Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1134
PIĄTEK 15.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Wykonaj doświadczenia z kolorami, wymieszaj kolory:
- żółty i zielony,
- czerwony i pomarańczowy,
- czerwony i niebieski,
- czerwony i czarny,
- czerwony i biały,
Zadanie 2
Uzupełnij pierwszą i drugą kartę pracy ze strony:
https://eduzabawy.com/materialy-tematyczne-do-druku/dzien-kredki/mieszanie-kolorow/
MISIE
Zadanie 1
,,Pieniądze na zakupy’’ – prezentacja monet i banknotów znajdujących się obecnie w obiegu. Rodzic omawia nominały oraz tłumaczy ich wartość w życiu społecznym, wskazując na wartość nabywczą pieniądza. Dziecko opisuje ich wygląd oraz porównuje nominały. Po rozmowie dziecko wykonuje Kartę Pracy ze str. 31- przechodzi przez labirynt zbierając jak najwięcej monet.
,,Zabawa w sklep’’ – dziecko wciela się w rolę klienta kupując artykuły spożywcze od Rodzica- sprzedawcy, stara się operować odpowiednimi nominałami banknotów oraz monet.
Zadanie 2
Zabawa pt. ,,Delikatesy czy drogeria?’’ rodzic pisze na kartkach szyldy z nazwami różnych sklepów: spożywczy, apteka, drogeria, budowlany itp. Dziecko wycina z gazet lub ulotek reklamowych różnego typu artykuły i umieszcza pod odpowiednią nazwą sklepu. Następnie dziecko wykonuje Kartę Pracy (str.32) uzupełniając listę produktów i otaczając pętlą odpowiednie produkty.
KRASNALE
Zadanie 1
Tropiciele karty str. 29 ,,Nasze książki” Proszę aby dziecko zrobiło zadnie z karty.
Zadanie 2
Zabawa muzyczno ruchowa. Przypominamy sobie nasze piosenki na pewno pamiętacie układ taneczny; https://www.youtube.com/watch?v=LITj8pHRlw0 Pozdrawiam.
SMERFY
Zadanie 1
Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych:
Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=BaVn-HIZkiQ
Zadanie 2
„Zielone żaby” lepienie żab z masy solnej
Do zrobienia masy solnej będzie potrzebna:
1 szklanka soli,
1 szklanka mąki,
ok. 0,5 szklanki wody.
Do miski wsypujemy sól i mąkę dokładnie mieszamy. Wodę dodajemy powoli, cały czas ugniatając ciasto. Ciasto zagniatamy tak długo aż powstanie plastyczna masa.
Gotowe figurki można pozostawić do wyschnięcia lub wypiec w piekarniku. Suszymy w temperaturze ok 120 stopni przez 2-3 godziny. Gotowe żabki malujemy na zielono.
MOTYLKI
Zadanie 1
Dzisiaj pobawimy się z żabkami, które mieszkają na łące.
Jak wiesz, żabki boją się bociana i dlatego chowają się przed nim. Weź więc do ręki maskotkę żabki (może być jakaś inna maskotka, która będzie udawała żabkę) i pomóż jej schować się przed boćkiem: schowaj żabkę pod kocem, połóż ją pod stołem, włóż ją pod bluzkę; połóż żabkę między krzesłami; schowaj ją za drzwiami połóż ją przed fotelem, połóż żabkę obok swojej biurka połóż ją po twojej prawej stronie, schowaj żabkę w torbie, połóż ją na stole, połóż żabkę przy swojej lewej nodze, schowaj ją za sobą.
Poskacz z żabkami przy piosence:
https://youtu.be/bSvnVcfC3-s- uwaga, skakać należy w bok, w przód i w tył. Potrafisz tak skakać?
Rozłóż na podłodze 6 elementów. Mogą to być stare gazety, które naśladować będą liście nenufarów pływających po wodzie. Liście powinny leżeć w różnych odległościach od siebie. Z liścia na liść skaczą żabki. Połącz liście za pomocą skakanek lub długich sznurków. Następnie zmierz stopami odległości między wskazanymi elementami (liśćmi). Na koniec porównaj odległości i wskaż, który skok będzie najdłuższy a który najkrótszy? A może odległości są takie same?
