Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 6 gości oraz 0 użytkowników.

dzień kobietŚRODA 03.06.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Słuchanie wiersza J. Lisowskiej pt. „Spotkanie przyjaciół”.

 

Na mojej drodze, w każdej chwili,

Mogę Was spotkać moi mili.

I chociaż różni nas tak wiele,

Zostanę waszym przyjacielem.

Bo jeśli któryś z Was nie chodzi,

To na spacerze to nie szkodzi.

Ja Cię zawiozę, gdzie będziesz chciał,

Bylebyś dobrą mapę miał...

A jeśli Twoje oczy szare,

Nie cieszą się widzenia darem,

To ja Ci będę dziś oczami,

Opiszę słońce i niebo nad nami...

Jeżeli żyjesz w ciągłej ciszy,

To moją radość i tak usłyszysz.

Będziemy biegać, skakać, mówić,

Aż się nam każda z rąk utrudzi!

Jeżeli zaś Twoje usta milczą stale,

Wyślę Ci dłonią znaki małe,

Które na zawsze Ci powiedzą,

Że przyjaciele wszystko wiedzą.

Bo wiem i dobrze to rozumiem,

Że Ty nie możesz być sam w tłumie!

Chociaż mam zdrowe nogi, oczy,

To z takim jak Ty mogę kroczyć.

I gdy się w życiu gdzieś spotkamy,

To wszystkim smutkom radę damy.

 

Odpowiedź na pytania:

Co to oznacza, że ktoś jest niepełnosprawny?

Jak czują się osoby niewidome lub niesłyszące?

Czy dziecko niepełnosprawne mogłoby zostać Twoim przyjacielem?

Jak możemy pomóc takim osobom?

 

Zadanie 2

 

Wybierz i pokoloruj obrazek.

https://blizejprzedszkola.pl/dzien-dziecka-swietujemy-nasza-odmiennosc-szanujemy-cz-2-pd,3,5781.html

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Przypomnienie podstawowych zasad kodeksu drogowego (znaki , zasady bezpiecznej jazdy).

https://www.youtube.com/watch?v=P19ocvR8VNc

https://www.youtube.com/watch?v=59BwryyQ6NI&list=PL3mV_PYeVGQ-0IHbg6hBRV93kL_yXaGX6

https://www.youtube.com/watch?v=YZOw6JvT5Ug

https://www.youtube.com/watch?v=3pAqiMqe7yA

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str. 47 – dziecko porównuje obrazki opisując prawidłowe i niewłaściwe zachowania rowerzysty. Stara się przewidzieć skutki zilustrowanej sytuacji. Otacza kolorowymi pętlami pojazdy jadące w prawo oraz w lewo, rysuje strzałki oznaczające dany kierunek.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zabawa matematyczna ,, Co schował Chomik”

Wkładamy przedmioty do miski o określonym kształcie figury geometrycznej np.; piłeczkę, klocek drewniany, zakrętkę. Miskę zakrywamy materiałem i prosimy aby dziecko wylosowało dane przedmioty i za pomocą dotyku określiło kształt i nazwało daną rzecz.

 

Zadanie 2

 

Karta pracy str. 32 Domowi ulubieńcy. Przyjrzyj się obrazkowi, i nalep we właściwe miejsca naklejki. Opowiedz co się dzieje na obrazku.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Kalambury – w tej zabawie za pomocą gestów musimy pokazać np. tytuł z bajki, postać z bajki, czynność, zwierzątko.

 

Zadanie 2

 

Zabawa w teatr – zamieńcie się rolami: maluchy niech będą rodzicami, a wy ich dziećmi. Uwaga: w tej zabawie możecie zobaczyć jak odbierają Was dzieci. Tym bardziej warto podjąć wyzwanie. Możecie również wcielić się w postaci z ulubionej bajki, stworzyć własną bajeczkę. Warto pamiętać, aby dać dziecku przewodzić w zabawie. Słuchać jego pomysłów i zachęcać do inicjowania nowych scenariuszy i pomysłów.

