Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 1 gość oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1744
ŚRODA 20.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Obejrzyj bajkę o wizycie Kulfona w zoo
https://www.youtube.com/watch?v=ZYdfmA2l8ns
Opowiedz o zachowaniu Kulfona. Powiedz jak należy zachowywać się podczas zwiedzania zoo.
Zadanie 2
Posłuchaj i naucz się śpiewać piosenkę: https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
MISIE
Zadanie 1
Gimnastyka z piosenką:
https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
https://www.youtube.com/watch?v=OFYKw2GWgmg
https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
Rozmowa na temat wpływu aktywności fizycznej i ćwiczeń gimnastycznych na kondycję i zdrowie każdego człowieka. Uświadomienie potrzeby systematyczności ćwiczeń gimnastycznych oraz wiary we własne możliwości. Rozmowa o sportowcach odnoszących sukcesy na olimpiadzie , przypomnienie nazw kontynentów oraz przyporządkowanych do nich kolorów kół olimpijskich : Europa – koło niebieskie, Afryka- czarne, Ameryka- czerwone, Azja – żółte, Australia – zielone.
Zadanie 2
,,Polscy sportowcy’’ – wspólne szukanie informacji o sportowcach (internet, czasopisma, książki), podkreślenie znaczenia zawodów sportowych z udziałem osób niepełnosprawnych:
https://www.youtube.com/watch?v=3LQcMbmVNaY
https://www.youtube.com/watch?v=_oXIdPoSLlE
https://www.youtube.com/watch?v=94_8x9Fv8fA
Karta Pracy str. 36 – dziecko doskonali umiejętności klasyfikacyjne podczas wyodrębniania zbiorów tematycznych.
KRASNALE
Zadanie 1
Łąka – osłuchanie z wierszem
Leci siwa mgła do góry,
wnet się zmieni w ciemne chmury.
Pada deszczyk prosto z nieba,
tego nam tu było trzeba.
Rośnie trawa, ile zdoła,
kwitną kwiaty, pachną zioła.
Obudziły się biedronki,
pszczoły, trzmiele oraz bąki.
Frunie motyl pod niebiosy,
żabie chóry ćwiczą głosy.
Środkiem łąki bociek człapie,
zmykaj żabko, bo cię złapie.
Po wysłuchaniu utworu zadajemy dzieciom pytania: Co pada z chmur? Czy deszczyk jest nam potrzebny? Dlaczego deszczyk jest nam potrzebny? Czy zwierzątkom potrzebny jest deszczyk?
Zadanie 2
„Biedronka” – praca plastyczna – przygotowujemy: czerwony talerzyk (może być biały, pomalowany farbkami na czerwono) oraz gotowe elementy wycięte z czarnego, białego i czerwonego papieru. Wykonujemy biedronkę według kolejnych etapów:
– Na środku czerwonego talerzyka przyklejamy pasek czarnego papieru;
– Przyklejamy czarną głowę biedronki;
– Przyklejamy na głowie – oczy, usta;
– Przyklejamy na skrzydełkach kropki – po tyle samo na każdym skrzydle;
– Od spodu talerzyka przyklejamy nóżki.
Wzór: https://ekodziecko.com/wp-content/uploads/2013/09/DSC05760.JPG
SMERFY
Zadanie 1
Pierwsza propozycja to zabawa " Prawda czy fałsz". Zadajcie dziecku pytania, a ono jeśli zdanie jest prawdziwe niech klaśnie w rączki. Przykłady: …ryby pływają w stawie, …żaba jest w różowe paski, …żaby skaczą po trawie, …ślimaki to ogromne zwierzaki, …dzięcioł stuka w korę drzewa i robaki z niej wybiera, …maki to kolorowe ptaki, …kiedy świeci słońce, jest ciepło na łące
Zadanie 2
Zabawa „Rodzinka jak ta” – zadaniem dziecka jest ułożyć taką samą rodzinę, jak rodzina zaprezentowana przez rodzica. Rodzinki mogą tworzyć szeregi koralików, kolorowych patyczków czy figur geometrycznych, w zależności od tego, co macie w domu. Po zakończeniu zabawy dajcie dziecku do wykonania zadanie z WP2, 24. Zadaniem dziecka jest wypchnięcie elementów i przyklejenie ich we właściwych miejscach. Ramkę może ozdobić dowolnie.
