Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.

ewa myszWTOREK 19.05.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Uważniej obejrzyj film:

https://www.youtube.com/watch?v=uiH3OcmEYDU

Opowiedz, czym różni się małpa od słonia.

 

Zadanie 2

 

Naucz się rysować słonia według wskazówek Lulusia

https://www.youtube.com/watch?v=a8dYxr7AOvM

albo z pomocą rodzica zrób zabawkę w kształcie słonia

https://www.youtube.com/watch?v=HPOL8CtdFWA

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

„Kartki z kalendarza” - prezentacja kalendarza, rozmowa związana z rytmiczną organizacją czasu (np. rano – śniadanie, południe- obiad, wieczór – kolacja). Przypomnienie nazw pór roku, miesięcy oraz dni tygodnia.

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str. 35. Prezentacja zapisu małej i wielkiej litery ,,Z’’- Rodzic pisze litery lub pokazuje gotowe w gazecie, książce itp. Po poznaniu zapisu literowego głoski ,,Z’’ dziecko stara się wypełnić kartę pracy – dostrzega i opisuje istotne różnice w wyglądzie i przeznaczeniu różnych zegarów oraz wymienia wyrazy, w których na początku i na końcu słychać poznaną głoskę.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Praca z Książką Wyprawka 2, nr. 22 – Malowanie i sklejanie motylka.

 

Zadanie 2

 

„Wysoko - nisko” – Proszę przygotować sylwetę motyla (może to być motyl, z poprzedniego zadania, ilustracja motyla, zabawka itd.), chwytamy go i prowadzimy jego lot, lecąc nisko przy podłodze zadając pytanie Motyl lata nisko czy wysoko? Następnie wykonujemy takie same ćwiczenie tylko wysoko przy suficie i znów zadajemy pytanie Motyl lata nisko czy wysoko? Na koniec prosimy dziecko, aby prowadziło ręką motyla według instrukcji rodzica, lub starszego rodzeństwa (nakierowujemy słownie czy motyl ma lecieć nisko czy wysoko).

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Dzisiejszy dzień proponuję zacząć od ćwiczenia oddechowego. Potrzebne będą do niego płatki kwiatków wycięte z papieru i słomka. Dziecko dmucha przez słomkę na płatki kwiatów rozsypane na dywanie.

 

 

Zadanie 2

 

Druga propozycja to piosenka:„Dziękuje mamo, dziękuje tato”.

 

Uczyliście mnie chodzić, uczyliście mnie mówić,

jak się zachowywać

jak zwracać się do ludzi.

Ja mogę na Was liczyć,

wiem że mi pomożecie

najlepszych mam rodziców

na całym wielkim świecie.

 

Ref:

Dziękuje mamo, dziękuje tato

za każdą zimę, za każde lato

dziękuje mamo, dziękuje tato

za to że macie dla mnie czas

bardzo kocham Was!

 

A najpiękniejsze chwilę

są kiedy mnie tulicie

dajecie mi buziaki

idziemy tak przez życie

co mogę dla Was zrobić?

jak mogę się odwdzięczyć?

jesteście w moim sercu

będziecie w mej pamięci

 

Ref: Dziękuje mamo, dziękuje tato….

 

https://www.youtube.com/watch?v=j09kDRPi3tE

 

Po wysłuchaniu piosenki porozmawiajcie z dzieckiem na jej temat. Zapytajcie dla kogo jest piosenka?, Czego rodzice nauczyli dzieci? A za co dzieci dziękują mamie i tacie?

 

Na koniec poproście dziecko o dokończenie zdań.

Moi rodzice są kochani, bo...

Lubię być w domu, bo...

Pomagam rodzicom w..

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj opowiadania czytanego przez Rodzica. Opowiedz, jakie zawody wykonuje mama Tereski, Jureczka i Zosi? Dlaczego Ania, co tydzień mówiła, że jej mama wykonuje inny zawód? Czy wiesz czym zajmują się Twoi Rodzice? Jak nazywają zawody, które wykonują? Porozmawiaj z Mamą i Tatą o ich pracy.

 

Tajemnicza mama

Mira Jaworczakowa

 

Mama Tereski jest inżynierem, można ją czasem zobaczyć, jak rozmawia z robotnikami przy budowie nowego domu na rogu ulicy. Mama Jureczka pracuje w pralni, mama Zosi leczy chore dzieci, a mama Ani… no, właśnie, nie można wcale dogadać się z Anią, kim jest jej mama.

