Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

gimnaWTOREK 09.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Uważniej obejrzyj filmy:

https://www.youtube.com/watch?v=43PHITgcHeM i

https://www.youtube.com/watch?v=oXGd83iZFVk

Odpowiedz na pytania:

Co przedstawiają filmy?

Jaką nazwę ma nasze morze?

Jaki smak ma woda w morzu?

Czy można poruszać się po morzu?

Połóż się, zamknij oczy i posłuchaj szumu morza:

https://www.youtube.com/watch?v=owrDXYvcxig

Spróbuj sobie wyobrazić, że właśnie odpoczywasz na plaży nad morzem.

 

Zadanie 2

 

Starannie pokoloruj obrazek kredkami lub farbami:

https://dada.pl/dla-malucha/kolorowanki/dziecko-na-plazy

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Wspólne omówienie „Recyklingu -drugiego życia śmieci”. Recykling oznacza powtórne wykorzystanie posegregowanych materiałów do ponownego przetworzenia. Wyjaśnienie dziecku ,że jeśli na produktach znajduje się symbol recyklingu , to oznacza, że po użyciu może być on ponownie wykorzystany.

symbol: http://ekopix.pl/jak-poprawnie-stosowac-symbole-recyklingu/

Zagadki „prawda, czy fałsz” - dziecko ocenia poprawność zdań wypowiadanych przez Rodzica, np.:

Szklane butelki tłuczemy na ziemi.

Recykling to rodzaj samochodów

Śmieci wrzucamy do kosza.

Puszki aluminiowe przed wyrzuceniem zgniatamy.

Papierki po cukierkach wrzucamy do niebieskiego kosza.

Makulaturę wykorzystujemy do produkcji torebek na prezenty.

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str.52 – Rodzic wskazuje zalety segregowania śmieci i zachęca do sortowania odpadów. Przygotowuje opakowania z różnego typu materiałów, które dziecko stara się wrzucić do pojemników o odpowiednim kolorze. Po skończonej pracy dziecko łączy odpady z ilustracji z odpowiednimi pojemnikami (ćwiczenie 1.) oraz kreśli po śladzie (ćw. 2.).

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

„Zwierzęta w zoo” – rozwiązywanie zagadek.

Mówimy dzieciom, że wybieramy się na wycieczkę do zoo i opowiadamy, jakie zwierzęta można tam spotkać.

 

Zadaniem dzieci jest rozwiązanie zagadek słuchowych:

 

On jest królem dżungli całej,

Słynie z grzywy okazałej.

Kot na zebry ten poluje.

Ten, kto wie, niech odgaduje. (lew)

 

Spotkasz ją na Czarnym Lądzie. Podobna do konia,

Koleżanką jest żyrafy, tygrysa i słonia.

Cała w czarno-białe pasy, trawę głównie jada.

Jeśli zgadłeś, co to jest, no to odpowiadaj. (zebra)

 

Na sawannie gdzieś w Afryce ona sobie żyje.

Jest bardzo wysoka i ma długą szyję.

Cała w plamki jest brązowe, lubi liście zjadać.

Jakie to jest zwierzątko? Proszę odpowiadać. (żyrafa)

 

Po rozwiązaniu zagadek zadajemy dzieciom pytania: Jakie zwierzęta spotkaliśmy w zoo?; Czy my byliśmy kiedyś w zoo?; Jakie zwierzęta my widzieliśmy w zoo? Jak trzeba się zachowywać w zoo?

