Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 49 gości oraz 0 użytkowników.

niezapominajkiCZWARTEK 28.05.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Porozmawiaj z mamą i tatą, jak lubią spędzać wolny czas. Zastanów się i powiedz, co ty lubisz robić najbardziej: bieganie, bajki, gry, klocki, plac zabaw, taniec, spacer, telewizja, rysowanie, gotowanie, kino, rower, rolki, albo jeszcze coś innego... Możliwości spędzenia przyjemnie wolnego czasu jest naprawdę mnóstwo! Zastanów się z mamą i tatą, kiedy będziecie mogli wybrać się razem na rodzinny piknik.

 

Zadanie 2

 

Usmaż z rodzicami naleśniki amerykańskie. Poniżej, masz link z przepisem na szybki i prosty sposób zrobienia naleśników amerykańskich.

https://youtu.be/FJuvubWO5FA

Może, Twoja mama ma też fajny przepis na smaczne naleśniki, którym chciałaby się podzielić z „Muchomorkami” na naszej grupie. Życzymy smacznego i czekamy na Wasze zdjęcia i przepisy.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Indyjskie mandale’’ – praca plastyczna. Mandala symbolizuje nieskończoność świata, powtarzalność. Jej centralny punkt to Słońce – dawca życia i światła. Zadaniem dziecka jest ozdobienie mandali wybraną techniką : kredki, kolorowy papier, kolorowy piasek, nasiona, kasza itp.)

Mandale do wyboru:

https://emocjedziecka.pl/mandale-nie-tylko-dla-dzieci/

https://pixabay.com/pl/vectors/mandala-tatua%C5%BC-duchowej-okr%C4%85g-star-1560359/

https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/kwiatowy-wzor-tla_915767.htm#page=1&query=mandala&position=0

https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/indyjska-mandala_1823503.htm#page=1&query=mandala&position=4

https://www.istockphoto.com/pl/wektor/vector-indian-mandala-gm669473944-122336339

 

Zadanie 2

 

Zapoznanie z wierszem i wspólne omówienie jego treści:

Wincenty Faber „Dzieci świata”

 

W Afryce w szkole, na lekcji,

Śmiała się dzieci gromada,

Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

 

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył , że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki, ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy w lodowce,

w gorące pustynie, w banany.

 

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zabawa matematyczna ,,Zgaduj zgadula” Do zabawy zaproś rodzeństwo albo rodzica. Do zabawy potrzebne będą 4 guziki albo 4 monety. Potrząsając nimi powiedz ,,Zgadnij, ile ich mam”. Trzeba odgadnąć iloma przedmiotami dziecko potrząsa (sądząc po głosie). Następnie osoba dorosła potrząsuje monetami bądź guzikami a dziecko odgaduje. Po każdej zagadce sprawdzamy ile było przedmiotów , licząc je.

Karta pracy nr 24 ,,Laurka dla mamy”- wypchnij elementy i naklej je w odpowiednie miejsca.

 

Zadanie 2

 

Poproś mamusię o przeczytanie wiersza G. Gryszkiewicz pt.,,Moja rodzina”

 

Mama jest przy mnie,

gdy gardło boli,

ranę opatrzy,

pocieszyć umie,

 

Z nią mogę śmiać się,

bawić, żartować,

nikt tak jak ona

mnie nie rozumie.

 

Myślę, że mama

jest dobrą wróżką,

tata – rycerzem

(choć nie ma zbroi).

 

Chcę być odważny

tak jak mój tata,

bo nie ma rzeczy,

której się boi.

 

Gdy po południu

wracam z przedszkola,

wita mnie babcia

słodkim całusem.

 

W kuchni już czeka

przepyszne ciasto.

To dzieło babci

– na piątkę z plusem!

 

Mam starszą siostrę.

Kocham ją bardzo.

Że się kłócimy?

To nic nie zmienia:

 

Bo gdy ktokolwiek

chciałby ją skrzywdzić,

to będzie ze mną

miał do czynienia!

 

Odpowiedz na  pytania odwołujące się do jego treści: Kto opowiadał w wierszu? Co chłopiec mówił mamie? Do kogo porównał swojego tatę? Jak witała chłopca babcia? Czy chłopiec miał rodzeństwo? Kogo? Karta pracy ,,Laurka dla taty” – karta nr 25

 

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zabawa „Letnia burza”. Dziecko siedzi przy stole.

