Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

agataPONIEDZIAŁEK 11.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=LKLf5EN1Ff4 i odpowiedz napytania:

-         Kogo odwiedził skrzat Borówka i gdzie?

-         Jak powstała łąka?

-         Co rośnie na łące, a czego tam nie ma? (nie ma drzew)

-         Wymień nazwy pięciu roślin rosnących na łące i podziel je na sylaby. Powiedz jaką głoskę słyszysz na początku?

-         Z czego i po co się robi się siano?

-         Co to jest kamuflaż?

-         Po co motylom kamuflaż?

 

Zadanie 2

 

Dowolną techniką wykonaj pracę plastyczną przedstawiającą wiosenną łąkę. Możesz wykorzystać pomysł ze strony: https://www.youtube.com/watch?v=q85x875FfGc

 

MISIE

Zadanie 1

 

Czytanie wiersza J. Brzechwy ,,Sowa’’:

Na południe od Rogowa
Mieszka w leśnej dziupli sowa,
Która całą noc, do rana,
Tkwi nad książką, zaczytana.
Nie podoba się to sroce:
"Pani czyta całe noce,
Zamiast się pokrzepić drzemką,
Pani czyta wciąż po ciemku.
Czyta się, gdy światło świeci,
To zły przykład jest dla dzieci!"

Ale sowa, mądry ptak,
Odpowiada na to tak:
"U-hu, u-hu, u-hu,
Nie brzęcz mi przy uchu,
Jestem sowa płowa,
Sowa mądra głowa,
Badam dzieje pól i łąk,
Jeszcze mam czterdzieści ksiąg".

Dzięcioł, znany weterynarz,
Rzekł: "Ty sobie źle poczynasz,
To niezdrowo, daję słowo,
To niezdrowo, moja sowo,
Dawno przecież zapadł zmrok,
Strasznie sobie psujesz wzrok,
Jak oślepniesz - będzie bieda,
Nikt ci nowych oczu nie da,
Nie pomoże i poradnia,
Czytać chcesz, to czytaj za dnia!"

Ale sowa, mądry ptak,
Odpowiada na to tak:
"U-hu, u-hu, u-hu,
Zmiataj, łapiduchu,

 

Jestem sowa płowa,
Sowa mądra głowa,
Trudno, niech się ściemnia w krąg,
Jeszcze mam czterdzieści ksiąg".

Na południe od Rogowa
Mieszka w leśnej dziupli sowa.
Wzrok straciła całkowicie,
Zmarnowała sobie życie;
Kiedy sroka leci w pole,
Pyta: "Czy to ty, dzięciole?"
Kiedy dzięcioł mknie wysoko,
Woła: "Dokąd lecisz, sroko?"
Przeczytała ksiąg czterdzieści,
Dowiedziała się z ich treści,
Że kto czyta, gdy jest mrok,
Może łatwo stracić wzrok.

  

Rozmowa z dzieckiem na temat wiersza ze zwróceniem uwagi na swoisty charakter bajek , baśni – przekazują istotne informacje oraz zawierają morał. Wraz z dzieckiem próbujemy wyjaśnić słowo ,,morał’’ oraz tłumaczymy, że sowa to symbol mądrości. Dziecko próbuje sformułować morał czytanego wiersza ora innych znanych bajek np. ,,O rybaku i złotej rybce’’, ,,Czerwony Kapturek’’, ,,Pinokio’’.

 

Zadanie 2

 

Karta pracy ,,Powietrze’’ str.27. – dziecko stara się przyporządkować postać literacką do pasującej okładki. Rozmowa z dzieckiem o potrzebie szanowania książek i dbania o nie. Wspólna próba uporządkowania domowej biblioteczki dziecka.

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

Proszę rodziców aby wybrali kilka książek ze swojej biblioteczki najlepiej o różnej tematyce; Atlasy, bajki, książki histeryczne, przyrodnicze itp. Prosimy dziecko aby poukładało je od najmniejszej do największej i nazywamy te książki. Wspólne z dzieckiem omawiamy co możemy dowiedzieć się z danej książki.

 

Zadanie 2

Zadanie ruchowa ,,Wysokie niskie”. Dziecko maszeruje po pokoju na umówiony sygnał dziecko się zatrzymuje i pokazuje; wysokie staje na palcach i unosi ręce do góry; niskie kuca

 

SMERFY

Zadanie 1

„Zabawa w kolory” – rodzic woła: Widziałem/widziałam…! i wymienia nazwę koloru, a dziecko musi podać nazwę przedmiotu, który znajduje się w domu i jest w kolorze, który wymienił rodzic. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Zadanie 2

„Na wiosennej łące” – opowieść ruchowa. Rodzic opowiada historię, zaś dziecko za pomocą gestów, ruchów i wyrazów dźwiękonaśladowczych próbują odwzorować treść opowiadania.

 

„Na wiosennej łące” Emilia Raczek

Jest piękna pogoda, świeci słonki. Wszyscy mieszkańcy łąki już wstali i wzięli się do pracy. Mrówki budują swoje miasto, zajączki skaczą po łące – kic, kic. Żabki pływają w jeziorze – kum, kum. Ptaszki wysoko fruwają po niebie. Bocian dostojnie kroczy: kle, kle. Nagle powiał wiatr, trawy i kwiaty kołyszą się na wietrze: szu, szu, szu. Zaczął padać majowy deszczyk: kap, kap, kap. Wszystkie zwierzątka chowają się do swoich domków.

