Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1386
ŚRODA 08.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Obejrzyj bajkę www.youtube.com/watch?v=Mdz4Tu6J2Lk
Opowiedz ją mamie, tacie lub rodzeństwu.
Spróbuj pokolorować obrazek brzydkiego kaczątka online
www.kolorowankionline.net/brzydkie-kaczatko lub zrób z plasteliny (masy solnej) kaczuszkę.
Zadanie 2
Zabawy badawcze.
Zrób z pomocą rodziców doświadczenia z jajkami:
www.mamawdomu.pl/2016/03/eksperymenty-z-jajem-czyli-7-pomyslow-na-doswiadczenia-z-dziecmi.html
MISIE
Zadanie 1
Pisanki - policzanki
Słuchanie wiersza „Pisanki” Krystyny Różeckiej
Pisanki, pisanki,
jajka malowane
nie ma Wielkanocy
bez barwnych pisanek.
Pisanki, pisanki
jajka kolorowe,
na nich malowane
bajki pisankowe.
Na jednej kogucik,
a na drugiej słońce,
śmieją się na trzeciej
laleczki tańczące.
Na czwartej kwiatuszki,
a na piątej gwiazdki.
na każdej pisance
piękne opowiastki.
Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza. Dziecko udziela odpowiedzi na pytania:
Co było na pierwszej, drugiej, trzeciej pisance itd.?
Na której z kolei pisance są laleczki, gwiazdki itd.?
Następnie rysuje i wycina pięć pisanek ozdabiając je według instrukcji z wiersza (na pierwszej kogucik, na drugiej słońce itd.). Przelicza pisanki od strony lewej do prawej i określa ile ich jest oraz, która jest pierwsza, druga itd. Kolejną zabawą będzie chowanie jednej z pisanek i odgadywanie, której brakuje i jak była ozdobiona.
Zadanie 2
Wielkanocne głoskowanie
Dzielenie wyrazów związanych z Wielkanocą na sylaby i głoski – wyróżnianie głoski w nagłosie (czyli na początku wyrazu) i wygłosie (koniec wyrazu). np.:
podziel na sylaby słowo JAJKO,
podziel na głoski słowo JAJKO
co słyszysz na początku słowa JAJKO?
co słyszysz na końcu słowa JAJKO ?
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa matematyczna ,,Więcej, mniej, tyle samo”.
Za pomocą szarfy, sznurka tworzymy dwa zbiory do których wkładamy określoną liczbę klocków. Prosimy dziecko aby przeliczyło klocki w każdym ze zbiorów i ustaliło w którym zbiorze jest więcej klocków a w którym mniej. Tworzymy też zbiory z taką samą liczbą klocków i wprowadzamy pojęcie tyle samo.
Zadanie 2
Dzieci biegają po wyznaczonym terenie na umówiony sygnał lub przerwę w muzyce https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94 chowają się pod koc.
SMERFY
Zadanie 1
Wiosenne memory – gra polega na tym, iż rozkłada się wszystkie obrazkami do dołu. Następnie odkrywamy je starając się zebrać w pary. Przykładowe obrazki poniżej:
https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/astronomiczna-wiosna/memory/
Zadanie 2
Piosenka „Żółty kurczaczek” - proszę, aby dzieci osłuchały się z piosenką.
https://www.youtube.com/watch?v=SE8-tteo9wg
Po wysłuchaniu piosenki proszę o wykonanie z dzieckiem pracy plastycznej „Żółty kurczak”. Rolkę po papierze toaletowym malujemy żółtą farbą. Po wyschnięciu jedną stronę rolki spinamy zszywaczem. Z czerwonej bibuły odcinamy kawałek o długości równej obwodowi rolki i wysokości około 10 cm. Składamy go na pół (otrzymamy wysokość 5 cm) i nacinamy z otwartej strony. Następnie przyklejamy jako grzebień kurczaka. Przyklejamy oczy. Z pomarańczowego papieru wycinamy dziób i łapki kurczaka i przyklejamy je. Na koniec po bokach przyklejamy dwa żółte piórka. Kurczaczek gotowy.
Materiały: rolka po papierze toaletowym, kolorowa bibuła, papier kolorowy, plastikowe oczy do zabawek, żółte piórka, klej, nożyczki, farby, pędzle i woda, zszywacz
https://pracaplastyczna.pl/index.php/wielkanoc/96-zolty-kurczak
MOTYLKI
Zadanie 1
Wysłuchaj wiersza a następnie odpowiedz na pytania:
Kto obudził się w wielkanocny ranek?
Jakie niespodzianki kryły się na Wielkanocnym stole?
Co robił baranek?
Kto śmiał się od ucha do ucha?
,,Wielkanoc” D. Gellnerowa
Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają:
Patrzcie! Tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk,
Skubie z niego owies świeży.
