Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.

 

zajączek wielkanŚRODA 08.04.2020

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Obejrzyj bajkę www.youtube.com/watch?v=Mdz4Tu6J2Lk

Opowiedz ją mamie, tacie lub rodzeństwu.

Spróbuj pokolorować obrazek brzydkiego kaczątka online

www.kolorowankionline.net/brzydkie-kaczatko lub zrób z plasteliny (masy solnej) kaczuszkę.

Zadanie 2

 

Zabawy badawcze.

Zrób z pomocą rodziców doświadczenia z jajkami:

www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Pisanki - policzanki

Słuchanie wiersza „Pisanki” Krystyny Różeckiej 

Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.


Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance

piękne opowiastki.

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza. Dziecko udziela odpowiedzi na pytania:                            

Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej  pisance itd.?
Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.?

Następnie rysuje i wycina pięć pisanek ozdabiając je według instrukcji z wiersza (na pierwszej kogucik, na drugiej słońce itd.). Przelicza pisanki od strony lewej do prawej i określa ile ich jest oraz, która jest pierwsza, druga itd. Kolejną zabawą będzie chowanie jednej z pisanek i odgadywanie, której brakuje i jak była ozdobiona.

 

Zadanie 2

Wielkanocne głoskowanie

Dzielenie wyrazów związanych z Wielkanocą na sylaby i głoski – wyróżnianie głoski w nagłosie (czyli na początku wyrazu) i wygłosie (koniec wyrazu). np.:

podziel na sylaby słowo JAJKO,

podziel na głoski słowo JAJKO

co słyszysz na początku słowa JAJKO?

co słyszysz na końcu słowa JAJKO ?

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zabawa matematyczna ,,Więcej, mniej, tyle samo”.

Za pomocą szarfy, sznurka tworzymy dwa zbiory do których wkładamy określoną liczbę klocków. Prosimy dziecko aby przeliczyło klocki w każdym ze zbiorów i ustaliło w którym zbiorze jest więcej klocków a w którym mniej. Tworzymy też zbiory z taką samą liczbą klocków i wprowadzamy pojęcie tyle samo.

 

Zadanie 2

Dzieci biegają po wyznaczonym terenie na umówiony sygnał lub przerwę w muzyce https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94 chowają się pod koc.

 

SMERFY

 

Zadanie 1

Wiosenne memory – gra polega na tym, iż rozkłada się wszystkie obrazkami do dołu. Następnie odkrywamy je starając się zebrać w pary. Przykładowe obrazki poniżej:

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/astronomiczna-wiosna/memory/

 

Zadanie 2

Piosenka „Żółty kurczaczek” - proszę, aby dzieci osłuchały się z piosenką.

https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg

Po wysłuchaniu piosenki proszę o wykonanie z dzieckiem pracy plastycznej „Żółty kurczak”. Rolkę po papierze toaletowym malujemy żółtą farbą. Po wyschnięciu jedną stronę rolki spinamy zszywaczem. Z czerwonej bibuły odcinamy kawałek o długości równej obwodowi rolki i wysokości około 10 cm. Składamy go na pół (otrzymamy wysokość 5 cm) i nacinamy z otwartej strony. Następnie przyklejamy jako grzebień kurczaka. Przyklejamy oczy. Z pomarańczowego papieru wycinamy dziób i łapki kurczaka i przyklejamy je. Na koniec po bokach przyklejamy dwa żółte piórka. Kurczaczek gotowy.  

Materiały: rolka po papierze toaletowym, kolorowa bibuła, papier kolorowy, plastikowe oczy do zabawek, żółte piórka, klej, nożyczki, farby, pędzle i woda, zszywacz

https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/96-zolty-kurczak

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Wysłuchaj wiersza a następnie odpowiedz na pytania:

Kto obudził się w wielkanocny ranek?

Jakie niespodzianki kryły się na Wielkanocnym stole?

Co robił baranek?

Kto śmiał się od ucha do ucha?

 

,,Wielkanoc” D. Gellnerowa

Obudziły się pisanki

Wielkanocnym rankiem

I wołają:

Patrzcie! Tu na stole

Same niespodzianki!

Bazie srebrno – białe

I baranek mały.

Ten baranek ma talerzyk,

Skubie z niego owies świeży.

A baby pękate

W cukrowych fartuchach

Śmieją się wesoło

Od ucha do ucha!

 

Zadanie 2

Wykonaj prace plastyczną pt. ,,Kura”

Przygotuj potrzebne rzeczy (farbki w kolorach żółtym, czerwonym, czarnym i zielonym, pędzelek oraz kartkę)

Pomaluj dłoń żółtą farbką i odciśnij ją na kartce.

Domaluj pędzelkiem dzióbek, oczy, nóżki, trawkę. Jeżeli chcesz możesz domalować małe kurczątka.

https://pl.pinterest.com/pin/406027722658943200/

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Koszyczek wielkanocny” – malowanie kredkami, nazywa rzeczy, które należy włożyć do wielkanocnego koszyka i dzieli te wyrazy na sylaby.

https://images.app.goo.gl/M51V7nw3dFZkjWhe7

 

Zadanie 2

 

Zabawa logopedyczna ,,Językowe łamańce”. Stara się dokładnie powtórzyć podane niżej przykłady

Kra krę mija.

Lis ma norę.

Stół z powyłamywanymi nogami.

Król kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.

Ząb – zupa zębowa, dąb – zupa dębowa.

Rodzic może zaproponować podobne zdania.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Zabawa matematyczna „Układanie rytmów - zajączki”.

Proponuję wydrukować i wyciąć zajączki.

