Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

 

kasi- ksiCZWARTEK 16.04.2020

 

 

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Wymień produkty otrzymywane od zwierząt w oparciu o poniższe plansze dydaktyczne.

Co otrzymujemy od pszczoły?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-OWADY-PSZCZOŁA.pdf

Co otrzymujemy od gęsi?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-GĘŚ.pdf

Co otrzymujemy od krowy?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KROWA.pdf

Co otrzymujemy od kury?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KURA.pdf

Co otrzymujemy od owcy?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-OWCA.pdf

Co otrzymujemy od świni?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-ŚWINIA.pdf

Co otrzymujemy od kaczki?

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/CO-NAM-DAJĄ-ZWIERZĘTA-KACZKA.pdf

 

Zadanie 2

Zastanów się i wykonaj prawidłowo zadanie, poproś rodzica, abyście wspólnie mogli wykonać wybrane zwierzę techniką

http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/03/co-otrzymujemy...-karty-pracy1.jpg

http://maluchwdomu.pl/2015/05/origami-zwierzatka-z-wiejskiego.html

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Dzisiaj poćwiczymy rękę i dokończymy rysować słońce. Prosimy o wydrukowanie gotowej karty lub stworzenie własnej – podobnej. Dziecko łączy kropeczki oraz koloruje obrazek, w tle dorysowuje chmury według własnego pomysłu.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/rysowanie-po-linii-slonce/

 

Zadanie 2

Jak czujemy powietrze

Zabawa badawcza – określanie doznań związanych z temperaturą i ruchem powietrza. Wraz z dzieckiem sprawdzamy, co się dzieje po uruchomieniu niektórych domowych przedmiotów wykorzystujących właściwości powietrza: suszarki, odkurzacza, wentylatora. Rodzic prosi, aby dziecko opisało swoje doznania dotyczące ruchu i temperatury powietrza.

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zapoznajemy się z treścią wiersza pt. "Kaczka dziwaczka" Jana Brzechwy

Nad rzeczką opodal krzaczka

Mieszkała kaczka-dziwaczka,

Lecz zamiast trzymać się rzeczki

Robiła piesze wycieczki.

 

Raz poszła więc do fryzjera:

"Poproszę o kilo sera!"

 

Tuż obok była apteka:

"Poproszę mleka pięć deka."

 

Z apteki poszła do praczki

Kupować pocztowe znaczki.

 

Gryzły się kaczki okropnie:

"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"

 

Znosiła jaja na twardo

I miała czubek z kokardą,

A przy tym, na przekór kaczkom,

Czesała się wykałaczką.

 

Kupiła raz maczku paczkę,

By pisać list drobnym maczkiem.

Zjadając tasiemkę starą

Mówiła, że to makaron,

A gdy połknęła dwa złote,

Mówiła, że odda potem.

 

Martwiły się inne kaczki:

"Co będzie z takiej dziwaczki?"

 

Aż wreszcie znalazł się kupiec:

"Na obiad można ją upiec!"

 

Pan kucharz kaczkę starannie

Piekł, jak należy, w brytfannie,

 

Lecz zdębiał obiad podając,

Bo z kaczki zrobił się zając,

W dodatku cały w buraczkach.

 

Taka to była dziwaczka!

 

Po wysłuchaniu utworu zadajemy dzieciom pytania dotyczące treści: O kim była mowa w wierszu?; Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?; Jak ona wyglądała?; Co się z nią stało?; Czy takie kaczki istnieją naprawdę?

 

 

 

Zadanie 2

„Kaczka pstra”- Przygotowujemy dla dzieci liczmany (przedmioty, które możemy liczyć) i trzy talerzyki, na których kładziemy kolejno jeden, dwa i trzy liczmany, mówiąc dzieciom, że są to kacze jajka. Mówimy tekst wyliczanki z jednoczesnym pokazywaniem jednego z talerzyków z jednym, dwoma lub trzema jajami: Raz, dwa, trzy kaczka pstra, tyle… dzieci ma. Zadaniem dzieci jest policzenie jajek na wskazanym talerzyku i uzupełnieniu wyliczanki liczbą.

 

SMERFY

Zadanie 1

Wiersz J. Brzechwy „Kaczka dziwaczka

 

Nad rzeczką opodal krzaczka

Mieszkała kaczka-dziwaczka,

Lecz zamiast trzymać się rzeczki

Robiła piesze wycieczki.

 

Raz poszła więc do fryzjera:

"Poproszę o kilo sera!"

 

Tuż obok była apteka:

"Poproszę mleka pięć deka."

 

Z apteki poszła do praczki

Kupować pocztowe znaczki.

 

Gryzły się kaczki okropnie:

"A niech tę kaczkę gęś kopnie!"

