Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 34 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 976
PIĄTEK 29.05.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki „Moja wesoła rodzinka”
https://www.youtube.com/watch?v=uS3PhHzIdBU
Spróbuj nauczyć się refrenu, a później zaśpiewaj go rodzicom.
Zadanie 2
Namaluj farbami lub kredkami portret mamy i taty. Zaproś rodziców do swojego pokoju i poproś o wspólne czytanie książek. Może Ty już potrafisz opowiadać treść książki? Zatem sam/sama zaproponuj rodzicom jaką wybraną historię dzisiaj im opowiesz lub przedstawisz wspierając się przy tym obrazkami.
MISIE
Zadanie 1
Zapoznanie z Japonią:
https://www.google.com/search?q=japonia&client=firefox-b-d&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwigtNue7sXpAhVH4qQKHVHsCWMQ_AUoAnoECBcQBA&biw=1600&bih=764
https://www.youtube.com/watch?v=mib1mxrEjh8
Zadanie 2
Karty Pracy 44. – dziecko łączy postać samuraja z elementami wymienionymi w wierszu Ł. Dębskiego:
W tłoku lecz z mieczem u boku
drepczę po wyspie Sikoku
i w koło jest wiosna i śnię,
że wszędzie zakwitły wiśnie.
Tęsknisz do kraju,
panie samuraju?
Herbatę zaparzam żonie,
Zasiadam obok w kimonie
I nikt z nas już nic nie musi,
Więc jem pałeczkami sushi.
Tęsknisz do kraju,
panie samuraju?
Och tak! Do uprzejmych ludzi,
Do gór i wulkanu Fudżi,
Komiksów, gier i sudoku.
Czas wracać.
Gdzie? Na Sikoku.
KRASNALE
Zadanie 1
Dzisiaj nauczymy się prostego układu tanecznego ,, Przywitanie i rozgrzewka” Zaproś do zabawy rodzeństwo lub rodzica. Miłej zabawy!!!
https://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM
Zadanie 2
„Masaż” – rodzic siedzi za dzieckiem i wykonuje masaż pleców zgodnie ze słowami i ruchami. Następnie dziecko robi masażyk rodzicowi.
Idą słonie- dzieci kładą na przemian całe dłonie na plecach rodziców.
potem konie- uderzają delikatnie piąstkami
.panieneczki na szpileczkach -stukają palcami wskazującymi.
z gryzącymi pieseczkami,- delikatnie szczypią.
świeci słonko- dłońmi zataczają koła.
płynie rzeczka- rysują linię.
pada deszczyk- stukają wszystkimi palcami.
czujesz dreszczyk? -łaskoczą
SMERFY
Zadanie 1
Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=LVSMZjOwcTQ
Zadanie 2
Zabawy sensoryczne z masą jogurtową
Składniki na masę jogurtową:
1 szklanka mąki pszennej
4 łyżki jogurtu naturalnego
1 opakowane galaretki w proszku np. wiśniowej lub pomarańczowej
Mąkę wsypujemy do miski i dodajemy jogurt na końcu dodajemy galaretkę. Do zabawy można wykorzystać foremki do piasku.
MOTYLKI
Zadanie 1
Obejrzyj filmik i ćwicz razem z Pipi Pończoszanką:
Możesz do ćwiczeń zaprosić także Rodzica:
Zadanie 2
Namaluj farbami pracę pt.: Moje ulubione zwierzątko domowe. Zanim weźmiesz się do malowania, spróbuj odgadnąć zagadki słowne:
Któż to ma swe piórka takie kolorowe?
Któż to tak uciesznie przechyla swą głowę?
Chętnie dużo mówi, okiem swoim mruga,
Jeśli mieszka w klatce, to pewnie… (papuga)
Kosmate futerko,
Oczka jak paciorki,
W bębenku wciąż biega,
Podobne do norki. (chomik)
Już z samej nazwy znać skłonność jego,
lubi mieć w domu zapas wszystkiego.
Ty go częstujesz - a on bezkarnie
w policzkach robi sobie spiżarnię! (chomik)
Małe, kolorowe, żyją w szklanym domu.
