Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.

sprzątanie świataCZWARTEK 23.04.2020

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Wykonuj polecenia w zabawie ruchowej pt. „Na ziemi zostaje”.

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

 

Zadanie 2

 

Wypełnij karty pracy zgodnie z poleceniem (str. 1,2,16).

https://lubsko.pl/sites/default/files/kolorowanka.pdf

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Lot pod dyktando’’- utrwalenie stron prawa- lewa. Dziecko udając samolot porusza się zgodnie z instrukcją osoby dorosłej: -Idź w prawo 2 kroki… , -Idź do przodu 3 kroki… do tyłu 1 krok…teraz 5 kroków w lewo, itd. Aby dziecko zapamiętało kierunek można na początek założyć mu na prawą rączkę np. gumkę lub kawałek sznurka.

 

Zadanie 2

 

,,Rakieta marzeń’’- wykonanie rakiety z dostępnych materiałów:

Co nam będzie potrzebne?

-rolki po papierze lub ręcznikach papierowych,

- puste butelki plastikowe,

-nożyczki,

- klej, bibuła, kolorowy papier, folia aluminiowa…..

Pomysły wykonania rakiet:

http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2016/02/rakieta-z-rolki-po-papierze.html

http://lulajblog.blogspot.com/2017/01/rakieta-z-rolki-po-reczniku-papierowym.html

http://bystredziecko.pl/rakieta-kosmiczna-z-butelki-technika-papier-mache-plastyka/

http://mamozrobtosamo.blogspot.com/2016/02/rakieta-z-rolki-po-papierze.html

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zajęcia plastyczno-techniczne ,,Maski –świnki”

Dzisiaj chciałam Ci zaproponować wykonanie maski - świnki z wykorzystaniem prostego szablonu dla chłopca lub dziewczynki, który można wydrukować lub samodzielnie narysować. Świnkę ozdabiamy według własnego pomysłu i możliwości. Możesz poprosić mamusie o wydrukowanie poniższych masek:

maska świnki dla dziewczynki

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/maska-swinka

 

maska świnki dla chłopca

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/maska-3-male-swinka

Ciekawe jak wyglądasz w maseczce?

 

Zadanie 2

Zabawa ruchowo- naśladowcza “ Naśladujemy zwierzęta”

Poproś mamusię, aby wygrała Ci rytm na instrumencie perkusyjnym. Jeśli nie ma instrumentu może go zastąpić gazeta, pokrywka, sztućce, metalowa miska. . Podczas przerwy w grze osoba dorosła mówi nazwę wybranego zwierzęcia, a Ty je naśladuj (sposób poruszania się i odgłosy, jakie wydaje).
Jeśli posiadamy w domu figurki zwierząt domowych lub dowolne ilustracje, kiążeczki można je wykorzystać do zabawy. Zamiast podawania nazwy zwierzęcia można pokazać dziecku obrazek lub figurkę. Albo można wykorzystać do tego poniższą piosenkę.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Ma-2i7U-t5w

 

 

SMERFY

Zadanie 1

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat zachowania się w lasach, parkach, nad rzekami, – aby były czyste.

Co należy robić ze śmieciami takimi jak: papiery, butelki itp.?

Dlaczego należy dbać o nasze środowisko?

Co powinniśmy zrobić, aby wszyscy ludzie pamiętali o tym, ażeby nie zaśmiecać, nie niszczyć naszego środowiska?

 

Zadanie 2

Zabawa dydaktyczna „Sprzątamy las”. Na podłodze rozłóżcie różne pudełka, butelki, gazety, plastikowe torebki itp. oraz pojemniki z napisami: papier (niebieski pojemnik), plastik (żółty pojemnik), szkło (zielony pojemnik). Dziecko ogląda porozrzucane śmieci, omawia z czego są zrobione. Proszę o pokazanie dzieciom pojemników na odpady i wspólnie z dziećmi ustalić, co powinno znaleźć się w każdym koszu. Przy muzyce dzieci spacerują po całej sali i „sprzątają las”- zbierając i segregując śmieci do pojemników.

