Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 977
PONIEDZIAŁEK 25.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Zapoznaj się z wierszem B. Formy „Moja Rodzina”:
Moja rodzina
to ja, mama, tata.
Mam też siostrę Alę
i młodszego brata.
Siostra jest wysoka,
czarne włosy ma,
a braciszek mały
skończył latka dwa.
Wspólne zabawy,
wspólne spacery.
Zimą na narty
latem rowery.
Czas wolny zawsze
razem spędzamy,
bardzo się mocno
wszyscy kochamy.
Odpowiedz na pytania:
Kto wystąpił w wierszu?
Podziel na sylaby nazwy tych osób (jednocześnie wyklaskując, tupiąc, podskakując): mama, tata, siostra, brat.
Jak nazwiesz jednym słowem te osoby? (rodzina bliższa)
Kto jeszcze należy do rodziny (tzw. dalszej) /ciocia, wujek, dziadek, babcia, prababcia, pradziadek/
Czy już odpowiesz: Co to jest rodzina?
Z ilu osób składa się twoja rodzina?
Jak razem lubicie spędzać czas?
Zadanie 2
Wykonaj zadanie w karcie pracy.
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/05/Karta-pracy-7.pdf
MISIE
Zadanie 1
,,Kolorowe dzieci”- wysłuchanie piosenki M. Jeżowskiej:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Rozmowa z dzieckiem na temat różnorodności wyglądu i stylu życia dzieci na świecie. Dziecko próbuje dostrzec cechy charakterystyczne wyglądu, kultury i środowiska mieszkańców różnych regionów kuli ziemskiej oraz kształtuje tolerancję dla innych narodowości.
Dzieci świata:
https://www.youtube.com/watch?v=L8wC6dvGTD0
https://www.youtube.com/watch?v=UP9P0uB2Llw
Zadanie 2
Karta Pracy str.40 –doskonali umiejętności grafomotoryczne i logiczne myślenie, starając się omówić postacie na ilustracjach i podać miejsca, z których pochodzą ( Grenlandia, Europa, Azja, Ameryka Południowa, Afryka), łączy je z zabawkami.
KRASNALE
Zadanie 1
Poproś mamusię, aby przeczytała Ci wierszyk pt. „Rodzinny spacer” Bożeny Formy
Mama, tata,
ja i brat
na spacer idziemy.
Nawet kiedy
pada deszcz
wszyscy się śmiejemy.
Ze mną razem
bawią się
tata, brat i mama
Taka moja
właśnie jest
rodzina kochana.
Porozmawiaj z mamą o swojej rodzinie. Odpowiedz, jak na imię maja twoi rodzice i gdzie pracują oraz jak na imię ma Twoje rodzeństwo. Zastanów się za co kochasz swoją rodzinę?
Praca z kartą pracy ,,Mama i tata” nr 31 –odszukaj taki sam obrazek i pokoloruj go.
Zadanie 2
Zabawa „Podróż poduszkowcem”.
Potrzebujesz małej poduszki –„jaśka”, jeśli bawisz się z rodzicami / rodzeństwem każda osoba musi mieć poduszkę. Teraz wszyscy usiądźcie na poduszkach i wyobrażajcie sobie, że wyruszacie oglądać świat z góry! Uwaga startujemy1…,2….3…., lecimy! (naśladuj odgłos samolotu np.: wziuuuuuuuuu) siedząc na poduszkach poruszajcie się tak, jakbyście naprawdę lecieli! Następnie każda osoba po kolei opowiada co widziała lecąc poduszkowcem, np. Lecę wkoło wieżowca, widzę tatę i dziecko, lecę nad lasem, widzę wystraszonego zajączka; lecę nad chmurami, wyglądają jak zaspy śniegu. Życzę udanej zabawy!!!
SMERFY
Zadanie 1
„Domowi ulubieńcy” memory – gra polega na tym, iż rozkłada się wszystkie obrazkami do dołu. Następnie odkrywamy je starając się zebrać w pary. Przykładowe obrazki poniżej:
https://www.dropbox.com/s/gcdrasj3y3p59nw/4-Memory_game-animals.pdf?dl=0
Zadanie 2
Zabawa dźwiękonaśladowcza z wierszem E. Szwajkowskiej „Pies”.