– W zeszłym tygodniu była stewardessą w samolocie – powiedziała Ania.

– I latała? – krzyknęli chłopcy. – Dokąd latała? Do Chin? Do Ameryki?

– Nie. – pokręciła głową Ania. – Wcale nie latała.

Dziwny jakiś samolot, który nigdzie nie lata.

– To może w tym tygodniu poleci? – zapytali jeszcze.

– W tym tygodniu? Skąd. Teraz mama jest nauczycielką.

Zdziwili się, ale nic nie powiedzieli. A po jakimś czasie okazało się, że mama Ani już nie jest nauczycielką, tylko pielęgniarką w szpitalu.

– Ojej! – Nie mogli tego pojąć w przedszkolu. – Twoja mama, Aniu, strasznie często zmienia pracę. Ania roześmiała się. – Wcale nie, ale moja mama może być wszystkim.

– Nieprawda – orzekli chłopcy. – Zmyślasz i tyle.

– Tere-fere! – dodały dziewczynki. – Pewnie, że zmyśla.

Kiedyś oglądali razem książki z obrazkami. Obrazki były śliczne, na jednym – królowa z bajki w zielonej sukni, w koronie złotej na głowie.

– O! – zawołała Ania. – Moja mama też ma taką!

Teraz już wszyscy pukali się w czoło, patrząc na Anię. Nawet wyobrazić sobie nie można, żeby mama Ani biegła na przykład rano do tramwaju w takiej długiej, fałdzistej sukni. Zaczęli się kłócić. Całe szczęście, że pani właśnie nadeszła. Powiedziała, że wszyscy pójdą jutro do teatru. Więc zamiast dalszej kłótni wybuchła radość i zapomnieli o Ani. Na przedstawieniu najbardziej podobała się wszystkim królowa.

– Taka śliczna, taka dobra – zachwycały się dziewczynki.

Ania uśmiechała się bardzo zadowolona.

– Zawsze jest bardzo dobra – powiedziała nagle.

– Zawsze? Skąd wiesz? Ta aktorka, która grała królową…

– To moja mama – wyjaśniła po prostu Ania.

 

Zadanie 2

 

Do wykonania zadania potrzebne będą np. klocki, które posłużą Ci jako liczmany. Przeliczaj elementy dokładając lub zabierając klocki. Podaj prawidłowe rozwiązania:

- Jaś bardzo lubi banany. Mama naszykowała na talerzyku 5 bananów. Jaś zjadł dwa banany. Ile bananów zostało?

- Ola ma 5 lat, a Kasia 6. Kto ma więcej lat?

- Dzieci sprzątają klocki, Staś włożył do pudełka 3 klocki, Marysia 2 a Hubert tylko 1. Ile razem jest klocków w pudełku?

- Wiewiórka niosła do dziupli 8 orzechów. Po drodze zgubiła 2 orzechy. Ile orzechów zostało wiewiórce?

- Niedźwiedź miał 4 słoiki miodu. Dodatkowo dostał od przyjaciela jeszcze 3 słoiki. Ile słoików miodu ma teraz niedźwiedź ?

Zadanie dodatkowe:

- (4-latki) przelicz kropki i pokoloruj gąsienicę:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/06/Karta-pracy-2.pdf (przeliczanie, rozpoznawanie kolorów)

- karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 10 (rysownie prezentu dla mamy, liczenie i rysowanie po śladzie kwiatów).

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Film edukacyjny ,,Emocje dla dzieci – smutek”. Oglądamy film i rozmawiamy o tym, kiedy jesteśmy smutni (zgubiona zabawka, rozbite kolano, gdy tęsknię za mamą) i ustalamy co można zrobić, aby przegonić smutki.

https://www.youtube.com/watch?v=GFZIqla4aEQ

 

Zadanie 2

 

Tańczymy wesoły taniec do piosenki ,,Złość to straszny zwierz”.

https://www.youtube.com/watch?v=G8Gv1sC3d3k

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Poznanie wybranych kwiatów łąkowych. Rodzic mówi rymowankę i pokazuje obrazki przedstawiające wymienione kwiatki.

