Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 18 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1457
Propozycje zabaw i ćwiczeń dla przedszkolaków
To już kolejny tydzień w domu. Niestety tak musi być. Drogie przedszkolaki wasze Panie proponują Wam kolejne pomysły zajęć i zabaw do wykonania w domu wspólnie z Rodzicami.
Szukajcie poniżej swojej grupy i życzymy udanej zabawy...
PIĄTEK 17.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza :”Dziwne rozmowy” czytanego przez dorosłego.
W chlewiku mieszka świnka,
co ryjkiem trąca drzwi
Gdy niosę jej jedzenie,
to ona kwi, kwi, kwi.
Opodal chodzi kaczka,
co krzywe nóżki ma.
Ja mówię jej Dzień dobry
a ona kwa, kwa, kwa.
Na drzewie siedzi wrona,
od rana trochę zła
gdy pytam jak się miewasz
to ona kra, kra ,kra.
Przed budą trzy szczeniaczki
podnoszą straszny gwałt
Ja mówię cicho pieski
a one hau, hau, hau.
Odpowiedz na poniższe pytania:
Jakie zwierzę mieszka w chlewiku?
Jakie dźwięki wydaje świnka?
Jakie zwierzę ma krzywe nóżki?
Jakie dźwięki wydaje kaczka?
Jaki ptak siedzi na drzewie?
Jaki wrona ma humor?
Jakie zwierzęta siedzą przed budą?
Ile szczeniaczków siedziało przed budą?
Czyimi dziećmi są szczeniaczki?
Jakie dźwięki wydają szczeniaczki?
Zadanie 2
Przelicz zwierzęta podczas oglądania bajki edukacyjnej pt. „Liczenie na farmie”.
https://www.youtube.com/watch?v=_x4zEjSUtH4&t=50s
MISIE
Zadanie 1
Zabawy powietrzem
Zapraszamy do zabaw konstrukcyjnych i wykonania własnych zabawek powietrznych (wachlarze, wiatraczki, samolociki). Dziecko z pomocą Rodzica wykonuje zabawkę oraz ozdabia dostępnymi materiałami według własnego pomysłu:
https://www.youtube.com/watch?v=mvHPce3viWs
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
https://www.youtube.com/watch?v=Ip5L6d1hd2E
https://www.youtube.com/watch?v=EF-VG0wHvH0
https://www.youtube.com/watch?v=Ae2926tYlV0
Zadanie 2
Chmurkowe „dyktando”
Dziecko rysuje, wycina i ozdabia chmurkę potrzebną do naszej zabawy (kredki, farby, plastelina, wata itp.) Rodzic „dyktuje”, gdzie dziecko ma położyć wykonaną przez siebie chmurkę:
- Połóż chmurę przed sobą
- Połóż chmurę za sobą
- Połóż chmurę po swojej prawej stronie
- Połóż chmurę po swojej lewej stronie
- Połóż chmurę na stole
- Połóż chmurę pod stołem
- Połóż chmurę obok stołu..itp.
Ciekawe filmy dotyczące powietrza:
https://www.youtube.com/watch?v=i4p2JQtKMac
https://www.youtube.com/watch?v=DPlcLAPp2T0
https://www.youtube.com/watch?v=ds4Rog1h7bA
KRASNALE
Zadanie 1
„Owce i owieczki” – Magiczne pudełko. Gromadzimy miękkie, wełniane przedmioty. Zadaniem dzieci jest, przy pomocy zmysłu dotyku, odgadnięcie, z jakiego materiału są one wykonane i opisanie swoich wrażeń – operowanie pojęciami: miły, delikatny, wełniany.
Zadanie 2
„Owieczka” – praca plastyczno-techniczna – zadaniem dzieci jest wyklejenie owcy kłębkami waty oraz jej kontury kawałkami wełny.
Link do obrazka owcy do wydrukowania.
https://www.bajkidoczytania.pl/img/owca-bajkowa-kolorowanka.png
SMERFY
Zadanie 1
Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych:
Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
https://www.youtube.com/watch?v=NeLnIzpByX8
https://www.youtube.com/watch?v=r8qvgiG0GXA
https://www.youtube.com/watch?v=EKp3EdoHdKI
Zadanie 2
Jak już odpoczniecie po ćwiczeniach to proponuję obejrzeć prezentację „Zwierzęta na wsi”
https://www.youtube.com/watch?v=-njNzJZ-388
Życzymy udanej zabawy J
Pozdrawiamy nauczycielki grupy IV
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj opowiadania i odpowiedź na pytania zamieszczone poniżej.
Żyto i chleb
Czesław Janczarski
Ania poszła na spacer. Wzięła ze sobą Uszatka. Szli ścieżką przez pole.
– Spójrz powiedział Miś – ile tu trawy rośnie na polu! Będzie można na niej fikać koziołki.