Proszę przeczytać dziecku wiersz z uwzględnieniem słów dźwiękonaśladowczych. Zadaniem dziecka jest powtarzanie.
Piesek
Warczy piesek wrrrrr!
Brzmi to strasznie – brrrrr!
Niech już tak nie warczy,
warczenia wystarczy
Psy skowyczą, ujadają,
wyją, skomlą lub szczekają.
Gdy są psy zadowolone,
każdy macha swym ogonem.
Po zabawie dźwiękonaśladowczej wykonajcie prace plastyczną „Przyjaciel pies”. Psa należy złożyć z figur geometrycznych. Rodzic układa z figur psa, a później prosi dziecko, by ze swoich figur zrobiły to samo. Duży okrąg posłuży za głowę psa, małe koła to uszy, trójkąty będą nogami zwierzęcia i ogonem. Prostokąt będzie brzuchem.
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza i naucz się go na pamięć. Na początek odpowiedź na poniższe pytania.
Szczeniątka
Ewa Szelburg-Zarembina
Bez liku
jest szczeniątek w koszyku.
Jedno - podobne do matki.
Drugie - w białe łatki.
Trzecie - czarne jak wronka.
Czwarte - bez ogonka.
Podpalanych dwoje.
A ostatnie, to najmniejsze,
ono... będzie moje!
Pytania:
Czyim dzieckiem jest szczenię?
Jak wyglądały szczenięta (pierwsze, drugie, trzecie…)?
Ile razem było szczeniąt?
Co się stało z ostatnim, najmniejszym?
Zadanie 2
Zaproś Rodzica, by wspólnie z Tobą wytropił głoskę „z”:
podziel słowo zebra na sylaby (jednocześnie klaszcząc), podaj ich liczbę;
podziel słowo zebra na głoski (z-e-b-r-a);
spróbuj podać przykłady imion rozpoczynających się głoską „z” (np. Zosia, Zuzanna , Zenek, Zbyszek, Zygmunt)
rozejrzyj się wokół, może znajdziesz w swoim otoczeniu przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „z”, wymień je;
klaśnij jeśli usłyszysz w podanym słowie głoskę „z” - (Rodzic wymienia słowa, dziecko klaszcze lub nie): przykładowe słowa: zabawka, zegar, zając, smok, zapach, zeszyt, sałata, ząb, zero, zagadka, żaba, załoga, zamrażarka, żagiel, zatoka, zastrzyk, zabytek, zaproszenie, zaspa …..
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 23 (dorysowanie brakujących fragmentów do postaci psa);
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 13 (umieszczanie nalepek w odpowiednich miejscach; wyróżnianie głoski „z” w wyrazach; rysowanie w tunelu i po śladzie);
Dodatkowe linki do wykorzystania:
Zwierzęta domowe - https://youtu.be/JHXTUuLEFnM
Piosenka: Kocia rodzinka - https://youtu.be/dMakHsuFP9k
Piosenka: Kolorowa rybka - https://youtu.be/sdcJPxuJkl8
BIEDRONKI
Zadanie 1
Rozmowa na temat ,,Moi rodzice”.
Poszukajcie proszę w domu zdjęć, na których jesteście wspólnie z rodzicami. Powiedzcie jak ma na imię mama i tata. Porozmawiajcie na temat ulubionych, wspólnych zdjęć z rodzicami.
Zadanie 2
,,Moja rodzina” – praca plastyczna. Na kartce z bloku narysuj swoją rodzinę. Zwróć uwagę na kolor włosów swoich rodziców, na kolor oczu, czy mama ma długie, czy może krótkie włosy, może proste, może kręcone.
Pracę wieszamy w wybranym miejscu.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza R. Pisarskiego pt. „Laurka”.
Wymaluję na laurce
czerwone serduszko,
Ptaka co ma złote piórka,
i kwiaty w dzbanuszku.
Żyj mamusiu moja miła,
sto lat albo dłużej!
Bądź wesoła i szczęśliwa,
Zdrowie niech ci służy!
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Co dziecko wymaluje na laurce?
Czego życzy mamusi?
