Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

nowy 13-14PIĄTEK 15.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Wykonaj doświadczenia z kolorami, wymieszaj kolory:

  • żółty i zielony,
  • czerwony i pomarańczowy,
  • czerwony i niebieski,
  • czerwony i czarny,
  • czerwony i biały,

Zadanie 2

 

Uzupełnij pierwszą i drugą kartę pracy ze strony:

https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-kredki/mieszanie-kolorow/

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Pieniądze na zakupy’’ – prezentacja monet i banknotów znajdujących się obecnie w obiegu. Rodzic omawia nominały oraz tłumaczy ich wartość w życiu społecznym, wskazując na wartość nabywczą pieniądza. Dziecko opisuje ich wygląd oraz porównuje nominały. Po rozmowie dziecko wykonuje Kartę Pracy ze str. 31- przechodzi przez labirynt zbierając jak najwięcej monet.

,,Zabawa w sklep’’ – dziecko wciela się w rolę klienta kupując artykuły spożywcze od Rodzica- sprzedawcy, stara się operować odpowiednimi nominałami banknotów oraz monet.

 

Zadanie 2

 

Zabawa pt. ,,Delikatesy czy drogeria?’’ rodzic pisze na kartkach szyldy z nazwami różnych sklepów: spożywczy, apteka, drogeria, budowlany itp. Dziecko wycina z gazet lub ulotek reklamowych różnego typu artykuły i umieszcza pod odpowiednią nazwą sklepu. Następnie dziecko wykonuje Kartę Pracy (str.32) uzupełniając listę produktów i otaczając pętlą odpowiednie produkty.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Tropiciele karty str. 29 ,,Nasze książki” Proszę aby dziecko zrobiło zadnie z karty.

 

Zadanie 2

 

Zabawa muzyczno ruchowa. Przypominamy sobie nasze piosenki na pewno pamiętacie układ taneczny; https://www.youtube.com/watch?v=LITj8pHRlw0 Pozdrawiam.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych:

Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=BaVn-HIZkiQ

 

Zadanie 2

 

„Zielone żaby” lepienie żab z masy solnej

Do zrobienia masy solnej będzie potrzebna:

1 szklanka soli,

1 szklanka mąki,

ok. 0,5 szklanki wody.

Do miski wsypujemy sól i mąkę dokładnie mieszamy. Wodę dodajemy powoli, cały czas ugniatając ciasto. Ciasto zagniatamy tak długo aż powstanie plastyczna masa.

Gotowe figurki można pozostawić do wyschnięcia lub wypiec w piekarniku. Suszymy w temperaturze ok 120 stopni przez 2-3 godziny. Gotowe żabki malujemy na zielono.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Dzisiaj pobawimy się z żabkami, które mieszkają na łące.

Jak wiesz, żabki boją się bociana i dlatego chowają się przed nim. Weź więc do ręki maskotkę żabki (może być jakaś inna maskotka, która będzie udawała żabkę) i pomóż jej schować się przed boćkiem: schowaj żabkę pod kocem, połóż ją pod stołem, włóż ją pod bluzkę; połóż żabkę między krzesłami; schowaj ją za drzwiami połóż ją przed fotelem, połóż żabkę obok swojej biurka połóż ją po twojej prawej stronie, schowaj żabkę w torbie, połóż ją na stole, połóż żabkę przy swojej lewej nodze, schowaj ją za sobą.

 

Poskacz z żabkami przy piosence:

https://youtu.be/bSvnVcfC3-s-   uwaga, skakać należy w bok, w przód i w tył. Potrafisz tak skakać?

 

Rozłóż na podłodze 6 elementów. Mogą to być stare gazety, które naśladować będą liście nenufarów pływających po wodzie. Liście powinny leżeć w różnych odległościach od siebie. Z liścia na liść skaczą żabki. Połącz liście za pomocą skakanek lub długich sznurków. Następnie zmierz stopami odległości między wskazanymi elementami (liśćmi). Na koniec porównaj odległości i wskaż, który skok będzie najdłuższy a który najkrótszy? A może odległości są takie same?

