Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1425
PIĄTEK 24.04.2020
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki : „Ziemia, wyspa zielona”
https://www.youtube.com/watch?v=uJBvuP8jEzs
Zadanie 2
Wykonaj plakat pt. „Dbam o ziemię”. Możesz go narysowac kredkami, farbami, wykleic plasteliną,
technika dowolna. Powodzenia.
MISIE
Zadanie 1
Słuchanie wiersza „Planety” B. Formy - poszerzanie wiedzy na temat kosmosu, poznanie nazwy planet i pojęcia: Układ Słoneczny.
Słońce to gwiazda, świeci na niebie.
Ciepłe promienie wysyła do Ciebie.
Merkury, Wenus to Słońca sąsiedzi,
może je człowiek kiedyś odwiedzi?
Potem jest Ziemia, wszyscy ją znamy.
Za Ziemią Mars częściowo zbadany.
Pokryty pyłem oraz skałami
i nieczynnymi już wulkanami.
A dalej Jowisz, Saturn i Uran,
Neptun hen w gwiezdnych chmurach.
Wokoło Słońca się przemieszczają
i tajemnice swoje wciąż mają.
Rozmowa z dzieckiem nt. naszego miejsca we wszechświecie:
-Czy wiesz gdzie mieszkamy?
-Jak nazywa się miejscowość, kraj, kontynent na którym mieszkamy?
-Jak nazywa się planeta, na której mieszkamy?
- A gdzie znajduje się nasza planeta?
- Co to jest kosmos?
Prezentacja Układu Słonecznego:
https://pl.freepik.com/premium-wektory/uklad-sloneczny-zestaw-kreskowek-planet-planety-ukladu-slonecznego-uklad-sloneczny-z-nazwami_5304629.htm
https://www.youtube.com/watch?v=7RiOkT1ggVI
https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Zadanie 2
Kolorowanie lub wyklejanie wybranych planet. Rysujemy planety lub korzystamy z gotowych propozycji: https://pl.pinterest.com/pin/657736720565948572/
Dziecko koloruje, wykleja plasteliną, bibułą lub innym dostępnym materiałem według własnego pomysłu.
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa z rymowanką-posłuchaj rymowanki i spróbuj powiedzieć jej fragmenty. Poproś osobę dorosłą o jej przeczytanie.
Jeden ,dwa, jeden, dwa,
pewna pani miała psa.
Trzy i cztery, trzy i cztery,
pies ten dziwne miał maniery.
Pięć i sześć, pięć i sześć,
pies ten kości nie chciał jeść.
Siedem, osiem, siedem, osiem,
wciąż o lody tylko prosił.
Dziewięć, dziesięć, dziewięć, dziesięć,
kto te lody mu przyniesie?
Może ja, może Ty?
Licz od nowa: raz, dwa, trzy!
Możesz poprosić o włączenie linku:
https://www.youtube.com/watch?v=fxtqH9jrz0s
Zadanie 2
Poproś osobę dorosłą o wydrukowanie ilustracji zwierzątka. Możesz je dowolnie pomalować: kredkami bądź farbami. Możesz też wykleić kolorową bibułą. Na pewno Ci się uda.
http://cdn32.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie5-1.jpg
http://cdn9.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie4-1.jpg
http://cdn15.dlarodzinki.smcloud.net/t/myfile/zwierzta-wiejskie2-1.jpg
SMERFY
Zadanie 1
Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=Ip4tmGx6FSg
Zadanie 2
Jak już odpoczniecie po ćwiczeniach to proponuję wykonać eksperyment z wodą i pieprzem.
Do eksperymentu potrzebne będą: talerz, woda pieprz oraz płyn do mycia naczyń.
Przebieg doświadczenia:
Na talerz nalewamy nieco wody. Posypujemy wodę pieprzem, równo po całej powierzchni. Dotykamy wody palcem i nic się nie dzieje – pieprz dalej pokrywa całą powierzchnię cieczy. Następnie moczymy palec w płynie do naczyń i ponownie dotykamy nim powierzchnię wody. W momencie, gdy palec dotknie powierzchni cieczy, pieprz migruje w kierunku brzegów naczynia, jakby uciekał.
