Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1695
CZWARTEK 16.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Wymień produkty otrzymywane od zwierząt w oparciu o poniższe plansze dydaktyczne.
Co otrzymujemy od pszczoły?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-OWADY-PSZCZOŁA.pdf
Co otrzymujemy od gęsi?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-GĘŚ.pdf
Co otrzymujemy od krowy?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KROWA.pdf
Co otrzymujemy od kury?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KURA.pdf
Co otrzymujemy od owcy?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-OWCA.pdf
Co otrzymujemy od świni?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-ŚWINIA.pdf
Co otrzymujemy od kaczki?
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KACZKA.pdf
Zadanie 2
Zastanów się i wykonaj prawidłowo zadanie, poproś rodzica, abyście wspólnie mogli wykonać wybrane zwierzę techniką
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy1.jpg
http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html
MISIE
Zadanie 1
Dzisiaj poćwiczymy rękę i dokończymy rysować słońce. Prosimy o wydrukowanie gotowej karty lub stworzenie własnej – podobnej. Dziecko łączy kropeczki oraz koloruje obrazek, w tle dorysowuje chmury według własnego pomysłu.
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rysowanie-po-linii-slonce/
Zadanie 2
Jak czujemy powietrze
Zabawa badawcza – określanie doznań związanych z temperaturą i ruchem powietrza. Wraz z dzieckiem sprawdzamy, co się dzieje po uruchomieniu niektórych domowych przedmiotów wykorzystujących właściwości powietrza: suszarki, odkurzacza, wentylatora. Rodzic prosi, aby dziecko opisało swoje doznania dotyczące ruchu i temperatury powietrza.
KRASNALE
Zadanie 1
Zapoznajemy się z treścią wiersza pt. "Kaczka dziwaczka" Jana Brzechwy
Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki.
Raz poszła więc do fryzjera:
"Poproszę o kilo sera!"
Tuż obok była apteka:
"Poproszę mleka pięć deka."
Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.
Gryzły się kaczki okropnie:
"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"
Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.
Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.
Martwiły się inne kaczki:
"Co będzie z takiej dziwaczki?"
Aż wreszcie znalazł się kupiec:
"Na obiad można ją upiec!"
Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,
Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.
Taka to była dziwaczka!
Po wysłuchaniu utworu zadajemy dzieciom pytania dotyczące treści: O kim była mowa w wierszu?; Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?; Jak ona wyglądała?; Co się z nią stało?; Czy takie kaczki istnieją naprawdę?
Zadanie 2
„Kaczka pstra”- Przygotowujemy dla dzieci liczmany (przedmioty, które możemy liczyć) i trzy talerzyki, na których kładziemy kolejno jeden, dwa i trzy liczmany, mówiąc dzieciom, że są to kacze jajka. Mówimy tekst wyliczanki z jednoczesnym pokazywaniem jednego z talerzyków z jednym, dwoma lub trzema jajami: Raz, dwa, trzy kaczka pstra, tyle… dzieci ma. Zadaniem dzieci jest policzenie jajek na wskazanym talerzyku i uzupełnieniu wyliczanki liczbą.
SMERFY
Zadanie 1
Wiersz J. Brzechwy „Kaczka dziwaczka”
Nad rzeczką opodal krzaczka
Mieszkała kaczka-dziwaczka,
Lecz zamiast trzymać się rzeczki
Robiła piesze wycieczki.
Raz poszła więc do fryzjera:
"Poproszę o kilo sera!"
Tuż obok była apteka:
"Poproszę mleka pięć deka."
Z apteki poszła do praczki
Kupować pocztowe znaczki.
Gryzły się kaczki okropnie:
"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"
Znosiła jaja na twardo
I miała czubek z kokardą,
A przy tym, na przekór kaczkom,
Czesała się wykałaczką.
Kupiła raz maczku paczkę,
By pisać list drobnym maczkiem.
Zjadając tasiemkę starą
Mówiła, że to makaron,
A gdy połknęła dwa złote,
Mówiła, że odda potem.
Martwiły się inne kaczki:
"Co będzie z takiej dziwaczki?"
Aż wreszcie znalazł się kupiec:
"Na obiad można ją upiec!"
Pan kucharz kaczkę starannie
Piekł, jak należy, w brytfannie,
Lecz zdębiał obiad podając,
Bo z kaczki zrobił się zając,
W dodatku cały w buraczkach.
Taka to była dziwaczka!
Po wysłuchaniu utworu proszę zadać dziecku pytania dotyczące treści: „O kim była mowa w wierszu?”, „Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?”, „Jak ona wyglądała?”, „Co się z nią stało?”, „Czy takie kaczki istnieją naprawdę?”.
