Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

 

badaczŚRODA 15.04.2020

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Zwierzęta z wiejskiego podwórka i ich dzieci.

Obejrzyj film edukacyjny i posłuchaj nazw potomstwa zwierząt gospodarstwa wiejskiego.

https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c

 

 

Zadanie 2

Zastanów się i wykonaj prawidłowo zadania (możesz sobie wybrać dwie dowolne karty pracy, lub zrobić wszystkie).

https://drive.google.com/file/d/1jrLrxlnTRHZyabsuxXPwT3qB7WaYyOiH/view

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Dziś ćwiczymy myślenie skojarzeniowe podczas wskazywania przedmiotów związanych z powietrzem. Rodzic prosi dziecko o narysowanie kilku przedmiotów związanych z powietrzem (jeśli dziecko ma kłopoty ze skojarzeniem, możemy naprowadzić je wymieniając słowa np. samolot, balon, wentylator, piórko itp.). następnie wypowiadamy głośno nazwy przedmiotów narysowanych przez dziecko starając się zaakcentować pierwszą głoskę – dziecko próbuje ją wyróżnić, następnie akcentujemy ostatnią głoskę, którą dziecko też stara się wyróżnić.

 

Zadanie 2

Praca plastyczna dowolnego rodzaju techniką. Dziecko maluje niebo i chmury według własnego pomysłu ( zachmurzone, jasne, w nocy, w dzień, podczas deszczu itp.).

Inspiracje:

https://www.youtube.com/watch?v=y6rdOlGst7I

https://www.youtube.com/watch?v=ypm41E-0gwM

https://www.youtube.com/watch?v=yIKlcjt9Bws

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zapoznajemy się z treścią wiersza pt. „Dziwne rozmowy”

Dziwne rozmowy

W chlewiku mieszka świnka

I trąca ryjkiem drzwi

Gdy niosę jej jedzenie

To ona „kwi, kwi, kwi”

Opodal chodzi kaczka

Co krzywe nóżki ma

Ja mówię jej „Dzień dobry”

A ona „kwa, kwa, kwa”

Na drzewie siedzi wrona

Jest czarna, trochę zła

Gdy pytam „Jak się masz”

To ona „kra, kra, kra”

Przed budą trzy szczeniaczki

Podnoszą straszny gwałt

Ja mówię cicho pieski!

A one „hau, hau, hau”

Po wysłuchaniu wiersza zadajemy dzieciom pytania dotyczące treści: Jakie zwierzęta wystę­powały w piosence?; Gdzie one mieszkały?

Zadajemy pytanie: Które zwierzęta nie mają nóg (np. ślimak, wrona), które mają dwie, a które cztery?

 

Zadanie 2

Ćwiczenia rytmiczno-naśladowcze.

1. Zadaniem dzieci jest naśladowanie odgłosów wskazanych przez rodzica zwierząt:

a) najpierw cichutko i coraz głośniej

b) najpierw głośno i coraz ciszej.

2. Dzieci trzymają w ręku małą piłeczkę (może to być również woreczek z ryżem). Puszczamy muzykę, a zadaniem dzieci jest uderzanie piłką lub woreczkiem o podłogę w rytm melodii.

Link z piosenką:

https://www.youtube.com/watch?v=qc5a7O1odnI

 

SMERFY

Zadanie 1

Na początek proponuję zabawę przy piosence: „Jak chodzą zwierzęta”

https://www.youtube.com/watch?v=RqjXRJN--oY

 

Zadanie 2

„Kura” lepienie z masy solnej.

Do zrobienia masy solnej będzie potrzebna:

1 szklanka soli,

1 szklanka mąki,

ok. 0,5 szklanki wody.

Do miski wsypujemy sól i mąkę dokładnie mieszamy. Wodę dodajemy powoli, cały czas ugniatając ciasto. Ciasto zagniatamy tak długo aż powstanie plastyczna masa. Do robienia ozdób z masy solnej proponuję użyć foremek do pierniczków lub foremek do zabawy w piaskownicy. Gotowe figurki można pozostawić do wyschnięcia lub wypiec w piekarniku. Suszymy w temperaturze ok 120 stopni przez 2-3 godziny.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Posłuchaj historyjki czytanej przez Rodzica. Wyobraź sobie, ze jesteś aktorem - słuchając historyjki naśladuj gestem, głosem wszystkie czynności i zwierzęta występujące w opowiadaniu.

