Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 9 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1207
PIĄTEK 08.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Pokaż różnice.
Narysujcie dla rodziców dwa pozornie identycznie obrazki, jednak jeden od drugiego musi się różnić kilkoma szczegółami. Poproście rodziców, aby odnaleźli różnice. Zamieńcie się później rolami.
Zadanie 2
Rodzinny teatrzyk .
Na podstawie znanej bajki urządźcie krótkie przedstawienie dla rodziców. Przygotujcie aktorów – zabawki lub jeśli macie pacynki, kurtynę, bilety oraz miejsca dla widowni. Życzymy udanej zabawy.
MISIE
Zadanie 1
Słuchanie wiersza "Dmuchawce" A. Bednarek:
Zdziwiły się lecące nad łąką bociany
Gdy ujrzały ją bielutkim śniegiem usłaną
Jakże to możliwe, słoneczko jasno świeci
A z nieba biały delikatny puch leci?
Czyżby jakaś niedobra wróżka czar rzuciła
I wiosenkę w śnieżną zimę przemieniła?
Mała sikoreczka w głos się roześmiała
To przecież wiosenka dmuchawce rozsypała
Wirują w powietrzu jak zaczarowane
Pokrywają łąkę puszystym dywanem
Spokojnie swoje gniazda mościć możecie
Nie bójcie się, nie zmarzną wasze dzieci
Wiosenka taki czarodziejski urok ma
Że przeróżnymi barwami świat pokrywa
Biel, żółć, róż i zieleń sobie upodobała
A dmuchawce to jej atrakcja wspaniała
Zadowolone dzieci po łące biegają
Zbierają kaczeńce, w dmuchawce dmuchają
A one unoszą się w górę wysoko
Kołysząc na wietrze ku samiutkim obłokom
Obserwacja Mniszka lekarskiego w różnych etapach rozwoju (kwiat, dmuchawiec) na podwórku, łące, przed domem lub w formie prezentacji multimedialnej:
https://www.youtube.com/watch?v=3ywSGNmDagc
https://www.google.pl/search?q=mniszek+lekarski&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjsq5LWtpLpAhUHxYUKHflvCDIQ_AUoAXoECBgQAw&biw=1600&bih=764
Zadanie 2
Praca plastyczna ,,Dmuchawiec’’ wybraną techniką:
https://blondynkikreatywnie.blogspot.com/2017/05/kolorowy-dmuchawiec.html
http://lubietworzyc.blogspot.com/2017/02/dmuchawiec-malowany-palcami.html
http://www.male-duze.pl/2015/07/dmuchawce-latawce-wiatr.html
https://kreatywnieaktywni.pl/article/58-Dmuchawce
KRASNALE
Zadanie 1
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.
– „Szybko/wolno” – Akompaniujemy dzieciom rytm (na bębenku, garnku, innym instrumencie). Gdy podajemy tempo wolne, dzieci maszerują; na tempo szybkie – biegają.
– „Sprzątamy pokój” – Rozkładamy na dywanie woreczki (mogą być to woreczki z ryżem) i szarfy (np. sznurek, który układamy w kształcę koła). Dzieci poruszają się na bosaka, na sygnał podbiegają do woreczków i chwytają je stopami. Ich zadaniem jest włożenie woreczków do obręczy
– „Shrek i osioł” – Dzieci maszerują wysoko wspięte na palcach – udają duże ogry. Na hasło: Osioł! chodzą na czworakach – są osłami.
– „Rycerze i księżniczki” – Dajemy dzieciom przedmioty, które w naszej zabawie będą zastępowały konia (np. kij od miotły). Dzieci udają, że są rycerzami, a przedmioty to ich konie - poruszają się po pokoju, mieszkaniu, ogrodzie (w miarę możliwości).
– „Skok przez płot” – Układamy płot (np. dwie skakanki ułożone równolegle w odległości ok. pół metra). Dzieci mają za zadanie przeskoczyć płot.
– „Czyste powietrze” – Dzieci leżą na plecach. Wciągają powietrz nosem i wypuszczają ustami.
Zadanie 2
Wykonanie zdanie w WP2, 20 – wypełnianie kolorem piernika i ozdabianie go według własnego pomysłu.
SMERFY
Zadanie 1
Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych: Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=CEyba0BvBUE
Zadanie 2
Jak już dzieci odpoczną po zajęciach gimnastycznych wykonajcie z razem „Tajemnicze pudełko”. W pudełku wycinamy dziury na rączki dziecka. Do pudełka chowamy kilka przedmiotów, które dziecko ma odgadnąć. Dziecko przez wycięte w pudełku otwory dotyka przedmioty i mówi co trzyma w rączce.
