Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 2 gości oraz 0 użytkowników.

bukietWTOREK 26.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj razem z mamą piosenkę pt. „A ja wolę moją mamę”:

https://www.youtube.com/watch?v=X6ZpumEE3xs

Wykonaj laurkę dla mamy.

http://d.przedszkola.edu.pl/docs/4/0/dzien_matki_5_przedszkola_edu_pl_kolorowanki.pdf

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczna ,,Łańcuch uczuć”. Przygotuj kolorowy papier, nożyczki, klej, zszywacz. Odrysuj na kolorowej kartce dłoń mamy, a mama odrysowuje dłoń twoją. Wytnij dłoń i narysuj na niej serduszko, jako symbol wzajemnej miłości. Natomiast mama na swojej wyciętej dłoni dopisuje nazwy uczuć, które ty lub rodzeństwo zaproponujecie a wynikają one z więzi matczyno – dziecięcej, np.: miłość, troska, cierpliwość, wyrozumiałość, radość, chęć pomagania itp. Następnie, jeśli potrafisz /lub przy pomocy mamy/ złącz dłonie zszywaczem w jeden długi ,,łańcuch uczuć”.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Prezentacja mapy Europy:

https://www.artgeist.pl/obrazy/mapy/mapa-europy-51543/

Dziecko z pomocą Rodzica podaje nazwy znanych europejskich krajów oraz przypomina sobie symbolikę mapy – wskazuje granice państw, rzeki, jeziora i góry. Porównuje wielkość innych państw w stosunku do Polski. Wspólne oglądanie zdjęć i omówienie wybranych krajów:

 

Holandia:

https://www.google.com/search?q=holandia&client=firefox-b-d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwim3ZD64cXpAhURGewKHazJDncQ_AUoAnoECBkQBA&biw=1600&bih=764

 

Francja:https://www.google.com/search?q=francja&tbm=isch&ved=2ahUKEwjepOn74cXpAhVEuKQKHdw5Bb0Q2-cCegQIABAA&oq=francja&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQQzICCAAyAggAMgQIABBDMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAUM7RBVjt4wVgp-YFaABwAHgAgAFxiAH7BZIBAzAuN5gBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=huDGXt7JFsTwkgXc85ToCw&bih=764&biw=1600&client=firefox-b-d

 

WielkaBrytania:https://www.google.com/search?q=wielka+brytania&tbm=isch&ved=2ahUKEwjjwa2q4sXpAhVGkaQKHSdjDY8Q2-cCegQIABAA&oq=wielka+b&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgQIABBDMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAUMXnAViY-AFg3IYCaABwAHgAgAF1iAHaBpIBAzEuN5gBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=5-DGXqOyOsaikgWnxrX4CA&bih=764&biw=1600&client=firefox-b-d

 

Włochy:

https://www.google.com/search?q=w%C5%82ochy&tbm=isch&ved=2ahUKEwiypry74sXpAhWPr6QKHUNHDIcQ2-cCegQIABAA&oq=w%C5%82&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgQIABBDMgQIABBDMgIIADICCAAyAggAMgIIADIFCAAQgwEyAggAMgIIADICCAA6AggpUN3uCVjP8wlg4oQKaABwAHgAgAF8iAHpAZIBAzAuMpgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=C-HGXvL0M4_fkgXDjrG4CA&bih=764&biw=1600&client=firefox-b-d

 

Grecja:

https://www.google.com/search?q=grecja&tbm=isch&ved=2ahUKEwiu99WK48XpAhVZO-wKHTlCAzoQ2-cCegQIABAA&oq=grecja&gs_lcp=CgNpbWcQAzIECAAQQzICCAAyBAgAEEMyAggAMgQIABBDMgIIADIECAAQQzIECAAQQzIECAAQQzICCABQxMcBWPvUAWDj2gFoAHAAeACAAXaIAZUFkgEDMC42mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=seHGXu7aOdn2sAe5hI3QAw&bih=764&biw=1600&client=firefox-b-d

