Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1008
ŚRODA 03.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Słuchanie wiersza J. Lisowskiej pt. „Spotkanie przyjaciół”.
Na mojej drodze, w każdej chwili,
Mogę Was spotkać moi mili.
I chociaż różni nas tak wiele,
Zostanę waszym przyjacielem.
Bo jeśli któryś z Was nie chodzi,
To na spacerze to nie szkodzi.
Ja Cię zawiozę, gdzie będziesz chciał,
Bylebyś dobrą mapę miał...
A jeśli Twoje oczy szare,
Nie cieszą się widzenia darem,
To ja Ci będę dziś oczami,
Opiszę słońce i niebo nad nami...
Jeżeli żyjesz w ciągłej ciszy,
To moją radość i tak usłyszysz.
Będziemy biegać, skakać, mówić,
Aż się nam każda z rąk utrudzi!
Jeżeli zaś Twoje usta milczą stale,
Wyślę Ci dłonią znaki małe,
Które na zawsze Ci powiedzą,
Że przyjaciele wszystko wiedzą.
Bo wiem i dobrze to rozumiem,
Że Ty nie możesz być sam w tłumie!
Chociaż mam zdrowe nogi, oczy,
To z takim jak Ty mogę kroczyć.
I gdy się w życiu gdzieś spotkamy,
To wszystkim smutkom radę damy.
Odpowiedź na pytania:
Co to oznacza, że ktoś jest niepełnosprawny?
Jak czują się osoby niewidome lub niesłyszące?
Czy dziecko niepełnosprawne mogłoby zostać Twoim przyjacielem?
Jak możemy pomóc takim osobom?
Zadanie 2
Wybierz i pokoloruj obrazek.
https://blizejprzedszkola.pl/dzien-dziecka-swietujemy-nasza-odmiennosc-szanujemy-cz-2-pd,3,5781.html
MISIE
Zadanie 1
Przypomnienie podstawowych zasad kodeksu drogowego (znaki , zasady bezpiecznej jazdy).
https://www.youtube.com/watch?v=P19ocvR8VNc
https://www.youtube.com/watch?v=59BwryyQ6NI&list=PL3mV_PYeVGQ-0IHbg6hBRV93kL_yXaGX6
https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug
https://www.youtube.com/watch?v=3pAqiMqe7yA
Zadanie 2
Karta Pracy str. 47 – dziecko porównuje obrazki opisując prawidłowe i niewłaściwe zachowania rowerzysty. Stara się przewidzieć skutki zilustrowanej sytuacji. Otacza kolorowymi pętlami pojazdy jadące w prawo oraz w lewo, rysuje strzałki oznaczające dany kierunek.
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa matematyczna ,, Co schował Chomik”
Wkładamy przedmioty do miski o określonym kształcie figury geometrycznej np.; piłeczkę, klocek drewniany, zakrętkę. Miskę zakrywamy materiałem i prosimy aby dziecko wylosowało dane przedmioty i za pomocą dotyku określiło kształt i nazwało daną rzecz.
Zadanie 2
Karta pracy str. 32 Domowi ulubieńcy. Przyjrzyj się obrazkowi, i nalep we właściwe miejsca naklejki. Opowiedz co się dzieje na obrazku.
SMERFY
Zadanie 1
Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł z bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.
Zadanie 2
Zabawa w teatr – zamieńcie się rolami: maluchy niech będą rodzicami, a wy ich dziećmi. Uwaga: w tej zabawie możecie zobaczyć jak odbierają Was dzieci. Tym bardziej warto podjąć wyzwanie. Możecie również wcielić się w postaci z ulubionej bajki, stworzyć własną bajeczkę. Warto pamiętać, aby dać dziecku przewodzić w zabawie. Słuchać jego pomysłów i zachęcać do inicjowania nowych scenariuszy i pomysłów.
