Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 7 gości oraz 0 użytkowników.

szkołaCZWARTEK 07.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Gazetowa zabawa.

Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dziecko siada na gazecie i odpychając się nogami i rękami, przesuwa się w dowolny sposób w różnych kierunkach. Następnie może położyć się na brzuchu i także przesuwać się w dowolnych kierunkach, ale za pomocą rąk. Rodziców także zapraszamy do tej zabawy!

 

 

Zadanie 2

 

Moja wymarzona zabawka.

Swoją wymarzoną zabawkę wycinamy z papieru kolorowego, można ozdobić bibuła, makaronem, koralikami, wszystkim co macie w domu. Naklejamy na kartkę sztywnego papieru, kartonu, może to być zabawka przestrzenna.

 

MISIE

Zadanie 1

 

Obserwacja zachowywania się przedmiotów w powietrzu – przedmioty poruszają się w taki sposób jak na nie dmuchamy (lekko, powoli; szybko, gwałtownie).Można wykorzystać piórko, kartkę papieru, lekką chusteczkę itp. Ćwiczenia oddechowe – każde dziecko otrzymuje wybrany przedmiot, Podrzuca go do góry   i dmuchając na niego będzie się starało jak najdłużej utrzymać go w powietrzu. Można zorganizować zawody między dzieckiem, a Rodzicem lub rodzeństwem

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenia oddechowe:

  • „Wąchanie kwiatów” – dziecko powoli wciąga powietrze nosem i równie powoli wydycha, czynność powtarza kilkakrotnie.
  • „Dmuchawce” – dziecko wciąga powietrze buzią i dmucha jak najdłużej na dmuchawiec
  • „Chłodzenie zupy” - ręce złożone na kształt głębokiego talerza, dziecko wciąga powietrze nosem, a wydmuchuje buzią jak najdłużej.
  • „Chuchanie na zamarznięta szybę” – dziecko wciągają powietrze buzią, a następnie chucha jak najdłużej.
  • „Mecz ping – ponga” – dziecko i Rodzic siedzą po przeciwnych stronach stolika mają za zadanie dmuchać na piłeczkę tak aby nie spadła ze stolika. 
  • Ćwiczenia oddechowe połączone z mówieniem: powtarzanie zdań na jednym wydechu
    - „Słonko” – dziecko stoi wyprostowane i wykonuje wdech ustami, w czasie wydechu unosi ręce do góry, wznosi się na palce i mówi: „Słonko wschodzi coraz wyżej”, następnie znów wdycha powietrze i opuszcza ręce podczas wydechu mówi: „A zachodzi coraz niżej”, liczenie na jednym wydechu
    - recytacja wierszy z rozplanowanymi wdechami i wydechami 

 

KRASNALE

Zadanie 1

„Gimnastyka buzi i języka” – ćwiczenia usprawniające narządy mowy.

1. „Uciekające główki kapusty” – ćwiczenia oddechowe. Dzieci nabierają powie­trze nosem do brzucha, a następnie wypuszczają je buzią, dmuchając na małe kawałki waty. Starają się je przesunąć.

2. „Mała kózka” – ćwiczenia ortofoniczne. Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez kozę – meee.

3. „Przysmaki kózki” – ćwiczenia języka i policzków. Dzieci udają gryzienie trawy, a następnie jej przeżuwanie z zamkniętymi ustami. Zabawy powtarzamy kilkukrotnie.

 

Zadanie 2

Koziołek Matołek – słuchanie wiersza Z. Dmitrocy.

Koziołek Matołek

Nie boi się przygód,

Bo przywykł od dziecka

Do różnych niewygód.

 

Po świecie szerokim

Samotnie się włóczy,

Lecz życie go jakoś

Niczego nie uczy…

 

Nawet matoł ma swój rozum,

Prawda stara jak świat,

Kiedy śmiejesz się z koziołka,

Śmiejesz się ze swoich wad.

 

Koziołek Matołek

Bez przerwy ma pecha,

Lecz on się nie żali

I wciąż się uśmiecha.

 

Nawet matoł ma swój rozum…

 

Nie grzeszy urodą,

Mądrością nie grzeszy,

A jednak powszechną

Sympatią się cieszy.