 

Znosiła jaja na twardo

I miała czubek z kokardą,

A przy tym, na przekór kaczkom,

Czesała się wykałaczką.

 

Kupiła raz maczku paczkę,

By pisać list drobnym maczkiem.

Zjadając tasiemkę starą

Mówiła, że to makaron,

A gdy połknęła dwa złote,

Mówiła, że odda potem.

 

Martwiły się inne kaczki:

"Co będzie z takiej dziwaczki?"

 

Aż wreszcie znalazł się kupiec:

"Na obiad można ją upiec!"

 

Pan kucharz kaczkę starannie

Piekł, jak należy, w brytfannie,

 

Lecz zdębiał obiad podając,

Bo z kaczki zrobił się zając,

W dodatku cały w buraczkach.

 

Taka to była dziwaczka!

 

Po wysłuchaniu utworu proszę zadać dziecku pytania dotyczące treści: „O kim była mowa w wierszu?”, „Czy ta kaczka zachowywała się jak inne kaczki?”, „Jak ona wyglądała?”, „Co się z nią stało?”, „Czy takie kaczki istnieją naprawdę?”.

 

Zadanie 2

Dzisiaj proponuję zrobić farby jadalne i pokolorować nimi obrazek:

http://kolorowankidodruku.pl/kolorowanki-ptaki/1045_kaczka-dziwaczka.html

 

Do zrobienia jadalnych farb potrzebne są:

  • jogurt naturalny (najlepiej typu greckiego)
  • barwniki (jako barwniki mogą posłużyć owoce i warzywa). Do wykonania farb proponuję użyć tego co jest w domu np. sok z marchewki da kolor pomarańczowy, kakao kolor brązowy, kurkuma żółty, słodka czerwona papryka czerwony. Można też użyć barwników spożywczych.

Odrobinę barwnika łączymy z jogurtem, aż do uzyskania odpowiedniej barwy.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Wysłuchaj wierszyka a następnie z pomocą Rodzica ułóż historyjkę obrazkową skłądajcą się z 4 obrazków:

-         Rolnik w polu zbiera buraki cukrowe,

-         Transport buraków traktorem do cukrowni,

-         Praca na linii produkcyjnej w cukrowni,

-         W sklepie ze słodyczami, (linki do obrazków poniżej).

Opowiedz historyjkę obrazkową posługując się pojęciami: na początku, później, następnie, na końcu

https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_01,1107369041.jpg

https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_02,1107369042.jpg

https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_03,1107369043.jpg

https://chomikuj.pl/magoroma/HISTORYJKI+OBRAZKOWE/od+buraka+do+lizaka/S*c5*82odycze_04,1107369044.jpg

 

Od buraka do lizaka

autor nieznany

 

Cukrowa wata, cukrowa wata,

Kręconą w bębnie kupuje tata.

Ja lubię watę, lubi też osa

Cukrowe nitki cieńsze od włosa.

 Lecz nie wie osa, ja nie wiem też,

Skąd wziął się cukier.

A czy Ty wiesz?

Rośnie na polu burak cukrowy,

 Długo dojrzewa, aż jest gotowy.

Trzeba buraki z ziemi wyrwane

Zwieść do fabryki cukrownią zwanej.

 Tam się je myje, kroi, szykuje

 I coś jak kompot przygotowuje.

Na samym końcu z tego kompotu

Jest wreszcie cukier.

Tyle kłopotu

Ma mnóstwo ludzi z takim burakiem,

Byś mógł się cieszyć jednym lizakiem.

 

Zadanie 2

Lizaki dla lalek - weź kilka kawałków plasteliny w różnych kolorach. Z każdego kawałka uformuj cienki długi wałeczek. Połącz ze sobą kolejne wałeczki, a następnie zwiń w ślimaka. Na końcu nabij na wykałaczkę.

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Jak powstaje chleb?” – zapoznanie z etapami powstawania chleba. Dziecko wie, kto piecze chleb i jakie składniki potrzebne są do upieczenia chleba.

https://youtu.be/kWq3VMWJ9MA

Zadanie 2

 

,Pieczemy chleb” – zabawa plastyczna. Dziecko lepi z plasteliny: chleb, bułeczki, rogaliki.

Próbuje nazywać i rozpoznawać różne rodzaje pieczywa.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Odpowiednio pokoloruj pojemniki na śmieci.

https://i.pinimg.com/originals/e8/ce/8e/e8ce8e5afe4aa458f38d43433aedfe14.jpg

 

papier – niebieski

szkło – zielony

plastik – żółty

bio – brązowy

Wymień wspólnie z rodzicem po dwie rzeczy, które powinno się wrzucić do odpowiedniego pojemnika.

 

Zadanie 2

Nauka wyliczanki:

 

Ślimak, ślimak, pokaż rogi,

dam ci sera na pierogi.

