Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.

ksąPIĄTEK 08.05.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Pokaż różnice.

Narysujcie dla rodziców dwa pozornie identycznie obrazki, jednak jeden od drugiego musi się różnić kilkoma szczegółami. Poproście rodziców, aby odnaleźli różnice. Zamieńcie się później rolami.

 

Zadanie 2

 

Rodzinny teatrzyk .

Na podstawie znanej bajki urządźcie krótkie przedstawienie dla rodziców. Przygotujcie aktorów – zabawki lub jeśli macie pacynki, kurtynę, bilety oraz miejsca dla widowni. Życzymy udanej zabawy.

 

MISIE

Zadanie 1

 

Słuchanie wiersza "Dmuchawce" A. Bednarek:

 

Zdziwiły się lecące nad łąką bociany

Gdy ujrzały ją bielutkim śniegiem usłaną

Jakże to możliwe, słoneczko jasno świeci

A z nieba biały delikatny puch leci?

 

Czyżby jakaś niedobra wróżka czar rzuciła

I wiosenkę w śnieżną zimę przemieniła?

Mała sikoreczka w głos się roześmiała

To przecież wiosenka dmuchawce rozsypała

 

Wirują w powietrzu jak zaczarowane

Pokrywają łąkę puszystym dywanem

Spokojnie swoje gniazda mościć możecie

Nie bójcie się, nie zmarzną wasze dzieci

 

Wiosenka taki czarodziejski urok ma

Że przeróżnymi barwami świat pokrywa

Biel, żółć, róż i zieleń sobie upodobała

A dmuchawce to jej atrakcja wspaniała

 

Zadowolone dzieci po łące biegają

Zbierają kaczeńce, w dmuchawce dmuchają

A one unoszą się w górę wysoko

Kołysząc na wietrze ku samiutkim obłokom

 

Obserwacja Mniszka lekarskiego w różnych etapach rozwoju (kwiat, dmuchawiec) na podwórku, łące, przed domem lub w formie prezentacji multimedialnej:

https://www.youtube.com/watch?v=3ywSGNmDagc

 

https://www.google.pl/search?q=mniszek+lekarski&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjsq5LWtpLpAhUHxYUKHflvCDIQ_AUoAXoECBgQAw&biw=1600&bih=764

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczna ,,Dmuchawiec’’ wybraną techniką:

https://blondynkikreatywnie.blogspot.com/2017/05/kolorowy-dmuchawiec.html

http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/02/dmuchawiec-malowany-palcami.html

http://www.male-duze.pl/2015/07/dmuchawce-latawce-wiatr.html

https://stylowi.pl/48722928

https://kreatywnieaktywni.pl/article/58-Dmuchawce

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

– „Szybko/wolno” – Akompaniujemy dzieciom rytm (na bębenku, garnku, innym instrumencie). Gdy podajemy tempo wolne, dzieci maszerują; na tempo szybkie – biegają.

– „Sprzątamy pokój” – Rozkładamy na dywanie woreczki (mogą być to woreczki z ryżem) i szarfy (np. sznurek, który układamy w kształcę koła). Dzieci poruszają się na bosaka, na sygnał podbiegają do woreczków i chwytają je stopami. Ich zadaniem jest włożenie woreczków do obręczy

– „Shrek i osioł” – Dzieci ma­szerują wysoko wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! chodzą na czworakach – są osłami.

– „Rycerze i księżniczki” – Dajemy dzieciom przedmioty, które w naszej zabawie będą zastępowały konia (np. kij od miotły). Dzieci udają, że są rycerzami, a przedmioty to ich konie - poruszają się po pokoju, mieszkaniu, ogrodzie (w miarę możliwości).

– „Skok przez płot” – Układamy płot (np. dwie skakan­ki ułożone równolegle w odległości ok. pół metra). Dzieci mają za zadanie przeskoczyć płot.

– „Czyste powietrze” – Dzieci leżą na plecach. Wciągają powietrz nosem i wypuszczają ustami.

 

Zadanie 2

Wykonanie zdanie w WP2, 20 – wypełnianie kolorem piernika i ozdabianie go według własnego pomysłu.

 

SMERFY

Zadanie 1

Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych: Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE

 

Zadanie 2

Jak już dzieci odpoczną po zajęciach gimnastycznych wykonajcie z razem „Tajemnicze pudełko”. W pudełku wycinamy dziury na rączki dziecka. Do pudełka chowamy kilka przedmiotów, które dziecko ma odgadnąć. Dziecko przez wycięte w pudełku otwory dotyka przedmioty i mówi co trzyma w rączce.