MOTYLKI
A teraz czas na trochę ruchu. Zaproś do wspólnej zabawy Rodzica lub swoje rodzeństwo. Jak wykonać ćwiczenia pomoże Tobie filmik zamieszczony poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
Zadanie 2
Zagraj z Rodzicem w grę. Potrzebne do tego będą dwie kostki. Gra polega na dokończeniu cytatu z bajki, wiersza, przysłowia, powiedzonka...
Rzuć kostkami. Przelicz oczka. Liczba wyrzuconych oczek wskażę numer cytatu do dokończenia:
- 1.Murzynek Bambo... ( w Afryce mieszka)
- 2.Nad rzeczką opodal krzaczka... ( mieszkała kaczka dziwaczka)
- 3.A w trzecim siedzą same grubasy... (siedzą i jedzą tłuste kiełbasy)
- 4.Pan kotek był chory... (i leżał w łóżeczku)
- 5.Biega, krzyczy pan Hilary ... (gdzie są moje okulary?)
- 6.Zasadził dziadek rzepkę w ogrodzie... (chodził tą rzepkę oglądać co dzień)
- 7.Na straganie w dzień targowy ... (takie słyszy się rozmowy)
- 8.Żeby kózka nie skakała... (to by nóżki nie złamała)
- 9.Prawdziwych przyjaciół … (poznajemy w będzie)
- 10. Gdzie kucharek sześć … (tam nie ma co jeść)
- 11.Dzik jest dziki, dzik jest zły …..(dzik ma bardzo ostre kły..)
- 12.Na tapczanie leży leń... (nic nie robi cały dzień)
Itd……
BIEDRONKI
Zadanie 1
Zapraszam do zabawy ruchowo – naśladowczej ze śpiewem ,,Krasnoludki”.
Życzę miłej zabawy.
https://www.youtube.com/watch?v=3-eNzX7xmFs
Zadanie 2
Pobawcie się w zabawę ,,Której książki brakuje?” . Układamy 4 – 5 wybranych książeczek, każdą tytułujemy (nazywamy). Dziecko wychodzi z pokoju, chowamy jedną z książek nie zmieniając położenia pozostałych. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, której książki brakuje. Potem zamieniamy się rolami. Zachęcam również do wspólnego czytania wybranych książeczek.
https://www.youtube.com/watch?v=EJ1ycDmGhCU
https://www.youtube.com/watch?v=M29Af2Mhf88
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Wysłuchanie piosenki pt. „Tutaj mieszkam”
https://www.youtube.com/watch?v=_xJ-4YgLVHc
Następnie, dziecko odpowiada na pytania:
-O czym jest piosenka?
-Gdzie mieszkasz na wsi czy w mieście?
-Jak nazywa się miejscowość, w której mieszkasz?
Piosenka „Tutaj mieszkam”
Wszędzie wokół piękna zieleń,
drzewa, kwiaty cieszą mnie.
Tam wysoko ptaszek śpiewa,
ja tu zawsze mieszkać chcę.
Wszystko tutaj jest mi bliskie
wszystko tutaj dobrze znam.
Tutaj mam przyjaciół wielu
i nie jestem nigdy sam.
Patrze w prawo widzę sklepy
patrze w lewo widzę most.
Tam na rogu jest apteka
a plac zabaw jest na wprost.
Zadanie 2
Rozwijanie sprawności manualnej „Mój dom".
Zadaniem dziecka jest narysowanie swojego domu. Po skończonej pracy, dziecko wypowiada się na temat wyglądu domu. Dodatkowo dziecko może wykonać zadanie Rysowanie drogi Lenki z tatą i Lalusiem do domu.
Zadanie dostępne jest w Karcie Pracy, cz.2, nr 13
ŻABKI
Zadanie 1
Słuchanie wiersza D. Niemiec „To moja Polska”.
Tu jest moje miejsce na Ziemi.
Tu jest mój dom i moja rodzina.
To jest moje miasto, moje ulice.
Tu każdy mój dzień się kończy i zaczyna.
Znam tu każdy plac, każdy zakątek.
Tu mam kolegów i chodzę do przedszkola.
To miejsce kochać, cenić i szanować
to moja Polaka – patrioty rola.
Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat treści wiersza. Którego kraju dotyczył ten wiersz? Kim są ludzie mieszkający w Polsce? Kto to jest patriota? Jakimi uczuciami darzymy nasz kraj? Dlaczego czujemy się związani z naszym krajem, co tutaj jest nasze?
Dla chętnych karta pracy: Godło Polski (można pokolorować).
https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2013/04/1036godlo_Polski_kolorowanka.gif
Zadanie 2
Zabawa plastyczna techniką patchworku „Za co kocham Polskę?”