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha!
Zadanie 2
Wykonaj prace plastyczną pt. ,,Kura”
Przygotuj potrzebne rzeczy (farbki w kolorach żółtym, czerwonym, czarnym i zielonym, pędzelek oraz kartkę)
Pomaluj dłoń żółtą farbką i odciśnij ją na kartce.
Domaluj pędzelkiem dzióbek, oczy, nóżki, trawkę. Jeżeli chcesz możesz domalować małe kurczątka.
https://pl.pinterest.com/pin/406027722658943200/
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Koszyczek wielkanocny” – malowanie kredkami, nazywa rzeczy, które należy włożyć do wielkanocnego koszyka i dzieli te wyrazy na sylaby.
https://images.app.goo.gl/M51V7nw3dFZkjWhe7
Zadanie 2
Zabawa logopedyczna ,,Językowe łamańce”. Stara się dokładnie powtórzyć podane niżej przykłady
Kra krę mija.
Lis ma norę.
Stół z powyłamywanymi nogami.
Król kupił królowej Karolinie korale koloru koralowego.
Ząb – zupa zębowa, dąb – zupa dębowa.
Rodzic może zaproponować podobne zdania.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Zabawa matematyczna „Układanie rytmów - zajączki”.
Proponuję wydrukować i wyciąć zajączki.
Podaję link:
https://drive.google.com/file/d/0B1vPG2uXBGClUzRiNEF4UEdiLWs/view
Rodzic układa rytm z papierowych zajączków, w czterech kolorach. Dziecko skupia swoją uwagę i dostrzega rytm w szeregu powtarzających się elementów. Następnie, zadaniem dziecka jest samodzielne kontynuowanie powtarzających się sekwencji.
Zadanie 2
Rozwijanie sprawności manualnej oraz kreatywności.
Dziecko otrzymuje kartkę papieru, na której umieszczony jest kontur koszyka wielkanocnego z pisankami.
Następnie palcami umoczonymi w farbie zamalowuje kontur koszyka i pisanek. Po wyschnięciu pracy, ozdabia pisanki zgodnie z własną inwencją np. brokatem, cekinami, kawałkami wstążki itp.
https://www.e-kolorowanki.eu/wielkanoc-kolorowanki/koszyk-z-pisankami/
ŻABKI
Zadanie 1
Szukanie odpowiedzi na pytanie „Co włożymy do koszyka wielkanocnego?” na podstawie ilustracji, doświadczeń dzieci i rozmowy z rodzicami.
http://wlaczpolske.pl/pliczki/1030
Proszę omówić z dzieckiem elementy koszyka wielkanocnego oraz ich symbolikę, np. malowane jajka –symbol odradzającego się życia, chleb – zapewnia dobrobyt i pomyślność, sól – chroni przed zepsuciem i złem, chrzan – zapewnia zdrowie i sprawność, kiełbasa – zapewnia zdrowie, wielkanocna babka – symbol umiejętności i dostatku, baranek wielkanocny z czerwoną chorągiewką – symbol Jezusa Chrystusa
Zadanie 2
Próba odpowiedzi na pytanie „Jakie są tradycje Świąt Wielkanocnych” na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania A. Galicy „Bajeczka wielkanocna”.
Wiosenne słońce tak długo łaskotało promykami gałązki wierzby, aż zaspane wierzbowe Kotki zaczęły wychylać się z pączków.
- Jeszcze chwilkę – mruczały wierzbowe Kotki – daj nam jeszcze pospać, dlaczego musimy wstawać?
A słońce suszyło im futerka, czesało grzywki i mówiło:
- Tak to już jest, że wy musicie być pierwsze, bo za parę dni Wielkanoc, a ja mam jeszcze tyle roboty.
Gdy na gałązkach siedziało już całe stadko puszystych kotków, słońce powędrowało dalej. Postukało złotym palcem w skorupę jajka – puk-puk i przygrzewało mocno.
- Stuk, stuk – zastukało coś w środku jajka i po chwili z pękniętej skorupki wygramolił się malutki żółty kurczaczek. Słońce wysuszyło mu piórka, na głowie uczesało mały czubek i przewiązało czerwoną kokardką.
- Najwyższy czas – powiedziało- to dopiero byłby wstyd, gdyby Kurczątko nie zdążyło na Wielkanoc.
Teraz słońce zaczęło rozglądać się dookoła po łące, przeczesywało promykami świeżą trawę, aż w bruździe pod lasem znalazło śpiącego Zajączka. Złapało go za uszy i wyciągnęło na łąkę. – Już czas, Wielkanoc za pasem – powiedziało Słońce – a co by to były za święta bez wielkanocnego Zajączka? Popilnuj Kurczaczka, jest jeszcze bardzo malutki, a ja pójdę obudzić jeszcze kogoś. –
- Kogo? Kogo? – dopytywał się Zajączek, kicając po łące.
