Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

marta ruchCZWARTEK 14.05.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA poćwicz wspólnie z mamą, tatą lub rodzeństwem.

 

Zadanie 2

 

Posłuchaj piosenki o żabce: https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg

Wymyśl własny taniec do piosenki. Naucz go mamę albo tatę. Spróbuj zapamiętać słowa refrenu i go zaśpiewać.

Wykonaj żabkę według instrukcji: https://www.youtube.com/watch?v=5aGIJEHE3y4

 

MISIE

Zadanie 1

 

Rozmowa Rodzica nt. korzyści oraz zagrożeń płynących z nadmiernego i niewłaściwego korzystania z mediów. Wskazanie zagrożeń oraz zasad bezpieczeństwa korzystania z telewizji i internetu. Rodzic opowiada wymyśloną historię chłopca, który grał w nieodpowiednie gry na komputerze, oglądał filmy nieprzeznaczone dla dzieci, przez co miał kłopoty z zaśnięciem, koszmary senne i nieustannie kłócił się z rodzeństwem o dostęp do TV i komputera. W przedszkolu był agresywny, bił dzieci i nie słuchał wychowawcy. Na rodzicach wymuszał kupno zabawek z reklam. Po opowieści Rodzic stara się zachęcić dziecko do wypowiedzi opartej na własnych doświadczeniach, zmierzając do uświadomienia korzyści i zagrożeń, jakie niosą za sobą media. Proponuje zastanowić się i wspólnie wypracować zasady korzystania z tv i komputera. Po rozmowie dziecko stara się uzupełnić Kartę Pracy ze str. 30 zaznaczając właściwe postępowanie chłopca z ilustracji

 

Zadanie 2

 

,,Mój program TV’’ – kalambury, prezentowanie za pomocą niewerbalnych środków wyrazu i odgadywanie tytułów bajek, filmów lub programów dla dzieci. Zawodnik pokazuje za pomocą gestu lub rysunku danie hasło bez używania słów – przeciwnik stara się je odgadnąć.

Inne pomysły na ,, kalambury’ z dziećmi’’:

http://piekne-rzeczy.pl/czy-warto-grac-w-kalambury-30-hasel-do-zabawy-z-dziecmi/

http://piekne-rzeczy.pl/kalambury-cz-2-czyli-30-hasel-do-zabawy-ze-starszymi-dziecmi/

https://czasdzieci.pl/ro_zabawy/id,51fea.html

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Proszę aby dziecko obejrzało film https://www.youtube.com/watch?v=AXZDqtA2LgA . Rozmawiamy z dzieckiem na temat biblioteki, czy są potrzebne, jakie książki możemy w niej znaleźć.

 

Zadanie 2

 

Prosimy dziecko aby poukładało swoje książeczki na półce w kolejności od najmniejszej do największej.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Na początek proponuję zabawę ruchową z piosenką „A ram sam sam”

https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0

 

Zadanie 2

 

Praca z wierszem Żaby i bociany Z. Dmitrocy

 

Na wiosennej łące,

Niedaleko wody,

Bociany z żabami

Bawią się w podchody.

 

Żaby dobrze wiedzą,

Co bociany jedzą,

Ale się nie boją

I cicho nie siedzą...

 

Rzekła pierwsza żaba:

– Jestem taka słaba...

Powiedziała druga:

– Jeden do mnie mruga!..

 

Powiedziała trzecia:

– Dla mnie tu przyleciał!

Powiedziała czwarta:

– Jestem więcej warta...

 

Zaśmiała się piąta:

– To mnie się przygląda...

Na to rzekła szósta:

– Strzeżcie się oszusta!

 

Pierwszy bocian na to:

– Już niedługo lato...

Drugi bocian: – E tam,

Pleciesz jak poeta...

 

Na to trzeci bocian:

– Plecie twoja ciocia!

Zaklekotał czwarty:

– Plecie nie na żarty...

 

Piąty zaklekotał:

– Ale dziś spiekota...

Na to bocian szósty:

– A ja brzuch mam pusty...

 

Gdy tylko bociany

Do żab się zbliżają,

Mądre żabki szybko

Nurka w wodę dają...