Zadanie 2
Zadanie z tatą ;) Poproś tatę o wydrukowanie wybranej przez Ciebie laurki, pokoloruj ją staranne i wręcz mamusi z życzeniami wszystkiego najlepszego, bo jutro jest Święto Mamy.
https://mamotoja.pl/pub/laurki/dzien_matki/laurka_04.pdf
https://mamotoja.pl/pub/laurki/dzien_matki/laurka-dla-mamy-3.pdf
https://mamotoja.pl/pub/laurki/dzien_matki/laurka-dla-mamy-7.pdf
https://mamotoja.pl/pub/laurki/dzien_matki/laurka_01.pdf
ŻABKI
Zadanie 1
Słuchanie wiersza pt. „Dwie połówki” oraz rozmowa na temat jego treści.
„Dwie połówki”
Mama, tata mądre główki,
są jak jabłka dwie połówki.
Tata w piłkę ze mną gra
mama sto pomysłów ma.
Tata rower zreperuje
mama siniak pocałuje.
Tata zimą ciągnie sanki
mama z kwiatów plecie wianki.
Mama, tata mądre główki
są jak jabłka dwie połówki.
Co za jabłko mówię wam.
Jaki skarb ja w domu mam...
Proszę, by dziecko wymieniło czynności, które w wierszu wykonują mama i tata. Do czego porównani są mama i tata?
Zadanie 2
Praca plastyczna „Kwiatek z dłoni”.
Proszę, by dziecko z pomocą rodzica odrysowało swoją dłoń na zielonej kartce, potem tę dłoń należy wyciąć. Dziecko przelicza palce na papierowej dłoni, następnie przykleja ją na biały karton. Na każdy palec papierowej dłoni nakleja kolorowy kwiatek (lub rysuje kwiatek i go koloruje). Rodzic prosi o przeliczenie kwiatków i porównaniu ich liczby z liczbą palców. Dziecko może ozdobić bukiet listkami, kokardką, może też wykonać i nakleić wazon.
STOKROTKI
Zadanie 1
Wiersz pt. „Serduszko”- Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.
"Serduszko"
Duże, czerwone serduszko
gorąco świecące słoneczko.
Od dziecka twego ukochanego
to prezent dla ciebie mateczko.
Olbrzymie bukiety kwiatów
niosą dziś wszystkie dzieci.
Wietrzyk nucący piosenkę dla mam
po niebie przed siebie w dal leci.
Dla kogo było czerwone serduszko z wiersza?
Dlaczego dzieci w wierszu dają swoim mama kwiaty?
Jaka to okazja?
Kto kocha swoje dzieci najmocniej na świecie?
Jaki ty możesz zrobić prezent swojej mamie z okazji jej święta?
Następnie przygotuj podarunek dla rodziców na bazie sylwety serca z „Wycinanek składanek –„Serce dla mamy i taty”(nr 22).
Zadanie 2
„Korale dla mamy” – Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 20. Dokończ rysować korale dla mamy lub innej bliskiej osoby zgodnie z podanym wzorem
SŁONECZKA
Zadanie 1
Słuchanie opowiadania R. Jędrzejewskiej „Mama”.
Rozmowa na temat opowiadania:
O jakim ważnym święcie była mowa w opowiadaniu?
Co Filip przygotował dla swojej mamy?
Jak mama i Filip spędzili ten dzień?
Dlaczego świnka Halinka czuła się nieszczęśliwa?
Czy maskotka znalazła swoją rodzinę?