 

Nawet matoł ma swój rozum…

 

Po wysłuchaniu wiersza zadajemy pytania dotyczące treści: Kto był bohaterem wiersza?; Jaki był Koziołek Matołek?; Czym różnił się Koziołek Matołek od innych kóz?; Czy znacie bajkę o tym koziołku?

W celu lepszego przedstawienia legendy o Koziołku Matołku polecamy obejrzenie bajek z jego przygodami:
Przykładowe linki:

https://www.youtube.com/watch?v=KlXqGJZEz50

https://www.youtube.com/watch?v=Dc32r7nCpA4

https://www.youtube.com/watch?v=_SADHJO8v4M

https://www.youtube.com/watch?v=J5kpa5jw9MQ

 

SMERFY

Zadanie 1

Rozwiązywanie zagadek:

 

Jakie imiona mają

braciszek i siostrzyczka,

którzy w lesie spotykają

chatkę zrobioną z pierniczka. (Jaś i Małgosia)

 

Bardzo wiele przygód

miała drewniana chłopczyna

zanim z ojcem się spotkała

W brzuchu u rekina. (Pinokio)

 

Jaka to dziewczynka

ma roboty wiele,    

a na pięknym balu        

gubi pantofelek. (Kopciuszek)

 

Każda królewna,

a tym bardziej ona,      

uważać powinna

na wrzeciona. (Śpiąca królewna)

 

Tylko cal wysokości miała ta

dzieweczka, dlatego też jej imię

brzmiało…………(Calineczka)

Zadanie 2

Praca plastyczna „Moja ulubiona książka” projektowanie i rysowanie okładki do swojej ulubionej książki.

 

MOTYLKI

 

Wysłuchaj wiersza czytanego przez Rodzica. Odpowiedz na pytania zamieszczone poniżej.

 

Skarga książki Jan Huszcza

 

Jestem książką z dużej szafy.

Wszyscy mówią, żem ciekawa,

więc mnie ciągle ktoś pożycza,

lecz nie cieszy mnie ta sława.

Miałam papier bielusieńki,

ślady na nim Florka ręki.

Pozginał Jaś mi rogi,

Julek na mnie kładł pierogi.

Krzyś ze swym zwyczajem zgodnie,

trzymał mnie aż trzy tygodnie.

Narysował na okładce

Staś diabełka, małpkę w klatce.

Anka, Władka siostra mała,

ta mi kartki dwie wyrwała.

Cóż mi z tego, żem ciekawa,

dłużej żyć tak nie potrafię.

Nie będziecie mnie szanować,

to się na klucz zamknę w szafie.

 

Pytania:

-         Na co skarżyła się książka? Co dzieci z nią robiły?

-         Co należy robić, żeby książek nie niszczyć?

-         Dlaczego warto dbać o książki?

 

W linku poniżej znajdziesz prezentację o zasadach korzystania z książeczek. Zapamiętaj     te zasady i dbaj o swoje książeczki .

https://przedszkolankowo.pl/2017/02/12/zasady-korzystania-z-ksiazek-prezentacja-multimedialna/zasady-korzystania-z-ksiazek-prezentacja-multimedialna-dla-dzieci/

 

Zadanie 2

Wykonaj zakładkę do książki. Pomoże ona Tobie zapamiętać stronę, na której skończyłeś czytać książkę. Wykonaj zadanie według następujących kroków:

1.Wydrukuj jeden z wzorów zakładki

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/04/ZAK%C5%81ADKI-WZORY.pdf

 

2.Za pomocą kolorowych pisaków, kredek lub farbek ozdób wydrukowany wzór

 

3.Wytnij zakładkę wzdłuż linii (staraj się wycinać po linii jak najdokładniej potrafisz )

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/04/17797416_1903214133247418_1384907852_o-300x225.jpg

 

4.Sklej zakładkę w tych samych miejscach co widać na zdjęciach

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/04/17797182_1903214003247431_1794204680_o-300x225.jpg

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/04/17776945_1903213923247439_2137159091_o-300x225.jpg

 

5.Gotowe! Teraz zakładka zawsze Tobie przypomni, na której stronie skończyłeś czytać swoją ulubioną książkę.

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/04/17776967_1903213819914116_1277867016_o-300x225.jpg

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

,,Memory” – gra pamięciowa.