– Koziołki będziesz fikał gdzie indziej – uśmiechnęła się Ania. Tej trawy nie wolno deptać. To żyto. Będzie z niego chleb.
Miś nic nie odpowiedział, ale bardzo się zdziwił. „Przecież chleb robi się z mąki, a mąka jest biała, a nie zielona.”
Po drodze jechał wóz. A na wozie siedział dziadek Walenty.
– Siadajcie zaproponował Ani i Misiowi. Ania i niedźwiadek usiedli na worku.
– Co jest w tym worku? – zapytał miś.
– Żyto. Będzie z niego chlebek – powiedział dziadek i wyjął z worka garść złocistych ziarenek.
Uszatek znów się zdziwił. Przecież chlebek robi się z mąki, a nie ze „złocistych ziarenek.” Gdy Ania i Uszatek przyjechali do domu, Miś zaraz poprosił o kromkę chleba. Ach jak mu smakował chleb po spacerze! Jadł z apetytem i myślał: „Jak naprawdę jest z tym chlebem! Jem go codziennie i nie wiem, czy zrobiono go z mąki, czy ze złocistych ziarenek, czy też z zielonej trawy?”
Podrapał się Uszatek w opuszczone uszko i zamyślił się głęboko: „Kto mi wytłumaczy to wszystko?”
Pytania:
- Gdzie na spacer poszła Ania z Uszatkiem?
- Co zobaczyli na polu?
- Co w workach wiózł dziadek Walenty?
- Czy wiesz co należy zrobić ze „złocistymi ziarenkami” by powstał z nich chleb?
Jak powstaje chleb podpowie ci nagranie:
Zadanie 2
Zaproś do ćwiczeń gimnastycznych Rodzica. Jak wykonać ćwiczenia podpowie Ci nagranie zamieszczone poniżej:
- przeskoki przez przeszkody;
- slalom;
- czworakowanie;
- skoki zajęcze;
- cwał bokiem;
- skoki na jednej nodze;
- rozkrok-zeskok;
- rzuty do celu;
- ćwiczenia stóp;
- ćwiczenia grzbietu;
- wyścigi na czworaka.
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Jakie maszyny pomagają rolnikowi” – rozmowa.
Dziecko wymienia nazwy maszyn, które pomagają rolnikowi (kombajn zbożowy, traktor, prasa belująca, pług, siewnik). W oparciu o zdjęcia rodzic opowiada o tych maszynach.
Dodatkowa dziecko nazywa pory roku.
Zadanie 2
,,Traktor” – praca plastyczna.
https://images.app.goo.gl/Hc5iMJgFMnRtLwCW7
https://images.app.goo.gl/nwPMdgCdCduJ1QgQ7
Dziecko koloruje kontur traktora, wycina paski z kolorowego papieru i przykleja jako pole uprawne dla rolnika na traktorze.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Posłuchaj rysowanego wierszyka.
Rodzic mówi wierszyk i rysuje kwiatek. Potem samodzielnie próbuje to zrobić dziecko.
Najpierw koło, na nim płatek,
drugi płatek, trzeci płatek,
czwarty płatek, jeszcze kreska
– łodyga – i jest kwiatek.
Zadanie 2
Zabawa „Pokaż taki sam kwiatek”.
https://pl.freepik.com/premium-wektory/znajdz-dwa-takie-same-kwiaty-w-wazonie_6327701.htm
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Prawa – lewa”.
Proszę o utrwalanie z dzieckiem umiejętności rozróżniania prawej i lewej strony poprzez różnorodne zabawy, np. skocz przez przeszkodę w prawo i w lewo; podnieś do góry prawą/lewą rękę, „przybij piątkę” prawą ręką, nałożenie frotki na prawą rękę itp.
Pomocny może być wierszyk…
„Lewa strona” B. Szelągowska
Ręka lewa, ręka prawa:
każde dziecko o tym wie,
że jak ja - ma ręce dwie.
Ale która z nich jest lewa?
Albo oko - które lewe?
Powiem wam, że czasem nie wiem!
I dlatego:
nim nadstawię lewe ucho,
zanim tupnę lewą nóżką,
albo zmrużę lewe oczko,
kładę rękę na serduszko,
które z lewej strony bije.
I już więcej się nie mylę.
lub piosenka…
https://www.youtube.com/watch?v=mO03jLcA2XM
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „Wiosenna łąka” – stemple.
Pracę można wykonać przy pomocy dostępnych materiałów, np. przekrojonego na pół ziemniaka, posiadanych stempli kwiatów, własnych paluszków maczanych w farbie. Poniży link zawiera propozycję wykonania pracy ze zgniecionej kartki i patyczków higienicznych oraz farb. Dziecko w dowolny sposób projektuje swoją pracę, wykonując trawę oraz kwiatki.
https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc
STOKROTKI
Zadanie 1
Zapraszam cię do rozwiązywania zagadek. Usiądź wygodnie i posłuchaj i zastanów się i odpowiedz, co to jest:
Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni,
a brudne ręce w czyste zamieni. (mydło)
Do suchej nitki moknie nieraz,
gdy po kąpieli nim się wycierasz. (ręcznik)
Dziurki w niej, jak w serze.
