Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla przedszkolaków

W tym miejscu nasze panie nauczycielki będą codziennie umieszczały propozycje zabaw, zajęć i ćwiczeń, realizując założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego

Prosimy Państwa o wyrozumiałość. Sytuacja jest nowa i wymaga wzajemnej współpracy. Zachęcamy Państwa do wspólnej zabawy i nauki z Waszymi pociechami w domowym zaciszu...

Szukajcie poniżej swojej grupy i życzymy udanej zabawy...

 

 

PIĄTEK 03.04.2020

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Postaraj się zapamiętać słowa piosenki i je powtórzyć (uczymy się pierwszej zwrotki i refrenu fragmentami ze słuchu, najpierw powtarzamy słowa bez melodii a następnie śpiewamy frazami). Zaśpiewaj piosenkę „Kle, kle boćku kle, kle”. Podczas piosenki poruszaj się ja bocian. Podnoś wysoko nogi, wyprostuj i wyciągnij przed siebie ręce i w nie zaklaszcz (łokcie mają być wyprostowane).

Zadanie 2

 

Wykonaj ilustrację do wybranego fragmentu piosenki. Pamiętaj, aby rysować na całej kartce.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Poproś rodziców o wydrukowanie karty i pokoloruj tyle elementów ile jest kropek po lewej stronie.

Postaraj się zrobić to dokładnie

http://www.wikom.pl/pm75lodz/upload/user/karty_pracy/julita/5.png

 

 

Zadanie 2

Wiosenne eksperymenty, które na pewno zainteresują dzieci:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2019/03/wiosenne-zabawy-i-inspiracje-20-pomyslow/#more-19580

 

KRASNALE

 

Zadanie 1

Zabawa matematyczna pt.,, Postaw kotka na…, pod.., obok.., za, itp.”-prawidłowe stosowanie określeń dotyczących położenia przedmiotów.

 

Zadanie 2

Ćwiczenia gimnastyczne z mamą lub tatą w domu

https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4

 

SMERFY

 

Zadanie 1

Zaczynamy od zajęć ruchowych:

Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

„Bocian” chodźcie po pokoju i wysoko unoście kolana.

„Skaczcie jak żabki”

„Tor przeszkód” można na drodze dziecka poustawiać krzesła, kosz na śmieci, duże zabawki, skrzynki - dziecko w spokojnym biegu pokonuje tor.

 

Zadanie 2

Jak już odpoczniecie po ćwiczeniach to proponuję zrobić dziecku geoplan DIY. Geoplan to pomoc edukacyjna, która rozwija dziecięcą wyobraźnię. Jest wiele dostępnych tego rodzaju pomocy, ale proponuję wykonać ją samodzielnie z dzieckiem. To wcale nie jest takie trudne!

Co jest potrzebne do stworzenia geoplanu?

deseczka

wiertarka lub śrubokręt

wkręty

linijka i ołówek

gumki recepturki

Punkty na deseczce zaznaczałam co 3 cm. Gdy punkty zostały zaznaczone nastąpił czas na wywiercenie otworów. Po wywierceniu dziurek trzeba wyszlifować deseczkę, aby pozbyć się powstałych podczas wiercenia drzazg i nierówności. Do tak przygotowanej deseczki wkręcamy wkręty i zabawka gotowa.

Teraz wystarczy dać dziecku geoplan oraz gumki recepturki i patrzeć na pełna skupienia zabawę. Na geoplanie możemy pracować z gumkami na wiele sposobów.

Pierwszym z nich jest poproszenie dziecka o samodzielne ułożenie dowolnego kształtu, jaki tylko przyjdzie mu do głowy. Kolejnym sposobem jest zaproponowanie dziecku, aby ułożyło konkretny kształt, o jaki je poprosimy (np. trójkąt, domek). Możemy również dać dziecku karty z wzorami, które musi odwzorować. Kolejnym sposobem pracy z geoplanem jest podzielenie go na pół, na jeden połowie wzór układa rodzic, a dziecko stara się odtworzyć wzór na swojej połowie. Dziecko może układać oburącz jednocześnie dwie figury - każda na osobnej połowie geoplanu. Możemy także utrwalać pojęcia mały i duży - prosimy dziecko, aby na jednej połowie geoplanu ułożyło mały, a na drugiej duży trójkąt, kwadrat itd.

http://lilioweprojekty.pl/zabawki/nauka-matematyki-z-usmiechem/

Takie wykonanie geoplanu jest tylko moją propozycją. Jeżeli ktoś nie ma dostępu do potrzebnych materiałów do stworzenia geoplanu można użyć grubej tektury (takiej z której zrobione są kartony), styropianu i pinezek, które powbijamy. Jeżeli w domu jest tablica korkowa to również świetnie się sprawdzi. W tablicę należy wcisnąć pinezki i można nakładać gumki recepturki.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Rozpoznaj głosy zwierząt z nagrania:

https://youtu.be/3oE8dF4HPAE

 

Zadanie 2

Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne. W ćwiczeniach pomocna będzie np. pluszowa maskotka:

maszeruj na całych stopach, potem na palcach i na piętach;

usiądź w siadzie skulnym. kręć się dookoła osi w jedną i w drugą stronę na pośladkach odpychając się rękami;

„Wstań bez trzymania” – weź maskotkę w obie ręce i trzymaj ją przed sobą. Spróbuj wstać bez podpierania się rekami.

