Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 15 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1002
PIĄTEK 05.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Zabawa taneczna przy piosenkach „Tańcz, tańcz, tańcz”, „Taniec zygzaka”, „Taniec Mai”.
https://www.youtube.com/watch?v=6BwHuwiknOs
https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs
https://www.youtube.com/watch?v=UG-WU0ZbgK8
Zadanie 2
Zabawy z różnych stron świata
https://mamotoja.pl/7-zabaw-z-roznych-stron-swiata,eksperymenty-i-zabawy-artykul,8737,r1p1.html
MISIE
Zadanie 1
Hipopotam – kolorowanka do wyboru:
https://pixers.pl/fototapety/ilustracja-kreskowki-hipopotama-kolorowanka-49733504#configurator
http://antek.sluszczak.pl/2011/08/hipopotam-kolorowanka-do-wydruku/
https://www.e-kolorowanki.eu/zwierzeta/kolorowanka-zwierzeta-8/
Zadanie 2
Karta pracy str.49 – dziecko dokleja przy każdej skrzyni, tyle monet, ile wskazuje cyfra na kłódce. Przelicza monety i dopełnia zbiory do podanej liczebności.
Karty Pracy 50 – dziecko ,,pomaga’’ hipopotamowi odnaleźć drogę do hamaka, w taki sposób, żeby hipopotam zebrał po drodze wszystkie przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską ,,h’’. przy zebranych przedmiotach wkleja literki h.
KRASNALE
Zadanie 1
Rozmawiamy z dzieckiem na temat zachowania zwierząt. Tłumaczymy że podczas spotkania ze zwierzęciem musimy zachować ostrożność. Ćwiczymy pozycję bezpieczną w przypadku agresywnego psa https://www.youtube.com/watch?v=5rHrnbMbwZs
Zadanie 2
Zabawa muzyczno - rytmiczna
Wystukujemy rytm do refrenu piosenki z wykorzystaniem łyżek drewnianych lub metalowych https://www.youtube.com/watch?v=eyyfil9jboc Mam nadzieję że piosenka wam się spodoba bo mi podoba się bardzo.
SMERFY
Zadanie 1
Piątek zaczynamy od zajęć ruchowych: Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=KTi93eF6rBo
Zadanie 2
Eksperyment „Lampa lawa” Co jest potrzebne: woda, olej, tabletka musująca, barwnik spożywczy.
Eksperyment krok po kroku:
https://www.youtube.com/watch?v=OKGBRbknBmo
Życzymy udanej zabawy
MOTYLKI
Zadanie 1
Wykonaj wagę szalkową z wieszaka i z dwóch torebek jednorazowych. Na nagraniu masz podpowiedź, jak to zrobić: https://www.youtube.com/watch?v=KvOhvYUUU14
Zważ przedmioty i porównaj ich wagę. Używaj określeń: cięższe, lżejsze, waży po tyle samo Do ważenia wykorzystaj przedmioty, które masz w domu np.:
10 klocków plastikowych, 10 klocków drewnianych -
1 pluszowa maskotka, 2 jabłka
kg cukru, cztery cebule
6 kredek, plastikowy samochodzik
1 but, 1 but …..itd.
Zadanie 2
Poćwicz gimnastykę przy piosence Równowaga:
https://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo&list=PLulekx8o0zKj10X_oZOjytR1WgDJxi_OX
stanie na jednej nodze z rękoma wyciągniętymi na boki
wspinanie się na palce z rękoma wzniesionymi do góry
skręty szyją
przysiady
skoki obunóż.
Razem z Kubusiem możesz ułożyć własny układ taneczny. Dobierz muzykę i czas na zabawę:
https://kubus.pl/gry-i-zabawy/ruszaj-sie/
BIEDRONKI
Zadanie 1
Zabawa ,,Skok w dal”. Wychodzimy do ogrodu – linką lub patykiem wyznaczamy linię startu, stajemy przed linią i skaczemy obunóż z miejsca do przodu. Mierzymy odległość skoku stopkami. Zabawę powtarzamy 3 razy, porównujemy długość skoków. Obserwujemy chmury, może zobaczymy bajkowe stworki. Pofantazjujmy z dziećmi.
Zadanie 2
,,Mój obraz” – praca plastyczna. Tworzymy pracę ulubioną techniką na dowolny temat, np. ,,Moja ulubiona lalka’’, ,,Mój ulubiony samochód’’, ,,Wiosenne kwiaty”, itp. Możemy malować farbami, rysować mazakami, tworzyć kompozycje z wycinków z gazet, lepić z plasteliny. Pracę plastyczną wieszamy w wybranym miejscu.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Ćwiczenia dźwiękonaśladowcze do wierszyka
"Jedzie pociąg"
Jedzie pociąg fu fu fu
Trąbka trąbi tru tu tu
A bębenek bum bum bum
Na to żabki kum kum kum
Deszczyk kapie kap kap kap
Konik człapie człap człap człap
Mucha brzęczy bzy bzy bzy
A wąż syczy sss sss sss
Baran beczy bee bee bee
Za to koza mee mee mee
Zegar cyka cyk cyk cyk
A dzwoneczki dzyń dzyń dzyń
Jeżyk idzie tup tup tup
Woda chlapie chlup chlup chlup
Dzięcioł stuka stuk stuk stuk
Do drzwi pukam puk puk puk
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „Kolorowe palce”. Dziecko macza kolejno każdy palec w farbie w innym kolorze i odbija go po trzy razy w środku kół. (wyprawka plastyczna nr 20)
ŻABKI
Zadanie 1
Rozpoznawanie przedmiotów dotykiem „Do jakiej zabawy przyda się ta zabawka?”