 

Poproś Rodzica o pomoc i wytnij 9 kół z papieru (ważne by każde koło miało inny kolor i by były różnej wielkości). Wycięte koła to są żabki. Ułóż żabki w szeregu, przyjrzyj się im dokładnie, policz i powiedz: Która żaba z kolei jest np. żółta? Która żaba z kolei jest zielona? Która żaba z kolei jest czerwona? .... Jaki kolor ma dziewiąta żaba? Jaki kolor ma druga żaba? Która żaba jest największa? Która żaba jest najmniejsza? itp.

Zadanie dodatkowe: (5 - latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 8 ( wycięcie obrazków, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, naklejenie we właściwych miejscach oraz opowiedzenie ich treści – Etapy rozwoju żaby )

 

Zadanie 2

 

Zaproszę Cię teraz na gimnastykę przy muzyce. Słuchaj nagrania i dokładnie wykonuj ćwiczenia:

https://youtu.be/Q3tOW06wTBU

https://youtu.be/3OJHt-oEyTk

Dodatkowe linki do wykorzystania: Piosenka Żabie kroki :

https://youtu.be/DwwpCoM0sHg

Piosenka Bal na łące:

https://youtu.be/VL-IW-Xy0Jo

Zabawa paluszkowa Zwierzęta na łące:

https://youtu.be/MQReD1Ld1a0

Malowanie farbami Dmuchawiec:

https://youtu.be/FpvIOpciq2Y

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

Zapraszam do swobodnego tańca do muzyki, którą usłyszysz. Możesz tańczyć z apaszką, pluszakiem.

https://www.youtube.com/watch?v=gra9YiHyI7A

 

Zadanie 2

 

,,Reksio kompozytor” – bajka.

https://www.youtube.com/watch?v=MJj3sRJeFsQ

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Posłuchajcie uważnie opowiadania A. Świerszczyńskiej „Piosenka wesołych bocianów”.

Lecą bociany po niebie, pytają siwej chmury:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Chmura odpowiedziała:

– Nie wiem.

Lecą bociany po niebie, pytają zielonego lasu:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Las odpowiedział:

– Nie wiem.

Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:

– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?

Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała

się:

– Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce. Wygląda Marysia oknem.

– Kto o mnie pyta?

– To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby ci podziękować.

– A za co podziękować?

– Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.

No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.

Była to piosenka wesołych bocianów.

Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

- Kogo szukały bociany?

- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?

- Za co chciały podziękować Marysi?

- W jaki sposób podziękowały Marysi?

 

Zadanie 2

 

Obejrzyjcie krótki filmik o prawdziwych bocianach i posłuchajcie ich głosu czyli klekotania.

https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w

Jaki głos wydają bociany? ( Naśladowanie głosu bocianów) Spróbujcie razem z rodzicem lub rodzeństwem, zaśpiewać głosem bociana (czyli śpiewając sylaby kle, kle) wybraną piosenkę, którą dobrze znacie.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Zabawa konstrukcyjna „Robimy instrumenty muzyczne – grzechotka”.

 

Do wykonania pracy potrzebujemy rolkę po papierze toaletowym, garść kaszy lub ryżu, klej, kolorowy papier, nożyczki. Rolkę zaklejamy z jednej strony. Wsypujemy kaszę lub ryż. Zaklejamy z drugiej strony. Ozdabiamy kolorowym papierem według własnego pomysłu. Odstawiamy do wyschnięcia. I można na niej grać. Poniżej link do strony, jak wykonać grzechotkę z butelki:

https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk

Rozwiąż zagadkę:

Duża albo mała,

jak u słonia zwie się.

Gdy zaczynasz w nią dmuchać

melodia się niesie. (trąbka)

 

Ułóż własną zagadkę o instrumencie muzycznym.

Zadanie 2

 

Zabawa „Rodzinne muzykowanie”.

Rodzic czyta, a dziecko pokazuje:

Ja dwie ręce mam na gitarze gram,

ty dwie ręce masz, na gitarze grasz.

Ja dwie ręce mam i na skrzypcach gram,

ty dwie ręce masz i na skrzypcach grasz.

Ja dwie ręce mam na talerzach gram,

ty dwie ręce masz na talerzach grasz.

