Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

kasi- ksiŚRODA 06.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Pobaw się w domu lub przydomowym ogródku z rodzicami lub rodzeństwem w następujące zabawy:

  • zabawy ze sznurkiem lub skakanką
  • zabawa w chowanego
  • zabawa w ciuciubabkę
  • zabawa w berka
  • gra w klasę.

 

Zadanie 2

 

Porządkowanie zabawek.

Układanie zabawek na półkach w pokoju, być może znajdziecie te zabawki, którymi się już nie bawicie a macie chęć je oddać innym dzieciom. Przeliczcie swoje zabawki, określcie jakiego są koloru.

 

MISIE

Zadanie 1

 

Prezentacja wiersza J. Tuwima „Dwa wiatry":

 

Jeden wiatr - w polu wiał,
Drugi wiatr - w sadzie grał:
Cichuteńko, leciuteńko,
Liście pieścił i szeleścił,
Mdlał...

Jeden wiatr -- pędziwiatr!
Fiknął kozła, plackiem spadł,
Skoczył, zawiał, zaszybował,
Świdrem w górę zakołował
I przewrócił się, i wpadł
Na szumiący senny sad,
Gdzie cichutko i leciutko
Liście pieścił i szeleścił
Drugi wiatr...

 

Sfrunął z wiśni ,
Parsknął śmiechem cały sad,
Wziął wiatr brata za kamrata,
Teraz z nim po polu lata,
Gonią obaj chmury, ptaki,
Mkną, wplątują się w wiatraki,

Głupkowate mylą śmigi,
W prawo, w lewo, świst, podrygi,
Dmą płucami ile sił,
Łobuzują, pal je licho!...

A w sadzie cicho, cicho..

 

Rozmowa na temat wiersza dotycząca siły wiatru i jego nazw związanych z tym: W jaki sposób określamy wiatr w zależności od jego siły? Dziecko wymieniają określenia dotyczące wiatru (określenia takie jak: wietrzyk, wiaterek, wiatr, bryza, wichura, wietrzysko, zawierucha, zawieja, zamieć, wicher, halny, huragan, orkan, sztorm itp.). Wspólnie z Rodzicem próbują wyjaśnić te określenia.

 

Zadanie 2

 

Zabawa słuchowa „Co tak szeleści?"

Dziecko wyobraża sobie, że wieje wiatr. W tym czasie Rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących rodzajów materiałów (folia, karton, papier itp.). Poleca, aby dziecko zapamiętało dźwięki, a następnie zamknęło oczy. Ponownie je demonstruje. Dziecko słuchając odgaduje, co szeleści.

 

KRASNALE

Zadanie 1

„Układamy wieżę” – przygotowujemy kilka kolorowych kartek w kształcie prostokąta – piętra wieży i kilka kartek w kształcie trójkąta jako daszek wieży. Zadaniem dzieci będzie ułożenie wieży według wskazanego wzoru np. klocek żółty, na nim zielony i na końcu żółty daszek lub klocek czerwony, na nim niebieski, na nim żółty i na szczycie czerwony daszek. Rodzic, lub starsze rodzeństwo mówi: Proszę o zbudowanie wieży, która będzie wy­glądać tak, jak opowiem. Ma ona (liczba) pięter (pietra) w kolorach (wymieniamy kolory) oraz daszek w kolorze (wymieniamy kolor trójkąta).

Zadanie 2

„Gdzie to jest?” – w różnych miejscach mieszkania umieszczamy ulubione zabawki dziecka, np. na biurku, w pudełku z książkami, obok innej zabawki, w przedpokoju itp. Następnie prosimy dzieci, aby przyjrzały się uważ­nie zabawkom i powiedziały: Gdzie się znajdują? Za każdym razem dzieci opowiadają, używając wyrażeń: na, w, obok itp.

Zabawę można modyfikować:

1. Zabawa typu ciepło/zimno – chowamy zabawki i opowiadamy Lalka znajduje się obok stołu, pod różową szafką w czerwonej skrzyni – zadaniem dzieci jest znalezienie zabawek.

2. Dzieci chowają zabawki, a ich zadaniem jest opisanie rodzicom, gdzie się one znajdują – rodzice (starsze rodzeństwo) szuka zabawek.

