Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 1 gość oraz 0 użytkowników.

kukiełkiPIĄTEK  12.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza ,,W letnim ogródku” L. Łącz, czytanego przez rodzica. Naucz się fragmentu na pamięć. Wystąp z recytacją wiersza przed rodzicami.

 

W letnim ogródku wesoło,

kwiaty rozkwitły wokoło.

Śmieje się jabłko i gruszka,

czupryną trzęsie pietruszka.

 

Cieszy się śliwka renkloda,

że taka piękna pogoda.

Narzeka tylko cebula:

– Za ciepła moja koszula!

A dynia sapiąc z gorąca,

wystawia buzię do słońca.

 

Odpowiedz na pytania:

Jakie owoce pojawiają się w wierszu?

Jakie słowa rymują się w wierszu? /np. wesoło – wkoło /

Powtarzaj wiersz razem za rodzicem. Potem dokończ rozpoczęte przez niego wersy.

 

Zadanie 2

 

Wybierz sobie jedną z zabaw ze strony:

https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2018/07/wakacyjne-klimaty-cz2-darmowe-pomoce.html i pobaw się w nią z mamą, tatą lub rodzeństwem, albo zrób z mamą owocową sałatkę czy ciasto z truskawkami.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Nauka piosenki Śpiewające Brzdące ,, Ekologa znak’’:

https://www.youtube.com/watch?v=JIEDy5UiRPU

 

Zadanie 2

 

Karty Pracy 55 – dziecko doskonali spostrzegawczość porównując dwa obrazki, wskazuje elementy zgodne z ekologicznym stylem życia.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych.

„Wycieczka w góry” - Dziecko swobodnie maszeruje po pokoju, podwórku, ogrodzie. Opowiadamy dziecku historię związaną z wycieczką w góry, kiedy usłyszy słowo Góra (góry itp.) udaje, że wspina się na górę – podnosi wysoko kolana.

„Rzut w dal” – rozkładamy na wyznaczonym terenie lekkie przedmioty, którymi można rzucać. Dziecko maszeruje po terenie i szuka przedmiotu, którego nazwę wypowiadamy, kiedy go znajdą przybiegają i rzucają nim do celu (obręcz, sznurek, szarfa, szalik itp.)

„Strzał na bramkę” – Ustawiamy bramkę, lub wyznaczamy ją jakimiś przedmiotami. Zadaniem dzieci jest kopać piłkę w kierunku bramki, tak aby zdobyć jak najwięcej punktów.

 

Zadanie 2

 

„Bańki mydlane” – zabawa rozwijające ekspresję. Przygotowujemy dla dziecka słomki do robienia baniek, pojemnik z wodą oraz mydło w płynie. Dzie­cko samodzielnie przygotowuje roztwór, którym później bawi się w dowolny sposób.

 

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zajęcia ruchowe: Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=O3FDSNofFXI

 

Zadanie 2

 

Zabawa ruchowa "Fryzjer"

W czasie zabawy wykorzystujemy krzesło. Rodzic siada na krzesło i odgrywa rolę klienta salonu fryzjerskiego, a dziecko jest fryzjerem.

Na hasło:

mycie-myją głowę,

ręcznik-wycierają głowę,

strzyżenie-przedstawiają obcinanie włosów,

czesanie-czeszą włosy,

suszenie-suszą włosy,

lustro-pokazują lustro,

pożegnanie-podają sobie ręce,

marsz-fryzjer sprząta a, klient chodzi miedzy krzesłami. Następnie zamieńcie się rolami.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Obejrzyj filmik pt.: Krajobraz nadmorski - https://youtu.be/7_i6gz6I-Bo

Wysłuchaj wiersza i odpowiedz na pytania zamieszczone poniżej.

 

Jakie jest morze?

Danuta Wawiłow

 

Siedziały dzieciaki na dworze

i kłóciły się, jakie jest morze.

Kuba powiedział, że słone,

a Jędrek, że nie, bo zielone.

A Baśka, że są w nim meduzy

i okręt, o, taki duży,

i jeszcze raki w skorupie.

A Bartek, że dziewczyny są głupie.

