Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

dzieciWTOREK 12.05.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Uważniej obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=Htm18w7grtE Opisz kwiatka, który najbardziej Ci się spodobał. Mów całymi zdaniami.

 

Zadanie 2

 

Wykonaj kartę pracę wg instrukcji ze strony: https://ekodziecko.com/zamiast-szlaczkow Poproś mamę lub tatę o narysowanie szablonu. Jeżeli nie masz zielonej kartki zrób to na zwykłej białej.

 

MISIE

Zadanie 1

 

Analiza znaczenia znanych przysłów, próba dostrzeżenia przez dziecko ich mądrości:

 

A co po czyjej wielkości, jak nie ma w głowie mądrości.

 

Co dwie głowy, to nie jedna.

 

Dla chcącego nic trudnego.

 

Jak ty komu, tak on tobie.

 

Apetyt rośnie w miarę jedzenia.

 

W każdej bajce jest prawda na dnie.

 

Na błędach człowiek uczy się rozumu.

 

Kto pyta, nie błądzi.

 

Nie błądzi tylko ten, który nic nie robi.

 

Chęć to połowa wykonanego dzieła.

 

Bez ciekawości nie ma mądrości.

 

Człowiek cierpliwy nawet kamień ugotuje.

 

Zadanie 2

 

Karta pracy ,,Powietrze’’ str. 28. Prezentacja zapisu małej i wielkiej litery ,,W’’- Rodzic pisze litery lub pokazuje gotowe w gazecie, książce itp. Po poznaniu zapisu literowego głoski ,,w’’ dziecko stara się wymienić wyrazy, w których na początku i na końcu słychać poznaną głoskę. Następnie odnajduje głoski ,,w’’ w schematach wyrazów – na początku wyrazu, na końcu lub w środku (karta pracy).

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Tworzymy własne krótkie historyjki z wykorzystaniem dostępnych zabawek, zdaniem dziecka jest dokończenie historyjki w ten sam sposób i opowiedzenie jej od początku.

 

Zadanie 2

 

Zabawa muzyczna ruchowa do układu muzycznego https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Na początek proponuję zabawę dydaktyczną „Zapamiętaj i powtórz”. Ułóżcie na stole kilka przedmiotów (4/5) i wspólnie z dzieckiem wypowiedzcie głośno ich nazwy. Następnie zakryjcie przedmioty, a dziecko wymienia je w kolejności ich ułożenia. Następnie odsłaniamy przedmioty i sprawdzamy poprawność wykonania zadania. Zabawę powtarzamy kilka razy zmieniając kolejność ułożenia przedmiotów.

 

Zadanie 2

 

Zabawa „Motyle” – dziecko siedzi na dywanie. Kiedy usłyszy wolną muzykę zamienia się w pięknego, kolorowego motyla (chodzi powoli, machając rękoma). Gdy usłyszy pauzę muzyczną, motyl siada na kwiatku i odpoczywa – powrót do pozycji wyjściowej. Po zabawie dajcie dziecku do wykonania zadanie z WP2, 22.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj piosenki: https://youtu.be/eOOfjYBIyak

Podczas słuchania spaceruj równocześnie

podrzucajac maskotkę i łapiąc ją w ręce

.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania dotyczące treści piosenki:

Kto pomaga kwitnąć kwiatom?

Co się dzieje, gdy owad leci z kwiatka na kwiatek?

Naucz się słów refrenu na pamięć - zaśpiewaj go. Wymyśl własny taniec do piosenki.

 

Bąki z łąki Muzyka: Miłosz Konarski

 

Znów się zastanawiam jak w każde lato

Kto to pomaga kwitnąć kwiatom?

Na trawie, na łące kocyk rozłożę

Przyjrzę się z bliska co lata na dworze!

 

Ref.:

Bąki z łąki

I biedronki

I puchate, grube trzmiele

Muszki, muchy

Małe pszczółki

To planety przyjaciele! 2x

 

Pracują ciężko i pyłek zbierają

Dzięki nim kwiaty dobrze się mają

A także owoce, warzywa i zboże

Jak to się dzieje, spytać ktoś może?

