Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.

dzieci IzaCZWARTEK 04.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Wysłuchaj wiersza A. Frączek „Mój przyjaciel”

 

Mój przyjaciel daję słowo,

Jest osobą wyjątkową!

Umie robić zamki z piasku,

Po podwórku biega w kasku

 

I dla innych się naraża

jak policjant albo strażak

Czasem bywa też piratem,

Co na statku ma armatę,

 

Raz rycerską nosi zbroję,

Innym razem jest kowbojem.

Kiedy się spotkamy w parku,

To podzieli się koparką

 

I pożyczy mi łopatkę

Lub wiaderko w żółtą kratkę.

Bardzo lubi mleczne krówki

I czerwone ciężarówki,

 

Piłkę nożną kopie w błocie,

Z kotem ściga się po płocie.

A w kieszonce od spódniczki

Trzyma procę i kamyczki.

 

Mój przyjaciel daję słowo

Jest dziewczynką wyjątkową!

 

Odpowiedź na pytania: kogo możemy nazwać przyjacielem? jaki powinien być przyjaciel? w jakie zabawy mogą się bawić przyjaciele?

 

Zadanie 2

 

Narysuj portret swojego przyjaciela (technika dowolna).

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Czytanie wiersza D. Wawilow - A jak będę dorosła...

Jak mi ręce urosną,
jak mi nogi urosną,
jak już będę dorosła
i wysoka jak sosna,
to zostanę, zostanę, zostanę... no, kim?

To na pewno zostanę lekarzem!
Przyjdę w białym fartuchu,
mamie zajrzę do ucha,
tatę klepnę po brzuchu,
powiem: ,,Trzyma j się, zuchu!",
i zapiszę, zapiszę, zapiszę... no, co?
I zapiszę paskudne lekarstwo!
Co mi płacze i krzyki!
Będę robić zastrzyki!
Będę strasznie się trudzić!
A jak już mi się znudzi,
to zostanę, zostanę, zostanę... no, kim?
To zostanę okrutnym piratem!
Nie posłucham się taty.
Będę strzelać z armaty,
będę w worku pękatym
przechowywać dukaty,
będę straszną mieć brodę i pistolet... i co?
I piracką przepaskę na oku!
Co mi wiatry i burze!
Mogę trwać jak najdłużej!
Niechaj żyją podróże!
A jak nimi się znużę,
to pojadę, pojadę, pojadę... no, gdzie?
To pojadę z powrotem do mamy!

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str. 48- dziecko ogląda ,,drabiny sukcesu’’, określa dziedziny w jakich przedstawione osoby osiągnęły sukces. Na ostatniej drabinie rysuje swój wymarzony sukces i opowiada, co musi zrobić żeby go osiągnąć.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Proszę o przeczytaniu dziecku wiersza Tomasza Nowaczyka Papuga

https://czasdzieci.pl/czytanki/id,5185a9-papuga_tomek_nowaczyk.html

 

Była sobie raz papuga,
która zawsze była druga.
Plotkowały okolice:
„Ciągle druga! Zawsze wice-!”.

„Czy to fatum? Boska kara?” –
tak się zamartwiała ara. –
„Wciąż się staram – nadaremno,
zawsze jakiś ptak przede mną!”.

Startowała w sportach wielu,
wciąż nie osiągając celu.
Na zawodach zawsze bieda,
zawsze tylko srebrny medal.

Kiedyś na igrzyskach ptasich,
jej entuzjazm tukan zgasił.
Wygrał w sprincie loty oba –
tak ciut-ciut, o czubek dzioba.

Ara dziób zwiesiła nisko:
„A tak, kurczę, było blisko...”.
W skoku w dal przegrała z kurą
wręcz o włos (a raczej pióro).

Smutno było naszej arze,
że jest z drugim miejscem w parze:
„Jak się pozbyć tej bolączki?
Ja i dwa – to nierozłączki!”.

Wtem ma pomysł: „Dobrze latam,
więc najwyższą górę świata
wezmę zaraz i zdobędę,
i w czymś wreszcie pierwsza będę!”.

Poleciała do Nepalu
(zimniej tam niż na Podhalu)
i po wielu trudach wreszcie
staje na Mount Evereście.

