Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1012
CZWARTEK 14.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA poćwicz wspólnie z mamą, tatą lub rodzeństwem.
Zadanie 2
Posłuchaj piosenki o żabce: https://www.youtube.com/watch?v=DwwpCoM0sHg
Wymyśl własny taniec do piosenki. Naucz go mamę albo tatę. Spróbuj zapamiętać słowa refrenu i go zaśpiewać.
Wykonaj żabkę według instrukcji: https://www.youtube.com/watch?v=5aGIJEHE3y4
MISIE
Zadanie 1
Rozmowa Rodzica nt. korzyści oraz zagrożeń płynących z nadmiernego i niewłaściwego korzystania z mediów. Wskazanie zagrożeń oraz zasad bezpieczeństwa korzystania z telewizji i internetu. Rodzic opowiada wymyśloną historię chłopca, który grał w nieodpowiednie gry na komputerze, oglądał filmy nieprzeznaczone dla dzieci, przez co miał kłopoty z zaśnięciem, koszmary senne i nieustannie kłócił się z rodzeństwem o dostęp do TV i komputera. W przedszkolu był agresywny, bił dzieci i nie słuchał wychowawcy. Na rodzicach wymuszał kupno zabawek z reklam. Po opowieści Rodzic stara się zachęcić dziecko do wypowiedzi opartej na własnych doświadczeniach, zmierzając do uświadomienia korzyści i zagrożeń, jakie niosą za sobą media. Proponuje zastanowić się i wspólnie wypracować zasady korzystania z tv i komputera. Po rozmowie dziecko stara się uzupełnić Kartę Pracy ze str. 30 zaznaczając właściwe postępowanie chłopca z ilustracji
Zadanie 2
,,Mój program TV’’ – kalambury, prezentowanie za pomocą niewerbalnych środków wyrazu i odgadywanie tytułów bajek, filmów lub programów dla dzieci. Zawodnik pokazuje za pomocą gestu lub rysunku danie hasło bez używania słów – przeciwnik stara się je odgadnąć.
Inne pomysły na ,, kalambury’ z dziećmi’’:
http://piekne-rzeczy.pl/czy-warto-grac-w-kalambury-30-hasel-do-zabawy-z-dziecmi/
http://piekne-rzeczy.pl/kalambury-cz-2-czyli-30-hasel-do-zabawy-ze-starszymi-dziecmi/
https://czasdzieci.pl/ro_zabawy/id,51fea.html
KRASNALE
Zadanie 1
Proszę aby dziecko obejrzało film https://www.youtube.com/watch?v=AXZDqtA2LgA . Rozmawiamy z dzieckiem na temat biblioteki, czy są potrzebne, jakie książki możemy w niej znaleźć.
Zadanie 2
Prosimy dziecko aby poukładało swoje książeczki na półce w kolejności od najmniejszej do największej.
SMERFY
Zadanie 1
Na początek proponuję zabawę ruchową z piosenką „A ram sam sam”
https://www.youtube.com/watch?v=935UBEm0gg0
Zadanie 2
Praca z wierszem Żaby i bociany Z. Dmitrocy
Na wiosennej łące,
Niedaleko wody,
Bociany z żabami
Bawią się w podchody.
Żaby dobrze wiedzą,
Co bociany jedzą,
Ale się nie boją
I cicho nie siedzą...
Rzekła pierwsza żaba:
– Jestem taka słaba...
Powiedziała druga:
– Jeden do mnie mruga!..
Powiedziała trzecia:
– Dla mnie tu przyleciał!
Powiedziała czwarta:
– Jestem więcej warta...
Zaśmiała się piąta:
– To mnie się przygląda...
Na to rzekła szósta:
– Strzeżcie się oszusta!
Pierwszy bocian na to:
– Już niedługo lato...
Drugi bocian: – E tam,
Pleciesz jak poeta...
Na to trzeci bocian:
– Plecie twoja ciocia!
Zaklekotał czwarty:
– Plecie nie na żarty...
Piąty zaklekotał:
– Ale dziś spiekota...
Na to bocian szósty:
– A ja brzuch mam pusty...
Gdy tylko bociany
Do żab się zbliżają,
Mądre żabki szybko
Nurka w wodę dają...
Po wysłuchaniu utworu proszę zadać dziecku pytania dotyczące treści: Kto bawił się na zielonej łące?, Co jedzą bociany?, Co robią mądre żabki? Na koniec wykonajcie zadanie z WP2 „Bocian i żaby”.
MOTYLKI
Zadanie 1
Uważnie wysłuchaj opowiadania. Opowiedz co stało się z bohaterką utworu, a potem używając farb i gąbki namaluj łąkę pełną motyli: https://youtu.be/wuIXb58fQBA
„Nikt mnie więcej nie zobaczy” Władysław Kozłowski
Gąsienica uważała się za bardzo piękną i nie ominęła ani jednej kropli rosy, żeby się w niej nie przejrzeć.