MOTYLKI
Zadanie 1
Wysłuchaj piosenki i powiedz, o jakich emocjach śpiewały dzieci:
https://www.youtube.com/watch?v=-WhDBhJdJ3Y
Zadanie 2
Dokończ zdania:
Jestem smutny , gdy …
Czuję się szczęśliwy, jak …
Boję się, w sytuacji gdy …
Jestem zły, ponieważ …
Czuję się zadowolony, kiedy …
Śmieję się, kiedy…
Pobaw się w aktora. Stań przed lustrem i za pomocą mimiki, gestów i dźwięków zobrazuj podane emocje: radość, złość, strach, zdziwienie, smutek, zmęczenie
Narysuj postać dziecka, kóre jest szczęśliwe. Postaraj się, aby postać narysowana była na całej kartce. Pamiętaj o szczegółach postaci, jak: brwi, , uszy, policzki, dłonie.
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 25 ( rysowanie po śladzie, naklejanie brakujących elementów);
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 17 (wyszukiwanie wyróżnionych elementów na obrazku; dzielenie wyrazów na głoski; skreślanie elementów nie pasujących do pozostałych obrazków);
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?” – rozmowa.
https://vider.info/vid/+fncsm85
Obejrzyj film i odpowiedz : Dlaczego kwoka zaprosiła gości? Co zrobili: osioł, krowa, świnia, baran? Co zrobiła gospodyni – kwoka? Jak należy się zachować, gdy zaprosi się gości? Jak należy zachować się, gdy idzie się do kogoś w gości?
Zadanie 2
Zabawy rytmiczne.
https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Zapraszam do zabawy ruchowej z liczeniem.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Misie, lalki i inne zabawki”. Dziecko liczy swoje zabawki, np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, cztery piłki, cztery samochody itp. Segreguje zabawki według ich rodzajów. Wskazuje największą, najmniejszą lub taką samą liczbę zabawek.
Zadanie 2
Rozwiązywanie zagadek o zabawkach.
Lata w górze,
lecz na sznurze. (latawiec)
Na czym jeździsz wesoło?
I kręcisz się wkoło? (karuzela)
Postaw na niej jedną nogę,
a natychmiast rusza w drogę. (hulajnoga)
Oczka zamyka i mówi „mama”.
Sukienki dla niej uszyjesz sama. (lalka)
Kolorowa i okrągła,
skacze prawie tak jak zając.
Chłopcy kopią ją po trawie,
a dziewczynki podrzucają. (piłka)
Śmiesznie skacze
w dół i w górę.
Gdy pociągniesz
go za sznurek. (pajacyk)
Możesz z nich zbudować
razem z kolegami
kolorowy domek
z dachem i z oknami. (klocki)
ŻABKI
Zadanie 1
Rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza
J. Brzechwy „Kwoka”.
Proszę pana, pewna kwoka
traktowała świat z wysoka
i mówiła z przekonaniem:
„Grunt to dobre wychowanie!”
Zaprosiła raz więc gości
by nauczyć ich grzeczności.
Pierwszy osioł wszedł, lecz przy tym
w progu garnek stuknął kopytem.
Kwoka wielki krzyk podniosła:
„Widział kto takiego osła?!”
Przyszła krowa. Tuż za progiem
zbiła szybę lewym rogiem.
Kwoka gniewna i surowa
zawołała: „A to krowa!”
Przyszła świnia prosto z błota
kwoka złości się i miota:
„Co też pani tu wyczynia?
Tak nabłocić! A to świnia!”
Przyszedł baran. Chciał na grzędzie
siąść cichutko w drugim rzędzie,
Grzęda pękła, kwoka wściekła
coś o łbie baranim rzekła
i dodała: „Próżne słowa,
takich nikt już nie wychowa,
trudno, wszyscy się wynoście!”
No i poszli sobie goście.
Czy ta kwoka, proszę Pana,
była dobrze wychowana?
