Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

unnamedŚRODA 29.04.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Obejrzyj legendę o Warsie i Sawie https://www.youtube.com/watch?v=2X9THxfuGRs oraz pospaceruj wirtualnie po Warszawie oglądając jej zabytki https://www.youtube.com/watch?v=Klz_m44SJek

Powiedz, który zabytek Warszawy podoba Ci się najbardziej.

 

Zadanie 2

 

Wybierz sobie dowolny obrazek związany z Polską, porozcinaj go po liniach i ułóż.

https://kodowanienadywanie.blogspot.com/2019/10/jeden-dwa-trzyliczysz-ty-czyli.html

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Gniazdko sroki’’ – bajka angielska jako wstęp do poznania sposobu budowania gniazd przez ptaki.

 

Wszystkie ptaki zleciały się do sroki, żeby je nauczyła, jak się wije gniazdo.Sroka bowiem, jeśli chodzi o budowę gniazd, jest najmądrzejszym z ptaków. Zebrała więc wszystkie ptaki wokół siebie i zaczęła pokazywać, jak się to robi. Najpierw wzięła trochę błota i zrobiła z niego rodzaj okrągłego ciastka. 

- Ach, więc to tak się robi - rzekła jemiołuszka i odleciała. 

Dlatego to jemiołuszki do dziś budują takie gniazdka. Sroka wzięła parę gałązek i powtykała je naokoło w błoto. 

- Teraz już wszystko wiem - rzekł kos i odleciał. 

Dlatego kosy po dziś dzień w ten właśnie sposób budują gniazdka. Tymczasem sroka położyła jeszcze jedną warstwę błota na gałązki. 

- To całkiem proste - rzekła mądra sowa i odleciała. 

Dlatego sowy nigdy nie budowały lepszych gniazd. A sroka wzięła znów parę gałązek i oplotła nimi gniazdko.

- Więc o to chodzi! - rzekł wróbel i odleciał. Toteż odtąd wróble budują dość niedbale swe gniazdka. Teraz sroka wzięła trochę piórek i gałganków i wyścieliła nimi gniazdko wewnątrz.

 - O, to mi się podoba! - zawołał szpak. Toteż gniazdka szpaków są bardzo wygodne. I tak było dalej - każdy ptak zabierał z sobą trochę wiadomości, jak się buduje gniazdo, ale żaden z nich nie zaczekał do końca.

Tymczasem sroka pracowała i pracowała nie patrząc, co się dzieje dokoła niej, aż został tylko jeden ptak: papuga, która przez cały czas nie zwracała najmniejszej uwagi na to, co robi sroka, tylko powtarzała głupio: - Weź dwa, weź dwa. Sroka usłyszała to wreszcie właśnie w chwili, gdy kładła w poprzek patyczek. Powiedziała więc: 

- Jeden wystarczy. 

Lecz papuga swoje: 

- Weź dwa, weź dwa. 

Wtedy sroka rozgniewała się: 

- Mówię ci, że jeden wystarczy. 

Papuga jednak upierała się przy swoim: 

- Weź dwa, weź dwa. 

Wreszcie sroka spojrzała w górę i zobaczyła koło siebie tylko papugę; rozgniewała się więc bardzo i odleciała, nie chcąc już więcej pokazywać ptakom, jak się buduje gniazdo. Oto dlaczego różne ptaki budują swoje gniazda w różny sposób.

 

Po wysłuchaniu bajki dziecko wymienia nazwy ptaków, które tam występowały oraz krótko opisuje ich gniazda. Wspólnie z rodzicem omawia rodzaje gniazd (wiszące, na drzewach, na ziemi) oraz materiał, z którego są wykonane:

https://www.google.pl/search?source=univ&tbm=isch&q=gniazda&sa=X&ved=2ahUKEwj7na_ip4PpAhUGzqQKHWcJAKAQsAR6BAgKEAE&biw=1600&bih=764

https://www.youtube.com/watch?v=9qTkJ6xJtuM

https://www.youtube.com/watch?v=75aXeAct6VY

https://www.youtube.com/watch?v=L5-kQIpl32g

https://www.youtube.com/watch?v=ij1LZSZ_oh4

 

