Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

bal przebPONIEDZIAŁEK 01.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Porozmawiaj z rodzicami na temat dzieci mieszkających na innych kontynentach. Pomogą ci w tym zdjęcia, albumy, atlasy geograficzne z innymi częściami świata oraz film edukacyjny „Kolorowe dzieci”.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

Zadanie 2

 

Wykonaj pracę plastyczna „Dzieci z różnych stron świata”.

https://pracaplastyczna.pl/index.php/inne/206-dzieci-z-roznych-stron-swiata

Świetnie sobie poradziłyście!!!

Dzisiaj Kochane Muchomorki jest Wasze święto „Dzień Dziecka”. Życzymy Wam dużo, dużo zdrowia, szczęścia, spełnienia marzeń oraz beztroskiej zabawy i dużo uśmiechu:):):):)

Dyplom na Dzień Dziecka

https://mala275.blogspot.com/2017/05/dzien-dziecka-dyplomy.html

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Złota Rybka’’ – po wysłuchaniu bajki o złotej rybce dziecko doskonali umiejętności grafomotoryczne poprawiając po śladzie rybkę oraz ozdabiając ją według własnego pomysłu (kredki, plastelina itp.):

https://pl.pinterest.com/pin/513199320029050383/

https://www.kredkauczy.pl/cwiczenia-dla-dzieci

 

Był pewien chłop, co już czterdzieści lat łowił ryby, ale bardzo mu się nie wiodło. Raz zarzucił sieci – wyłowił tylko morską trawę; zarzucił je drugi raz, patrzy, a tu rybka, nieduża, ale złota. Dopieroż to rybka prosi go, żeby ją puścił do wody:

- Puść mnie, co tylko będziesz chciał, to ci dam – powiada rybka.

Tak go prosiła, że ją w końcu puścił. Wraca chłop do domu i mówi do żony:

- Wiesz, złapałem dzisiaj złotą rybkę, alem ją puścił, bo bardzo o to prosiła. Tyle, że mi obiecała, że co tylko będę chciał, to mogę dostać.

Żona na to:

- Oj, głupiś, głupi. Idź zaraz i poproś ją, żeby nam dała nowe koryto, bo stare się nam rozsypało.
Poszedł chłop do morza, stanął na brzegu, zdjął czapkę i prosi, żeby rybka dała im nowe koryto. Wyszła rybka nad wodę i przemówiła:

- Idź do domu, idź.

Wraca chłop do domu, patrzy, stoi przed chałupą nowe koryto. Żona się ucieszyła, ale pomyślała sobie: Jak tak, to i więcej mogłaby nam rybka dać.

- Idźże do niej, poproś, żebym była gospodynią z własnym gruntem i nową chałupą.
Poszedł chłop nad wodę, zdjął kapelusz, ale nie śmie nic mówić. Wychyla się rybka z fali i pyta:

- Czego jeszcze chcesz?

Wytłumaczył jej, czego się żonie zachciało, a rybka mu na to, żeby wracał do domu. Wraca chłop, patrzy, a tam stoi nowa chałupa, a jego żona już bogatą gospodynią, chodzi sobie, nic nie robi, tylko pokrzykuje na parobków i służące. Jeszcze tego było jej za mało; po jakimś czasie powiada znów do męża zachłanna kobieta:
- Idź no do tej twojej rybki, powiedz jej, żebym została wielką panią, z własnym dworem, końmi, powozem i służbą.
Poszedł, poprosił, wraca do domu, a tu jego żona, ubrana w piękną suknię, siedzi sobie i wydaje rozkazy służbie, nic nie robi. Ale i to jej nie starczyło, znów wysyła chłopa z nowym zadaniem:
- Na co mi być panią, kiedy mogę być samą królową. Idź, powiedz rybce, żeby mi tu stanął pałac królewski, a ja żebym była w nim królową.

Poszedł chłop nad wodę, a rybka i to zrobiła. Przychodzi do domu, a tu jego żona chodzi w koronie, pełno pań i panów, służby i strażników z pałaszami; pytają go, czego tu chce. On na to, że do żony, czyli królowej, chciałby się dostać. Roześmieli się na to, a żona nie chciała na niego patrzeć, kazała go wygnać i psami poszczuła. Tak było przez tydzień, królowa z samymi królami się zabawiała, a po tygodniu kazała zawołać męża i mówi:
- Mało mam służby, idź no do rybki i powiedz jej, żeby przyszła do mnie na służbę.