 

.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Wysłuchaj opowiadania, następnie ustal kolejność zdarzeń, rysujac kropki w   kwadratach     w karcie pracy. Kartę pracy znajdziesz pod linkiem:

http://chomikuj.pl/amelia551/Kolorowanki/Ekologia/Powietrze/wyj*c4*85tkowy+komin+historyjka,1439330415.JPG

 

O kominie, który przestał dymić

Autor nieznany

 

W pewnym mieście stał fabryczny komin, który przez długie lata od rana do wieczora dymił   i dymił. Szkodził każdemu, a najbardziej dzieciom. Dzieci kasłały, bladły i od tego dymu traciły zdrowie i radość. Pewnego dnia stało się coś bardzo dziwnego. Komin zaczął kasłać, krztusić się, dym go dusił, nie mógł oddychać. Wypluwał snopy iskier, kłęby sadzy, chwiał się. Tak, tak -komin zachorował.

- Muszę się wyleczyć - pomyślał i powziął decyzję. - Idę do pana doktora!

Pan doktor go ostukał, ostukał i mówi:

- Pan chyba bardzo dużo dymi i kurzy!

- To prawda - przyznał komin. - Co mogę robić innego, skoro jestem fabrycznym kominem?

- Kochany panie, należy przerwać kurzenie i puszczanie dymu i to natychmiast.

- Ale co robić, panie doktorze? -przestraszył się komin.

- Leczyć się! Niech pan się wyprowadzi gdzieś daleko za miasto, tam, gdzie są lasy i łąki, gdzie się swobodnie i lekko oddycha . A przede wszystkim nie należy zatruwać powietrza sobie i innym.

Komin fabryczny wziął sobie do serca słowa doktora. Kupił wiejską chałupę i przestał dymić i wypluwać sadzę. I o dziwo - wreszcie było mu dobrze. Zawsze miał co robić. W ogródku sadził róże, tulipany i stokrotki, krzaki porzeczek i agrestu. Hodował jabłonie, czereśnie, orzechy, śliwki. Zasiał rzodkiewkę, marchew, pietruszkę, koper i majeranek. Sadził groch i fasolę. Nawet o kartoflach nie zapomniał. Tak sobie komin szczęśliwie i spokojnie żył w wiejskiej chałupie.

Zadanie 2

Poproś Rodzica, by przeciął 20 słomek na części o różnych długościach: krótkie, średnie i długie. Zamiast słomek możesz wykorzystać słone paluszki lub patyczki do szaszłyków. Na kartce papieru odrysuj te trzy długości. Pomieszaj słomki. Bierz po jednej słomce i mów, czy jest krótka, średnia, czy długa. Sprawdzaj odpowiedzi według wzoru odrysowanego na kartce. Możesz zaprosić do zabawy Rodzica. Wygrywa ta osoba, która poda najwięcej poprawnych odpowiedzi.

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Opowiadanie ,,Pstryk” G.Kasdepke.

Zapoznaj się z opowiadaniem.

file:///C:/Users/Asus%201/Downloads/pstryk-opowiadanie-170-e415.pdf

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

Do czego służy nam prąd?

Jakie zasady korzystania z urządzeń elektrycznych przekazał Dominik Juniorowi?

 

Zadanie 2

 

Do czego to służy?” – zabawa

https://pl.dreamstime.com/ilustracji-domowe-elektrycznych-urządzeo-konturu-ikony-ustawiad-image51278399

Nazwij urządzenia przedstawione na obrazku, powiedz do czego one służą. Możesz pokolorować te urządzenia.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Posłuchaj piosenki o smoku wawelskim.

https://www.youtube.com/watch?v=UEDujCiSLYo

 

Zadanie 2

Pokoloruj smoka.

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/smok

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

Rozmowa na temat sposobów wykorzystania prądu na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania G. Kasdepke „Pstryk”.