Zadanie 2

 

,,Co w gnieździe piszczy’’- poznanie sposobu rozmnażania się ptaków i budowy jajka. Zabawa badawcza z jajkiem – na podstawie obejrzanych filmów zamieszczonych w zad.1. Rodzic krótko omawia cykl rozwoju ptaka: od jaja przez fazę pisklęcia do dorosłego osobnika. Wykorzystując surowe i ugotowane jajka kurze, wspólnie z dzieckiem omawia ich budowę – białko, żółtko, skorupkę. Dziecko opisuje kształt jaj i konsystencję surowego i ugotowanego białka i żółtka.

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zabawa matematyczna ,,Gdzie jest więcej”. Układamy zabawki z prawej i lewej strony dziecka, prosimy aby dziecko przeliczyło zabawki i ustaliło gdzie jest ich więcej a gdzie mniej, zmieniamy liczbę zabawek.

Zadanie 2

Zabawa plastyczna ,,Woda” Farbujemy wodę na wybrane kolory i rozlewamy ją na kartce, zadaniem dziecka jest za pomocą słomki rozdmuchanie wody na kartce.

 

SMERFY

Zadanie 1

Proszę przeczytać dziecku Legendę o toruńskich piernikach

https://www.bajkowyzakatek.eu/2010/12/toruńskie-pierniki.html

Po przeczytaniu proponuję zrobić z dzieckiem teatrzyk kukiełkowy. Wydrukujcie postacie występujące w legendzie, pokolorujcie je i przyklejcie do patyczków do szaszłyków.

https://eduzabawy.com/kolorowanki-do-drukowania/piekarz/

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/dziewczynka

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/animowana-pszczola

https://pl.freepik.com/premium-wektory/gruby-krol-kreskowka-kolorowanki_1706459.htm

http://www.kolorowanki123.pl/jedzenie-oraz-picie/piernik/7

 

Zadanie 2

Dzisiaj proponuje zrobić z dzieckiem „Warsztaty kulinarne – pieczemy pierniczki”. Na początku niech dzieci nazwą przygotowane produkty, omówią przybory potrzebne do przygotowywania ciasta. Po takim wstępie w końcu mogą się zabrać za robienie pierniczków. Pamiętajcie o umyciu rączek i założeniu fartuszka przed przystąpieniem do pracy. Poniżej przepis na pierniki:

https://aniagotuje.pl/przepis/pierniczki-swiateczne-z-miodem

.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

Stolicą Polski jest Warszawa. Jest to największe miasto w Polsce. W Warszawie m.in. znajduje się siedziba władz polskich: Prezydenta RP, Sejmu i Senatu. Uważnie wysłuchaj poniższego utworu – poznasz w ten sposób legendę opowiadającą o powstaniu Warszawy. Opowiedz usłyszaną historię – pomogą Ci w tym pytania zamieszczone poniżej:

„Wars i Sawa" W. Chotomska

Dawno, bardzo dawno temu, nad brzegiem Wisły mieszkał młody rybak Wars. Któregoś dnia, gdy szedł nad rzekę, by zarzucić sieci, usłyszał piosenkę:

Siedem fal mnie strzeże

i siedem błyskawic.

Kto się ich nie lęka,

niech się tutaj zjawi.

Piosenkę śpiewała dziewczyna. Głos miała tak piękny, słodki i dźwięczny, że Wars nie zawahał się ani chwili:

– Nie boję się niczego! – zawołał.

Wskoczył do swojej łodzi i popłynął. Ledwo jednak odbił od brzegu, rozpętała się straszliwa burza.

– Roztrzaskamy ci wiosła! – syczały błyskawice.

– Porwę twoje sieci na strzępy!

– ryczał wicher.

– Zatopimy łodź! – groziły fale.