Chłop się zląkł, ale co było robić. Poszedł nad wodę, czapkę zdjął, przeprasza rybkę i powiada jej, czego znów żonie się zachciało. Rybka na to nic się nie odezwała, tylko machnęła ogonkiem w obie strony i znikła w fali. Pomedytował chłop chwilę, a potem wraca do domu. Patrzy – nie ma zamku królewskiego, ani służby, ani panów, stoi stara chałupa pod lasem, jak stała, a jego żona siedzi na progu, płacze i zszywa podarte sieci.

 

 

https://czasdzieci.pl/czytanki/id,365386-o_chlopie_zlotej.html


Zadanie 2

 

Karta Pracy str.45 –dziecko doskonali umiejętność odtwarzania liczebności zbiorów dorysowując na piłce tyle kropek, ile wskazuje liczba kresek. Nakleja przy piłkach odpowiednie cyfry.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zabawa matematyczno – plastyczna. Wspólnie z dzieckiem wycinamy z kolorowego papieru figury geometryczne; cztery cienkie prostokąty, jeden duży kwadrat, dwa małe trójkąty, jeden prostokąt lub koło. Prosimy dziecko aby nazwało figury i stworzyło z nich rożne kompozycje, następnie prosimy aby ułożyło postać psa i przyklejamy go na kartce.

 

Zadanie 2

 

Zgadywanki. Prosimy dziecko aby wybrało sobie zwierzę które może mieszkać w domu i zaprezentowało nam to zwierzę nie wydając żadnego dźwięku, naszym zadaniem jest odgadniecie, następnie role się zamieniają.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Dzisiaj Drodzy Rodzice dzieci mają wolne, żadnych szlaczków czy kart pracy. Zawsze starałyśmy się, aby ten dzień w przedszkolu był wyjątkowy, niestety w tym roku jest inaczej, ale podsyłam dla Państwa kilka propozycji zabaw na ten dzień. Sprawcie, aby był on wyjątkowy.

Żelowy gniotek z balona – samodzielne wykonanie gniotka to wielka frajda, a taki wypełniony brokatem lub cekinami dostarcza wielu doznań sensorycznych. Do wykonania żelowych gniotków potrzebujecie: przezroczyste balony, kolorowe cekiny lub brokat, żelatynę, gorącą wodę, miseczkę z łyżeczką w której wymieszacie wodę z żelatyną, butelkę do przelania żelatyny oraz lejek. Krok po kroku jak zrobić gniotka:

https://www.youtube.com/watch?v=s6vlAaFeIK8

 

Zadanie 2

 

Masa plastyczna PIANKOLINA. Zabawa piankoliną według domowego przepisu sprawi dzieciom dużo radości. Zabawy oparte o doznania sensoryczne pobudzają wyobraźnię i rozwijają twórcze myślenie. Przepis na piankolinę jest bardzo łatwy: 1 kg mąki ziemniaczanej, 1 opakowanie pianki do golenia, odrobina płynu do mycia naczyń najlepiej białego lub bezbarwnego. Wszystkie składniki mieszamy razem, a w razie potrzeby dodajemy piankę lub mąkę. Z piankoliny możemy tworzyć rozmaite babki, budowle, zakopywać skarby, odciskać dłonie. Jeśli biała puszysta masa Wam się znudzi można dodać do niej odrobinę barwników spożywczych, a nawet brokatu.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Poproś Rodzica by zaprezentował Ci globus i pokazał kontynenty oraz miejsce, w którym znajduje się Polska. Posłuchaj wiersza o dzieciach mieszkających w różnych stronach świata. Odpowiedz na pytania zmieszczone poniżej.

 

Dzieci świata

Wincenty Faber

 

W Afryce w szkole, na lekcji,

śmiała się dzieci gromada,

gdy im mówił malutki Gwinejczyk,

że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,

też w szkole, w chłodnej Grenlandii,

nie uwierzył, że są na świecie

gorące pustynie i palmy.