 

MOTYLKI

 

A teraz czas na trochę ruchu. Zaproś do wspólnej zabawy Rodzica lub swoje rodzeństwo. Jak wykonać ćwiczenia pomoże Tobie filmik zamieszczony poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo

 

Zadanie 2

Zagraj z Rodzicem w grę. Potrzebne do tego będą dwie kostki. Gra polega na dokończeniu cytatu z bajki, wiersza, przysłowia, powiedzonka...

Rzuć kostkami. Przelicz oczka. Liczba wyrzuconych oczek wskażę numer cytatu do dokończenia:

 

  1. 1.Murzynek Bambo... ( w Afryce mieszka)
  2. 2.Nad rzeczką opodal krzaczka... ( mieszkała kaczka dziwaczka)
  3. 3.A w trzecim siedzą same grubasy... (siedzą i jedzą tłuste kiełbasy)
  4. 4.Pan kotek był chory... (i leżał w łóżeczku)
  5. 5.Biega, krzyczy pan Hilary ... (gdzie są moje okulary?)
  6. 6.Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie... (chodził tą rzepkę oglądać co dzień)
  7. 7.Na straganie w dzień targowy ... (takie słyszy się rozmowy)
  8. 8.Żeby kózka nie skakała... (to by nóżki nie złamała)
  9. 9.Prawdziwych przyjaciół … (poznajemy w będzie)
  10. 10. Gdzie kucharek sześć … (tam nie ma co jeść)
  11. 11.Dzik jest dziki, dzik jest zły …..(dzik ma bardzo ostre kły..)
  12. 12.Na tapczanie leży leń... (nic nie robi cały dzień)

Itd……

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Zapraszam do zabawy ruchowo – naśladowczej ze śpiewem ,,Krasnoludki”.

Życzę miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs

 

Zadanie 2

 

Pobawcie się w zabawę ,,Której książki brakuje?” . Układamy 4 – 5 wybranych książeczek, każdą tytułujemy (nazywamy). Dziecko wychodzi z pokoju, chowamy jedną z książek nie zmieniając położenia pozostałych. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, której książki brakuje. Potem zamieniamy się rolami. Zachęcam również do wspólnego czytania wybranych książeczek.

https://www.youtube.com/watch?v=EJ1ycDmGhCU

https://www.youtube.com/watch?v=M29Af2Mhf88

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Wysłuchanie piosenki pt. „Tutaj mieszkam”

https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc

 

Następnie, dziecko odpowiada na pytania:

-O czym jest piosenka?

-Gdzie mieszkasz na wsi czy w mieście?

-Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?

 

Piosenka „Tutaj mieszkam”

Wszędzie wokół piękna zieleń,

drzewa, kwiaty cieszą mnie.

Tam wysoko ptaszek śpiewa,

ja tu zawsze mieszkać chcę.

Wszystko tutaj jest mi bliskie

wszystko tutaj dobrze znam.

Tutaj mam przyjaciół wielu

i nie jestem nigdy sam.

Patrze w prawo widzę sklepy

patrze w lewo widzę most.

Tam na rogu jest apteka

a plac zabaw jest na wprost.

 

Zadanie 2

Rozwijanie sprawności manualnej „Mój dom".

Zadaniem dziecka jest narysowanie swojego domu. Po skończonej pracy, dziecko wypowiada się na temat wyglądu domu. Dodatkowo dziecko może wykonać zadanie Rysowanie drogi Lenki z tatą i Lalusiem do domu.

Zadanie dostępne jest w Karcie Pracy, cz.2, nr 13

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

Słuchanie wiersza D. Niemiec „To moja Polska”.

 

Tu jest moje miejsce na Ziemi.

Tu jest mój dom i moja rodzina.

To jest moje miasto, moje ulice.

Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna.

Znam tu każdy plac, każdy zakątek.

Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.

To miejsce kochać, cenić i szanować

to moja Polaka – patrioty rola.

 

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza. Którego kraju dotyczył ten wiersz? Kim są ludzie mieszkający w Polsce? Kto to jest patriota? Jakimi uczuciami darzymy nasz kraj? Dlaczego czujemy się związani z naszym krajem, co tutaj jest nasze?

 

Dla chętnych karta pracy: Godło Polski (można pokolorować).

 

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2013/04/1036godlo_Polski_kolorowanka.gif

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczna techniką patchworku „Za co kocham Polskę?”

Proszę przygotować dla dziecka kilka małych kartek formatu A6 oraz kredki. Proszę zapytać dziecko, za co kocha Polskę. Można podpowiedzieć, że Polskę można kochać za to wszystko, co się w niej znajduje, co kojarzy się z domem, z rodziną, z różnymi miejscami i ludźmi, których spotyka się na co dzień. Zadaniem dziecka jest narysowanie na karteczkach pojedynczych rzeczy. Po wykonaniu wszystkich rysunków należy połączyć ze sobą małe obrazki za pomocą taśmy klejącej, tworząc duży obraz. Na środku powstałego obrazu proszę napisać pisakiem słowa: Kochamy Cię, Polsko!

