Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 8 gości oraz 0 użytkowników.

balonyWTOREK 02.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Zabawa „ Powiatanie”

witamy się po japońsku – głęboki skłon ze złożonymi dłońmi na piersi,

witamy się jak Eskimosi – pocieranie się noskami,

po europejsku – podawanie dłoni i mówienie „Dzień dobry” – w różnych językach : „Guten Tag”, „Good Morning”.

 

Zabawa rozwijająca poczucie własnej wartości – Co mamy wspólnego?

Wstań i dotknij wszystkich, którzy mają na sobie coś czerwonego. Dotknij każdego, kto tak jak ty jest dziewczynką (chłopcem). Dotknij każdego, kto ma włosy takiego samego koloru jak ty. (Powtórzenie zabawy skieruje uwagę dziecka na to, co wszyscy mają wspólnego, a co powoduje, że dana osoba jest wyjątkowa).

 

Zadanie 2

 

Wysłuchaj piosenki „Jesteśmy dziećmi”. Naucz się refrenu i dwóch zwrotek. Zaśpiewaj solo lub w duecie ze swoim rodzeństwem lub rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

MISIE

Zadanie 1

 

Karty Pracy str. 46 – zapoznanie z obrazem graficznym głoski ,,h’’. rodzic prezentuje wielką i małą literę h (pisząc lub wycinając np. z gazet.). Dziecko dokonuje analizy i syntezy słuchowej wyrazów: hamak, harfa. Oraz koloruje litery i kreśli po śladzie harfę.

Zadanie 2

 

Głoskowanie z ,,h’’:

Dzielenie wyrazów zawierających głoskę ,,h’’ na sylaby i głoski – wyróżnianie głoski w nagłosie (czyli na początku wyrazu) i wygłosie (koniec wyrazu). Np.: podziel na sylaby słowo hipopotam, podziel na głoski słowo huśtawka, co słyszysz na początku słowa hokej?, co słyszysz na końcu słowa hak?

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Proszę o przeczytanie dziecku bajki ,,O kotku, który nie chciał pić mleczka”.

https://dobrytata.waw.pl/o-kotku-ktory-nie-chcial-pic-mleka.html

Rozmawiamy z dzieckiem na temat bajki, prosimy żeby dziecko postarało się samo opowiedziało wysłuchaną historię. Wspólnie z dzieckiem ćwiczymy i usprawniamy narząd mowy poprzez gimnastykę języka w zawodach picia mleka jak kotek.

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczna ,,Kotek”. Wyprawka nr. 2 strona 26 „Domowi ulubieńcy”. Pokoloruj kotka, przyklej wełnianą nitkę lub skrawki materiału na śladzie.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

„Chcę mieć przyjaciela” – opowiadanie Doroty Niewoli z wykorzystaniem zabawek: pajaca i misia.

 

Treść opowiadania: Mam na imię Nosalek. Tak nazwały mnie przedszkolaki, bo mój ogromny czerwony i wesoły nochal sterczy tak jak u Pinokia. Jestem Pajacem i zajmuję miejsce na największej wersalce w przedszkolnym kąciku lalek. Obok mnie mieszka misio- Krzysio, który ma oczy z guzików – jedno zielone, a drugie granatowe. Powiem Wam w sekrecie, że Krzyś był kiedyś bardzo smutnym misiakiem. Siedział tak sobie na wersalce i siedział. I nikt nie chciał się z nim bawić. Dziewczynki tuliły lalki w pięknych sukienkach, woziły je wózkami na spacery i karmiły plastelinowymi ciasteczkami. Chłopcy byli zajęci budowaniem garażów i autostrad dla samochodów, a miś – siedział na tej swojej wersalce i wzdychał – Kiedy ktoś mnie przytuli?. Raz nawet odważył się i wyszeptał

– Basiu, zabierz mnie na spacerek. Ale dziewczynka albo nie usłyszała, albo nie miała ochoty spacerować.

– To przez te twoje śmieszne oczy – mówiły lalki – Jedno inne , drugie inne!

– Ale przecież serduszko mam takie samo jak wszystkie misie: pluszowe – szeptał Krzyś i wycierał smutne łezki, które kapały z guzikowych oczu. Nawet lalki nie chciały z nim rozmawiać.

Właśnie wtedy do przedszkolnej sali przyszedłem ja – Nosalek. Posadzono mnie obok misia- Krzysia, który uśmiechnął się do mnie i nieśmiało spytał –

– Będziemy przyjaciółmi?

