Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 906
PONIEDZIAŁEK 08.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Posłuchaj uważnie piosenki
https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI i odpowiedz na pytania:
Co przyszło?
Gdzie wyjedzie Pan?
Gdzie wyjedzie Pani?
Co będzie robiła latem pani?
Co będzie robił latem Pan?
Spróbuj zaśpiewać refren piosenki z pamięci.
Zadanie 2
Wybierz dwie karty pracy i wykonaj je według instrukcji:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/06/WAKACYJNE-KARTY-PRACY-zestaw-2.pdf
MISIE
Zadanie 1
Wspólne czytanie wiersza G. Skrzypczak pt.,, OBIETNICA’’
My mali Strażnicy Przyrody
Ziemio dziś obiecujemy Tobie:
Chronić twe pola i łąki
Dbać o żuki i biedronki
Chronić twe morza i wody
Nie zanieczyszczać przyrody.
Dbać o zwierzęta, rośliny
Nie znęcać się nad nimi.
Karmić, poić i podlewać
Wciąż sadzić młode drzewa.
Aby, gdy odejdziemy -
Ziemia nadal istniała
I swym wyglądem
wszystkim Raj przypominała.
Przypomnienie zasad ekologii:
https://www.youtube.com/watch?v=PYd88-RyaLs
https://www.youtube.com/watch?v=RV5IBJGAypY
https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ
Zadanie 2
Karta Pracy str.51 – dziecko przy pomocy Rodzica powtarza dni tygodnia oraz podejmuje próby odczytania ich nazw. Omawia obrazki określających tematykę kolejnych dni – uzupełnia tabelę naklejkami.
KRASNALE
Zadanie 1
„Bawimy się w teatr” – zabawa parateatralna.
Proponujemy dzieciom zabawę w teatr. Wspólnie wydzielamy część pokoju na widownię i scenę. Aranżujemy teatrzyk z wykorzystaniem mebli, np. krzesełka to widownia, kij od szczotki z przewieszonym materiałem to kurtyna. Omawiamy z dziećmi zasady prawidłowego zachowania się w teatrze i zapraszamy dziecko do odgrywania roli. Wspólnie z dzieckiem wymyślamy sytuacje sceniczne związane z interakcjami między kolegami (wspólna zabawa, kłótnie, złe zachowania, mówienie proszę, przeprasza, dziękuję itp.), rozdzielamy rolę i odgrywamy teatrzyk z wykorzystaniem pasynek, kukiełek lub narysowanych postaci.
Zadanie 2
„Lusterka” – zabawa naśladowcza w parach. Siadamy z dzieckiem twarzami do siebie i pokazujemy wymyślony przez siebie ruch (np. szeroki uśmiech, mruganie powiekami, mlaskanie, kląskanie (koniki), przysiady, skłony itd.), druga osoba naśladuje ten ruch tak, jakby był on widziany w lusterku. Po pewnym czasie zamieniamy się rolami. Następnie proszę o wykonanie zadania z WP2, karta numer 27 – dorysowywanie postaci elementów twarzy i włosów, naklejanie ubrania.
SMERFY
Zadanie 1
Rozwiązywanie zagadek wprowadzających w tematykę zajęć
Choć to nie rolnik, lecz rolę ma,
często w teatrze lub filmie gra. (aktor)
Jak się nazywa taki lekarz,
którego pacjent głośno szczeka? (weterynarz)
Gdy dorosnę, to lekarką będę albo....(pielęgniarką)
Wiem już, jak wyleczyć misia!
Kiedy zachorował dzisiaj,
dałam kilka mu zastrzyków.
Już wyzdrowiał i po krzyku...
Za ladą sklepową sprzeda to i owo. (sprzedawca)
Kto pracuje w hełmie. Pnie się po drabinie,
Kiedy syczy ogień. I gdy woda płynie? (strażak)
Kto na skrzyżowaniu bez obawy staje
Bo ręką zatrzyma auta i tramwaje? (policjant)
Kto tnie materiał, aby z części małych
Zrobić całą bluzkę lub garnitur cały? (krawiec, krawcowa)
Wybierz czasem się kolego,
do salonu....(fryzjerskiego)
Bardzo eleganckie panie
Zamawiają tam czesanie,
Farbowanie i strzyżenie,
a panowie też golenie.