Jak nie sera to kapusty,

od kapusty będziesz tłusty.

 

Powtarzaj za rodzicem wyliczankę w różnym tempie (szybko, wolno) i z różnym natężeniem głosu ( cichutko, normalnym głosem i głośno). Pokaż jak porusza się ślimak. Obejrzyj bajkę o ślimaczku który szukała domku https://www.youtube.com/watch?v=6vhV9KlDmFE

 

ŻABKI

Zadanie 1

Ja nie choruję!” – rozmowa na temat zapobiegania chorobom na podstawie opowiadania H. Łochockiej oraz doświadczeń dziecka.

„Jak choruje Elemelek, jak go leczą przyjaciele” – Hanna Łochocka

Miał wróbelek Elemelek lekki katar i kaszelek. Dziób wycierał chustką babci. No i kichał: Apsik! Apsik! Babcia: Owiń gardło ciepłym szalem i nie wychodź z domu wcale.

Doradzała wiewióreczka: - Wbij jajeczka do kubeczka, zmieszaj dobrze, cukru dosyp, dodaj dziesięć kropli rosy i popijaj to nie rzadziej niż dwanaście razy na dzień.    

Zajączek: - Weź rondelek, Elemelku, zaparz ziółka w tym rondelku. Pij sok z malin i jeżyny, weź pięć proszków aspiryny.

Sowa - Ot, masz tu skarpetek parę, bardzo ciepłe, choć już stare; dzień i noc je miej na nóżkach i czym prędzej wchodź do łóżka.

Wzdycha biedny Elemelek: Czy to aby nie za wiele? Aż pewnego dnia wyraźnie poczuł się wróbelek raźniej. - Dosyć się już wyleżałem. Dwa tygodnie leżę całe. Gimnastykę zrobię zaraz, dobrze rozgrzać się postaram: skrzydła w bok - i mach! Ogonem. Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w stronę prawą - i do lasu frrr! A żwawo! Szybko fruwa Elemelek, gubi katar i kaszelek. - Schowam chustkę, tę od babci. Nie chcę kichać: Apsik! Apsik! I skarpetki oddam sowie. Chcę być zdrów. Niech żyje zdrowie!

Proszę porozmawiać z dzieckiem zadając następujące pytania:

- Co dolegało Elemelkowi?

- Co poradziły mu poszczególne postacie?

- Jak poczuł się, gdy zastosował te wszystkie rady?

- Co zrobił, by poczuć się zupełnie zdrowo?

Proszę, by dziecko wykonało ćwiczenia Elemelka: Skrzydła w bok i mach ogonem! (dziecko wyciąga ręce w bok, rusza miednicą na boki). Dwa podskoki w lewą stronę. Dwa podskoki w prawą stronę. I do lasu – frr! A żwawo! (rusza rękami i przemieszcza się po pokoju).

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenia ogólnorozwojowe z plastikową butelką „Ruch to zdrowie”.

Proszę o zaopatrzenie dziecka w plastikową butelkę i zachęcam do wspólnej zabawy z dzieckiem:

- stojąc w rozkroku, przekładaj butelkę między nogami;

- unieś butelkę do góry, ręce wyprostowane, kołysz się na boki;

- leżąc przodem (na brzuchu), nogi wyprostowane, butelkę trzymaj oburącz, podnosząc głowę i ręce (nadal trzymając butelkę);

- leżąc tyłem (na plecach), nogi zgięte w kolanach, między nimi butelka, robi skłon głową i podciąga kolana, dotykając butelką do głowy;

- podskakuj obunóż z butelką między kolanami;

- przeskakuj przez butelką w przód i w tył oraz bokiem;

- wyciszenie – dziecko kładzie się na butelce (butelka znajduje się pod plecami) i turla się wolno w przód i w tył.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Zapraszam cię do zabawy z piosenką z pokazywaniem pt.,, Kotek, kotek nosek myje”

 

Kotek, kotek nosek myje,

pyszczek, pyszczek, uszka, szyję,

A ja, a ja wraz z koteczkiem

piorę do nosa chusteczkę.

 

Ref. Woda z kranu kap, kap, kap

piorę chustkę chlap, chlap, chlap.

Woda z kranu ciur-ciur-ciur

piorę chustę szur-szur-szur

 

Możesz poprosić rodziców, aby włączyli ci poniższą stronę w Internecie. Miłej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=n6N6Vvj55Pw

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczna pt.,, Co jest dobre dla moich ząbków?”

