Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

 

jolka Dzień MamyŚRODA 27.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Zaproś tatę do wspólnej zabawy w ,,odczytywanie szyfrów”. Rodzic przygotowuje kilka kartek ze strzałkami i cyframi, np.:

• strzałka skierowana w prawo, a pod spodem cyfra 3 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,, trzy kroki w prawo” i wykonuje czynność,

• strzałka skierowana w lewo, pod spodem cyfra 1 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,, jeden krok w lewo” i wykonuje czynność,

• strzałka skierowana w dół, pod spodem cyfra 4 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,, cztery kroki do tyłu” i wykonuje czynność,

• strzałka skierowana w górę, pod spodem cyfra 2 /dziecko losuje szyfr i odczytuje: ,, dwa kroki do przodu” i wykonuje czynność.

 

Wcześniej objaśniamy z dzieckiem szyfry. Dzieci biegają po pokoju, na sygnał zatrzymują się przodem do rodzica i dopiero wykonują zadanie zgodnie z szyfrem.

 

Zadanie 2

 

Rozwiąż wspólnie z tatą wybrane przez siebie dwa labirynty (jeżeli masz ochotę ,możesz rozwiązać je wszystkie). Powodzenia!

Labirynt krasnal

https://1drv.ms/u/s!AgwBP7_iuMVmix1oMnuoE1ltsooT

Labirynt pirat

https://1drv.ms/u/s!AgwBP7_iuMVmiw6D3iDNS9W9LsQQ

Labirynt smok

https://1drv.ms/u/s!AgwBP7_iuMVmiw-EyIzpL7dwEBjM

Labirynt telefon

https://1drv.ms/u/s!AgwBP7_iuMVmixANF42NaXrfLdUb

Labirynt liczbowy

https://1drv.ms/u/s!AgwBP7_iuMVmixZayjwk6GQlGEZr

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Zapoznanie z Indiami:

https://www.youtube.com/watch?v=_EXfrvq3kE4 oraz z wyglądem indyjskiej tancerki:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Klasyczne_ta%C5%84ce_indyjskie#/media/Plik:Bharata_Natyam_Performance_DS.jpg i zaklinacza węży: https://www.national-geographic.pl/fotografia/tancz-mala-tancz

 

Rozmowa :

kropka na czole tancerki – bindi- według wierzeń hinduskich chroni kobiety przed wszelkim złem. Dziecko opisuje wygląd tancerki: kolor skóry, włosów, barwę oczu, strój.

Dla hindusów wąż jest symbolem nieśmiertelności i wieczności. Podczas świąt zaklinacze grają na fletach, a węże ,,tańczą’’ do muzyki.

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str. 43 – dziecko koloruje tancerkę oraz ozdobne okrycie słonia.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Spróbuj wykonać prosty układ taneczny dla mamusi. Poproś rodzica o włącznie poniższej strony , posłuchaj piosenki i postaraj się wykonywać ruchy takie jak twoi koledzy i koleżanki. Wesołej zabawy!!! Jak już się nauczysz, to zrób mamie niespodziankę i zatańcz dla niej.

https://www.youtube.com/watch?v=7Fa5wc2GHPQ

 

Zadanie 2

 

Wykonaj tulipana dla mamusi. Potrzebna będzie kwadrat wycięty z kartki dowolnego koloru, patyczek i zielona karteczka na łodygę i liść. Wykonaj tulipana z niewielką pomocą osoby dorosłej i podaruj go mamusi. Miłej zabawy!!!

https://www.youtube.com/watch?v=dY4Z6pos43M&t=27s

 

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Myszka – masażyk relaksacyjny

Rodzic mówi tekst i wykonuje ruchy na plecach dziecka. Dziecko naśladuje.