Poproś Rodzica o pomoc i wytnij 9 kół z papieru (ważne by każde koło miało inny kolor i by były różnej wielkości). Wycięte koła to są żabki. Ułóż żabki w szeregu, przyjrzyj się im dokładnie, policz i powiedz: Która żaba z kolei jest np. żółta? Która żaba z kolei jest zielona? Która żaba z kolei jest czerwona? .... Jaki kolor ma dziewiąta żaba? Jaki kolor ma druga żaba? Która żaba jest największa? Która żaba jest najmniejsza? itp.
Zadanie dodatkowe: (5 - latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 8 ( wycięcie obrazków, ułożenie ich w odpowiedniej kolejności, naklejenie we właściwych miejscach oraz opowiedzenie ich treści – Etapy rozwoju żaby )
Zadanie 2
Zaproszę Cię teraz na gimnastykę przy muzyce. Słuchaj nagrania i dokładnie wykonuj ćwiczenia:
Dodatkowe linki do wykorzystania: Piosenka Żabie kroki :
Piosenka Bal na łące:
Zabawa paluszkowa Zwierzęta na łące:
Malowanie farbami Dmuchawiec:
BIEDRONKI
Zadanie 1
Zapraszam do swobodnego tańca do muzyki, którą usłyszysz. Możesz tańczyć z apaszką, pluszakiem.
https://www.youtube.com/watch?v=gra9YiHyI7A
Zadanie 2
,,Reksio kompozytor” – bajka.
https://www.youtube.com/watch?v=MJj3sRJeFsQ
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Posłuchajcie uważnie opowiadania A. Świerszczyńskiej „Piosenka wesołych bocianów”.
Lecą bociany po niebie, pytają siwej chmury:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Chmura odpowiedziała:
– Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają zielonego lasu:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Las odpowiedział:
– Nie wiem.
Lecą bociany po niebie, pytają wesołej rzeczki:
– Kle, kle, kle! Gdzie mieszka Marysia, co ma zadarty nosek?
Rzeczka zaszumiała, zaświeciła, zaśmiała
się:
– Znam Marysię. Co dzień przychodzi z piłką kąpać się w mojej wodzie. Mieszka w tym domu na górce. Wygląda Marysia oknem.
– Kto o mnie pyta?
– To my, białe bociany z czerwonymi nogami. Przyleciałyśmy, żeby ci podziękować.
– A za co podziękować?
– Za to, żeś w zeszłym roku wyleczyła naszego brata bociana, kiedy złamał jedną ze swoich czerwonych nóg i był bardzo chory.
No i wszystkie bociany stanęły wkoło i zaśpiewały piękną piosenkę, jakiej ludzkie ucho jeszcze nie słyszało.
Była to piosenka wesołych bocianów.
Chcecie ją poznać? Zapytajcie Marysi z zadartym noskiem.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
- Kogo szukały bociany?
- Kogo pytały o Marysię z zadartym noskiem?
- Za co chciały podziękować Marysi?
- W jaki sposób podziękowały Marysi?
Zadanie 2
Obejrzyjcie krótki filmik o prawdziwych bocianach i posłuchajcie ich głosu czyli klekotania.
https://www.youtube.com/watch?v=nZ8DJa4Oc8w
Jaki głos wydają bociany? ( Naśladowanie głosu bocianów) Spróbujcie razem z rodzicem lub rodzeństwem, zaśpiewać głosem bociana (czyli śpiewając sylaby kle, kle) wybraną piosenkę, którą dobrze znacie.
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa konstrukcyjna „Robimy instrumenty muzyczne – grzechotka”.
Do wykonania pracy potrzebujemy rolkę po papierze toaletowym, garść kaszy lub ryżu, klej, kolorowy papier, nożyczki. Rolkę zaklejamy z jednej strony. Wsypujemy kaszę lub ryż. Zaklejamy z drugiej strony. Ozdabiamy kolorowym papierem według własnego pomysłu. Odstawiamy do wyschnięcia. I można na niej grać. Poniżej link do strony, jak wykonać grzechotkę z butelki:
https://www.youtube.com/watch?v=bpcYsyYDUZk
Rozwiąż zagadkę:
Duża albo mała,
jak u słonia zwie się.
Gdy zaczynasz w nią dmuchać
melodia się niesie. (trąbka)
Ułóż własną zagadkę o instrumencie muzycznym.
Zadanie 2
Zabawa „Rodzinne muzykowanie”.
Rodzic czyta, a dziecko pokazuje:
Ja dwie ręce mam na gitarze gram,
ty dwie ręce masz, na gitarze grasz.