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

„Jaki to kolor?” – zagadki tekstowe.

Siedmiobarwna wstęga
pod niebem wisząca
utkana z deszczyku
i promieni słońca. (tęcza)

 

Kiedy po burzy zaświeci słońce,

tęcza – pogody jest znakiem.

Popatrz na tęczę.

Ile w niej kolorów i jakie? (7 kolorów tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy)

 

Tego koloru szukacie w makach

lub w muchomorze,

co rośnie w krzakach. (czerwonego)

 

Jakim kolorem – pytam wszystkich

– namaluję fiołki lub śliwki? (fioletowym)

 

Gdy spojrzysz w górę na niebo

lub chabry zobaczysz w życie,

już będziesz wiedział na pewno,

o jakim kolorze myślę. (o niebieskim)

 

Marchewka zawsze ten kolor kryje,

lecz też takie bywają dynie. (pomarańczowy)

 

Liście są takie i trawa też.

Jaki to kolor? Już przecież wiesz! (zielony)

 

Słonecznik nazwę zawdzięcza słońcu.

Powiedzcie, jaki kolor je łączy. (żółty)

 

Zadanie 2

 

Ubierz się wygodnie. Będziemy wykonywać ćwiczenia gimnastyczne. Poproś osobę dorosłą, aby włączyła Ci film który znajduje się poniżej:

https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq-Gc_DqKwP94_g&index=4

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

„Ile jest …” – doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10. Wykonaj kartę pracy str. 7

 

Zadanie 2

 

Przeczytaj z rodzicami wierszyki Z. Stanieckiej. Wymień przedmioty we wskazanych kolorach i narysuj je.

„CZERWONY”
Mam czerwoną piłkę, a czerwone kalosze
I czerwoną sukienkę do przedszkola noszę.
Jem czerwone poziomki, gdy jestem na łące,
I przyglądam się małej czerwonej biedronce.

 

„ŻÓŁTY”

Żółte słońce świeci nad żółciutkim piaskiem,
Cytryny są żółte i okropnie kwaśne.
Zamiast kwaśnych cytryn jem żółte banany,
A żółty słonecznik dostałam od mamy.

 

„ZIELONY”
Pod zielonym liściem siedzi sobie żaba.
Jest cała zielona, zupełnie jak trawa.
Zielona jak liście, mojej mamy oczy.
Ciekawe ,kiedy spod liścia wyskoczy?

„NIEBIESKI”
Niebieski balonik na niebieskim niebie
Jak niebieska chmurka płynie wprost do ciebie.
Złap go szybko za sznurek niebieski jak woda.
Uważaj, ucieka! Już go nie ma? Szkoda...

„FIOLETOWY”
Fiolet to kolor uroczy,
Fiołek też ma fioletowe oczy.
I choć każdy o tym wie,
Fioletową Milkę chętnie zje.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

 wprowadzenie liczebników 1-10: (słownictwo z wymową)

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg  (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

https://tiny.pl/7m2j8       (słownictwo z wymową)

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e  (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg  (piosenka)

RELIGIA

https://youtu.be/Ml7UwOOzR_o

 

 

Obejrzyj film „Encore - Kto Stworzył Mrugające Gwiazdki” w YouTube

https://youtu.be/vPqV5Wmym1c

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

Dzień strażaka u logopedy

https://drive.google.com/…/1s_Pjnqg5BtB2DdpePkZuYWMV1…/view…

 

***************************

 

Rymowanki - wierszowanki - pokazywanki

 

Dziesięć małych małpek

Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców

Hop, hop, hop.

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Tak wesoło skacze,

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Hop, hop, hop.

Zginamy i prostujemy palce w rytm

Stop!

Trzymamy wyprostowane palce.

Zamiast małpko tutaj stać,

Dotykamy pierwszego paluszka

Pora iść już spać.

Chowamy palec.

 

Ptaszki mają dziób, dziób, dziób

Kłapiemy dzióbkiem uformowanym z dłoni

Słonie tupią tup, tup, tup

Tupiemy

Zając skacze kic, kic, kic

Skaczemy

Mysz nie mówi nic!

Kładziemy palec na buzi.

 

**************************

 

 

Wiatraczki - ćwiczenie oddechowe

Dmuchanie w wiatraczek ręcznie zrobiony lub kupiony może być wielką frajdą. Wystarczy tylko przygotować kolorowe wiatraczki. Jak to zrobić:

https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o    

Dzieci dmuchają z różnym natężeniem, bawią się w wietrzyk, wiatr, huragan. Pamiętajmy o odpowiednim oddechu: wdech nosem, wydech ustami.

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.