Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 17 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 959
ŚRODA 10.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Wybierz sobie dowolną kolorowankę i pokoloruj ją online:
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wakacje-pod-namiotem/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wakacje-nad-jeziorem/
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/wakacje-w-gorach/
Zadanie 2
Narysuj, namaluj lub wykonaj kolaż (wyklejanie wyciętymi z gazety, czasopism, ilustracjami) miejsce gdzie chcesz spędzić wakacje. Opisz mamie lub tacie co przedstawia twoja praca. Wspólnie zaplanujcie wakacyjny wyjazd.
MISIE
Zadanie 1
Praca plastyczna ,,Zdrowy – niezdrowy talerz’’. Z dostępnych gazet, ulotek, gazetek reklamowych dziecko wycina różnego rodzaju produkty spożywcze. Następnie przykleja je na dwa papierowe talerzyki dzieląc na zdrowe i niezdrowe.
Przykład: https://zs3makolno.szkolnastrona.pl/sp/art,235,konkurs-zdrowy-talerz
Zadanie 2
Karta Pracy str. 53 – Rodzic stara się omówić z dzieckiem ,,ekologiczny styl życia’’ – zdrowe jedzenie, aktywność fizyczna, higiena osobista, unikanie szkodliwych czynników. Po rozmowie dziecko stara się omówić wpływ przedstawionych na zdjęciach czynności na zdrowie. Przy czynnościach i jedzeniu mającym pozytywny wpływ na zdrowie przykleja uśmiechniętą buzię.
KRASNALE
Zadanie 1
„Wyprawa Tupa” – praca z KP 33 – rozwijanie spostrzegawczości, uzupełnianie zbiorów tak, by były w nich takie same elementy i było ich tyle samo, operowanie pojęciem – tyle samo.
Zadanie 2
Osłuchanie się z wierszem „Ona i ja” H. Łochockiej
Ona ma czarne
Brwi i warkoczyk,
Ja rudą grzywkę,
Niebieskie oczy.
Ona rozsądnie
Zawsze coś powie,
A o mnie mówią,
Że mam pstro w głowie.
Ona chce śpiewać,
Rozmawiać, czytać,
A ja bym w piłkę
Grała i kwita.
Więc cóż wspólnego
Jest między nami?
Chyba to, żeśmy
PRZYJACIÓŁKAMI.
Po wysłuchaniu utworu N. zadaje pytania dotyczące treści: Kim były dziewczynki z wiersza?; Co to znaczy przyjaciółka? Czy ty masz swojego przyjaciela? Jak ma na imię? Co lubicie razem robić?
SMERFY
Zadanie 1
Eksperyment „Burza barw” Potrzebne będą: talerz, barwniki mleko, płyn do naczyń. Na talerz nalewamy mleko, a następnie dodajemy po 3-4 krople barwnika w czterech miejscach. Na koniec dodajemy kilka kropel płynu do naczyń i obserwujemy.
Zadanie 2
Zabawa przy piosence „Głowa, ramiona…”
Głowa, ramiona, kolana pięty
Kolana, pięty, kolana, pięty
Głowa, ramiona, kolana, pięty
Oczy, uszy, usta, nos.
https://www.youtube.com/watch?v=30BVfTvlsrE
MOTYLKI
Zadanie 1
Obejrzyj filmik pt. Jeziora na Mazurach
Odgadnij zagadki o zwierzątkach żyjących w jeziorach.
Któż to mieszka w jeziorze: mała albo duża,
Ma ogonek, płetwy, nie chce się wynurzać. (ryba)
Cztery płaskie łapki, zielony mundurek,
Mówi „Re, re, kum, kum…”, na muchy poluje. (żaba)
Nosi dom na plecach, chociaż jest malutki,
Ma rogi na głowie, chociaż są króciutkie,
Jak się w muszli schowa, będzie miał sen błogi,
Jak chcesz go zawołać – daj sera w pierogi. (ślimak)
Ma pancerz, choć to nie rycerz.
Ma szczypce, choć to nie kowal.
Zawsze chodzi wiecie jak? Wspak! (rak)
Zadanie 2
Wykonaj pracę plastyczną nt.: Podwodny świat. Potrzebne Ci będą: koła różnej wielkości wycięte z kolorowej wycinanki, nożyczki, klej i kartka papieru.