- Uważaj, teraz będzie się działo – mruczy Dominik, włączając elektryczny czajnik. Zanim Junior zdążył podkulić ogon, w całym domu błysnęło, huknęło – a potem zapadła ciemność. I cisza. Przestało grać radio, przestały pracować lodówka i pralka, przestał działać komputer, i nawet Junior przestał sapać, choć przecież nie był na prąd. Widać, wszystko to zrobiło na nim spore wrażenie. Pierwsza odezwała się babcia Marysia. – Dominik! – zawołała z dużego pokoju. – To twoja sprawka?! Prowadzę wykład – odkrzyknął dyplomatycznie Dominik. – O czym ?! – głos babci dochodził już z korytarza. – Nie mów, że o elektryczności! - Mogę nie mówić… - mruknął Dominik. – Hau! – dodał mu otuchy Junior. Zza drzwi dobiegł ich szelest, trzask, odgłosy majstrowania przy elektrycznych korkach – i naraz z głośnika radia popłynęła muzyka, a lodówka wzdrygnęłą się, jak po przebudzeniu z krótkiej drzemki, i znowu zaczęła pracować. Dominik i junior zmrużyli oczy. – Przecież tata ci mówił – zasapała babcia, wchodząc do kuchni – żebyś nie włączał tego czajnika, gdy pracuje pralka, tak? Jutro przyjdą elektrycy i wszystko naprawią! A na razie trzeba uważać! Bo przewody elektryczne w tym mieszkaniu są za słabe, i to dlatego. Chcesz wywołać pożar?! – Hau! – uspokoił ją Junior. Ale babcia Marysia nie była uspokojona: zakazała Dominikowi zabaw w kuchni, przez co dalsza część wykładu musiała odbyć się w łazience.

- Tak, z elektrycznością nie ma żartów – westchnął Dominik. – na przykład najgłupsze, co można zrobić, to suszyć sobie włosy w wannie. Bo jakby suszarka wpadła do wanny, to …Junior zawył rozpaczliwie, dając do zrozumienia, że wie, co by się stało, gdyby suszarka wpadła do wanny. – Tak samo głupie – kontynuował Dominik – jest wtykanie różnych przedmiotów do dziurek od kontaktu! Albo przecinanie przewodów elektrycznych! Jeżeli zobaczę kiedyś, że to robisz, to koniec, zakaz wychodzenia na spacery!

Junior, gdyby było to możliwe, podwinął by nie tylko ogon, ale i uszy, nos oraz całego siebie. – Niemądrze jest także – ciągnął zadowolony z siebie Dominik – ciągnąć za kabel jakiegoś urządzenia, żeby je wyłączyć, bo łatwo taki kabel przerwać! Ani podłączyć zbyt wielu urządzeń do jednego gniazdka! I, i… słuchasz mnie? – Hau…- odszczeknął zrezygnowany Junior. – no tak, może to za dużo jak na jeden raz – zgodził się Dominik. – Najważniejsze jest jedno: nie wolno bawić się elektrycznością! Zrozumiałeś - Hau! – zapewnił Junior. Po czym podskoczył wysoko, pstryknął nosem wyłącznik światła – i wykład został zakończony.

 

Proszę zadać dziecku pytanie: Jakie zasady korzystania z urządzeń elektrycznych przekazał Dominik Juniorowi?

 

Zadanie 2

Zabawa manualna „Urządzenia elektryczne”.

Dziecko może wybrać sobie rysunek urządzenia elektrycznego i starannie go pokolorować.

 

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ekspres-do-kawy

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zelazko

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/zabka-w-pralce

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/telefon-domowy

https://dlaucznia.migra.pl/teraz-bajty.-informatyka-dla-szkoly-podstawowej.-klasa-ii/rysunki-do-kolorowania/

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Wiersz pt. „Obietnica”

„Obietnica”

Gdy do lasu pójdą dzieci,

żadne w lesie nie naśmieci,

bo papierki i butelki

dają pożar czasem wielki.

Każdy malec obiecuje,

że przyrodę uszanuje.

Nie wystraszy w lesie zwierza,

co do wody właśnie zmierza.

Nie nabrudzi rzeki także.

Dba o czystość, dba, a jakże.