Cicho, cichuteńko, w puszystej kurteczce - powoli dotykają pleców partnera

chodziła raz myszka po gładkiej półeczce.- w poziomie,

Znalazła ser żółty, ząbkami go zjadła, - ściskają plecy, delikatnie szczypią,

strzepnęła okruszki, - szybko klepią plecy, naśladują strzepywanie,

w kąciku usiadła, okruszki zebrała, - naśladują zbieranie okruszków jedną ręką,

ząbkami je zjadła. - delikatnie, powoli szczypią,

Po gładkiej półeczce chodziła w kurteczce. - głaszczą, przesuwając ręce ku bokom.

 

Zadanie 2

 

Rozwiązywanie zagadek słownych:

 

tak cichutko chodzi, że go nikt nie słyszy i dlatego bardzo boją się go myszy (kot)

 

jest leniwy wielce, krok wolno odmierza, chodzi w kamizelce z twardego pancerza (żółw)

 

siedzi w klatce kolorowa, umie mówić różne słowa (papuga)

 

za kości rzucone, dziękuje ogonem (pies)

 

ma długie uszy, futerko puszyste, ze smakiem chrupie sałaty listek (królik)

 

rozciąga policzki jak woreczki małe, zimowe zapasy przenosi w nich całe (chomik)

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj tekstów. Odpowiedz na poniższe pytania.

 

Weterynarz

Zbigniew Dmitroca

 

Gdy koń kaszle lub kuleje,

Kiedy chory pies nic nie je,

Weterynarz nawet w nocy

Nie odmówi im pomocy.

 

Czworonożni pacjenci

Zofia Gorczycka

 

Dziadek Franka ma przyjaciela lekarza. Pewnego wieczoru przyjaciel odwiedził go.

– Jak dobrze, że jesteś – mówi dziadek. – Nasz pies Kusy zwichnął nogę. Poradź mi, co mam robić.

Lekarz ogląda chorą łapkę, nastawia, bandażuje. I Kusy wkrótce jest zdrów.

Po tygodniu doktor znów odwiedza przyjaciela. Kusy wita się z nim, a potem wybiega z pokoju. Po chwili wraca, ale nie sam. Obok niego skacze na trzech nogach kulejący buldog.

– Ach! – woła lekarz – przyprowadziłeś mi pacjenta! Nie ma rady, muszę mu pomóc. Dobry z ciebie, piesku, kolega!

Kusy liże rękę lekarza. Dziękuje mu.

 

Pytania:

Czym zajmuje sięweterynarz?

Kim był przyjaciel dziadka?

Komu wyleczył zwichniętą nogę?

Co zrobił pies przy następnej wizycie weterynarza?

W jaki sposób Kusy podziękował weterynarzowi?

 

Zadanie 2

 

Przygotuj dwa talerzyki lub dwa koło wycięte z papieru oraz ziarenka fasoli lub grochu - przedmioty te wykorzystamy w zabawie pt.: Śniadanie dla Kusego. Koła to psie miski a ziareka fasoli to kości. Wykonuj polecenia i obliczaj:

Włóż kości (fasolki) tak, by w każdej misce było po 2 kości. W której misce jest więcej kości? (jest po tyle samo)

Kusy miał w jednej misce 4 kostki.(włóż do miski 4 fasolki). Był głodny i zjadł 3 kostki (zabierz z miski 3 fasolki). Ile mu zostało?

Kusy miał 7 kostek w misce. ( włóż do miski 7 fasolek) Zjadł 2 (zabierz 2 fasolki). Ile mu zostało?

Następnego dnia Kusy dostał 8 kostek. Zjadł 3 kostki. Ile mu zostało? Itd….

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 24 (składanie obrazka z części);

Księga Zawodów (4-latki) – Weterynarz – (układanie kolejno zdarzeń w historyjce obrazkowej)

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 15 (składanie obrazka z części);

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Tralala dla Mamy” – piosenka.