Porozmawiaj z rodzicami o tym , co jest zdrowe dla ciebie, jakie produkty należy spożywać, aby zęby były zdrowe i aby nie chorować. Następnie poproś rodziców, aby   ci dali różne gazetki (reklamy z Biedronki, Netto, itp.)   i nożyczki. Odszukaj te produkty, które są zdrowe, np. jabłko, rzodkiewka, pomidor, kapusta, banan, itp. wytnij je . Poproś rodziców, aby narysowali ci wesołego ząbka. To co wyciąłeś przyklej teraz na ząbka. Brawo, super praca!!!

Możesz poprosić kogoś dorosłego o włączenie komputera.

http://www.male-duze.pl/2016/02/pomysy-na-tydzien-o-higienie-jamy-ustnej.html

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Przeczytaj z rodzicami wiersz „Co słychać na wsi” W. Chotomskiej.

Co słychać? Zależy gdzie.
Na łące słychać: Kle, kle!
Na stawie: Kwa, kwa!
Na polu: kraaa!
Przed kurnikiem: - kukuryku!
- ko, ko, ko, ko, ko w kurniku
Koło budy słychać: - hau!
A na progu - miau.
A co słychać w domu
Nie powiem nikomu ...

 

Odpowiedz na pytanie na podstawie wiersza i własnych doświadczeń: Jakie zwierzęta możemy usłyszeć w zagrodzie wiejskiej?

 

Zadanie 2

 

Opowieść ruchowa „W wiejskiej zagrodzie”.

-Nastał ranek, z kurnika wychodzi domowe ptactwo- dziecko maszeruje po pokoju i naśladuje odgłosy ptactwa domowego:
kury- ko, ko, ko
indyka- gul, gul, gul
koguta- kukuryku
- Zatrzymują się, machają skrzydłami- wykonywanie ruchów rękami.
- Rozglądają się czy gospodarz niesie dla nich ziarno- wykonanie skrętów szyi w prawą i lewą stronę.
- Kogut wskoczył na płot- wykonywanie podskoków obunóż.
- Gospodarz sypie ziarno- skłony w przód.
- Gospodarz idzie do obory. Wyprowadza konie, krowy na pastwisko- przemieszczanie się na czworakach.
- Zwierzęta się najadły. Odpoczywają ciekawie się rozglądając- przejście do leżenia przodem, podparcie dłońmi o podłogę, unoszenie głowy jak najwyżej, spoglądanie raz w jedną, raz w drugą stronę.
- Zapadają w drzemkę, leżą na jednym boku, po chwili odwracają się na drugi bok- przechodzą z leżenia na prawym boku do leżenia na lewym boku.
- Zbliża się wieczór, zwierzęta wracają do obory- chód na czworakach.
Na zakończenie ćwiczenie rozluźniające - stanie w lekkim rozkroku, swobodny zwis tułowia i rąk.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla wszystkich grup: Utrwalenie liczebników 1-10

https://www.youtube.com/watch?time_continue=107&v=85M1yxIcHpw&feature=emb_logo

 

RELIGIA

Proszę wybrać jedną kolorowankę  - Zmartwychwstanie Jezusa. Dziecko koloruje starannie obrazek.

https://images.app.goo.gl/xGFnCdHGKeKUT4xy8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Przygotuj słomkę, kuleczki z kawałków bibuły, szklankę, piłeczkę ping- pongową, talarzyk, ziarenka np. ryżu oraz kilka obrazków, plastikowe nakrętki do butelek – te wszystkie przedmioty możesz wykorzystać do zabaw oddechowych.

Jak je prawidłowo wykonywać dowiesz się z nagrania (link poniżej):

https://youtu.be/239TTWW9NfI

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty wykonuj do niego ćwiczenia.

„Krowa i mucha” Patrycja Siewiera – Kozłowska

 

Była sobie krowa mała, która pożuć trawkę chciała.

Trawka świeża i zielona, krówka jest nią zachwycona!

Najpierw wącha, (wdech przez nos, przy wdechu usta są zamknięte)

Później wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaaach!)

A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzzzzz – zęby złączone)

Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwą)

Myśli: chyba zjem dokładkę!

Lecz te myśli jej przerywa mucha, która ciągle bzyka. (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)

Krowa – pac – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)

Mucha – brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)

Tak dzień cały się bawiły, aż opadły całkiem z siły! (dziecko udaje zmęczenie i kładzie się)

 

ćwiczeniami logopedyczne

https://view.genial.ly/5e7551624ed9540db919a786/interactive-image-logopedia-on-line-cz2-copy

 

zabawy logopedyczne

https://logokreacja.wordpress.com/2019/04/14/wielkanocne-cwiczenia-logopedyczne/?fbclid=IwAR1eM-MHNTeehlWQMuBza62PUcbNuC50yVT_p8-xRwDupzJbe3m0v7IsVOw

 

 

Zakręć kołem Ruletki i poćwicz buzię:

https://wordwall.net/pl/resource/1016515

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.