Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

flaga -sabina     WTOREK 28.04.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Uważniej obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A Wymień polskie symbole narodowe. Opisz godło i flagę Polski.

 

Zadanie 2

 

Wybierz jedną kartę i wykonaj pracę dowolną techniką plastyczną (kontur Polski możesz podzielić na pół i pokolorować jak flagę Polski)

https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/11/symbole-narodowe-karty-pracy/

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Motyl’’ – wiersz D. Gellner jako wstęp do poznania etapów cyklu rozwojowego motyla:

Motyl usiadł mi na głowie.

Może bajkę mi opowie?

No i proszę, opowiedział!

Chociaż bardzo krótko siedział.

Za górami, za lasami,

Stoi zamek ze skrzydłami.

Ma tęczowe okiennice-

W zamku siedzą gąsienice.

Na kanapach i na tronach-

Każda pięknie wystrojona.

 

Cykl rozwoju motyla: https://www.youtube.com/watch?v=zNeizTuJCgg

Motyle polskie: https://www.youtube.com/watch?v=eMUawKnnHU4

 

Zadanie 2

 

,,Pszczoła’’ praca plastyczno- techniczna z wykorzystaniem rolek po papierze toaletowym, doskonalenie sprawności manualnej i rozwijanie kreatywności. Dziecko tworzy pszczołę z rurki po papierze wykorzystując dostępne materiały plastyczne np. farby, bibuła, klej, kolorowy papier: Pomysły:

https://ourbabelschool.blogspot.com/2016/05/pszczoka-z-rolki.html

https://stylowi.pl/33681334

https://pl.pinterest.com/pin/448037862928157296/

 

KRASNALE

Zadanie 1

Proszę aby dziecko obejrzało filmik ,,Dlaczego nie ma zgody na marnowanie wody” https://www.youtube.com/watch?v=ekNGEh4A3o8 Rozmawiamy z dzieckiem o tym jak my możemy oszczędzać wodę.

Zadanie 2

Zabawa naśladowcza ,, Co robie” Pokazujemy dziecku różne czynności związane ze sprzątaniem, dbaniem o higienę. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie co robie.

 

SMERFY

Zadanie 1

Zabawa sensoryczna – CIECZ NIENEWTONOWSKA

Oto czego potrzebujemy:

– mąka ziemniaczana (skrobia)

– woda

– (barwnik – opcjonalnie)

Proponuję użyć dwóch szklanek mąki i stopniowo dolewać wodę. Nie ma tu idealnych proporcji dlatego wodę należy dolewać do momentu aż masa stanie się jednolita, lecz jeszcze nie płynna. Powinna być twardsza od ciastoliny, a jednocześnie tworzyć gładką, lustrzaną powierzchnie. Jeżeli dziecku znudzi się zabawa białą cieczą, to możecie ją zabarwić barwnikiem spożywczym lub kawałkami bibuły.

 

Zadanie 2

Legenda o złotej kaczce

https://www.youtube.com/watch?v=4e_dpy8Q2G0

Po obejrzeniu zadajcie dziecku pytania dotyczące legendy: Jak miał na imię chłopiec, który spotkał Złotą Kaczkę?, Gdzie mieszkała Złota Kaczka?, Kim była Złota Kaczka?, Czemy dziewczynka zamieniła się w Kaczkę?

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kaczka-w-sadzawce-1

Zróbcie kulki z bibuły i wyklejcie nimi obrazek, jeżeli nie macie bibuły to wyklejcie kolorowankę plasteliną lub pokolorujcie.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Powiewa flaga Czesław Janczarski

 

Powiewa flaga,

gdy wiatr się zerwie

A na tej fladze

biel jest i czerwień.

Czerwień – to miłość,

biel – serca czyste

Piękne są nasze

barwy ojczyste.

Odszukaj flagę Polski wśród innych flag :

https://www.gettyimages.com/detail/illustration/c

ountries-of-european-union-flags-royalty-free-illustration/499028717

Wykonaj polską flagę. Możesz do tego użyć farb, rolek po papierze, plasteliny, wycinanek (przykłady w linkach ponizej) :

https://ekodziecko.com/flaga-polski-z-rolek

https://1.bp.blogspot.com/jAOJVELo2Jc/Wf3g65IPFXI/AAAAAAAAuAU/zRDrDYhgAzs8_BB- TfPC8bOv7kSm8jwCEwYBhgL/s1600/DSC03363.JPG

https://3.bp.blogspot.com/-7NViFVzGgA4/Wf3g7lA--tI/AAAAAAAAuAk/Dl-oCcjgYXUODUY-

7uDvDn9lkBvf_kJiQCEwYBhgL/s1600/DSC03373.JPG

 

