Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1544
ŚRODA 22.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki „Caly świat jest w naszych rekach” i spróbuj zaśpiewac refren. Po wysłuchaniu
piosenki odpowiedz na poniższe pytania:
- co to jest segregacja?
- co to jest recykling?
https://www.youtube.com/watch?v=pRNtFXew_VE
Zadanie 2
Wydzieranka „Śmieciostworek”. Wykonaj wydzierankę z czarno – białej lub kolorowej makulutury.
Potrzebne będą : makulatura czarno – biała lub kolorowa, klej, kartka, na której umieścicie tą
postać. Powodzenia !
MISIE
Zadanie 1
,,Rakieta’’ – dziecko próbuje odwzorować zapis graficzny głoski ,,r’’ oraz koloruje rakietę według własnego pomysłu. Tworzymy własną kartę pracy lub korzystamy z gotowej:
https://www.printoteka.pl/yu/materials/item/189
Zadanie 2
,,Latanie na przestrzeni czasów’’- Rodzic czyta krótką historię Dedala i Ikara w celu uzmysłowienia postępu technicznego w dziedzinie lotów:
Dedal był znanym konstruktorem i artystą. Zamieszkał na Krecie. Poproszony przez króla Minosa zbudował labirynt dla Minotaura –olbrzyma z głową byka. Potem nie mógł jednak opuścić wyspy, ponieważ znał plan labiryntu. Dedal czuł się na Krecie jak w więzieniu. Żeby uciec, zbudował dla siebie i syna Ikara skrzydła z piór sklejonych woskiem. Pewnego dnia odlecieli. Dedal ostrzegał Ikara, żeby nie leciał za blisko słońca. Jednak Ikar nie posłuchał. Poleciał za wysoko. Słońce roztopiło wosk i pióra się rozpadły. Ikar spadł. Dedal dotarł na ląd. Było mu smutno, że nie uratował Ikara. Morze wokół jednej z wysp greckich nazwano Morzem Ikaryjskim...
Następnie zachęcamy do obejrzenia filmu edukacyjnego – przybliżenie historii działań człowieka w dziedzinie latania: https://www.youtube.com/watch?v=y7rLghz6bzY
KRASNALE
Zadanie 1
Poproś osobę dorosłą o przeczytanie fragmentu bajki pt.: O kurce Złotopiórce i kogutku Szałaputku” E.Szelburg– Zarembiny
Treść bajki:
Za siedmioma łąkami, za siedmioma polami był sobie dziad i baba. Dziad miał kogutka Szałaputka, a baba miała kurkę Złotopiórkę. Kogutek Szałaputek co rano piał ku–ku–ry–ku! A kurka Złotopiórka co rano znosiła śliczne, duże, białe jajko. Wieczorem kogutek Szałaputek i Kurka Złotopiórka chodzili razem na spacer. Spacerowali sobie drogą, noga za nogą… Czasem szli łąką albo lasem. A raz poszli w pole. Na polu kogutek Szałaputek i kurka Złotopiórka znaleźli kłosek pszenicy.
— Ku–ku–ry–ku! — mówi kogutek Szałaputek. — Najemy się porządnie pszenicznych ziarnek.
— Ko–ko–ko! — mówi kurka Złotopiórka. — Zanieśmy te ziarnka do domu. Dziad zmiele je na pszenną mąkę, a baba z tej mąki upiecze pszenną bułkę.
— Ki–ki–ry–ku! — krzyknął skąpy i łakomy kogutek. — Nie nośmy nic dziadowi i babie. Sami zjedzmy! I zaczął łapczywie dziobaċ ziarnka. Widzi to kurka Złotopiórka i przestrzega kogutka Szałaputka:
— Uważnie łykaj. Bo kogutek Szałaputek łyk–łyk! po dwa ziarnka na jeden raz łyka.
— Po jednym ziarnku łykaj, po jednym! — przestrzega mądra kurka Złotopiórka. A kogutek Szałaputek nie słucha — po dwa łyka.
— Po jednym! — krzyczy kurka. Po dwa łyka kogutek.
— Po jednym! — kurka prosi. Kogutek swoje.
Łyk–głdyk! — zakrztusił się. Masz ci los! Upadł kogutek Szałaputek jak długi. Upadł koło drogi, zamknął oczy, podkurczył nogi. Ani tchnie. Niewiele myśląc biegnie kurka Złotopiórka do morza po ratunek.
— O mój Boże! Morze, morze, daj wody!
— Komu wody?
— Kogucikowi Szałaputkowi, bo kogutek Szałaputek jak nieżywy, wpadł w pokrzywy, ani tchnie! Morze dało wody kogucikowi Szałaputkowi. Kogutek Szałaputek napił się. Łyk-głdyk! przełknął dwa ziarnka, co mu w gardle uwięzły, i zdrów, żywy wyskoczył z pokrzywy.
— Ku–ku–ry–ku! — zapiał kogutek Szałaputek dobrej kurce Złotopiórce.