Posłuchaj piosenki, a potem spróbuj rozwiązać zagadki.

https://www.youtube.com/watch?v=Iu10fUq1r_w

 

Teraz rozwiążemy sobie zagadki :

 

Jak razem się nazywa:

babcia i prababcia siwa,

dziadek szpakowaty i dzieci

– obok mamy i taty?

( rodzina)

 

Kto nas kocha tak jak nikt

i ochrania całym sercem?

I do kogo można przyjść

z każdym smutkiem jak najprędzej?

(mama)

 

Oto niezwykle łatwa zagadka.

Kim jest dla Ciebie syn Twego dziadka?

( tata)

 

Ta dziewczyna i ten chłopak

jedną mamę mają.

Odgadnij i powiedz prędko:

jak ich nazywają?

( rodzeństwo)

 

Zadanie 2

 

,,Bawimy się w ogrodzie”.

Rzucamy piłką do koszyka lub wiaderka z różnych odległości.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj piosenki wspólnie z rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=grjsVmBu9xM

 

Bo tak właśnie w życiu jest

każda mama jest the best.

Dziś usłyszy cały świat,

żyj mamusiu nam sto lat.

Bo tak właśnie w życiu jest

każdy tata jest the best.

Dziś usłyszy cały świat,

Żyj tatusiu nam sto lat.

 

Spróbuj nauczyć się refrenu piosenki na pamięć. Powtarzaj za rodzicem z różnym natężeniem głosu (cicho - głośno) i w różnym tempie (szybko – powoli).

 

Zadanie 2

 

Narysuj swoją rodzinę , mamę , tatę , siebie i jeżeli masz to swoje rodzeństwo.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozwiązywanie zagadek literackich „Domowi pomocnicy”.

Jeśli to możliwe proszę, by dziecko wskazało przedmioty z zagadek w domu. Następnie dziecko dzieli ich nazwy na sylaby z wyklaskiwaniem (jedna sylaba-jedno klaśnięcie), określi wszystkie rozwiązania jednym pojęciem (przedmioty do sprzątania lub do utrzymania czystości).

 

Ta czupryna na długim patyku

zmywa brud z podłogi szybko i bez krzyku.   /mop/

 

Kawałek tkaniny skromnie na ciebie zerka.

Zetrze kurz szybciutko, bo to mała ……     /ścierka/

 

Co to za maszyna z nosem długim jak u słonia?

Zbierze paprochy, brud z dywanu pokona.  /odkurzacz/

 

Leży obok drzwi, bez słowa, cichutko.

Gdy wytrzesz w nią buty, będzie w domu czyściutko.   /wycieraczka/

 

Te dwie siostry pracują zawsze w zgodzie,

jedna zmiecie piach, druga go wyrzuci.     / zmiotka (szczotka) i szufelka/.

 

Zadanie 2

 

Zabawa graficzna „Urządzenia domowe”.

Dziecko koloruje wybrany przedmiot służący do utrzymania porządku w domu (odkurzacz, mop, szczotka i szufelka). Rysunki znajdują się w poniższym linku.

 http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1382

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Co to jest miłość” – Rozmowa na temat uczuć. Rodzic daje dziecku serce wycięte z papieru. Następnie rozpoczyna z dzieckiem rozmowę na temat uczuć, nastrojów i stanów emocjonalnych

Z czym kojarzy się serduszko, serce?

Co to jest miłość?

Co znaczy „kochać kogoś”?

Co znaczy „być zakochanym”?

Kogo kochają dzieci? A kogo dorośli?

Czy można dać komuś z miłości serce? Co to znaczy?

 

Zadanie 2

 

„Droga do parku” - Wykonaj zadanie na karcie pracy cz 4 str.22.