Choć nie mają głosu, nie wadzą nikomu. (rybki)
Cóż to jest za zwierzę: zwinięte jak lina,
Podwójny ma język, na drzewa się wspina. (wąż)
Mówią o nim: przyjaciel człowieka,
na obcych zazwyczaj szczeka.
Co to za zwierzę, czy wiesz?
Tak oczywiście to jest … . (pies)
Ma ostre pazurki,
doskonale słyszy,
chodzi cichuteńko,
poluje na myszy. (kot)
Okrągła, ładna skorupa,
trochę wężowa głowa.
Kiedy się czegoś wystraszy,
cały w skorupie się chowa. (żółw)
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Mój tato’’- zabawa ruchowa ze śpiewem przy piosence. Podczas zwrotek dziecko maszeruje. Podczas refrenu zatrzymuje się i rytmicznie klaszcze w dłonie.
https://www.youtube.com/watch?v=K4L7hvqBx-0
Zadanie 2
,,Tor przeszkód”. Organizujemy tor wykorzystując własne zasoby i architekturę ogrodu. Jeśli możliwości są ograniczone, ustawiamy slalom z misek, wiaderek. Dziecko pokonuje go: biegiem, na czworaka, skacząc obunóż, idąc tyłem, itp.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Ćwiczenie w książce, strona 41. Określ co było wcześniej a co później. Powtórz refren piosenki, którego uczyłaś/uczyłeś się w środę. „Bo tak właśnie w życiu jest....”
Zadanie 2
Wykonanie pracy plastycznej „Bukiet dla mamy”. Praca znajduje się w wyprawce plastycznej, karta numer 16. Skończ kolorować bukiet dla mamy.
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Zawody”. Rodzic opowiada dziecku o swoim zawodzie (jak się nazywa, co robi w pracy, jakie rzeczy są mu potrzebne do jej wykonywania). Zabawa „Kim jestem” – rodzic pokazuje różne charakterystyczne ruchy dla danego zawodu – zadaniem dziecka jest odgadnięcie, co to za zawód, np. badanie dziecka – lekarz, strzyżenie – fryzjer, mieszanie w garnku – kucharz, itp. Oglądanie ilustracji – „Jaki to zawód” – przedstawiających różne zawody i nazywanie ich przez dzieci – ilustracje w poniższym linku.
http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1384
Zabawa „Znajdź parę” – należy dobrać przedmiot pasujący do wykonywanego zawodu (obrazki można wydrukować, przeciąć i dobierać w pary).
http://9pwyszkow.szkolnastrona.pl/index.php?c=getfile&id=1385
Zadanie 2
Zestaw zabaw ruchowych wg wskazówek Pipi Pończoszanki.
https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w
STOKROTKI
Zadanie 1
„Wesołe tańce” – Popularne zabawy taneczne do utworów: „Kaczuszki”, „Jedzie pociąg z daleka”, „Dwóm tańczyć się zachciało”. Do zabawy zaproś swoich rodziców.
https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
https://www.youtube.com/watch?v=PjUopo-DJio
https://www.youtube.com/watch?v=RjNQT1KWtkE
Zadanie 2
„Co lubi mama?” – masażyk relaksacyjny w parach. Rodzic odczytuje tekst rymowanki i wykonuje masaż na plecach dziecka według opisu. Po kilku powtórzeniach następuje zmiana .
Moja mama bardzo lubi dzieci (kreślą koła otwartą dłonią)
sznur korali całkiem długi,( kreślą linie palcem wskazującym po całej powierzchni pleców)
lubi ze mną spacerować, („chodzą” palcem wskazującym i środkowym po całej powierzchni pleców )
na rowerze pedałować, (przesuwają naprzemiennie dłońmi zaciśniętymi w pięść – w górę i w dół po łopatkach)
czytać książki wieczorami, (palcem wskazującym rysują kwadrat)
witać tatę całusami, ( cmokają przy lewym i prawym uchu)
wypić kawę z mleczną pianką (palcem wskazującym rysują koła)
i rozmowy z koleżanką. (szeptają do ucha ).