Podaję link:

https://drive.google.com/file/d/0B1vPG2uXBGClUzRiNEF4UEdiLWs/view

Rodzic układa rytm z papierowych zajączków, w czterech kolorach. Dziecko skupia swoją uwagę i dostrzega rytm w szeregu powtarzających się elementów. Następnie, zadaniem dziecka jest samodzielne kontynuowanie powtarzających się sekwencji.

Zadanie 2

Rozwijanie sprawności manualnej oraz kreatywności.

Dziecko otrzymuje kartkę papieru, na której umieszczony jest kontur koszyka wielkanocnego z pisankami.

Następnie palcami umoczonymi w farbie zamalowuje kontur koszyka i pisanek. Po wyschnięciu pracy, ozdabia pisanki zgodnie z własną inwencją np. brokatem, cekinami, kawałkami wstążki itp.

https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/koszyk-z-pisankami/

 

ŻABKI

Zadanie 1

Szukanie odpowiedzi na pytanie „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” na podstawie ilustracji, doświadczeń dzieci i rozmowy z rodzicami.

http://wlaczpolske.pl/pliczki/1030

Proszę omówić z dzieckiem elementy koszyka wielkanocnego oraz ich symbolikę, np. malowane jajka –symbol odradzającego się życia, chleb – zapewnia dobrobyt i pomyślność, sól – chroni przed zepsuciem i złem, chrzan – zapewnia zdrowie i sprawność, kiełbasa – zapewnia zdrowie, wielkanocna babka – symbol umiejętności i dostatku, baranek wielkanocny z czerwoną chorągiewką – symbol Jezusa Chrystusa

 

Zadanie 2

 

Próba odpowiedzi na pytanie „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych” na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”.

Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.

- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?

A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:

- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.

Gdy na gałązkach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.

- Stuk, stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.

- Najwyższy czas – powiedziało- to dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.

Teraz słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. – Już czas, Wielkanoc za pasem – powiedziało Słońce – a co by to były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. –

- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.

- Kogo, kogo? – popiskiwało Kurczątko.

- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.

A słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.

- Wstawaj, śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.

A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń, dzeń, dzeń, dzeń.

Zajączek z Kurczaczkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.

- Co to? Co to? – pytał Zajączek- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.

I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taka piosenkę:

W wielkanocny poranek

Dzwoni dzwonkiem Baranek,

A Kurczątko z Zającem

Podskakują na łące.

Wielkanocne Kotki,

Robiąc miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka,

Siedzą na gałązkach.

Kiedy będzie Wielkanoc?

Wierzbę pytają.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Dziś ubierz się wygodnie. Będziemy wykonywać ćwiczenia i zabawy ruchowe. Poproś osobę dorosłą, aby włączyła Ci film który znajduje się poniżej:

 https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 Teraz po wykonanym zadaniu połóż się wygodnie na plecach i zrelaksuj się, pomyśl o czymś miłym, jeżeli masz ochotę zamknij oczy.

 

 

Zadanie 2

 

Zabawa kolorami

Znajdź w pokoju 3 przedmioty koloru czerwonego i 3 przedmioty koloru żółtego (mogą to być klocki.) Połóż je na podłodze. Usiądź, ułóż przyniesione przedmioty na przemian obok siebie. Raz czerwony przedmiot, raz żółty. Czy udało Ci się wykonać zadanie? Brawo.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Poproś rodzica o przeczytanie wiersza „Wesoły zając” Justyny Święcickiej

Pewien wesoły zając

nazywał się Robert Skok.

Przy różnych zajęczych zajęciach

skakał na wprost i w bok.

 

Poszedł do domu Kury

z farbą i pędzlem burym.

Chciał mieć pisanki na święta,

a pomalował pisklęta.

 

Kury akurat nie było,

tak się szczęśliwie złożyło.

Wyniósł więc jajka na łąkę,

malował pod niebem i słonkiem.

 

Ledwo skończył malowanie,

rozległo się pukanie.

Co to za harmider taki?

Wykluwają się kurczaki:

 

Pierwszy z czerwoną kokardą,

drugi z zieloną falbanką,

trzeci fioletowy,

czwarty cały różowy,

piąty żółty, o dziwo,

szósty – szóstego nie było.

 

Nastało wielkie gdakanie.

Wtem deszczyk spadł niespodzianie.

Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.

I żółty był każdy kurczaczek.

 

Odpowiedz na pytania dotyczące tekstu i narysuj historyjkę obrazkową do wysłuchanego wiersza.

Co chciał zrobić zając?

Co wykluło się z jajek?

Jak wyglądały pisklęta?

Czy kurczaczki długo cieszyły się z nowych, kolorowych ubranek? Dlaczego?

 

Zadanie 2

 

„Wielkanocny zajączek”

Rzeczy, których potrzebujesz: rolka po papierze toaletowym, papier kolorowy, pianka dekoracyjna, plastikowe oczka, guziki, pompon, klej lub taśma dwustronna, nożyczki.

Możecie wykonać zajączka, również według własnego pomysłu.

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Bajka logopedyczna pt. : „Osiołek”

Posłuchaj bajki i jednocześnie wykonuj określone ćwiczenia warg i języka:

Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył buzie i ziewał (ziewanie). Nagle poczuł się głodny. Nagrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie ust). I dokładnie zaczął żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizał ząbki, żeby były czyste - każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło mu się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biegał po polanie (kląskanie). Zmęczony osiołek podszedł do strumyka i zaczął pić wodę (język zwinięty w rurkę). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie umył każdy ząbek (język przesuwamy po wewnętrznej i zewnętrznej ścianie zębów) oraz policzki (język przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków).

 

 

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.