Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

ziemiaPIĄTEK 24.04.2020

MUCHOMORKI

 

Zadanie 1

Posłuchaj piosenki : „Ziemia, wyspa zielona”

https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs

 

Zadanie 2

 

Wykonaj plakat pt. „Dbam o ziemię”. Możesz go narysowac kredkami, farbami, wykleic plasteliną,

technika dowolna. Powodzenia.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Słuchanie wiersza „Planety” B. Formy - poszerzanie wiedzy na temat kosmosu, poznanie nazwy planet i pojęcia: Układ Słoneczny.

 

Słońce to gwiazda, świeci na niebie.

Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?

Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zbadany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.

A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.

 

Rozmowa z dzieckiem nt. naszego miejsca we wszechświecie:
-Czy wiesz gdzie mieszkamy?
-Jak nazywa się miejscowość, kraj, kontynent na którym mieszkamy?
-Jak nazywa się planeta, na której mieszkamy?
- A gdzie znajduje się nasza planeta?
- Co to jest kosmos?

 

Prezentacja Układu Słonecznego:

https://pl.freepik.com/premium-wektory/uklad-sloneczny-zestaw-kreskowek-planet-planety-ukladu-slonecznego-uklad-sloneczny-z-nazwami_5304629.htm

https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI

https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI

 

Zadanie 2

 

Kolorowanie lub wyklejanie wybranych planet. Rysujemy planety lub korzystamy z gotowych propozycji: https://pl.pinterest.com/pin/657736720565948572/

Dziecko koloruje, wykleja plasteliną, bibułą lub innym dostępnym materiałem według własnego pomysłu.

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zabawa z rymowanką-posłuchaj rymowanki i spróbuj powiedzieć jej fragmenty. Poproś osobę dorosłą o jej przeczytanie.

Jeden ,dwa, jeden, dwa,                         
pewna pani miała psa.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
pies ten kości nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o lody tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto te lody mu przyniesie?
Może ja, może Ty?
Licz od nowa: raz, dwa, trzy!

Możesz poprosić o włączenie linku:

https://www.youtube.com/watch?v=fxtqH9jrz0s

Zadanie 2

Poproś osobę dorosłą o wydrukowanie ilustracji zwierzątka. Możesz je dowolnie pomalować: kredkami bądź farbami. Możesz też wykleić kolorową bibułą. Na pewno Ci się uda.

http://cdn32.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie5-1.jpg

http://cdn9.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie4-1.jpg

http://cdn15.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie2-1.jpg

 

SMERFY

Zadanie 1

Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg

 

Zadanie 2

Jak już odpoczniecie po ćwiczeniach to proponuję wykonać eksperyment z wodą i pieprzem.

Do eksperymentu potrzebne będą: talerz, woda pieprz oraz płyn do mycia naczyń.

Przebieg doświadczenia:

Na talerz nalewamy nieco wody. Posypujemy wodę pieprzem, równo po całej powierzchni. Dotykamy wody palcem i nic się nie dzieje – pieprz dalej pokrywa całą powierzchnię cieczy. Następnie moczymy palec w płynie do naczyń i ponownie dotykamy nim powierzchnię wody. W momencie, gdy palec dotknie powierzchni cieczy, pieprz migruje w kierunku brzegów naczynia, jakby uciekał.

Wyjaśnienie

płyn do naczyń rozerwał wiązania pomiędzy cząsteczkami płynu.

https://www.youtube.com/watch?v=8KBPskmPWJ0

Życzymy udanej zabawy J

 

.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Posłuchaj piosenki: https://youtu.be/N1QVEO9D4Kw

Powiedź co zrobiły Ufoludki, gdy po biwaku opuszczały las. Spróbuj naśladować mowę Ufoludków powtarzając:

-         Umba-bulba,

-         Umba-bulba bam,

-         Te-de-ne, te-de-ne,

-         Apli- papli,

-         Pa-dak, Ba-lek

Naucz się słów piosenki na pamięć i zaśpiewaj ją.

 

Ufoludki na urlopie

 

Na swym spodku prosto z Marsa,

Ufoludki przyleciały,

A wybrały naszą Ziemię,

Bo tu urlop spędzić chciały.

 

Ref:        Jeśli ktoś z Was w to nie wierzy

niech posłucha sam

Jak śpiewają: Umba-bulba

Umba- bulba bam

 

Już ognisko ropaliły,

Na polance w leśnej ciszy,

A na biwak Ufoludkom,

Wydał zgodę Pan Leśniczy.

 

Pamiętały Ufoludki,

By posprzatać las po sobie,

Bo choć z Marsa są, to wiedzą,

Że dbać trzeba o przyrodę

Zadanie 2

Wykonaj prace przestrzenną z materiałów wtórnych, takich jak: plastikowe butelki, gazety, pojemniki po jogurtach itp. Pomysły możesz zaczerpnąć z linków podanych poniżej.

https://www.szkolakonarzewo.pl/wp-content/uploads/2020/02/20200115_112947_wynik.jpg

http://old.opatowiec.pl/wp-content/gallery/prace-plastyczne/natalia-btkowska.jpg

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Ręce do góry!” – zaproszenie do gimnastyki.

https://youtu.be/EuCip5y1464?list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0

 

Zadanie 2

 

,,Robot” – praca plastyczna.

Korzystając z pomocy rodzica, zrób robota. Do pracy wykorzystaj opakowania po: herbacie, mleku, jogurcie, papierze toaletowym (rolki), butelki po napojach. Liczę na Twoją wyobraźnię!