I jeszcze Filip powiedział,

że jak się położyć nad morzem

i machać rękami, i machać nogami,

to na piasku się zrobi orzeł.

Poproszę tatę –

może pojedzie ze mną nad morze.

 

Pytania:

Jakie jest morze według dzieci z wiersza?

Czy wiesz, jak nazywa się morzę, nad którym leży Polska?

Ty najchętniej robiły byś, gdybyś teraz znalazł się nad morzem?

 

Zadanie 2

 

Wykonaj obrazek pt. Na morzu. Niebieską farbką namaluj na kartce fale morskie. Weź drugą kartkę i złóż ją wg instrukcji w łódkę:

https://youtu.be/mD4BbN_Pa9A

Następnie przyklej łódkę na pomalowaną kartkę. Domaluj słońce i chmury na niebie. Pamiętaj, by malować koniuszkiem pędzelka i nie robić z niego „miotły.”

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 23 (kolorowanie obrazków w rzędach – tworzenie zbiorów o wskazanej liczbie elementów; dorysowywanie brakujących elementów);

Zeszyt grafomotoryczny (5-latki) – zadanie ze str. 51 (dorysowywanie brakujących elementów statków oraz kolorowanie obrazków);

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

Zabawa parateatralna ,,Jakie to zwierzę?” – naśladowanie ruchem i głosem zwierząt. Proszę wyciąć i pokolorować obrazki, a następnie odwrócić lub wrzucić np. do kapelusza. Dziecko losuje obrazek, a następnie naśladuje wylosowane zwierzę za pomocą ruchu i głosu, bez wskazywania nazwy zwierzęcia. Rodzic ma za zadanie odgadnąć o jakie zwierzę chodzi. Po chwili następuje zmiana ról. Obrazki do losowania: http://p2leczyca.edu.pl/wp-content/uploads/2020/05/zwierzęta-zabawa-parateatralna.pdf

 

Zadanie 2

 

,,Kto mieszka w lesie?” – praca z kartą pracy. Porozmawiaj z dzieckiem na temat zachowania bezpieczeństwa w kontaktach ze zwierzętami spotkanymi w lesie. Wytłumacz, jakie mogą być konsekwencje nieprzestrzegania takich zasad. Uzupełnij ilustrację naklejkami ( KP2.45), porozmawiaj na temat sposobu zachowania się w kontaktach ze zwierzętami przedstawionymi na ilustracji.

 

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Zatańcz i zaśpiewaj.

https://www.youtube.com/watch?v=5R-DhcdBE8U

Zadanie w kartach pracy „Kolorowy start część 2” na stronie 21. Rysuj po śladach drugiej połowy rysunku wiaderka łopatki i foremki – jabłuszka. Pokoloruj rysunki.

 

Zadanie 2

 

„Kolorowe paski” w wyprawce plastycznej znajdziesz kartkę z kolorowymi paskami, wytnij je (pamiętaj o bezpieczeństwie podczas posługiwania się nożyczkami), a następnie ułóż z tych pasków dowolną kompozycję.

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Oglądanie filmiku „Strażnicy miasta - Poznajmy zwierzęta w zoo”. 

https://www.youtube.com/watch?v=FQqBXuAK3OY .

Rozmowa inspirowana obejrzanym filmikiem. Odpowiedz na przykładowe pytania:

Jakie zwierzęta mieszkają w zoo?

Co to jest zoo?

Jak należy zachowywać się w zoo?

Dlaczego nie wolno karmić i drażnić zwierząt?

Dlaczego zakłada się ogrody zoologiczne?

 

Zadanie 2

 

Zabawa matematyczna „Kto jest większy, a kto mniejszy?”. Wykorzystaj do zabawy zwierzątka – zabawki, które masz w domu. Możesz je pogrupować na zwierzęta mieszkające na wsi, w lesie i w zoo. Następnie ułóż je w szeregu – od najmniejszego do największego i odwrotnie. Na zakończenie zabawy nazwij i przelicz zwierzęta w każdym szeregu. Zabawa plastyczna. Pomaluj farbami wybrane zwierzę egzotyczne. 

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/k/zwierzeta-swiata/

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Zoo” – masażyk wg M. Bogdanowicz do wiersza B. Kołodziejskiego.