 

Po wysłuchaniu utworu proszę zadać dziecku pytania dotyczące treści: Kto bawił się na zielonej łące?, Co jedzą bociany?, Co robią mądre żabki? Na koniec wykonajcie zadanie z WP2 „Bocian i żaby”.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Uważnie wysłuchaj opowiadania. Opowiedz co stało się z bohaterką utworu, a potem używając farb i gąbki namaluj łąkę pełną motyli: https://youtu.be/wuIXb58fQBA

 

„Nikt mnie więcej nie zobaczy” Władysław Kozłowski

Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć.

– Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki. – Szkoda, że nikt nie zwraca na mnie uwagi! Aż raz zdarzyło się, że po

łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wypełzła na największy kwiatek. Dziewczynka spostrzegła ją i powiedziała: – Co to za brzydactwo!

– Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica.

– Wobec tego nikt, nigdy, nigdzie, za nic na świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy!

Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać, zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą.

I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęczek, z sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, trzeci, dziesiąty, setny... i wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.

– Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła – ale owinęłam się znakomicie.

W kokonie było ciepło... i nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała. Obudziła się wreszcie – widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w końcu upał był nieznośny.

– Muszę przewietrzyć trochę mój domek! – postanowiła i wyskrobała małe okienko w kokonie.

– Ach, jak pięknie pachną kwiaty. – Gąsienica wychyliła się nieco.

– Nikt mnie tu, wśród listków, nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza – pomyślała.

Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i... wypadła ze swojej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię, uniosła się do góry. I nagle na tej samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę. Co za wstyd - pomyślała – że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie więcej nie zobaczy, i słowa nie dotrzymałam. – Hańba! – Zrozpaczona upadła na trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała:

– Ach, jaki piękny!

– Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica.

– Zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak, a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropli rosy.

– Cóż to takiego?

– W lusterku był ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami.

Wygięła grzbiet. Na grzbiecie znajdowały się dwa piękne, kolorowe skrzydła!

– Patrzcie, patrzcie, stał się cud – jestem motylem! I kolorowy motylek poszybował wysoko nad łąką, bo

przecież on nie dawał motylkowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.

 

Pytania:

Kto przeglądał się w kropli rosy na łące?

Co stało się, gdy dziewczynka ujrzała gąsienicę?

Jak poczuła się gąsienica, gdy dziewczynka nazwała ją brzydactwem?

Gdzie zniknęła gąsienica?

Co się z nią stało?

W co się przeobraziła?

Jak zareagowała dziewczynka, gdy powtórnie ją ujrzała?

 

Zadanie 2

 

Poproś Rodzica do wspólnej zabawy w masażyk (wg B. Gawrońskiej do wiersza M. Kownackiej) . Następnie złóż obrazek pocięty na 4 - 6 części (link do pobrania):

http://funkydiva.pl/slimak-i-biedronka-kolorowanki-do-wydrukowania/#

 

Biedronka Maria Kownacka

 

Spotkała się Kasia z biedronką, (Kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa. )

obie wyszły do ogródka na słonko. (Kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa. )

Patrzy Kasia kręci głową, (Rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa obiema rękami w tym samym kierunku )

ubrane są jednakowo: (Rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa obiema rękami w tym samym kierunku)

obie mają sukieneczki (Stukanie palcami obu rąk po całych plecach.

czerwone w czarne kropeczki. (Stukanie palcami obu rąk po całych plecach .)

 

Zadanie dodatkowe: (dla 5 - latków) Zeszyt grafomotoryczny - zadanie ze str. 48 ( rysowanie owadów z użyciem lusterek; kolorowanie obrazków ) , karta pracy (4 - latki) Tropiciele - zadanie ze str. 21 (dorysowywanie kropek

biedronkom, aby miały ich tyle ile jest oczek na kostce ) .

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

Wiersz ,,Orkiestra” A. Frączek

Bum, bum, bum

Tra, ta, ta

w naszym domu wciąż ktoś gra.

Antek dudni na puzonie,

naśladując wściekłe słonie,

Franek w trąbę dziko dmie,

musisz słuchać, chcesz czy nie.

Stryj Ignacy na pianinie

brzdąka gamę co godzinę.

Rock and rolla na cymbałkach

wystukuje ciocia Alka.

Ja koncerty daję w przerwach

po mistrzowsku gram na nerwach.

 

Rozmawiamy z dzieckiem na temat utworu, wyjaśniamy, co oznacza powiedzenie ,,Grać komuś na nerwach”.