Porozmawiajcie z dziećmi o zawodach zaprezentowanych w zagadkach.
Zadanie 2
Wiersz „Wiersz wszyscy dla wszystkich” Julian Tuwim
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
Rozmowa o zawodach na podstawie wysłuchanego wiersza
przykładowe pytania:
Na czym polega praca murarza, a na czym praca krawca?
Dlaczego murarz potrzebuje pracy krawca?
Dla czyjego dobra pracują wszyscy ludzie?
MOTYLKI
Zadanie 1
Wysłuchaj piosenki: https://youtu.be/qleKetMP_XQ Naucz się słów refrenu na pamięć i śpiewaj razem z nagraniem.
Piosenka do walizek i plaecaków
sł. Dorota Gellner
muz. Barabara Kolago
Mam kartkę niewielką
i pędzel malutki,
namaluję na papierze
kolorowe nutki.
Ref.: Dla dziewczynek i chłopaków,
do walizek i plecaków,
na Mazury i pod chmury,
nad jeziora albo w góry.
Z tych nutek ułożę
tęczową piosenkę,
refren będzie w niej wesoły,
zwrotki uśmiechnięte.
Ref.: Dla dziewczynek…
Linki do wykorzystania:
Polska z lotu ptaka - https://youtu.be/BPVfAArQhQQ
Odkryj Polskę - https://youtu.be/YCelkqmkxMs
Zadanie 2
Zaproś Rodzica, by wspólnie z Tobą wytropił głoskę „h”:
podziel słowo hamak na sylaby (jednocześnie klaszcząc), podaj ich liczbę; podziel słowo hamak na głoski (h-a-m-a-k); spróbuj podać przykłady imion rozpoczynajacych się głoską „z” (np. Hania, Helena , Henryk, , Hubert) rozejrzyj się wokół, może znajdziesz w swoim otoczeniu przedmioty, których nazwy rozpoczynają się głoską „h”, wymień je; klaśnij jeśli usłyszysz w podanym słowie głoskę „h” - (Rodzic wymienia słowa, dziecko klaszcze lub nie): przykładowe słowa: halka, kalka, harcerz, harmonijka, helikopter, hełm, hiena, jodła, hipopotam, motor, Hiszpania, hotel, fotel, hulajnoga, huśtawka, hydraulik, hymn…..
Wykonaj zadanie w karcie pracy:
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 20 (wyróżnianie głoski „h” w wyrazach; analiza sylabowa i głoskowa; rysowanie w tunelu i po śladzie);
BIEDRONKI
Zadanie 1
,, Leśne zwierzęta” – film edukacyjny.
https://www.youtube.com/watch?v=WKIjwCT_oMI
Rozmawiamy z dzieckiem na temat dzikich zwierząt żyjących w lesie.
Zadanie 2
,,Co to za zwierzę?” – praca z kartą pracy. Przed wykonaniem karty KP2.43 porozmawiaj z dzieckiem na temat tego, jak poruszają się różne zwierzęta (pełzają, latają, biegają na czterech nogach). Po skończonej zabawie dziecko wykonuje kartę KP2.43.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Posłuchaj opowiadania „Jak Wojtek szukał przyjaciela”.
Pewien chłopczyk, Wojtuś, nie miał kolegów. Po prostu nie wiedział, jak ich znaleźć. Co tu robić? Myślał, myślał, aż wymyślił. Podejdzie do chłopca i z całej siły go uderzy. Chłopiec zobaczy, jaki on jest silny i się zaprzyjaźni. Jak pomyślał, tak zrobił. Ale chłopiec się rozryczał, a potem Wojtek za karę dwa dni nie chodził na podwórko.
Wymyślił następny sposób. Podejdzie do chłopca i zabierze mu zabawkę. Chłopiec pomyśli, że on też chce się bawić i zostaną przyjaciółmi. Ale tamten chłopiec powiedział: "Nie przeszkadzaj" i chciał odebrać swoją koparkę. Ponieważ Wojtek nie chciał oddać, zaczęli się sypać piaskiem, a potem Wojtek nie oglądał telewizji przez dwa dni.