Wykorzystując karty do gry z Wycinanki – karta 46 zaproś do zabawy kogoś ze swojej rodziny. Pierwsza osoba układa karty lewą stroną do góry i zaczyna grę, odkrywa 2 wybrane przez siebie karty. Jeśli karty dotyczą tej samej bajki ( np. Kopciuszek i pantofelek), zabiera je. Jeśli karty są różne odkłada je na miejsce. Wygrywa ten kto zbierze najwięcej par. Życzę udanej zabawy.

 

Zadanie 2

 

Zabawa ,,W księgarni”.

Potrzebujemy: kilka książek, 4 – 6 fasolek lub jednakowych klocków. W wybranym miejscu organizujemy ,,Księgarnię”. Dajemy dziecku fasolki, dziecko przelicza je. Ustalamy, że za jedną fasolkę można ,,kupid” jedną książkę dla misia lub innego pluszaka, zakupy powtarzamy, gdyż przy jednej wizycie można ,,kupid” tylko 2 książki (mamy tylko 2 rączki do noszenia). Gdy wszystkie fasolki zostaną ,,wydane”, rozmawiamy, jakie książki zostały kupione, ile ich jest, która jest największa, która najmniejsza. Układamy książki: największa najniżej, a najmniejsza najwyżej, jedna na drugiej.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Słuchanie piosenki pt. „ Piosenka młodego patrioty”. Dziecko formułuje wypowiedź na temat wysłuchanej treści.

https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

 

Zadanie 2

Słuchanie rymowanki. Oglądanie zdjęć przedstawiających zwierzęta i ich domy. (Linki poniżej).

 

Ślimak mieszka w muszli,

w kupce liści – jeż.

Myszka mieszka w norce,

bocian w gnieździe. Wiesz?

Pszczółka mieszka w ulu,

w budzie mieszka pies.

Każdy ma swój domek.

Jaki ty masz? Wiesz?

https://animalistka.pl/2019/04/09/zawsze-w-domu-jak-slimak-buduje-muszle/

https://pl.wikipedia.org/wiki/Je%C5%BC_zachodni

 

https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/mysz-polna-myszarka-polna-opis-wystepowanie-i-zdjeciazwierze-mysz-polna-ciekawostki,24173.html

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pszczo%C5%82a_robotnica

 

https://budujesz.info/artykul/budowa-budy-dla-psa-wazne-wskazowki,1381.html

 

ŻABKI

Zadanie 1

Słuchanie wiersza Z. Bronikowskiej „Budujemy mosty”. Przed przeczytaniem wiersza proszę zapytać dziecko: Po co ludzie budują mosty na rzece? Dziecko podaje swoje pomysły.

 

- Masz już klocki?

- Mam!

- Usiądź sobie tam, a ja tu – na wprost…

zbudujemy most!

- Na tym pierwszym będą tory,

bo most będzie kolejowy…

A ten drugi most

wspaniały!

Auta będą tu jechały

i tramwaje. I …co chcesz?

- A most trzeci?

- Będzie też!

Po tym trzecim, białym moście

przyjdą do nas lalki w goście…

Śliczne lalki – malowanki,

kolorowe wycinanki!

O… już idą!

Patrz!...

Więc się teraz pobaw z nami,

a jak będzie czas,

to dom lalkom zbudujemy,

dom piękny – jak nasz!

 

Proszę zadać dziecku pytania: W co chciało bawić się to dziecko? Co będzie na pierwszym moście? Co będzie jeździło na drugim moście? Dla kogo będzie trzeci most? Co dziecko zaplanowało jeszcze zbudować?

 

Proszę, aby dziecko zbudowało ze swoich klocków mosty. Rzekę można wykonać z niebieskiej wstążki.

 

Zadanie 2

 

Nauka hymnu „Mazurek Dąbrowskiego”.