 

Gdy leci owad z kwiatka do kwiatka

Teraz rozwiąże się ta zagadka

Cały się kąpie w słodkim nektarze

I przez przypadek pyłek przekaże

Zadanie 2

 

Zaproś Rodzica, by wspólnie z Tobą wytropił głoskę „ł”: podziel słowo łapa na sylaby (jednocześnie klaszcząc),

podaj ich liczbę; podziel słowo łapa na głoski ( ł - a - p - a); spróbuj podać przykłady imion rozpoczynających się głoską „ł” (np. Łukasz, Łucja ) rozejrzyj się wokół, może znajdziesz w swoim otoczeniu przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „ł”, wymień je; tupnij jeśli usłyszysz w podanym słowie głoskę „ł” - (Rodzic wymienia słowa, dziecko tupie lub nie): przykładowe słowa: łasica, łopata, lody, łokieć, kokos, łydka, łobuz, łajba, łódka, jajko, łodyga, łyżwy, łosoś, łuk , ..... Wykonaj zadanie z karty pracy: karta pracy (5 - latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 7 ( dopasowywanie podpisów do obrazków na łące; rysowanie w tunelu i po śladzie)

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Przedszkolna orkiestra” – zabawa naśladowcza ze śpiewem.

https://www.youtube.com/watch?v=VM7cVy0X9H8

 

Zadanie 2

 

Film edukacyjny ,,Poznajemy instrumenty muzyczne”. Obejrzyj film i porozmawiaj z rodzicami na temat instrumentów muzycznych. Jeśli masz w domu jakiś instrument obejrzyj go bardzo dokładnie.

https://youtu.be/g6oQHc6zPcY

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Zabawa klasyfikacyjna „Kolorowe klocki” – klasyfikowanie klocków ze względu na wielkość - dzieci otrzymują klocki (małe i duże). Na słowa rymowanki: Dużo klocków w koszu mamy wszystkie (lub jeden, dwa, trzy...) małe/duże wyciągamy. I do pojemnika wkładamy.

 

Zadanie 2

 

Zabawa z piosenką „Jestem muzykantem konszabelantem”

https://chomikuj.pl/tomasz196209/MP3+DLA+DZIECI/Jestem+muzykantem+konszabelantem,3950051734.m3(audio) lub

https://chomikuj.pl/mooost/Razem+w+przedszkolu/CD1/41+Jestem+muzykantem,4372149237.mp3(audio)

 

Poniżej słowa i ruch do zabawy ( nieco inaczej niż w piosenkach podanych w linkach ale wszystko zależy od

naszej wyobraźni i inwencji twórczej) powodzenia

 

Jestem muzykantem, konszabelantem    (pokazujemy na siebie)

My – muzykanci, konszabelanci    (rozkładamy ręce wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać:    (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)

A na czym?

na flecie:

fiju fiju, fiju fiju, fiju fiju, fiju fiju, fiju fiju, fiju fiju, fiju fiju

- bęc (przy śpiewaniu refrenu wykonujemy rękoma gest grania na flecie)

 

Jestem muzykantem, konszabelantem    (pokazujemy na siebie)

My – muzykanci, konszabelanci    (rozkładamy ręce wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać:    (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)

A na czym?

na bębnie:

bumtarara, bumtarara, bumtarara, bumtarara, bumtarara, bumtarara, bumtarara

- bęc    (wykonujemy gesty wskazujące grę na bębnie)

 

Jestem muzykantem, konszabelantem    (pokazujemy na siebie)

My – muzykanci, konszabelanci    (rozkładamy ręce wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać: (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)

A na czym?

na trąbce

trutututu, trutututu, trutututu, trutututu ,trutututu, trutututu, trutututu

- bęc    (wykonujemy gesty wskazujące grę na trąbce)

 

Jestem muzykantem, konszabelantem    (pokazujemy na siebie)

My – muzykanci, konszabelanci    (rozkładamy ręce wskazując innych)

Ja umiem grać, my umiemy grać:    (jak wyżej, wskazujemy siebie a potem innych)

A na czym?

na skrzypcach

cimcirimci, cimcirimci, cimcirimci, cimcirimci, cimcirimci, cimcirimci, cimcirymci

- bęc I tak w nieskończoność w zależności od naszej pomysłowości.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozwiązywanie zagadek „Co to? Kto to?”.

 

Może być dęty, może być i strunowy,

ważne, aby był do gry gotowy.

Piękne dźwięki nam wygrywa,

z nim piękna muzyka jest możliwa. (INSTRUMENT MUZYCZNY)

 

Jest to zespół nie mały,

mogą w nim być skrzypce, a nawet organy.

Gdy wszyscy razem zaczynają grać,

to aż publiczność chce z foteli wstać. (ORKIESTRA)

 

Zna go każde w przedszkolu dziecko,

zawsze stoi przed swoją orkiestrą

i porusza drewnianą pałeczką. (DYRYGENT)

 

Dyrygenta wszyscy się słuchają,

tylko na nią patrzeć mają.

