Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 7 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1141
ŚRODA 06.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Pobaw się w domu lub przydomowym ogródku z rodzicami lub rodzeństwem w następujące zabawy:
- zabawy ze sznurkiem lub skakanką
- zabawa w chowanego
- zabawa w ciuciubabkę
- zabawa w berka
- gra w klasę.
Zadanie 2
Porządkowanie zabawek.
Układanie zabawek na półkach w pokoju, być może znajdziecie te zabawki, którymi się już nie bawicie a macie chęć je oddać innym dzieciom. Przeliczcie swoje zabawki, określcie jakiego są koloru.
MISIE
Zadanie 1
Prezentacja wiersza J. Tuwima „Dwa wiatry":
Jeden wiatr - w polu wiał,
Drugi wiatr - w sadzie grał:
Cichuteńko, leciuteńko,
Liście pieścił i szeleścił,
Mdlał...
Jeden wiatr -- pędziwiatr!
Fiknął kozła, plackiem spadł,
Skoczył, zawiał, zaszybował,
Świdrem w górę zakołował
I przewrócił się, i wpadł
Na szumiący senny sad,
Gdzie cichutko i leciutko
Liście pieścił i szeleścił
Drugi wiatr...
Sfrunął z wiśni ,
Parsknął śmiechem cały sad,
Wziął wiatr brata za kamrata,
Teraz z nim po polu lata,
Gonią obaj chmury, ptaki,
Mkną, wplątują się w wiatraki,
Głupkowate mylą śmigi,
W prawo, w lewo, świst, podrygi,
Dmą płucami ile sił,
Łobuzują, pal je licho!...
A w sadzie cicho, cicho..
Rozmowa na temat wiersza dotycząca siły wiatru i jego nazw związanych z tym: W jaki sposób określamy wiatr w zależności od jego siły? Dziecko wymieniają określenia dotyczące wiatru (określenia takie jak: wietrzyk, wiaterek, wiatr, bryza, wichura, wietrzysko, zawierucha, zawieja, zamieć, wicher, halny, huragan, orkan, sztorm itp.). Wspólnie z Rodzicem próbują wyjaśnić te określenia.
Zadanie 2
Zabawa słuchowa „Co tak szeleści?"
Dziecko wyobraża sobie, że wieje wiatr. W tym czasie Rodzic demonstruje odgłosy różnych szeleszczących rodzajów materiałów (folia, karton, papier itp.). Poleca, aby dziecko zapamiętało dźwięki, a następnie zamknęło oczy. Ponownie je demonstruje. Dziecko słuchając odgaduje, co szeleści.
KRASNALE
Zadanie 1
„Układamy wieżę” – przygotowujemy kilka kolorowych kartek w kształcie prostokąta – piętra wieży i kilka kartek w kształcie trójkąta jako daszek wieży. Zadaniem dzieci będzie ułożenie wieży według wskazanego wzoru np. klocek żółty, na nim zielony i na końcu żółty daszek lub klocek czerwony, na nim niebieski, na nim żółty i na szczycie czerwony daszek. Rodzic, lub starsze rodzeństwo mówi: Proszę o zbudowanie wieży, która będzie wyglądać tak, jak opowiem. Ma ona (liczba) pięter (pietra) w kolorach (wymieniamy kolory) oraz daszek w kolorze (wymieniamy kolor trójkąta).
Zadanie 2
„Gdzie to jest?” – w różnych miejscach mieszkania umieszczamy ulubione zabawki dziecka, np. na biurku, w pudełku z książkami, obok innej zabawki, w przedpokoju itp. Następnie prosimy dzieci, aby przyjrzały się uważnie zabawkom i powiedziały: Gdzie się znajdują? Za każdym razem dzieci opowiadają, używając wyrażeń: na, w, obok itp.
Zabawę można modyfikować:
1. Zabawa typu ciepło/zimno – chowamy zabawki i opowiadamy Lalka znajduje się obok stołu, pod różową szafką w czerwonej skrzyni – zadaniem dzieci jest znalezienie zabawek.
2. Dzieci chowają zabawki, a ich zadaniem jest opisanie rodzicom, gdzie się one znajdują – rodzice (starsze rodzeństwo) szuka zabawek.