Gramy dalej na: trójkącie, na bębenku, na flecie, na trąbce, na grzechotce, na perkusji, na dzwoneczkach, na pianinie, na puzonie, na nosie, na brzuszku…

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Zabawa w żaby i bociana”- ilustrowanie ruchem treści utworu A. Świerszczyńskiej. Rodzic recytuje dziecku utwór, modulując głosem rolę każdej postaci.

 

Zabawa w żaby i bociana

ŻABY (skaczą):

Idzie żabka na spacerek,

gdzie słoneczko i wiaterek.

Skacze żabka – skik, skik, skik!

Nie dorówna żabce nikt.

BOCIAN (kroczy wolno, kiwając głową):

Idzie bocian na spacerek,

gdzie słoneczko i wiaterek.

Mówi bocian: kle, kle, kle!

Wszystkie żabki złapać chcę!

ŻABA I: Siostro żabko, kto to chodzi?

ŻABA II: To pan bocian w trawie brodzi.

ŻABY (uciekając): Uciekajmy, hyc, hyc, hyc!

Nie zobaczy bocian nic!

BOCIAN: Próżno bocian żabek szuka,

próżno długim dziobem stuka.

ŻABY: Choć tu żabek cały tłum,

nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!

BOCIAN (idzie za głosem żab, które tymczasem uciekają już gdzie indziej):

Tu słyszałem gdzieś kumkanie,

tutaj bocian was dostanie.

ŻABY (uciekają dalej):

Choć tu żabek cały tłum,

nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!

BOCIAN (ze strapioną miną):

Nic nie znajdę. To ci los!

Ze zmartwienia zwieszam nos.

Kle, kle, kle!

Anna Świrszczyńska

 

 

Zadanie 2

 

„Kwiaty w wazonie” – zadanie znajduje się w karcie pracy cz.4 str. 16. Poproś rodziców o przeczytanie polecenia.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Praca plastyczno-techniczna „Pszczoła” .

Można wykorzystać rolkę po papierze toaletowym lub innych materiałów. Dzieci tworzą figurki/sylwety pszczół z rurek po papierze toaletowym i dostępnych materiałów plastycznych. Formują i ozdabiają tułów z odwłokiem, głowę z czułkami oraz skrzydełka. Po skończonej pracy każde dziecko przedstawia swoją pszczołę, wymyślając dla niej imię.

https://youtu.be/wqwIoUeKoj0

 

Zadanie 2

 

Zabawa matematyczna „Kwiatowe rabatki”.

Dzieci wycinają 10 żółtych kwiatków oraz 10 czerwonych.

Rodzice zostają „ogrodnikami”, a dzieci – „kwiatami” na jego rabatkach. Za pomocą skakanki rodzice wyznaczają „grządkę”. Rodzic opowiada, jak wygląda jego „rabatka”. Dzieci układają kwiatki zgodnie z opisem. Przykładowy szereg: dwa kwiaty żółte, jeden czerwony, dwa żółte. Dzieci przeliczają „kwiaty” na „rabatce” . Rodzice powtarzają zabawę kilka razy, proponują nowe rytmy.

W dniu dzisiejszym czeka na was karta pracy cz.IV, s.26

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.

Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:

  • krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
  • lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
  • miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
  • małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
  • zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
  • kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
  • dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
  • konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.

****************************

 

Zabawa oddechowa z wiatraczkiem

Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:

-         dłuuuuugo,

-         krótko,

-         znowu dłuuuuugo,

-         krótko.

A potem:

-         krótko, krótko,

-         dłuuuuugo,

-         krótko, krotko,

-         dłuuuugo.

I jeszcze:

-         dłuuuugo , dłuuuugo, krótko

-         dłuuuugo, dłuuuugo, krótko

A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

 

******************************

 

Ćwiczenia buzi i języka "Łaciata krowa"

https://www.youtube.com/watch?v=pxosB1XKbg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36ZR3dbFcBc4cuP0YzoMupuuFxua4-CDoET0DGvt_nkAtVQzLYuD6TlaQ

 

***********************************

 

"Kolorowy świat"

Dziecko nazywa przedmioty w danym kolorze, dodaje nazwy innych, które zna i które pasują do podanego koloru.

https://www.flipsnack.com/CE567EC8B7A/kolory.htm

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.