- Szczegóły
- Odsłony: 1377
WTOREK 07.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Naucz mamę, tatę albo rodzeństwo tańca kaczuszek:
www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
Zadanie 2
Wykonaj z pomocą rodziców koszyczki wielkanocne na jajka według instrukcji. Wykorzystaj do tego rolki po papierze toaletowym: www.youtube.com/watch?v=bcq6AhQMqcQ
MISIE
Zadanie 1
Wysyłamy je tym,
z którymi nie możemy byś w święta,
a których darzymy szczególną miłością i sympatią,
życząc zdrowych, pogodnych świąt.(kartki świąteczne)
Świecimy je na tydzień przed Wielkanocą.
Są barwne, kolorowe
zrobione z gałązek wierzby,
bazi lub sztucznych kwiatów.(palma wielkanocna)
Przeważnie jest biały
i na stole leży.
Kładą na nim sztućce,
stawiają talerze (obrus)
Jak się nazywa jajko malowane
co na Wielkanoc się przydaje. (pisanka)
Żółciutkie kuleczki za kurką się toczą.
Kryją się pod skrzydła, gdy wroga zobaczą (kurczątka)
Upleciony ze słomy, wikliny
chętnie nosi owoce, jarzyny.
Grzyby też z lasu przyniesie
oraz pisanki i baranka poniesie czasem. (koszyk)
Ma długie uszy,
futerko puszyste.
Ze smakiem chrupie marchewkę
i sałaty listek. (zając)
Zadanie 2
Zajączki i baranki
Zachęcamy do kreatywnej zabawy z wykorzystaniem rolek po papierze.
Co nam będzie potrzebne do wykonania zwierzątek?
rolki po papierze toaletowym,
kolorowy papier lub bibuła,
wata,
klej,
farby i kolorowe flamastry.
Etapy powstawania wielkanocnych zwierzątek można podejrzeć tu:
https://kreatywnymokiem.pl/zajaczki-i-baranek-z-rolek-po-papierze/
KRASNALE
Zadanie 1
Wysłuchanie opowiadania ,, Pisankowa bajeczka” A.Galica
https://mamotoja.pl/bajka-dla-dzieci-pisankowa-bajeczka,wielkanoc-artykul,4722,r1p1.html
Rozmowa na temat wysłuchanego opowiadania:
- ile było jaj?
- w jakie pisanki się zamieniły?
- co stało się z ostatnim jajkiem?
Zadanie 2
Zabawa plastyczna ,,Pisanki”.
Dzieci malują na kartce jajko (oczywiście liczymy na pomoc kogoś starszego) i ozdabiają je według własnego pomysłu z wykorzystaniem bibuły, wydzieranek z kolorowego papieru.
SMERFY
Zadanie 1
Zabawa integracyjna „Lustro”. Stajemy z dzieckiem naprzeciwko siebie i pokazujemy jakąś czynność, np. myjemy ręce, czeszemy się itd. Dziecko ma za zadanie wykonywać to co my i powiedzieć co robimy.
Zadanie 2
„Pisanki” słuchanie wiersza D. Gellner
Patrzcie,
ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie,
żeby się nie potłuc przypadkiem
w dzień świąteczny.
Ale pamiętajcie!
Pisanki
nie są do jedzenia
Z pisanek się wyklują
świąteczne życzenia!
Po przeczytaniu wiersza proszę zadać dziecku pytania dotyczące jego treści:
„O czym opowiadał wiersz?”,
„Bez czego nie ma Wielkanocy?”,
„Jak powstają pisanki?”.
Po przeczytaniu wiersza i rozmowie proszę dać dziecku jajko ugotowane na twardo, pędzel i farby. Dziecko maluje jajko wg własnego pomysłu.
MOTYLKI
Zadanie 1
Wysłuchaj piosenkę pt.: ,,Pisanki, pisanki” a następnie opowiedz co było namalowane na pisankach? Spróbuj zaśpiewać refren.
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Zadanie 2
Narysuj na kartce jedno duże jajko. Weź kredki i ozdób je wykorzystując pomysły zaczerpnięte ze słów wiersza:
„Pisanki” Stanisław Aleksandrzak
Dzieci obsiadły stół i malują pisanki:
Pierwsza – ma kreski
Druga – ma kółka złote
Trzecia – drobne kwiaty
Czwarta – dużo kropek
Piąta – srebrne gwiazdki
Szósta – znów zygzaki
Siódma – barwne kwiaty, jak astry lub maki
Ósma – wąskie szlaczki z zieloniutkich listków
Dziewiąta – największa – ma już prawie wszystko:
I kropki i zygzaki i paseczków wiele,
I czerwień i złoto i błękit i zieleń
I piękne gwiazdy na jajku ktoś posiał
Dumne były z niego Hania i Małgosia
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Zagadki wielkanocne” – zabawa słowna.
https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc
Zadanie 2
Zabawa matematyczna ,,Kic, kic”.