 

Proszę zapoznać dziecko z filmem o polskich symbolach narodowych „Polak Mały!”

https://www.youtube.com/watch?v=FJ83BRqFPBA

 

Proszę nauczyć dziecko I i II zwrotkę hymnu wraz z refrenem.

https://www.youtube.com/watch?v=XkSjts5vf-s

 

STOKROTKI

Zadanie 1

„Dzień i noc” – Rodzic, o ile to możliwe, zasłania okna w domu. Rozmawia z dzieckiem na temat sytuacji, kiedy słońca nie ma na niebie:

  • Co się dzieje po zachodzie słońca?
  • Dokąd ono wędruje?
  • Jak nazywa się ta część doby

W rozmowie stara się wskazać pozytywne aspekty nocy- możliwość snu i odpoczynku, obserwacji gwiazd i księżyca. Wyjaśnia dziecku, że ciemność nie zmienia niczego w otoczeniu, a jedynie uniemożliwia dobre widzenie. Przedstawia fotografie różnych miejsc o różnych porach doby (w dzień, w nocy).

https://pl.freepik.com/premium-wektory/dzien-i-noc-miasto-w-plaskiej-konstrukcji_828824.htm

 

Zadanie 2

 

 Utrwalanie umiejętności  liczenia. Obejrzyj poniższy film. Następnie spróbuj policzyć np. swoje zabawki.

https://www.youtube.com/watch?v=BIPXadxKvZA&t=14s

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

Przeczytaj z rodzicami wiersz Marii Konopnickiej pt.: „Tęcza”

               
A kto ciebie, śliczna tęczo,
Siedmiobarwny pasie,
Wymalował na tej chmurce
Jakby na atłasie?

Słoneczko mnie malowało
Po deszczu, po burzy;
Pożyczyło sobie farby
Od tej polnej róży.

Pożyczyło sobie farby
Od kwiatów z ogroda;
Malowało tęczę na znak,
Że będzie pogoda!

 

Następnie prowadzimy rozmowę na podstawie treści wiersza. Przykładowe pytania:

Gdzie można zobaczyć tęczę?

Jak wygląda tęcza?

Jakie ma kolory?

Kiedy powstaje tęcza?

 

Zadanie 2

 

„Wielobarwna tęcza” – słuchaj muzyki relaksacyjnej i namaluj tęczę. Pamiętaj, żeby użyć odpowiednich kolorów.

 

https://blizejprzedszkola.pl/plakat-tecza,2,4309.html

 

https://www.youtube.com/watch?v=1DxxTXA5NIM

 

Posłuchaj piosenki „Kałużowy deszcz”,

https://www.youtube.com/watch?v=r-UA2b_DIhU

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie nazw kolorów

https://supersimple.com/song/whats-your-favorite-color/ (piosenka)

 

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

wprowadzenie słownictwa związanego z Polską

https://tiny.pl/7m2j8

(słownictwo z wymową)

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

wprowadzenie słownictwa związanego z Polską :

https://tiny.pl/7m2j8

(słownictwo z wymową)

 

RELIGIA

https://youtu.be/h2NODCvxxtE

 

http://www.supercoloring.com/sites/default/files/styles/coloring_full/public/cif/2013/08/5th-day-of-creation-coloring-page.jpg

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Dzień strażaka u logopedy

https://drive.google.com/…/1s_Pjnqg5BtB2DdpePkZuYWMV1…/view…

 

***************************

 

Rymowanki - wierszowanki - pokazywanki

 

Dziesięć małych małpek

Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców

Hop, hop, hop.

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Tak wesoło skacze,

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Hop, hop, hop.

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Stop!

Trzymamy wyprostowane palce.

Zamiast małpko tutaj stać,

Dotykamy pierwszego paluszka

Pora iść już spać.

Chowamy palec.

 

Ptaszki mają dziób, dziób, dziób

Kłapiemy dzióbkiem uformowanym z dłoni

Słonie tupią tup, tup, tup

Tupiemy

Zając skacze kic, kic, kic

Skaczemy

Mysz nie mówi nic!

Kładziemy palec na buzi.

 

**************************

 

 

Wiatraczki - ćwiczenie oddechowe

Dmuchanie w wiatraczek ręcznie zrobiony lub kupiony może być wielką frajdą. Wystarczy tylko przygotować kolorowe wiatraczki. Jak to zrobić:

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o    

Dzieci dmuchają z różnym natężeniem, bawią się w wietrzyk, wiatr, huragan. Pamiętajmy o odpowiednim oddechu: wdech nosem, wydech ustami.

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.