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj piosenki i powiedz, o jakich emocjach śpiewały dzieci:

https://www.youtube.com/watch?v=-WhDBhJdJ3Y

 

Zadanie 2

 

Dokończ zdania:

Jestem smutny , gdy …

Czuję się szczęśliwy, jak …

Boję się, w sytuacji gdy …

Jestem zły, ponieważ …

Czuję się zadowolony, kiedy …

Śmieję się, kiedy…

 

Pobaw się w aktora. Stań przed lustrem i za pomocą mimiki, gestów i dźwięków zobrazuj podane emocje: radość, złość, strach, zdziwienie, smutek, zmęczenie

Narysuj postać dziecka, kóre jest szczęśliwe. Postaraj się, aby postać narysowana była  na całej kartce. Pamiętaj o szczegółach postaci, jak: brwi, , uszy, policzki, dłonie.

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 25 ( rysowanie po śladzie, naklejanie brakujących elementów);

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 17 (wyszukiwanie wyróżnionych elementów na obrazku; dzielenie wyrazów na głoski; skreślanie elementów nie pasujących do pozostałych obrazków);

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Jak się zachować, gdy do kogoś przychodzimy i gdy kogoś zapraszamy?” – rozmowa.

https://vider.info/vid/+fncsm85

Obejrzyj film i odpowiedz : Dlaczego kwoka zaprosiła gości? Co zrobili: osioł, krowa, świnia, baran? Co zrobiła gospodyni – kwoka? Jak należy się zachować, gdy zaprosi się gości? Jak należy zachować się, gdy idzie się do kogoś w gości?

 

Zadanie 2

 

Zabawy rytmiczne.

https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg

Zapraszam do zabawy ruchowej z liczeniem.

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Zabawa dydaktyczna „Misie, lalki i inne zabawki”. Dziecko liczy swoje zabawki, np. jedna skakanka, dwa misie, trzy lalki, cztery piłki, cztery samochody itp. Segreguje zabawki według ich rodzajów. Wskazuje największą, najmniejszą lub taką samą liczbę zabawek.

 

Zadanie 2

 

Rozwiązywanie zagadek o zabawkach.

 

Lata w górze,

lecz na sznurze. (latawiec)

 

Na czym jeździsz wesoło?

I kręcisz się wkoło? (karuzela)

 

Postaw na niej jedną nogę,

a natychmiast rusza w drogę. (hulajnoga)

 

Oczka zamyka i mówi „mama”.

Sukienki dla niej uszyjesz sama. (lalka)

 

Kolorowa i okrągła,

skacze prawie tak jak zając.

Chłopcy kopią ją po trawie,

a dziewczynki podrzucają. (piłka)

 

Śmiesznie skacze

w dół i w górę.

Gdy pociągniesz

go za sznurek. (pajacyk)

 

Możesz z nich zbudować

razem z kolegami

kolorowy domek

z dachem i z oknami. (klocki)

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat zasad dobrego wychowania na podstawie doświadczeń dzieci i wiersza
J. Brzechwy „Kwoka”.

 

Proszę pana, pewna kwoka

traktowała świat z wysoka

i mówiła z przekonaniem:

„Grunt to dobre wychowanie!”

Zaprosiła raz więc gości

by nauczyć ich grzeczności.

Pierwszy osioł wszedł, lecz przy tym

w progu garnek stuknął kopytem.

Kwoka wielki krzyk podniosła:

„Widział kto takiego osła?!”

Przyszła krowa. Tuż za progiem

zbiła szybę lewym rogiem.

Kwoka gniewna i surowa

zawołała: „A to krowa!”

Przyszła świnia prosto z błota

kwoka złości się i miota:

„Co też pani tu wyczynia?

Tak nabłocić! A to świnia!”

Przyszedł baran. Chciał na grzędzie

siąść cichutko w drugim rzędzie,

Grzęda pękła, kwoka wściekła

coś o łbie baranim rzekła

i dodała: „Próżne słowa,

takich nikt już nie wychowa,

trudno, wszyscy się wynoście!”

No i poszli sobie goście.

Czy ta kwoka, proszę Pana,

była dobrze wychowana?