Afryki ani Grenlandii

my także jak dotąd nie znamy,

a jednak wierzymy

w lodowce, w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata

chcemy ręce uścisnąć mocno

i wierzymy, że dzielni z nich ludzie,

jak i z nas samych wyrosną.

 

Pytania:

Z czego śmiały się dzieci w Afryce?

Dlaczego te dzieci śmiały się ze śniegu?

Z czego śmiały się dzieci w Grenlandii?

Dlaczego te dzieci śmiały się z pustyni i palm?

Jakie święto obchodzimy pierwszego czerwca?

Czy wiesz gdzie mieszkają i jak się nazywają te osoby?

 

Dodatkowe linki do wykorzystania:

My dzieci świata - https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

Piosenka Jesteśmy dziećmi - https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

Zadanie 2

 

Zauważyłeś, że dzieci z różnych stron świata różnią się od siebie wyglądem i ubiorem. Będziesz miał teraz okazję „ubrać” niektóre z tych dzieci. Wybierz sobie dwa ze strojów zamieszczonych w linkach, wydrukuj je, wytnij nożyczkami i przyklej na konturach lalek.

Linki z obrazkami:

 

kontur lalki https://chomikuj.pl/ewamagdalena/pomoce++dydaktyczne/dzieci+*c5*9bwiata/ubieramy+dzieci+z+r*c3*b3*c5*bcnych+kraj*c3*b3w/kontur+lalki(1),217949350.gif

 

strój Indianina

https://chomikuj.pl/ewamagdalena/pomoce++dydaktyczne/dzieci+*c5*9bwiata/ubieramy+dzieci+z+r*c3*b3*c5*bcnych+kraj*c3*b3w/indianin1,217949391.gif

 

strój hawajski

https://chomikuj.pl/ewamagdalena/pomoce++dydaktyczne/dzieci+*c5*9bwiata/ubieramy+dzieci+z+r*c3*b3*c5*bcnych+kraj*c3*b3w/hawajka1,217949446.gif

 

strój meksykański

https://chomikuj.pl/ewamagdalena/pomoce++dydaktyczne/dzieci+*c5*9bwiata/ubieramy+dzieci+z+r*c3*b3*c5*bcnych+kraj*c3*b3w/f_mexican_color,217949515.gif

 

strój japoński

https://chomikuj.pl/ewamagdalena/pomoce++dydaktyczne/dzieci+*c5*9bwiata/ubieramy+dzieci+z+r*c3*b3*c5*bcnych+kraj*c3*b3w/f_japan_color,217949627.gif

 

strój chiński

https://chomikuj.pl/ewamagdalena/pomoce++dydaktyczne/dzieci+*c5*9bwiata/ubieramy+dzieci+z+r*c3*b3*c5*bcnych+kraj*c3*b3w/f_china_color,217949647.gif

 

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,, Zabawa – nasze prawo” – zapoznanie z wierszem W. Szwajkowskiego.

 

Dzieci mają różne prawa,

ale głównym jest zabawa,

więc popatrzmy w lewo, w prawo,

jaką zająć się zabawą.

 

Z kolegami albo sami,

bez zabawek, z zabawkami,

czy w mieszkaniu, czy na dworze,

każde z nas się bawić może.

 

Kto się bawi, ten przyznaje,

że zabawa radość daje,

i czas przy niej szybko leci,

więc się lubią bawić dzieci.

 

Posłuchaj tego wiersza. Jeżeli spodobał Ci się, postaraj się w tym tygodniu nauczyć go na pamięć.

 

Zadanie 2

 

,,Moja ulubiona zabawa”. Zaplanujcie swoją ulubioną zabawę i zorganizujcie ją w ogrodzie (może gra w berka, w chowanego, w piłkę, budowanie z piasku). Jeśli pogoda jest kapryśna, zaplanujcie zabawę w domu: sklep, bal lalek, wyścigi samochodów, układanie puzzli.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Wysłuchanie piosenki Majki Jeżowskiej pt. „Kolorowe dzieci”.

 

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

Po wysłuchaniu piosenki, rodzic informuje, że właśnie dziś przypada wyjątkowe święto wszystkich dzieci na całym świecie, a mianowicie Dzień Dziecka.

