Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 11 gości oraz 0 użytkowników.

kwiatki2PIĄTEK 29.05.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj piosenki „Moja wesoła rodzinka”

https://www.youtube.com/watch?v=uS3PhHzIdBU

Spróbuj nauczyć się refrenu, a później zaśpiewaj go rodzicom.

 

Zadanie 2

 

Namaluj farbami lub kredkami portret mamy i taty. Zaproś rodziców do swojego pokoju i poproś o wspólne czytanie książek. Może Ty już potrafisz opowiadać treść książki? Zatem sam/sama zaproponuj rodzicom jaką wybraną historię dzisiaj im opowiesz lub przedstawisz wspierając się przy tym obrazkami.

 

MISIE

Zadanie 1

 

Zapoznanie z Japonią:

https://www.google.com/search?q=japonia&client=firefox-b-d&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwigtNue7sXpAhVH4qQKHVHsCWMQ_AUoAnoECBcQBA&biw=1600&bih=764

https://www.youtube.com/watch?v=mib1mxrEjh8

 

Zadanie 2

 

Karty Pracy 44. – dziecko łączy postać samuraja z elementami wymienionymi w wierszu Ł. Dębskiego:

 

W tłoku lecz z mieczem u boku

drepczę po wyspie Sikoku

i w koło jest wiosna i śnię,

że wszędzie zakwitły wiśnie.

 

Tęsknisz do kraju,

panie samuraju?

Herbatę zaparzam żonie,

Zasiadam obok w kimonie

 

I nikt z nas już nic nie musi,

Więc jem pałeczkami sushi.

Tęsknisz do kraju,

panie samuraju?

 

Och tak! Do uprzejmych ludzi,

Do gór i wulkanu Fudżi,

Komiksów, gier i sudoku.

Czas wracać.

Gdzie? Na Sikoku.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Dzisiaj nauczymy się prostego układu tanecznego ,, Przywitanie i rozgrzewka” Zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodzica. Miłej zabawy!!!

https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM

 

Zadanie 2

 

„Masaż” – rodzic siedzi za dzieckiem i wykonuje masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami. Następnie dziecko robi masażyk rodzicowi.

 

Idą słonie- dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach rodziców.

potem konie- uderzają delikatnie piąstkami

.panieneczki na szpileczkach -stukają palcami wskazującymi.

z gryzącymi pieseczkami,- delikatnie szczypią.

świeci słonko- dłońmi zataczają koła.

płynie rzeczka- rysują linię.

pada deszczyk- stukają wszystkimi palcami.

czujesz dreszczyk? -łaskoczą

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ

 

Zadanie 2

 

Zabawy sensoryczne z masą jogurtową

Składniki na masę jogurtową:

1 szklanka mąki pszennej

4 łyżki jogurtu naturalnego

1 opakowane galaretki w proszku np. wiśniowej lub pomarańczowej

Mąkę wsypujemy do miski i dodajemy jogurt na końcu dodajemy galaretkę. Do zabawy można wykorzystać foremki do piasku.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Obejrzyj filmik i ćwicz razem z Pipi Pończoszanką:

https://youtu.be/m2WsGrvCx_w

Możesz do ćwiczeń zaprosić także Rodzica:

https://youtu.be/FacAJxiIzh4

 

Zadanie 2

 

Namaluj farbami pracę pt.: Moje ulubione zwierzątko domowe. Zanim weźmiesz się do malowania, spróbuj odgadnąć zagadki słowne:

 

Któż to ma swe piórka takie kolorowe?

Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?

Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,

Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)

 

Kosmate futerko,

Oczka jak paciorki,

W bębenku wciąż biega,

Podobne do norki. (chomik)

 

Już z samej nazwy znać skłonność jego,
lubi mieć w domu zapas wszystkiego.
Ty go częstujesz - a on bezkarnie
w policzkach robi sobie spiżarnię! (chomik)

 

Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.

Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)

 

Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,

Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)

 

Mówią o nim: przyjaciel człowieka,

na obcych zazwyczaj szczeka.

Co to za zwierzę, czy wiesz?

Tak oczywiście to jest … . (pies)

 

Ma ostre pazurki,
doskonale słyszy,
chodzi cichuteńko,
poluje na myszy. (kot)

 

Okrągła, ładna skorupa,
trochę wężowa głowa.
Kiedy się czegoś wystraszy,
cały w skorupie się chowa. (żółw)

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Mój tato’’- zabawa ruchowa ze śpiewem przy piosence. Podczas zwrotek dziecko maszeruje. Podczas refrenu zatrzymuje się i rytmicznie klaszcze w dłonie.

https://www.youtube.com/watch?v=K4L7hvqBx-0

 

Zadanie 2

 

,,Tor przeszkód”. Organizujemy tor wykorzystując własne zasoby i architekturę ogrodu. Jeśli możliwości są ograniczone, ustawiamy slalom z misek, wiaderek. Dziecko pokonuje go: biegiem, na czworaka, skacząc obunóż, idąc tyłem, itp.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Ćwiczenie w książce, strona 41. Określ co było wcześniej a co później. Powtórz refren piosenki, którego uczyłaś/uczyłeś się w środę. „Bo tak właśnie w życiu jest....”

 

Zadanie 2

 

Wykonanie pracy plastycznej „Bukiet dla mamy”. Praca znajduje się w wyprawce plastycznej, karta numer 16. Skończ kolorować bukiet dla mamy.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Zabawa dydaktyczna „Zawody”. Rodzic opowiada dziecku o swoim zawodzie (jak się nazywa, co robi w pracy, jakie rzeczy są mu potrzebne do jej wykonywania). Zabawa „Kim jestem” – rodzic pokazuje różne charakterystyczne ruchy dla danego zawodu – zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to za zawód, np. badanie dziecka – lekarz, strzyżenie – fryzjer, mieszanie w garnku – kucharz, itp. Oglądanie ilustracji – „Jaki to zawód” – przedstawiających różne zawody i nazywanie ich przez dzieci – ilustracje w poniższym linku.

http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1384

Zabawa „Znajdź parę” – należy dobrać przedmiot pasujący do wykonywanego zawodu (obrazki można wydrukować, przeciąć i dobierać w pary).

 http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1385

 

Zadanie 2

 

Zestaw zabaw ruchowych wg wskazówek Pipi Pończoszanki.

 https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Wesołe tańce” – Popularne zabawy taneczne do utworów: „Kaczuszki”, „Jedzie pociąg z daleka”, „Dwóm tańczyć się zachciało”. Do zabawy zaproś swoich rodziców.

https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94

https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio

https://www.youtube.com/watch?v=RjNQT1KWtkE

 

 

Zadanie 2

 

„Co lubi mama?” – masażyk relaksacyjny w parach. Rodzic odczytuje tekst rymowanki i wykonuje masaż na plecach dziecka według opisu. Po kilku powtórzeniach następuje zmiana .

 

Moja mama bardzo lubi dzieci (kreślą koła otwartą dłonią)

sznur korali całkiem długi,( kreślą linie palcem wskazującym po całej powierzchni pleców)

lubi ze mną spacerować, („chodzą” palcem wskazującym i środkowym po całej powierzchni pleców )

na rowerze pedałować, (przesuwają naprzemiennie dłońmi zaciśniętymi w pięść – w górę i w dół po łopatkach)

czytać książki wieczorami, (palcem wskazującym rysują kwadrat)

witać tatę całusami, ( cmokają przy lewym i prawym uchu)

wypić kawę z mleczną pianką (palcem wskazującym rysują koła)

i rozmowy z koleżanką. (szeptają do ucha ).