– Ach, co to za uroda! – szeptała, oglądając ze wszystkich stron swój pospolity pyszczek i wyginając grzbiet, żeby popatrzeć na dwa złociste prążki. – Szkoda, że nikt nie zwraca na mnie uwagi! Aż raz zdarzyło się, że po
łące chodziła dziewczynka i zbierała kwiaty. Gąsienica czym prędzej wypełzła na największy kwiatek. Dziewczynka spostrzegła ją i powiedziała: – Co to za brzydactwo!
– Ach tak! – syknęła obrażona gąsienica.
– Wobec tego nikt, nigdy, nigdzie, za nic na świecie, w żadnym wypadku i w żadnych okolicznościach więcej mnie nie zobaczy! Daję na to słowo honoru uczciwej gąsienicy!
Skoro się dało słowo honoru – należy go dotrzymać, zwłaszcza kiedy się jest gąsienicą.
I gąsienica wpełzła na drzewo. Z pnia na sęczek, z sęka na gałąź, z gałęzi na gałązkę. Wyciągnęła z pyszczka jedwabną niteczkę i zaczęła się nią owijać. Snuje się niteczka, owija gąsienicę raz, drugi, trzeci, dziesiąty, setny... i wreszcie gąsienica zniknęła w miękkim jedwabnym kokonie.
– Och, jaka jestem zmęczona! – westchnęła – ale owinęłam się znakomicie.
W kokonie było ciepło... i nudno. Gąsienica ziewnęła raz, potem drugi i zasnęła. Mijał dzień za dniem. Letni wietrzyk kołysał gałązką, szeleściły cicho liście, a obrażona gąsienica spała i spała. Obudziła się wreszcie – widocznie słońce musiało mocno dogrzewać, bo w końcu upał był nieznośny.
– Muszę przewietrzyć trochę mój domek! – postanowiła i wyskrobała małe okienko w kokonie.
– Ach, jak pięknie pachną kwiaty. – Gąsienica wychyliła się nieco.
– Nikt mnie tu, wśród listków, nie zauważy, co mam sobie żałować powietrza – pomyślała.
Wychyliła się jeszcze troszeczkę, znowu troszeczkę i... wypadła ze swojej kryjówki! Ale zamiast spaść z drzewa na ziemię, uniosła się do góry. I nagle na tej samej łące zobaczyła tę samą dziewczynkę. Co za wstyd - pomyślała – że jestem brzydka, to nie moja wina, gorzej że teraz wszyscy będą mnie nazywać kłamczuchą. Dałam słowo honoru, że nikt mnie więcej nie zobaczy, i słowa nie dotrzymałam. – Hańba! – Zrozpaczona upadła na trawę. A wtedy nadbiegła dziewczynka i zawołała:
– Ach, jaki piękny!
– Czyżby to o mnie mowa? – szepnęła zdziwiona gąsienica.
– Zdaje się, że o mnie. I wierz tu ludziom! Dziś mówią tak, a jutro zupełnie inaczej. Na wszelki wypadek przejrzała się jednak w kropli rosy.
– Cóż to takiego?
– W lusterku był ktoś nieznajomy z długimi, bardzo długimi wąsami.
Wygięła grzbiet. Na grzbiecie znajdowały się dwa piękne, kolorowe skrzydła!
– Patrzcie, patrzcie, stał się cud – jestem motylem! I kolorowy motylek poszybował wysoko nad łąką, bo
przecież on nie dawał motylkowego słowa honoru, że nikt go nie ujrzy.
Pytania:
Kto przeglądał się w kropli rosy na łące?
Co stało się, gdy dziewczynka ujrzała gąsienicę?
Jak poczuła się gąsienica, gdy dziewczynka nazwała ją brzydactwem?
Gdzie zniknęła gąsienica?
Co się z nią stało?
W co się przeobraziła?
Jak zareagowała dziewczynka, gdy powtórnie ją ujrzała?
Zadanie 2
Poproś Rodzica do wspólnej zabawy w masażyk (wg B. Gawrońskiej do wiersza M. Kownackiej) . Następnie złóż obrazek pocięty na 4 - 6 części (link do pobrania):
http://funkydiva.pl/slimak-i-biedronka-kolorowanki-do-wydrukowania/#
Biedronka Maria Kownacka
Spotkała się Kasia z biedronką, (Kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa. )
obie wyszły do ogródka na słonko. (Kroczenie palcami od brzegów pleców w kierunku kręgosłupa. )
Patrzy Kasia kręci głową, (Rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa obiema rękami w tym samym kierunku )
ubrane są jednakowo: (Rysowanie ślimaczków po obu stronach kręgosłupa obiema rękami w tym samym kierunku)
obie mają sukieneczki (Stukanie palcami obu rąk po całych plecach.
czerwone w czarne kropeczki. (Stukanie palcami obu rąk po całych plecach .)
Zadanie dodatkowe: (dla 5 - latków) Zeszyt grafomotoryczny - zadanie ze str. 48 ( rysowanie owadów z użyciem lusterek; kolorowanie obrazków ) , karta pracy (4 - latki) Tropiciele - zadanie ze str. 21 (dorysowywanie kropek
biedronkom, aby miały ich tyle ile jest oczek na kostce ) .
