Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 23 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1233
CZWARTEK 28.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Porozmawiaj z mamą i tatą, jak lubią spędzać wolny czas. Zastanów się i powiedz, co ty lubisz robić najbardziej: bieganie, bajki, gry, klocki, plac zabaw, taniec, spacer, telewizja, rysowanie, gotowanie, kino, rower, rolki, albo jeszcze coś innego... Możliwości spędzenia przyjemnie wolnego czasu jest naprawdę mnóstwo! Zastanów się z mamą i tatą, kiedy będziecie mogli wybrać się razem na rodzinny piknik.
Zadanie 2
Usmaż z rodzicami naleśniki amerykańskie. Poniżej, masz link z przepisem na szybki i prosty sposób zrobienia naleśników amerykańskich.
Może, Twoja mama ma też fajny przepis na smaczne naleśniki, którym chciałaby się podzielić z „Muchomorkami” na naszej grupie. Życzymy smacznego i czekamy na Wasze zdjęcia i przepisy.
MISIE
Zadanie 1
,,Indyjskie mandale’’ – praca plastyczna. Mandala symbolizuje nieskończoność świata, powtarzalność. Jej centralny punkt to Słońce – dawca życia i światła. Zadaniem dziecka jest ozdobienie mandali wybraną techniką : kredki, kolorowy papier, kolorowy piasek, nasiona, kasza itp.)
Mandale do wyboru:
https://emocjedziecka.pl/mandale-nie-tylko-dla-dzieci/
https://pixabay.com/pl/vectors/mandala-tatua%C5%BC-duchowej-okr%C4%85g-star-1560359/
https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/kwiatowy-wzor-tla_915767.htm#page=1&query=mandala&position=0
https://pl.freepik.com/darmowe-wektory/indyjska-mandala_1823503.htm#page=1&query=mandala&position=4
https://www.istockphoto.com/pl/wektor/vector-indian-mandala-gm669473944-122336339
Zadanie 2
Zapoznanie z wierszem i wspólne omówienie jego treści:
Wincenty Faber „Dzieci świata”
W Afryce w szkole, na lekcji,
Śmiała się dzieci gromada,
Gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.
A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie uwierzył , że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.
I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,
jak i z nas samych wyrosną.
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa matematyczna ,,Zgaduj zgadula” Do zabawy zaproś rodzeństwo albo rodzica. Do zabawy potrzebne będą 4 guziki albo 4 monety. Potrząsając nimi powiedz ,,Zgadnij, ile ich mam”. Trzeba odgadnąć iloma przedmiotami dziecko potrząsa (sądząc po głosie). Następnie osoba dorosła potrząsuje monetami bądź guzikami a dziecko odgaduje. Po każdej zagadce sprawdzamy ile było przedmiotów , licząc je.
Karta pracy nr 24 ,,Laurka dla mamy”- wypchnij elementy i naklej je w odpowiednie miejsca.
Zadanie 2
Poproś mamusię o przeczytanie wiersza G. Gryszkiewicz pt.,,Moja rodzina”
Mama jest przy mnie,
gdy gardło boli,
ranę opatrzy,
pocieszyć umie,
Z nią mogę śmiać się,
bawić, żartować,
nikt tak jak ona
mnie nie rozumie.
Myślę, że mama
jest dobrą wróżką,
tata – rycerzem
(choć nie ma zbroi).
Chcę być odważny
tak jak mój tata,
bo nie ma rzeczy,
której się boi.
Gdy po południu
wracam z przedszkola,
wita mnie babcia
słodkim całusem.
W kuchni już czeka
przepyszne ciasto.
To dzieło babci
– na piątkę z plusem!
Mam starszą siostrę.
Kocham ją bardzo.
Że się kłócimy?
To nic nie zmienia:
Bo gdy ktokolwiek
chciałby ją skrzywdzić,
to będzie ze mną
miał do czynienia!
Odpowiedz na pytania odwołujące się do jego treści: Kto opowiadał w wierszu? Co chłopiec mówił mamie? Do kogo porównał swojego tatę? Jak witała chłopca babcia? Czy chłopiec miał rodzeństwo? Kogo? Karta pracy ,,Laurka dla taty” – karta nr 25
SMERFY
Zadanie 1
Zabawa „Letnia burza”. Dziecko siedzi przy stole.
"W piękny letni dzień, gdy wiele dzieci było na spacerze, nagle słońce schowało się za chmurami i nadciągnęła burza". (Dziecko palcami obu rąk "wędruje" po stole). "Wszyscy próbują się schować". (Dziecko opiera o krawędź stołu same końce palców). "Zaczyna już kropić deszcz". (Dziecko jednym palcem puka lekko w blat stołu). "A potem spadają pierwsze duże krople deszczu". (Dziecko puka naprzemian dwoma palcami w blat). "Deszcz pada i pada i pada". (Dziecko bębni wszystkimi palcami po stole.) "Deszcz pada coraz bardziej rzęsiście. W końcu leje jak z cebra". (Dziecko wykonuje gest zacierania rąk). "Nagle zaczyna padać grad, mimo, że jest środek lata". (Dziecko puka kostkami palców o lat stołu). „Na niebie pojawiają się błyskawice". (Dziecko szybko - jak błyskawica- wyrzuca ręce do góry). "Słychać donośne grzmoty". (Dziecko bije pięściami w stół). "Stopniowo burza cichnie". (Dziecko uderza powierzchnią dłoni o krawędź stołu). "Nadarza się okazją, aby prędko pobiec do domu". (Dziecko przebiega palcami szybko po blacie stołu i chowa ręce pod jego krawędzią). "Chmury przerzedzają się na niebie, zza nich wygląda słońce. Wszyscy się cieszą!". (Dziecko rysuje w powietrzu słońce i klaszcze).