Jak wykonać pracę podpowiedzą Ci linki zamieszczone poniżej:
rybka o kolorowych łuskach
https://3.bp.blogspot.com/-yw3Sx3jqLbI/UB7PuIkiz6I/AAAAAAAAAbs/UQ98ml-v_GU/s1600/ryba.jpg
rodzina rybek
https://4.bp.blogspot.com/Y1pHHC2ooDI/UB7PuTLWhYI/AAAAAAAAAb4/Qya8zvNCWMY/s1600/ryby.jpg
rak
https://2.bp.blogspot.com/-4tIxIYWQQt0/UB7Pt4SaVSI/AAAAAAAAAbg/g2h-5wXxRnY/s1600/krab.jpg
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 22 (naklejanie naklejek w odpowiednie miejsca – rozwijanie orientacji przestrzennej; odszukiwanie i kolorowanie odpowiednich elementów łódki);
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Egzotyczne sylaby” – zabawa dydaktyczna. Proszę o przygotowanie karteczek z pierwszymi sylabami nazw zwierząt: hi, kro, ze, mał, ty, no, ży, sło. Zadaniem dziecka jest losowanie karteczek. Rodzic odczytuje sylabę, a dziecko próbuje odgadnąć o jakie zwierzę chodzi, np. hi – hipopotam, kro – krokodyl, ze – zebra, mał – małpa, ty – tygrys, sło – słonik, no – nosorożec, ży – żyrafa.
Zadanie 2
Zabawa ,,Zuzanna Żyrafa” .
https://www.youtube.com/watch?v=iO5jDJsl0h0
Zapraszam do tańca z Zuzanną.
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Posłuchaj piosenki.
https://chomikuj.pl/mammmuska/Muzyka/Dla+dzieci/Piosenki+na+ka*c5*bcd*c4*85+okazj*c4*99/14_Z+motylem+na+g*c5*82owie_Karolina+Porcari_Piosenki+na+ka*c5*bcd*c4*85+okazj*c4*99,5547075066.mp3
Spróbuj odpowiedzieć na pytania:
Na czym lubi jeździć dziecko z piosenki?
Z kim jeździ?
Gdzie usiadł mu motyl?
Co ma na nosie?
Co z nim jedzie?
Czy lubisz jeździć na rowerze?
Zadanie 2
Pokoloruj obrazek.
https://www.e-kolorowanki.eu/wiosna-kolorowanki/na-rowerze-kolorowanka/
ŻABKI
Zadanie 1
Zabawa tematyczna „Świat zwierząt”.
Rozwiąż zagadki o zwierzętach egzotycznych:
Choć przypomina człowieka
na drzewo chętnie ucieka.
Banany zjada łapczywie
i wrzeszczy przeraźliwie. (MAŁPA)
Wielkie łapy, wielka głowa
wokół głowy grzywa płowa.
Kłopot musi mieć prawdziwy
z uczesaniem takiej grzywy. (LEW)
Jest szary, powolny i wielki
i uszy ma w kształcie wachlarzy.
Ma trąbę i ogon z pędzelkiem
je dużo i dużo też waży. (SŁOŃ)
Wśród zwierząt najdłuższą ma szyję
więc pewno nie często ją myje.
Na sierści ma plamy wzorzyste,
wprost z drzewa zrywa liście soczyste. (ŻYRAFA)
Dobieranka słowna „Jakie są zwierzęta”: groźny jak ... (lew), syczący jak ...(wąż), ciężki jak ... ( słoń), zwinny jak ... (małpa), w paski jak ...(zebra), wysoka jak ...( żyrafa). Zabawa dokończ zdanie „Lubię zwierzęta, bo…”
Zadanie 2
Zabawy „Zwierzęta dla dzieci w Afryce - Odgłosy zwierząt”. W podanym filmiku obejrzysz zwierzęta zamieszkujące Afrykę. Nazwij je.