 

 

SMERFY

Zadanie 1

Proszę przeczytać dziecku wiersz B. Formy „Księgarnia”

 

Księgarnia

Bożena Forma

Stanęłam z mamą przed dużą wystawą.

Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.

Na niej królewna i zła czarownica.

Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.

 

Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie

Książki stoją na półkach, którą wybrać sobie?

W przepiękne barwy, starannie ubrane

tytuły na nich wydrukowane.

 

Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,

ta może dla brata, ta dla przyjaciela.

W każdej wiedza ukryta o zwierzętach, roślinach,

Coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.

Po wysłuchaniu utworu proszę zadać dziecku pytania dotyczące treści: Gdzie można kupić książki?, Jak nazywa się takie miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety? Jaka jest Wasza ulubiona książka? Dlaczego należy czytać książki?

 

Zadanie 2

Zabawa dydaktyczna „Układamy książki na półkach” proszę naszykować kilka książek (grube, cienkie, małe, duże, z bajkami dla dorosłych itp.). Do tej zabawy potrzebny Wam będzie regał z trzema półkami. Kierujcie do dzieci pytania typu: Połóżcie wysoko bajki dla dzieci, połóżcie nisko małe książki, połóżcie na środkowej półce cienkie książki, itd.

 

MOTYLKI

 

Spróbuj rozwiązać zagadki słowne. Następnie powiedz, jaka jest Twoja ulubiona książka i opowiedz o czym ona jest?

 

Chodź nie ma zamka ani kluczyka,

często otwierasz ją i zamykasz .

W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści ,

wierszyków, bajek i opowieści.

 

Za siedmioma górami,
za siedmioma rzekami
żyła sobie królewna
z krasnoludkami
Czy już wiesz,
kto w tej chatce mieszka?
No przecież, to proste!   To........

 

Chłopiec z bajki znany, 
z drewna wystrugany. 
Kiedy kłamał w głos 
strasznie rósł mu nos.

 

Jaka to dziewczynka
ma roboty wiele,
a na pięknym balu
gubi pantofelek?

 

To bardzo znany miś,
którego przyjacielem jest chłopiec - Krzyś.
Czerwony kubraczek, wesoła mina,
od zjedzenia miodu każdy dzień zaczyna.

 

Z jakiej jesteśmy bajki?

To my - braciszek i siostrzyczka.

Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.

Całą ze słodkiego pierniczka.

 

Gdy się urodziło szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia się później zmieniło

 

Z wysokiej wieży warkocz spuszczała,
czy mi odpowiesz, jak na imię miała ?

 

Bardzo ładna z niej dziewczynka,
Uśmiechnięta u niej minka.
Gdy dla babci leki niesie
To spotyka wilka w lesie.
Czy już wszystkie dzieciaki
Wiedzą kto to taki?

 

 

Zadanie 2

Wyszukaj jak najwięcej określeń, które kojarzą się z postaciami z Twoich ulubionych bajek np.:

-        Kłapouchy - … (smutny, często gubi swój ogon)

-         Sowa – … (bardzo mądra, ma dla wszystkich poradę, wszystko wie)

-         Kopciuszek – … (dobra i pracowita, na balu gubi swój pantofelek)

-         Kot w butach – … (sympatyczny , chodzi w butach na dwóch nogach)

-         Królewna Śnieżka – … (piękna, młoda, pomocna, zostaje królewną)

-         Pinokio – … (drewniany chłopczyk, gdy kłamie rośnie mu nos)

-         Schrek – … (zielony stwór, zamieszkuje bagna, ma przyjaciela osła)

-         Czerwony Kapturek – … (mała dziewczynka, pomocna, ma czerwony płaszczyk)

-         Krasnoludki – … (pracowite skrzaty, pomagają Śnieżce, mają małe domki) itd

 

Narysuj kredkami lub namaluj farbami ulubioną postać z bajki.

Zadanie dodatkowe:

-        karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV: zadanie ze str. 2 (głoskowanie, stopniowanie)

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Kto jest potrzebny, aby powstała książka?”.