 

 

Zadanie 2

 

„Duże – małe” – zabawa dydaktyczna. Przedstawiamy dzieciom sylwety zwierząt z poniższych linków. Dzieci najpierw nazywają zwierzęta, następnie wyklaskują ich nazwy na sylaby, a następnie klasyfikują pod względem wielkości używając pojęć mały, duży. Następnie proszę o wykonania zadania WP2, karta numer 28 – kolorowanie lwa według wzoru.

https://comps.canstockphoto.pl/s%C5%82o%C5%84-kontur-ikona-obraz_csp43764172.jpg

 

https://img.freepik.com/darmowe-wektory/mysz-cute-cartoon_119631-209.jpg?size=626&ext=jpg

 

https://assets.puzzlefactory.pl/puzzle/236/488/original.jpg

 

https://i.pinimg.com/originals/23/17/0b/23170b63aa77ab14d958575bdd3bc02f.png

 

https://thumbs.dreamstime.com/z/%C5%BCyrafa-doros%C5%82y-zwierz%C4%99cy-realistyczny-szczeg%C3%B3%C5%82owy-rysunek-101152152.jpg

 

https://img.pixers.pics/pho_wat(s3:700/FO/45/45/18/10/700_FO45451810_95c7bdf6b10166fdf9a0a99545c0a81a.jpg,615,700,cms:2018/10/5bd1b6b8d04b8_220x50-watermark.png,over,395,650,jpg)/poduszki-dekoracyjne-hipopotam.jpg.jpg

 

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Piosenka Śpiewające brzdące – Pali się!

 

1. Uwaga! Uwaga! Uwaga!

Z ogniem to nie jest zabawa, właśnie

zapalił się dom,

Po strażaków dzwoń!

Nr ref. Dziewięć, dziewięć, osiem!

Cały dom się pali!

Przyjeżdżajcie, szybko,

Strażacy wspaniali! (2x)

2. Uwaga! Uwaga! Uwaga!

Z ogniem to nie jest zabawa, właśnie

zapalił się las,

Na strażaków czas!

Nr ref. Dziewięć, dziewięć, osiem!

Cały las się pali!

Przyjeżdżajcie, szybko,

Strażacy wspaniali! (2x)

 

https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM

 

Zadanie 2

 

Wóz strażacki – wykonanie zadania z WP2, 29. Dajcie dziecku do pokolorowania wóz strażacki i pomóżcie złożyć.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Obejrzyj nagrania oraz ilustracje z poniższych linków:

Tatry - https://youtu.be/Y_rSpvkrSRU

owce na hali - https://youtu.be/VOhQWlBEgLw

Góral - http://www.polskiekrajobrazy.pl/images/stories/big/221804.JPG

muzyka góralska - https://youtu.be/WnOK63K2BzY

Wysłuchaj wiersza i odpowiedź na pytania zamieszczone poniżej.

 

Góry nasze, góry

Janina Porazińska

 

Góry nasze, góry!

Hale nasze, hale!

Kto was zna tak dobrze,

jako my, górale!

Góry nasze, góry!

Wy, wysokie szczyty!

Kto was przewędrował?

Góral rodowity.

 

Pytania: czym poznamy, że na pewno jesteśmy w górach?

Jak nazywamy potocznie mieszkańców gór?

Jak nazywa się łąka w górach?

Czy Ty odwiedziłeś kiedyś polskie góry? Jeżeli tak, to opowiedź co pamiętasz z tej wyprawy?

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 21 (układanie historyjki obrazkowej; opowiadanie historyjki – co stało się najpierw, co potem, a co na końcu);

kolorowanka -

https://chomikuj.pl/marzena_kaszowska/PRZEDSZKOLE/POMOCE+DO+ZAJ*c4*98*c4*86+W+PRZEDSZKOLU/G*c3*93RY/G*c3*b3rale/G*c3*b3ral_kol_06,1503141350.jpg

 

Zadanie 2

 

Posłuchaj piosenki Znam numery alarmowe:

https://youtu.be/EoeHbcDItx0

Spróbuj opowiedzieć co Ty byś zrobił, gdybyś zauważył pożar albo leżącą osobę, która zemdlała i potrzebuje pomocy lekarza? Zaproś Rodzica do zabawy pt. Na pomoc! Potrzebny Ci będzie telefon zabawkowy. Poproś by Rodzic wcielił się w rolę dyspozytora. Spróbuj wybrać nr alarmowy na klawiaturze telefonu i podejmij próbę rozmowy z „dyspozytorem”. Pamiętaj o tym, by się przedstawić, podać swój dokładny adres oraz opisać co się stało.