 

Zadanie 2

 

Oglądanie zdjęć dzieci różnych ras. Rodzic tłumaczy, że wszystkie dzieci niezależnie od koloru skóry (rasy) chcą się bawić, być bezpieczne i kochane.

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%BB%C3%B3%C5%82ta_odmiana_cz%C5%82owieka#/media/Plik:Asian_girl_with_dimples.jpg

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Czarna_odmiana_cz%C5%82owieka#/media/Plik:Bozo_girl.jpg

 

https://pl.wikipedia.org/wiki/Bia%C5%82a_odmiana_cz %C5%82owieka#/media/Plik:Lucy_Merriam.jpg

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat praw i obowiązków dzieci na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza Janusza Korczaka „Prawa dziecka”.

 

Niech się wreszcie każdy dowie

i rozpowie w świecie całym,

że dziecko to także człowiek,

tyle że jeszcze mały.

 

Dlatego ludzie uczeni,

którym za to należą się brawa,

chcąc wielu dzieci los odmienić,

stworzyli dla Was mądre prawa.

 

Więc je na co dzień i od święta

spróbujcie dobrze zapamiętać:

 

Nikt mnie siłą nie ma prawa

zmuszać do niczego,

a szczególnie do zrobienia

czegoś niedobrego.

 

Mogę uczyć się wszystkiego,

co mnie zaciekawi

I mam prawo sam wybierać,

z kim się będę bawić.

 

Nikt nie może mnie poniżać,

krzywdzić, bić, wyzywać.

I każdego mogę zawsze

na ratunek wzywać.

 

Jeśli mama albo tata

już nie mieszka z nami,

Nikt nie może mi zabronić

spotkać ich czasami.

 

Nikt nie może moich listów

czytać bez pytania,

Mam też prawo do tajemnic

i własnego zdania.

 

Mogę żądać, żeby każdy

uznał moje prawa,

A gdy różnię się od innych,

to jest moja sprawa.

 

Tak się tu w wiersze poukładały,

Prawa dla dzieci na całym świecie,

Byście w potrzebie z nich korzystały

Najlepiej, jak umiecie.

 

 

Proszę zadać dziecku pytanie: Do czego dzieci mają prawo?

 

Zadanie 2

 

Rozmowa na temat obowiązków dzieci na podstawie fragmentu opowiadania J. Ejsmonda „Baśń o ziemnych ludkach”.

 

W głębi ziemi wśród korzeni

żyją sobie ziemne ludki…

Ród to miły i wesoły,

i potężny, choć malutki.

Podczas zimy, gdy na świecie

srogie mrozy i wichury,

ziemne ludki zamieszkują

kretowiska, mysie dziury…

Ale skoro złote słonko

promieniście znów zaświeci,

matka – Ziemia budzi ze snu

ukochane swoje dzieci.

Malcy biorą się do pracy,

pełni szczęścia i wesela,

jeden szczotką i grzebykiem

czesze złote włoski trzmiela.

Drugi skrzydła chrabąszczowi

myje gąbką, co ma siły.

Pieszczotliwie doń przemawia:

„Chrabąszczyku, ty mój miły”.

Trzeci zasiadł do malarstwa:

Chwyta żuczki, chrząszcze, larwy

i odnawia na ich szatkach

świeżą farbą zblakłe barwy.

 

Proszę zadać dziecku pytania: Gdzie żyją ziemne ludki? Matka – Ziemia budzi je wiosną, aby zabrały się do pracy. Jakie są ich obowiązki? Kogo przypominają te ziemne ludki? Czy one żyją naprawdę? Te ziemne ludki miały różne obowiązki? Jakie ty masz obowiązki w domu? Jakie są twoje obowiązki w przedszkolu?

 

https://dwunastka.weebly.com/uploads/1/3/5/6/13567674/cam01735.jpg?603

https://i.pinimg.com/originals/60/0f/51/600f511c86611fd44c42e1f03749e72d.jpg

https://2.bp.blogspot.com/-Bew8h-GtHHM/UuV-Tan1bGI/AAAAAAAAAIA/qJrEQCkKjFw/s1600/P1010886.JPG

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Bajka pt. „My dzieci świata”. Po obejrzeniu bajki spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytanie. Jakie dzieci są na świecie ?