Zadanie 2
Nakarm królika - Wydrukuj obrazek– poniżej możesz go pobrać i wytnij
https://miastodzieci.pl/wp-content/uploads/2020/04/krolik.pdf
Wytnij także miejsce otwartej paszczy. Przyklej tak przygotowanego zwierzaka na przykład do kartonowego pudełka z wyciętym otworem mniej więcej wielkości paszczy królika. Dziecko będzie mogło „karmić” królika wrzucając do pudełka plastikowe zabawki np. owoce, małe piłeczki albo plastikowe nakrętki.
MOTYLKI
Zadanie 1
Wysłuchaj wiersza. Wymień zwierzęta wymienione w wierszu. Jak myślisz, dlaczego ludzie trzymają zwierzęta zamknięte w ogrodach zoologicznych? Podziel na głoski wyrazy: sowa (s-o-w-a); byk, foka,ryba, lew.
Zoo
Danuta Wawiłow
W zoo jest wesoło,
ludzie chodzą wkoło,
byk ma duże rogi,
bocian nie ma nogi,
foka siedzi w stawie,
nie widać jej prawie.
Słonie wodę piją,
niedźwiedzie się biją,
sowa w domku siedzi,
boi się niedźwiedzi.
Ale najładniejsze
są zielone rybki,
patrzą sobie na mnie
zza zielonej szybki
i zębów nie mają,
i rogów nie mają,
i tylko tak sobie pływają,
pływają, pływają, pływają,
i się uśmiechają…
Dodatkowe linki do wykorzystania:
Piosenka: Idziemy do ZOO - https://youtu.be/rXz-hKkUvoM
Piosenka: Żyrafa fa fa fa - https://youtu.be/EG2o2ipG_QQ
Zwierzęta w ZOO - https://youtu.be/ZoBijZvy1Oo
ZOO Wrocław - https://youtu.be/CyGu48oYe5o
Zadanie 2
Poproś Rodzica, by pomógł Ci w zrobieniu zabawki. Potrzebne będą: taśma pakowa, dwa patyczki do szaszłyka, dwie słomki oraz kartka, na której odrysujesz swoje stopy, pokolorujesz ich kontur i wytniesz je nożyczkami. Instrukcję, jak wykonać zabawkę obrazuje poniższy link:
https://pl.pinterest.com/pin/406731410102112668/sent/?invite_code=027377e00ab54814a6c7423d0469e48e&sender=255720222500067079&sfo=1
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 16 (wyróżnianie zbioru pustego, w którym jest zero elementów; ozdabianie cyfry 0; łączenie zbioru z liczbą 0)
Zeszyt grafomotoryczny (5latki) – zadanie ze str. 50 (rysowanie lwa po śladzie oraz po linii przerywanej; ozdabianie obrazka)
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Znajdź różnice” – ćwiczenie spostrzegawczości. Spójrz na obrazek i znajdź 6 różnic na karcie numer 4:
file:///C:/Users/Asus%201/Downloads/Dzien-Mamy-rodzicielskieinspiracje.pdf
Jeżeli chcesz możesz spróbować wykonać pozostałe zadania.
Zadanie 2
,,Zgadnij co robię” – pantomima. Pokazujemy dowolną czynność ( zamiatanie, prasowanie, mycie talerzy, wycieranie blatu, mycie podłogi, wieszanie prania itp.), zadaniem dziecka jest odgadnięcie czynności. Zamieniamy się rolami, zabawę powtarzamy kilka razy.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Spróbuj ułożyć puzzle „Moja szczęśliwa rodzina”.
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/238191-moja-rodzina
Zadanie 2
Poćwicz z piosenką, zaproś mamę i tatę do wspólnych ćwiczeń.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Z czego składa się kwiat?”. Proszę pokazać dziecku ilustrację kwiatu znajdującą się w poniższym linku. Podać nazwy części rośliny (korzenie, cebulka, łodyga, liście, kwiat) w oparciu o ilustrację tulipana.
http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1371
Zadanie 2
Zabawa konstrukcyjna „Tulipan dla mamy”. Do wykonania pracy potrzebna jest kolorowa kartka formatu A4, nożyczki, zielona słomka lub łodyżka z zielonej kartki. Instrukcja znajduje się w poniższym linku. https://www.youtube.com/watch?v=MtonW5o7xh8
STOKROTKI
Zadanie 1
„Kwiatek dla mamy”- Rysowane wierszyki. Narysuj kwiatka dla mamy według instrukcji znajdującej się w poniższym linku.
https://www.youtube.com/watch?v=q1DFZOEADA4
Zadanie 2
Rozwiąż zagadki
Jest jedyna na świecie
nigdzie lepszej nie znajdziecie.