– No pewno!- krzyknąłem uradowany, bo też bardzo chciałem mieć przyjaciela.

– Naprawdę? – pytał zdziwiony Krzyś- bo ja mam takie śmieszne oczy.

– A ja – mam duży nos – roześmiałem się. Chwyciłem misia za pluszową łapkę. Mocno, ile tylko miałem siły.

 

Rozmowa na temat treści utworu - Dziecko odpowiada na pytania: Kim jest Nosalek? Kto mieszka obok pajacyka? Dlaczego miś był kiedyś smutny? Z jakiego powodu nikt nie lubił Krzysia? Kto został przyjacielem misia? Jak wygląda miś i pajacyk? Czy pajacykowi przeszkadzają śmieszne oczy misia? Czy Krzysiowi przeszkadza duży nos pajacyka? Czy pajacyk dobrze zrobił, że polubił misia? Czy wy czasami jesteście smutni? Czy dobrze jest mieć przyjaciela?

 

Zadanie 2

 

Druga propozycja to kolorowanka „Dzieci świata”. Dzieci świata to obrazek do wydruku do kolorowania, który będzie zabawą i pretekstem do rozmowy z dziećmi o tolerancji. Wydrukujcie kolorowankę online i uczcie dziecko szacunku do innych tradycji, zwyczajów, kolorów skóry.

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/dzieci-swiata/

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza. Porozmawiaj z Rodzicem na temat jego treści:

Co to znaczy mieć do czegoś prawo?

Jak myślisz, czy ktoś ma prawo by Cię krzywdzić?

Czy wolno komuś zabrać Cię z dala od mamy i taty?

Czy ktoś może Cię zmusić do zrobienia czegoś złego? 

Jakie prawa mają dorośli?

Jakie prawa mają dzieci?

 

O prawach dziecka

Marcin Brykczyński

 

Niech się wreszcie każdy dowie
I rozpowie w świecie całym,
Że dziecko to także człowiek,
Tyle, że jeszcze mały.
Dlatego ludzie uczeni,
Którym za to należą się brawa,
Chcąc wielu dzieci los odmienić,
Stworzyli dla Was mądre prawa.
Więc je na co dzień i od święta
Spróbujcie dobrze zapamiętać:
Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi
I mam prawo sam wybierać, z kim się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać,
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja sprawa.
Tak się tu w wiersze poukładały
Prawa dla dzieci na całym świecie,
Byście w potrzebie z nich korzystały
Najlepiej, jak umiecie.

 

Dodatkowe linki do wykorzystania:

Piosenka o Prawach Dziecka - https://youtu.be/Mudintn3BM4

Prawa dziecka zobrazowane na planszach:

https://eurotest.pl/428-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/429-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/430-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/431-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/432-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/433-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/434-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/435-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/436-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/437-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/438-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/439-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/440-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/441-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/443-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/444-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/445-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

https://eurotest.pl/446-thickbox_default/prawa-dziecka.jpg

 

Zadanie 2

 

Jednym z podstawowych praw dziecka jest prawo do zabawy. Skorzystaj z tego prawa i zabaw się w Bańki mydlane. Przygotuj kubeczek, słomkę, wodę oraz np. płyn do naczyń. Z wody i płynu przygotuj roztwór. Gotowe? Możesz dmuchać bańki. Pamiętaj tylko o prawidłowym torze oddechowym (powietrze nabieraj nosem).

Zadanie dodatkowe: karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 18 (kolorowanie Indianina zgodnie z podanym kodem; odnajdywanie drogi w plątanince)

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

Film edukacyjny ,,Dzieci świata”.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

Rozmawiamy na temat dzieci, które pojawiły się w filmie, zwracamy uwagę na oryginalne stroje postaci.

 

Zadanie 2

 

Zabawa przy muzyce ,,Taniec Indiański”.

https://www.youtube.com/watch?v=ZKslipdC-sY

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Wysłuchanie wiersza Ireny Suchorzewskiej pt. „Chwalipięta”

- Patrzcie!

Mam sukienkę w prążki,

granatowe piękne wstążki...

A wy nie!

 

Mam pierścionek i korale,

aż pięć msiów i dwie lale...

A wy nie!

 

Mam akwarium i chomika,

i zegarek, który cyka...

A wy nie!

 

I mam jeszcze szklane, nowe

kulki różnokolorowe...