Proszę włożyć do woreczka różne przedmioty, zabawki dziecka. Dziecko podchodzi i wkłada rękę do worka. Dotyka jakiegoś przedmiotu i mówi, co to jest i do jakiej zabawy może się przydać.
Zadanie 2
Wspólne tworzenie gry planszowej „Gramy we własną grę”.
Proszę zaproponować dziecku stworzenie własnej gry planszowej. Potrzebne będą: duży arkusz papieru, flamastry, kredki, klej. Na arkuszu papieru rysujemy mazakami okrągłe pola, jedno za drugim, tworząc długiego węża z kół. Pierwsze koło oznaczamy napisem START, a ostatnie pole META. Proszę zapytać dziecko, jak można się bawić latem na dworze? Proszę zapisać te propozycje hasłowo na kartce, dziecko ilustruje te hasła wykonując do nich rysunki (np. jeśli dziecko powie, że można bawić się w piaskownicy to na jednym z kół piszemy piaskownica a dziecko robi rysunek). Proszę wybrać trzy pola na planszy i narysować na nich słońce oraz trzy pola, w których namalujecie deszcz. Od pola ze słońcem proszę poprowadzić strzałkę do pola usytuowanego trzy oczka dalej. Przy strzałce dziecko niech narysuje latawiec. Od pola z deszczem proszę narysować strzałkę do pola usytuowanego trzy oczka bliżej. Przy tej strzałce dziecko niech narysuje parasol.
Ustalamy zasady gry:
W grę może grać nieograniczona liczba osób;
Każdy gracz musi mieć swój pionek (z innej gry);
Gra rozpoczyna się od pola z napisem START;
Wygrywa ta osoba, która pierwsza dotrze na pole z napisem META;
Do gry używa się tradycyjnej kostki, przesuwamy się o tyle oczek, ile wypadnie na kostce;
Trafiając na pole z rysunkiem należy wspólnie odczytać napis i pokazać tę czynność (jak bawimy się latem);
Właściwe wykonanie zadania pozwala przesunąć się o jedno pole do przodu;
Wejście na pole ze słońcem oznacza możliwość przesunięcia się o jedno pole do przodu, zgodnie ze strzałką. Jest piękna pogoda, puszczałeś latawiec i łapiąc jego koniec pofrunąłeś do przodu. Gratulacje!
Wejście na pole z deszczem oznacza konieczność cofnięcia się na wcześniejsze pole zgodnie ze strzałką. Pada deszcz, nadeszła letnia burza, a ty nie masz parasola. Musisz po niego wrócić, cofnąć się o trzy pola do tyłu. Nie martw się, kiedyś wyjdzie słońce.
Zachęcam do wspólnej rodzinnej gry! Proszę opowiedzieć dziecku o zasadach fair play w grze. Proszę zwrócić uwagę , aby dziecko cierpliwie czekało na swoją kolej i nie złościło się, gdy przegra. Miłej zabawy!
STOKROTKI
Zadanie 1
Wiersz pt. „Co najbardziej lubią dzieci?” – Po wysłuchaniu wiersza U. Kozłowskiej, Dziecko wspólnie z rodzicem zastanawia się, czy dorośli i dzieci zawsze lubią to samo i czym kierują się przy wyborze.
Co najbardziej lubią dzieci?
Lubią, kiedy słońce świeci!
Bo zależnie od pogody,
nie ma lodów... lub są lody.
Kiedy jest na dworze plucha,
to na zimne mama dmucha,
i przekonać nas się stara,
że złapiemy katar zaraz.
O co, mamo, tyle krzyku?
O tę słodycz na języku?!
Mama płacz podnosi wielki,
że zmienimy się w sopelki
i na samą myśl dygoce...
– Może zjedzcie dziś owoce?
Może ciastka, budyń, kisiel?
To, kochani, zdaje mi się,
lepiej wyjdzie wam na zdrowie...
Oj, ta mama, jak coś powie!
O co mamo tyle krzyku?
O tę słodycz na języku?!
Lecz w upale dla ochłody
nawet mama liże lody
i w ogóle się nie złości
o mrożone te pyszności.
Sama zjada ich dość sporo,
wciąż się dziwiąc, skąd się biorą
nasze śmiechy i chichoty...
Ale chyba już wie o tym...
Że nie warto robić krzyku
o tę słodycz na języku!
Urszula Kozłowska
Zadanie 2
„Mandala” – ćwiczenie grafomotoryczne. Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str. 25. Pokoloruj mandalę według kodu. Następnie wykonaj pajacyka z „Wycinanek składanek”( nr 23).
SŁONECZKA
Zadanie 1
Obejrzyj ilustracje przedstawiające chińskie smoki. Opowiedz jak wyglądają.
https://images.app.goo.gl/4CmGsVyrz6L1Cpwo8
https://images.app.goo.gl/35Nam65RC13HxBpH6
https://images.app.goo.gl/dpwWdv5GRcqjLeFbA
Wykonaj kartę pracy cz. 4, str. 42 – pokoloruj smoki chińskie według wzoru.
Zadanie 2
Stwórz swój własny taniec smoka do chińskiej muzyki.
https://www.youtube.com/watch?v=4h86w-PO9z8
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8
**********************
Ćwiczenie oddechowe z kostką do gry.
Dziecko rzuca kostką. Przenosi na sylwetę biedronki za pomocą słomki tyle kropek ile oczek wskazała kostka. Kropki przenosi wykonując wdech.
Polecam do ćwiczeń użyć sylwety biedronki w kolorze – najlepiej takiej, wyciętej przez dziecko z kolorowego papieru.
***********************
Więcej zabaw z biedronką tu:
https://www.logopestka.pl/biedroneczki-sa-w-kropeczki1/
**********************