Wyjaśnienie
płyn do naczyń rozerwał wiązania pomiędzy cząsteczkami płynu.
https://www.youtube.com/watch?v=8KBPskmPWJ0
Życzymy udanej zabawy J
.
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki: https://youtu.be/N1QVEO9D4Kw
Powiedź co zrobiły Ufoludki, gdy po biwaku opuszczały las. Spróbuj naśladować mowę Ufoludków powtarzając:
- Umba-bulba,
- Umba-bulba bam,
- Te-de-ne, te-de-ne,
- Apli- papli,
- Pa-dak, Ba-lek
Naucz się słów piosenki na pamięć i zaśpiewaj ją.
Ufoludki na urlopie
Na swym spodku prosto z Marsa,
Ufoludki przyleciały,
A wybrały naszą Ziemię,
Bo tu urlop spędzić chciały.
Ref: Jeśli ktoś z Was w to nie wierzy
niech posłucha sam
Jak śpiewają: Umba-bulba
Umba- bulba bam
Już ognisko ropaliły,
Na polance w leśnej ciszy,
A na biwak Ufoludkom,
Wydał zgodę Pan Leśniczy.
Pamiętały Ufoludki,
By posprzatać las po sobie,
Bo choć z Marsa są, to wiedzą,
Że dbać trzeba o przyrodę
Zadanie 2
Wykonaj prace przestrzenną z materiałów wtórnych, takich jak: plastikowe butelki, gazety, pojemniki po jogurtach itp. Pomysły możesz zaczerpnąć z linków podanych poniżej.
https://www.szkolakonarzewo.pl/wp-content/uploads/2020/02/20200115_112947_wynik.jpg
http://old.opatowiec.pl/wp-content/gallery/prace-plastyczne/natalia-btkowska.jpg
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Ręce do góry!” – zaproszenie do gimnastyki.
https://youtu.be/EuCip5y1464?list=PLt3FJASYjFdZHGrQHchgQekf2a1GgeAy0
Zadanie 2
,,Robot” – praca plastyczna.
Korzystając z pomocy rodzica, zrób robota. Do pracy wykorzystaj opakowania po: herbacie, mleku, jogurcie, papierze toaletowym (rolki), butelki po napojach. Liczę na Twoją wyobraźnię!
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Zatańcz i zaśpiewaj razem z dziećmi.
https://www.youtube.com/watch?v=sXqaZUp2N-w
Zadanie 2
Nauka wierszyka (jednej zwrotki) na pamięć. Posłuchaj uważnie wierszyka. Powtarzaj za rodzicem po jednym wersie, najpierw normalnym głosem a następnie w różnym tempie (szybko, wolno) i z różnym natężeniem głosu (cicho, głośno).
Idą małe misie,
brzuszki głodne mają.
Małe misie, małe misie
miodku dziś szukają.
Idą małe kaczki,
krótkie nóżki mają.
Małe kaczki, małe kaczki
wesoło tupają.
Idą długie węże,
chociaż nóg nie mają.
Długie węże, długie węże
zwinnie się ruszają.
Spróbuj pokazać jak poruszały się misie, kaczki, węże.
ŻABKI
Zadanie 1
Quiz ekologiczny „Czy wiem, jak chronić moją planetę?”
Proszę zadać dziecku pytania:
1. Co robimy, by oszczędzać wodę?
2. Jak zachowujemy się w lesie, by nie płoszyć zwierząt?
3. Kiedy należy dokarmiać ptaki?
4. Co należy zrobić, gdy wychodzimy z pokoju lub łazienki?
Poproś dziecko o wykonanie zadania:
1. Zaśpiewaj piosenkę „Ziemia to wyspa zielona” (może być fragment).
2. Posegreguj śmieci. Wykorzystaj zabawę ze środy o segregacji śmieci.
Po wykonanych zadaniach proszę nagrodzić dziecko. Wybór nagrody należy do Państwa.