Dzięki tej drewnianej pałeczce

wszystko uda się w każdej pioseneczce. (BATUTA)

 

Ma trzy nogi, czarne skrzydło,

białe zęby w rzędzie.

Gdy pianista przy nim siądzie

- piękny koncert będzie. (FORTEPIAN)

 

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta. (TRĄBKA)

 

Zrobione są z drewna.

Cztery struny mają.

Gdy pociągniesz smyczkiem,

to pięknie zagrają. (SKRZYPCE)

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczna „Instrumenty muzyczne, które znam”.

Proszę by dziecko ulepiło z plasteliny, ciastoliny lub masy solnej dowolny instrument muzyczny.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Zabawa ruchowa “Motyle na łące” do muzyki P. Czajkowskiego ,,Walc kwiatów”.

Dziecko chodzi po pokoju przy muzyce, naśladując lot motyla. Na hasło rodzica: „motyl siada na kwiatku” i zatrzymanie muzyki dziecko kuca na podłodze i opuszcza ręce.

https://www.youtube.com/watch?v=cgRXar2UxVM

 

 

 

Zadanie 2

 

„Zaczarowana cebulka” – zadanie znajduje się w karcie pracy cz.4 str.14. Poproś rodziców o przeczytanie polecenia.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Rozwiązywanie zagadek o zwierzętach żyjących na łące

 

Kiedy jest początek lata, 

z płatka na płatek lata.

Dzięki jej pracowitości

miodek w domu mam dla gości.

 

Latem mnie spotykaliście,

lubię jadać różne liście.

Kiedy boję się lub śpię,

do muszelki chowam się.

 

Choć nie widzi wcale,

radzi sobie doskonale.

Przed swym wrogiem w obawie,

ukrywa się pod kopcem w trawie.

 

Jestem mała i zielona,

w trawie całkiem zanurzona.

Moim hobby jest pływanie -

- stylem moim pływają panie.

Lubię także rechotanie -

- tego już nie lubią panie.

 

Czy na łące, czy to w lesie,

on na grzbiecie jabłko niesie,

i choć igły ostre ma,

już go każde dziecko zna.

 

Skrzydła piękne ma we wzory,

wszystkie na nich są kolory.

Kiedy nastają dni gorące,

dzieci biegają za nim po łące.

 

Zachęcamy również do obejrzenia bajki o mieszkańcach łąki .

https://youtu.be/LKLf5EN1Ff4

 

Zadanie 2

 

W tym tygodniu poznajemy literkę „J, j”.

Dziecko wymienia słowa rozpoczynające się głoską ”j”. Można również poprosić dziecko, aby wymieniło słowa, które mają głoskę „j” w środku i na końcu.Dziecko może narysować obrazki , których nazwy rozpoczynają się głoską „j”. Następnie prosimy, aby podzieliło nazwy narysowanych obrazków na sylaby i na głoski.

https://youtu.be/yMIY7XESVpU W dniu dzisiejszym czeka na was kart pracy cz.4,s. 22-23

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

 wprowadzenie liczebników 1-10:

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg  (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e  (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg  (piosenka)

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e  (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg  (piosenka)

RELIGIA

 

https://images.app.goo.gl/q1uPhAFHF1JbSjsH7

 

Obejrzyj film „Encore - Kto Stworzył Mrugające Gwiazdki” w YouTube

https://youtu.be/vPqV5Wmym1c

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa oddechowa z wiatraczkiem

Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:

-         dłuuuuugo,

-         krótko,

-         znowu dłuuuuugo,

-         krótko.

A potem:

-         krótko, krótko,

-         dłuuuuugo,

-         krótko, krotko,

-         dłuuuugo.

I jeszcze:

-         dłuuuugo , dłuuuugo, krótko

-         dłuuuugo, dłuuuugo, krótko

A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

 

******************************

 

Ćwiczenia buzi i języka "Łaciata krowa"

https://www.youtube.com/watch?v=pxosB1XKbg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36ZR3dbFcBc4cuP0YzoMupuuFxua4-CDoET0DGvt_nkAtVQzLYuD6TlaQ

 

***********************************

 

"Kolorowy świat"

Dziecko nazywa przedmioty w danym kolorze, dodaje nazwy innych, które zna i które pasują do podanego koloru.

https://www.flipsnack.com/CE567EC8B7A/kolory.htm

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.