Ale wnet nasz ptaszek zdębiał,
bo usłyszał głos gołębia:
„Te papugi – straszne zbóje,
zawsze któraś papuguje!”.

Teraz wciąż się ara maże,
a że ją szacunkiem darzę –
jedna myśl pod jej adresem:
drugie miejsce jest sukcesem!

Rozmawiamy z dzieckiem na temat wiersza, wymieniamy wszystkie ptaki które występują w utworze. Wspólne z dzieckiem wyciągamy morał z wiersza.

 

Zadanie 2

 

Zabawa muzyczno - ruchowa. Na pewno pamiętacie ten utwór z przedszkola, dzisiaj sobie go przypomnimy; https://www.youtube.com/watch?v=JUd0UOYIMkk. Życzę udanej zabawy.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zabawa „Zimno, ciepło, gorąco” – chyba znana wszystkim, a może nieco zapomniana zabawa, w której rodzić chowa jakiś nieduży przedmiot (może to być maskotka, autko, piłeczka), a dziecko musi go odnaleźć. Ten kto schował „skarb” daje wskazówki, stopniując słowa – zimno, ciepło informując poszukiwacza, czy jest blisko (ciepło, cieplej, gorąco), czy daleko (zimno, mróz). Jak dziecko odnajdzie skarb chowa go i zabawa zaczyna się od nowa.

 

Zadanie 2

 

Piosenka: „Jesteśmy dziećmi”

 

1. Czy jesteś z Afryki,

Czy też z Ameryki,

Nie jest ważne gdzie mieszkamy,

Bo jesteśmy tacy sami.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

 

2. Czy mówisz po polsku,

Czy też po japońsku,

Wszyscy dobrze rozumiemy,

Czego tak naprawdę chcemy.

Ref: Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!

Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!

Chcemy by często tulono nas

I żeby miło płynął nam czas.

https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Posłuchaj wiersza o przyjacielu. Odpowiedz na pytania oraz dokończ zdania: Co oznacza słowo przyjaciel?, Jaki powinien być przyjaciel?, Czy przyjacielem może być chłopiec czy dziewczynka?, Przyjaciel pomaga, kiedy….., Z przyjacielem najlepiej…….

 

Mój przyjaciel

A. Frączek


Mój przyjaciel daję słowo,
Jest osobą wyjątkową!
Umie robić zamki z piasku,
Po podwórku biega w kasku
I dla innych się naraża
jak policjant albo strażak

Czasem bywa też piratem,
Co na statku ma armatę,
Raz rycerską nosi zbroję,
Innym razem jest kowbojem.

Kiedy się spotkamy w parku,
To podzieli się koparką
I pożyczy mi łopatkę
Lub wiaderko w żółtą kratkę.

Bardzo lubi mleczne krówki
I czerwone ciężarówki,
Piłkę nożną kopie w błocie,
Z kotem ściga się po płocie.

A w kieszonce od spódniczki
Trzyma procę i kamyczki.
Mój przyjaciel daję słowo
Jest dziewczynką wyjątkową!

Dodatkowe linki do wykorzystania:

Piosenka Mam przyjaciela - https://www.youtube.com/watch?v=mGsicfW_yG8

 

Zadanie 2

 

Co robisz, gdy jest Ci nudno? Zaproponuję Tobie zabawę, która na pewno przegoni nudę. Tą zabawą jest PIANKOLINA.

Do jej wykonania potrzebne będą: 1 kg mąki ziemniaczanej, 1 pianka do golenia, odrobinę płynu do mycia naczyń. Wszystkie składniki należy wymieszać i gotowe. Można się bawić!

https://www.youtube.com/watch?v=w_cupttsuJg

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 26 (układanie historyjki obrazkowej zdodnie z następstwem czasowym);

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 19 (kolorowanie drogi według kodu; kolorowanie domków takich samych jak domek Paka)

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Witajcie w naszej bajce” – zabawa na dobry początek.

https://www.youtube.com/watch?v=ayIf2itL6e0

Zapraszam do swobodnej improwizacji ruchowej do piosenki. Możemy klaskać i maszerować rytmicznie, możemy tańczyć z chusteczką.