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „Moja czysta planeta”.
Proszę, aby dziecko narysowało kredkami lub namalowało farbami swoją planetę Ziemię jako czyste i piękne miejsce. Można posiłkować się przedstawionymi poniżej pracami. Do wykorzystania są szablony i instruktarz.
https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/1117-planeta-ziemia
http://sp36.bytom.pl/moja-planeta-ziemia/
https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/04/planeta-ziemia-praca-plastyczna/
STOKROTKI
Zadanie 1
Kto zabiera od nas śmieci?
Tak dużo już wiemy o segregacji śmieci, ale kto te śmieci od nas zabiera? Czy wiesz kto i czym?
Jeśli masz problem z odpowiedzią – spójrz na obrazek:
https://pl.depositphotos.com/vector-images/śmieciarka-samochód.html
Tak, to śmieciarka! Czy widziałeś ją kiedyś przez okno, jak zabiera śmieci?
W nagrodę za dobrą odpowiedź pokoloruj obrazek znajdujący się w poniższym linku:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/smieciarka
Zadanie 2
Ćwiczenia grafomotoryczne – „Czysta rzeczka”
Kreślenie na ograniczonej powierzchni linii falistych. Na kartkach różnej wielkości dziecko rysuje linie faliste – obrazujące fale na rzece. Rodzic zachęca, aby fale były różnej wysokości i szerokości. Zwraca też uwagę, że podczas rysowania nie można odrywać ręki od kartki, aż do końca strony. Podczas rysowania dziecko może słuchać spokojnej muzyki.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Rodzic przypomina dziecku, iż jedną z głównych zasad dbania o zdrowie jest właściwe odżywianie. Zapoznaj się z piramidą żywienia. Odczytaj wszystkie poziomy. Pamiętaj, że piramidę zdrowia czytamy od dołu. Odpowiedz na pytanie co jest najważniejsze, aby być zdrowym.
https://images.app.goo.gl/58nLtQvbkb1d8woe7
Zadanie 2
Wykonaj z rodzicami zdrową sałatkę owocową lub zdrowe kanapki. Smacznego! Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa i higieny.
https://images.app.goo.gl/KkuGi9qDGvwDuctT9
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie nazw kolorów:
https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/
Pokoloruj według wzoru:
https://supersimple.com/free-printables/good-morning-mr-rooster-worksheet-color-by-number/
Dla grup: Żaki, Biedronki:
wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e
RELIGIA
https://images.app.goo.gl/XPTQbV7M4L3N5NeC9
https://images.app.goo.gl/u6cmremuUzwT3Qhb8
https://images.app.goo.gl/hPVonBkykw499uZw5
https://images.app.goo.gl/2q8a1XiA5su6uagv9
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia oddechowe
https://view.genial.ly/5e7539f04ed9540db91943ae/presentation-oddechowe?fbclid=IwAR3zNIKLls5sjZkNhALUlZ9VzCrQeL3CMwNZgkFdXvPtBGG8fuzE3zSdDYk
„Przygody Języczka-Wędrowniczka"
Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka, ćwiczenia oddechowe:
Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.
- Ale zanim pojadę muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał. Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizywanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrznej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), później okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym).
- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek. Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czubkiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy konnej). W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kierowanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jedną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (drugi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ruchy języka po podniebieniu od dziąseł do gardła ), w drugą stronę (przesuwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby). Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przyszli się z nim przywitać:
- Parskaczy (wykonujemy motorek wargami),
- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),
- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicznie),
- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian),
- Indian malutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).
Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i zaczął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego. Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum). Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Języczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: chmury zostały rozdmuchane, Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu.
- Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (dzieci przy pomocy rurek robią wdech i zbierają papierowe maliny i jagody do koszyka). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmokanie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął śniąc o nowych przygodach.