„Bezpieczne rzuty”– podrzucaj maskotkę w górę i próbuj ją złapać oburącz.

skacz jak „Pajacyki”;

„Rowerek” – połóż się na plecach unieś nogi i kręć nimi naśladując jazdę na rowerze

„Koci grzbiet” – naśladuj kotka, plecy wklęsłe – w klęku podpartym wygięcie ciała, wzrok skierowany w górę, powrót, koci grzbiet, głowa na dół, plecy okrągłe.

.

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Co nam dają?” – rozmowa na temat produktów, jakie uzyskujemy od danego zwierzęcia .

https://images.app.goo.gl/jgTj6r3J6oWqnDR99

Dziecko wie, co otrzymujemy od krowy, owcy, kozy, kury. Próbuje odpowiedzieć po co są w gospodarstwie takie zwierzęta, jak : koty, psy, konie.

 

Zadanie 2

 

,,Kot” – rozwijanie sprawności manualnych. Rysuje kota według wzoru.

https://www.mjakmama24.pl/dziecko/zabawa/jak-narysowac-kota-aa-FnJF-4fFV-ZRbo.html

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Oglądanie zdjęć przedstawiających zwierzęta z wiejskiego podwórka. Dzielenie za rodzicem nazw na sylaby (rytmicznie) połączone z klaskaniem. Rodzic pokazuje zdjęcie, powtarza nazwę zwierzęcia, dzieli ją, klaszcząc, a dziecko powtarza. Np. Kaczka – kacz-ka, Koza – ko-za, baran – ba-ran, świnia – świ – nia...

http://chomikuj.pl/ola.laskiewicz86/OWCA+-+BARAN

https://pl.wikipedia.org/wiki/Koza_domowa#/media/Plik:Kozadomowa76.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Kaczka_domowa#/media/Plik:Mulard_(1).jpg

 

Zadanie 2

Zabawa ruchowo – naśladowcza „Zamieniam się w zwierzę”.

Dziecko naśladuje ruchy i odgłosy zwierzęcia, które przedstawi im rodzic. Np. rodzic pokazuje zdjęcie kaczki, naśladuje chód i głos kaczki, a dziecko powtarza za rodzicem.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Nauka rymowanki „Kolory pór roku” – dziecko utrwala nazwy pór roku.

 

Zieloną łąką idzie wiosna, jest kolorowa i radosna.

Żółte słońce mocno świeci, to jest lato, drogie dzieci.

Czerwień liści dookoła, to już jesień do nas woła.

Biało, biało, coraz bielej, to dzięki zimie jest weselej.

 

Zadanie 2

 

Plakat „Pole w czterech porach roku”.

Proszę narysować dziecku koło (może być na kartce A4) i podzielić je na cztery części mówiąc, że każda część to kolejna pora roku. Zadaniem dziecka jest narysowanie, wyklejenie każdej części tak, aby przedstawiała daną porę roku.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Zabawa doświadczalna „Uciekający pieprz”

Na zakończenie wiejskiej wyprawy zadbaj o czyste ręce. Wykonaj eksperyment, poproś rodziców o pomoc, a dowiesz się jak ważną rolę odgrywa mydło w myciu rąk.

Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: głęboki talerz, miska, woda, pieprz, mydło najlepiej w płynie

Sposób wykonania:

Talerz po brzegi wypełnij wodą, następnie na jego powierzchnię nasyp pieprz. Namocz palec w mydle i przyłóż go na środek talerza. Obserwuj, co się dzieje, gdy pieprz ma kontakt z mydłem. Powodzenia.

 

Zadanie 2

 

Zabawa taneczna- „Kółeczko”

Do zabawy zaproś swoich najbliższych. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

„Solny obrazek.”

Potrzebne materiały: kartka papieru, farby, gąbki w liczbie odpowiadającej kolorom farb, sól gruboziarnista, czarny flamaster.

Sposób wykonania pracy: za pomocą gąbek nałóż na papier różne kolory farb, dowolnie je rozmieszczając. Na pokolorowaną kartkę równomiernie rozsyp sól i zaobserwuj, co się wydarzy. Pozostaw kartkę do wyschnięcia, a następnie zsyp sól z jej powierzchni. Na powstałym tle czarnym flamastrem narysuj ilustrację pt. „Burzowa pogoda”.J

 

Zadanie 2

 

Z pomocą rodzica lub samodzielnie narysuj 4 prostokąty, 4 kółka, 5 trójkątów, 4 kwadraty. Pokoloruj figury dowolnymi kolorami kredek. Wytnij je i ułóż z nich zamek, w którym znajdziesz schronienie podczas ulewy. Jeśli zabraknie figur do twojego projektu, możesz je wyciąć z gazety lub kolorowego papieru. Miłej zabawy J

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.