Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla przedszkolaków

Nadal wszyscy musimy pozostać w domu, ale to decyzja dobra dla naszego zdrowia. Jeśli będziemy zdyscyplinowani i będziemy przestrzegać tej zasady, to szybciej się spotkamy.

Aby mocno za sobą nie tęsknić, chcemy Wam zaproponować kilka pomysłów zajęć i zabaw wielkanocnych do wykonania w domu wspólnie z Rodzicami.

Szukajcie poniżej swojej grupy i życzymy udanej zabawy...

 

wielkanocPIĄTEK 10.04.2020

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Przygotuj kanapki z pastą jajeczną lub upiecz z mamą babeczki albo ciasteczka. (do wyboru)

 

Zadanie 2

 

Wykonaj karty pracy i pokoloruj je:

przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-1.jpg

przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/KARTY-PRACY-WIELKANOC-3.jpg

 

MISIE

Zadanie 1

Nauka piosenki Śpiewające Brzdące – „Gdacze kura: Ko, Ko, Ko”

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

Zadanie 2

Malujemy pisanki

Pomysły: https://tygi.pl/dom/proste-pomysly-wielkanocne-pisanki.html

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zabawa matematyczna: ,,Miś”

Ustalamy strony u dziecka zaznaczając jego prawą dłoń, możemy ją zaznaczyć wstążeczką. Następnie prosimy dziecko, aby chwyciło misia w swoją prawą dłoń, położyło go przed sobą, obok siebie, na górze na dole za siebie, zmieniamy na lewą stronę.

 

Mówimy polecenia:

- pogłaszcz misia lewą ręką

- podaj misiowi cześć prawą ręką

- pogłaszcz misia po brzuszku lewą ręką

- przytul misia prawą ręką.

Zadanie 2

Zabawa muzyczna ,,Jedna ręka ,druga ręka”

Dzieci znały i śpiewały ten utwór w przedszkolu dlatego myślę że chętnie go usłyszą i przypomną sobie układ taneczny: ) https://www.youtube.com/watch?v=RPt24yOqJ0w

 

SMERFY

Zadanie 1

Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych:

Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=RrsdZz3wkCo

 

Zadanie 2

Jak już odpoczniecie po ćwiczeniach to proponuję obejrzeć prezentację i porozmawiać z dzieckiem o zwyczajach wielkanocnych.

https://www.youtube.com/watch?v=r-to1UXYMUA

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Wytnij z papieru szablony jajek (8 sztuk) lub wykorzystaj prawdziwe malowane jajka. Manipulując nimi policz pisanki i podaj rozwiązania zadań:

Ola do koszyka włożyła 3 pisanki. Zosia dołożyła jeszcze 2. Ile pisanek jest w koszyku?

 

Kasia włożyła do koszyka 2 pisanki. Zosia włożyła 3 pisanki. Przyszedł Staś i też włożył 3 pisanki. Ile pisanek jest w koszyku?

 

Mama pomalowała 3 pisanki. Tata pomalował 4 pisanki. Ich synek pomalował tylko 1. Ile pisanek pomalowali razem?

 

W koszyku było 8 jajek do malowania pisanek. Przyszedł Krzyś i potłukł 3 jajka. Ile jajek pozostało w koszyku?

 

Zadanie 2

Wykonaj ćwiczenia gimnastyczne:

,,Przywitaj się ze słońcem” – wykonaj przysiad i podskok wysoko do góry;

,,Machaj skrzydełkami jak motyl” – usiądź na podłodze, złap swoje ramiona, łokciami rysuj koła do przodu i do tyłu;

,,Jaskółka” – stań na jednej nodze, pochyl ciało do przodu i spróbuj jak najdłużej utrzymać równowagę;

,,Zając” – skacz obunóż w przysiadzie np.: od drzwi do oka i z powrotem;

,,Wąż” – połóż się na podłodze, spróbuj pełzać, jak wąż;

,Miś” – stań na czworaka z pupą wysoko do góry, zrób 10 kroków;

„Rzut do celu – zgnieć kilka kartek z gazety i zrób z nich kulki; wrzucaj je do celu (np. do ustawionej na podłodze miski).