 

Zadanie 2

 

,,Dyzio Marzyciel” – słuchanie wiersza J. Tuwima.

https://www.youtube.com/watch?v=rZRv1pKSUP0

Posłuchaj wiersza i powiedz: O czym marzył Dyzio, jakie były jego marzenia? Opowiedz o własnych marzeniach.

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Pokolorowanie wybranego obrazka przedstawiającego zabawkę:

http://www.kolorowankidowydruku.eu/mis-kolorowanka-17.html

http://www.supercoloring.com/pl/kolorowanki/lalka-0

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/auto/

https://www.przedszkola.edu.pl/kolorowanka-pilka.html

 

Zadanie 2

 

Zabawa przy piosence pt. „Zabawki”. Dziecko porusza się swobodnie, naśladując daną zabawkę.

https://www.youtube.com/watch?v=EizwLVQ2BJg

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Nauka piosenki i inscenizacja do niej „Podróże małe i duże”.

https://www.youtube.com/watch?v=bugTfbGPzJ4

 

Ref.

Chociaż mam niewiele lat to wszystko ciekawi mnie

pragnę zwiedzić cały świat, podróżować, uczyć się.

Chcę zobaczyć inne kraje by znać je nie tylko z map

Ja z uśmiechem chcę przemierzać świat.

 

Gdy w Londynie się pojawię to przywita mnie Big Ben

i piętrowym autobusem będę jeździć cały dzień.

A o piątej, gdy herbatkę pije sama królowa

w rejs zabierze mnie Tamiza.

 

Ref. Chociaż mam niewiele lat...

 

Kto się zbliża do Paryża ten widzi wieżę Eiffla,

a ze ściany w Luwrze oczko puści mu Mona Lisa.

We Francji nawet szkraby jedzą ślimaki i żaby,

dzwonem dzwoni dzwonnik z Notre Dame.

 

Ref. Chociaż mam niewiele lat...

 

Proszę zadać dziecku pytania: Czy lubisz podróżować? Co można zobaczyć w Londynie? Kto pije o piątej herbatkę? Co można zobaczyć w Paryżu? Co jedzą we Francji? Co nam dają podróże? Dokąd chciałbyś pojechać?

Proszę uczyć dziecko piosenki: powtarzać słowa w rytm melodii piosenki, śpiewać bez podkładu i z podkładem muzycznym. Można wspólnie wymyślić inscenizację do piosenki.

 

Zadanie 2

 

Dziecko rysuje na kartce A4 białą lub kolorową świecą ilustrację przedstawiającą jego marzenie. Następnie zamalowuje całą powierzchnię kartki farbą plakatową. Po zakończeniu pracy dziecko opowiada, co przedstawia ten rysunek, jakie marzenie.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Człowiek” – wysłuchanie wiersza M. Mazan i nauka rozpoznawania i nazywania części ciała ludzkiego.

 

Posłuchajcie, to jest wierszyk całkiem nowy.

Każdy człowiek rozpoczyna się od głowy.

To jest włosów sto tysięcy albo więcej.

Oczy, usta, nos i uszy, szyja, ręce.

To jest brzuch, taki brzuch,

co na nogach stoi dwóch.

To są stopy i już koniec. Chcecie więcej?

Posłuchajcie, to jest wierszyk całkiem nowy.

Każdy człowiek rozpoczyna się od głowy...

 

Rodzic pierwszy raz recytuje wiersz, wskazując po kolei na sobie wszystkie części ciała wymienione w tekście. Przy kolejnej recytacji dziecko wskazuje części ciała na sobie, następnie na swoich rodzicach.

 

Zadanie 2

 

„Portret przyjaciela” – malowanie farbami na jednorazowych talerzykach kartonowych. Rodzic zachęca dziecko do swobodnej wypowiedzi opisującej dokładny wygląd najlepszego przyjaciela. Dziecko opisuje postać, zachowując dbałość o szczegóły, a następnie maluje portret na jednorazowym papierowym talerzu. Mimo niewielkiego formatu i trudnej techniki, stara się dbać o szczegóły. Po wyschnięciu portretu dziecko przymocowuje dodatkowe elementy, np. włosy ze sznurków czy papierowych pasków.