A wy nie!

 

Tak się chwali,

tak się chlubi

(nikt w przedszkolu jej nie lubi).

 

Tak się chwali,

jak najęta!

Czemu? Bo jest chwalipięta.

A wy nie!

 

Rozmowa na temat wiersza: Czym chwaliła się dziewczynka?, Jak nazywamy osobę, która się chwali?, Czy to ładnie się chwalić?

 

Zadanie 2

 

Zabawa matematyczna.

Określenie co robi Lenka w Dniu Dziecka, jak wyglądają baloniki Lenki. Liczenie takich samych baloników (Karta pracy, cz.2, nr 19).

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat życia dzieci w Afryce na podstawie listu od chłopca z Ugandy.

Proszę przeczytać dziecku list od chłopca z Afryki.

Drodzy Przyjaciele!

Przesyłam Wam pozdrowienia z mojego rodzinnego kraju, z Ugandy. Mam na imię Joseph Lwevola, mam 9 lat. Moje imię nadała mi babcia. W moim kraju, w Ugandzie, ludzie mają po dwa imiona: jedno chrześcijańskie (ja mam Józef – Joseph), drugie – ugandyjskie. W moim liście są dla Was zadania do wykonania.

I zadanie – powiedzcie, jak macie na imię. Może macie po dwa imiona? Czy wiecie, kto Wam wybrał imię?

W mojej okolicy są pola kukurydzy i fasoli – gdy długo nie ma deszczu, wszyscy się martwią o plony. Mieszkam z rodziną w domu – lepiance krytej słomą, której dach często umacniamy kamieniami i cegłami od góry. Opiekuje się nami chory dziadek. Mam czworo rodzeństwa: Irenę, Tapenensi, Roberta, Fhionę. Lubię robić zabawki. Z drutu zrobiłem samochód i wózek. Z butelek i kory bananowca zrobiłem piłkę i skakankę.

II zadanie – opowiedzcie mi, z czego jeszcze można zrobić zabawki?

Lubię też zajmować się zwierzętami i grać w piłkę nożną. Potrafię cały wolny dzień bawić się z kolegami na powietrzu. Z rodzeństwem często śpiewamy i przygotowujemy przedstawienia. Dużo pomagam dziadkowi: koszę wysoką trawę, karczuję krzewy, pomagam przy ścinaniu drzew i wyrywaniu ich z korzeniami oraz kopaniu. Pomagam w domu, w polu i przy zwierzętach – karmię kozy liśćmi sorgo. Pomagam też mieszkańcom mojej wioski w pracach w ogrodzie.

III zadanie – powiedzcie, w jaki sposób pomagacie innym?

Największym moim marzeniem było – móc się uczyć. Dzięki pomocy jednej z warszawskich szkół, z której dzieci zbierają pieniądze i wysyłają do moich opiekunów, już od roku mogę chodzić do szkoły.

IV zadanie - powiedzcie, jakie jest Wasze największe marzenie?

Czasem dziadek opowiada nam bajki i opowieści. Oto jedna z nich: Usiądźcie wygodnie i posłuchajcie…

 

Rybak i muzungu

 

Nad jeziorem Wiktorii w Ugandzie żył sobie pewien rybak. Miał on żonę, troje dzieci, malutką chatkę i bardzo dobrą wędkę. Codziennie rano szedł na brzeg jeziora i łowił ryby. Kiedy złowił już 10 sztuk, zabrał je na targ do znajomego sprzedawcy, a pieniądze przeznaczał na jedzenie i ubranie dla swojej rodziny. Pieniądze wystarczały na zaspokajanie potrzeb całej rodziny. Praca ta zajmowała mu pół dnia. Resztę dnia spędzał, siedząc przed domem, patrząc na jezioro i rozmawiając z żoną, dziećmi i wszystkimi, którzy do niego przychodzili. Tak mijał dzień za dniem. Pewnego dnia zjawił się pewien muzungu – człowiek biały. Długo przyglądał się rybakowi, kiedy on łowił ryby. Następnego dnia, ten sam muzungu znów przyszedł na brzeg jeziora i przyglądał się rybakowi, aż w końcu podszedł do niego i powiedział:

- Rybaku, dlaczego łowisz tylko 10 ryb dziennie? Przecież możesz poświęcić więcej czasu i łowić więcej ryb!

- Ależ dlaczego? – ze zdziwieniem spytał rybak.