 

Zadanie 2

 

Karty Pracy str. 41 i 42. ,, Z jakiego kraju?’’- utrwalenie wiadomości na temat wybranych krajów europejskich. Dziecko rysuje symbole wybranych krajów i łączy je z odpowiednią flagą. Łączy w pary przedmioty o takim samym wyglądzie.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zapraszam Cię do zabawy paluszkowej pt.,„Rodzina”

Dziecko siedzi na dywanie, wyciąga dłoń zaciśniętą w pięść, rozpoczyna zabawę:

 

Ten pierwszy – to nasz dziadziuś, (wyciąga kciuk)
a  przy nim  babunia, (dołącza palec wskazujący)
największy to tatuś, (dołącza palec środkowy)
a przy nim mamusia.
 (dołącza palec serdeczny)

A  to jest dziecinka mała ( dołącza mały palec)
 I rodzinka moja cała! 
(zamykamy rączkę dziecka w piąstkę).

 

Możesz zaprosić do zabawy rodziców i rodzeństwo.

 

Zadanie 2

 

Dzisiaj nauczymy się piosenki o mamusi. Poproś rodziców o włączenie utworu, wysłuchaj go i spróbuj zaśpiewać fragmenty utworu.

Piosenka pt.,, Będę mamie pomagała”

 

Dużo jest roboty co dzień

w domu, w pracy i w ogrodzie

więc choć jestem jeszcze mała,

będę mamie pomagała.


Umiem zamieść już podłogę,

kurze też pościerać mogę,

wstawię kwiaty do wazonu,

żeby ładnie było w domu.

 

Jak to dobrze, że swą pracą

już się mogę przydać na coś.

Oj, dziękuję matuś miła,

żeś mnie pracy nauczyła

https://chomikuj.pl/moja2/Piosenki+dla+dzieci/B*c4*99d*c4*99+mamie+pomaga*c5*82a,3273035741.mp3(audio)

Po wysłuchaniu piosenki porozmawiaj z mamusią w czym mogłabyś/ mógłbyś pomóc jej w domu ?.

 

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zabawa konstrukcyjna – domek dla kota. Dzieci z klocków drewnianych budują domek dla kota. Jak domek będzie gotowy porozmawiajcie z dzieckiem na temat swoich ulubieńców, przyjaciół domu, czyli zwierząt hodowanych w domach.

Jakie zwierzęta ludzie hodują w domach?

Których zwierząt nie hoduje się w domu?

Których zwierząt nie wolno hodować w domu?

Dlaczego hodujemy zwierzęta w domach?

Co powinniśmy zapewnić tym zwierzętom?

 

Zadanie 2

 

Druga propozycja to piosenka: Zwierzaki

https://www.youtube.com/watch?v=eyyfil9jboc Po wysłuchaniu piosenki porozmawiajcie z dzieckiem na jej temat. Zapytajcie jakie zwierzęta występują w piosence? Kim są dla dzieci zwierzaki? Co dają dzieciom zwierzęta? Jak ma na imię kotek?

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj opowiadanie i odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.

 

Zwierzątko

Olga Masiuk

 

– Zgodzili się! – Jacek wpadł do sali.

– Kto i na co? – Marysia spojrzała zza okularów.

– Rodzice na psa!

Dzieci otoczyły Jacka kołem. Od dawna wiadomo było, jak marzył o psie. Wciąż o nim mówił.

– Tata szuka przez internet, bo chce, żeby był rasowy.

– A ty?

– Nie musi być rasowy w ogóle. Chcę tylko, żeby był Puckiem.

– Kim?

– Puckiem. Żeby miał tak na imię.

– Jak znajdziesz psa, który ma na imię Pucek? – zdziwiłem się.

– Oj, Paku, Paku. Od razu będę wiedział, że to Pucek – wyjaśnił Jacek, choć i tak nie bardzo rozumiałem. – Tata przeglądał wczoraj różne strony w internecie, bo chce, żeby pies miał rodowód i nie był podrabiany. Tak mówi.