Zadanie 2

Pobaw się w Muzyczne stop!

https://youtu.be/dqk_IongIzI">link: https://youtu.be/dqk_IongIzI

a potem zaproś Rodzica i wspólnie wytropcie głoskę „f”: rozejrzyj się wokół, może znajdziesz w swoim otoczeniu przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „f”, wymień je; spróbuj podać przykłady imion rozpoczynających się głoską „f” (np. Franek, Fabian, Filip, Fryderyk, Ferdynand.....) podziel słowo flaga na sylaby (jednocześnie klaszcząc), podaj ich liczbę; spróbuj podzielić słowo flaga na głoski ( f - l - a - g - a); klaśnij jeśli usłyszysz w podanych słowach głoskę „f” (Rodzic wymienia słowa, dziecko klaszcze lub nie): przykładowe słowa: fajka, mama, fartuch, fala, foka, okno, farby, film, firanka, wata, flet, fortepian, fontanna, fotel, garnek, frytki, fryzjer, futro

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Czy chcesz dowiedzieć się, jak powstała Warszawa, posłuchaj bajki.

https://vod.tvp.pl/video/czytanie-przed-spaniem,wars-i-sawa,21531386

 

Zadanie 2

 

,,Warszawska syrenka” - wydzieranka z kolorowego papieru.

https://pl.pinterest.com/pin/174936766754706890/

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Proszę rodzica aby narysował i pokazał dziecku kwadrat i prostokąt, następnie można wyciąć te figury. Teraz proszę przeczytać dziecku wierszyk D.Wawiłow pt.

„Posłuchajcie Bajki nowej prostokątnej i kwadratowej”.

Za górami i za lasami, tam gdzie rzeki płyną miodowe,

było sobie kiedyś królestwo bardzo piękne i kwadratowe.

Kwadratowe stały tam chatki, kwadratowe kwitły tam kwiatki,

kwadratowe latały ważki, kwadratowe śpiewały ptaszki.

Kwadratowy był sobie zamek, cztery wieże i most zwodzony,

kwadratowe ogromne wrota, kwadratowe złote balkony.

W kwadratowej złotej koronie król zasiadał w sali na tronie,

W kwadratową drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

„Posłuchajcie, moi kochani! Coś tu nudno jest niesłychanie.

Życie mamy nazbyt spokojne! Wypowiedzmy sąsiadom wojnę”

Nie opodal, za siódmą rzeką, stała góra, a na tej górze

Było sobie drugie królestwo, prostokątne i niezbyt duże.

Prostokątne stały tam chatki, prostokątne kwitły tam kwiatki,

Prostokątne latały ważki, prostokątne śpiewały ptaszki.

Prostokątny był również pałac, cztery wieże i most zwodzony,

Prostokątne ogromne wrota, prostokątne złote balkony.

W prostokątnej złotej koronie król zasiadał na złotym tronie,

W prostokątną drapał się głowę i do ludu wygłaszał mowę:

 

„Posłuchajcie, drodzy poddani. Coś tu nudno jest niesłychanie.

Życie mamy nazbyt spokojne, więc wypowiem sąsiadom wojnę!”

Zatrąbiły trąby bojowe, pędzi wojsko już kwadratowe,

Żeby w bitwie wielkiej się zmierzyć z prostokątną armią rycerzy.

I krzyknęły obie królowe: „Ej, puknijcie się lepiej w głowę!

Dosyć tego! Skończcie tę wojnę! My lubimy życie spokojne!”

A królowie się zawstydzili i natychmiast się pogodzili,

Wyprawili ucztę wspaniałą i bawili się przez noc całą.

Kwadratowa armia rycerzy z prostokątnych jadła talerzy

I w ogóle było bombowo prostokątnie i kwadratowo!

 

Powiedz w oparciu o treść wysłuchanej bajki:

- O jakich królestwach opowiedziała nam wysłuchana bajka?

- Dlaczego Królowie chcieli wywołać wojnę?

- Kto sprzeciwił się pomysłowi wojny?

- Opowiedz o swoich sposobach na nudę.

 

Zadanie 2

Zbuduj królestwo prostokątne albo kwadratowe z klocków jakie masz w domu.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Rozmowa w oparciu o film nt „Jak powstaje papier?” oraz wykonanie papieru czerpanego.    

https://www.youtube.com/watch?v=xdfpRSZVgFI

Proponuję podjęcie próby samodzielnego wykonania papieru czerpanego.

„Coś z niczego” – przygotowanie materiału do produkcji papieru czerpanego.