Ja dwie ręce mam i na skrzypcach gram,
ty dwie ręce masz i na skrzypcach grasz.
Ja dwie ręce mam na talerzach gram,
ty dwie ręce masz na talerzach grasz.
Gramy dalej na: trójkącie, na bębenku, na flecie, na trąbce, na grzechotce, na perkusji, na dzwoneczkach, na pianinie, na puzonie, na nosie, na brzuszku…
STOKROTKI
Zadanie 1
„Zabawa w żaby i bociana”- ilustrowanie ruchem treści utworu A. Świerszczyńskiej. Rodzic recytuje dziecku utwór, modulując głosem rolę każdej postaci.
Zabawa w żaby i bociana
ŻABY (skaczą):
Idzie żabka na spacerek,
gdzie słoneczko i wiaterek.
Skacze żabka – skik, skik, skik!
Nie dorówna żabce nikt.
BOCIAN (kroczy wolno, kiwając głową):
Idzie bocian na spacerek,
gdzie słoneczko i wiaterek.
Mówi bocian: kle, kle, kle!
Wszystkie żabki złapać chcę!
ŻABA I: Siostro żabko, kto to chodzi?
ŻABA II: To pan bocian w trawie brodzi.
ŻABY (uciekając): Uciekajmy, hyc, hyc, hyc!
Nie zobaczy bocian nic!
BOCIAN: Próżno bocian żabek szuka,
próżno długim dziobem stuka.
ŻABY: Choć tu żabek cały tłum,
nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
BOCIAN (idzie za głosem żab, które tymczasem uciekają już gdzie indziej):
Tu słyszałem gdzieś kumkanie,
tutaj bocian was dostanie.
ŻABY (uciekają dalej):
Choć tu żabek cały tłum,
nic nie znajdziesz – kum, kum, kum!
BOCIAN (ze strapioną miną):
Nic nie znajdę. To ci los!
Ze zmartwienia zwieszam nos.
Kle, kle, kle!
Anna Świrszczyńska
Zadanie 2
„Kwiaty w wazonie” – zadanie znajduje się w karcie pracy cz.4 str. 16. Poproś rodziców o przeczytanie polecenia.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Praca plastyczno-techniczna „Pszczoła” .
Można wykorzystać rolkę po papierze toaletowym lub innych materiałów. Dzieci tworzą figurki/sylwety pszczół z rurek po papierze toaletowym i dostępnych materiałów plastycznych. Formują i ozdabiają tułów z odwłokiem, głowę z czułkami oraz skrzydełka. Po skończonej pracy każde dziecko przedstawia swoją pszczołę, wymyślając dla niej imię.
Zadanie 2
Zabawa matematyczna „Kwiatowe rabatki”.
Dzieci wycinają 10 żółtych kwiatków oraz 10 czerwonych.
Rodzice zostają „ogrodnikami”, a dzieci – „kwiatami” na jego rabatkach. Za pomocą skakanki rodzice wyznaczają „grządkę”. Rodzic opowiada, jak wygląda jego „rabatka”. Dzieci układają kwiatki zgodnie z opisem. Przykładowy szereg: dwa kwiaty żółte, jeden czerwony, dwa żółte. Dzieci przeliczają „kwiaty” na „rabatce” . Rodzice powtarzają zabawę kilka razy, proponują nowe rytmy.
W dniu dzisiejszym czeka na was karta pracy cz.IV, s.26
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.
Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:
- krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
- lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
- miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
- małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
- zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
- kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
- dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
- konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.
****************************
Zabawa oddechowa z wiatraczkiem
Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:
- dłuuuuugo,
- krótko,
- znowu dłuuuuugo,
- krótko.
A potem:
- krótko, krótko,
- dłuuuuugo,
- krótko, krotko,
- dłuuuugo.
I jeszcze:
- dłuuuugo , dłuuuugo, krótko
- dłuuuugo, dłuuuugo, krótko
A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.
******************************
Ćwiczenia buzi i języka "Łaciata krowa"
https://www.youtube.com/watch?v=pxosB1XKbg&feature=youtu.be&fbclid=IwAR36ZR3dbFcBc4cuP0YzoMupuuFxua4-CDoET0DGvt_nkAtVQzLYuD6TlaQ
***********************************
"Kolorowy świat"
Dziecko nazywa przedmioty w danym kolorze, dodaje nazwy innych, które zna i które pasują do podanego koloru.
https://www.flipsnack.com/CE567EC8B7A/kolory.htm