymyśl własne (poniżej linki do wykorzystania w ciągu dnia).
www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk
www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht&index=2
www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA
www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg
www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY
Zadanie 2
Wykonaj karty pracy ze strony: www.przedszkolankowo.pl/2017/03/08/wiosenne-karty-pracy-zestaw-1/ zgodnie z poleceniami:
Karta1 – policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze (pętli)
Karta 2 – połącz w pary takie same obrazki.
(dziecko słucha polecenia, powtarza je a następnie samodzielnie wykonuje karty pracy).
MISIE
Zadanie 1
,,Wiosna w przyrodzie’’
Rozmowa nt. zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny. Po obejrzeniu filmiku dzieci nazywają ptaki przylatujące do Polski na wiosnę, nazywają wiosenne kwiaty i pory roku.
https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY
Zadanie 2
Ćwiczenia słuchowe
Co słyszysz na początku wyrazu? Odwiedź stronę http://ito.hg.pl/literki1.html w okienku po lewej stronie pokazywać się będą pojedyncze literki, musisz wybrać obrazki, których nazwy zaczynają się na daną literkę i umieścić je w ramce. Powodzenia!
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem ilustracji pt. Jakie to narzędzie?”- rozpoznawanie i nazywanie narzędzi przydatnych do pracy w ogrodzie.
Zadanie 2
„Marcowy ogródek” – malowanie farbami plakatowymi na dużych formatach papieru według pomysłu dzieci w oparciu o pracę z ilustracją pt. ,, Wiosna tuż, tuż”.
SMERFY
Zadanie 1
Słuchanie wiersza - Ogrodnicy I.R. Salach
Idą, idą ogrodnicy, tup!
Niosą grabki i łopatki, hej!
Będą spulchniać ziemię,
aby lekko było jej.
Puk, puk, puk łopatką,
szu, szu, szu grabkami,
tryśnie woda z koneweczki
na nasze grządeczki.
Stuk puk motyką.
Drap, drap pazurkami.
Nasze skarby wysiewamy,
o ogródek dbamy.
Po wysłuchaniu wiersza proszę zadać dziecku pytania: „Kto poszedł do ogrodu?”, „Jakie narzędzia z sobą nieśli ogrodnicy?”, „Do czego służą grabie?; do czego służy łopata?”, „Po co jest konewka?”, „Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?”.
Zadanie 2
Zakładamy zielony ogródek – działanie dzieci.
Rodzic wspólnie z dzieckiem ustala kolejność działań podczas siania fasolki: wsypanie ziemi do doniczki, wsadzenie nasionka fasoli, podlanie, ustawienie doniczki na parapecie i codzienne dbanie o roślinkę.
MOTYLKI
Zadanie 1
Słuchając wierszyka kląskaj językiem i powtarza iha-ha
Konik Izabela Jackowska
Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku.
Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja?
Raz jedzie powoli, a raz galopuje.
Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje.
Zadanie 2
Posłuchaj piosenki. Śpiewaj razem z kurą: KO KO KO:
.
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Czyje to jajko?” – rozmowa w oparciu o własne doświadczenia i przyniesiony materiał.
https://images.app.goo.gl/X2ttBiDfZz8whyU8A
https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A
dziecko poznaje budowę jajka ( białko, żółtko, skorupka), ogląda jajka różnej wielkości.
.
Zadanie 2
Zabawa ,,Zróbmy pastę!” – wykonanie pasty jajecznej z rodzicami. Pamiętajmy o myciu rąk przed przygotowywaniem potrawy .
Dziecko próbuje rozgniatać ugotowane jajko widelcem, dodaje majonez do jajek, (można również dodać szczypiorek) miesza składniki w misce, smaruje chleb pastą jajeczną.
Smacznego !
Możecie wykorzystać również ten przepis:
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Słuchanie bajki ortofonicznej E. Michałowskiej pt. „ W zagrodzie Małgosi”.
Po wysłuchaniu, dziecko formułuje odpowiedzi na pytania dotyczące treści bajki: Jakie zwierzęta mieszkają w zagrodzie Małgosi? Jak nazywają się czynności wykonywane przez zwierzęta z bajki np. szczekanie psa, miauczenie kota, parskanie konia itd.
Bajka ortofoniczna pt. „W zagrodzie Małgosi”
Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza muczy: ME, ME, ME,
Indor gulaga: GU, GU, GU
Krowa ryczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż
Małgosia jeść im da.
Zadanie 2
Zabawa konstrukcyjna „Zagroda”. Zadaniem dziecka jest zbudowanie domku z dowolnych klocków dla wybranego zwierzęcia mieszkającego na wsi. Dziecko wypowiada się na temat swojego wytworu.
ŻABKI
Zadanie 1
Praca konstrukcyjna „Traktor”.
W poniższym linku znajdą Państwo propozycję wykonania pojazdu z dostępnych w domu materiałów.
http://maluchwdomu.pl/2015/08/pojazdy-z-rolek.html
Zadanie 2
Zabawa „Zaczarowany worek” – utrwalenie nazw warzyw i owoców.
Proszę przygotować nieduży worek lub nieprześwitującą torbę oraz różnego rodzaju warzywa i owoce. Dziecko wkłada do worka rączkę przez mały otwór, następnie nie zaglądając do środka wybiera jedną rzecz i za pomocą dotyku rozpoznaje, co wylosowało, podaje nazwę, czy jest to warzywo czy owoc.
STOKROTKI
Zadanie 1
Poniżej znajdziesz materiały obrazkowe, ćwiczenia i łamigłówki na temat zwierząt hodowlanych, zamieszkujących wiejskie zagrody
https://www.superkid.pl/zwierzeta-domowe-i-hodowlane
Zadanie 2
Zabawa ruchowa ze śpiewem – „Ram Sam sam” Do zabawy zaproś swoich najbliższych. Miłej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0
SŁONECZKA
Zadanie 1
Przygotuj kredki i ołówek.
W ogrodzie wyrosło już dużo kwiatów. Narysuj ołówkiem 10 kwiatków. Pokoloruj je zgodnie z poleceniem. Od lewej strony rosną 2 pomarańczowe kwiatki, dalej 5 żółtych i na końcu jeszcze 3 czerwone. Policz, ile jest wszystkich tulipanów.
Narysuj 8 słoneczek : pomaluj na żółto pierwsze i ostatnie słoneczko; 5 słoneczko licząc od prawej strony pomaluj na pomarańczowo.
Zadanie 2
„Kolorowe stempelki”.
Do tej zabawy potrzebujemy: torebki z tiulu (lub stara firanka) wypełnione kuleczkami z kolorowej bibuły; płaskie naczynie z niewielką ilością wody; białe kartki papieru. Torebki tiulowe wypełnijcie kulkami kolorowej bibuły. Przygotujcie płaskie naczynie z wodą oraz białe kartki papieru. Dzieci lekko zamaczają spod torebki w wodzie i przenoszą ją na kartkę papieru. Bibuła po kontakcie z wodą będzie powoli uwalniała kolor.
Życzę wesołej zabawy J
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Usprawnianie narządów artykulacyjnych.
Wykonaj wszystkie polecenia z planszy „Baw się ze swoim dzieckiem” na stronie: