Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

CZWARTEK 02.04.2020

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Dzisiaj poruszamy się trochę. Bardzo ważne jest, aby nie zapominać o ruchu i ćwiczeniach, bo tylko wtedy będziemy zdrowi. Potańcz przy odtwarzanych utworach. Staraj się naśladować ruchy lub wymyśl własne (poniżej linki do wykorzystania w ciągu dnia).

www.youtube.com/watch?v=eXTBJkvsWsk

www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht&index=2

www.youtube.com/watch?v=TI-Thsr9VFA

www.youtube.com/watch?v=lFWysdCgVNg

www.youtube.com/watch?v=9fgA6TJ5VHY

Zadanie 2

 

Wykonaj karty pracy ze strony: www.przedszkolankowo.pl/2017/03/08/wiosenne-karty-pracy-zestaw-1/ zgodnie z poleceniami:

Karta1 – policz, a następnie w wyznaczonym miejscu narysuj tyle kresek, ile jest przedmiotów w danym zbiorze (pętli)

Karta 2 – połącz w pary takie same obrazki.

(dziecko słucha polecenia, powtarza je a następnie samodzielnie wykonuje karty pracy).

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Wiosna w przyrodzie’’

 

Rozmowa nt. zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nadejściem wiosny. Po obejrzeniu filmiku dzieci nazywają ptaki przylatujące do Polski na wiosnę, nazywają wiosenne kwiaty i pory roku.

https://www.youtube.com/watch?v=Wjo_Q1OYTmY

 

Zadanie 2

Ćwiczenia słuchowe

Co słyszysz na początku wyrazu? Odwiedź stronę http://ito.hg.pl/literki1.html w okienku po lewej stronie pokazywać się będą pojedyncze literki, musisz wybrać obrazki, których nazwy zaczynają się na daną literkę i umieścić je w ramce. Powodzenia!

 

KRASNALE

 

Zadanie 1

Zabawa dydaktyczna z wykorzystaniem ilustracji pt. Jakie to narzędzie?”- rozpoznawanie i nazywanie narzędzi przydatnych do pracy w ogrodzie.

 

Zadanie 2

„Marcowy ogródek” – malowanie farbami plakatowymi na dużych formatach papieru według pomysłu dzieci w oparciu o pracę z ilustracją pt. ,, Wiosna tuż, tuż”.

 

SMERFY

 

Zadanie 1

Słuchanie wiersza - Ogrodnicy I.R. Salach

 

Idą, idą ogrodnicy, tup!

Niosą grabki i łopatki, hej!

Będą spulchniać ziemię,

aby lekko było jej.

 

Puk, puk, puk łopatką,

szu, szu, szu grabkami,

tryśnie woda z koneweczki

na nasze grządeczki.

 

Stuk puk motyką.

Drap, drap pazurkami.

Nasze skarby wysiewamy,

o ogródek dbamy.

Po wysłuchaniu wiersza proszę zadać dziecku pytania: „Kto poszedł do ogrodu?”, „Jakie narzędzia z sobą nieśli ogrodnicy?”, „Do czego służą grabie?; do czego służy łopata?”, „Po co jest konewka?”, „Co ogrodnicy wysiewają do ziemi?”.

 

Zadanie 2

Zakładamy zielony ogródek – działanie dzieci.

Rodzic wspólnie z dzieckiem ustala kolejność działań podczas siania fasolki: wsypanie ziemi do doniczki, wsadzenie nasionka fasoli, podlanie, ustawienie doniczki na parapecie i codzienne dbanie o roślinkę.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Słuchając wierszyka kląskaj językiem i powtarza iha-ha

 

Konik Izabela Jackowska

 

Jedzie koń po bruku, stuka – stuku, puku.

Konik woła iha – ha. Czy potrafisz tak, jak ja?

 

Raz jedzie powoli, a raz galopuje.

Ten dźwięk słyszy każdy i go naśladuje.

 

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki. Śpiewaj razem z kurą: KO KO KO:

https://youtu.be/QPqALIknKwY

.

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Czyje to jajko?” – rozmowa w oparciu o własne doświadczenia i przyniesiony materiał.

https://images.app.goo.gl/X2ttBiDfZz8whyU8A

 

https://www.youtube.com/watch?v=lIWDCkbVQ6A

dziecko poznaje budowę jajka ( białko, żółtko, skorupka), ogląda jajka różnej wielkości.

.

 

Zadanie 2

 

Zabawa ,,Zróbmy pastę!” – wykonanie pasty jajecznej z rodzicami. Pamiętajmy o myciu rąk przed przygotowywaniem potrawy .

Dziecko próbuje rozgniatać ugotowane jajko widelcem, dodaje majonez do jajek, (można również dodać szczypiorek) miesza składniki w misce, smaruje chleb pastą jajeczną.

Smacznego !

Możecie wykorzystać również ten przepis:

https://youtu.be/3zmlq3xtuK4

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Słuchanie bajki ortofonicznej E. Michałowskiej pt. „ W zagrodzie Małgosi”.

Po wysłuchaniu, dziecko formułuje odpowiedzi na pytania dotyczące treści bajki: Jakie zwierzęta mieszkają w zagrodzie Małgosi? Jak nazywają się czynności wykonywane przez zwierzęta z bajki np. szczekanie psa, miauczenie kota, parskanie konia itd.

 

Bajka ortofoniczna pt. „W zagrodzie Małgosi”

 

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,

Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,

Kura gdacze; KOD, KO, DA

Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.

Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: BE, BE, BE,

Koza muczy: ME, ME, ME,

Indor gulaga: GU, GU, GU

Krowa ryczy: MU, MU, MU,

Konik parska: PRR, PRR, PRR

A pies warczy: WRR, WRR, WRR.

I tak gra orkiestra ta, aż

Małgosia jeść im da.

 

Zadanie 2

Zabawa konstrukcyjna „Zagroda”. Zadaniem dziecka jest zbudowanie domku z dowolnych klocków dla wybranego zwierzęcia mieszkającego na wsi. Dziecko wypowiada się na temat swojego wytworu.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Praca konstrukcyjna „Traktor”.

W poniższym linku znajdą Państwo propozycję wykonania pojazdu z dostępnych w domu materiałów.

http://maluchwdomu.pl/2015/08/pojazdy-z-rolek.html

 

Zadanie 2

 

Zabawa „Zaczarowany worek” – utrwalenie nazw warzyw i owoców.

Proszę przygotować nieduży worek lub nieprześwitującą torbę oraz różnego rodzaju warzywa i owoce. Dziecko wkłada do worka rączkę przez mały otwór, następnie nie zaglądając do środka wybiera jedną rzecz i za pomocą dotyku rozpoznaje, co wylosowało, podaje nazwę, czy jest to warzywo czy owoc.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Poniżej znajdziesz materiały obrazkowe, ćwiczenia i łamigłówki na temat zwierząt hodowlanych, zamieszkujących wiejskie zagrody

https://www.superkid.pl/zwierzeta-domowe-i-hodowlane


 

Zadanie 2

Zabawa ruchowa ze śpiewem – „Ram Sam sam” Do zabawy zaproś swoich najbliższych. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Przygotuj kredki i ołówek.

W ogrodzie wyrosło już dużo kwiatów. Narysuj ołówkiem 10 kwiatków. Pokoloruj je zgodnie z poleceniem. Od lewej strony rosną 2 pomarańczowe kwiatki, dalej 5 żółtych i na końcu jeszcze 3 czerwone. Policz, ile jest wszystkich tulipanów.

 

Narysuj 8 słoneczek : pomaluj na żółto pierwsze i ostatnie słoneczko; 5 słoneczko licząc od prawej strony pomaluj na pomarańczowo.

 

Zadanie 2

„Kolorowe stempelki”.

Do tej zabawy potrzebujemy: torebki z tiulu (lub stara firanka) wypełnione kuleczkami z kolorowej bibuły; płaskie naczynie z niewielką ilością wody; białe kartki papieru. Torebki tiulowe wypełnijcie kulkami kolorowej bibuły. Przygotujcie płaskie naczynie z wodą oraz białe kartki papieru. Dzieci lekko zamaczają spod torebki w wodzie i przenoszą ją na kartkę papieru. Bibuła po kontakcie z wodą będzie powoli uwalniała kolor.

Życzę wesołej zabawy J

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Usprawnianie narządów artykulacyjnych.

 

Wykonaj wszystkie polecenia z planszy „Baw się ze swoim dzieckiem” na stronie:

https://malylogopeda.wordpress.com/

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.