Wojtek wymyślił trzeci sposób. Weźmie swoją najładniejszą zabawkę, nowy samochód terenowy, jak prawdziwy, tylko mniejszy, i będzie się bawił. Tamten chłopiec też będzie chciał się pobawić i zostaną przyjaciółmi! No i szło już całkiem dobrze, chłopiec szalał z dżipem po całej piaskownicy, ale Wojtek nagle się rozmyślił i zabrał swoją zabawkę. Tamten się obraził i zdzielił Wojtusia koparką, Wojtuś oddał i tym razem nie jadł słodyczy przez dwa dni. I znowu Wojtek nie miał przyjaciela. Nie to nie. Poszedł zjeżdżać na zjeżdżalni. Zjeżdża, aż tu coś mu wylądowało na głowie. Usłyszał głośny śmiech. To jakaś dziewczynka pędzi za nim i chce go prześcignąć. O nie! Wojtek pierwszy dopadł drabinki, pierwszy się wspiął, pierwszy zjeżdża, ale ona nie czeka, tylko za nim. I znów ją ma na głowie Wojtek, niewiele myśląc, za nią, i teraz on jej na głowę. A ta się śmieje, mało nie pęknie i woła:
- Ale super! Jak się nazywasz? Bo ja Kalinka!
- A ja Wojtek! Kto pierwszy w piaskownicy?
- Ja!
- Nie, właśnie że ja!
W piaskownicy budowali razem zamek, ale Kalinka potem zaczęła robić dołek i trochę się pokłócili, co większe: dołek czy zamek. Na szczęście tak się pchali, że zamek się zrobił całkiem malutki, a dołek zniknął, więc zaczęli się śmiać. No i jeszcze trochę sobie pobiegali naokoło wszystkich dzieci, wrzeszcząc wniebogłosy, i trzeba było iść do domu. Szkoda. Odtąd Wojtek zawsze bawi się z Kalinką. I do tego przestał szukać przyjaciela. Jak myślisz, dlaczego?
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Jak Wojtuś szukał przyjaciela?
Czy dobrze robił?
Czy tak należy się bawić z innymi dziećmi?
Jak poznał Kalinkę?
Czy ona jest jego przyjacielem?
Zadanie 2
Spróbuj rozwiązać zagadki.
W nocnej ciszy
łowi myszy. (Kot)
Ten śniegowy panicz,
garnek ma na głowie.
W miejscu nosa marchew,
ulepił go człowiek! (Bałwan)
Dobre ma zwyczaje,
ludziom mleko daje. (Krowa)
Kot ogromny, pręgowany.
Bywa w cyrku tresowany. (Tygrys)
Lubię ciepło, lubię słońce,
gdy w doniczce siedzę.
I mam bardzo ostre kolce,
choć nie jestem jeżem. (Kaktus)
Gdy ją obieramy,
łezki ocieramy. (Cebula)
O szyby dzwoni,
gdy chmura łzy roni. (Deszcz)
Co za białe piórka,
sypie zimą chmurka? (Śnieg)
W nim rosną drzewa,
w nim ptaki śpiewają.
W nim małe i duże
zwierzęta mieszkają (Las)
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa dydaktyczna „Zwierzęta w zoo”. Proszę, by rodzic wypowiedział rytmicznie nazwy kilku zwierząt egzotycznych, np. żyrafa, słoń, krokodyl lub krokodyl, słoń, żyrafa, papuga, które dzieci mają powtórzyć, zachowując kolejność, w jakiej zostały wymienione. Ćwiczenie pamięci. Obejrzyj filmik o zwierzętach mieszkających w ogrodzie zoologicznym.
https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM
https://www.youtube.com/watch?v=pXUjI8B77H4
Zabawa w zoo. Dziecko biega swobodnie po pokoju, a rodzic bądź rodzeństwo wymienia nazwę zwierzęcia egzotycznego. Dziecko naśladuje to zwierzę.
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „Kolorowe zwierzaki w zoo”. Namaluj farbami zwierzęta z zoo.
Pracę umili ci piosenka „Idziemy do zoo”.
https://www.youtube.com/watch?v=rXz-hKkUvoM
STOKROTKI
Zadanie 1
Bajka edukacyjna - pt „Zwierzęta dla dzieci w Afryce - Odgłosy zwierząt Safari” Po obejrzeniu bajki spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:
O jakich zwierzętach była mowa w bajce ?