Zadanie 2
Dzisiaj proponuję zrobić farby jadalne i pokolorować nimi obrazek:
http://kolorowankidodruku.pl/kolorowanki-ptaki/1045_kaczka-dziwaczka.html
Do zrobienia jadalnych farb potrzebne są:
- jogurt naturalny (najlepiej typu greckiego)
- barwniki (jako barwniki mogą posłużyć owoce i warzywa). Do wykonania farb proponuję użyć tego co jest w domu np. sok z marchewki da kolor pomarańczowy, kakao kolor brązowy, kurkuma żółty, słodka czerwona papryka czerwony. Można też użyć barwników spożywczych.
Odrobinę barwnika łączymy z jogurtem, aż do uzyskania odpowiedniej barwy.
MOTYLKI
Zadanie 1
Wysłuchaj wierszyka a następnie z pomocą Rodzica ułóż historyjkę obrazkową skłądajcą się z 4 obrazków:
- Rolnik w polu zbiera buraki cukrowe,
- Transport buraków traktorem do cukrowni,
- Praca na linii produkcyjnej w cukrowni,
- W sklepie ze słodyczami, (linki do obrazków poniżej).
Opowiedz historyjkę obrazkową posługując się pojęciami: na początku, później, następnie, na końcu
https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_01,1107369041.jpg
https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_02,1107369042.jpg
https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_03,1107369043.jpg
https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_04,1107369044.jpg
Od buraka do lizaka
autor nieznany
Cukrowa wata, cukrowa wata,
Kręconą w bębnie kupuje tata.
Ja lubię watę, lubi też osa
Cukrowe nitki cieńsze od włosa.
Lecz nie wie osa, ja nie wiem też,
Skąd wziął się cukier.
A czy Ty wiesz?
Rośnie na polu burak cukrowy,
Długo dojrzewa, aż jest gotowy.
Trzeba buraki z ziemi wyrwane
Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.
Tam się je myje, kroi, szykuje
I coś jak kompot przygotowuje.
Na samym końcu z tego kompotu
Jest wreszcie cukier.
Tyle kłopotu
Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem,
Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem.
Zadanie 2
Lizaki dla lalek - weź kilka kawałków plasteliny w różnych kolorach. Z każdego kawałka uformuj cienki długi wałeczek. Połącz ze sobą kolejne wałeczki, a następnie zwiń w ślimaka. Na końcu nabij na wykałaczkę.
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Jak powstaje chleb?” – zapoznanie z etapami powstawania chleba. Dziecko wie, kto piecze chleb i jakie składniki potrzebne są do upieczenia chleba.
Zadanie 2
,Pieczemy chleb” – zabawa plastyczna. Dziecko lepi z plasteliny: chleb, bułeczki, rogaliki.
Próbuje nazywać i rozpoznawać różne rodzaje pieczywa.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Odpowiednio pokoloruj pojemniki na śmieci.
https://i.pinimg.com/originals/e8/ce/8e/e8ce8e5afe4aa458f38d43433aedfe14.jpg
papier – niebieski
szkło – zielony
plastik – żółty
bio – brązowy
Wymień wspólnie z rodzicem po dwie rzeczy, które powinno się wrzucić do odpowiedniego pojemnika.
Zadanie 2
Nauka wyliczanki:
Ślimak, ślimak, pokaż rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera to kapusty,
od kapusty będziesz tłusty.
Powtarzaj za rodzicem wyliczankę w różnym tempie (szybko, wolno) i z różnym natężeniem głosu ( cichutko, normalnym głosem i głośno). Pokaż jak porusza się ślimak. Obejrzyj bajkę o ślimaczku który szukała domku https://www.youtube.com/watch?v=6vhV9KlDmFE
ŻABKI
Zadanie 1
Ja nie choruję!” – rozmowa na temat zapobiegania chorobom na podstawie opowiadania H. Łochockiej oraz doświadczeń dziecka.
„Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele” – Hanna Łochocka
Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: Apsik! Apsik! Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.
Doradzała wiewióreczka: - Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj dziesięć kropli rosy i popijaj to nie rzadziej niż dwanaście razy na dzień.
Zajączek: - Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.
Sowa - Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, choć już stare; dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka.
Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. - Dosyć się już wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Gimnastykę zrobię zaraz, dobrze rozgrzać się postaram: skrzydła w bok - i mach! Ogonem. Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą - i do lasu frrr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. - Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: Apsik! Apsik! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów. Niech żyje zdrowie!
Proszę porozmawiać z dzieckiem zadając następujące pytania:
- Co dolegało Elemelkowi?
- Co poradziły mu poszczególne postacie?
- Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady?
- Co zrobił, by poczuć się zupełnie zdrowo?
Proszę, by dziecko wykonało ćwiczenia Elemelka: Skrzydła w bok i mach ogonem! (dziecko wyciąga ręce w bok, rusza miednicą na boki). Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w prawą stronę. I do lasu – frr! A żwawo! (rusza rękami i przemieszcza się po pokoju).
Zadanie 2
Ćwiczenia ogólnorozwojowe z plastikową butelką „Ruch to zdrowie”.