https://www.youtube.com/watch?v=oRVBEKuIKh4
Zabawa „Bądź jak…”. Rodzic wypowiada nazwy zwierząt, a dziecko naśladuje ich ruchy oraz wydawane przez nie odgłosy: wąż – dziecko kładzie się na podłodze i próbuje pełzać, wymawiając głoskę sssss ; małpka – dziecko na przemian skacze obunóż i drapie się po głowie , naśladując głos małp u-u-u-u-u ; słoń – dziecko jedną ręką naśladuje trąbę słoniową: macha nią i próbuje trąbić jak słoń. Zapraszam do zabawy przy piosence „Wyprawa do dżungli”
https://www.youtube.com/watch?v=dG2xc1nmy5Q
STOKROTKI
Zadanie 1
„Rajstopowy wąż” – praca plastyczno-techniczna.
Rodzic daje dziecku jedną nogawkę rajstopy (rajstopy mogą być w różnych kolorach). Dziecko wypycha nogawkę watą. Na końcu nogawki rodzic zawiązuje supeł, który będzie imitował język węża. Dziecko dokleja oczy i rajstopowy wąż jest gotowy. Można także pozwolić dziecku pomalować węża mazakami, np. dorysować zygzaki.
Zadanie 2
„Gdzie się podziały zwierzątka?”- Określenie przedmiotów w przestrzeni.
Przed zabawą rodzic rozkłada figurki zwierzątek w różnych miejscach w pokoju: na półce, pod stolikiem, za telewizorem, pomiędzy misiem i lalką itd. Zadaniem dziecka jest określenie, gdzie znajdują się zwierzątka . Następnie rodzic bierze w dłonie jedno zwierzątko i podnosi je do góry, pytając: Gdzie znajduje się np. słonik? – dziecko odpowiada: Nad głową. Zabawę można również urozmaicić, prosząc aby to dziecko ułożyło w różnych miejscach zwierzątka i określiło, gdzie leżą.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Posłuchaj „Co ta za zwierzę?”
Spróbuj rozpoznać i naśladować głosy dzikich zwierząt.
Zadanie 2
Karta Pracy cz.4 str.45- „Dzika przyroda” – precyzyjnie rysuje po śladzie.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Poproś Rodzica by przeczytał Ci bajkę o Przygodach Języczka - Wędrowniczka. Słuchając bajki wykonuj ćwiczenia logopedyczne. (Przyda Ci się: słomka, talerzyk i malutkie kawałki papieru)
Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.
- Ale zanim pojadę, muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał.
Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizywanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrznej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), później okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym)
- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek.
Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czubkiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy konnej).
W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kierowanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jedną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (drugi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ruchy języka po podniebieniu - od dziąseł do gardła), w drugą stronę (przesuwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby).
Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przyszli się z nim przywitać:
- Parskaczy ( motorek wargami),
- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),
- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicznie),
- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian) i malutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).
Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i zaczął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego.
Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum).
Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Języczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: - chmury zostały rozdmuchane.
Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu. Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (przy pomocy słomki zbiera maliny – kawałki papieru i przenosi je ze stołu na talerzyk). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmokanie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął, śniąc o nowych przygodach (naśladuje chrapanie)..
********************
Poćwicz oddychanie zachowując prawidłowy tor oddechowy tzn. wdech nosem (przy ustach zamkniętych) i wydech ustami. Oto kilka ćwiczeń oddechowych, które możesz wykorzystać:
Dmuchanie na płomień świecy, na wiatraczek lub zawieszone serpentyny
Dmuchanie na piłkę pingpongową lub zwitki waty
Dmuchanie na piłkę pingpongową lub kulę z waty zaczepioną na nitce
Dmuchanie przez rurkę do szklanki z wodą, do miski na umieszczone tam lekkie przedmioty (piłki pingpongowe, kawałki styropianu, papierowe statki)
Chuchanie na dłonie, na szybę
Zabawa „Pociąg”. Lokomotywa sapie (pach, pach albo puf, puf...). Pociąg rusza (cz-cz-cz-cz...) na jednym wydechu
Puszczanie baniek mydlanych
Nadmuchiwanie balonów i gumowych zabawek, materaca, itp.
Odliczenie na jednym wydechu
Powtarzanie zdań na jednym wydechu (krótkie, potem coraz dłuższe).
*********************
Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8