Ale Wars płynął tak szybko, że ani wicher, ani fale, ani błyskawice nie mogły go dogonić. Kiedy był już na środku rzeki, wśród wzburzonych fal ujrzał dziwną postać: połrybę – półdziewczynę. Była to syrena. Zdziwił się Wars. Podpłynął bliżej. Wyciągnął rękę. Syrena podała mu tarczę i miecz. I nagle... zmieniła się w piękną dziewczynę.

– Na imię mam Sawa – powiedziała.

– Teraz ty broń mnie, rzeki i miasta.

A potem było jak w bajce:

Żyli długo i szczęśliwie

dzielny Wars i piękna Sawa.

Rosło miasto nad Wisłą

– dzielna, piękna Warszawa.

Fale płyną jak dawniej...

Wiatr powtarza piosenkę.

– Jaki herb ma Warszawa?

– Syrenkę!

 

Pytania do tekstu. (Staraj się odpowiadać pełnymi zdaniami):

Gdzie mieszkał rybak?

Jak miał na imię?

Co zrobił rybak gdy usłyszał pieśń?

Kim była postać, którą zobaczył na środku rzeki?

Jak zwała się syrena?

Co Sawa wręczyła Warsowi?

 

Zadanie 2

Obejrzyj poniższy link. Na ilustracji zobaczysz pomnik warszawskiej syrenki, który stoi nad rzeką Wisłą w Warszawie: https://chomikuj.pl/aga1116/PRZEDSZKOLE!!!/POLSKA++WARSZAWA/Syrenka+warszawska,160378344.jpg

Wykonaj kartę pracy. Połącz po kropkach i pokoloruj syrenkę:

https://chomikuj.pl/alicja2106/nauczanie+zintegrowane/szlaczki*2c+rysuj+po+*c5*9bladzie/syrenka+warszawska,373874103.JPG

Dodatkowe linki do wykorzystania:

Zamek Królewski http://chomikuj.pl/Lim0nka/Ilustracje/Polska/Warszawa12,98388829.JPG

Pałc Kultury http://chomikuj.pl/Lim0nka/Ilustracje/Polska/Warszawa10,98388819.JPG

Rynek Starego Miasta http://chomikuj.pl/Lim0nka/Ilustracje/Polska/Rynek+Starego+Miasta,1084256664.jpg

Most Świętokrzyski na Wiśle http://chomikuj.pl/Lim0nka/Ilustracje/Polska/Most+*c5*9awi*c4*99tokrzyski, 1084256555.jpg

Pałąc na wodzie – Łazienki http://chomikuj.pl/Lim0nka/Ilustracje/Polska/*c5*81azienki,1084256543.jpg

Pomnik Nieznanego Żołnierza http://chomikuj.pl/Lim0nka/Ilustracje/Polska/Warszawa3,98140484.JPG

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

„Wiem, gdzie Wisła jest na mapie!” – praca z mapą.

Dziecko pokazuje paluszkiem, gdzie są góry i Morze Bałtyckie. Przypomina znaczenie kolorów na mapie. Wymienia elementy oznaczone kolorem niebieskim. Z pomocą rodzica pokazuje Wisłę, od jej źródła do ujścia. Paluszkiem kreśli płynącą rzekę, i granice Polski.

http://wlaczpolske.pl/index.php?etap=10&i=906

 

Zadanie 2

 

Wysłuchaj wiersza ,,Budujemy mosty” Z. Bronikowskiej, a potem zbuduj z klocków swoje mosty. Wykorzystaj do zabawy niebieską folię, która będzie przypominała rzekę.

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Pokoloruj pajacyka według wzoru .

https://www.designer.pl/w/2766/pelny-rozmiar

 

Zadanie 2

Posłuchaj piosenki o pajacyku.

https://www.youtube.com/watch?v=CJoGw41D7do

Pokaż jak skakał pajacyk.

 

ŻABKI

Zadanie 1

Zabawa relaksacyjna „Papiernia”

Wykonujemy prosty masaż zgodnie z treścią wiersza. Po chwili następuje zamiana ról. Dziecko może na­uczyć się wiersza i samo wymyślić proste ruchy ilustrujące jego treść.

