Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

śpiew dzieciPONIEDZIAŁEK 15.06.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Podziel na sylaby słowa: lato, wakacje, plaża, morze, góry, jezioro, las, biwak, namiot, piasek. Policz sylaby w każdym słowie. Których słów jest najwięcej: jednosylabowych, dwusylabowych czy trzysylabowych? Posłuchaj uważnie zagadek, podaj odpowiedź.

 

Plastikowe, kolorowe,

rybki, kaczki, gwiazdki, misie.

W piaskownicy jest ich dużo,

każda przydać może Ci się. (foremki do piasku)

 

Gdy wiatr jest na dworze,

on unosi się w górze.

Biegniesz z nim po trawie

i trzymasz na sznurze.(latawiec)

 

Zadanie 2

 

Wykonaj kartę pracy według instrukcji:

https://www.domowyprzedszkolak.pl/item/pokoloruj-405

 

MISIE

Zadanie 1

 

,,Polski kalejdoskop’’- dostrzeganie różnorodności i piękna polskich krajobrazów.

 

Tatry:

https://www.google.pl/search?q=tatry&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjFjt2FlP3pAhVXilwKHbzNBMEQ_AUoAXoECBgQAw&biw=1574&bih=756

 

Morze Bałtyckie:

https://www.google.pl/search?q=morze+ba%C5%82tyckie&tbm=isch&ved=2ahUKEwiP_vKHlP3pAhUFNuwKHW-FCgMQ2-cCegQIABAA&oq=morze+ba%C5%82&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgUIABCxAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADoECAAQQzoHCAAQsQMQQ1Ck0AFYj-QBYP3xAWgAcAB4AIABd4gB7geSAQMwLjmYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=B-vjXs_eBIXssAfviqoY&bih=756&biw=1574

 

Kraków:

https://www.google.pl/search?q=krak%C3%B3w&tbm=isch&ved=2ahUKEwiQwOeXlP3pAhXKtKQKHZPuA-MQ2-cCegQIABAA&oq=Krak%C3%B3&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgUIABCxAzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADoECAAQQzoHCAAQsQMQQ1DG6AFYvvUBYNyDAmgAcAB4AIABd4gBsgSSAQMwLjWYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=KOvjXpCMG8rpkgWT3Y-YDg&bih=756&biw=1574

 

Warszawa:

https://www.google.pl/search?q=warszawa&tbm=isch&ved=2ahUKEwjsucGolP3pAhUI_qQKHXfJBBAQ2-cCegQIABAA&oq=warsz&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgcIABCxAxBDMgQIABBDMgQIABBDMgIIADIFCAAQsQMyBAgAEEMyBAgAEEMyBAgAEEMyAggAMgUIABCxA1CFxgFYr9QBYPffAWgAcAB4AIABtwGIAbEFkgEDMC41mAEAoAEBqgELZ3dzLXdpei1pbWc&sclient=img&ei=S-vjXqzoHIj8kwX3kpOAAQ&bih=756&biw=1574

 

Gdańsk:

https://www.google.pl/search?q=gda%C5%84sk&tbm=isch&ved=2ahUKEwib44-3lP3pAhW_wQIHHYOeDJIQ2-cCegQIABAA&oq=gda&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgcIABCxAxBDMgQIABBDMgIIADIECAAQQzICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgQIABBDOgUIABCxA1D7tAFYjLsBYIvMAWgAcAB4AIABcYgBywKSAQMwLjOYAQCgAQGqAQtnd3Mtd2l6LWltZw&sclient=img&ei=auvjXpuGB7-Di-gPg72ykAk&bih=756&biw=1574

 

Zadanie 2

 

Karta Pracy str.56 – dziecko odczytuje w podstawowym zakresie symbolikę mapy, doskonali umiejętność wskazywania na mapie wybranych elementów. Rysuje po śladzie Wisłę, koloruje góry i morze, przykleja naklejki w odpowiednie miejsca.

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Poproś mamusię, aby przeczytała Ci wierszyk G. Wasilewicz pt ,,W zoo”, wykonuj kolejno ćwiczenia języczkiem. Powodzenia.

 

Ale w zoo jest wesoło.

Słoń wyciąga trąbę w górę,      Wysuwamy język w kierunku nosa.

kręci nią jak grubym sznurem. Oblizujemy wargi, mają szeroko otwarte usta.

 

Lew otworzył wielką paszczę,    Szeroko otwieramy buzię.

foka śmiesznie w łapki klaszcze, Kląskamy językiem.

małpa po gałęziach fika,              Dotykamy czubkiem języka ostatnich zębów na górze i na dole.

stado kuców raźno bryka.            Dotykamy kolejno zębów górnych i dolnych.