Rodzic z dzieckiem tworzy parę. Dziecko leży na brzuchu, a rodzic siedzi obok. Następnie rodzic czyta wiersz i wykonuje masaż. Uwaga! Należy zwrócić uwagę, że masaż ma być delikatny i przyjemny. Tu w zoo zawsze jest wesoło, (dziecko leży na brzuchu) tutaj małpki skaczą w koło, (wykonujemy na jego plecach ruchy naśladujące skoki po okręgu) tutaj ciężko chodzą słonie, (naciskamy płaskimi dłońmi) biegną zebry niczym konie, (lekko stukamy pięściami) żółwie wolno ścieżką człapią, (powoli, lekko przykładamy płaskie dłonie) w wodzie złote rybki chlapią. (muskamy raz wierzchem, raz wewnętrzną stroną dłoni) Szop pracz, takie czyste zwierzę, ciągle sobie coś tam pierze. (pocieramy rękami, naśladując pranie) Struś dostojnie w koło chodzi, (powoli kroczymy dwoma palcami) spieszyć mu się nie uchodzi. A w najdalszej części zoo dwa leniwce się gramolą, (wolno posuwamy dłonie od boków ku środkowi) wolno wchodząc na dwa drzewa, (posuwamy dłonie od dołu ku górze) gdzie się każdy z nich wygrzewa (zatrzymujemy dłonie) i zapada w sen głęboki...

 

Zadanie 2

 

„Jakie to zwierzę?” –Wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str.27.

Popatrz na zwierzęta na ilustracji i połącz je z odpowiednimi wzorami przypominającymi wzory na ich ciałach.

Pokoloruj wzory właściwymi kolorami.

Następnie wykonaj goryla i krokodyla z „Wycinanek składanek” nr.24

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza „W zoo” D. Wawiłow odpowiedz na pytania zamieszczone pod tekstem.

 

W zoo jest wesoło,

ludzie chodzą wkoło,

byk ma duże rogi,

bocian nie ma nogi,

foka siedzi w stawie,

nie widać jej prawie.

Słonie wodę piją,

niedźwiedzie się biją,

sowa w domku siedzi,

boi się niedźwiedzi.

Ale najładniejsze

są zielone rybki,

patrzą sobie na mnie

zza zielonej szybki

i zębów nie mają,

i rogów nie mają,

i tylko tak sobie pływają,

pływają, pływają, pływają

i się uśmiechają...

 

Pytania:

O jakich zwierzętach jest mowa w wierszu?

Czego nie ma bocian? Gdzie siedzi foka? Co piją słonie?

Jakie zwierzęta są najładniejsze? Dlaczego?

Czy ktoś z was był w zoo? Co wam się tam najbardziej podobało? Dlaczego?

 

 

Zadanie 2

 

„Rajstopowy wąż” – zajęcia plastyczno-techniczne. Potrzebne materiały: rajstopy, wata, oczy do przyklejenia, klej, nożyczki, mazaki. Nogawkę rajstop wypychamy watą. Na końcu nogawki zawiązujemy supeł, który będzie imitował język węża. Na koniec, możemy pomalować węża mazakami np. domalować zygzaki. Zapraszamy do wykonania kart pracy cz.4, str.46,47 „Słoń i żyrafa”- wyszukuje różnice między obrazkami.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Poproś Rodzica by przeczytał Ci bajkę o Przygodach Języczka - Wędrowniczka. Słuchając bajki wykonuj ćwiczenia logopedyczne. (Przyda Ci się: słomka, talerzyk i malutkie kawałki papieru)

 

Pewnego dnia Języczek-Wędrowniczek postanowił pojechać na wycieczkę.

- Ale zanim pojadę, muszę posprzątać mieszkanie - pomyślał.

Jak pomyślał tak zrobił. Na początek wymył sufit mieszkania (staranne oblizywanie czubkiem języka podniebienia), podłogę (dokładne oblizy­wanie dna jamy ustnej), jedną ścianę (oblizywanie językiem wewnętrz­nej strony policzków), drugą ścianę (te same ruchy co poprzednio), póź­niej okna (oblizywanie każdego ząbka po kolei), a na końcu umył drzwi (oblizywanie warg ruchem okrężnym)

- Teraz już mogę pojechać na wycieczkę - pomyślał Języczek.