Z nią można bawić się, uczyć i śmiać,
przy niej nic złego nie może się stać. (mama)
Wszystko zrobić potrafi w domu.
O tajemnicach nie powie nikomu.
Często z nim w piłkę nożną gramy
i bardzo, bardzo go kochamy. (tata)
Następnie podziel wyrazy : rodzice, mama, tata na sylaby.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Praca plastyczna- „Drzewo genealogiczne” Obejrzyj ilustracje drzewa genealogicznego i wykonaj rysunek swojej rodziny. Usiądźcie z rodzicami i wspólnie spróbujcie stworzyć takie drzewo Waszej rodziny. Możecie wspólnie narysować/ ponaklejać członków Waszej rodziny.
Zadanie 2
Warsztaty eksperymentalne „ Oranżada na wesoło” Do wykonania eksperymentu potrzebne będą: szklanka, woda gazowana, barwnik, cukier. Sposób wykonania: do szklanki wlewamy wodę gazowaną. Wodę barwimy dowolnym kolorem, następnie dodajemy dużą łyżkę cukru i obserwujemy efekt „ Wstrząśniętej Oranżady”.
Zapraszamy do wykonania kart pracy cz.4, str.36
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenie oddechowe – „Pachnąca łąka” w miejscach oznaczonych (*) dzieci wykonują głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.
Pośród lasów, pośród wzgórz,
Widać łąkę pełną róż.
Kwiatki pachną, słońce świeci,
Idą tu na spacer dzieci.
Noskiem zapach wciągają,
Buzią go wydychają * x2
Na tej pachnącej łące
Czynią harce zające.
Noskiem zapach wciągają,
Buzią go wydychają * x2
Pasące się krowy duże
Wąchają piękne róże.
Noskiem zapach wciągają,
Buzią go wydychają *x2
Pośród lasów, pośród wzgórz
Widać łąkę pełna róż.
A kto bawi się w wąchanie,
Ćwiczy z nami oddychanie.*x2
**********************
„Wiosenne porządki” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych Rodzic: czyta bajkę, w trakcie czytania demonstruje kolejne ćwiczenia narządów artykulacyjnych opisane w nawiasach. Dziecko: siedzi przed lustrem, słucha bajki, wykonuje wraz z rodzicem ćwiczenia.
Przyszła wiosna. Pan Języczek postanowił zrobić wielkie wiosenne porządki w swoim domu – naszej buzi. Na początku wlał wodę do wiadra (powtarzamy szszszsz…., młodsze dzieci ass…. Z językiem za zębami), wziął szmatki, mopy i gąbki, i zaczął szorować sufit (język „myje” podniebienie). Po umyciu sufitu przeszedł do mycia ścian (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków góra-dół), a później podłogi (język porusza się po dolnych dziąsłach).Teraz czas umyć okna – od zewnątrz (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów) i w środku (przesuwamy językiem po wewnętrznej stronie zębów) i uprać firanki (parskanie wargami). To już prawie wszystko! Został nam tylko stych i piwnica (kierujemy na zmianę język na brodę i w stronę nosa). Uff! Dom już posprzątany! Teraz możemy z uśmiechem podziwiać efekty naszej pracy! (szeroko się uśmiechamy, robimy na zmianę kilka razy uśmiech i zdziwioną minę). Brawo, wiosenne porządki zrobione, teraz możemy iść na spacer!
**********************
Poproś Rodzica by przeczytał Ci wiersz. Naśladuj dźwięki okrzyków.
Okrzyki
J. Huszcza
Tam na wróble stoi strach – ach ach
Jaki duży wyrósł groch – och, och!
Ty, wietrzyku liśćmi chwiej – hej, hej!
Heli dobrze w szkole szło – ho ho!
Znów od rana w kuźni ruch – buch buch!
Płaksa nie wie, czego chce – eeeee!
Drzemią kury w cieniu lip – cip cip!
Przeskoczymy przez ten kloc – hoc, hoc!
Przemknął zając w poprzek bruzd – szust, szust!
Traktor na zakręcie znikł – pyk pyk!
Krówki w polu mokną w dżdżu – mu mu!
Znowu rozlał mi się klej – ojej!
Deszcz załzawia oczka szyb – chlip chlip!
Poszedł kaczki wołać Jaś – taś taś!
Nie wrzeszcz, bo to ledwie świt – cyt cyt!
Wrona też swój okrzyk ma – kra kra!
Jurek Władka zgubi trop – hop hop!
Od niedzieli zima zła – hu ha!
Do snu nucą kotki dwa – aaaa!
Jest okrzyków tyle, że
Mnie wystarczą właśnie te.
Komu mało, takich znam,
Ten niech coś wymyśli sam.
*********************