Jacek cały dzień był bardzo zadowolony. Następnego dnia okazało się, że jego tata już znalazł zwierzaka przez internet i w sobotę jadą z Jackiem do Kołobrzegu, bo tam znajduje się hodowla psów.

– Tata mówi, że ten pies będzie bardzo drogi, ale prawdziwy – powiedział Jacek.

– A jaki miałby być? – zdziwił się Staś. – Zmyślony?

Jacek jednak nie zwracał uwagi na żadne komentarze.

– Obiecał mi tylko, że będzie Puckiem.

W poniedziałek wszyscy czekaliśmy zniecierpliwieni na Jacka. Tata odprowadził go do przedszkola. Nie wyglądał na szczęśliwego, za to Jacek promieniał. Za nimi zaś dreptał mały śmieszny kundelek z wesoło zawiniętym ogonkiem. Obiegł całą salę i obwąchał buty naszej pani. Merdanie ogonem wyrażało chyba najwyższą aprobatę. Zdziwił się nieco na mój widok, ale szczeknął w końcu dość przyjaźnie. Wpadł też do kuchni i po sekundzie wypadł z niej, ruszając pyskiem. Za nim wypadła rozzłoszczona pani Asia.

– Ukradł parówkę – krzyczała. – Co to za potwór?!

Potwór tymczasem odnalazł Jacka i ukrył się za nim, przytulając się do jego łydek.

– Nie bój się, Pucku – powiedział Jacek.

Wszyscy zamarliśmy, bo być może Pucek mógł się nie bać, ale my wszyscy trzęśliśmy się ze strachu przed panią Asią. Na szczęście tata Jacka przybył z pomocą.

– Najmocniej przepraszam za niego. Jutro przywiozę parówki, a teraz już go zabieram. Chodź! – krzyknął do psa, ale ten się nie ruszał. W końcu tata Jacka wziął głęboki oddech:

– Chodź… Pucek.

Na dźwięk tego imienia piesek rzucił pani Asi wyzywające spojrzenie i pobiegł za tatą Jacka. Kiedy oniemiała pani Asia schowała się do kuchni, otoczyliśmy naszego kolegę.

– To był pies z rodowodem? – wykrzyknął Tomek. – Przecież to jakiś…

– Pucek – szybko wszedłem Tomkowi w słowo, czując, że Jacek może się pogniewać.

Mój przyjaciel spojrzał na mnie z wdzięcznością.

– Wiedziałem, Paku, że ty od razu rozpoznasz w nim Pucka! Nie, nie ma żadnego rodowodu. Jechaliśmy z tatą do tego Kołobrzegu. I zatrzymaliśmy się na stacji benzynowej. I Pucek wskoczył nam do samochodu. Na stacji pan powiedział, że ten pies się błąkał od dwóch tygodni i że oni nie mogą go już dłużej dokarmiać. A ja od razu poznałem, że to Pucek.

– A co twój tata na to?

– Powiedział, że w życiu nie widział tak brzydkiego psa i zadzwonił do Kołobrzegu, że nie przyjedziemy – odparł z dumą Jacek.

 

Pytania:

O czym marzył Jacek?

Jakie imię Jacek chciał dać dla swojego psa?

W jaki sposób Pucek stał się psem Jacka?

Za co kochamy swoje domowe zwierzęta (psy, kotki, chomiki…)?

W jaki sposób opiekujesz się swoim zwierzątkiem, jak o nie dbasz (jeśli je posiadasz)?

 

Zadanie 2

 

Posłuchaj piosenki:

https://youtu.be/tM5IjUBVSfY . Podczas zwrotek rytmicznie podskakuj, podczas refrenu na zmianę uderzaj o uda i klaszcz w ręce (jedno uderzenie o uda, jedno klaśnięcie). Spróbuj zaśpiewać melodię refrenu na na dźwiękach „hau”a potem na dźwiękach „miau”.