 

Żmija się po pisaku wije,              Wyciągamy długi, cienki język we wszystkie strony.

a żyrafa pręży szyję,
bo chce dostać gałąź z góry.        Dotykamy językiem dziąseł za mając szeroko otwarte usta.

Tygrys ostrzy swe pazury,           Przeciskamy między zębami grzbiet języka, drapiemy go zębami.

a krokodyl paszczą kłapie,           Otwieramy i zamykamy wysunięte wargi.

niedźwiedź w wodzie ryby łapie.   Wysuwamy rozszerzone na końcach wargi – „rybka”

Wielbłąd chwali się swym garbem, Unosimy grzbiet języka, a czubek przyciska­my do dolnych zębów – „koci grzbiet”.

swoim bardzo dużym skarbem.

i przeżuwa w buzi trawę.               Naśladujemy ruchy żucia.

 

Czas już kończyć tę zabawę,

bo podziwiam te zwierzęta  

chyba godzin pięć czy sześć.          Gwiżdżemy z podziwem.

 

Koniec. Wracam już do domu,        Dotykamy czubkiem języka różnych miejsc na podniebieniu.

bo chce mi się pić i jeść.                  Naśladujemy połykanie.

 

Zadanie 2

 

„Co robimy w przedszkolu?” zabawa słownikowa. Rodzic zadaje dziecku pytania związane z pracą osób w przedszkolu, ale nie nazywa tych osób, np. Kto przygo­towuje nam pyszne posiłki? Zadaniem dziecka jest rozwiązanie zagadek. Potem dziecko może samo zadawać pytania.

 

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Na początek proponuję ćwiczenie oddechowe „Kto szybciej?”. Zgniatamy kartkę papieru i robimy z niej kulkę. Wyznaczamy linię startu i mety. Pobawcie się wspólnie układając kulki na linii startu i dmuchając na nie, popychając je w kierunku mety.

Zadanie 2

 

Bajka A. Czylok pt: „Bajka o Białej Krainie i czarnoksiężniku Koloruchu” – teatrzyk stolikowy.

Dawno temu, za górami, za lasami była kraina, którą nazywano „Białą Krainą”, nie ze względu na porę roku, gdyż śnieg nie padał tam wcale, tylko dlatego, iż wszystko tam było białe. Biała była trawa, białe niebo i słońce, drzewa w kolorze bieli i kwiaty, a domy miały białe ściany i dachy, a zamek króla białe mury  i wrota. Ludzie w tej krainie byli bardzo smutni, nie chciało im się pracować, uprawiać ziemi, sadzić kwiatów, nie zbierali też białych owoców z białych drzew. Całymi dniami siedzieli w domach, tak, jak król płacząc i oczekując, że kiedyś będzie inaczej. Pewnego dnia król tej krainy wyczytał w wielkiej, mądrej książce, iż daleko mieszka dobry czarnoksiężnik Koloruch, który może coś poradzić na troski króla i jego poddanych. Wybrał się więc król na swoim rumaku w daleką, niebezpieczną podróż, aby odszukać Kolorucha. Zabrało mu to wiele czasu i bogactw, ale król wrócił do swego królestwa z podarunkiem od czarnoksiężnika. Były to trzy barwy, które miały przywrócić kolory w krainie: barwa żółta, niebieska i czerwona. Jednak król nie był do końca zadowolony z podarunku, ponieważ Koloruch był osobą bardzo tajemniczą i nie wyjawił królowi, co ma zrobić, aby otrzymać pełną gamę kolorów. Powiedział tylko, iż trzy podarowane barwy mają w sobie czarodziejską moc, a umiejętnie wykorzystane uszczęśliwią wszystkich. Jednak klucz do zagadki pozostał tajemnicą, a król musiał nauczyć się cierpliwości. Wróciwszy do królestwa król rozlał trzy kolory po całej krainie: żółć pomalowała słońce, gruszki na drzewie, łany rzepaku na polach, słomiane dachy domów; czerwień – pomalowała cegły, jabłka, wiśnie; kolor niebieski wymalował niebo, szyby w oknach i rzeki. Wszystko wyglądało teraz pięknie i kolorowo, jednak wciąż pozostawało dużo bieli, a poddani wkrótce zaczęli znowu narzekać i prosić króla, by uczynił ich świat w pełni kolorowy. Król czuł się bezsilny, wpadał raz rozpacz raz w złość, aż pewnego dnia zdenerwowany niechcący upuścił pojemnik z niebieską farbą i część koloru wpadła do pojemnika z farbą żółtą. Król ze zdziwieniem zobaczył, że farby mieszając się stworzyły nowy kolor – zielony. Postanowił więc eksperymentować dalej. Niebieski dołożył do czerwieni i otrzymał fiolet. Żółć pomieszał z czerwienią i otrzymał kolor pomarańczowy. A gdy zmieszał wszystkie barwy otrzymał brązowy. Król zrozumiał, że zagadka czarnoksiężnika tkwiła w umiejętnym pomieszaniu barw, które otrzymał na początku i że w zupełności wystarczyły one, aby Kraina Bieli stała się kolorową krainą. Odtąd wszyscy żyli szczęśliwie i nigdy więcej nie byli smutni.