 

Proszę zadać dziecku pytania: Dlaczego kwoka zaprosiła gości? Co zrobili: osioł, krowa, świnia, baran? Co zrobiła gospodyni – kwoka? Kwoka źle się zachowała jako gospodyni. Była niemiła, krzyczała, wyśmiewała swoich gości. Goście nie uważali i zniszczyli dom kwoki. Jak należy się zachować, gdy zaprosi się gości? Jak należy się zachować, gdy idzie się do kogoś w gości?

 

Poniższy link przedstawia piosenkę „Kwoka” z filmu Akademia Pana Kleksa.

https://www.youtube.com/watch?v=3Zdt_WV_TT0&list=PLpZ81D-sBsJ-wlqdSON3uPBl3weKBl34X

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczno-techniczna „Grupa przyjaciół”. Proszę, aby dziecko wykonało ludziki: z rolek papieru toaletowego robi tułów, z papieru kolorowego – głowę, nogi i ręce, a z bibuły lub krepiny – włosy. Ustawia wykonane postaci w kręgu i opowiada o nich. Bawi się swoimi ludzikami.

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Koniki” – zabawa inscenizowana do utworu literackiego. Rodzic proponuje dziecku, żeby wysłuchało wiersza, którego bohaterami są piernikowe koniki.

 

Koniki Cwałowały czerwone koniki.

Kopytkami biły, pędziły.

Przesadzały bystre strumyki,

Po kamieniach, po drogach dudniły.

I po lesie, i po łące, i po moście,

W kłus, galopem, cwałem – przez powietrze.

I parskały, że będą goście,

I uszami strzygły na wietrze.

A były to koniki z piernika,

Lukrowane, cukrem osypane.

Kiedy im się znudziło brykać,

Poszły prosto do buzi – same.

Anna Kamieńska

 

Dziecko ruchami warg i języka podróż koni (kląska, prycha, oblizuje wargi). Rodzic zachęca dziecko do improwizacji, ale zwraca uwagę na tempo wykonywanych ćwiczeń (kłus –wolno, galop – dość szybko, cwał – szybko). Na koniec dziecko naśladuje koniki (biega, przeskakuje przeszkody, parska).

 

 

Zadanie 2

 

„Zmysły” - Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 24.

Powiedz, co możesz zobaczyć, czego posmakować, a co tylko usłyszeć.

Wklej ilustracje z wyklejanki przy odpowiednich symbolach.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Przeczytaj z rodzicami tekst piosenki i odpowiedz na pytania.

 

„Dzieci świata”

 

Piłka, klocki i skakanka to zabawy wszystkich dzieci

od bieguna do bieguna, słowem, na calutkim świecie / bis

 

Choć różnymi językami co dzień z mamą rozmawiają,

do przygody, psot, figielków jednakowy zapał mają / bis

 

Wszystkie też kochają bajki, znają wróżki i zaklęcia

Wieczorami lubią słuchać baśni o pałacu księcia / bis

 

W Tokio, Łodzi i Londynie swoje święto dzieci mają;

kartkę z dniem pierwszego czerwca w kalendarzu dobrze znają!

 

Odpowiedz na pytania dotyczące treści piosenki:

 

Jakimi zabawkami lubią się bawić dzieci na całym świecie?

Czy wszystkie dzieci mówią tym samym językiem?

Czy mają ten sam kolor skóry?

Czego lubią słuchać wieczorami?

Czy Dzień Dziecka obchodzony jest na całym świecie?

 

Zadanie 2

 

„Patrz uważnie” – ćwiczenie uwagi i spostrzegawczości. Wykonaj kartę pracy cz. 4 str. 40

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8

 

**********************

 

Ćwiczenie oddechowe z kostką do gry.

Dziecko rzuca kostką. Przenosi na sylwetę biedronki za pomocą słomki tyle kropek ile oczek wskazała kostka. Kropki przenosi wykonując wdech.

Polecam do ćwiczeń użyć sylwety biedronki w kolorze – najlepiej takiej, wyciętej przez dziecko z kolorowego papieru.

 

***********************

 

 

Więcej zabaw z biedronką tu:

https://www.logopestka.pl/biedroneczki-sa-w-kropeczki1/

 

 

**********************

 

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.