BIEDRONKI
Zadanie 1
Wiersz ,,Orkiestra” A. Frączek
Bum, bum, bum
Tra, ta, ta
w naszym domu wciąż ktoś gra.
Antek dudni na puzonie,
naśladując wściekłe słonie,
Franek w trąbę dziko dmie,
musisz słuchać, chcesz czy nie.
Stryj Ignacy na pianinie
brzdąka gamę co godzinę.
Rock and rolla na cymbałkach
wystukuje ciocia Alka.
Ja koncerty daję w przerwach
po mistrzowsku gram na nerwach.
Rozmawiamy z dzieckiem na temat utworu, wyjaśniamy, co oznacza powiedzenie ,,Grać komuś na nerwach”.
Zadanie 2
,,Dyrygent”. Obejrzyj film, a dowiesz się na czym polega praca dyrygenta.
https://www.youtube.com/watch?v=Uy4xW1LYDag
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Pokazywanie dziecku różnych sposobów wykorzystania własnego ciała jako instrumentu. Np. kląskanie językiem, tupanie, klaskanie, gwizdanie, uderzanie rękami o uda, stukanie palcami o podłogę itp. Naśladowanie odgłosów przez dzieci. Ćwiczenia w książce strona 37. Powtarzanie rymowanki. Mówienie nazw instrumentów, który pokazuje rodzic, dzielenie nazw za rodzicem na sylaby.
Zadanie 2
Malowanie farbami na temat „Kolorowa tęcza” techniką mokre na mokrym.
https://www.youtube.com/watch?v=wb0b6pMqjt8
inspiracją do pracy może być piosenka
https://www.youtube.com/watch?v=LmBK0xFkhH4
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa matematyczna „Instrumenty i figury geometryczne”.
Pomyśl, jakie instrumenty mają kształt koła, a jakie kształt trójkąta? Wytnij nożyczkami z kartki lub gazety koła i trójkąty. Potem posprzątaj. Zainspiruje cię piosenka pt. „Piosenka o sprzątaniu domu” – Mała Orkiestra Dni Naszych.
https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
Zadanie 2
Zabawa „Masażyk”. Dziecko siedzi plecami przed rodzicem lub leży na brzuchu, swobodnie wyprostowane. Masażyk wykonują obie dłonie. Tędy płynie rzeczka - Zaczynamy od głowy rysując do pasa wijącą się rzeczkę. Tutaj idzie pani na szpileczkach – palce dłoni idą od głowy do pasa. Za nią biegły konie – obie pięści delikatnie, szybko uderzają biegnąc od głowy do pasa. A za nimi słonie – obie pięści wolniej i mocniej idą od głowy do pasa. Świeciło słoneczko – masujemy plecy. Padał drobny deszczyk – opuszki palców delikatnie uderzają o plecy dziecka. Czujesz dreszczyk? – delikatne łaskotanie w kark.
STOKROTKI
Zadanie 1
Zabawa w chowanego – „Kto gdzie mieszka”. Po obejrzeniu bajki spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:
o Jak nazywa się dom dla mrówek?
o Jak nazywa się dom dla pszczół?
o Kto zajmuje się ich budową?
o Jak należy zachowywać się w pobliżu mrowiska lub ula?
https://www.youtube.com/watch?v=bIfKHB-COuc
Zadanie 2
„Droga do mrowiska” - zadanie znajduje się w karcie pracy cz.4 str.15. Poproś rodziców o przeczytanie polecenia.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Poznanie ciekawostek o mrówkach, ich wyglądzie i zwyczajach, zwrócenie uwagi na ich pożyteczną rolę dla środowiska „Odkrywcy obserwują mrówki”.
W dniu dzisiejszym czeka na was karta pracy cz.IV, s.25
Zadanie 2
Założenie kwiatowego i ziołowego miniogrodu. Potrzebujemy doniczki z ziemią, cebulek, nasionek, sadzonek, narzędzi ogrodniczych, wodę. Rodzice wspólnie z dziećmi ustalają kolejność działań podczas sadzenia cebulek i nasionek: wsypanie ziemi do doniczki, wsadzenie cebulek, nasion ,sadzonek, podlanie, ustawienie doniczek na parapecie.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.
Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:
- krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
- lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
- miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
- małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
- zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
- kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
- dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
- konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.
****************************
Zabawa oddechowa z wiatraczkiem
Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:
- dłuuuuugo,
- krótko,
- znowu dłuuuuugo,
- krótko.
A potem:
- krótko, krótko,
- dłuuuuugo,
- krótko, krotko,
- dłuuuugo.
I jeszcze:
- dłuuuugo , dłuuuugo, krótko
- dłuuuugo, dłuuuugo, krótko
A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.
******************************
Ćwiczenia buzi i języka "Łaciata krowa"
https://www.youtube.com/watch?v=pxosB1XKbg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36ZR3dbFcBc4cuP0YzoMupuuFxua4-CDoET0DGvt_nkAtVQzLYuD6TlaQ
***********************************
"Kolorowy świat"
Dziecko nazywa przedmioty w danym kolorze, dodaje nazwy innych, które zna i które pasują do podanego koloru.
https://www.flipsnack.com/CE567EC8B7A/kolory.htm