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 27 (rysowanie w tunelu; łączenie służb z numerami alarmowymi);

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Lulek jedzie do ZOO ” – film edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM&feature=youtu.be

Rozmawiamy z dzieckiem na temat zwierząt żyjących w ZOO

 

Zadanie 2

 

Zabawa techniczno – muzyczna ,,Słoniowa trąba”. Dziecko zwija starą gazetę w rulon (w razie kłopotu prosi o pomoc rodzica), formuje trąbkę. Wyśpiewuje w sposób głośny i cichy: tra – ta – ta , tro – to – to, tre – te – te, tri – ti – ti, tru – tu – tu.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

http://www.zabawydladzieci.com.pl/zabawy-matematyczne-dla-trzylatka-cz-3/

 

Przygotuj dużą kartkę i kolorowe kredki. Rysuj według poleceń: Zanim dziecko wykona zadanie za każdym razem prośmy, aby najpierw pokazał jak zamierza je wykonać.

na środku kartki narysuj duże czerwone koło

narysuj zielony krzyżyk nad dużym czerwonym kołem

narysuj małe niebieskie koło obok dużego czerwonego koła

narysuj czarną kreskę pod dużym czerwonym kołem

narysuj małe zielone koło w środku dużego czerwonego koła

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenie w książce „Kolorowy start” strona 44 Przyjrzyj się ilustracjom. Wskaż wśród nich zdjęcia, które nie pasuje do pozostałych.

Zabawa z rymowanką:

Jakie piękne to podwórko,

zielone pod białą chmurką.

Powtarzaj rymowankę w różnych pozycjach: stojąc na palcach, leżąc na plecach, w przysiadzie itp.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Słuchanie wiersza Danuty Wawiłow pt.  „W zoo" - rozmowa na temat wiersza i uporządkowanie wiadomości na temat praw zwierząt.

 

W zoo jest wesoło, ludzie chodzą wkoło.

Byk ma duże rogi, bocian nie ma nogi,

foka siedzi w stawie, nie widać jej prawie.

Słonie wodę piją, niedźwiedzie się biją,

sowa w domku siedzi, boi się niedźwiedzi.

 

 

Ale najładniejsze są zielone rybki,

patrzą sobie na mnie zza zielonej szybki.

I zębów nie mają i rogów nie mają,

i tylko sobie pływają, pływają,

pływają, pływają i się uśmiechają.

 

Rozmowa na temat treści wiersza:

Wymień jak najwięcej zwierząt, które były w zoo.

Które zwierzęta podobały Ci się najbardziej?

Jakie prawa mają zwierzęta? (Nie wolno zadawać im bólu i cierpienia. Należy zapewnić im właściwe warunki życia. Nie wolno ich porzucić. Należy chronić je przed warunkami atmosferycznymi, które zagrażają ich życiu lub zdrowiu. Należy zapewnić im odpowiedni pokarm i wodę).

 

Zadanie 2

 

Wykonanie pracy według własnego pomysłu „Zwierzęta w ogrodzie zoologicznym” – lepienie z plasteliny wybranego zwierzątka w zoo. Wykonaj na zielonym kartonie A4 makietę łąki i umieść tam swoje zwierzątka.