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Zatańcz i zaśpiewaj razem z dziećmi.

https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w

 

Zadanie 2

Nauka wierszyka (jednej zwrotki) na pamięć. Posłuchaj uważnie wierszyka. Powtarzaj za rodzicem po jednym wersie, najpierw normalnym głosem a następnie w różnym tempie (szybko, wolno) i z różnym natężeniem głosu (cicho, głośno).

 

Idą małe misie,

brzuszki głodne mają.

Małe misie, małe misie

miodku dziś szukają.

 

Idą małe kaczki,

krótkie nóżki mają.

Małe kaczki, małe kaczki

wesoło tupają.

 

Idą długie węże,

chociaż nóg nie mają.

Długie węże, długie węże

zwinnie się ruszają.

 

Spróbuj pokazać jak poruszały się misie, kaczki, węże.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Quiz ekologiczny „Czy wiem, jak chronić moją planetę?”

Proszę zadać dziecku pytania:

1. Co robimy, by oszczędzać wodę?

2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?

3. Kiedy należy dokarmiać ptaki?

4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?

 

Poproś dziecko o wykonanie zadania:

1. Zaśpiewaj piosenkę „Ziemia to wyspa zielona” (może być fragment).

2. Posegreguj śmieci. Wykorzystaj zabawę ze środy o segregacji śmieci.

 

Po wykonanych zadaniach proszę nagrodzić dziecko. Wybór nagrody należy do Państwa.

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczna „Moja czysta planeta”.

 

Proszę, aby dziecko narysowało kredkami lub namalowało farbami swoją planetę Ziemię jako czyste i piękne miejsce. Można posiłkować się przedstawionymi poniżej pracami. Do wykorzystania są szablony i instruktarz.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/1117-planeta-ziemia

http://sp36.bytom.pl/moja-planeta-ziemia/

https://lh3.googleusercontent.com/prox /ADG4ZtQWy_zXWjax0bfzt4oAmq39fNOP_NKnRoG0C2jMCzAm8qFD5ngVmhKMV9x60ORL4O13gt17qtxdszK77_8gSJMFqzjXSX626imxocGgMLcOmXWloouDWNC1FFGg497HF94nSOd4ADv4jfAbA

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/04/planeta-ziemia-praca-plastyczna/

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Kto zabiera od nas śmieci?

Tak dużo już wiemy o segregacji śmieci, ale kto te śmieci od nas zabiera? Czy wiesz kto i czym?

Jeśli masz problem z odpowiedzią – spójrz na obrazek:

https://pl.depositphotos.com/vector-images/śmieciarka-samochód.html

Tak, to śmieciarka! Czy widziałeś ją kiedyś przez okno, jak  zabiera śmieci?

W nagrodę za dobrą odpowiedź pokoloruj obrazek znajdujący się w poniższym linku:

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/smieciarka

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenia grafomotoryczne – „Czysta rzeczka”

Kreślenie na ograniczonej powierzchni linii falistych. Na kartkach różnej wielkości dziecko rysuje linie faliste – obrazujące fale na rzece. Rodzic zachęca, aby fale były różnej wysokości i szerokości. Zwraca też uwagę, że podczas rysowania nie można odrywać ręki od kartki, aż do końca strony. Podczas rysowania dziecko może słuchać spokojnej muzyki.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Rodzic przypomina dziecku, iż jedną z głównych zasad dbania o zdrowie jest właściwe odżywianie. Zapoznaj się z piramidą żywienia. Odczytaj wszystkie poziomy. Pamiętaj, że piramidę zdrowia czytamy od dołu. Odpowiedz na pytanie co jest najważniejsze, aby być zdrowym.

https://images.app.goo.gl/58nLtQvbkb1d8woe7

 

Zadanie 2

 

Wykonaj z rodzicami zdrową sałatkę owocową lub zdrowe kanapki. Smacznego! Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny.

https://images.app.goo.gl/KkuGi9qDGvwDuctT9

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie nazw kolorów:

https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/

 

Pokoloruj według wzoru:

https://supersimple.com/free-printables/good-morning-mr-rooster-worksheet-color-by-number/

 

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e

 

RELIGIA

https://images.app.goo.gl/XPTQbV7M4L3N5NeC9

https://youtu.be/vWkvnoeCqmI

 

https://images.app.goo.gl/u6cmremuUzwT3Qhb8

https://youtu.be/UUNBAT8y1jU

 

https://images.app.goo.gl/hPVonBkykw499uZw5

https://youtu.be/edP-anEkgpk

 

https://images.app.goo.gl/2q8a1XiA5su6uagv9

https://youtu.be/973PEEjWZPA

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Ćwiczenia oddechowe

https://view.genial.ly/5e7539f04ed9540db91943ae/presentation-oddechowe?fbclid=IwAR3zNIKLls5sjZkNhALUlZ9VzCrQeL3CMwNZgkFdXvPtBGG8fuzE3zSdDYk

 

                                       „Przygody Języczka-Wędrowniczka"

Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka, ćwiczenia oddechowe:

Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.

- Ale zanim pojadę muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał. Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizywanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrznej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), później okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym).

- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek. Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czubkiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy konnej). W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kierowanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jedną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (drugi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ruchy języka po podniebieniu od dziąseł do gardła ), w drugą stronę (przesuwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby). Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przyszli się z nim przywitać:

- Parskaczy (wykonujemy motorek wargami),

- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),

- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicznie),

- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian),

- Indian malutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).

Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i zaczął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego. Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum). Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Języczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: chmury zostały rozdmuchane, Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu.

- Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (dzieci przy pomocy rurek robią wdech i zbierają papierowe maliny i jagody do koszyka). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmokanie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął śniąc o nowych przygodach.

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.