SMERFY
Zadanie 1
Proszę przeczytać dziecku wiersz B. Formy „Księgarnia”
Księgarnia
Bożena Forma
Stanęłam z mamą przed dużą wystawą.
Spojrzałam na książkę z okładką ciekawą.
Na niej królewna i zła czarownica.
Jakie piękne książki! Mama się zachwyca.
Po chwili w księgarni stanęłyśmy obie
Książki stoją na półkach, którą wybrać sobie?
W przepiękne barwy, starannie ubrane
tytuły na nich wydrukowane.
Sprzedawca chętnie swych rad nam udziela,
ta może dla brata, ta dla przyjaciela.
W każdej wiedza ukryta o zwierzętach, roślinach,
Coś o naszej planecie, piłkarskich drużynach.
Po wysłuchaniu utworu proszę zadać dziecku pytania dotyczące treści: Gdzie można kupić książki?, Jak nazywa się takie miejsce, gdzie można kupić tylko książki lub gazety? Jaka jest Wasza ulubiona książka? Dlaczego należy czytać książki?
Zadanie 2
Zabawa dydaktyczna „Układamy książki na półkach” proszę naszykować kilka książek (grube, cienkie, małe, duże, z bajkami dla dorosłych itp.). Do tej zabawy potrzebny Wam będzie regał z trzema półkami. Kierujcie do dzieci pytania typu: Połóżcie wysoko bajki dla dzieci, połóżcie nisko małe książki, połóżcie na środkowej półce cienkie książki, itd.
MOTYLKI
Spróbuj rozwiązać zagadki słowne. Następnie powiedz, jaka jest Twoja ulubiona książka i opowiedz o czym ona jest?
Chodź nie ma zamka ani kluczyka,
często otwierasz ją i zamykasz .
W swym wnętrzu wiele tajemnic mieści ,
wierszyków, bajek i opowieści.
Za siedmioma górami,
za siedmioma rzekami
żyła sobie królewna
z krasnoludkami
Czy już wiesz,
kto w tej chatce mieszka?
No przecież, to proste! To........
Chłopiec z bajki znany,
z drewna wystrugany.
Kiedy kłamał w głos
strasznie rósł mu nos.
Jaka to dziewczynka
ma roboty wiele,
a na pięknym balu
gubi pantofelek?
To bardzo znany miś,
którego przyjacielem jest chłopiec - Krzyś.
Czerwony kubraczek, wesoła mina,
od zjedzenia miodu każdy dzień zaczyna.
Z jakiej jesteśmy bajki?
To my - braciszek i siostrzyczka.
Znaleźliśmy w lesie śliczną chatkę.
Całą ze słodkiego pierniczka.
Gdy się urodziło szare, brzydkie było.
W pięknego łabędzia się później zmieniło
Z wysokiej wieży warkocz spuszczała,
czy mi odpowiesz, jak na imię miała ?
Bardzo ładna z niej dziewczynka,
Uśmiechnięta u niej minka.
Gdy dla babci leki niesie
To spotyka wilka w lesie.
Czy już wszystkie dzieciaki
Wiedzą kto to taki?
Zadanie 2
Wyszukaj jak najwięcej określeń, które kojarzą się z postaciami z Twoich ulubionych bajek np.:
- Kłapouchy - … (smutny, często gubi swój ogon)
- Sowa – … (bardzo mądra, ma dla wszystkich poradę, wszystko wie)
- Kopciuszek – … (dobra i pracowita, na balu gubi swój pantofelek)
- Kot w butach – … (sympatyczny , chodzi w butach na dwóch nogach)
- Królewna Śnieżka – … (piękna, młoda, pomocna, zostaje królewną)
- Pinokio – … (drewniany chłopczyk, gdy kłamie rośnie mu nos)
- Schrek – … (zielony stwór, zamieszkuje bagna, ma przyjaciela osła)
- Czerwony Kapturek – … (mała dziewczynka, pomocna, ma czerwony płaszczyk)
- Krasnoludki – … (pracowite skrzaty, pomagają Śnieżce, mają małe domki) itd
Narysuj kredkami lub namaluj farbami ulubioną postać z bajki.