"W piękny letni dzień, gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza". (Dziecko palcami obu rąk "wędruje" po stole). "Wszyscy próbują się schować". (Dziecko opiera o krawędź stołu same końce palców). "Zaczyna już kropić deszcz". (Dziecko jednym palcem puka lekko w blat stołu). "A potem spadają pierwsze duże krople deszczu". (Dziecko puka naprzemian dwoma palcami w blat). "Deszcz pada i pada i pada". (Dziecko bębni wszystkimi palcami po stole.) "Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z cebra". (Dziecko wykonuje gest zacierania rąk). "Nagle zaczyna padać grad, mimo, że jest środek lata". (Dziecko puka kostkami palców o lat stołu). „Na niebie pojawiają się błyskawice". (Dziecko szybko - jak błyskawica- wyrzuca ręce do góry). "Słychać donośne grzmoty". (Dziecko bije pięściami w stół). "Stopniowo burza cichnie". (Dziecko uderza powierzchnią dłoni o krawędź stołu). "Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu". (Dziecko przebiega palcami szybko po blacie stołu i chowa ręce pod jego krawędzią). "Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!". (Dziecko rysuje w powietrzu słońce i klaszcze).

 

Zadanie 2

 

Nakarm królika - Wydrukuj obrazek– poniżej możesz go pobrać i wytnij

https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/krolik.pdf

Wytnij także miejsce otwartej paszczy. Przyklej tak przygotowanego zwierzaka na przykład do kartonowego pudełka z wyciętym otworem mniej więcej wielkości paszczy królika. Dziecko będzie mogło „karmić” królika wrzucając do pudełka plastikowe zabawki np. owoce, małe piłeczki albo plastikowe nakrętki.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj wiersza. Wymień zwierzęta wymienione w wierszu. Jak myślisz, dlaczego ludzie trzymają zwierzęta zamknięte w ogrodach zoologicznych? Podziel na głoski wyrazy: sowa (s-o-w-a); byk, foka,ryba, lew.

 

Zoo

Danuta Wawiłow

 

W zoo jest wesoło,

ludzie chodzą wkoło,

byk ma duże rogi,

bocian nie ma nogi,

foka siedzi w stawie,

nie widać jej prawie.

Słonie wodę piją,

niedźwiedzie się biją,

sowa w domku siedzi,

boi się niedźwiedzi.

Ale najładniejsze

są zielone rybki,

patrzą sobie na mnie

zza zielonej szybki

i zębów nie mają,

i rogów nie mają,

i tylko tak sobie pływają,

pływają, pływają, pływają,

i się uśmiechają…

 

Dodatkowe linki do wykorzystania:

Piosenka: Idziemy do ZOO - https://youtu.be/rXz-hKkUvoM

Piosenka: Żyrafa fa fa fa - https://youtu.be/EG2o2ipG_QQ

Zwierzęta w ZOO - https://youtu.be/ZoBijZvy1Oo

ZOO Wrocław - https://youtu.be/CyGu48oYe5o

 

Zadanie 2

 

Poproś Rodzica, by pomógł Ci w zrobieniu zabawki. Potrzebne będą: taśma pakowa, dwa patyczki do szaszłyka, dwie słomki oraz kartka, na której odrysujesz swoje stopy, pokolorujesz ich kontur i wytniesz je nożyczkami. Instrukcję, jak wykonać zabawkę obrazuje poniższy link:

https://pl.pinterest.com/pin/406731410102112668/sent/?invite_code=027377e00ab54814a6c7423d0469e48e&sender=255720222500067079&sfo=1

                            

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 16 (wyróżnianie zbioru pustego, w którym jest zero elementów; ozdabianie cyfry 0; łączenie zbioru z liczbą 0)

Zeszyt grafomotoryczny (5latki) – zadanie ze str. 50 (rysowanie lwa po śladzie oraz po linii przerywanej; ozdabianie obrazka)

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Znajdź różnice” – ćwiczenie spostrzegawczości. Spójrz na obrazek i znajdź 6 różnic na karcie numer 4:

file:///C:/Users/Asus%201/Downloads/Dzien-Mamy-rodzicielskieinspiracje.pdf

Jeżeli chcesz możesz spróbować wykonać pozostałe zadania.

 

Zadanie 2

 

,,Zgadnij co robię” – pantomima. Pokazujemy dowolną czynność ( zamiatanie, prasowanie, mycie talerzy, wycieranie blatu, mycie podłogi, wieszanie prania itp.), zadaniem dziecka jest odgadnięcie czynności. Zamieniamy się rolami, zabawę powtarzamy kilka razy.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Spróbuj ułożyć puzzle „Moja szczęśliwa rodzina”.

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/238191-moja-rodzina

 

Zadanie 2

 

Poćwicz z piosenką, zaproś mamę i tatę do wspólnych ćwiczeń.

https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Zabawa dydaktyczna „Z czego składa się kwiat?”. Proszę pokazać dziecku ilustrację kwiatu znajdującą się w poniższym linku. Podać nazwy części rośliny (korzenie, cebulka, łodyga, liście, kwiat) w oparciu o ilustrację tulipana.

http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1371

 

Zadanie 2

 

Zabawa konstrukcyjna „Tulipan dla mamy”. Do wykonania pracy potrzebna jest kolorowa kartka formatu A4, nożyczki, zielona słomka lub łodyżka z zielonej kartki. Instrukcja znajduje się w poniższym linku. https://www.youtube.com/watch?v=MtonW5o7xh8

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Kwiatek dla mamy”- Rysowane wierszyki. Narysuj kwiatka dla mamy według instrukcji znajdującej się w poniższym linku.

https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4

 

 

Zadanie 2

 

Rozwiąż zagadki

Jest jedyna na świecie

nigdzie lepszej nie znajdziecie.

Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,

przy niej nic złego nie może się stać. (mama)

Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
i bardzo, bardzo go kochamy. (tata)

Następnie podziel wyrazy : rodzice, mama, tata na sylaby.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Praca plastyczna- „Drzewo genealogiczne” Obejrzyj ilustracje drzewa genealogicznego i wykonaj rysunek swojej rodziny. Usiądźcie z rodzicami i wspólnie spróbujcie stworzyć takie drzewo Waszej rodziny. Możecie wspólnie narysować/ ponaklejać członków Waszej rodziny.

https://youtu.be/0LcaNs688W8

 

 

Zadanie 2

 

Warsztaty eksperymentalne „ Oranżada na wesoło” Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: szklanka, woda gazowana, barwnik, cukier. Sposób wykonania: do szklanki wlewamy wodę gazowaną. Wodę barwimy dowolnym kolorem, następnie dodajemy dużą łyżkę cukru i obserwujemy efekt „ Wstrząśniętej Oranżady”.

Zapraszamy do wykonania kart pracy cz.4, str.36

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenie oddechowe – „Pachnąca łąka” w miejscach oznaczonych (*) dzieci wykonują głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.

 

Pośród lasów, pośród wzgórz,

Widać łąkę pełną róż.

 

Kwiatki pachną, słońce świeci,

Idą tu na spacer dzieci.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Na tej pachnącej łące

Czynią harce zające.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Pasące się krowy duże

Wąchają piękne róże.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają *x2

 

Pośród lasów, pośród wzgórz

Widać łąkę pełna róż.

 

A kto bawi się w wąchanie,

Ćwiczy z nami oddychanie.*x2

 

**********************

 

„Wiosenne porządki” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych Rodzic: czyta bajkę, w trakcie czytania demonstruje kolejne ćwiczenia narządów artykulacyjnych opisane w nawiasach. Dziecko: siedzi przed lustrem, słucha bajki, wykonuje wraz z rodzicem ćwiczenia.

 

Przyszła wiosna. Pan Języczek postanowił zrobić wielkie wiosenne porządki w swoim domu – naszej buzi. Na początku wlał wodę do wiadra (powtarzamy szszszsz…., młodsze dzieci ass…. Z językiem za zębami), wziął szmatki, mopy i gąbki, i zaczął szorować sufit (język „myje” podniebienie). Po umyciu sufitu przeszedł do mycia ścian (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków góra-dół), a później podłogi (język porusza się po dolnych dziąsłach).Teraz czas umyć okna – od zewnątrz (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów) i w środku (przesuwamy językiem po wewnętrznej stronie zębów) i uprać firanki (parskanie wargami). To już prawie wszystko! Został nam tylko stych i piwnica (kierujemy na zmianę język na brodę i w stronę nosa). Uff! Dom już posprzątany! Teraz możemy z uśmiechem podziwiać efekty naszej pracy! (szeroko się uśmiechamy, robimy na zmianę kilka razy uśmiech i zdziwioną minę). Brawo, wiosenne porządki zrobione, teraz możemy iść na spacer!

 

**********************

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wiersz. Naśladuj dźwięki okrzyków.

 

Okrzyki

J. Huszcza

 

Tam na wróble stoi strach – ach ach
Jaki duży wyrósł groch – och, och!
Ty, wietrzyku liśćmi chwiej – hej, hej!
Heli dobrze w szkole szło – ho ho!
Znów od rana w kuźni ruch – buch buch!
Płaksa nie wie, czego chce – eeeee!
Drzemią kury w cieniu lip – cip cip!
Przeskoczymy przez ten kloc – hoc, hoc!
Przemknął zając w poprzek bruzd – szust, szust!
Traktor na zakręcie znikł – pyk pyk!
Krówki w polu mokną w dżdżu – mu mu!
Znowu rozlał mi się klej – ojej!
Deszcz załzawia oczka szyb – chlip chlip!
Poszedł kaczki wołać Jaś – taś taś!
Nie wrzeszcz, bo to ledwie świt – cyt cyt!
Wrona też swój okrzyk ma – kra kra!
Jurek Władka zgubi trop – hop hop!
Od niedzieli zima zła – hu ha!
Do snu nucą kotki dwa – aaaa!
Jest okrzyków tyle, że
Mnie wystarczą właśnie te.
Komu mało, takich znam,
Ten niech coś wymyśli sam.

 

*********************

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.