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki pt.: Uściskam Mamę. Odpowiedz na pytania zamieszczone poniżej.
Naucz się słów piosenki na pamięć i zaśpiewaj ją swojej Mamie:
https://www.youtube.com/watch?v=18OLc-h_FhI
Uściskam Mamę
muzyka: J. Piątkowski
słowa: E Buczyńska
Ref: Na dobry dzień wspaniały przepis znam.
Uściskam mamę i buziaczka dam.
Przegonię chmury i otworzę słonku drzwi.
I już humorek murowany mam.
Mama mnie dobrze zna,
o łakomczuszka dba.
Kisiel gotuje, piecze tort.
Mniam, mniam. I wszystko gra.
Ref: Na dobry dzień ....
Mama się cieszy gdyż,
przyszedł od wróżki list.
W nim zaproszenie jest na bal
więc się stroimy dziś.
Ref.: Na dobry dzień ....
Mama wygląda tak
jak najpiękniejszy kwiat.
Jak piękna róża, piękny bez,
jak piękny polny mak
Odpowiedz na pytania:
- Jaki jest przepis na wspaniały dzień z mamą?
- Jakie dobrze rzeczy gotuje mama?
- Co było w liście od wróżki?
- Jak wyglądała mama?
Zadanie 2
Wykonaj świecznik ze słoika i wręcz go w prezencie dla Mamy i Taty. Obejrzyj linki z gotowymi świecznikami. Wybierz taki, który według Ciebie jest najładniejszy i zrób taki sam. Do pracy przydadzą Ci się: słoik, świeczka, kolorowe farbki, klej, nożyczki, sznurek, guziki, kolorowe tasiemki, piasek lub kamienie.
Przykłady świeczników:
świecznik ozdabiany guzikami
https://silesiadzieci.pl/sites/default/files/styles/skrot_duzy/public/images/8577425962_d89fdc2b47_b.jpg?itok=io0hIZf6&c=f956409dba4e1d10915ecd7cdfcba3ae
świecznik ozdabiany kolorowymi tasiemkami
https://ecsmedia.pl/c/wykonaj-swiateczne-lampiony-dodaj-wnetrzom-magicznego-blaskuartilce.horizontal.large-img53675756.jpg
świecznik z kolorowym pisakiem:
http://www.malechowo.pl/images_menus_big/0/31928/3.jpg
świecznik malowany farbą:
https://i.pinimg.com/originals/d8/4f/4a/d84f4a273563fba58fd46da7e456f28e.jpg
https://kreatywnieaktywni.pl/cms/sites/default/files/kreatywnieaktywni/obrazy/IMG_0569_0.jpg
https://encryptedtbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcTwIWWUC0ej5vxouzx2dBoQhoseeZaK4kgeD14feWmHCijLhuFX&usqp=CAU
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Jeśli jesteś dziś szczęśliwy” – zabawa ze śpiewem ilustrowana ruchem.
https://www.youtube.com/watch?v=az7AZ2La6g4
Zadanie 2
,,Przytul stracha” M. Strzałkowska
Strach ma strasznie wielkie oczy,
strasznym wzrokiem wokół toczy....
Lecz gdy go za uszkiem głaszczę,
w śmieszny pyszczek zmienia paszczę.
Coś dziwnego z nim się dzieje,
łagodnieje i maleje,
mruży swoje kocie oczy
i w ogóle jest uroczy!