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Kurczaczki’’ praca plastyczno-techniczna

Wykonanie z kolorowego papieru kurczaczka wg. podanej instrukcji, bezpiecznie posługuje się nożyczkami. https://youtu.be/CtbFLxOvwXk

Zadanie 2

 

Wspólne śpiewanie z rodzicami piosenki ,,Pisanki pisanki’’

https://youtu.be/HhkpcqoWoA8

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Wysłuchanie wiersza J. Koczanowskiej pt. „Wielkanoc”

 

W wielkanocnym koszyczku,

przystrojonym pięknie,

kłóciły się pisanki

o najlepsze miejsce.

Każda chciała spoczywać

tuż obok rzeżuchy,

zielonej i puszystej

jak miękkie poduchy.

Wtem do akcji wkroczył

cukrowy baranek,

zjadł zieloną rzeżuchę,

przerwał spór pisanek.

 

Rozmowa na temat jego treści:

-Co robiły pisanki w koszyczku wielkanocnym?

- O co się kłóciły?

- Jak skończył się spór?

 

Zadanie 2

Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

Wielkanocne ćwiczenia grafomotoryczne.

https://eduzabawy.com/karty_pracy/grafomotoryka/wielkanoc/

https://drive.google.com/file/d/0ByY6lBdbD1OXbjNENGJycnVSc00/view

 

ŻABKI

Zadanie 1

Tradycyjna zabawa wielkanocna „Czas na wybitki”.

Przed rozpoczęciem zabawy proszę przeczytać dziecku wiersz D. Niemiec „Wielkanocne pisanki”

Czekam na Wielkanoc, na czekoladowe króliczki i kurki.

A! i jeszcze czekam na słodkie mazurki.

A przy tym wszystkim jestem wyjątkowo zadowolona,

bo mama będzie na pewno niezmiernie zdziwiona,

gdy zobaczy przeze mnie samodzielnie przygotowane

pisanki i kraszanki, pięknie malowane.

Są w paski i w kropki, z kwiatkami i jednolite,

wszystkie mają na sobie wzorki znakomite.

Są przepiękne i w koszyczku czekają na święta.

dzięki nim każdy będzie o tradycji pamiętać,

by iść na wybitki. Wielkanocne, kolorowe jajka zdobywać.

Zadowolona będę jeszcze bardziej, gdy będę w tej grze wygrywać.

 

Proszę wytłumaczyć, co to są wybitki. Gra polega na toczeniu np. po stole pisanek lub kraszanek tak, aby się ze sobą zderzyły. Te jajka, które zostały stłuczone, przechodzą na własność osoby, której jajka pozostały całe. Wygrywa ta osoba, która zebrała najwięcej jajek. Wygrani zostają nagrodzeni brawami.

 

Proszę ugotować kilka jajek, zrobić z nich kraszanki lub pisanki, a następnie z całą rodziną pobawić się w zabawę pt. wybitki.

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenie umiejętności składania sobie życzeń świątecznych.

Proszę o przygotowanie kilku kartek świątecznych z życzeniami (z poprzednich lat). Proszę odczytać dziecku życzenia i zwrócić uwagę na to, czego ludzie najczęściej sobie życzą na święta (dużo zdrowia, radości, pogody ducha, smacznego jajka, mokrego dyngusa itp.). Proszę wspólnie z dzieckiem złożyć sobie życzenia wielkanocne z wszystkimi członkami rodziny.

Można omówić przedstawione poniżej kartki świąteczne.

https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/36/49/5cbb70f25db95_o_medium.jpg

https://d-pt.ppstatic.pl/k/r/1/c2/39/5abe4d90e7ba3_p.jpg?1522518307

https://asprod.com.pl/wp-content/uploads/2015/04/yczenia-Wielkanocne.jpg

Z okazji zbliżających się Świąt Wielkanocnych życzymy Państwu i naszym kochanym dzieciom dużo zdrówka i radości w tym trudnym dla nas wszystkich czasie. Trzymajcie się cieplutko. Wesołego Alleluja!