Proszę o zaopatrzenie dziecka w plastikową butelkę i zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem:
- stojąc w rozkroku, przekładaj butelkę między nogami;
- unieś butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołysz się na boki;
- leżąc przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzymaj oburącz, podnosząc głowę i ręce (nadal trzymając butelkę);
- leżąc tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robi skłon głową i podciąga kolana, dotykając butelką do głowy;
- podskakuj obunóż z butelką między kolanami;
- przeskakuj przez butelką w przód i w tył oraz bokiem;
- wyciszenie – dziecko kładzie się na butelce (butelka znajduje się pod plecami) i turla się wolno w przód i w tył.
STOKROTKI
Zadanie 1
Zapraszam cię do zabawy z piosenką z pokazywaniem pt.,, Kotek, kotek nosek myje”
Kotek, kotek nosek myje,
pyszczek, pyszczek, uszka, szyję,
A ja, a ja wraz z koteczkiem
piorę do nosa chusteczkę.
Ref. Woda z kranu kap, kap, kap
piorę chustkę chlap, chlap, chlap.
Woda z kranu ciur-ciur-ciur
piorę chustę szur-szur-szur
Możesz poprosić rodziców, aby włączyli ci poniższą stronę w Internecie. Miłej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=n6N6Vvj55Pw
Zadanie 2
Zabawa plastyczna pt.,, Co jest dobre dla moich ząbków?”
Porozmawiaj z rodzicami o tym , co jest zdrowe dla ciebie, jakie produkty należy spożywać, aby zęby były zdrowe i aby nie chorować. Następnie poproś rodziców, aby ci dali różne gazetki (reklamy z Biedronki, Netto, itp.) i nożyczki. Odszukaj te produkty, które są zdrowe, np. jabłko, rzodkiewka, pomidor, kapusta, banan, itp. wytnij je . Poproś rodziców, aby narysowali ci wesołego ząbka. To co wyciąłeś przyklej teraz na ząbka. Brawo, super praca!!!
Możesz poprosić kogoś dorosłego o włączenie komputera.
http://www.male-duze.pl/2016/02/pomysy-na-tydzien-o-higienie-jamy-ustnej.html
SŁONECZKA
Zadanie 1
Przeczytaj z rodzicami wiersz „Co słychać na wsi” W. Chotomskiej.
Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: - kukuryku!
- ko, ko, ko, ko, ko w kurniku
Koło budy słychać: - hau!
A na progu - miau.
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu ...
Odpowiedz na pytanie na podstawie wiersza i własnych doświadczeń: Jakie zwierzęta możemy usłyszeć w zagrodzie wiejskiej?
Zadanie 2
Opowieść ruchowa „W wiejskiej zagrodzie”.
-Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo- dziecko maszeruje po pokoju i naśladuje odgłosy ptactwa domowego:
• kury- ko, ko, ko
• indyka- gul, gul, gul
• koguta- kukuryku
- Zatrzymują się, machają skrzydłami- wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno- wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
- Kogut wskoczył na płot- wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno- skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko- przemieszczanie się na czworakach.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając- przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok- przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory- chód na czworakach.
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla wszystkich grup: Utrwalenie liczebników 1-10
https://www.youtube.com/watch?time_continue=107&v=85M1yxIcHpw&feature=emb_logo
RELIGIA
Proszę wybrać jedną kolorowankę - Zmartwychwstanie Jezusa. Dziecko koloruje starannie obrazek.
https://images.app.goo.gl/xGFnCdHGKeKUT4xy8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Przygotuj słomkę, kuleczki z kawałków bibuły, szklankę, piłeczkę ping- pongową, talarzyk, ziarenka np. ryżu oraz kilka obrazków, plastikowe nakrętki do butelek – te wszystkie przedmioty możesz wykorzystać do zabaw oddechowych.
Jak je prawidłowo wykonywać dowiesz się z nagrania (link poniżej):
Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty wykonuj do niego ćwiczenia.
„Krowa i mucha” Patrycja Siewiera – Kozłowska
Była sobie krowa mała, która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona, krówka jest nią zachwycona!
Najpierw wącha, (wdech przez nos, przy wdechu usta są zamknięte)
Później wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaaach!)
A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzzzzz – zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwą)
Myśli: chyba zjem dokładkę!
Lecz te myśli jej przerywa mucha, która ciągle bzyka. (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)
Krowa – pac – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)
Mucha – brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły, aż opadły całkiem z siły! (dziecko udaje zmęczenie i kładzie się)
ćwiczeniami logopedyczne
https://view.genial.ly/5e7551624ed9540db919a786/interactive-image-logopedia-on-line-cz2-copy
zabawy logopedyczne
https://logokreacja.wordpress.com/2019/04/14/wielkanocne-cwiczenia-logopedyczne/?fbclid=IwAR1eM-MHNTeehlWQMuBza62PUcbNuC50yVT_p8-xRwDupzJbe3m0v7IsVOw
Zakręć kołem Ruletki i poćwicz buzię:
https://wordwall.net/pl/resource/1016515