 

Domowa piosenka

sł. Ewa Chotomska

muz. Krzysztof Marzec

 

Kiedy wracam ze szkoły

i otworzyć chcę drzwi,

już od progu dobiega

zawsze wierny głos psi.

Na dywanie w pokoju

do nóg łasi się kot,

a w pudełku pod stołem

chomik chowa się w kąt.

Ref.:       Każdy ma jakiegoś bzika,

każdy jakieś hobby ma,

a ja w domu mam chomika,

kota, rybki oraz psa.

Kiedy smutno mi czasem,

przyjdzie do mnie pan pies,

poda łapę, zapyta,

nie martw się, co ci jest?

Kot zamruczy pod nosem,

chomik także da znać,

i od razu weselej,

już zaczynam się śmiać.

Ref.: Każdy ma jakiego……

 

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 14 (łączenie zwierzęcia z odpowiednim miejscem oraz łączenie zwierzęcia z jego cieniem);

Zeszyt grafomotoryczny (5latki) – zadanie ze str. 49 (kolorowanie papugi według wzoru; rysowanie szlaczka po śladzie oraz po kropkach)

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

Pokoloruj laurki i wręcz je swoim kochanym rodzicom w dniu ich święta.

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/laurka-na-dzien-matki-wzor-1-303

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/moj-tata-jest-najwspanialszy-312

 

Zadanie 2

 

,,Mama i tata” – wiersz.

Kocham cię , mamo i tato ogromnie

i lubię, jak przytulacie się do mnie.

Lubię prezenty wam dawać

i buziaki od was dostawać.

Spróbuj nauczyć się tego wierszyka na pamięć.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Wręcz laurkę zrobioną wczoraj swojej mamusi, ucałuj ją i posłuchajcie razem piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=MeRTMshkHJs

 

Usiądź mamo przy mnie blisko

I posłuchaj tych słów,

Ty z pewnością wiesz to wszystko,

Jednak powiem to znów.

 

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą,

wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

Popatrz mamo w moje oczy

Ujrzysz w nich miłość mą.

Nawet bardzo późno w nocy

Śpiewać będę Ci to.

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą,

wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

Kocham Cię Ti Amo je taime

I nie pytaj mnie dlaczego tak jest

Ty jesteś mą mamą, wspaniałą kochaną

Jedyną na zawsze i kochasz mnie też.

 

Spróbuj zaśpiewać razem z mamą.

 

Zadanie 2

 

„Kwiatki dla mamy” - zadanie w kartach pracy część 2 strona 18. Rysuj po szarych liniach od kredek do rysunków kwiatków. Pokoloruj kwiatki na kolory kredek. Policz ile jest kwiatków a ile jest kredek. Czego jest więcej kredek czy kwiatków? Nazwij kolory. Powiedz który kwiatek jest czerwony, który niebieski a który fioletowy?

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Oglądanie bajki pt. „Królik Alilo – Dzień Matki” – rozmowa na temat jej treści.

https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU

Po obejrzeniu bajki proszę porozmawiać z dzieckiem, o tym, co zapamiętały, zapytać: dla kogo króliczki przygotowały niespodziankę jakie zwierzątka wystąpiły dla mam, co zrobiły króliczki?

 

Zadanie 2

 

Osłuchanie z piosenką pt. „Tralala dla mamy i taty”.

https://www.youtube.com/watch?v=CJQCePbWdZc

 

„Tralala dla mamy i taty”


1. Moja mama jest kochana.
Moja mama wszystko wie.
Kiedy do mnie się uśmiecha,
tak zaśpiewam jej.

Tralala, Trampampam
najpiękniejszą mamę mam.
Tralala, Trampampam
zaraz buzi mamie dam.

2. W domu, w sklepie, na spacerze
z tatą  nigdy nie jest źle.
Gdy prowadzi mnie za rękę,
to uśmiecham się.

Tralala, Trampampam
Wspaniałego tatę mam.
Tralala, Trampampam
mamie, tacie buzi dam.