— Ki–ki–ry–ku! — zapiał dziadowi i babie.
— Na zdrowie! — odpowiedzieli mu dziad, baba i kurka Złotopiórka.
Spróbuj odpowiedzieć na następując pytania:
– Kto żył za siedmioma łąkami i za siedmioma polami?
– Co miał dziad i baba?
– Jak kogutek Szałaputek wraz kurką Złotopiórka spędzali wolny czas?
– Co znaleźli na polu?
– Co postanowił zrobić z ziarnami pszenicy kogutek Szałaputek, a co kurka Złotopiórka?
– Co przydarzyło się kogutkowi Szałaputkowi podczas jedzenia?
– Kto pomógł kogucikowi?
– Czy należy tak postępować jak kogutek Szałaputek i dlaczego?
Zwrócenie uwagi na to, iż nie należy być skąpym i łakomym, należy dzielić się z innymi, a posiłki spożywać powoli dokładnie żując pokarm.
Zadanie 2
Zaśpiewaj i zilustruj ruchem ciała znaną Ci piosenkę pt.,,Kurka”. Zaproś do zabawy rodziców lub rodzeństwo. Miłej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=RM4TuFvxfQA
SMERFY
Zadanie 1
Zabawa ruchowa: „wielkie sprzątanie” – dziecko w rytm muzyki chodzi po dywanie na którym są porozrzucane gazety, na przerwę w muzyce ponosi jedną kartkę, zgniata ją w kulkę i wrzuca do przygotowanych koszy.
Zadanie 2
Bajka Franklin i przyjaciele – Franklin i dzień ziemi
https://www.youtube.com/watch?v=jeNa2YANBaw
Rozmowa na temat bajki:
Co Franklin zrobił źle?
Jak oceniasz postępowanie Franklina i jego przyjaciół?
Co powinniśmy zrobić, aby nasza Ziemia była czysta i „zdrowa”?
.
MOTYLKI
Zadanie 1
Wykonaj pracę graficzną, tzn. połącz odpady z odpowiednimi koszami i pokoloruj rysunek. Pobierz kartę pracy klikając na link:
https://chomikuj.pl/Monika201286/Przedszkole/segregowanie+*c5*9bmieci/ekologia(1),6534968441.bmp
Zanim weźmiesz się do pracy, porozmawiaj z Rodzicem nt. Jak przedszkolak może dbać o naszą planetę. Czy wiesz, że możesz:
- ograniczać zużycie wody (np. możesz zakrecać kran podczas mycia zębów);
- gasić za sobą światło, gdy wychodzisz z pokoju;
- rezygnować z foliowych torebek i np. różne swoje drobiazgi nosić w materiałowych torbach;
- porządkować swoje otoczenie;
- sadzić rośliny;
- segregować śmieci (link poniżej):
https://chomikuj.pl/frendzel17/Segregacja+Smieci/segregowanie_smieci,1003824380.jpg
Segregacja śmieci pomaga w recyklingu czyli przetwarzaniu zużytych przedmiotów na nowe, np. :
- puste plastikowe butelki po napojach po recyklingu mogą stać się nowym plastikowym wiaderkiem i zmiotką (link poniżej): https://chomikuj.pl/fiona7788/Przedszkole/pomoce+dydaktyczne+do+zaj*c4*99*c4*87/Sprz*c4*85tanie+*c5*9bwiata/recykling+papier,5103882888.jpg
- stare gazety po recyklingu posłużą do zrobienia nowych książek (link poniżej):
https://chomikuj.pl/fiona7788/Przedszkole/pomoce+dydaktyczne+do+zaj*c4*99*c4*87/Sprz*c4*85tanie+*c5*9bwiata/recykling+makulatura,5103882698.jpg
Dodatkowe linki do wykorzystania:
- Piosenka Mam zasady na odpady: https://youtu.be/yOj4CN1n-Z8
- Bajaka Eko- Patrol Segregacja śmieci: https://youtu.be/I-b0z5LqhKc
- Bajka edukacyjna Akcja segregacja: https://youtu.be/czN_dlTdPZ0
- Bajka edukacyjna Ekologiczny dom: https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
Zadanie 2
Pobaw się z Rodzicem w detektywów i wspólnie wytropcie głoskę „w”:
- rozejrzyj się wokół, może znajdziesz w swoim otoczeniu przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „w”, wymień je;
- spróbuj podać przykłady imion rozpoczynajacych się głoską „w” (np. Wojtek, Walenty, Wanda…..)
- podziel słowo worek na sylaby (jednocześnie klaszcząc), podaj ich liczbę;
- klaśnij jeśli usłyszysz w podanych słowach głoskę „w”
(Rodzic wymienia słowa, dziecko klaszcze lub nie): przykładowe słowa: węgiel, wrona, koń, walec, wojna, wózek, wrona…..
BIEDRONKI
Zadanie 1
Piosenka ,,Śmieci”
https://www.youtube.com/watch?v=yn0ZYgO7AT0
Wysłuchaj piosenki, a potem wymień kolory koszów, które wystąpiły w piosence, i co do nich
wrzucamy.