Potrzebny będzie jeden/dwa (może być więcej) spośród swoich starych, (niepotrzeb­nych już) rysunków i talerzyk lub tackę. Rodzic tłumaczy, że z tych zużytych, niepotrzebnych już pa­pierów – czyli z makulatury –  będziemy robić nowy papier. Takie działanie nazywa się recyklingiem, czyli ponownym wykorzystaniem czegoś, co zostało już wcześniej użyte. Dziecko rwie kartki na jak najmniejsze kawałeczki tak, aby całość zmieściła się na talerzyku. Rodzic zbiera wszystkie papierki do wysokiej miski i zalewa wrzątkiem tak, aby całość była pod wodą i odstawia miskę, aby papier mocno nasiąknął wodą.

„Robimy własny papier” – samodzielne wykonanie papieru czerpanego.

Potrzebne będą: miska z namoczonymi papierkami, zasuszone rośliny, brokat, barwniki, mikser, sito czer­palne (stara rama z naciągniętą firanką z drobnymi oczkami), kuweta z wodą, ręczniki, kawałek tkaniny, gąbka.

Dziecko siedzi przed stolikiem, na którym ustawione są: miska z namoczonymi papierkami, zasuszo­ne rośliny, brokat, barwniki, mikser, sito czerpalne, kuweta z wodą, ręczniki, kawałek tkaniny, gąbka.

Rodzic tłumaczy dziecku, co to jest papier czerpany (jest to papier, który się wyławia – czerpie – z wody, mogą w nim być kawałki suszonych roślin, kwiatów)Można krótko opowiedzieć dziecku o tym, jak powstaje papier. Może posłużyć się informacjami: Najlepszy i najtrwalszy papier powstaje z drewna. Gdy drzewa są już wysokie, drwal je ścina, a w zamian sadzi nowe drzewa, tak aby w lesie zawsze była równo­waga. Drwal odcina gałęzie drzew i same pnie, zawozi do fabryki papieru, czyli papierni. W pa­pierni specjalne maszyny zdejmują korę z drzew, a pozostały środek rozdrabnia się na drobne włókno. Do włókna dodawane są różne składniki, między innymi barwnik, aby kartka była biała, oraz makulaturę, czyli papier użyty wcześniej, np. stare książki, gazety. Z takiej masy robi się dłu­gie rolki papieru, które tnie się później na kartki odpowiedniej wielkości. Na powstałych kartkach można drukować książki, gazety albo używać ich do rysowania.

Rodzic pokazując mikser mówi: Mikserem rozdrobnimy podarte wcześniej kartki papieru. Musimy to robić bardzo ostrożnie, żeby przygotowywana przez nas masa się nie wylała. Nie wolno wkładać rąk do miski podczas pracy. Rodzic miksuje papier w misce po czym mówi: Teraz mamy już gotową pulpę do robienia papieru czerpanego, możemy ją ozdobić, dodając kwiaty, barwniki i brokat. Do pulpy papierowej dodajemy wybrane dodatki. Wkładamy ramę czerpalną do kuwety i nakładamy na ramę cienką warstwę pulpy. Dziecko delikatnie porusza ramą w kuwecie tak, aby pulpa została równomiernie rozprowadzona po całej ramie. Następnie zdecydowanym ruchem wyjmujemy ramę z kuwety, trzymając ją w poziomie tak, aby woda ście­kała do kuwety. Kiedy woda przestanie kapać, kładą ramę z papierem na ręcznikach. Ostrożnie, ale zdecydowanym ruchem odwracamy ramkę do góry nogami, odsączamy wodę, delikatnie pukamy – tkanina razem z papierem powinna odczepić się od ramki. Zanosimy tak wykonany papier w ciepłe miejsce lub zostawiamy do wyschnięcia .

 

Przykładowy film instruktażowy z wykonywania papieru czerpanego:

https://www.youtube.com/watch?v=BgvMAvIWMbQ

 

Zadanie 2

 

Zabawa „Ile to sylab?” – rozwijanie umiejętności dzielenia wyrazów na sylaby. Proszę by rodzic wskazał dziecku różne przedmioty znajdujące się w pomieszczeniu. Dziecko podaje nazwy tych przedmiotów i wyklaskuje sylaby. Następnie dzieli na sylaby wyrazy związane z tygodniowym tematem: książka, papier, opowiadanie, wiersz, strona, okładka itp.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Lornetka – zagadka słowna.

Rodzic zadaje dziecku zagadkę, której rozwiązaniem jest hasło „lornetka”:

Gdy patrzysz przez jej szkiełka,

Z bliska widzisz cały świat.

Ale gdy popatrzysz bez niej,

Szedłbyś tam i ze sto lat!