Żyła w morzu na dnie.
Do wanny ją bierzesz, bo umie myć ładnie. (gąbka)
Używasz go często, wieczorem i rano.
Przypomina przedmiot, którym grabią siano. (grzebień)
Pieni się płyn z butelki. Zamienia się w bąbelki.
Nieraz głowę ci zmywa. Czy wiesz, jak się nazywa? (szampon)
Schowała się w tubie − używać jej lubię,
a i mała szczotka chętnie się z nią spotka. (pasta do zębów)
Co to jest − na pewno wiesz.
Najeżona jest jak jeż. Lecz nikogo nie ukłuje,
tylko zęby wyszoruje. (szczotka do zębów)
Służy do picia, służy do mycia,
bez niej na ziemi nie byłoby życia. (woda)
Brawo! Udało ci się odgadnąć
Zadanie 2
Zapraszam cię do wspólnej zabawy muzyczno-ruchowe ze Świeżakami. Ubierz wygodne ubranko i do zabawy. Poproś rodziców, aby włączyli ci piosenkę w internecie. Powodzenia!
https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I
SŁONECZKA
Zadanie 1
Gra w SZALONE LICZBY:
https://szaloneliczby.pl/przedszkole/?fbclid=IwAR1B90s2w6z-U ieWf96dhD7Mbdm73orFnhBQpFWdqhOZHN2LU7E2kUBVj0
Zadanie 2
„W zagrodzie”- zabawa logopedyczna ( rodzic czyta, dziecko poprawnie naśladuje odgłosy).
Piesek szczeka: Hau, hau, hau.
Kotek miauczy: Miau, miau, miau.
Kura gdacze: Kod, ko, dak.
Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.
Gąska gęga: Gę, gę, gę
Owca beczy: Be, be, be.
Koza meczy: me, me, me.
Indor gulgocze: Gul, gul, gul.
Krowa ryczy: Mu, mu, mu.
Konik parska: Prr, prr, prr.
A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla wszystkich grup: Utrwalenie liczebników 1-10
https://www.youtube.com/watch?time_continue=107&v=85M1yxIcHpw&feature=emb_logo
RELIGIA
Piosenka do posłuchania
Proszę wybrać jedną kolorowankę - Zmartwychwstanie Jezusa. Dziecko koloruje starannie obrazek.
https://images.app.goo.gl/xGFnCdHGKeKUT4xy8
https://images.app.goo.gl/hwM7k3Bcx9hDrgXr9
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Przygotuj słomkę, kuleczki z kawałków bibuły, szklankę, piłeczkę ping- pongową, talarzyk, ziarenka np. ryżu oraz kilka obrazków, plastikowe nakrętki do butelek – te wszystkie przedmioty możesz wykorzystać do zabaw oddechowych.
Jak je prawidłowo wykonywać dowiesz się z nagrania (link poniżej):
Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty wykonuj do niego ćwiczenia.
„Krowa i mucha” Patrycja Siewiera – Kozłowska
Była sobie krowa mała, która pożuć trawkę chciała.
Trawka świeża i zielona, krówka jest nią zachwycona!
Najpierw wącha, (wdech przez nos, przy wdechu usta są zamknięte)
Później wzdycha (wydech przez usta z głośnym westchnieniem: aaaach!)
A nad trawką mucha bzyka. (bzzzzzzzz – zęby złączone)
Żuje krówka swoją trawkę, (okrężne ruchy żuchwą)
Myśli: chyba zjem dokładkę!
Lecz te myśli jej przerywa mucha, która ciągle bzyka. (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)
Krowa – pac – ogonem muchę, (klaśnięcie i wymówienie słowa pac)
Mucha – brzęczy wciąż nad uchem! (bzzzzzz – zęby złączone, wargi rozciągnięte)
Tak dzień cały się bawiły, aż opadły całkiem z siły! (dziecko udaje zmęczenie i kładzie się)
ćwiczeniami logopedyczne
https://view.genial.ly/5e7551624ed9540db919a786/interactive-image-logopedia-on-line-cz2-copy
zabawy logopedyczne
https://logokreacja.wordpress.com/2019/04/14/wielkanocne-cwiczenia-logopedyczne/?fbclid=IwAR1eM-MHNTeehlWQMuBza62PUcbNuC50yVT_p8-xRwDupzJbe3m0v7IsVOw
Zakręć kołem Ruletki i poćwicz buzię:
https://wordwall.net/pl/resource/1016515