Proszę zadać dziecku pytania: Dlaczego kwoka zaprosiła gości? Co zrobili: osioł, krowa, świnia, baran? Co zrobiła gospodyni – kwoka? Kwoka źle się zachowała jako gospodyni. Była niemiła, krzyczała, wyśmiewała swoich gości. Goście nie uważali i zniszczyli dom kwoki. Jak należy się zachować, gdy zaprosi się gości? Jak należy się zachować, gdy idzie się do kogoś w gości?
Poniższy link przedstawia piosenkę „Kwoka” z filmu Akademia Pana Kleksa.
https://www.youtube.com/watch?v=3Zdt_WV_TT0&list=PLpZ81D-sBsJ-wlqdSON3uPBl3weKBl34X
Zadanie 2
Zabawa plastyczno-techniczna „Grupa przyjaciół”. Proszę, aby dziecko wykonało ludziki: z rolek papieru toaletowego robi tułów, z papieru kolorowego – głowę, nogi i ręce, a z bibuły lub krepiny – włosy. Ustawia wykonane postaci w kręgu i opowiada o nich. Bawi się swoimi ludzikami.
STOKROTKI
Zadanie 1
„Koniki” – zabawa inscenizowana do utworu literackiego. Rodzic proponuje dziecku, żeby wysłuchało wiersza, którego bohaterami są piernikowe koniki.
Koniki Cwałowały czerwone koniki.
Kopytkami biły, pędziły.
Przesadzały bystre strumyki,
Po kamieniach, po drogach dudniły.
I po lesie, i po łące, i po moście,
W kłus, galopem, cwałem – przez powietrze.
I parskały, że będą goście,
I uszami strzygły na wietrze.
A były to koniki z piernika,
Lukrowane, cukrem osypane.
Kiedy im się znudziło brykać,
Poszły prosto do buzi – same.
Anna Kamieńska
Dziecko ruchami warg i języka podróż koni (kląska, prycha, oblizuje wargi). Rodzic zachęca dziecko do improwizacji, ale zwraca uwagę na tempo wykonywanych ćwiczeń (kłus –wolno, galop – dość szybko, cwał – szybko). Na koniec dziecko naśladuje koniki (biega, przeskakuje przeszkody, parska).
Zadanie 2
„Zmysły” - Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 24.
Powiedz, co możesz zobaczyć, czego posmakować, a co tylko usłyszeć.
Wklej ilustracje z wyklejanki przy odpowiednich symbolach.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Przeczytaj z rodzicami tekst piosenki i odpowiedz na pytania.
„Dzieci świata”
Piłka, klocki i skakanka to zabawy wszystkich dzieci
od bieguna do bieguna, słowem, na calutkim świecie / bis
Choć różnymi językami co dzień z mamą rozmawiają,
do przygody, psot, figielków jednakowy zapał mają / bis
Wszystkie też kochają bajki, znają wróżki i zaklęcia
Wieczorami lubią słuchać baśni o pałacu księcia / bis
W Tokio, Łodzi i Londynie swoje święto dzieci mają;
kartkę z dniem pierwszego czerwca w kalendarzu dobrze znają!
Odpowiedz na pytania dotyczące treści piosenki:
Jakimi zabawkami lubią się bawić dzieci na całym świecie?
Czy wszystkie dzieci mówią tym samym językiem?
Czy mają ten sam kolor skóry?
Czego lubią słuchać wieczorami?
Czy Dzień Dziecka obchodzony jest na całym świecie?
Zadanie 2
„Patrz uważnie” – ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości. Wykonaj kartę pracy cz. 4 str. 40
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8
**********************
Ćwiczenie oddechowe z kostką do gry.
Dziecko rzuca kostką. Przenosi na sylwetę biedronki za pomocą słomki tyle kropek ile oczek wskazała kostka. Kropki przenosi wykonując wdech.
Polecam do ćwiczeń użyć sylwety biedronki w kolorze – najlepiej takiej, wyciętej przez dziecko z kolorowego papieru.
***********************
Więcej zabaw z biedronką tu:
https://www.logopestka.pl/biedroneczki-sa-w-kropeczki1/
**********************