Rodzic wykonuje podskoki obunóż - od jednego do sześciu skoków. Dziecko udziela odpowiedzi ,,Ile razy skoczył zajączek?”. Zabawa trwa na zmianę.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Zabawa sensoryczna z masą solną.
Dziecko z pomocą rodzica przygotowuje kolorową masę solną według podanej instrukcji.
Podstawowy przepis:
1 szklanka mąki;
1 szklanka soli;
pół szklanki wody;
barwniki spożywcze.
Mieszamy mąkę z solą, stopniowo dolewamy wodę. Zagniatamy ciasto. Na koniec dodajemy barwniki spożywcze i ponownie zagniatamy. Następnie, dziecko odrywa kawałeczek masy, ugniata ją, formuje w dłoniach kuleczki, wałeczki itp. Wykleja masą solną poszczególne elementy pisanki. Po wysuszeniu, rodzic przewleka
wstążkę przez wcześniej zrobiony otwór u góry pisanki. Finalnie, dziecko może powiesić samodzielnie wykonaną ozdobę wielkanocną w swoim pokoju.
Poniżej propozycje pisanek do wydrukowania:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pisanka-2
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/jajko-wielkanocne-wzor
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/proste-jajko-wielkanocne
Zadanie 2
Rozwiązywanie wiosennych zagadek.
Biały kwiat
Przebił śnieg
i wyjrzał na świat. (przebiśnieg)
Ma dziób i nogi czerwone.
Gdy pojawi się na łące,
straszy żabki kumkające. (bocian)
Skacze przy ciepłej pogodzie:
Raz jest w trawie, raz jest w wodzie. (żaba)
ŻABKI
Zadanie 1
Nauka piosenki pt. „Wełniany baranek”.
Ten mały nasz baranek
Wszyściutko ma wełniane.
Lali la, lali la, lali la x2
Wełniane ma trzewiczki,
Wełniane rękawiczki.
Lali la, lali la, lali la x2
Co tu robisz, baranku?
Chłodno dzisiaj od ranka,
Chmurki w niebie jak pianka.
Lali la, lali la, lali la x2
Wełniane masz trzewiczki,
Wełniane rękawiczki.
Lali la, lali la, lali la x2
Ten mały nasz baranek.
Wszyściutko ma wełniane.
Lali la, lali la, lali la x2.
W kołnierzu futra pełnym
Ma łebek cały z wełny.
Lali la, lali la, lali la x2.
Ślicznie ci jest baranku,
W tym wełnianym ubranku.
Ślicznie ci jest, baranku
Lali la, lali la, lali la x2
W kołnierzu futra pełnym
Masz łebek cały z wełny.
Lali la, lali la, lali la x2
https://www.youtube.com/watch?v=6xpm8tTKdCQ
Proszę zadać dziecku pytania: W co był ubrany baranek? Z czego ma łebek?
Proszę utrwalać z dzieckiem tekst i wspólnie z nim śpiewać poznaną piosenkę.
Zadanie 2
Próba odpowiedzi na pytanie „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych” na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”.
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałązkach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk, stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało- to dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. – Już czas, Wielkanoc za pasem – powiedziało Słońce – a co by to były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. –
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo, kogo? – popiskiwało Kurczątko.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj, śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń, dzeń, dzeń, dzeń.
Zajączek z Kurczaczkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taka piosenkę:
W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc?
Wierzbę pytają.
STOKROTKI
Zadanie 1
Piosenka pt. „Pisanki” – po wysłuchaniu piosenki spróbuj odpowiedzieć na pytania:
„O czym była piosenka?”,
„Co to są pisanki?”,
„Skąd się biorą jajka?”
„Pisanki”
Pisanki, pisanki, jajka malowane,
nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek!
Pisanki, pisanki, jajka kolorowe,
na nich malowane bajki pisankowe.
Na jednej kogucik, a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki, a na piątej gwiazdki.
Na każdej pisance piękne opowiastki.
https://www.youtube.com/watch?v=OTPObfVuHCY
Zadanie 2
„Wielkanocna pisanka”
Ozdób pisankę dowolną techniką np. pomaluj farbami, kredkami, wyklej z kolorowego papieru albo pokoloruj online. Wybór należy do Ciebie.
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pisanka
SŁONECZKA
Zadanie 1
W tym tygodniu poznajemy literkę „W, w”.
Pomyśl jakie znasz słowa rozpoczynające się tą głoską? Poproś rodzica o narysowanie wielkiej i małej litery W, następnie wyklej ją dowolnym materiałem (bibuła, kolorowy papier, stare gazety, możesz ulepić z plasteliny wałeczki i układaj z nich węża w kształcie litery w).
Zadanie 2
Narysuj wazon i wilka. Następnie pod każdym obrazkiem narysuj tyle okienek ile sylab słyszysz . Podziel nazwy obrazków na głoski, narysuj tyle kółek ile słyszysz głosek i pokoloruj miejsce głoski w.
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I