 

„Papiernia”  Natalia Łasocha     

                                            
Wczesnym rankiem idź do lasu, (dziecko palcami wskazującymi na przemian „spa­ceruje” po plecach drugiej osoby)

drwal tam drzewa tnie.( krawędzią dłoni delikatnie kreśli linię w poprzek jego pleców.)

Potem wielką ciężarówką do papierni jadą pnie (pięść jednej dłoni przesuwa wzdłuż pleców.)

Duży kawał drewna weź i długo nie czekaj, (chwyta drugą osobę za ramiona)

na drobne kawałki porządnie go posiekaj. (krawędziami obu dłoni delikatnie stuka go po plecach – od góry do dołu i od dołu do góry.)

Dodaj barwnik, jaki chcesz, jeszcze klej i woda (delikatnie dotyka jego szyi, a następnie jedne­go i drugiego ucha.)

w wielkiej kadzi to wymieszaj i masa gotowa. (palcem wskazującym kreśli koła na plecach rodzica.)

Teraz trudne jest zadanie, lecz się nie poddawaj, na podłużnych sitach tę masę rozkładaj. (palcami obydwu dłoni przesuwa po plecach od góry do dołu.)

Dużo cierpliwości teraz potrzebujesz, masa schnie, a ty ją dzielnie po trochu wałkujesz.   (całą powierzchnią obu dłoni gładzą plecy od góry do dołu.)

Kiedy papier już gotowy, zwiń go w wielkie bele, taki papier co dzień ma zastosowań wiele. (jedna osoba turla drugą po dywanie.)

 

Zadanie 2

 

Proszę, by dziecko narysowało okładkę swojej ulubionej książki lub zaprojektowało nową używając dostępnych w domu materiałów. Podaję link z piosenką o czytaniu, która z pewnością umili pracę.

 https://www.youtube.com/watch?v=dpI1tJxJ1XQ

 

Proszę o przeczytanie dziecku zagadek o bajkach dla dzieci:

Jej czerwony płaszczyk widać już z daleka.

Gdy przez las idzie, wilk już na nią czeka. (Czerwony Kapturek)

 

Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie.

Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie. (Jaś i Małgosia)

 

Jak inne zwierzęta cztery łapy ma,

lecz tylko na tylnych buty ma dwa.

Choć czasem mruczy, to myszy nie goni,

kapelusz z piórkiem ma na swej skroni. (Kot w butach)

 

W łupince orzecha wygodnie sypiała,

w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała.

A choć najmniejszą dziewczynką była,

od dużych kłopotów się nie ochroniła. (Calineczka)

 

Był bajkowym pajacykiem co miał ludzki głos,

lecz gdy głosem tym nakłamał rósł mu nos. (Pinokio)

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Martynka i Arka Noego – wysłuchaj opowiadania i spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

Dokąd Florek zabrał Martynkę na spacer?

Jakie przygody spotkały dzieci?

Dlaczego powinniśmy chronić zwierzęta?

Skąd Florek czerpał wiedzę o tych wszystkich zwierzętach?

https://www.youtube.com/watch?v=zOBwOVN1p2c

 

Zadanie 2

 

Tor przeszkód

Rodzic wspólnie z dzieckiem buduje z mebli tor przeszkód: można wykorzystać krzesła, stołki, materace, koce, poduszki itp. Rodzic prosi, aby dziecko przeszło tor przeszkód w określony sposób, np. pod krzesłem, wchodząc na stołek, układając się na brzuchu na kocu i odpychając rękami od podłogi, skacząc z poduszki na poduszkę.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Wysłuchaj opowiadania G. Kasdepke „Śmiecenie” i odpowiedz na pytania zamieszczone poniżej.

 

„Śmiecenie „

Babcia Joasia trochę obawiała się zabrać Kubę i Bubę do kina – bo też dobrze wiedziała, do czego są zdolne jej drogie wnuczęta. Ale pan Waldemar nalegał; wkrótce miał zostać mężem babci Joasi i bardzo chciał zaprzyjaźnić się z bliźniakami. Dlatego w sobotni wieczór ruszyli całą czwórką na film.