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Opowieść ruchowa „Indianie” – słuchaj opowieści i naśladuj ruchy.

W pewnej indiańskiej wiosce zapanował głód. „Uuuu...” (dzieci wydają jęki rozpaczy) Indianin Wielkie Sokole Oko zwołuje zebranie i powiada: „Posłuchajcie, bracia. Musimy wybrać się na polowanie, ponieważ skończyły sięzapasy jedzenia. Kto pojedzie ze mną?” (dzieci zgłaszają się, unosząc rękę w górę) Indianie wsiadają na koń –

siup (podskakują) – i jadą (naśladują jazdę na koniu, podskoki w siodle) Rozglądają się za bizonem (rozglądają się, przykładając obie dłonie do czoła), a bizona ani śladu. Jadą dalej, przejeżdżają przez drewniany most (uderzają dłońmi o kolana), jadą dalej, przejeżdżają przez żelazny most (uderzają dłońmi o podłogę), jadą dalej, rozglądają się (rozglądają się) Przejeżdżają przez błoto (klepią się po policzkach, wydając jednocześnie dźwięki przypominające odgłos rozpryskującego się błota), wycierają się z błota (wycierają twarz rękoma) Przybywają na polanę, rozglądają się (rozglądają się) Dostrzegają (wysuwają do przodu głowę, otwierają szeroko oczy – przyglądają się) pod drzewem bizona. Skradają się cichutko (skulone, poruszają rękoma zgiętymi w łokciach, jakby się skradały), wyciągają strzały – ciach (sięgają ręką do tyłu, przez ramię – do kołczana), napinają łuki (trzymając lewą rękę wyprostowaną, dłoń zaciśnięta, prawą dłonią sięgają do lewej, następnie przyciągają do siebie prawą rękę, zginając ją w łokciu) i – psium (prostują prawą rękę, otwierając jednocześnie dłoń – lecąca strzała) ( ) Patrzą – trafili. Biegną po bizona (dzieci poruszają szybko rękoma zgiętymi w łokciach, jakby biegły) Wkładają bizona na konia – aaa siup (wykonują ruchy naśladujące układanie bizona na koniu) – a bizon, że jest ciężki, spada z konia – łup (opuszczają ręce – bizon spada z konia). Ponownie wkładają bizona na konia – aaa siup (wykonują ruchy naśladujące układanie bizona na koniu) – a bizon, że jest ciężki, spada z konia – łup (opuszczają ręce – bizon spada) Zezłościli się Indianie. Ostatni raz bizona na konia – aaa siup (wykonują ruchy naśladujące układanie bizona na koniu), sami na konia – siup (podskakują) i wracają do wioski (naśladują jazdęna koniu, podskoki w siodle) ( ) Rozpalają ognisko, pieką bizona, kroją (wykonują ruchy przypominające krojenie) i zjadają (udają, że jedzą – poruszają ustami, oblizują się) Teraz brzuchy mają pełne i wydają indiańskie okrzyki: „Uuuu…!” (wydają indiańskie okrzyki radości). Ale nadeszła pora snu – całują żony i dzieci (cmokają,udając, że całują w oba policzki żony i dzieci) – i kładą się spać – chrr..., chrr..., chrr… (układają głowę na złożonych dłoniach i udają, że chrapią).

 

Zadanie 2

 

Wigwamy to szałasy indiańskie. Pobaw się z rodzicami lub z rodzeństwem i spróbujcie zbudować taki wigwam. Możesz wykorzystać do tego koce, krzesła, prześcieradło, farby, kartony. Technika wykonania dowolna.

https://images.app.goo.gl/FLB7MMb5RkvQty9e6

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8

 

**********************

 

Ćwiczenie oddechowe z kostką do gry.

Dziecko rzuca kostką. Przenosi na sylwetę biedronki za pomocą słomki tyle kropek ile oczek wskazała kostka. Kropki przenosi wykonując wdech.

Polecam do ćwiczeń użyć sylwety biedronki w kolorze – najlepiej takiej, wyciętej przez dziecko z kolorowego papieru.

 

***********************

 

 

Więcej zabaw z biedronką tu:

https://www.logopestka.pl/biedroneczki-sa-w-kropeczki1/

 

 

**********************

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.