„Mama”
Mama: W Dzień Mamy od rana padał deszcz. Filip poszedł do ogrodu i zerwał bukiecik konwalii. Ślicznie pachniały, a każdy kwiatek wyglądał jak biały krasnoludkowy dzwoneczek. Ale Filip trochę się martwił, bo przez ten deszcz kwiatki były całe mokre. A jak tu dać mamie zmoknięty bukiet? Na szczęście mama powiedziała, że to nic nie szkodzi, bo i tak konwalie od własnego synka są najpiękniejsze na świecie. A potem zabrała Filipa do kina. Teraz siedzą na miękkich fotelach i oglądają film. Przyjemnie jest tak siedzieć w ciemnym kinie, trzymać mamę za rękę i oglądać razem historię małego słonika z wielkimi uszami. Ale co to? Ktoś szarpie Filipa za koszulkę. Ojej, to Halinka! Przez te konwalie i kino Filip zupełnie o niej zapomniał. Tymczasem świnka chrumka coś niewyraźnie z kieszeni kurtki. – Co mówisz? Nie słyszę – szepcze Filip, bo przecież w kinie nie można mówić głośno. – Ja też chcę mieć mamę! – kwiczy świnka głośniej. – Gdzie jest moja mama? – Pluszowe świnki nie mają mam – odszeptuje Filip. – Jak to nie mają? – kwiczy Halinka. – Każdy ma mamę. – Ale pluszowe świnki nie mają – powtarza Filip i robi mu się trochę głupio. No bo rzeczywiście. Wszyscy mają mamy. I ptaszki, i kotki, i pieski. I mały hipopotam w zoo, i wielkouchy słonik na filmie. Nawet mamy mają mamy. A Halinka nie ma. – Żeby mieć mamę, trzeba się najpierw urodzić. A ty się nie urodziłaś – próbuje tłumaczyć Filip. – Nie?! – woła świnka, a jej małe koralikowe oczka aż świecą w ciemności z przerażenia. – To skąd ja się wzięłam?! – Ciebie wyprodukowali. W fabryce. – Uuuuuu… – wyje świnka i zaczyna wierzgać raciczkami. – Ja nie chcę! Ja nie chcę być z fabryki! Ja nie chcę być wyprodukowana! – Uspokój się – prosi Filip. Rozgląda się dookoła, czy nikt nie zauważył, co ta Halinka wyprawia. Na szczęście wszyscy siedzą wpatrzeni w ekran i żują popcorn. – Czy jak się uspokoję, to znajdziesz dla mnie mamę? – pyta Halinka i przestaje wierzgać. Oczywiście Filip najchętniej odpowiedziałby, że tak, ale nie bardzo wie, kto mógłby być mamą pluszowej świnki, więc nic nie mówi. Oboje przez chwilę wpatrują się w ekran, na którym mały słonik zaczyna machać uszami tak mocno, aż w końcu… wzbija się w powietrze! – A może ty? – pyta świnka nieśmiało. – Może ty będziesz moją mamą? – Ja jestem chłopcem. Chłopiec nie może być mamą – protestuje zaskoczony Filip. – Skoro słonie mogą latać, to ty możesz być moją mamą – upiera się świnka i wtula ryjek w rękaw Filipa. Filip głaszcze Halinkę po kłapciatych uszach i znowu nie wie, co powiedzieć. Nigdy nie słyszał, żeby jakiś chłopiec był mamą, w dodatku mamą pluszowej świnki. – A może będę twoim tatą? – próbuje się jeszcze targować. – Tatą też możesz być – zgadza się łaskawie świnka. – I tatą, i mamą. Filip zaczyna powoli tracić cierpliwość. – To może mam być jeszcze twoją babcią i dziadkiem, co? – pyta. – Tak, tak! – kwiczy z radości świnka. – Zawsze chciałam mieć dużą rodzinę! – O nie! – protestuje Filip. – To już wolę być tylko mamą. Ucieszona świnka cmoka go w policzek. – Wszystkiego najlepszego z okazji Dnia Mamy – chrumka, a potem wsuwa raciczkę w dłoń Filipa i rozciąga ryjek w najpiękniejszym uśmiechu.
Zadanie 2
Praca z kartami pracy „Biedronki i kwiaty” (cz.4 str. 33 )- przeliczanie, rysowanie tyle-ile, łączenie w pary.
Zachęcamy wszystkie dzieci do ćwiczeń razem z mamą
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Pogimnastykuj buzię i język. Pomogą Ci w tym Karty z ufoludkiem:
https://wordwall.net/pl/resource/1070325/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#
***********************
Zabawa paluszkowa "Pajączki"
https://www.facebook.com/MowiAga/videos/2755996164509593/
************************
Zabawa muzyczno-ruchowa "Na łące"
https://www.facebook.com/MowiAga/videos/221227705984817/#MówiAga #logopedyczneczwartki #zabawamuzycznoruchowa