Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

dzieci 3ŚRODA 13.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza B. Formy o łące: https://www.youtube.com/watch?v=jFIm5X7xS-U . Spróbuj zapamiętać nazwy owadów, które możemy spotkać na łące. Posłuchaj jakie odgłosy wydają.

 

Zadanie 2

 

Uważnie posłuchaj piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=MQReD1Ld1a0 naśladuj ruchy prowadzącego

Wykonaj kartę pracy ze strony: https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/04/Karta-pracy-6-1.pdf Jeżeli potrafisz samodzielnie wpisz

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Akcja transformacja’’ – zabawa plastyczna , modyfikowanie prostych kształtów w inne. Dziecko obrysowuje na kartce swoją dłoń – następnie przetwarza swój rysunek w inny rozpoznawalny kształt np. drzewo, ptaka itd. Mając do dyspozycji akcesoria plastyczne (kredki, farby, klej, bibułę), dziecko przeobraża odrysowaną dłoń w inny kształt z otoczenia lub fantastyczny twór.

Podobne pomysły:

https://www.danonki.pl/znajdz-zajecie/odrysowywanie-z-dziecmi-zwierzeta-z-dloni

http://www.kreatywniewdomu.pl/2016/05/w-swiecie-zwierzat-czyli-zwierzeta-z.html

https://www.youtube.com/watch?v=2IP6YB4FGr4

 

Zadanie 2

 

,,Najpierw pomyśl- potem zrób’’ – Karta Pracy str. 29 – dziecko dopasowuje obrazki i omawia historyjki obrazkowe. Dziecko wspólnie z Rodzicem zastanawia się jaki był skutek zachowania bohaterów oraz jak można było uniknąć tych sytuacji. Rozmowa z dzieckiem mająca na celu uświadomienie potrzeby przewidywania ewentualnych skutków podejmowanych działań i odpowiedzialności za własne decyzje i zachowania.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Wyprawka nr.2 Karta pracy str.21. Złóż książeczki. Opowiedz historyjkę Brzydkie Kaczątko i smok Wawelski.   Prosimy dziecko o zrobienie karty pracy i opowiedzenie historyjek obrazkowych.

Zadanie 2

 

Dziecko tworzy własną ilustrację do książeczki z dostępnych materiałów plastycznych

 

SMERFY

Zadanie 1

Dzisiaj zaczniemy od zabawy. Ćwiczenia oddechowe „Bańki mydlane”. Przygotujcie razem z dziećmi bańki mydlane. Dziecko otrzymuje słomkę i kubeczek z płynem do robienia baniek. Dziecko wdmuchuje do kubeczka z płynem powietrze, tworząc pianę, a następnie robią bańki i obserwują, jak unoszą się w powietrzu. Mogą również robić bańki w bańkach.

https://www.youtube.com/watch?v=ZSCuWiounSs

 

Zadanie 2

 

„Biedronka” – praca plastyczna. Rodzic przygotowuje materiały i przybory: czerwony papierowy talerzyk, wycięte z czarnego, czerwonego, białego papieru gotowe elementy do przyklejenia, klej. Na środku czerwonego talerzyka przyklejamy pasek czarnego papieru. Przyklejamy czarną głowę biedronki (jedną połówkę talerza zaklejamy czarnym papierem). Przyklejamy na głowie – oczy, usta. Przyklejamy na skrzydełkach kropki – po tyle samo na każdym skrzydle. Od spodu talerzyka przyklejamy nóżki.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza, obejrzyj zdjęcie (link poniżej) i powiedz: O jakim zwierzęciu opowiada wiersz? Spróbuj opisać, jak wygląda kret? Gdzie on mieszka i czym się zajmuje?

https://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/kret-opis-wystepowanie-i-zdjecia-zwierze-kret-ciekawostki,23685.html

 

Krecik Bożena Forma

Jestem sobie mały krecik,

chcę, by dzieci mnie poznały.

Bardzo miękkie mam futerko,

nim pokryty jestem cały.

 

Najśmieszniejsze moje łapki,

ciągle ziemię wypychają.

Silne, płaskie jak łopatki,

zawsze w pracy pomagają.

 

Swoim ryjkiem bardzo lubię

korytarzy drążyć wiele.

Spulchniać zbite bryły ziemi,

wiercić przejścia i tunele.