Strach ma strasznie wielkie oczy,
strasznym wzrokiem wokół
toczy,
lecz ty dłużej się nie wahaj
i po prostu przytul stracha!
Czytamy wiersz i ustalamy: Co to jest strach?, Kiedy się pojawia?, Jak wygląda?, Co czujesz, gdy pojawia się strach?, Czego się boisz?, Co robisz, gdy pojawia się strach?, Co możemy teraz zrobić?
Ja proponuję Ci rymowankę na strachy:
Strachu, strachu rozchmurz się (rysujemy uśmiech w powietrzu)
strachu, strachu przytul się ( tulimy się)
Czarno, ciemno znika już... ( machamy rękoma)
Słońce, jasno jest tuż, tuż! ( 2 obroty).
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Oglądanie zdjęć przedstawiających mieszkańców łąki. Dziecko powtarza za rodzicem ich nazwy.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Biedronka_siedmiokropka#/media/Plik:Ladybug_aphids.JPG
https://pl.wikipedia.org/wiki/Pszczo%C5%82y_w %C5%82 %C5%9Bciwe#/media/Plik:Apis_mellifera_Western_honey_bee.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Motyle#/media/Plik:Tagpfauenauge.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Mr %C3%B3wkowate#/media/Plik:Mrowka_rudnica_formica_rufa_small.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/ %C5%9Alimak_winniczek#/media/Plik:Helix_pomatia_may_2008_cropped.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Awierszcz_polny#/media/Plik:Gryllus_campestris_3.jpg
https://www.ekologia.pl/wiedza/zwierzeta/zuk-wiosenny
https://pl.m.wikipedia.org/wiki/Osnuwikowate#/media/Plik%3AMale_Frontinella_pyramitela.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Konik_polny#/media/Plik:Chorthippus_biguttulus01.jpg
Zadanie 2
Zadaniem dziecka jest pokolorowanie wybranej malowanki przedstawiającej owada. Dodatkowo może wykonać zadanie z karty pracy, cz.2, nr 15
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/motyl/
https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-owady/owady-kolorowanki-20/
http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/pszczola-miodna
ŻABKI
Zadanie 1
Rozmowa na temat ciemności i oswajania się z nią na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza E. Szelburg-Zarembiny „Ciemnego pokoju nie trzeba się bać”.
Proszę przeczytać dziecku wiersz.
Ciemnego pokoju nie trzeba się bać,
bo w ciemnym pokoju czar może się stać…
Ach! W ciemnym pokoju, powiadam wam, dzieci,
lampa Aladyna czasami się świeci…
Ach! W ciemnym pokoju, wśród łóżka poduszek,
spoczywa z rodzeństwem sam Tomcio Paluszek…
Ach! W ciemnym pokoju podobno na pewno
zobaczyć się można ze Śpiącą Królewną…
Ach! W ciemnym pokoju Kot, co palił fajkę,
opowiedzieć gotów najciekawszą bajkę,
a wysoka czapla chodzi po desce
i pyta się dzieci: Czy powiedzieć jeszcze?
Proszę zadać dziecku pytania: Dlaczego ciemnego pokoju nie trzeba się bać? Jakie postaci z bajek możemy sobie wtedy wymyślić? Co ty widzisz, gdy jesteś w ciemnym pokoju? Czy to jest miłe? Dlaczego? Jaką miłą postać chciałbyś zobaczyć w swoim ciemnym pokoju? Dlaczego?
Zadanie 2
Proszę porozmawiać z dzieckiem o tym, czego się boi, co mu pomaga przezwyciężyć strach. Proszę wspólnie wymyślić, jak może wyglądać strach. Po rozmowie dziecko siada przy stoliku, wypycha sylwetę „straszydła” z wypychanki nr 49, ozdabia ją plasteliną, kolorowym papierem, bibułą, wg swojego pomysłu. Po wykonaniu pracy dziecko kończy zdanie: Moje straszydło jest straszne, bo…
Jeżeli nie mają państwo wypychanki, to proszę samodzielnie narysować wymyślonego stracha.