Proszę w trakcie opowiadania zademonstrować proces mieszania barw podstawowych przy użyciu farb.

Rozmowa na temat opowiadania. Powiedz, czy Biała Kraina była szczęśliwa? Jacy byli ludzie? Dlaczego?

Kogo spotkał? Co król otrzymał od Kolorucha?

Jakie były to kolory?

Czy coś się zmieniło?

Wyeksponowanie na tablicy palety barw podstawowych i pochodnych.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Czy potrafisz wykonać takie ćwiczenia:

potrząsanie lewą nogą

potrząsanie prawą nogą

wymachy lewą ręką

wymachy prawą ręką

kręcenie biodrami

kołysanie ramionami

podskok.

Jeżeli tak, to zapraszam Cię do zabawy przy piosence Tańce Połamańce:

https://youtu.be/MG6iPAU2b0I

 

Zadanie 2

 

Poproś Rodzica, by pomógł Ci wykonać własną planszę do gry. (Przykład takiej planszy masz pod linkiem:

http://1.bp.blogspot.com/-TCEIGXWAUTw/UFgwvX8b6TI/AAAAAAAAFP8/9wNHbxZKyyI/s1600/11.jpg

Ustal zasady, które będą obowiązywały w Twojej grze, pokoloruj planszę, przygotuj 2 kostki do gry oraz pionki. Zaproś Rodzica lub rodzeństwo do wspólnej gry. Pamiętaj o prawidłowym przeliczaniu oczek na kostce.

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 28 (odnajdowanie różnic na obrazkach);

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 24 (odszukiwanie elementów, które nie pasują);

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

„Przyszło lato” – piosenka.

Zapraszam do wysłuchania piosenki. Jestem ciekawa, co Ty będziesz robił w czasie letniego

wypoczynku?

https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

 

Zadanie 2

 

,,Wyprawa po skarb”. Do dowolnego pudełka pakujemy ,,skarby” (np. ładne kamienie, stare monety, figurki lub

inne drobiazgi). Pudełko chowamy lub zakopujemy w ogrodzie i wręczamy piękną, stylizowaną mapę z oznaczoną drogą prowadzącą do skarbu oraz różnymi zadaniami (np. przy krzaku róży zrób 10 pajacyków) i utrudnieniami (np. fragment trasy trzeba pokonać tyłem, na czworakach lub skacząc na jednej nodze). ,,Skarbem” może być też upominek, który przygotowaliśmy dziecku.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Swobodny taniec w trakcie słuchania piosenki pt. „Niech żyją wakacje”.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenie w książce, s. 45. Oglądanie obrazka. Nazywanie ubrań i zabawek, które Lena przygotowała na wakacyjny wyjazd. Określenie, gdzie Lena z rodzicami wybiera się na wakacje.

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Pogadanka na temat popularnych roślin wsparta opowiadaniem „Letnie opowieści – rośliny na mojej działce” i ilustracjami. Proszę przeczytać dziecku opowiadanie.

 

Gdy rozpoczyna się lato, wszyscy jedziemy na działkę: rodzice, siostra, brat, babcia Asia, pies, żółw, papugi i ja. Mieszkamy wtedy w pięknym miejscu – z jednej strony las, z drugiej łąka, blisko wieś i rzeka. Na naszej działce rośnie dużo brzóz, sosen, jałowców, krzewów aronii i ziół. Żółw ma tu swoja zagrodę, aby mógł swobodnie poruszać się i jeść , co chce. Papugi przeprowadzają się z małej klatki do przestronnej woliery, którą zrobił tatuś. Piesek biega jak szalony, sprawdza wszystkie swoje miejsca i zaznacza teren. My zajmujemy się wypakowywaniem, układaniem, wieszaniem hamaków, huśtawek. Mati i Karinka, czyli moje rodzeństwo, wożą z górki świeży piasek do piaskownicy, a ja myję zabawki i pomagam ustawić zjeżdżalnię. Rano budzi mnie śpiew ptaków i cudowny zapach kwiatów i innych roślin. Wszyscy śpią, tylko babci łóżko puste. Wybiegam przed dom i widzę babcię Asię przytuloną do drzewa.