- Kogo, kogo? – popiskiwało Kurczątko.
- Kogo? Kogo? – szumiały rozbudzone wierzbowe Kotki.
A słońce wędrowało po niebie i rozglądało się dookoła, aż zanurzyło ręce w stogu siana i zaczęło z kimś rozmawiać.
- Wstawaj, śpioszku – mówiło – baś, baś, już czas, baś, baś.
A to „coś” odpowiedziało mu głosem dzwoneczka: dzeń, dzeń, dzeń, dzeń.
Zajączek z Kurczaczkiem wyciągali z ciekawości szyje, a wierzbowe Kotki pierwsze zobaczyły, że to „coś” ma śliczny biały kożuszek i jest bardzo małe.
- Co to? Co to? – pytał Zajączek- Dlaczego tak dzwoni? – piszczał Kurczaczek.
I wtedy Słońce przyprowadziło do nich małego Baranka ze złotym dzwonkiem na szyi. To już święta, święta, święta – szumiały wierzbowe Kotki, a Słońce głaskało wszystkich promykami, nucąc taka piosenkę:
W wielkanocny poranek
Dzwoni dzwonkiem Baranek,
A Kurczątko z Zającem
Podskakują na łące.
Wielkanocne Kotki,
Robiąc miny słodkie,
Już wyjrzały z pączka,
Siedzą na gałązkach.
Kiedy będzie Wielkanoc?
Wierzbę pytają.
STOKROTKI
Zadanie 1
Dziś ubierz się wygodnie. Będziemy wykonywać ćwiczenia i zabawy ruchowe. Poproś osobę dorosłą, aby włączyła Ci film który znajduje się poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
Teraz po wykonanym zadaniu połóż się wygodnie na plecach i zrelaksuj się, pomyśl o czymś miłym, jeżeli masz ochotę zamknij oczy.
Zadanie 2
Zabawa kolorami
Znajdź w pokoju 3 przedmioty koloru czerwonego i 3 przedmioty koloru żółtego (mogą to być klocki.) Połóż je na podłodze. Usiądź, ułóż przyniesione przedmioty na przemian obok siebie. Raz czerwony przedmiot, raz żółty. Czy udało Ci się wykonać zadanie? Brawo.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Poproś rodzica o przeczytanie wiersza „Wesoły zając” Justyny Święcickiej
Pewien wesoły zając
nazywał się Robert Skok.
Przy różnych zajęczych zajęciach
skakał na wprost i w bok.
Poszedł do domu Kury
z farbą i pędzlem burym.
Chciał mieć pisanki na święta,
a pomalował pisklęta.
Kury akurat nie było,
tak się szczęśliwie złożyło.
Wyniósł więc jajka na łąkę,
malował pod niebem i słonkiem.
Ledwo skończył malowanie,
rozległo się pukanie.
Co to za harmider taki?
Wykluwają się kurczaki:
Pierwszy z czerwoną kokardą,
drugi z zieloną falbanką,
trzeci fioletowy,
czwarty cały różowy,
piąty żółty, o dziwo,
szósty – szóstego nie było.
Nastało wielkie gdakanie.
Wtem deszczyk spadł niespodzianie.
Wiosenny deszcz, kapuśniaczek.
I żółty był każdy kurczaczek.
Odpowiedz na pytania dotyczące tekstu i narysuj historyjkę obrazkową do wysłuchanego wiersza.
Co chciał zrobić zając?
Co wykluło się z jajek?
Jak wyglądały pisklęta?
Czy kurczaczki długo cieszyły się z nowych, kolorowych ubranek? Dlaczego?
Zadanie 2
„Wielkanocny zajączek”
Rzeczy, których potrzebujesz: rolka po papierze toaletowym, papier kolorowy, pianka dekoracyjna, plastikowe oczka, guziki, pompon, klej lub taśma dwustronna, nożyczki.
Możecie wykonać zajączka, również według własnego pomysłu.
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Bajka logopedyczna pt. : „Osiołek”
Posłuchaj bajki i jednocześnie wykonuj określone ćwiczenia warg i języka:
Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył buzie i ziewał (ziewanie). Nagle poczuł się głodny. Nagrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie ust). I dokładnie zaczął żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizał ząbki, żeby były czyste - każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło mu się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biegał po polanie (kląskanie). Zmęczony osiołek podszedł do strumyka i zaczął pić wodę (język zwinięty w rurkę). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie umył każdy ząbek (język przesuwamy po wewnętrznej i zewnętrznej ścianie zębów) oraz policzki (język przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków).
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla dzieci.