Zadanie dodatkowe:
- karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV: zadanie ze str. 2 (głoskowanie, stopniowanie)
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Kto jest potrzebny, aby powstała książka?”.
Obejrzyj film, a potem spróbuj opowiedzied rodzicom, jak powstaje książka.
https://www.youtube.com/watch?v=t6t-UsDrqB8
Zapraszam teraz do ,,Podróży do krainy bajek”.
https://www.youtube.com/watch?v=yFcvIKAnFZE
Zadanie 2
Poproś rodzica o chustkę, która posłuży ci do zabawy. Słuchając fragmentu
utworu poruszaj chustą według swojego pomysłu. Zaproś do zabawy mamę.
https://www.youtube.com/watch?v=dZDiaRZy0Ak
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Rozwijanie zdolności manualnych. Wylepienie plasteliną flagi Polski zgodnie z podanym wzorem.
https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/flaga-polski-do-kolorowania-i-wylepiania/
Dziecko może wykonać także flagę Polski, która znajduje się w Karcie Pracy, cz.2, nr 14.
Zadanie 2
Zabawa matematyczna „Flagi”.
Rodzic przygotowuje cztery flagi w różnych rozmiarach. Następnie, zadaniem dziecka jest przeliczenie oraz posegregowanie flag według wielkości.
https://www.bajkidoczytania.pl/flaga-polski-kolorowanka
ŻABKI
Zadanie 1
Praca z mapą Polski „Poznajemy bliżej mapę Polski – kolory na mapie”.
Proszę pokazać dziecku mapę Polski. Można wykorzystać poniższy link.
https://odleglosci.info/img/maps/p_map3_big.jpg
Rozmowa na temat, co przedstawia mapa. Niebieskimi liniami są zaznaczone rzeki: Wisła, Odra i inne. W centralnej części kraju kolorem zielonym są zaznaczone niziny. Na północy – Morze Bałtyckie, kolor niebieski. Na południu są góry, zaznaczone kolorem brązowym.
Proszę pokazać dziecku, gdzie na mapie znajduje się nasza miejscowość oraz stolica Polski.
Zadanie 2
Proszę pokazać dziecku charakterystyczne krajobrazy naturalne Polski: nadmorski, nizinny i górski. Można wykorzystać poniższe linki.
Krajobrazy górskie:
https://goryiludzie.pl/sites/default/files/styles/slider_cover/public/atoms/image/2018/04/23/dsc0064_lipiec.jpg?itok=lXzNM-nF&c=2fccf3e543a5892bc6d0835c860fb742
https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/fz7k9kqTURBXy84MThkYTk4NjQ5ZTBjYWU4ZWE4YjA4MWFkODViYjlmZi5qcGVnk5UDACPNA-jNAjKTBc0DFM0BvJMJpjgzZjgxZgaBoTAB/nad-morskim-okiem.jpg
https://i.iplsc.com/panorama-z-rusinowej-polany/0006JMR6BINQPF1U-C122-F4.jpg
Krajobrazy nizinne:
https://geografia.gozych.edu.pl/wp-content/uploads/2020/02/niziziny_img.png
https://samequizy.pl/wp-content/uploads/2018/12/filing_images_3c5d16bc62ac.jpg
https://bi.im-g.pl/im/71/b0/cb/z13348977Q,Puszcza-Kampinoska.jpg
Krajobrazy nadmorskie:
https://plfoto.com/zdjecia_new2/1621882.jpg
https://www.ostoja-wicie.pl/img/galeria02/plaza03.jpg
https://polska-org.pl/foto/8082/Molo_w_Miedzyzdrojach_Miedzyzdroje_8082160.jpg
https://www.tapeciarnia.pl/tapety/normalne/231306_latarnia_morska_morze_kamienie.jpg
Proszę, aby dziecko wybrało sobie najpiękniejszą jego zdaniem krainę i namalowało ją farbami.
STOKROTKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki pt. „Tęcz nad łąką”
- I.Ogromna chmura zakryła słońce,
lecą na ziemię deszczu kropelki.
Mokną biedronki, mokną zające,
małym ślimakom mokną muszelki
Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!
Błyszczy w górze kolorami!