 

Zadanie 2

 

,,Dyrygent”. Obejrzyj film, a dowiesz się na czym polega praca dyrygenta.

https://www.youtube.com/watch?v=Uy4xW1LYDag

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Pokazywanie dziecku różnych sposobów wykorzystania własnego ciała jako instrumentu. Np. kląskanie językiem, tupanie, klaskanie, gwizdanie, uderzanie rękami o uda, stukanie palcami o podłogę itp. Naśladowanie odgłosów przez dzieci. Ćwiczenia w książce strona 37. Powtarzanie rymowanki. Mówienie nazw instrumentów, który pokazuje rodzic, dzielenie nazw za rodzicem na sylaby.

 

Zadanie 2

 

Malowanie farbami na temat „Kolorowa tęcza” techniką mokre na mokrym.

https://www.youtube.com/watch?v=wb0b6pMqjt8

inspiracją do pracy może być piosenka

https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Zabawa matematyczna „Instrumenty i figury geometryczne”.

Pomyśl, jakie instrumenty mają kształt koła, a jakie kształt trójkąta? Wytnij nożyczkami z kartki lub gazety koła i trójkąty. Potem posprzątaj. Zainspiruje cię piosenka pt. „Piosenka o sprzątaniu domu” – Mała Orkiestra Dni Naszych.

https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w

Zadanie 2

 

Zabawa „Masażyk”. Dziecko siedzi plecami przed rodzicem lub leży na brzuchu, swobodnie wyprostowane. Masażyk wykonują obie dłonie. Tędy płynie rzeczkaZaczynamy od głowy rysując do pasa wijącą się rzeczkę. Tutaj idzie pani na szpileczkach – palce dłoni idą od głowy do pasaZa nią biegły konie – obie pięści delikatnie, szybko uderzają biegnąc od głowy do pasa. A za nimi słonie – obie pięści wolniej i mocniej idą od głowy do pasa. Świeciło słoneczko – masujemy plecy. Padał drobny deszczyk – opuszki palców delikatnie uderzają o plecy dziecka. Czujesz dreszczyk? – delikatne łaskotanie w kark.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Zabawa w chowanego –Kto gdzie mieszka”. Po obejrzeniu bajki spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

o Jak nazywa się dom dla mrówek?

o Jak nazywa się dom dla pszczół?

o Kto zajmuje się ich budową?

o Jak należy zachowywać się w pobliżu mrowiska lub ula?

https://www.youtube.com/watch?v=bIfKHB-COuc

 

Zadanie 2

 

„Droga do mrowiska” - zadanie znajduje się w karcie pracy cz.4 str.15. Poproś rodziców o przeczytanie polecenia.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Poznanie ciekawostek o mrówkach, ich wyglądzie i zwyczajach, zwrócenie uwagi na ich pożyteczną rolę dla środowiska „Odkrywcy obserwują mrówki”.

https://youtu.be/4giCKXHP660

https://youtu.be/vdmUH0-G7s4

W dniu dzisiejszym czeka na was karta pracy cz.IV, s.25

 

Zadanie 2

 

Założenie kwiatowego i ziołowego miniogrodu. Potrzebujemy doniczki z ziemią, cebulek, nasionek, sadzonek, narzędzi ogrodniczych, wodę. Rodzice wspólnie z dziećmi ustalają kolejność działań podczas sadzenia cebulek i nasionek: wsypanie ziemi do doniczki, wsadzenie cebulek, nasion ,sadzonek, podlanie, ustawienie doniczek na parapecie.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.

Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:

  • krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
  • lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
  • miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
  • małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
  • zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
  • kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
  • dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
  • konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.

****************************

 

Zabawa oddechowa z wiatraczkiem

Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:

-         dłuuuuugo,

-         krótko,

-         znowu dłuuuuugo,

-         krótko.

A potem:

-         krótko, krótko,

-         dłuuuuugo,

-         krótko, krotko,

-         dłuuuugo.

I jeszcze:

-         dłuuuugo , dłuuuugo, krótko

-         dłuuuugo, dłuuuugo, krótko

A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

 

******************************

 

Ćwiczenia buzi i języka "Łaciata krowa"

https://www.youtube.com/watch?v=pxosB1XKbg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36ZR3dbFcBc4cuP0YzoMupuuFxua4-CDoET0DGvt_nkAtVQzLYuD6TlaQ

 

***********************************

 

"Kolorowy świat"

Dziecko nazywa przedmioty w danym kolorze, dodaje nazwy innych, które zna i które pasują do podanego koloru.

https://www.flipsnack.com/CE567EC8B7A/kolory.htm

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.