 

Po zabawie z opowieścią ruchową proszę wykonać zadanie z KP 30 – „Wiosenna łąka”.

 

MOTYLKI

 

Posłuchaj wiersza. Odpowiedz na pytania dotyczące jego treści.

Poproś Rodzica, by zabrał Cię na wycieczkę na łąkę. Może podczas wycieczki zaobserwujesz coś ciekawego?

Łąka M. Buczkówna

Na łąkę trzeba iść rano

Kiedy jeszcze jest rosa

– Cichutko przystanąć

I słuchać

Jak brzęczy pszczoła

jak bąk a jak osa

 

Patrzeć jak skrzydła motyli

Zamykają się i otwierają

Jak mała biedronka

Na łódce z listka płynie

Po zielonym kołysaniu

– A potem trzeba się pochylić

Nad każdym kwiatem

I zapytać jak mu na

imię

 

Pytania:

O jakim miejscu była mowa w wierszu? Co można usłyszeć na łące, co zobaczyć?

Zadanie dodatkowe: (dla 5 - latków)

- Po wycieczce porównaj ilustracje z Wielkiej Księgi Tropicieli z obrazem łąki z wycieczki. Wymień elementy, które widziałeś na łące (np. trawa, jaskier, rumianek, mlecz, niezapominajka, bocian, jaskółka, żaba, ślimak, biedronka, świerszcz, mrówka, pająk, kret, mysz, osa, motyl ) i wkaż je na ilustracji.

 

Zadanie 2

Wykonaj zadanie z karty pracy: (4 - latki) - zadanie ze str. 20 (kolorowanie wyższej rośliny z pary ); (5 - latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 5 ( kolorowanie tulipana według kodu; przeliczanie kwiatów; kolorowanie tych, których jest więcej ).

linki do wykorzystania:

Łąka – rośliny i zwierzęta :

https://youtu.be/bgmm4e9ARw4

 

Mieszkańcy łąki - film o robakach :

https://youtu.be/8krnRKa9jWI

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Zapraszam do zabawy na dobry początek ,,Ręce prosto’’

https://www.youtube.com/watch?v=eKzeeUJTplc

 

Zadanie 2

 

,,Moja piosenka” – praca plastyczna. Korzystając z Internetu przypomnij sobie wcześniej poznane piosenki. Wybierz ulubioną i narysuj obrazek, który będzie ilustracją ulubionej piosenki. Udekoruj nią swój pokój.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

Wysłuchanie wiersza J.Kulmowej pt. „Kiedy pada” (recytacja przy podkładzie muzycznym padającego deszczu)

https://www.youtube.com/watch?v=YZiF_PY8mmA

 

A kiedy tak pada i pada,

ogromnie jestem rada

i kalosze wkładam bardzo duże,

żeby włazić w największe kałuże,

żeby mąć, miesić błoto rozpryśnięte

i być kaczką albo okrętem.

 

A niech spadnie ulewa,

niech roztańczą się drzewa

to pofrunę nad lasem, nad polem

pod czerwonym, ulubionym parasolem.

 

Rozmowa nt. wiersza: Jak jestem ubrana/ubrany? Kiedy tak się ubieramy?

 

Zadanie 2

Praca plastyczna „ Kolorowe parasole”

https://www.osesek.pl/wychowanie-i-rozwoj-dziecka/kolorowanki-dla-dzieci/ksztalty/parasol.html

pokoloruj, ozdób parasol według własnego pomysłu

 

ŻABKI

Zadanie 1

Rozmowa na temat „Jaki to instrument?” na podstawie doświadczeń dzieci i prezentacji.

 

Proszę zapytać dziecko:

- Jakie instrumenty muzyczne zna?

- Czy grało kiedyś na jakimś instrumencie?

- Jakim?

 

Poniższe filmiki przedstawiają wybrane instrumenty muzyczne i ich brzmienie. Zapraszam do obejrzenia.

https://www.youtube.com/watch?v=5lrMLE0KFtQ

https://www.youtube.com/watch?v=nG8UkAaUzbQ

 

Zabawa „Zagram jak na trąbce, zagram jak na gitarze” – naśladowanie odgłosów instrumentów.

W oparciu o obejrzane prezentacje oraz doświadczenia dziecka proszę, by dziecko naśladowało granie na znanych instrumentach podając ich nazwy.

Zadanie 2

 

Słuchanie piosenki pt. „Piosenka o instrumentach”.

 

Proszę o uważne słuchanie piosenki oraz wymienienie występujących w niej instrumentów. Zachęcam do wymyślenia własnego układu choreograficznego.

https://www.youtube.com/watch?v=BcuRcSuExTI

 

Można też zatańczyć przy ulubionej piosence. Opowiedz, co czujesz?

Podaję link do piosenki, przy której dzieci bardzo lubią tańczyć w przedszkolu

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.