- Dzień dobry babciu, co robisz? – podbiegam, by dać całusa mojej kochanej babci.

- Cześć Aduniu! Przytulam się do brzozy. Nie wiesz, że rośliny leczą?

- Wiem, czasem piję ziółka z apteki. Ale przytulanie do drzewa?!

- Czytałam o tym i wierzę, że brzoza da mi dużo siły, radości i zdrowia. Nie będą mnie bolały nogi. Po całym roku w mieście muszę się odnowić.

- Mamo, nie przytulaj się tak długo, bo wyssiesz z brzozy wszystkie soki i drzewa nam powysychają – żartuje tata i przeciąga się na progu domu.

- Babciu, czy tylko brzoza tak leczy?

- Najlepiej działa na człowieka brzoza, lipa i sosna – babcia zamyka oczy, policzkiem dotyka kory, rękami oplata pień drzewa.

- Aduniu, przynieś mi parę listków mięty i dziesięć jagód jałowca, tych starych, pomarszczonych! – woła mama przygotowując śniadanie.

Prędko zrywam jasnozielone listki mięty, płuczę i wrzucam do dzbanka z woda i cytryną. Ranek jest bardzo ciepły i taki napój nas orzeźwi. Ale po co mamie te kulki jałowca? Niosę je do kuchni i patrzę, jak mama rozgniata je, dodaje innych przypraw i posypuje mięso.

- Mamo, po do dajesz jałowiec do jedzenia?

- Roztarte jagody jałowca i inne przyprawy poleżą z mięsem kilka godzin. Potrawa będzie pyszna, pachnąca i lekkostrawna, czyli po zjedzeniu jej nasz brzuszek będzie lekki. Po śniadaniu idziemy nad rzeczkę. Bierzemy koc, napoje, ciasteczka i ręczniki. Idziemy przez las sosnowy. Jak tu pachnie! Mama każe nam stanąć i wymienić powietrze w płucach. Ale to jest przyjemne! Rozkładamy koc na miękkiej trawie nad rzeczką. Mateusz schodzi na brzeg i wkłada jedną nogę do wody.

- Brrr! Nie wchodzę, za zimna!

Karinka bierze mnie za rękę. Wbiegamy do wody, rozbryzgując ją.

- Może zrobimy skocznię i poskaczemy z niej do wody!

Bierzemy się do pracy. Mateuszowi spodobała się ta zabawa i dołącza do nas. Oczywiście! On skacze najdalej. Po pikniku na kocu wracamy na działkę. Biegnę przodem, by jak najszybciej opowiedzieć o wszystkim babci. Nagle potykam się o korzeń i upadam na rozbitą butelkę.

- Łał, łał – krzyczę rozpaczliwie, widząc cieknącą krew po kolanie. Tata podnosi mnie, czyści ranę, polewając wodą z butelki.

- Musimy cię nieść. Ale co zrobić, by zatamować krew?

Mama zrywa liście rosnące przy drodze. Przeciera je, przemywa wodą, rozgniata, aż puszczają sok i przykłada mi do rany.

- Co…to…jest? Nie… będzie…szczypać?- łkam.

Aduniu, uspokój się , to liście babki. Zaraz przestanie ci lecieć krew. Rana się oczyści i szybko zagoi.

Na działkę niosą mnie na zmianę – tata i na zrobionym z dłoni krzesełku Mateusz i Karinka. Mateusz całą drogę żartuje:

- Gdyby kózka nie skakała, to by nóżki nie złamała!

Naprzeciw nas wybiega zaniepokojona babcia.

- Co się stało?

- Skaleczyłem się, babciu!

- Dobrze, że przyłożyli ci liść babki. Jutro, Aduniu, będziesz jak nowa! A teraz napij się soku z aronii, który zrobiłam poprzedniego lata. Zaraz uspokoisz się i wzmocnisz!

Wypiłam soczek, choć jest trochę cierpki. Kładę się w hamaku i , patrząc na lekko poruszające się , maleńkie listki brzozy, zasypiam. Pierwszy dzień tego lata na działce był dla mnie pełen wrażeń. Postanowiłam, że codziennie będziemy zbierać śmieci, które wyrzucają ludzie do lasu. Przynajmniej tu, koło mojej działki, będzie bezpieczna okolica od stłuczonych butelek.