- Kiedy złowisz więcej ryb i sprzedasz je, będziesz miał więcej pieniędzy. Jeśli będziesz miał więcej pieniędzy, będziesz mógł sobie kupić łódź i wypłynąć na jezioro, by łowić jeszcze więcej ryb – tłumaczył muzungu.

- Dobrze, ale po co? – znów zapytał rybak.

- Kiedy będziesz miał łódź i będziesz łowił więcej ryb, sprzedasz je i będziesz mógł kupić sobie łódź motorową, żeby móc wypływać daleko na jezioro, gdzie jest więcej ryb i łowić jeszcze więcej.

- To prawda – odrzekł rybak – ale czemu miałbym to robić?

- To proste! Będziesz łowił więcej, będziesz miał więcej pieniędzy. Będziesz mógł zbudować większy dom dla swojej rodziny, kupić samochód, kupić wiele innych rzeczy…- wyliczał muzungu.

- Lecz po co mi to wszystko? – ze zdziwieniem zapytał rybak.

- Jak to po co ? By być bardziej szczęśliwym! – wykrzyknął muzungu.

- Ale ja już jestem bardzo szczęśliwy! – powiedział rybak.

V zadanie – jak rozumiecie morał tej bajki? O czym mówi?

Na pewno już wiecie! Nawet w Afryce do szczęścia potrzeba niewiele – nauka w szkole, zabawa z kolegami, rodzeństwem, opowieści dziadka.

Mój dzień w Afryce wygląda tak: w dniu, w którym idę do szkoły, dziadek budzi mnie o 7.00 rano. Myję się, wkładam mundurek szkolny i czasem jem śniadanie – porycz (jest to ugotowana mąka kukurydziana z wodą i cukrem), który bardzo lubię.

VI zadanie – powiedzcie, co Wy jecie na śniadanie w domu.

Przed wyjściem do szkoły karmię zwierzęta. Do szkoły idę pół godziny piaszczystą drogą. W szkole jem obiad: poszo, czyli gęstą papkę z gotowanej mąki kukurydzianej, czasem polanej ostrym sosem.

VII zadanie – powiedzcie, co lubicie najbardziej jeść na obiad.

Po lekcjach gramy z kolegami w piłkę nożną lub bawimy się w grę „sula katambala – tomuli lamu lala”.

Ta gra jest bardzo podobna do Waszej zabawy „Chodzi lisek koło drogi”.

Po powrocie ze szkoły pomagam w domu i w polu. Na kolacje jemy banany, smażony plantan – podobny do bananów, potrawy z batatów (słodkich ziemniaków) i prosa, kukurydzę lub placki z sorgo.

VIII zadanie – powiedzcie , co jecie n a kolację.

Gdy idę spać i jest mi zimno, przykrywam się kocem lub kurtką. Czuję się bardzo dobrze. Zawsze oglądam zdjęcia uczniów szkoły, która się mną zaopiekowała. Wtedy czuję się szczęśliwy! Nie Was Bóg błogosławi!

Joshep

 

Poniższy link przedstawia ilustracje ukazujące Afrykę.

https://www.newslubuski.pl/media/k2/items/cache/6c4cb129ac90629cbefdd0ce672c7029_XL.jpg

https://thumbs.dreamstime.com/z/tradycyjni-domy-i-wioski-w-afryka-94344672.jpg

https://dzieciafryki.com/wp-content/uploads/2015/12/ekiruddu3.jpg

https://img.freepik.com/darmowe-zdjecie/dom-w-wiosce-buszmenow-afryka_134785-3281.jpg?size=626&ext=jpg

https://thumbs.dreamstime.com/z/tradycyjni-domy-w-etiopia-afryka-55215572.jpg

https://dzieciafryki.com/wp-content/uploads/2018/09/edukaja2.jpg

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/bkQreGGKGMwgYghlUgOdM0vBsg5eTg92INGj_52vptJQQosFGEefj9YV7IzlodxhQrN43rq1-olC1kSx5On7_UWPq-1DtI3VnuKsj_0Xpin5q_-r60J7FVhV6fNIAHw

 

Zadanie 2

 

Zabawa dydaktyczna „Siedem życzeń”.

Proszę, aby dziecko sformułowało życzenia dla Joshepa i innych dzieci z Ugandy. Można te życzenia napisać na kartce, którą dziecko ozdobi, w formie kartki z życzeniami.