Zadanie 2
Proszę, aby dziecko starannie wypełniło kartę pracy ,,Segregujemy śmieci”
file:///C:/Users/Asus%201/Downloads/Karta-pracy-5.pdf
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki o figurach geometrycznych. Spróbuj znaleźć w domu coś co ma kształt koła, trójkąta, prostokąta i kwadratu.
https://www.youtube.com/watch?v=Lv-1s65cgJM
Zadanie 2
Czy znasz postacie z bajek? – Quiz
https://samequizy.pl/jak-dobrze-znasz-postacie-z-bajek-2/
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Segregacja śmieci”.
Proszę przygotować różne przedmioty, które można posegregować np. papier, opakowanie kartonowe, pudełko, butelki: plastikowa i szklana, puszkę, pojemnik po serku, starą zabawkę itp. Jeżeli mają Państwo w domu kosze do segregacji to proszę, aby dziecko samodzielnie wyrzuciło śmieci do odpowiednich koszy. Jeżeli nie ma takich to proszę aby dziecko ułożyło śmieci na trzy kupki: papier, szkło, metale i tworzywa sztuczne. Proszę wyjaśnić, że jest jeszcze kosz z napisem bio – tam wrzucamy wszystkie skórki owoców, resztki jedzenia, gałęzie, trawę.
Zadanie 2
Jest to zabawa w parach. Proszę usiąść z dzieckiem i nawzajem rysować sobie na plecach różne przedmioty i zgadywać, co to jest. Proszę zacząć od prostych form, takich jak fala, piłka, choinka, serce, kwiatek, dom, przechodząc do trudniejszych – bałwan, ryba, samochód, człowiek itp.
STOKROTKI
Zadanie 1
Zabawa z elementem rzutu
Rodzic rozsypuje na podłodze kule zrobione z papieru lub gazet i stawia kosz. Zadaniem dziecka jest pozbieranie i wrzucenie wszystkich śmieci – papierowych kulek do kosza z pewnej odległości. W zależności od celnych trafień można zwiększać odległość kosza.
Zadanie 2
Praca plastyczno- techniczna pt.,, Pomysłowa zabawka z odpadów”
Zadaniem dziecka jest stworzenie ciekawej, pomysłowej zabawki z dostępnych w domu odpadów, śmieci. Poproś rodziców o pomoc.
https://www.youtube.com/watch?v=lR4GHErcCdw
SŁONECZKA
Zadanie 1
Poznamy dzisiaj literę G, g.
- Zapoznaj się z zapisem graficznym małej i dużej litery G, g.
- Wymyśl słowa, które zaczynają się na tą głoskę
- Proponujemy dzieciom, aby zabawiły się w detektywa i znalazły w swoim otoczeniu jak najwięcej wyrazów, które w swojej nazwie zawierają głoskę np.: g.
-
Zadanie 2
Zabawy matematyczne:
- Narysuj na kartce 10 kółek, następnie rzuć kostką do grania i pokoloruj tyle kółek ile oczek pokazała kostka
- Narysuj 10 kwiatków, rzuć kostką i pokoloruj
- Narysuj 7 kwiatków i pokoloruj tyle kwiatków ile oczek pokazała kostka
JĘZYK ANGIELSKI
Dla wszystkich grup:
https://view.genial.ly/5e96dcbb043e350e09fc2903
Dla grupy: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale wprowadzenie nazw kolorów:
https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/
Dla grupy: Żabki, Biedronki utrwalenie nazw kolorów:
https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/
Dla grupy Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki utrwalenie nazw jedzenia:
https://supersimple.com/song/do-you-like-broccoli-ice-cream/
RELIGIA
https://images.app.goo.gl/b8mQo8PSDUBjNidy7
https://images.app.goo.gl/Q2MQv7c81crwaLg68
https://images.app.goo.gl/hPVonBkykw499uZw5
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia oddechowe
https://view.genial.ly/5e7539f04ed9540db91943ae/presentation-oddechowe?fbclid=IwAR3zNIKLls5sjZkNhALUlZ9VzCrQeL3CMwNZgkFdXvPtBGG8fuzE3zSdDYk
„Przygody Języczka-Wędrowniczka"
Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka, ćwiczenia oddechowe:
Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.
- Ale zanim pojadę muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał. Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizywanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrznej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), później okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym).
- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek. Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czubkiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy konnej). W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kierowanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jedną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (drugi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ruchy języka po podniebieniu od dziąseł do gardła ), w drugą stronę (przesuwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby). Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przyszli się z nim przywitać:
- Parskaczy (wykonujemy motorek wargami),
- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),
- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicznie),
- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian),
- Indian malutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).
Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i zaczął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego. Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum). Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Języczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: chmury zostały rozdmuchane, Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu.
- Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (dzieci przy pomocy rurek robią wdech i zbierają papierowe maliny i jagody do koszyka). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmokanie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął śniąc o nowych przygodach.