Mimo początkowych obaw babci Joasi, Kuba i Buba zachowywali się nadzwyczaj przyzwoicie; powiedzieli „dzień dobry”, podziękowali za zaproszenie, nie hałasowali, nie bili się, nie kłócili, byli nawet ładnie i czysto ubrani – innymi słowy: „Nie te dzieci!”… – Przeczytaliście do końca podręcznik dobrych manier? – szepnęła babcia, zdziwiona, że Kuba i Buba nie szeleszczą nawet za bardzo papierkami od słodyczy.

– Prawie – odszepnął Kuba. – Jesteśmy kulturalni do litery „s”… – Jak to? – zdziwiła się babcia Joasia. Siedzący z tyłu ludzie syknęli niecierpliwie.

– Znamy wszystkie hasła od litery „a” do litery „s” – wyjaśniła szeptem Buba.

– Czyli od „Autograf” do „Sztućce” …

– No, no… – zdziwiła się babcia Joasia.

Jeszcze bardziej była zdziwiona, gdy w kinie zapaliło się światło.

– A o śmieceniu nic tam nie było?... – jęknęła, patrząc na walające się u stóp Kuby i Buby papierki od słodyczy.

– No co ty, babciu?! – Kuba spojrzał na nią ze zdumieniem.

– Nie znasz alfabetu?! – Właśnie – poparła go Buba.

– „Śmiecenie” jest dopiero na literę „ś”!...

Pytania :

Kto był głównym bohaterem opowiadania?

W jakie miejsce wybrali się bohaterowie?

Jak Kuba i Buba zachowywali się w kinie?

Co niewłaściwego zrobili?

Jak powinni się zachować?

Czy wiecie, dlaczego nie można śmiecić?

Co by się stało, gdyby ludzie po sobie nie sprzątali?.

 

Zachęcamy do obejrzenia bajki

https://youtu.be/0WS8vo0iD2k

 

Zadanie 2

 

Zabawa dydaktyczna z rodzicami „Wszystkie dzieci segregują śmieci”.

Na podłodze rozłożone są różne pudełka, butelki, gazety ,plastikowe torebki itp. Oraz pojemniki z napisami: makulatura, plastik, szkło. Dzieci oglądają porozrzucane śmieci, omawiają, z czego są zrobione. Rodzic pokazuje dzieciom pojemniki na odpady i wspólnie z dziećmi ustala, co powinno znaleźć się w każdym koszu. Dzieci spacerują po pokoju i „sprzątają świat”- zbierając i segregując śmieci do pojemników.

 

Zachęcamy do obejrzenia bajki oraz wysłuchania piosenki

https://youtu.be/I-b0z5LqhKc

https://youtu.be/VJGcjH3wsW8

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie nazw kolorów:

https://supersimple.com/song/red-yellow-green-blue/ (piosenka)

 

Zadanie: Pokoloruj według wzoru:

https://supersimple.com/free-printables/good-morning-mr-rooster-worksheet-color-by-number/

 

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

wprowadzenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e

 

RELIGIA

https://youtu.be/8i2lDds3oXs

https://images.app.goo.gl/pqzUYV9zjHwCECXB7

https://youtu.be/-ki96A1FH78

 

 

 

https://images.app.goo.gl/nMcpKxL5WuU8tAFu6

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2019/01/ziemiamotylki.png

https://youtu.be/uf_k5AoJbAk

 

 

Obejrzyj film „ARKA NOEGO - Niezwykla noc” w YouTube

https://youtu.be/N5gQtm4d3YE

https://youtu.be/271w6DJSVmo

https://images.app.goo.gl/rytsmXeaPYpyyjSy6

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka J

                                                                                                                                                        