 

Praca rolnika Emilia Raczek

W wiejskiej zagrodzie praca wre od świtu. Gospodarz skoro świt wstał, by zająć się zwierzętami. Najpierw wszedł do chlewika, gdzie w wielkich kotłach mieszał paszę dla świnek, nalewał wodę do zbiorników i poidełek. Wielkimi widłami poprzenosił do boksów belki słomy i siana. Następnie poszedł do stajni, gdzie wsypał owies dla koni i oczywiście nalał wodę do zbiorników. Nanosił również z kopy obok – świeżego siana. Na koniec poszedł do obory, gdzie czekały na niego już krowy. Stały i muczały, a on najpierw nakarmił je i wziął się do dojenia. Trzeba było dojść do każdej i na małym stołeczku usiąść obok niej. Obiema rękoma chwycił wymiona i zaczął doić krowę. Do wiaderka zaczęło płynąć ciepłe mleko. Następnie gospodarz zjadł szybko śniadanie i wyprowadził z garażu traktor. Doczepił do niego pług i wyruszył w pole. Tam zaorał i zbronował całe pole równiutko, rządek przy rządku. Następnie w wielkie wiadro wsypał ziarno i zaczął siać – chodząc po polu w jedna i druga stronę. Przyjechał do domu, zjadł obiad i wyszedł do stodoły, gdzie musiał poprzestawiać z miejsca na miejsce bardzo ciężkie worki z paszą dla zwierząt. Zaczęło zmierzchać, znowu doglądał swój dobytek: krowy, konie, świnki, kury oraz kaczki. Wieczorem po kolacji mógł nareszcie odpocząć.

 

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki o figurach geometrycznych. Następnie spróbuj wykonać traktor z wyciętych z kolorowego papieru figur geometrycznych. Narysuj kredkami na kartce pole uprawne, później przyklej wycięte figury geometryczne wg wzoru – tak by powstał z nich traktor. Podpowiedź, jak go zrobić masz poniżej. Nazwij figury, które użyłeś do wykonania traktora.

Piosenka o figurach:

https://youtu.be/Lv-1s65cgJM

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Wymarzony ogródek” – malowanie kredkami.

https://images.app.goo.gl/wMs2UmsizPWxmPq47

https://images.app.goo.gl/cgkRkS6f9wk4xmoHA

 

Dziecko odpowiada na pytanie: co powinno znajdować się w ogródku ? (trawa, kwiaty, krzewy, drzewa).

Ćwiczy dzielenie na sylaby wyrazów z nazwami roślin z ogródka np. tulipan, stokrotka, trawa, forsycja, jabłoń, itp.

 

Zadanie 2

 

Zabawa dydaktyczna ,,Ile mam tu figur?”

https://images.app.goo.gl/CkdCneupTVx8ESyx6

Rodzic przygotowuje po 4 figury tego samego koloru a dziecko:

- dzieli figury ze względu na kształt – rozróżnia i nazywa je.

- dzieli je ze względu na kolor – nazywa kolory, przelicza figury tego samego koloru.

- dzieli figury na zbiory ( po 2, po 3, po 4).

- rozróżnia figury po dotyku z zamkniętymi oczami.

- Rysuje obrazek według instrukcji:

Narysuj ołówkiem domek używając kwadratu (ściany domu), trójkąta (dach), dwóch kółek (okna), prostokąta (drzwi). Nad domkiem narysuj słoneczko. Pokoloruj obrazek: koła – żółty , kwadrat – zielony, trójkąt – czerwony, prostokąt – niebieski.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Ćwiczenia matematyczne „Kolorowe motyle” .

Poproś rodzica, żeby wyciął z kolorowego papieru 9 szablonów motylków w trzech kolorach: 3 niebieskie, 3 żółte i 3 czerwone.

Zadaniem dzieci jest odliczanie i układanie motyli według wskazówek rodzica:
Na łąkę przyleciały dwa motylki żółte i jeden niebieski. Ile razem lata motyli?
Dołączył do nich jeszcze jeden motylek niebieski i jeden czerwony. Ile teraz jest motylków?
Wszystkie żółte motylki odleciały. Ile ich zostało?
Do motylków doleciały dwa motylki czerwone. Ile razem ich lata?

 

Zadanie 2

Zabawa przy piosence „A ram sam sam”

https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI

Powodzenia!

Kto nadążył J ?

 

ŻABKI

Zadanie 1

Rozwiązywanie zagadek „Zapraszamy do nas, ptaszki”

W piękny fraczek ubrana nad stawem zatacza kółka.

