Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1252
CZWARTEK 30.04.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Przypomnij sobie i powiedz wiersz W. Bełzy „Kto Ty jesteś?” razem z mamą albo tatą (rodzic zadaje pytania)
https://wolnelektury.pl/katalog/lektura/katechizm-polskiego-dziecka-katechizm-polskiego-dziecka.html
Zadanie 2
Naucz się śpiewać piosenkę
https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
Przystrój okno w swoim pokoju chorągiewką.
MISIE
Zadanie 1
,,Ptaszek w klatce’’- rozmowa z dzieckiem uświadamiająca potrzeby i warunki, jakie należy stworzyć ptakom hodowanym w warunkach domowych (np. papuga, kanarek). Dziecko stara się wymienić inne zwierzęta hodowane w domu. Wymienia obowiązki opiekuna oraz akcesoria potrzebne do opieki nad zwierzęciem. Karta pracy usprawniająca umiejętności grafomotoryczne do wyboru:
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/ptaki/papuga
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/kanarek
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/papuga-w-klatce
Zadanie 2
,,Ptaki w karmniku’’ – zadaniem dziecka jest narysowanie karmnika i wybranego ptaszka na osobnych kartkach. Następnie dziecko wycina swojego ptaka. Jego zadaniem jest umieszczenie ptaszka w karmniku zgodnie z poleceniami Rodzica:
- umieść ptaszka w karmniku
- umieść ptaszka pod karmnikiem
- umieść ptaszka za karmnikiem
- umieść ptaszka obok karmnika
- umieść ptaszka nad karmnikiem
- umieść ptaszka z prawej strony karmnika
- umieść ptaszka z lewej strony karmnika
KRASNALE
Zadanie 1
Powtarzamy z dzieckiem kilkakrotnie wiersz G. Skrzypczaka w rożnych tonacjach; głośniej, ciszej, szybciej, wolniej, głosem cienkim i grubym. Następnie sprawdzamy ile udało się dziecku zapamiętać tekstu z danego utworu.
W czystości siła Gabriela Skrzypczak
Przyrodo moja, przyrodo kochana,
Martwię się o ciebie od samego rana.
O twe lasy, pola, łąki,
Wilki, żaby i skowronki.
Chcę – byś zawsze czysta była
Bo w czystości Twoja siła
Zadanie 2
Zabawa ruchowa ,, Żabki” Układamy na podłodze kartki lub gazety zadaniem dziecka jest pokonanie wyznaczonego toru w podskokach przy dźwiękach muzyki. https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
SMERFY
Zadanie 1
Czwartek zaczynamy od zajęć ruchowych: Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=6WDctpWeRiQ
Zadanie 2
Jak już odpoczniecie po zajęciach gimnastycznych obejrzyjcie prezentację o symbolach narodowych. Przed nami ważne majowe święto. Po obejrzeniu porozmawiajcie z dziećmi o tym co było w prezentacji.
https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
MOTYLKI
Zadanie 1
Hymn jest pieśnią patriotyczną, którą powinien znać każdy Polak. Naucz się jego słów
i zaśpiewaj (link:https://youtu.be/N057iKYUj0c ) .
Hymn wykonuje się np. podczas ważnych uroczystości państwowych i sportowych.: uroczysta odprawa wart: https://youtu.be/h1z8CM-b3Yskibice przed meczem:
Podczas słuchania hymnu stoimy na baczność z zachowaniem należytej powagi.
Mazurek Dąbrowskiego - Hymn Polski sł. J. Wybicki
Jeszcze Polska nie zginęła,
Kiedy my żyjemy.
Co nam obca przemoc wzięła,
Szablą odbierzemy.
Ref.:
Marsz, marsz Dąbrowski,
Z ziemi włoskiej do Polski.
Za twoim przewodem
Złączym się z narodem.
Przejdziem Wisłę, przejdziem Wartę,
Będziem Polakami.
Dał nam przykład Bonaparte,
Jak zwyciężać mamy.
Jak Czarniecki do Poznania
Po szwedzkim zaborze,
Dla ojczyzny ratowania
Wrócim się przez morze.
Już tam ojciec do swej Basi
Mówi zapłakany
- Słuchaj jeno, pono nasi
Biją w tarabany.