Proszę przygotować dla dziecka kilka małych kartek formatu A6 oraz kredki. Proszę zapytać dziecko, za co kocha Polskę. Można podpowiedzieć, że Polskę można kochać za to wszystko, co się w niej znajduje, co kojarzy się z domem, z rodziną, z różnymi miejscami i ludźmi, których spotyka się na co dzień. Zadaniem dziecka jest narysowanie na karteczkach pojedynczych rzeczy. Po wykonaniu wszystkich rysunków należy połączyć ze sobą małe obrazki za pomocą taśmy klejącej, tworząc duży obraz. Na środku powstałego obrazu proszę napisać pisakiem słowa: Kochamy Cię, Polsko!
STOKROTKI
Zadanie 1
„Jaki to kolor?” – zagadki tekstowe.
Siedmiobarwna wstęga
pod niebem wisząca
utkana z deszczyku
i promieni słońca. (tęcza)
Kiedy po burzy zaświeci słońce,
tęcza – pogody jest znakiem.
Popatrz na tęczę.
Ile w niej kolorów i jakie? (7 kolorów tęczy: czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy)
Tego koloru szukacie w makach
lub w muchomorze,
co rośnie w krzakach. (czerwonego)
Jakim kolorem – pytam wszystkich
– namaluję fiołki lub śliwki? (fioletowym)
Gdy spojrzysz w górę na niebo
lub chabry zobaczysz w życie,
już będziesz wiedział na pewno,
o jakim kolorze myślę. (o niebieskim)
Marchewka zawsze ten kolor kryje,
lecz też takie bywają dynie. (pomarańczowy)
Liście są takie i trawa też.
Jaki to kolor? Już przecież wiesz! (zielony)
Słonecznik nazwę zawdzięcza słońcu.
Powiedzcie, jaki kolor je łączy. (żółty)
Zadanie 2
Ubierz się wygodnie. Będziemy wykonywać ćwiczenia gimnastyczne. Poproś osobę dorosłą, aby włączyła Ci film który znajduje się poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=PLH0R4k_MeIc9n2vdTRq-Gc_DqKwP94_g&index=4
SŁONECZKA
Zadanie 1
„Ile jest …” – doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 10. Wykonaj kartę pracy str. 7
Zadanie 2
Przeczytaj z rodzicami wierszyki Z. Stanieckiej. Wymień przedmioty we wskazanych kolorach i narysuj je.
„CZERWONY”
Mam czerwoną piłkę, a czerwone kalosze
I czerwoną sukienkę do przedszkola noszę.
Jem czerwone poziomki, gdy jestem na łące,
I przyglądam się małej czerwonej biedronce.
„ŻÓŁTY”
Żółte słońce świeci nad żółciutkim piaskiem,
Cytryny są żółte i okropnie kwaśne.
Zamiast kwaśnych cytryn jem żółte banany,
A żółty słonecznik dostałam od mamy.
„ZIELONY”
Pod zielonym liściem siedzi sobie żaba.
Jest cała zielona, zupełnie jak trawa.
Zielona jak liście, mojej mamy oczy.
Ciekawe ,kiedy spod liścia wyskoczy?
„NIEBIESKI”
Niebieski balonik na niebieskim niebie
Jak niebieska chmurka płynie wprost do ciebie.
Złap go szybko za sznurek niebieski jak woda.
Uważaj, ucieka! Już go nie ma? Szkoda...
„FIOLETOWY”
Fiolet to kolor uroczy,
Fiołek też ma fioletowe oczy.
I choć każdy o tym wie,
Fioletową Milkę chętnie zje.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
wprowadzenie liczebników 1-10: (słownictwo z wymową)
https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
https://tiny.pl/7m2j8 (słownictwo z wymową)
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
RELIGIA
Obejrzyj film „Encore - Kto Stworzył Mrugające Gwiazdki” w YouTube
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Dzień strażaka u logopedy
https://drive.google.com/…/1s_Pjnqg5BtB2DdpePkZuYWMV1…/view…
***************************
Rymowanki - wierszowanki - pokazywanki
Dziesięć małych małpek
Wypowiadamy słowa rytmicznie pokazując 10 palców
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Tak wesoło skacze,
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Hop, hop, hop.
Zginamy i prostujemy palce w rytm
Stop!
Trzymamy wyprostowane palce.
Zamiast małpko tutaj stać,
Dotykamy pierwszego paluszka
Pora iść już spać.
Chowamy palec.
Ptaszki mają dziób, dziób, dziób
Kłapiemy dzióbkiem uformowanym z dłoni
Słonie tupią tup, tup, tup
Tupiemy
Zając skacze kic, kic, kic
Skaczemy
Mysz nie mówi nic!
Kładziemy palec na buzi.
**************************
Wiatraczki - ćwiczenie oddechowe
Dmuchanie w wiatraczek ręcznie zrobiony lub kupiony może być wielką frajdą. Wystarczy tylko przygotować kolorowe wiatraczki. Jak to zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=xuz9EwXiu-o
Dzieci dmuchają z różnym natężeniem, bawią się w wietrzyk, wiatr, huragan. Pamiętajmy o odpowiednim oddechu: wdech nosem, wydech ustami.