Weźmy wszyscy się za ręce,
namalujmy tęczę sami! } bis
- II.Zza wielkiej chmury wybiegło słońce,
wpadło na łąkę tyle promieni,
patrzą biedronki, patrzą zające –
to kolorami tęcza się mieni!
Ref.: Tęcza, tęcza! Jaka ładna!...
https://www.youtube.com/watch?v=WvdPaghJ5RQ
Zadanie 2
Obejrzyj Bajkę jak powstaje tęcza
https://www.youtube.com/watch?v=X5OTGXAk7yU
SŁONECZKA
Zadanie 1
Zabawy badawcze z kolorami
Zabawa z mlekiem i barwnikami spożywczymi
Co jest potrzebne: talerz, mleko, barwniki spożywcze, patyczki higieniczne, płyn do naczyń.
1. Nalewamy mleko na talerz
2. Rozprowadzamy barwniki w mleku
3. Moczymy patyczek w płynie do naczyń
4. Patyczkiem dotykamy mleka
https://www.youtube.com/watch?v=egwubPAVR8s
Tęcza na talerzu
Co jest potrzebne: cukierki Skittles lub M&M, talerz, ciepła woda,
1. Układamy cukierki na talerzu dookoła
2. Nalewamy na środek talerza ciepłą wodę
3. Czekamy na efekty!
https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY&list=PLnApR7ICaznCqArBfudH_KFFeoeCcq6qH
Tęcza w szklance
Co jest potrzebne: barwniki spożywcze, 5 kubeczków plastikowych przezroczystych, woda, cukier, strzykawka
1. Nalewamy do 1 kubeczka trochę wody (ok.1/4 kubka), dodajemy do wody czerwony barwnik i mieszamy łyżką
2. Nalewamy wody do 2 kubeczka (ok.1/4 kubka), dodajemy 4 łyżeczki cukru i mieszamy, dodajemy zielony barwnik i mieszamy
3. Nalewamy wody do 3 kubeczka (ok.1/4 kubka), dodajemy 6 łyżeczek cukru i mieszamy, dodajemy niebieski barwnik i mieszamy
4. Nalewamy wody do 4 kubeczka (ok.1/4 kubka), dodajemy 8 łyżeczek cukru i mieszamy, dodajemy żółty barwnik i mieszamy
5. Wlewamy do 5 kubka trochę żółtego roztworu, następnie dodajemy powoli wlewając trochę roztworu niebieskiego, później zielony i na końcu czerwony.
https://www.youtube.com/watch?v=PReQua1cvjo
Zadanie 2
Doskonalenie sprawności manualnej – karta pracy str. 18.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie nazw kolorów
https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
wprowadzenie słownictwa związanego z Polską
(słownictwo z wymową)
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
wprowadzenie słownictwa związanego z Polską :
(słownictwo z wymową)
RELIGIA
https://images.app.goo.gl/RhSczJzUiaNJFU1TA
https://images.app.goo.gl/ZBfSVyNdhMuojiQ96
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Dzień strażaka u logopedy
https://drive.google.com/…/1s_Pjnqg5BtB2DdpePkZuYWMV1…/view…
***************************
Rymowanki - wierszowanki - pokazywanki
Dziesięć małych małpek
Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Tak wesoło skacze,
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Stop!
Trzymamy wyprostowane palce.
Zamiast małpko tutaj stać,
Dotykamy pierwszego paluszka
Pora iść już spać.
Chowamy palec.
Ptaszki mają dziób, dziób, dziób
Kłapiemy dzióbkiem uformowanym z dłoni
Słonie tupią tup, tup, tup
Tupiemy
Zając skacze kic, kic, kic
Skaczemy
Mysz nie mówi nic!
Kładziemy palec na buzi.
**************************
Wiatraczki - ćwiczenie oddechowe
Dmuchanie w wiatraczek ręcznie zrobiony lub kupiony może być wielką frajdą. Wystarczy tylko przygotować kolorowe wiatraczki. Jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
Dzieci dmuchają z różnym natężeniem, bawią się w wietrzyk, wiatr, huragan. Pamiętajmy o odpowiednim oddechu: wdech nosem, wydech ustami.