 

Rosną na łące kwiatów tysiące:

czerwone maki, niebieskie chabry,

jaskry żółte jak słońce

i stokrotki pachnące.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Mak_polny#/media/Plik:Field_poppy_(Papaver_rhoeas)_in_meadow.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Chaber_b%C5%82awatek#/media/Plik:Chabry_b%C5%82awatki.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaskier#/media/Plik:Californiabuttercup.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Stokrotka#/media/Plik:Bellis_perennis,_Daisy,_Madeliefje.jpg

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenia w liczeniu „Wiosna na łące”. Dziecko wspólnie z rodzicem przygotowuje łąkę. Z zielonej bibuły wykonują trawę. Z kolorowego papieru kwiaty: cztery maki, trzy chabry, dwa jaskry i trzy stokrotki. (Wzór wyglądu kwiatów powyżej). Zadaniem dziecka jest policzyć kwiaty i odpowiedzieć na pytania:

- Ile jest maków?

-Ile jest chabrów?

-Ile jest jaskrów i stokrotek?

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Nauka „Piosenki o beksie”.

Czeka nas dzisiaj nie lada gratka,

bo w tej piosence będzie zagadka.

Jak się nazywa osoba,

która płacze jak ciemna chmura?

Płacze, gdy każą umyć jej szyję.

Płacze, gdy chudnie, płacze, gdy tyje.

Płacze, gdy zrobi w zeszycie kleksa.

Jak się nazywa – Bekasa.

 

Ref.: Beksa to jest taka dama,

co bez przerwy robi dramat.

Zawsze nie tak, zawsze źle.

Beksa ciągle mówi be.

Beksa to jest taka pani,

co się nie uśmiechnie za nic.

Nie ma mowy, nie ma nie.

Beksa ciągle mówi be.

 

Czeka nas dzisiaj trudne zadanie.

Jak wygnać z beksy to jej płakanie?

Jaką tu radę znaleźć dla beksy,

uśmiech tu jest najlepszy.

Bekso, spróbuj, a zobaczysz,

ile uśmiech w życiu znaczy.

 

Tylko ten się czuje źle,

kto bez przerwy mówi be.

Bekso, nie rób takiej miny,

bo się w końcu obrazimy.

Bekso, tak prosimy cię,

przestań wreszcie mówić be.

 

https://www.youtube.com/watch?v=PeYcxLa31hY

Dziecko słucha piosenki, powtarza słowa w rytm melodii piosenki, podejmuje próbę śpiewu. Można wykonać inscenizację do piosenki.

Zadanie 2

 

Formułowanie odpowiedzi na pytanie „Co zrobić, gdy chce mi się płakać?” na podstawie doświadczeń dzieci oraz słów poznanej piosenki.

Proszę porozmawiać z dzieckiem na temat płaczu. Zadać pytania: Z jakiego powodu czasem płaczesz? Co wtedy robią twoi rodzice, rodzeństwo, babcia, dziadek? Czy radzisz sobie z płaczem? Kiedy przestajesz płakać? Co lub kto ci w tym pomaga? Czy płacz jest nam czasem trochę potrzebny? Kiedy? Dlaczego? Jak się nazywa osoba, która bardzo często płacze bez powodu? Jak my możemy pomóc takiej osobie?

Proszę przeczytać drugą zwrotkę „Piosenki o beksie”.

Jaką radę daje beksie piosenka? Ta rada jest dobra dla każdego, aby odzyskać dobry humor.

Zabawa z piosenką.

Proszę słuchać piosenki, gdy usłyszycie słowo „beksa” przybijcie sobie piątkę i uśmiechnijcie się.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Wiersz pt. „Krawcowa” – I. Salach. Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.

 

Kłopot wielki,

bo pętelki poplątały nici moje,

a tu jeszcze tyle pracy

nad dużym wykrojem.

 

Już nożyczki idą w ruch,

igła z nitką są gotowe,

moim lalkom dziś uszyję

eleganckie stroje nowe.

 

Jeszcze nie potrafię sama,

a więc kroi moja mama.

I już z formy wykrojona

nowa suknia wymarzona.

 

Być krawcową – trudna rzecz.

Wielką wprawę trzeba mieć.

Suknię lalce mierzy mama,

kiedyś ją uszyję sama.

Pytania:

– Czym zajmuje się krawcowa?

– Jakich rzeczy potrzebuje do szycia?

– Co może uszyć krawcowa?