 

Proszę zadać dziecku pytania:

Jaka jest mama?

Co zrobisz dla mamy, jak się uśmiechnie?

Co dasz mamie?

Gdzie jest dobrze z tatą?

Jaki jest tata?

Co dasz tacie?

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Wiersz pt. „Piękne zwyczaje”- Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.

 

Słonko ma bardzo piękne zwyczaje:

mówi „dzień dobry”, gdy rano wstaje.

 

A drzewa, lśniące rosą nad ranem,

szumią: „dzień dobry,słonko kochane”.

 

Gdy słonko chmura zasłoni siwa,

mówi „przepraszam”, potem odpływa.

 

Gdy ciepłym deszczem sypie dokoła,

„dziękuję” szumią trawy i zioła.

 

Słonko dzień cały po niebie chodzi.

„Dobranoc” mówi, kiedy zachodzi.

 

Mrok szary wkoło, trawy i drzewa

„dobranoc” szumią z prawa i lewa.

Czesław Janczarski

Rodzic zadaje pytania:

Jakie dobre zwyczaje ma słonko?

Jakich magicznych słów używa słonko?

jakich sytuacjach mówimy: dzień dobry, przepraszam, dziękuję, dobranoc?

Dlaczego mówi się takie słowa?

 

Zadanie 2

 

„Moja mama” – Wykonaj zadanie na karcie pracy cz 4 str.21. Dziecko wskazuje kolejno na karcie pracy kropki czerwone, niebieskie i fioletowe. Następnie rodzic wymienia w różnej kolejności te kolory, a dziecko stara się jak najszybciej zakryć palcem wymieniony kolor (jedną kropkę). Po zabawie dziecko wyszukuje w wyklejance serca i przykleja je zgodnie z poleceniem oraz rysuje kwiaty. W ramce rysuje podobiznę swojej mamy lub innej bliskiej osoby.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Zapraszamy do zabawy konstrukcyjnej „Mój dom”. Tworzenie konstrukcji przy użyciu różnych klocków.

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczna  „Mama i tata”. Rysując swoich rodziców, przyjrzyjcie się jaki mają kolor oczu, kolor i długość włosów. Pamiętajcie, aby uwzględnić wszystkie elementy, z których składa się twarz i głowa człowieka.

Zapraszamy do wykonania karty pracy cz.4, str.34.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wiersz. Naśladuj dźwięki okrzyków.

 

Okrzyki

J. Huszcza

 

Tam na wróble stoi strach – ach ach
Jaki duży wyrósł groch – och, och!
Ty, wietrzyku liśćmi chwiej – hej, hej!
Heli dobrze w szkole szło – ho ho!
Znów od rana w kuźni ruch – buch buch!
Płaksa nie wie, czego chce – eeeee!
Drzemią kury w cieniu lip – cip cip!
Przeskoczymy przez ten kloc – hoc, hoc!
Przemknął zając w poprzek bruzd – szust, szust!
Traktor na zakręcie znikł – pyk pyk!
Krówki w polu mokną w dżdżu – mu mu!
Znowu rozlał mi się klej – ojej!
Deszcz załzawia oczka szyb – chlip chlip!
Poszedł kaczki wołać Jaś – taś taś!
Nie wrzeszcz, bo to ledwie świt – cyt cyt!
Wrona też swój okrzyk ma – kra kra!
Jurek Władka zgubi trop – hop hop!
Od niedzieli zima zła – hu ha!
Do snu nucą kotki dwa – aaaa!
Jest okrzyków tyle, że
Mnie wystarczą właśnie te.
Komu mało, takich znam,
Ten niech coś wymyśli sam.

 

*********************

 

Pogimnastykuj buzię i język. Pomogą Ci w tym Karty z ufoludkiem:

https://wordwall.net/pl/resource/1070325/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#

 

***********************

 

Zabawa paluszkowa "Pajączki"

https://www.facebook.com/MowiAga/videos/2755996164509593/

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.