Podróże Muszki                                                                                            

Pewna mała Muszka chciała zwiedzić świat. Była bardzo ciekawa, jak żyją inne zwierzątka, często więc rozglądała się na boki, chcąc coś nowego obejrzeć (wysuwamy język z buzi, przesuwamy nim w górę, w dół, następnie od jednego do drugiego kącika ust). Szybko jednak zwiedziła swoją najbliższą okolicę, postanowiła zatem wybrać się dalej za rzeczkę, aby tam zobaczyć więcej interesujących ją rzeczy. Zebrała w sobie całą odwagę i poleciała daleko, ile sił w skrzydełkach (wysuwamy szeroki, płaski język z buzi i machamy nim, na zmianę układając go na górnej i dolnej wardze). Najpierw dotarła w pobliże jaskini, a tam dwa duże, brązowe misie jadły właśnie obiadek i zlizywały miód ze swoich ubrudzonych łapek. Muszka widziała, jak pracowicie machają językami (szerokim, płaskim językiem naśladujemy ruchy lizania, z dołu do góry), mrucząc przy tym z zadowolenia: mmmmmmmm (mruczymy). Następnie zobaczyła małe kaczuszki, które grzecznie ustawione w szeregu szły ze swoją mamą do rzeczki. Muszka postanowiła je policzyć (dotykamy językiem wewnętrznej powierzchni każdego dolnego zęba). Nad rzeczką Muszka przyglądała się, jak pan Bóbr pracowicie buduje tamę (robimy z języka tamęwciskamy szeroki, płaski czubek języka w dolne zęby) i machając podczas pracy swoim płaskim ogonem (wysuwamy szeroki język na dolną wargę, przesuwamy nim na boki oraz w przód i w tył), oczyszcza ją z niepotrzebnych gałązek czy kamyczków (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni dolnych zębów). Po jakimś czasie Muszka stwierdziła, że czas już wracać do domu. Akurat zauważyła nadlatującego pana Komara, więc pomachała mu na powitanie skrzydełkiem (wysuwamy szeroki, płaski język z buzi i machamy nim, na zmianę układając go na górnej i dolnej wardze) i szeroko się do niego uśmiechnęła (uśmiechamy się, rozciągając kąciki ust na boki i pokazując zęby). Pan Komar zaproponował Muszce, że razem z nią uda się w drogę do domu, na co Muszka chętnie przystała, gdyż nie chciała wracać tak daleko sama. Postanowiła, że niedługo ponownie wybierze się na zwiedzanie okolicy, a tymczasem odleciała z panem Komarem, wesoło bzycząc: bzzzzz (układamy język za dolnymi zębami, szeroko uśmiechamy się i wymawiamy zzzzz).

 

 

…………………………………………..

 

Zabawa logorytmiczna do utworu „Jadę, jadę" z płyty Maluchy rosną nie tylko wiosną autorstwa A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak (link: https://youtu.be/CoYm282H0Rs )

 

Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę O!!!

Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę Co?

Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę Gdzie?

Jadę – jadę, jadę – jadę. Zatrzymuję się.

Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę O !!! ...

Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę Co?

Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę Gdzie?

Lecę – lecę, lecę – lecę. Zatrzymuję się.

Płynę – płynę, płynę – płynę, płynę – płynę O !!! ......

Biegnę – biegnę biegnę – biegnę, biegnę – biegnę O !!!.....

Idę – idę, idę – idę, idę – idę O !!!.....

 

…………………………………

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty spróbuj naśladować dźwięki i czynności.

„Co można robić nudząc się” Małgorzata Połosak

 

Co można robić nudząc się?

hmm...

Można na przykład ziewać

aaa

Albo cichutko śpiewać

lalala

Szurać nogami po podłodze

szur,szur,szur

Leciutko klepać się po nodze

klep,klep,klep

Albo podrapać się po uchu

drap,drap,drap

Czy też pogłaskać się po brzuchu

o tak!

Można też kichać jak z armaty

a psik!

Rysować w powietrzu kwadraty

raz,dwa,trzy

Bądź puknąć się palcem w czoło

puk,puk,puk

I w powietrzu zrobić koło

o,tak!

Lub – jeśli tylko wypada

no,no

Połaskotać sąsiada

gili,gili

I co? I z pewnością od tej chwili nie będziemy się nudzili!

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.