Rodzic prosi, aby dziecko narysowało drogę dziewczynki i jej mamy do parku, powiedziało, kogo spotkały po drodze, policzyło te osoby, a następnie powiedziało, ile razy dziewczynka i jej mama mówiły: Dzień dobry. Potem rodzic prosi, aby dziecko zamknęło książkę i z pamięci odtworzyło spacer : Najpierw dziewczynka i jej mama mówiły „Dzień dobry” starszej pani itd.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Zapraszamy dzieci do nauki piosenki „ Dziękuję Mamo! Dziękuję Tato!”.

https://youtu.be/j09kDRPi3tE

Zapraszamy do wykonania karty pracy cz.4, str.35

 

Zadanie 2

 

Rozmowa kierowana „Rodzina ważna dla każdego” . Zapraszamy Was do wspólnego oglądania rodzinnych fotografii . Przeglądając rodzinne zdjęcia wypowiedzcie się na temat swojej rodziny. Używajcie nazw określających stopień pokrewieństwa np.: siostra, brat, babcia, dziadek, wujek, ciocia. Opiszcie wygląd członków rodziny. Przeglądając się w lustrze, próbujcie odpowiedzieć na pytanie: Do kogo jestem podobny?

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

„Wiosenne porządki” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych Rodzic: czyta bajkę, w trakcie czytania demonstruje kolejne ćwiczenia narządów artykulacyjnych opisane w nawiasach. Dziecko: siedzi przed lustrem, słucha bajki, wykonuje wraz z rodzicem ćwiczenia.

 

Przyszła wiosna. Pan Języczek postanowił zrobić wielkie wiosenne porządki w swoim domu – naszej buzi. Na początku wlał wodę do wiadra (powtarzamy szszszsz…., młodsze dzieci ass…. Z językiem za zębami), wziął szmatki, mopy i gąbki, i zaczął szorować sufit (język „myje” podniebienie). Po umyciu sufitu przeszedł do mycia ścian (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków góra-dół), a później podłogi (język porusza się po dolnych dziąsłach).Teraz czas umyć okna – od zewnątrz (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów) i w środku (przesuwamy językiem po wewnętrznej stronie zębów) i uprać firanki (parskanie wargami). To już prawie wszystko! Został nam tylko stych i piwnica (kierujemy na zmianę język na brodę i w stronę nosa). Uff! Dom już posprzątany! Teraz możemy z uśmiechem podziwiać efekty naszej pracy! (szeroko się uśmiechamy, robimy na zmianę kilka razy uśmiech i zdziwioną minę). Brawo, wiosenne porządki zrobione, teraz możemy iść na spacer!

 

**********************

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wiersz. Naśladuj dźwięki okrzyków.

 

Okrzyki

J. Huszcza

 

Tam na wróble stoi strach – ach ach
Jaki duży wyrósł groch – och, och!
Ty, wietrzyku liśćmi chwiej – hej, hej!
Heli dobrze w szkole szło – ho ho!
Znów od rana w kuźni ruch – buch buch!
Płaksa nie wie, czego chce – eeeee!
Drzemią kury w cieniu lip – cip cip!
Przeskoczymy przez ten kloc – hoc, hoc!
Przemknął zając w poprzek bruzd – szust, szust!
Traktor na zakręcie znikł – pyk pyk!
Krówki w polu mokną w dżdżu – mu mu!
Znowu rozlał mi się klej – ojej!
Deszcz załzawia oczka szyb – chlip chlip!
Poszedł kaczki wołać Jaś – taś taś!
Nie wrzeszcz, bo to ledwie świt – cyt cyt!
Wrona też swój okrzyk ma – kra kra!
Jurek Władka zgubi trop – hop hop!
Od niedzieli zima zła – hu ha!
Do snu nucą kotki dwa – aaaa!
Jest okrzyków tyle, że
Mnie wystarczą właśnie te.
Komu mało, takich znam,
Ten niech coś wymyśli sam.

 

*********************

 

Pogimnastykuj buzię i język. Pomogą Ci w tym Karty z ufoludkiem:

https://wordwall.net/pl/resource/1070325/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#

 

***********************

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.