 

Gdy na dworze silne mrozy,

w miłej norce, wśród zapasów

siedząc, marzę o przetrwaniu

do wiosennych lepszych czasów.

 

Dodatkowe linki do wykorzystania : Jak zakopuje się kret:

https://youtu.be/7R0yFBCIfuw

 

Zadanie 2

 

Czy znasz mieszkańców łąki? Posłuchaj zagadek, podaj ich rozwiązania a następnie wykonaj pracę plastyczną obrazującą jednego z owych mieszkańców (linki poniżej): żabka, pszczoła, biedronka z pasków papieru:

https://youtu.be/ac005YUARcc

ślimak z papieru

https://youtu.be/4bf3m81I3U4

Przygotuj potrzebne rzeczy (kartka papieru, wycinanki, klej, nożyczki) i do dzieła

 

Zbiera miód z kwiatów

wśród łąk i pól.

Kiedy użądli,

sprawi ci ból. (pszczoła)

 

Tu cytrynek, tam paź królowej,

wszędzie piękne, kolorowe

Lekko unoszą się nad łąką,

gdy tylko zaświeci słonko. (motyle)

 

Choć są bardzo małe,

pracują wytrwale.

Zbierają nasionka,

nie męczą się wcale. (mrówki)

 

Lata nad łąką w

czerwonej kapotce,

a na tej kapotce jest

kropka przy kropce. (biedronka)

 

Zapewne znacie

takiego konika,

choć nie jest zegarkiem,

jednak w trawie cyka. (konik polny)

 

Połyka szkodniki

i sił ma wiele,

by kopać w ziemi

długie tunele.

(kret)

 

Żadna mucha dalej

nigdzie nie poleci,

gdy jako główne danie

wpadnie do jego sieci. (pająk)

 

Skacze po łące,

pływa w wodzie,

z bocianem żyje

w ciągłej niezgodzie... ( żabka)

 

O nocleg nie prosi,

wędrując po świecie,

bo swój domek nosi

na własnym grzbiecie. (ślimak)

 

Zadanie dodatkowe: (5 - latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 6 (wskazywanie zwierząt, które skaczą, latają i pełzają; przeliczanie elementów w zakresie 9; kolorowanie żabek zwróconych w prawą stronę);

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,Domowa orkiestra” . Zorganizuj domową orkiestrę perkusyjną, możesz wykorzystać garnki, patenie, metalowe

miski, kubki i pokrywki. Można uderzać dłońmi, patykami, drewnianymi łyżkami. Wydajemy różnorodne dźwięki i próbujemy określić, które są ciche, a które głośne. Życzę miłej zabawy.

 

Zadanie 2

 

Podajemy dziecku rytmy (1 - 5 uderzeń), zadaniem dziecka jest prawidłowo powtórzyć rytm.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Pobaw się z wierszem „ Dźwięki". Posłuchaj, powtarzaj i pokazuj.

 

Świat jest pełen dźwięków,

które grają w ciszy.

Cicho, cicho, cichuteńko,

zaraz je usłyszysz.

Bim - bam biją dzwony, (pochyla się w prawo i w lewo)

tik - tak, zegar tyka,

stuk - puk, dzięcioł stuka. (stuka palcem o podłogę )

Taka to muzyka.

Kap, kap, spada rosa, (naśladuje strząsanie z siebie wody)

plum, plum, deszczyk śpiewa,

fiu, fiu, gwiżdże wietrzyk, (porusza palcami jak przy grze na flecie )

skrzypią stare drzewa. (porusza się na boki z uniesionymi rękoma )

Klap, klap, klaszczą dłonie, (klaszcze w dłonie)

hop, hop, tańczą buty, (podskakuje)

sypią się dokoła (obraca się wokół własnej osi )

czarodziejskie nuty.

 

Zadanie 2

 

Nauka poruszania się cwałem bocznym.

Dziecko stojąc dosuwa nogę do nogi w bardzo wolnym tempie (później coraz szybciej). Na początku nie odrywa nóg od podłogi. Podczas nauki cwału bocznego należy zmieniać kierunki poruszania się, aby dziecko umiało poruszać się zarówno w lewą , jak i w prawą stronę. Ćwiczenia nie powinny trwać długo ale trzeba je często powtarzać.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Zajęcia o emocjach – euforia, podekscytowanie związane z przeżywaniem muzyki – słuchanie wiersza i rozmowa na jego temat „Muzyka to coś wspaniałego”.