A więc dziecię moje młode-

przed zagładą chroń przyrodę.

 

Po wysłuchaniu wiersza w obecności rodzica złóż uroczystą obietnicę:

Rodzic: będę po sobie sprzątać śmieci!

Dziecko: Obiecuję!

Rodzic: w lesie będę cichym gościem!

Dziecko: Obiecuję!

Rodzic: będę chronić przyrodę!

Dziecko: Obiecuję!

Ślubowanie może zostać spisane, a  dziecko złoży na nim podpis – stempel palcem zanurzonym w farbie.

 

Zadanie 2

 

Zabawa ruchowa – „Wielkie poruszanie”. Do zabawy zaproś rodziców .

https://www.youtube.com/watch?v=I2WWpt_n9Is

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Posłuchaj piosenki „U lekarza”. Wymień słowa związane z leczeniem np.: pan doktor, badanie, gabinet lekarski, zarazki. Naucz się słów utworu, powtarzając je za rodzicem.

http://przedszkolaczki-przedszkole20.blogspot.com/2013/04/piosenka-kotkow-u-lekarza.html

jest to strona innego przedszkola, którego dzieci nagrały piosenkę

 

1.Boli gardło, boli głowa!

gdy dopada cię choroba,

co się przecież czasem zdarza:

idź po pomoc do lekarza!

 

Ref.: A pan doktor uśmiechnięty

do rąk weźmie instrumenty

oraz inne urządzenia

do badania i leczenia. /bis

 

2. W gabinecie czystym, jasnym

znajdzie sposób na zarazki.

Da receptę ci na leki.

pójdziesz po nie do apteki.

 

Ref.: Jak jest ważne twoje zdrowie,

po wizycie tej sie dowiesz,

która niezbyt długa była,

a do tego bardzo miła./bis

Zadanie 2

 

Podziel wyrazy na sylaby: góra, gazeta, garnek, gitara. Poproś rodzica, żeby przegłosował te słowa, a ty zgadnij co to za słowo.

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla wszystkich grup:

https://view.genial.ly/5e96dcbb043e350e09fc2903

 

 

Dla grupy: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale wprowadzenie nazw kolorów:

https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/

 

Dla grupy: Żabki, Biedronki utrwalenie nazw kolorów:

https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/

 

Dla grupy Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki utrwalenie nazw jedzenia:

https://supersimple.com/song/do-you-like-broccoli-ice-cream/

 

RELIGIA

https://images.app.goo.gl/XPTQbV7M4L3N5NeC9

https://youtu.be/vWkvnoeCqmI

 

 

https://images.app.goo.gl/b8mQo8PSDUBjNidy7

https://youtu.be/3VK01N6qyQY

 

 

https://images.app.goo.gl/Q2MQv7c81crwaLg68

https://youtu.be/9fZ8w6qSGeM

 

 

https://images.app.goo.gl/hPVonBkykw499uZw5

https://youtu.be/Edn9iimV81Q

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia oddechowe

https://view.genial.ly/5e7539f04ed9540db91943ae/presentation-oddechowe?fbclid=IwAR3zNIKLls5sjZkNhALUlZ9VzCrQeL3CMwNZgkFdXvPtBGG8fuzE3zSdDYk

 

                                       „Przygody Języczka-Wędrowniczka"

Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka, ćwiczenia oddechowe:

Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.

- Ale zanim pojadę muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał. Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizywanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrznej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), później okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym).

- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek. Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czubkiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy konnej). W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kierowanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jedną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (drugi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ruchy języka po podniebieniu od dziąseł do gardła ), w drugą stronę (przesuwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby). Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przyszli się z nim przywitać:

- Parskaczy (wykonujemy motorek wargami),

- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),

- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicznie),

- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian),

- Indian malutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).

Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i zaczął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego. Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum). Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Języczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: chmury zostały rozdmuchane, Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu.

- Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (dzieci przy pomocy rurek robią wdech i zbierają papierowe maliny i jagody do koszyka). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmokanie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął śniąc o nowych przygodach.

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.