SŁONECZKA
Zadanie 1
Doskonalenie orientacji na kartce „Bezpieczny dom”. Wykonajcie rysunek zgodnie z poleceniami. Na środku kartki narysuj dom. Z komina tego domu leci dym. Dach domu ma kolor czerwony. Dom ma okna i drzwi. Z prawej strony domu stoi płot. Nad domem świeci słońce, a obok słońca płyną dwie chmurki. Z lewej strony domu rośnie pięć kwiatków, a każdy z nich ma inny kolor.
Zadanie 2
Zabawa słowna „Sylabki ” analiza i synteza sylabowa słów. Rodzicu teraz zadanie dla Ciebie. Podaj dziecku wyraz związany z omawianą tematyką rodziny sylabizując go. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jakie słowo chodzi. Zapraszamy do wykonania karty pracy cz.4,str.37
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenie oddechowe – „Pachnąca łąka” w miejscach oznaczonych (*) dzieci wykonują głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.
Pośród lasów, pośród wzgórz,
Widać łąkę pełną róż.
Kwiatki pachną, słońce świeci,
Idą tu na spacer dzieci.
Noskiem zapach wciągają,
Buzią go wydychają * x2
Na tej pachnącej łące
Czynią harce zające.
Noskiem zapach wciągają,
Buzią go wydychają * x2
Pasące się krowy duże
Wąchają piękne róże.
Noskiem zapach wciągają,
Buzią go wydychają *x2
Pośród lasów, pośród wzgórz
Widać łąkę pełna róż.
A kto bawi się w wąchanie,
Ćwiczy z nami oddychanie.*x2
**********************
„Wiosenne porządki” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych Rodzic: czyta bajkę, w trakcie czytania demonstruje kolejne ćwiczenia narządów artykulacyjnych opisane w nawiasach. Dziecko: siedzi przed lustrem, słucha bajki, wykonuje wraz z rodzicem ćwiczenia.
Przyszła wiosna. Pan Języczek postanowił zrobić wielkie wiosenne porządki w swoim domu – naszej buzi. Na początku wlał wodę do wiadra (powtarzamy szszszsz…., młodsze dzieci ass…. Z językiem za zębami), wziął szmatki, mopy i gąbki, i zaczął szorować sufit (język „myje” podniebienie). Po umyciu sufitu przeszedł do mycia ścian (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków góra-dół), a później podłogi (język porusza się po dolnych dziąsłach).Teraz czas umyć okna – od zewnątrz (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów) i w środku (przesuwamy językiem po wewnętrznej stronie zębów) i uprać firanki (parskanie wargami). To już prawie wszystko! Został nam tylko stych i piwnica (kierujemy na zmianę język na brodę i w stronę nosa). Uff! Dom już posprzątany! Teraz możemy z uśmiechem podziwiać efekty naszej pracy! (szeroko się uśmiechamy, robimy na zmianę kilka razy uśmiech i zdziwioną minę). Brawo, wiosenne porządki zrobione, teraz możemy iść na spacer!
**********************
Poproś Rodzica by przeczytał Ci wiersz. Naśladuj dźwięki okrzyków.
Okrzyki
J. Huszcza
Tam na wróble stoi strach – ach ach
Jaki duży wyrósł groch – och, och!
Ty, wietrzyku liśćmi chwiej – hej, hej!
Heli dobrze w szkole szło – ho ho!
Znów od rana w kuźni ruch – buch buch!
Płaksa nie wie, czego chce – eeeee!
Drzemią kury w cieniu lip – cip cip!
Przeskoczymy przez ten kloc – hoc, hoc!
Przemknął zając w poprzek bruzd – szust, szust!
Traktor na zakręcie znikł – pyk pyk!
Krówki w polu mokną w dżdżu – mu mu!
Znowu rozlał mi się klej – ojej!
Deszcz załzawia oczka szyb – chlip chlip!
Poszedł kaczki wołać Jaś – taś taś!
Nie wrzeszcz, bo to ledwie świt – cyt cyt!
Wrona też swój okrzyk ma – kra kra!
Jurek Władka zgubi trop – hop hop!
Od niedzieli zima zła – hu ha!
Do snu nucą kotki dwa – aaaa!
Jest okrzyków tyle, że
Mnie wystarczą właśnie te.
Komu mało, takich znam,
Ten niech coś wymyśli sam.
*********************