Proszę wykonać kartę pracy nr 41. Dziecko koloruje na ilustracji piłki zgodnie z podaną instrukcją oraz kończy rysować rozpoczęty rytm.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Mieszkańcy różnych krajów” – zabawa logopedyczna

Rodzic zachęca dziecko, by wyobraziło sobie, że pochodzi z egzotycznego miejsca, gdzie mówi się równie egzotycznym językiem. Proponuje, by dziecko spróbowało mówić językiem kraju, w którego nazwie schowały się sylaby stanowiące wszystkie „słowa” tego języka. Język „ożywa” dzięki dziecku które, spróbuje wyrazić. Wśród nich powinny znaleźć się między innymi: radość, gniew, smutek. Rodzic zachęca do improwizacji, proponując np. język kraju Lalami: W kraju Lalami panuje radosny nastrój, gdyż wszyscy mieszkańcy mają dziś jakieś swoje małe święto. Dziecko nadaje ciepłą barwę wypowiadanym w ciągu sylabom: la-la-mi. W wersji trudniejszej rodzic proponuje, by dziecko spróbowało swoich sił jako tłumacz, który podaje poprawne imiona. Odgadując, jaka sylaba ukryła się w imieniu, jest w stanie ustalić nazwę państwa. Rodzic do każdej wypowiedzianej sylaby imienia dodaje la, np. Ola – lala, Kala – siala, Tola – mekla. Dziecko próbuje odgadnąć imiona i wskazać dodawane sylaby.

 

 

Zadanie 2

 

„Dzieci świata” -Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 23. - Dokończ kolorować mapę świata. Zwróć uwagę na kolory konturów.

Jak myślisz, z których kontynentów pochodzą dzieci.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Pooglądaj flagi państw europejskich w atlasach geograficznych lub w Internecie. Zwróć uwagę na podobieństwa i różnice między nimi. Popatrz na flagę Unii Europejskiej. Pokoloruj szablon flagi lub namaluj ją sam.

Flagi państw europejskich:

https://images.app.goo.gl/shULknYijq8yXH2J6

Flaga Unii Europejskiej:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Flaga_europejska

Szablon do kolorowania:

https://images.app.goo.gl/zGMfvc3E3HB5gP1P7

 

Zadanie 2

 

Spójrz na mapę Europy i globus, postaraj się wspólnie z rodzicem odszukać Polskę na mapie i globusie. Porozmawiajcie o państwach sąsiadujących z Polską (Rosja. Litwa, Białoruś, Ukraina, Słowacja, Czechy, Niemcy).

Mapa Europy:

https://images.app.goo.gl/vuLuvbLUSyaf7awe6

https://images.app.goo.gl/TSNBxC5byyJGA2mn8

 

Wykonaj karty pracy cz. 4, str. 39 – rysuj po śladzie kontur Polski, Szwecji i Włoch oraz pokoloruj flagi tych państw według wzoru

Flaga Włoch:

https://images.app.goo.gl/4omybgb8WQDDi3TS8

Flaga Polski:

https://images.app.goo.gl/UFK2NVd8JoqJX91o8

Flaga Szwecji:

https://images.app.goo.gl/YRNUhnExJF2p39Wv6

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8

 

**********************

 

Ćwiczenie oddechowe z kostką do gry.

Dziecko rzuca kostką. Przenosi na sylwetę biedronki za pomocą słomki tyle kropek ile oczek wskazała kostka. Kropki przenosi wykonując wdech.

Polecam do ćwiczeń użyć sylwety biedronki w kolorze – najlepiej takiej, wyciętej przez dziecko z kolorowego papieru.

 

***********************

 

 

Ćwiczenie oddechowe – „Pachnąca łąka” w miejscach oznaczonych (*) dzieci wykonują głęboki wdech nosem, a następnie powoli wypuszczają powietrze ustami.

 

Pośród lasów, pośród wzgórz,

Widać łąkę pełną róż.

 

Kwiatki pachną, słońce świeci,

Idą tu na spacer dzieci.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Na tej pachnącej łące

Czynią harce zające.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają * x2

 

Pasące się krowy duże

Wąchają piękne róże.

 

Noskiem zapach wciągają,

Buzią go wydychają *x2

 

Pośród lasów, pośród wzgórz

Widać łąkę pełna róż.

 

A kto bawi się w wąchanie,

Ćwiczy z nami oddychanie.*x2

 

 

**********************

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.