 

Proszę zadać dziecku pytania: Gdzie Ada spędzała początek lata? Kto pojechał tam z dziewczynką? Jakie prace wykonywali po przyjeździe na działkę? Co robiła babcia? Dlaczego? Dokąd rodzina poszła po śniadaniu? Co tam robili? Co się stało, gdy wracali na działkę? Co zrobiła rodzina, by pomóc Adzie?

Poniższe linki przedstawiają rośliny występujące w opowiadaniu.

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/Mr4jAJ8n93FfPw8RIjkmFSb8aAuLwKvo7WAuwUfrNv66xnssHCotVmiN3_HUXXQ2KaRHKq_JzrLSFKcGEg

 

https://ocdn.eu/images/pulscms/ZmI7MDA_/4693c0b5-2da7-4850-8fb1-6121dbc8952f.jpeg

 

https://2.bp.blogspot.com/-Jvmh67iiNb4/WZ1iKJGlwFI/AAAAAAAAHZc/DUc3tdlA2j0ab70gjZ-DmB9pH5CgrnWtwCLcBGAs/s1600/aronia-1589974_1920.jpg

 

https://lh3.googleusercontent.com/proxy/KaeVpj6fmgzpzM_h7PKYSVnuVb9AN7v0ZO46XUgbNw5CRSNisz4MWu7K70fU5U5hBcBbX2xY--5xn3sR-07-O8wFhfj_GzGZi4p0blVyQKSrO21eXVIZ-aHjfKh_z7JmAtvLbA5yFyRnZBlNbVjM0SYfCshWrhguyHo

 

https://eco-supplements.com/pl/wp-content/uploads/2017/09/Mi%C4%99ta-pieprzowa-mi%C4%99ta-lekarska-Mentha-%C3%97piperita.jpg

 

https://www.dobrystan.pl/UserFiles/System/Mini/img_5990ea00542e1.jpg_920x_.jpg

 

Zadanie 2

 

Zabawa dydaktyczna „Malowanie kolorów lata”. Proszę, aby dziecko wykonało kartę pracy nr 47. Proszę, aby dziecko namalowało farbami przyrodę latem. Proszę zwrócić uwagę na kolory, które latem występują w przyrodzie.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

„Wędrówki z mapą” –Krajobrazy Polski. P obejrzeniu bajki wykonaj zadanie na karcie pracy cz.4 str.28-„Mapa Polski”, Wskaż na mapie Polski morze i góry. Odszukaj w wyklejance zwierzęta, nazwij je i dopasuj do miejsc, w których żyją (góry, morze).

https://www.youtube.com/watch?v=fTAKRwHG09I

 

Zadanie 2

 

„Dokąd na wakacje?” –Po obejrzeniu bajki spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

https://www.youtube.com/watch?v=heNna0maQ0E

Gdzie Zosia pojedzie na wakacje ?

Gdzie się wybiera Olek i Zuza?

Z kim spędzi wakacje Antoś?

Jakie ty masz plany na wakacje?

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Wykonaj kartę pracy cz.4 s. 48. Połącz w pary postać z miejscem letniego wypoczynku. Pokoloruj obrazki

 

Zadanie 2

 

Pobaw się z rodzicami w wyszukiwanie nazw roślin i zwierząt, które rozpoczynają się określoną głoską. Podajemy swoje imię i powiedzieć, jaką głoską się ono rozpoczyna, a następnie wymień zwierzę i roślinę, których nazwy rozpoczynają się tą samą głoską.

Przykład:

Mam na imię Marta. Moje imię zaczyna się na „m”. Nazwa zwierzęcia na „m” – małpa, nazwa rośliny – mak.

Później możecie podawać dowolne głoski.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne

https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s

 

***********************

 

Zabawy logopedyczne w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możemy pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. Wykorzystując zainteresowanie odgłosami prawdziwych ptaków, zachęcamy dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisujemy nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza lub miseczki, losujemy i naśladujemy je wraz z dziećmi każdego dnia:

bocian – kle, kle, kle

kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)

gołąb – gruchu, gruchu

wrona – kra, kra, kra

wróbel – ćwir, ćwir, ćwir

jaskółka – kiri, kiri, kiri

gęś – gę, gę, gę

kaczka – kwa, kwa, kwa

kura – ko, ko, ko

kukułka – kuku, kuku, kuku

indyk – gul, gul, gul

dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku

sowa … uhu, uhu, uhu

skowronek – tirli, tirli, tirli

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.