W nagrodę za dobrą dopowiedź wykonaj własną lornetkę:

Lornetka – praca plastyczno-techniczna.

https://www.youtube.com/watch?v=W0o8vFsn6qY

 

Zadanie 2

 

„Trening poszukiwacza przygód” – podczas treningu wykonaj następujące ćwiczenia.

Dziwna wędrówka – spaceruj po obwodzie koła najpierw na palcach, później na piętach.

Grotołaz – chodź po obwodzie koła w pozycji kucznej, naśladuj poruszanie się w niskiej jaskini.

Zdobywca szczytów – poruszaj się po obwodzie koła z unoszeniem kolan do wysokości bioder i jednoczesnym unoszeniem nad głowę na przemian jednej i drugiej ręki.

Przyrodnik łąkowy – pozycja wyjściowa w klęku podpartym, ugnij ręce i opuść przednią część tułowia, naśladuj oglądanie z bliska tego, co znajduje się przed twarzą; kilkukrotnie powtórz ćwiczenia.

Odganiacz insektów – wykonaj kilka pajacyków.

Podziwiacz panoramy – wykonaj kilka skrętów tułowia na przemian w prawo i w lewo.

Łapacz chmur – wykonaj trzy niskie wyskoki i jeden wysoki.

Mieszacz wody w stawie – lekko ugnij kolana w pozycji wyprostowanej, wykonaj kilka kółek kolanami na ugiętych nogach.

Łowca morskiej bryzy – w czasie marszu po obwodzie koła wykonaj kilka głębokich wdechów nosem i wydechów ustami.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

W tym tygodniu poznajemy literkę „Ł, ł”. Dziecko wymienia słowa rozpoczynające się głoską”ł”. Można również poprosić dziecko, aby wymieniło słowa, które mają głoskę „ł” w środku i na końcu. Dziecko może narysować obrazki , których nazwy rozpoczynają się głoską „ł”. Następnie prosimy, aby podzieliło nazwy narysowanych obrazków na sylaby i na głoski.

https://youtu.be/bttA3e7BbgI

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenie określania położenia przedmiotów.

Do ćwiczenia potrzebne będzie krzesło i maskotka. Zgodnie z poleceniem mamy lub taty, dziecko układa maskotkę: np. na krześle, pod krzesłem, obok krzesła, przed krzesłem, za krzesłem, nad krzesłem.

Zachęcamy do wykonania szlaczków - tematyka recykling.

https://rodzicielskieinspiracje.pl/szlaczki-do-druku/

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie nazw kolorów:

https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/ (piosenka)

 

Zadanie: Pokoloruj według wzoru:

https://supersimple.com/free-printables/good-morning-mr-rooster-worksheet-color-by-number/

 

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e

 

RELIGIA

 

https://images.app.goo.gl/nMcpKxL5WuU8tAFu6

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2019/01/ziemiamotylki.png

https://youtu.be/uf_k5AoJbAk

 

 

Obejrzyj film „ARKA NOEGO - Niezwykla noc” w YouTube

https://youtu.be/N5gQtm4d3YE

https://youtu.be/271w6DJSVmo

https://images.app.goo.gl/rytsmXeaPYpyyjSy6

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa logorytmiczna do utworu „Jadę, jadę" z płyty Maluchy rosną nie tylko wiosną autorstwa A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak (link: https://youtu.be/CoYm282H0Rs )

 

Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę O!!!

Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę Co?

Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę Gdzie?

Jadę – jadę, jadę – jadę. Zatrzymuję się.

Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę O !!! ...

Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę Co?

Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę Gdzie?

Lecę – lecę, lecę – lecę. Zatrzymuję się.

Płynę – płynę, płynę – płynę, płynę – płynę O !!! ......

Biegnę – biegnę biegnę – biegnę, biegnę – biegnę O !!!.....

Idę – idę, idę – idę, idę – idę O !!!.....

 

…………………………………

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty spróbuj naśladować dźwięki i czynności.

„Co można robić nudząc się” Małgorzata Połosak

 

Co można robić nudząc się?

hmm...

Można na przykład ziewać

aaa

Albo cichutko śpiewać

lalala

Szurać nogami po podłodze

szur,szur,szur

Leciutko klepać się po nodze

klep,klep,klep

Albo podrapać się po uchu

drap,drap,drap

Czy też pogłaskać się po brzuchu

o tak!

Można też kichać jak z armaty

a psik!

Rysować w powietrzu kwadraty

raz,dwa,trzy

Bądź puknąć się palcem w czoło

puk,puk,puk

I w powietrzu zrobić koło

o,tak!

Lub – jeśli tylko wypada

no,no

Połaskotać sąsiada

gili,gili

I co? I z pewnością od tej chwili nie będziemy się nudzili!

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.