 

„Muzyka to coś wspaniałego”

Dominika Niemiec

Dźwięki płyną bardzo leciutko
niby frunące ptaszki na wietrze,
ciekawi was, czego słucham?
Właśnie przysłuchuję się orkiestrze.
W tle brzmią grube trąby.
Słychać skrzypce, dzwonki i flety.
Mam na twarzy coraz większe wypieki.
Teraz partię solową mają klarnety.

Orkiestra gra coraz głośniej,
czuję się podekscytowana.
Dźwięków jest wokół mnie coraz więcej,
chciałabym umieć tak grać sama.
Bo świat nut jest zaczarowany,
muzyka to coś wspaniałego.
Może wzruszać, albo zachwycać,
wzbudzić euforię w sercu każdego.

 

Proszę porozmawiać z dzieckiem o treści wiersza zadając pytania:

- Jak myślisz, gdzie była dziewczynka?

- Czego słuchała?

- Jakie instrumenty grały w orkiestrze?

- Jak czuła się dziewczynka, słuchając muzyki?

- Jakie emocje może wywoływać muzyka?

Zadanie 2

 

Zagadki słuchowe „Co wydaje taki dźwięk?”.

Proszę, by rodzic grał na przedmiotach, a dziecko odwrócone plecami do rodzica odgaduje, co wydaje takie dźwięki, np. gazeta – darcie, zgniatanie, szuranie, przelewanie wody w szklankach, mieszanie łyżeczką w szklance, granie na łyżkach, na pokrywce, poruszanie kluczami, pukanie w drzwi itp.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Magiczna przemiana” – opowiadanie o przemianie gąsienicy w motyla. Po wysłuchaniu opowiadania obejrzyj filmik o gąsienicy zamieszczony w poniższym linku. Następnie ozdób sylwetę motyla z wycinanek składanek – „Motyl” nr.21

Jak już wiecie, w przyrodzie są dwie grupy motyli: dzienne i nocne – ćmy. Wszystkie ulegają całkowitej przemianie. I o tej przemianie teraz opowiem. Najpierw samica motyla składa maleńkie jaja na liściach krzaczków, kwiatów, w zagłębieniach kory drzew lub w trawie. Jaja mają różne kształty i kolory, w zależności od rodzaju motyla. Z jaja wykluwa się gąsienica – larwa motyla. Gąsienica ma podłużny kształt i może mieć gładką skórkę lub być pokryta włoskami. Gąsienice żywią się listkami, a niektóre z nich – korą drzew. Larwy motyla, czyli gąsienice, bardzo dużo jedzą, bo szybko rosną. Po zgromadzeniu zapasów gąsienica zmienia się w poczwarkę. Czasem poczwarka robi sobie kokon. Kokony są tworzone w ziemi lub w zwiniętych liściach. W kokonie znajduje się motyl, który przyczepia się nitką do liścia. Wtedy zaczyna się przemiana. Choć motyle w tym czasie nic nie jedzą, to oddychają. Rosną im wtedy skrzydła. Powstaje dorosły, piękny motyl, który po wyjściu z kokonu rozprostowuje zwinięte skrzydła i jest gotowy do lotu.

https://www.youtube.com/watch?v=eFExd7ICSGE

 

 

Zadanie 2

 

Masażyk ,,Na łące”.

Osoba dorosła mówi wierszyk wykonując jednocześnie masażyk na pleckach dziecka

Na łąkę przyszedł żuk: tup, tup, tup (delikatne stukanie opuszkami palców)

Pasikonik zrobił skok: hop, hop, hop (stukanie zaciśniętymi piąstkami)

Gąsienica wyszła zza muru: szuru, szuru, szuru (masowanie otwartymi dłońmi od góry do dołu)

Mucha przeleciała  koło ucha tu: fru, fru, fru (dmuchanie raz za jednym uchem, raz za drugim uchem)

A zła osa: bzy, bzy, bzy- usiadła na nosku twym (dotykanie palcem wskazującym nosa drugiej osoby).

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Wysłuchanie opowiadania W .Bieriestowa „Nikt mnie więcej nie zobaczy”, zapoznanie dzieci z cyklem rozwojowym motyla. Rozmowa na temat opowiadania.

Jakie wyobrażenie o sobie miała gąsienica?

Co często lubiła robić?

Co powiedziała dziewczynka na widok gąsienicy?