Obejrzyj film, a potem spróbuj opowiedzied rodzicom, jak powstaje książka.

https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8

Zapraszam teraz do ,,Podróży do krainy bajek”.

https://www.youtube.com/watch?v=yFcvIKAnFZE

 

Zadanie 2

 

Poproś rodzica o chustkę, która posłuży ci do zabawy. Słuchając fragmentu

utworu poruszaj chustą według swojego pomysłu. Zaproś do zabawy mamę.

https://www.youtube.com/watch?v=dZDiaRZy0Ak

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Rozwijanie zdolności manualnych. Wylepienie plasteliną flagi Polski zgodnie z podanym wzorem.

https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/flaga-polski-do-kolorowania-i-wylepiania/

Dziecko może wykonać także flagę Polski, która znajduje się w Karcie Pracy, cz.2, nr 14.

 

Zadanie 2

Zabawa matematyczna „Flagi”.

Rodzic przygotowuje cztery flagi w różnych rozmiarach. Następnie, zadaniem dziecka jest przeliczenie oraz posegregowanie flag według wielkości.

https://www.bajkidoczytania.pl/flaga-polski-kolorowanka

 

ŻABKI

Zadanie 1

Praca z mapą Polski „Poznajemy bliżej mapę Polski – kolory na mapie”.

Proszę pokazać dziecku mapę Polski. Można wykorzystać poniższy link.

 

https://odleglosci.info/img/maps/p_map3_big.jpg

 

Rozmowa na temat, co przedstawia mapa. Niebieskimi liniami są zaznaczone rzeki: Wisła, Odra i inne. W centralnej części kraju kolorem zielonym są zaznaczone niziny. Na północy – Morze Bałtyckie, kolor niebieski. Na południu są góry, zaznaczone kolorem brązowym.

Proszę pokazać dziecku, gdzie na mapie znajduje się nasza miejscowość oraz stolica Polski.

 

Zadanie 2

 

Proszę pokazać dziecku charakterystyczne krajobrazy naturalne Polski: nadmorski, nizinny i górski. Można wykorzystać poniższe linki.

 

Krajobrazy górskie:

 

https://goryiludzie.pl/sites/default/files/styles/slider_cover/public/atoms/image/2018/04/23/dsc0064_lipiec.jpg?itok=lXzNM-nF&c=2fccf3e543a5892bc6d0835c860fb742

 

https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/fz7k9kqTURBXy84MThkYTk4NjQ5ZTBjYWU4ZWE4YjA4MWFkODViYjlmZi5qcGVnk5UDACPNA-jNAjKTBc0DFM0BvJMJpjgzZjgxZgaBoTAB/nad-morskim-okiem.jpg

 

https://i.iplsc.com/panorama-z-rusinowej-polany/0006JMR6BINQPF1U-C122-F4.jpg

 

Krajobrazy nizinne:

 

https://geografia.gozych.edu.pl/wp-content/uploads/2020/02/niziziny_img.png

 

https://samequizy.pl/wp-content/uploads/2018/12/filing_images_3c5d16bc62ac.jpg

 

https://bi.im-g.pl/im/71/b0/cb/z13348977Q,Puszcza-Kampinoska.jpg

 

Krajobrazy nadmorskie:

 

https://plfoto.com/zdjecia_new2/1621882.jpg

 

https://www.ostoja-wicie.pl/img/galeria02/plaza03.jpg

 

https://polska-org.pl/foto/8082/Molo_w_Miedzyzdrojach_Miedzyzdroje_8082160.jpg

 

https://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/231306_latarnia_morska_morze_kamienie.jpg

 

 

Proszę, aby dziecko wybrało sobie najpiękniejszą jego zdaniem krainę i namalowało ją farbami.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

Posłuchaj piosenki pt. „Tęcz nad łąką”

  1. I.Ogromna chmura zakryła słońce,

     lecą na ziemię deszczu kropelki.

     Mokną biedronki, mokną zające,

     małym ślimakom mokną muszelki

 

Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!

   Błyszczy w górze kolorami!

   Weźmy wszyscy się za ręce,

     namalujmy tęczę sami!       } bis

 

  1. II.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,

     wpadło na łąkę tyle promieni,

     patrzą biedronki, patrzą zające –

     to kolorami tęcza się mieni!