Wsiadł na swego konia i pojechał do zaczarowanego lasu (uderzanie czub­kiem języka o wałek dziąsłowy - naśladowanie odgłosów jazdy kon­nej).

W lesie języczek zatrzymał konia (wymawianie głosek prrr) i rozejrzał się dookoła. Popatrzył na niebo (wysuwanie języka z jamy ustnej i kiero­wanie go w stronę nosa), na polanę (wysuwanie języka na brodę), w jed­ną stronę (kierowanie języka w stronę kącika ust) i w drugą stronę (dru­gi kącik ust). Gdy już wszystko obejrzał, przeszedł las w jedną stronę (ru­chy języka po podniebieniu - od dziąseł do gardła), w drugą stronę (prze­suwanie języka od gardła do dziąseł) i przedarł się przez gęste krzaki i drzewa (język przeciska się przez zaciśnięte zęby).

Nagle zobaczył dziwnych mieszkańców zaczarowanego lasu, którzy przy­szli się z nim przywitać:

- Parskaczy ( motorek wargami),

- Wargaczy (rytmiczne uderzanie palcami w zaciśnięte usta),

- Szuwarki (wkładamy palec między wargi i poruszamy nim rytmicz­nie),

- Indian - dużych (bardzo głośne naśladowanie odgłosu Indian) i ma­lutkich (ciche naśladowanie odgłosu Indian).

Języczek przywitał się ze wszystkimi (wykonujemy całuski wargami) i za­czął się z nimi wesoło bawić w berka i chowanego.

Po pewnym czasie zmęczeni przyjaciele zaczęli nadsłuchiwać, co dzieje się w lesie. Usłyszeli szelest liści (sz, sz, sz), szum wiatru (w, w, w), głos kukułki (ku - ku - ku), rechot żab (kum - kum - kum), stukot dzięcioła (puk - puk - puk) i pluskot rybek w wodzie (plum - plum - plum).

Nagle wszyscy zobaczyli ciemne chmury, które zbierały się nad lasem. Ję­zyczek i jego przyjaciele postanowili je rozdmuchać, aby nie dopuścić do nadchodzącej burzy (wykonywanie mocnych wydechów) i udało się: - chmury zostały rozdmuchane. 

Powoli zapadał wieczór i Języczek musiał wracać do swojego domu. Ale najpierw muszę nazbierać malin i jagód - pomyślał (przy po­mocy słomki zbiera maliny – kawałki papieru i przenosi je ze stołu na talerzyk). Gdy nazbierał cały koszyk, pożegnał się z nowymi przyjaciółmi (cmoka­nie wargami), wsiadł na konia i przyjechał do domu, gdzie od razu zasnął, śniąc o nowych przygodach (naśladuje chrapanie)..

 

********************

 

Poćwicz oddychanie zachowując prawidłowy tor oddechowy tzn. wdech nosem (przy ustach zamkniętych) i wydech ustami. Oto kilka ćwiczeń oddechowych, które możesz wykorzystać:

Dmuchanie na płomień świecy, na wiatraczek lub zawieszone serpentyny

Dmuchanie na piłkę pingpongową lub zwitki waty

Dmuchanie na piłkę pingpongową lub kulę z waty zaczepioną na nitce

Dmuchanie przez rurkę do szklanki z wodą, do miski na umieszczone tam lekkie przedmioty (piłki pingpongowe, kawałki styropianu, papierowe statki)

Chuchanie na dłonie, na szybę

 

Zabawa „Pociąg”. Lokomotywa sapie (pach, pach albo puf, puf...). Pociąg rusza (cz-cz-cz-cz...) na jednym wydechu

Puszczanie baniek mydlanych

Nadmuchiwanie balonów i gumowych zabawek, materaca, itp.

Odliczenie na jednym wydechu

Powtarzanie zdań na jednym wydechu (krótkie, potem coraz dłuższe).

 

*********************

 

Ćwiczenia artykulacyjne: https://wheelofnames.com/pl/kzg-tp8

 

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.