Jakie postanowienie powzięła gąsienica, gdy dowiedziała się, że jest brzydka?

Co robiła gąsienica, gdy wpełzła na drzewo? W jaki sposób budowała kokon?

Co się stało, gdy gąsienica wypadła ze swojej kryjówki?

Jak zareagowała dziewczynka, gdy zobaczyła motyla?

Czy gąsienica była zadowolona z przemiany w motyla?

 

„Nikt mnie więcej nie zobaczy”

Nikt mnie więcej nie zobaczy Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć.

– Ach, co za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki. – Szkoda, że nikt a nikt nie zwraca na mnie uwagi.

Aż raz zdarzyło się, że po łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wpełzła na najpiękniejszy kwiatek. Dziewczynka spostrzegła ją i zawołała:

– Co za brzydactwo!

– Ach, tak! – syknęła obrażona gąsienica. – Wobec tego nikt nigdy, nigdzie, za nic w świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy!

Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać. Zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą. I gąsienica wpełzła na drzewo.

Z pnia na sęk, z sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę, z gałązki na sęczek. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, dziesiąty, setny… I wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.

– Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła. – Ale owinęłam się znakomicie.

W kokonie było ciepło, ciemno i… nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała. Obudziła się wreszcie. Widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w kokonie upał był nieznośny.

– Muszę przewietrzyć trochę mój domek – postanowiła i wyskubała małe okienko w kokonie. – Ach, jak pięknie pachną kwiaty! – Gąsienica wychyliła się nieco.

„Nikt mnie tu wśród listków nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza” – pomyślała. Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i… wypadła ze swej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię, uniosła się do góry!

I nagle na tejże samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę. „Co za wstyd! – pomyślała. – To nie moja wina, że jestem brzydka, gorzej, że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie nie zobaczy, i słowa nie dotrzymałam. Hańba!” Zrozpaczona upadła w trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała:

– Ach, jaki piękny!

– Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica. – Zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak, a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropelce rosy.

– Cóż to takiego? W lustereczku ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami! Wygięła grzbiet. Na grzbiecie są dwa piękne kolorowe skrzydła!

– Patrzcie, patrzcie! Stał się cud! Najprawdziwszy cud! Jestem motylem! I kolorowy motylek poszybował wesoło nad łąką, bo przecież on nie dawał motylowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.

W dniu dzisiejszym czeka na was karta pracy cz.IV, s.24

 

Zadanie 2

 

Zabawa rozwijająca orientację przestrzenną „Gdzie jest motyl?”

Dzieci tworzą motyle z kolorowych kawałków bibuły lub kartek, zwijając je pośrodku. Ustawiają motyle względem siebie według poleceń rodziców np. przed sobą, za sobą, nad głową, na stopie, pod kolanem, z lewej strony, z prawej strony.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

 wprowadzenie liczebników 1-10:

https://www.youtube.com/watch?v=xNw1SSz18Gg  (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e  (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg  (piosenka)

 

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e  (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg  (piosenka)

 

RELIGIA

 

https://images.app.goo.gl/q1uPhAFHF1JbSjsH7

 

Obejrzyj film „Encore - Kto Stworzył Mrugające Gwiazdki” w YouTube

https://youtu.be/vPqV5Wmym1c

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.

Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:

  • krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
  • lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
  • miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
  • małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
  • zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
  • kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
  • dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
  • konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.

****************************

 

Zabawa oddechowa z wiatraczkiem

Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:

-         dłuuuuugo,

-         krótko,

-         znowu dłuuuuugo,

-         krótko.

A potem:

-         krótko, krótko,

-         dłuuuuugo,

-         krótko, krotko,

-         dłuuuugo.

I jeszcze:

-         dłuuuugo , dłuuuugo, krótko

-         dłuuuugo, dłuuuugo, krótko

A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

 

******************************

 

Ćwiczenia buzi i języka "Łaciata krowa"

https://www.youtube.com/watch?v=pxosB1XKbg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36ZR3dbFcBc4cuP0YzoMupuuFxua4-CDoET0DGvt_nkAtVQzLYuD6TlaQ

 

***********************************

 

"Kolorowy świat"

Dziecko nazywa przedmioty w danym kolorze, dodaje nazwy innych, które zna i które pasują do podanego koloru.

https://www.flipsnack.com/CE567EC8B7A/kolory.htm

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.