 

Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!...

https://www.youtube.com/watch?v=WvdPaghJ5RQ

 

 

Zadanie 2

 

Obejrzyj Bajkę jak powstaje tęcza

https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Zabawy badawcze z kolorami

Zabawa z mlekiem i barwnikami spożywczymi

Co jest potrzebne: talerz, mleko, barwniki spożywcze, patyczki higieniczne, płyn do naczyń.

1. Nalewamy mleko na talerz

2. Rozprowadzamy barwniki w mleku

3. Moczymy patyczek w płynie do naczyń

4. Patyczkiem dotykamy mleka

 

https://www.youtube.com/watch?v=egwubPAVR8s

 

Tęcza na talerzu

 

Co jest potrzebne: cukierki Skittles lub M&M, talerz, ciepła woda,

1. Układamy cukierki na talerzu dookoła

2. Nalewamy na środek talerza ciepłą wodę

3. Czekamy na efekty!

 

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY&list=PLnApR7ICaznCqArBfudH_KFFeoeCcq6qH

 

Tęcza w szklance

 

Co jest potrzebne: barwniki spożywcze, 5 kubeczków plastikowych przezroczystych, woda, cukier, strzykawka

 

1. Nalewamy do 1 kubeczka trochę wody (ok.1/4 kubka), dodajemy do wody czerwony barwnik i mieszamy łyżką

2. Nalewamy wody do 2 kubeczka (ok.1/4 kubka), dodajemy 4 łyżeczki cukru i mieszamy, dodajemy zielony barwnik i mieszamy

3. Nalewamy wody do 3 kubeczka (ok.1/4 kubka), dodajemy 6 łyżeczek cukru i mieszamy, dodajemy niebieski barwnik i mieszamy

4. Nalewamy wody do 4 kubeczka (ok.1/4 kubka), dodajemy 8 łyżeczek cukru i mieszamy, dodajemy żółty barwnik i mieszamy

5. Wlewamy do 5 kubka trochę żółtego roztworu, następnie dodajemy powoli wlewając trochę roztworu niebieskiego, później zielony i na końcu czerwony.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PReQua1cvjo

 

Zadanie 2

 

Doskonalenie sprawności manualnej – karta pracy str. 18.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie nazw kolorów

https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/ (piosenka)

 

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

wprowadzenie słownictwa związanego z Polską

https://tiny.pl/7m2j8

(słownictwo z wymową)

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

wprowadzenie słownictwa związanego z Polską :

https://tiny.pl/7m2j8

(słownictwo z wymową)

 

RELIGIA

https://images.app.goo.gl/RhSczJzUiaNJFU1TA

 

https://images.app.goo.gl/ZBfSVyNdhMuojiQ96

 

https://youtu.be/AW2FbkUj_sU

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Dzień strażaka u logopedy

https://drive.google.com/…/1s_Pjnqg5BtB2DdpePkZuYWMV1…/view…

 

***************************

 

Rymowanki - wierszowanki - pokazywanki

 

Dziesięć małych małpek

Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców

Hop, hop, hop.

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Tak wesoło skacze,

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Hop, hop, hop.

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Stop!

Trzymamy wyprostowane palce.

Zamiast małpko tutaj stać,

Dotykamy pierwszego paluszka

Pora iść już spać.

Chowamy palec.

 

Ptaszki mają dziób, dziób, dziób

Kłapiemy dzióbkiem uformowanym z dłoni

Słonie tupią tup, tup, tup

Tupiemy

Zając skacze kic, kic, kic

Skaczemy

Mysz nie mówi nic!

Kładziemy palec na buzi.

 

**************************

 

 

Wiatraczki - ćwiczenie oddechowe

Dmuchanie w wiatraczek ręcznie zrobiony lub kupiony może być wielką frajdą. Wystarczy tylko przygotować kolorowe wiatraczki. Jak to zrobić:

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o    

Dzieci dmuchają z różnym natężeniem, bawią się w wietrzyk, wiatr, huragan. Pamiętajmy o odpowiednim oddechu: wdech nosem, wydech ustami.

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.