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2f76TekaubjY5-_ALKnvkjvlF2auEzTsskGUZfwM6h1xQfZFj4CK0caX8

 

 

Zadanie 2

 

Piosenka pt ”Jesteśmy dziećmi”- nauka piosenki.

 

1. Czy jesteś z Afryki, Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami

 

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

2. Czy mówisz po polsku,

czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

 

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Przeczytajcie legendę „Wars i Sawa”.

 

Wars i Sawa

Dawno temu, za niepamiętnych czasów, nie było w Polsce ani miast, ani wsi. Kraj pokrywały ogromne, nieprzebyte puszcze, pełne dzikiej zwierzyny. Tylko gdzieniegdzie znajdowały się niewielkie osady ludzkie. Właśnie wtedy w samym sercu mazowieckiego boru, nad Wisłą, żył młody rybak imieniem Wars. Był to młodzieniec dzielny i pracowity. Sam zbudował łódź, wyciosał wiosła i cierpliwie wiązał sieci. Sprzyjało mu szczęście, toteż kiedy wypływał na połów, zawsze powracał z siecią pełną dorodnych ryb. Wars cieszył się każdą chwilą spędzoną na wodzie, wpatrywał się w bystry nurt i słuchał ptasiego śpiewu. Szczególnie lubił nocne wyprawy. Na rzece panował wtedy niezmącony spokój, księżyc oświetlał Wisłę srebrnym blaskiem, a z lasu dochodziły tajemnicze odgłosy nocnego życia. Pewnego razu Wars zepchnął łódź na wodę, zarzucił sieci i cierpliwie czekał, ukryty wśród wysokich trzcin. Nagle wzburzyły się wiślane fale i z rzecznych odmętów wynurzyła się… prześliczna dziewczyna. Młody rybak zamarł z zachwytu i zdumiony patrzył na przedziwne zjawisko. Dziewczyna miała długie, jasne włosy, wielkie, szafirowe oczy i… od połowy ciała rybi ogon, pokryty srebrzystą łuską. Wars przetarł oczy i spojrzał raz jeszcze, nigdy bowiem nie spotkał kogoś takiego. To była syrena! Syrena, nieświadoma tego, że ktoś ją widzi, podpłynęła bliżej i zaczęła śpiewać. Na dźwięk jej pięknego głosu serce młodego rybaka zadrżało. Pokochał ją od pierwszego wejrzenia. Od tej pory co noc chował się w szuwarach, czekając na swoją ukochaną, a potem słuchając jej śpiewu. Aż nadszedł wieczór, gdy postanowił powiedzieć syrenie, co do niej czuje. Na szelest szuwarów zdziwiona dziewczyna przerwała pieśń i podpłynęła do wpatrzonego w nią Warsa.

– Dlaczego podglądasz mnie i podsłuchujesz, jak śpiewam?! – spytała zagniewana.

– Jestem rybakiem, syreno… – zaczął nieśmiało Wars.

– Wiem dobrze, kim jesteś, wiele razy widziałam cię na Wiśle. Ale to jeszcze nie powód, żeby…enariusze zajęć

– Tak, wiem, ale od kiedy ujrzałem cię po raz pierwszy i usłyszałem twój śpiew, nie mogę bez ciebie żyć. Kocham cię, syreno – wyszeptał Wars.

– I ty także nie jesteś mi obojętny – westchnęła. – Ale przecież tak bardzo się różnimy: ja jestem syreną, a ty człowiekiem… Przecież nie będziesz mógł mieszkać ze mną w rzece. A jeśli to ja zamieszkam z tobą, czy będziesz mógł żyć z kimś takim jak ja?

– Kocham cię, syreno, i tylko to się liczy – odparł Wars.

Syrena podpłynęła do brzegu. Wars wziął ją na ręce, mocno przytulił, po czym wyniósł z wody.

– Czy zostaniesz moją żoną? – zapytał.

– Tak – odpowiedziała.

Szczęśliwy Wars pocałował syrenę, a wtedy opadła z niej rybia łuska i w miejsce ogona pojawiły się nogi.