Czy któreś z tych zwierząt mieszka również u nas, w naszym kraju, na naszym kontynencie?
Jak myślisz, dlaczego one żyją w takich egzotycznych miejscach.
Następnie dziecko dzieli nazwy zwierząt na sylaby (słoń, żyrafa, zebra ...)
https://www.youtube.com/watch?v=oRVBEKuIKh4
Zadanie 2
Wiersz pt. „Uszka w górę, słoniku” – Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania.
Uszka w górę, słoniku
Mały słonik nieustannie
Figle płatał wszystkim wkoło
I zwierzętom na sawannie
Było zwykle z nim wesoło.
Lecz gdy w żartach przebrał miarę,
Często spokój czyjś naruszył,
Potem miał zabawną karę:
Łaskotanie, ha, ha! w uszy!
Bo ten nasz urwisek słodki,
Za uszami miał łaskotki!
Kiedy wujcio hipopotam
Chce odpocząć i podrzemać,
Bierze zwykle kąpiel z błota,
Lecz... spokoju wujcio nie ma.
Bo słoniątko bez litości
Trąbi głośno na wujaszka:
– Czemu wujek tak się złości...?
Czy się nie zna na igraszkach?!
Jeśli słonik nie przestanie,
Zaraz będzie łaskotanie!
Urszula Kozłowska
Pytania:
Co robił mały słonik innym zwierzętom?
Jaką karę za figle dostawał słonik?
Dlaczego karą dla słonika było łaskotanie w uszy?
SŁONECZKA
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza „ Uszy w górę słoniku” U. Kozłowskiej i odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.
Mały słonik nieustannie
Figle płatał wszystkim wkoło
I zwierzętom na sawannie
Było zwykle z nim wesoło.
Lecz gdy w żartach przebrał miarę,
Często spokój czyjś naruszył,
Potem miał zabawną karę:
Łaskotanie, ha, ha! w uszy!
Bo ten nasz urwisek słodki,
Za uszami miał łaskotki!
Kiedy wujcio hipopotam
Chce odpocząć i podrzemać,
Bierze zwykle kąpiel z błota,
Lecz... spokoju wujcio nie ma.
Bo słoniątko bez litości
Trąbi głośno na wujaszka:
– Czemu wujek tak się złości...?
Czy się nie zna na igraszkach?!
Jeśli słonik nie przestanie,
Zaraz będzie łaskotanie!
Urszula Kozłowska
Pytania:
– Co robił mały słonik innym zwierzętom?
– Jaką karę za figle dostawał słonik?
– Dlaczego karą dla słonika było łaskotanie w uszy?
Zadanie 2
Karta Pracy cz.4 str. 43 „Zwierzęta w dżungli” – naśladuje ruchem niektóre egzotyczne zwierzęta, uzupełnia obrazek naklejkami.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Poćwicz oddychanie zachowując prawidłowy tor oddechowy tzn. wdech nosem (przy ustach zamkniętych) i wydech ustami. Oto kilka ćwiczeń oddechowych, które możesz wykorzystać:
Dmuchanie na płomień świecy, na wiatraczek lub zawieszone serpentyny
Dmuchanie na piłkę pingpongową lub zwitki waty
Dmuchanie na piłkę pingpongową lub kulę z waty zaczepioną na nitce
Dmuchanie przez rurkę do szklanki z wodą, do miski na umieszczone tam lekkie przedmioty (piłki pingpongowe, kawałki styropianu, papierowe statki)
Chuchanie na dłonie, na szybę
Zabawa „Pociąg”. Lokomotywa sapie (pach, pach albo puf, puf...). Pociąg rusza (cz-cz-cz-cz...) na jednym wydechu
Puszczanie baniek mydlanych
Nadmuchiwanie balonów i gumowych zabawek, materaca, itp.
Odliczenie na jednym wydechu
Powtarzanie zdań na jednym wydechu (krótkie, potem coraz dłuższe).
*********************
Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8
**********************
Ćwiczenie oddechowe z kostką do gry.
Dziecko rzuca kostką. Przenosi na sylwetę biedronki za pomocą słomki tyle kropek ile oczek wskazała kostka. Kropki przenosi wykonując wdech.
Polecam do ćwiczeń użyć sylwety biedronki w kolorze – najlepiej takiej, wyciętej przez dziecko z kolorowego papieru.