 

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Doskonalenie orientacji na kartce „Bezpieczny dom”. Wykonajcie rysunek zgodnie z poleceniami. Na środku kartki narysuj dom. Z komina tego domu leci dym. Dach domu ma kolor czerwony. Dom ma okna i drzwi. Z prawej strony domu stoi płot. Nad domem świeci słońce, a obok słońca płyną dwie chmurki. Z lewej strony domu rośnie pięć kwiatków, a każdy z nich ma inny kolor.

 

Zadanie 2

 

Zabawa słowna „Sylabki ” analiza i synteza sylabowa słów. Rodzicu teraz zadanie dla Ciebie. Podaj dziecku wyraz związany z omawianą tematyką rodziny sylabizując go. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jakie słowo chodzi. Zapraszamy do wykonania karty pracy cz.4,str.37

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenie oddechowe – „Pachnąca łąka” w miejscach oznaczonych (*) dzieci wykonują głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.

 

Pośród lasów, pośród wzgórz,

Widać łąkę pełną róż.

 

Kwiatki pachną, słońce świeci,

Idą tu na spacer dzieci.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Na tej pachnącej łące

Czynią harce zające.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Pasące się krowy duże

Wąchają piękne róże.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają *x2

 

Pośród lasów, pośród wzgórz

Widać łąkę pełna róż.

 

A kto bawi się w wąchanie,

Ćwiczy z nami oddychanie.*x2

 

**********************

 

„Wiosenne porządki” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych Rodzic: czyta bajkę, w trakcie czytania demonstruje kolejne ćwiczenia narządów artykulacyjnych opisane w nawiasach. Dziecko: siedzi przed lustrem, słucha bajki, wykonuje wraz z rodzicem ćwiczenia.

 

Przyszła wiosna. Pan Języczek postanowił zrobić wielkie wiosenne porządki w swoim domu – naszej buzi. Na początku wlał wodę do wiadra (powtarzamy szszszsz…., młodsze dzieci ass…. Z językiem za zębami), wziął szmatki, mopy i gąbki, i zaczął szorować sufit (język „myje” podniebienie). Po umyciu sufitu przeszedł do mycia ścian (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków góra-dół), a później podłogi (język porusza się po dolnych dziąsłach).Teraz czas umyć okna – od zewnątrz (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów) i w środku (przesuwamy językiem po wewnętrznej stronie zębów) i uprać firanki (parskanie wargami). To już prawie wszystko! Został nam tylko stych i piwnica (kierujemy na zmianę język na brodę i w stronę nosa). Uff! Dom już posprzątany! Teraz możemy z uśmiechem podziwiać efekty naszej pracy! (szeroko się uśmiechamy, robimy na zmianę kilka razy uśmiech i zdziwioną minę). Brawo, wiosenne porządki zrobione, teraz możemy iść na spacer!

 

**********************

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci wiersz. Naśladuj dźwięki okrzyków.

 

Okrzyki

J. Huszcza

 

Tam na wróble stoi strach – ach ach
Jaki duży wyrósł groch – och, och!
Ty, wietrzyku liśćmi chwiej – hej, hej!
Heli dobrze w szkole szło – ho ho!
Znów od rana w kuźni ruch – buch buch!
Płaksa nie wie, czego chce – eeeee!
Drzemią kury w cieniu lip – cip cip!
Przeskoczymy przez ten kloc – hoc, hoc!
Przemknął zając w poprzek bruzd – szust, szust!
Traktor na zakręcie znikł – pyk pyk!
Krówki w polu mokną w dżdżu – mu mu!
Znowu rozlał mi się klej – ojej!
Deszcz załzawia oczka szyb – chlip chlip!
Poszedł kaczki wołać Jaś – taś taś!
Nie wrzeszcz, bo to ledwie świt – cyt cyt!
Wrona też swój okrzyk ma – kra kra!
Jurek Władka zgubi trop – hop hop!
Od niedzieli zima zła – hu ha!
Do snu nucą kotki dwa – aaaa!
Jest okrzyków tyle, że
Mnie wystarczą właśnie te.
Komu mało, takich znam,
Ten niech coś wymyśli sam.

 

*********************

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.