– Syreno, ty jesteś kobietą! – zawołał zdumiony Wars.

– Sprawdziła się stara przepowiednia, zgodnie z którą, jeśli człowiek pokocha syrenę, a ona zgodzi się zostać jego żoną, wówczas jej rybi ogon zamieni się w nogi – powiedziała syrena. – Na imię mam Sawa – dodała.

Wkrótce w chacie nad rzeką odbyło się huczne wesele. Wars i Sawa żyli długo i szczęśliwie, otoczeni miłością i szacunkiem ludzi. Po latach wokół ich domu powstała duża osada rybacka, którą na ich pamiątkę nazwano Warszawą. Dziś Warszawa jest wielkim miastem i stolicą Polski.

 

Odpowiedz na pytania po wysłuchaniu legendy:

Kogo zobaczył Wars, gdy pewnej nocy wyruszył na połów?

Jak wyglądała syrena?

Co się stało, gdy rybak usłyszał śpiew syreny?

O co Wars poprosił syrenę?

W kogo zamieniła się syrena, gdy zgodziła się zostać żoną Warsa?

Co powstało wokół domu Warsa i Sawy?

 

Zadanie 2

 

Zapoznaj się z herbami polskich miast. Wykonaj kartę pracy: cz. 4, str. 38 - pokoloruj herby, połącz je ze zdjęciami miast oraz narysuj herb swojej miejscowości. Z pomocą rodzica zaznacz na mapie Polski, gdzie znajduje się twoja miejscowość.

 

HERB CHOJNY

https://images.app.goo.gl/Ur75k5YWmUS2jgqF8

 

HERB WARSZAWY

https://images.app.goo.gl/GThhR9nYDK91B1Fk8

 

HERB KRAKOWA

https://images.app.goo.gl/4tsmyWkn5R5YyzTr8

 

HERB GDAŃSKA:

https://images.app.goo.gl/o4kiy8P4DeHLPjAw6

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia artykulacyjne: 

https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8

 

**********************

 

Ćwiczenie oddechowe – „Pachnąca łąka” w miejscach oznaczonych (*) dzieci wykonują głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.

 

Pośród lasów, pośród wzgórz,

Widać łąkę pełną róż.

 

Kwiatki pachną, słońce świeci,

Idą tu na spacer dzieci.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Na tej pachnącej łące

Czynią harce zające.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Pasące się krowy duże

Wąchają piękne róże.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają *x2

 

Pośród lasów, pośród wzgórz

Widać łąkę pełna róż.

 

A kto bawi się w wąchanie,

Ćwiczy z nami oddychanie.*x2

 

**********************

 

„Wiosenne porządki” – ćwiczenia narządów artykulacyjnych Rodzic: czyta bajkę, w trakcie czytania demonstruje kolejne ćwiczenia narządów artykulacyjnych opisane w nawiasach. Dziecko: siedzi przed lustrem, słucha bajki, wykonuje wraz z rodzicem ćwiczenia.

 

Przyszła wiosna. Pan Języczek postanowił zrobić wielkie wiosenne porządki w swoim domu – naszej buzi. Na początku wlał wodę do wiadra (powtarzamy szszszsz…., młodsze dzieci ass…. Z językiem za zębami), wziął szmatki, mopy i gąbki, i zaczął szorować sufit (język „myje” podniebienie). Po umyciu sufitu przeszedł do mycia ścian (język przesuwa się po wewnętrznej stronie policzków góra-dół), a później podłogi (język porusza się po dolnych dziąsłach).Teraz czas umyć okna – od zewnątrz (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów) i w środku (przesuwamy językiem po wewnętrznej stronie zębów) i uprać firanki (parskanie wargami). To już prawie wszystko! Został nam tylko stych i piwnica (kierujemy na zmianę język na brodę i w stronę nosa). Uff! Dom już posprzątany! Teraz możemy z uśmiechem podziwiać efekty naszej pracy! (szeroko się uśmiechamy, robimy na zmianę kilka razy uśmiech i zdziwioną minę). Brawo, wiosenne porządki zrobione, teraz możemy iść na spacer!

 

**********************

 

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.