Zadanie 2
Pobawmy się teraz w rytmy muzyczne i matematyczne:
a) naśladuj czynności wymienione w piosence (link: https://youtu.be/Zg7pCZOtMXo )
b) narysuj rytm : kółko, kółko, kwadrat, trójkąt i powtórz go
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Jestem Polakiem!” – rozmowa o dumie z bycia Polakiem.
Posłuchaj wierszyka D. Niemiec ,,To moja Polska”.
Tu jest moje miejsce na Ziemi.
Tu jest mój dom i moja rodzina.
To jest moje miasto, moje ulice.
Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna
Znam tu każdy plac, każdy zakątek.
Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.
To miejsce kocham, cenię i szanuję
to moja Polaka – patrioty rola.
A teraz spróbuj odpowiedzieć na pytania: Którego kraju dotyczył ten wiersz? Kim są ludzie mieszkający w Polsce? Kto to jest patriota? Jakimi uczuciami darzymy nasz kraj? Dlaczego czujemy się związani z naszym krajem, co tutaj jest nasze?
Zadanie 2
Narysuj swój dom - swoją małą Ojczyznę.
Myślę, że przyniesiesz go do przedszkola, kiedy będzie już bezpiecznie.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Proszę rodzica aby przeczytał dziecku wiersz D. Jasicy pt. „Jak się zmieniam”.
W ciągu dnia miewam
różne humory:
Inna jest mina wesoła,
inna, gdy jestem chora.
Gdy się boje krzyczę
– Ooo!
Gdy zjadam cytrynę,
To mam kwaśną minę.
Gdy jestem zły,
Moja mina przypomina pysk rekina.
lub
Smutno mi, gdy jestem w domu sam.
Cieszę się, gdy mamę obok mam.
Dziwi mnie, gdy w łazience mydła brak.
Złości mnie, gdy wszystko jest nie tak.
Zadanie 2
Zabawa mimiczna z lusterkami „ Jestem wesoły – jestem smutny”. Proszę rodzica o przygotowanie lusterka i spróbujcie wspólnie zilustrować stany emocjonalne, które wystąpiły w wierszu odpowiednimi minami.
ŻABKI
Zadanie 1
Rozmowa w oparciu o film nt „Jak powstaje książka?”.
https://www.youtube.com/watch?v=5dHmwZRQ0FI
Proszę o przeczytanie dziecku zagadki:
Choć nie ma zamka ani kluczyka
często otwierasz ją i zamykasz.
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści,
wierszyków , bajek i opowieści. (KSIĄŻKA)
Proszę zadać dziecku pytania wykorzystując domową biblioteczkę dziecka:
- Czym różnią się od siebie książeczki?
-Czy są tej samej wielkości?
-Czy są tej samej grubości?
-Czy mają takie same kolory?
-Co można znaleźć w książkach?
-Gdzie możemy kupić książkę?
-Gdzie możemy wypożyczyć książkę?
-W jaki sposób dbamy o nasze książki żeby ich nie zniszczyć?
Zadanie 2
Praca graficzna „Zakładka do książki” – wdrażanie do szanowania książek.
Proszę przeczytać i porozmawiać z dzieckiem na temat podanego wierszyka:
Rada książki:
„Nie pisz i nie rysuj nic na moich kartkach,
bo jeśli mnie zniszczysz, nie będę nic warta.
Nie zaginaj rogów i dbaj o okładkę,
gdy przerwiesz czytanie, włóż we mnie zakładkę.”
Można zachęcić dziecko do nauki wiersza na pamięć.
Poniżej podaję link do wykonania przykładowej zakładki, znalazłam akurat taką „żabkową”. Oczywiście zakładki można wykonać i ozdobić według własnego pomysłu.
http://100zrobtosam.blogspot.com/2013/10/usmiechniete-zakadki.html
https://kz1.pl/11028/jak-zrobic-dzieciece-zakladki-do-ksiazki
http://mypresents.eu/narozna-zakladka-do-ksiazki/
https://kreatywnadzungla.pl/2017/11/jak-zrobic-zakladke-do-ksiazkiz-ta-instrukcja-to-potwornie-proste.html
STOKROTKI
Zadanie 1
Zagadka detektywistyczna – wysłuchaj wiersza.