STOKROTKI
Zadanie 1
„Kto to taki?” – rozpoznawanie zawodu na podstawie opisu słownego. Rodzic czyta zagadki, których rozwiązaniem są znane dziecku zawody.
Kto w białym fartuchu
przez dzień cały czeka,
czy go ktoś poprosi
o sprzedanie lekarstw? (aptekarz)
Ma narzędzie pracy:
nożyczki i brzytwę.
Gdy czupryna zbyt urośnie,
składasz mu wizytę. (fryzjer)
Jaki zawód ma ten pan,
co naprawi każdy kran? (hydraulik)
Nie jest kotem, a bez strachu
po spadzistym chodzi dachu.
Czarne ręce ma i twarz
i ty go na pewno znasz. (kominiarz)
Z wielką torbą chodzi co dzień
przy pogodzie, niepogodzie.
Czekaj go, gdy listu chcesz.
Kto to jest? Czy wiesz? (listonosz)
Dobrym okiem, bystrym słuchem
kieruje ulicznym ruchem. (policjant)
Nosi hełm jak żołnierz.
Do nieprzyjaciela
nie prochem i kulami,
ale wodą strzela. (strażak)
Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)
Zadanie 2
„Czarno na białym” – Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 18.
- Odszukaj cień kominiarza i narysuj przy nim uśmiechniętą buzię.
- Pokoloruj tyle guzików, ile szczebli ma każda drabina.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Porozmawiaj z rodzicami na temat „Kto spieszy na ratunek?”
(dziecko swobodnie wypowiada się na podstawie dotychczas zdobytej wiedzy i własnych spostrzeżeń) Podczas rozmowy zadaje pytania dziecku:
- Kiedy czujemy się zagrożeni?
- Jak reagujemy w niebezpiecznej sytuacji?
- Co należy robić, gdy grozi nam niebezpieczeństwo?
Rodzic prosi też dziecko o zapamiętanie numeru telefonu alarmowego 112
Korzystanie z tego numeru jest zarezerwowane wyłącznie dla osób w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia- nie można z niego korzystać dla żartu. Jednocześnie przypomnij dziecku, że jeśli widzi potrzebę wezwania pomocy i dzwoni pod ten numer alarmowy, powinno się przedstawić, powiedzieć co się stało i podać miejsce zdarzenia. Może zwrócić się o pomoc do osoby dorosłej, np.: sąsiada, ekspedientki w sklepie.
Zadanie 2
„Odgłosy pojazdów”- zagadki dźwiękowe. Rodzicu zapytaj dziecko, jakie zna pojazdy, czym lubi jeździć, który pojazd jest według niego najszybszy, a który najwolniejszy. Następnie włącz nagranie z odgłosami różnych: samochodów, pociągu, motoru, samolotu, radiowozu, karetki, straży pożarnej. Po wysłuchaniu odtwarzanych odgłosów dziecko odgaduje nazwy pojazdów.
Policja - http://odgłosy.pl/policja.php
Straż Pożarna - http://odgłosy.pl/straz-pozarna.php
Karetka - http://odgłosy.pl/karetka.php
Samochód - http://odgłosy.pl/samochod.php
Pociąg - http://odgłosy.pl/lokomotywa.php
Motor - http://odgłosy.pl/motocykl.php
Samolot - http://odgłosy.pl/odrzutowiec.php
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Zabawa paluszkowa "Pajączki"
https://www.facebook.com/MowiAga/videos/2755996164509593/
************************
Zabawa muzyczno-ruchowa "Na łące"
https://www.facebook.com/MowiAga/videos/221227705984817/#MówiAga #logopedyczneczwartki #zabawamuzycznoruchowa
**************************
Ćwiczenia buzi i języka z Pszczółką Mają
https://www.facebook.com/gabinetlogosens/photos/a.226987331522251/529838804570434/?type=3&theater