 

 

Zadanie 2

 

„Duży – większy, mały – mniejszy” – klasyfikowanie naczyń kuchennych według wielkości. Rodzic prezentuje dziecku naczynia kuchenne, np. miseczki lub talerzyki różnej wielkości. Opowiada dziecku krótką historyjkę o misiach, przedstawiając ich sylwety lub maskotki. Były sobie trzy misie: tata, mama i synek. Tata miś był duży i potężny, mama mniejsza i drobniejsza od taty, a synek – najmniejszy. Za każdym razem, gdy siadali do posiłków, mama zjadała dużą porcję, tata większą od mamy, a synek mniejszą niż mama i tata. Rodzic prosi dziecko, aby wśród zgromadzonych przedmiotów odnalazł naczynia należące do taty, mamy i synka, i rozłożył je, dzieląc na grupy. Wspólnie z dzieckiem porównuje ich wielkość, np. Miska mamy jest mniejsza niż taty. Miska taty jest większa niż synka. Dziecko wybiera sobie jeden przedmiot i opisuje go w podobny sposób. Następnie rodzic wskazuje jedno naczynie i określa jego wielkość. Zadaniem dziecka jest wskazanie i nazwanie innych naczyń za pomocą określeń: większy, mniejszy.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

„Straż pożarna”- opowieść ruchowa z ćwiczeniami ortofonicznymi. Dziecko przedstawia za pomocą ruchu, gestu i wyrazów dźwiękonaśladowczych opowiadanie rodzica: Strażacy wyruszają do gaszenia pożaru, (dziecko naśladuje wycie syreny strażackiej : eee-ooo, eee-ooo, eee-ooo). Szybko dojeżdżają na miejsce i wyskakują z wozu( podskakują i wołają: Hop!). Rozwijają węże gaśnicze ( wykonują „młynek” dłońmi) i gaszą pożar strumieniami wody ( kierują wylot wyimaginowanej sikawki na „płomienie” i syczą: śśśśśśś). Wkrótce udaje im się ugasić ogień ( syczą: psss ,psss). Wszyscy się cieszą (wołają: Hura!), że niebezpieczeństwo minęło.

 

Zadanie 2

 

„Poznajemy litery"- litera H h. : Zapoznanie z obrazem graficznym litery h, https://images.app.goo.gl/toQAMAjXnPNReots9

Podziel wspólnie z rodzicem następujące wyrazy na sylaby: hamak, hełm, harfa, hałas, huk, harmider, tupnij tyle razy ile jest sylab w wyrazach. Wykonaj karty pracy s. 28 i 29

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia buzi i języka z Pszczółką Mają

https://www.facebook.com/gabinetlogosens/photos/a.226987331522251/529838804570434/?type=3&theater

 

*************************

 

Zabawa usprawniająca narządy mowy Zaczarowane zwierzątka.

Wyobraź sobie, że zamieniasz się w kolejno wymienione zwierzę i naśladujesz je:

  • krokodyl - otwierasz szeroko buzię;
  • lew - otwierasz szeroko buzię i wykrzykujesz „łaaa”;
  • miś - mruczysz „mmmm…” (usta masz zamknięte, wargi zbliżone);
  • małpka - wypychasz dolną a potem górną wargę językiem,
  • zajączek - wciągasz policzki do jamy ustnej, policzki ściśle przylegają do łuków zębowych, wargi tworzą „zajęczy pyszczek”;
  • kotek - oblizujesz wargi, dotykasz czubkiem języka wargi górnej i dolnej;
  • dzięcioł - stukasz koniuszkiem języka w podniebienie za górnymi zębami;
  • konik – kląskasz językiem naśladując odglosy kopyt.

****************************

 

Zabawa oddechowa z wiatraczkiem

Weź do ręki wiatraczek i dmuchaj na niego tak by wprawić go w ruch. Pamiętaj o prawidłowym torze oddechowym tzn. gdy nabierasz powietrze, rób to przez nos przy zamkniętej buzi. Wydychaj powietrze ustami. Najpierw dmuchaj:

-         dłuuuuugo,

-         krótko,

-         znowu dłuuuuugo,

-         krótko.

A potem:

-         krótko, krótko,

-         dłuuuuugo,

-         krótko, krotko,

-         dłuuuugo.

I jeszcze:

-         dłuuuugo , dłuuuugo, krótko

-         dłuuuugo, dłuuuugo, krótko

A na koniec zabawy dmuchaj tak długo aż Rodzic odliczając „od tyłu” – dojdzie do zera np. trzy, dwa, jeden, zero.

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.