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Zagadki - Wielkanoc. Kliknij w poniższy link i spróbuj rozwiązać zagadki:

 

Wielkanocna zupa,
w niej kiełbaska pływa.
Jest tam też jajeczko,
żółte jak słoneczko.(żurek)

 

Co to za gałązka,
co kotków ma bez liku
i chociaż nie zamruczy –
miła jest w dotyku?(bazie)

 

Leży w koszyczku
pięknie wystrojona,
malowana, pisana,
drapana lub kraszona.(pisanka)

 

Jeden taki dzień
w całym roku mamy,
że gdy nas obleją,
to się nie gniewamy.( Śmigus-dyngus)

 

Ukrywa w Wielkanoc słodkości różne,
więc każde dziecko na niego czeka.
Zobaczyć go jednak - wysiłki to próżne,
bo on susami – kic! Kic! Ucieka. (zajączek)

 

Potulne zwierzątko
z masła ulepione,
małą chorągiewką
wdzięcznie ozdobione.(baranek)

 

Mały, żółty ptaszek
z jajka się wykluwa,
zamiast piór ma puszek,
więc jeszcze nie fruwa.(kurczak)

 

Wyrośnięta pani,
lukrem jest polana.
Na świątecznym stole
pyszni się od rana.(babka)

 

Kiedy się w Wielkanoc
jajkiem wymieniamy,
mówiąc miłe słowa,
bliskim je składamy.(życzenia)

https://www.superkid.pl/zagadki-wielkanoc

 

Zadanie 2

 

„Lubię święta wielkanocne bo...” - Rodzic zaczyna zdanie, dziecko kończy. (dziecko odpowiada pełnym zdaniem).

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Proszę przygotować 10 klocków lub maskotek. Układanie przedmiotów wg instrukcji słownych rodziców po prawej/ lewej stronie ciała, przed sobą/za sobą; porównywanie ilości elementów w zbiorach.

Przykładowe polecenia: połóż 2 klocki po swojej prawej stronie; połóż jeden klocek za sobą; połóż 3 klocki przed sobą; gdzie jest najwięcej/najmniej klocków?; rozłóż klocki tak, żeby po prawej i lewej stronie było tyle samo. Ile jest klocków po każdej stronie? ; połóż 3 klocki przed sobą, za sobą o 2 klocki więcej.

 

Zadanie 2

 

Warsztaty eksperymentalne „ Malowanie na mleku”

Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: mleko, duży talerz, barwniki spożywcze, patyczki higieniczne, płyn do naczyń.

Sposób wykonania: mleko wlewamy na talerz, następnie tworzymy kolorową mozaikę przy użyciu rozmaitych barwników. Kiedy powstanie kolorowy obraz, przystępujemy do następnego kroku. Maczamy patyczek higieniczny w płynie do mycia naczyń i przykładamy do mleka. Obserwujemy, jak kolory znajdujące się na mleku „uciekają”.

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Zabawy oddechowe: „Bąbelki”

Przygotuj słomkę do napojów. Włóż ją do szklanki z wodą. Uwaga: zamiast pić przez słomkę, dmuchaj przez nią ! Zaobserwuj, co dzieje się na powierzchni. Czy powstają bąbelki? Zrób konkurs: kto dłużej będzie dmuchał do swojej szklanki?

 

„Przenoszenie słomką”

Przenieś za pomocą słomki z miseczki do miseczki ziarnka fasoli lub kawałeczki karteczek.

 

 

Bajka logopedyczna pt. : „Osiołek”.

 

Posłuchaj bajki i jednocześnie wykonuj określone ćwiczenia warg i języka:

Na polanie bardzo smacznie spał sobie osiołek (chrapanie). Gdy nastał ranek, osiołek się zbudził, bardzo szeroko otworzył buzie i ziewał (ziewanie). Nagle poczuł się głodny. Nagrał więc sporo trawy do pyska (otwieranie i zamykanie ust). I dokładnie zaczął żuć (żucie). Po swoim śniadaniu osiołek oblizał ząbki, żeby były czyste - każdy ząbek po kolei (przesuwamy językiem po zębach). Jedno źdźbło przykleiło mu się do podniebienia, trzeba je koniecznie oderwać (przesuwamy językiem po podniebieniu). Osiołek po swoim jedzeniu biegał po polanie (kląskanie). Zmęczony osiołek podszedł do strumyka i zaczął pić wodę (język zwinięty w rurkę). Przed nocnym spaniem osiołek dokładnie umył każdy ząbek (język przesuwamy po wewnętrznej i zewnętrznej ścianie zębów) oraz policzki (język przesuwamy po wewnętrznej stronie policzków).

 

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=Lod1r88h61I

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.