Rodzic czyta wiersz: Zagadka detektywistyczna
Dziś jest całkiem niewesoło!
Martwią się wszyscy wokoło,
bowiem dziś z naszego zoo
uciekł groźny lew.
Pan detektyw szuka lwa.
Wziął do pracy się raz dwa,
bo się na swej pracy zna!
I przeszukał… zlew?!
Wybrał się też do Fromborka
tam po plaży wciąż się błąkał,
i pod nosem ciągle bąkał:
„Wiślany za-lew”.
Wrócił na krakowskie Błonie,
Przysiadł z boku – na betonie.
„Gdzieś tu przecież są lewkonie”
– mruczał cały czas.
„Eureka! Mam już lwy!
Nie jednego, ale trzy”
– tak się cieszy pan detektyw.
Czy masz je też ty?
Podpowiem ci, mój czytelniku,
że ukryły się w wierszyku.
Dziecko po wysłuchaniu wiersza zastanawia się, kogo szukał detektyw i w jakie miejsca się udał, żeby znaleźć ukrytego lwa. Na podstawie ostatniej zwrotki wiersza udziela odpowiedzi na pytanie, czy mu się to udało.
Zadanie 2
„Zgadnij, co mam na myśli”
Rodzic wybiera jeden przedmiot z otoczenia, następnie opisuje jego wygląd i funkcje tak, żeby dziecko mogło odgadnąć, o co chodzi, np. „Jest niewielki, zielony, stoi na półce, można do niego nalać wodę” (wazonik). Stopień trudności (wybór przedmiotu i jego opis) można zmieniać w zależności od możliwości dziecka.
SŁONECZKA
Zadanie 1
„Ekologiczne instrumenty” – praca techniczna.
Dzisiejszym zadaniem będzie skonstruować dowolny instrument z materiałów, które możemy ponownie wykorzystać np. opakowania po jogurtach, rolki po papierze, butelki, jajka z niespodzianek. Potrzebować będziemy również różnych ziarenek (fasola, groch, ryż itp.), kolorowego papieru, taśmy klejącej.
Zadanie 2
Zabawa badawcza „Eksperymenty na mokro”.
Dzieci z pomocą rodzica budują proste „oczyszczalnie wody”, wykorzystując do tego celu np.: filtr do kawy, watę, waciki, węgiel drzewny, żwir, piasek .Następnie pracują wspólnie z rodzicem nad oczyszczaniem próbek wody zanieczyszczonej ziemią, olejem lub farbą. Po wykonaniu doświadczeń dziecko formułuje wnioski .
Rodzic zadaje pytania:
Jaki kolor ma brudna woda po przefiltrowaniu jej?
Czy staje się przezroczysta?.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie nazw kolorów
https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
wprowadzenie słownictwa związanego z Polską
(słownictwo z wymową)
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
wprowadzenie słownictwa związanego z Polską :
(słownictwo z wymową)
RELIGIA
https://images.app.goo.gl/pqzUYV9zjHwCECXB7
Obejrzyj film „ARKA NOEGO - Niezwykla noc” w YouTube
https://images.app.goo.gl/rytsmXeaPYpyyjSy6
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Wiatraczki - ćwiczenie oddechowe
Dmuchanie w wiatraczek ręcznie zrobiony lub kupiony może być wielką frajdą. Wystarczy tylko przygotować kolorowe wiatraczki. Jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
Dzieci dmuchają z różnym natężeniem, bawią się w wietrzyk, wiatr, huragan. Pamiętajmy o odpowiednim oddechu: wdech nosem, wydech ustami.