Lata nisko – deszcz wróży czarno – biała… (jaskółka)

https://www.youtube.com/watch?v=cWMmzFO7Lhc

 

Stoi sobie w trzcinach, wdzięcznie szyję zgina,

w wodzie się nie tapla, bo nie kaczka to, lecz… (czapla)

https://www.youtube.com/watch?v=V0we4eaiOh8

 

Podrzuca innym jajka ptasia mama – szachrajka,

ma szaro – czarne piórka i kuka – to… (kukułka)

https://www.youtube.com/watch?v=qG9W69vlmSA

 

Żółty dziób, brunatne pióra, mógłby śpiewać w wielu chórach,

bo ma melodyjny głos i szybko się uczy… (kos)

https://www.youtube.com/watch?v=Xc5LNhrH28w

 

Gdy mówi „coś bym dziś zjadł”, to zwykle szuka żab,

rozpoznasz go po klekocie. Już wiesz, kto to? Tak! To… (bociek)

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

 

Zadanie 2

 

Zabawa z elementem równowagi „Czy umiesz tak jak ja?”

Do tej zabawy dziecku potrzebna będzie osoba towarzysząca, którą dziecko będzie naśladować. Osoba mówi: Czy umiesz tak jak ja: stać na jednej nodze? Narysować stopą jajko na podłodze? Podnieść nogę zgiętą w kolanie i klasnąć pod nią? Zrobić dwa kroki w przód z zamkniętymi oczami? Obrócić się szybko i stanąć na jednej nodze?

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Poproś rodziców, aby przeczytali ci wierszyk W. Grodzeńskiej pt.,, Chory kotek”. Posłuchaj uważnie.

 

Wyszedł kotek na deszczyk

Dostał kaszlu i dreszczy

Boli głowa i oczy

Nogi w deszczu przemoczył

 

Kładzie mama koteczka

Do dużego łóżeczka

Bierze synka za rączkę

,,Oj masz kotku gorączkę”

 

Przyszedł tatuś wieczorem

Z siwym panem doktorem

,,Ratuj panie doktorze

Bo synkowi wciąż gorzej”

 

Doktor kotka opukał

Okularów poszukał

I powiada ,,dam ziółka

Będzie zdrowy jak pszczółka.

 

Dam i proszki na dreszcze

Niech poleży dzień jeszcze

Ale lepsze niż proszki

Są na dreszcze kaloszki.”

 

Spróbuj odpowiedzieć na kilka pytań:

-dlaczego kotek zachorował?

-po czy poznajemy, ze kotek jest chory?

-kto zaopiekował się chorym kotkiem?

-co robić, żeby nie zachorować, gdy na dworze pada deszcz?

 

Jeśli odpowiedziałeś na wszystkie pytania to super! To znaczy , że uważnie słuchałeś wierszyka.

 

Zadanie 2

 

Zabawa oddechowa „bańki mydlane’

Do tego zadania przygotuj kubeczek, wodę, płyn do mycia naczyń i słomkę do picia. Jak będziesz miał jakiś barwnik lub farbę to jeszcze lepiej

Do kubeczka nalej wody, trochę płynu do mycia naczyń i dmuchaj , aż zrobi się dużo piany. Miłej zabawy!

https://www.haart.pl/2017/03/banki-mydlane/

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Pogrupuj zwierzęta na hodowlane i te które mieszkają w lesie. Policz, ile elementów zawiera każdy powstały zbiór. Zadanie interaktywne : https://wordwall.net/play/1403/907/888

 

Zadanie 2

 

Wyklej baranka watą kaszą manną, kuleczkami z plasteliny lub zrób stempelki paluszkami i czarną farbą. Dorysuj trawkę, chmurki i słoneczko. Poproś rodzica o narysowanie baranka lub wydrukuj szablon

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty wykonuj do niego ćwiczenia.

„Krowa i mucha” Patrycja Siewiera – Kozłowska

 

Była sobie krowa mała, która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona, krówka jest nią zachwycona!

Najpierw wącha, (wdech przez nos, przy wdechu usta są zamknięte)

Później wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaaach!)

A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzzzzz – zęby złączone)

Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwą)

Myśli: chyba zjem dokładkę!

Lecz te myśli jej przerywa mucha, która ciągle bzyka. (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)

Krowa – pac – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)

Mucha – brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły, aż opadły całkiem z siły! (dziecko udaje zmęczenie i kładzie się)

 

ćwiczeniami logopedyczne

https://view.genial.ly/5e7551624ed9540db919a786/interactive-image-logopedia-on-line-cz2-copy

 

zabawy logopedyczne

https://logokreacja.wordpress.com/2019/04/14/wielkanocne-cwiczenia-logopedyczne/?fbclid=IwAR1eM-MHNTeehlWQMuBza62PUcbNuC50yVT_p8-xRwDupzJbe3m0v7IsVOw

 

 

Zakręć kołem Ruletki i poćwicz buzię:

https://wordwall.net/pl/resource/1016515

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.