Swobodna zabawa ruchowa przy piosence Pani Zebra – link do piosenki poniżej:

 https://www.youtube.com/watch?v=uG0aRu5oX6M

 

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Zwisające liany” – ćwiczenia oddechowe, dmuchanie na zawieszone nici, włóczki, sznurki różnej grubości. Rodzic rozwiesza w różnych miejscach w  pokoju – wyżej, niżej, między stołami, sprzętami – różnej długości i grubości nitki, tasiemki, sznurki. Proponuje dziecku zabawę w figlarne zwierzęta z dżungli. Zwierzątka skaczą, bawią się, ale na hasło: Liany się kołyszą! – zatrzymują się i szukają najbliższych lian. Zaczyna się dmuchanie. Rodzic mówi: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha z coraz większą siłą. Na hasło rodzica: Zwierzęta bawią się! – dziecko przerywa dmuchanie i znowu bawi się, skacze. Na ponowne hasło: Liany się kołyszą leciutko – dziecko dmucha na najbliższe liany. Rodzic pomaga mu, pokazując, na które liany można dmuchać. Czasem wymaga to np. położenia się na brzuchu, jeśli liany wiszą nisko, lub dmuchania do góry. Na hasło: Liany kołyszą się coraz mocniej! – dziecko dmucha mocniej. Na koniec rodzic pyta: Które liany jeszcze się nie kołysały?. Dziecko szuka tych sznureczków, tasiemek itp., i stara się wprawić je w ruch.

 

 

Zadanie 2

 

„Kolorowy wąż” – doskonalenie spostrzegawczości. Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str 26. Odszukaj 7 różnic i zaznacz je krzyżykami na dolnym obrazku.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Nauka piosenki połączona z zabawą ruchową „Dżungla”.

https://youtu.be/ZpslBSmV7Lg

https://youtu.be/vKvKntLcUKQ

 

Zadanie 2

 

Praca plastyczno-techniczna „Dziki kot”- poproś rodziców, aby z bloku technicznego wycieli sylwetę dzikiego kota. Wykorzystaj swoją pomysłowość i wyobraźnię do ozdobienia sylwety dzikiego kota. Zapraszamy do wykonania karty pracy cz.4 str. 44- Popatrz i narysuj” – odtwarza wzory na kratkowanym polu – rozwija sprawność ruchową.

 

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci bajkę o Przygodach Języczka - Wędrowniczka. Słuchając bajki wykonuj ćwiczenia logopedyczne. (Przyda Ci się: słomka, talerzyk i malutkie kawałki papieru)

 

Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.

- Ale zanim pojadę, muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał.

Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizy­wanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrz­nej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), póź­niej okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym)

- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek.

Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czub­kiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy kon­nej).

W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kiero­wanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jed­ną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (dru­gi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ru­chy języka po podniebieniu - od dziąseł do gardła), w drugą stronę (prze­suwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby).

Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przy­szli się z nim przywitać:

- Parskaczy ( motorek wargami),

- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),

- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicz­nie),

- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian) i ma­lutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).

Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i za­czął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego.

Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum).

Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Ję­zyczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: - chmury zostały rozdmuchane. 

Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu. Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (przy po­mocy słomki zbiera maliny – kawałki papieru i przenosi je ze stołu na talerzyk). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmoka­nie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął, śniąc o nowych przygodach (naśladuje chrapanie)..

 

********************

 

Poćwicz oddychanie zachowując prawidłowy tor oddechowy tzn. wdech nosem (przy ustach zamkniętych) i wydech ustami. Oto kilka ćwiczeń oddechowych, które możesz wykorzystać:

Dmuchanie na płomień świecy, na wiatraczek lub zawieszone serpentyny

Dmuchanie na piłkę pingpongową lub zwitki waty

Dmuchanie na piłkę pingpongową lub kulę z waty zaczepioną na nitce

Dmuchanie przez rurkę do szklanki z wodą, do miski na umieszczone tam lekkie przedmioty (piłki pingpongowe, kawałki styropianu, papierowe statki)

Chuchanie na dłonie, na szybę

 

Zabawa „Pociąg”. Lokomotywa sapie (pach, pach albo puf, puf...). Pociąg rusza (cz-cz-cz-cz...) na jednym wydechu

Puszczanie baniek mydlanych

Nadmuchiwanie balonów i gumowych zabawek, materaca, itp.

Odliczenie na jednym wydechu

Powtarzanie zdań na jednym wydechu (krótkie, potem coraz dłuższe).

 

*********************

 

Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.