-------------------------------------------------
Opowiadamy bajkę, w czasie, której dzieci wykonują określone ruchy warg, języka J
Podróże Muszki
Pewna mała Muszka chciała zwiedzić świat. Była bardzo ciekawa, jak żyją inne zwierzątka, często więc rozglądała się na boki, chcąc coś nowego obejrzeć (wysuwamy język z buzi, przesuwamy nim w górę, w dół, następnie od jednego do drugiego kącika ust). Szybko jednak zwiedziła swoją najbliższą okolicę, postanowiła zatem wybrać się dalej za rzeczkę, aby tam zobaczyć więcej interesujących ją rzeczy. Zebrała w sobie całą odwagę i poleciała daleko, ile sił w skrzydełkach (wysuwamy szeroki, płaski język z buzi i machamy nim, na zmianę układając go na górnej i dolnej wardze). Najpierw dotarła w pobliże jaskini, a tam dwa duże, brązowe misie jadły właśnie obiadek i zlizywały miód ze swoich ubrudzonych łapek. Muszka widziała, jak pracowicie machają językami (szerokim, płaskim językiem naśladujemy ruchy lizania, z dołu do góry), mrucząc przy tym z zadowolenia: mmmmmmmm (mruczymy). Następnie zobaczyła małe kaczuszki, które grzecznie ustawione w szeregu szły ze swoją mamą do rzeczki. Muszka postanowiła je policzyć (dotykamy językiem wewnętrznej powierzchni każdego dolnego zęba). Nad rzeczką Muszka przyglądała się, jak pan Bóbr pracowicie buduje tamę (robimy z języka tamę – wciskamy szeroki, płaski czubek języka w dolne zęby) i machając podczas pracy swoim płaskim ogonem (wysuwamy szeroki język na dolną wargę, przesuwamy nim na boki oraz w przód i w tył), oczyszcza ją z niepotrzebnych gałązek czy kamyczków (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni dolnych zębów). Po jakimś czasie Muszka stwierdziła, że czas już wracać do domu. Akurat zauważyła nadlatującego pana Komara, więc pomachała mu na powitanie skrzydełkiem (wysuwamy szeroki, płaski język z buzi i machamy nim, na zmianę układając go na górnej i dolnej wardze) i szeroko się do niego uśmiechnęła (uśmiechamy się, rozciągając kąciki ust na boki i pokazując zęby). Pan Komar zaproponował Muszce, że razem z nią uda się w drogę do domu, na co Muszka chętnie przystała, gdyż nie chciała wracać tak daleko sama. Postanowiła, że niedługo ponownie wybierze się na zwiedzanie okolicy, a tymczasem odleciała z panem Komarem, wesoło bzycząc: bzzzzz (układamy język za dolnymi zębami, szeroko uśmiechamy się i wymawiamy zzzzz).
…………………………………………..
Zabawa logorytmiczna do utworu „Jadę, jadę" z płyty Maluchy rosną nie tylko wiosną autorstwa A. Jendryka, A. Kaczmarczyk, M. Wojtkowiak (link: https://youtu.be/CoYm282H0Rs )
Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę O!!!
Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę Co?
Jadę – jadę, jadę – jadę, jadę – jadę Gdzie?
Jadę – jadę, jadę – jadę. Zatrzymuję się.
Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę O !!! ...
Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę Co?
Lecę – lecę, lecę – lecę, lecę – lecę Gdzie?
Lecę – lecę, lecę – lecę. Zatrzymuję się.
Płynę – płynę, płynę – płynę, płynę – płynę O !!! ......
Biegnę – biegnę biegnę – biegnę, biegnę – biegnę O !!!.....
Idę – idę, idę – idę, idę – idę O !!!.....
…………………………………
Poproś Rodzica by przeczytał Ci wierszyk, a Ty spróbuj naśladować dźwięki i czynności.
„Co można robić nudząc się” Małgorzata Połosak
Co można robić nudząc się?
hmm...
Można na przykład ziewać
aaa
Albo cichutko śpiewać
lalala
Szurać nogami po podłodze
szur,szur,szur
Leciutko klepać się po nodze
klep,klep,klep
Albo podrapać się po uchu
drap,drap,drap
Czy też pogłaskać się po brzuchu
o tak!
Można też kichać jak z armaty
a psik!
Rysować w powietrzu kwadraty
raz,dwa,trzy
Bądź puknąć się palcem w czoło
puk,puk,puk
I w powietrzu zrobić koło
o,tak!
Lub – jeśli tylko wypada
no,no
Połaskotać sąsiada
gili,gili
I co? I z pewnością od tej chwili nie będziemy się nudzili!