- Szczegóły
- Odsłony: 1271
CZWARTEK 18.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=mUXa5Hg_QzI
Wymień pory roku a potem miesiące w odpowiedniej kolejności. Jaką porę roku mamy, gdy są wakacje?
Zadanie 2
Namaluj lub narysuj swoją ulubioną porę roku.
MISIE
Zadanie 1
Cwiczenia grafomotoryczne - ,,Morze’’:
https://pl.pinterest.com/pin/737605245201906703/
https://pl.pinterest.com/pin/581527370610382525/
http://bystredziecko.pl/kolorowanki-morza-i-oceany/
Zadanie 2
Karta Pracy str. 59 - dziecko ogląda obrazy wychwytując podobieństwa i różnice, koloruje ramki.
KRASNALE
Zadanie 1
Poproś mamę o przeczytanie wierszyka
Pan kotek był chory i leżał w łóżeczku,
I przyszedł kot doktór: Jak się masz koteczku!
Źle bardzo… i łapkę wyciągnął do niego.
Wziął za puls pan doktor poważnie chorego,
I dziwy mu śpiewa: zanadto się jadło,
Co gorsza, nie myszki, lecz szynki i sadło;
Źle bardzo… gorączka! źle bardzo koteczku!
Oj długo ty, długo poleżysz w łóżeczku,
I nic jeść nie będziesz, kleiczek i basta:
Broń Boże kiełbaski, słoninki lub ciasta!
A myszki nie można? zapyta koteczek,
Lub z ptaszka małego choć parę udeczek?
Broń Boże! pijawki i dieta ścisła!
Od tego pomyślność w leczeniu zawisła.
I leżał koteczek; kiełbaski i kiszki
Nietknięte, z daleka pachniały mu myszki.
Patrzcie, jak złe łakomstwo! kotek przebrał miarę;
Musiał więc nieboraczek srogą ponieść karę:
Tak się i z wami, dziateczki, stać może;
Od łakomstwa strzeż was Boże!
Odpowiedz na pytania:
Co spotkało kotka?
Dlaczego zachorował?
Co mu dolegało?
Co musiał jeść, żeby wyzdrowieć?
A Wy, co najbardziej lubicie jeść? Czy to jest zdrowe ?
https://www.youtube.com/watch?v=UsbCF5tHQYo
Zadanie 2
Zabawa plastyczna „112”- wyklejanie numeru alarmowego.
Będziesz potrzebować: kartkę białego papieru, czarny mazak, plastelinę czerwoną i niebieską. Rodzic przygotowuje dla dziecka na białej kartce duży napis „112” czyli numer alarmowy. Twoim zadaniem jest wyklejenie plasteliną czerwoną i niebieską numeru alarmowego po śladzie metodą kółeczek (odrywamy malutkie kuleczki, przyklejamy kółeczko za kółeczkiem). W trakcie ćwiczenia przypominamy dziecku co to jest numer alarmowy, z jakich cyfr się składa. Mówimy dziecku również, że na podany numer dzwonimy gdy chcemy wezwać pogotowie. Zabawa ma na celu wspieranie motoryki małej.
SMERFY
Zadanie 1
Proszę wyrecytować dziecku tekst wiersza pt. „Kolory” B. Formnej
Siadły dzieci przy stoliczkach.
Pędzle, kartki, farby mają.
Swe marzenia i wspomnienia
już na papier przelewają.
Żółty kolor wybrał Adaś
namalował duże słońce.
Żółty piasek, żółty płotek
i samochód szybko mknący.
Paweł niebieskim kolorem
namalował groźne morze.
Rzekę rwącą, jasne niebo,
kwiaty także w tym kolorze.
A czerwony lubi Ania,
już rysuje wielkie serce
i swą lalkę Karolinę
w pięknej czerwonej sukience.
Na zielono stronę całą
Wojtek ładnie namalował.
To jest łąka, na niej chętnie
każdy by poleniuchował.
Biały, czarny i brązowy,
te kolory lubi Ewa.
Czarny komin, białe kwiatki
i brązowa kora drzewa.
A na wspólnej kartce dzieci
pomieszały swe kolory.
Wszystkie barwy i odcienie
tworzą różnorodne wzory.
Każdy kolor jest wspaniały,
każdy zawsze coś wyraża.
Proszę zatem wszystkie dzieci
często bawcie się w malarza.
W nawiązaniu do tekstu wiersza, zadajcie dziecku pytania:
Jakiego koloru farby użył Adam, kiedy malował swój obrazek?
Co namalował Adam?
Czy masz na sobie coś w tym kolorze?
Podobne pytania zadajcie w odniesieniu do następnych kolorów.
Zadanie 2
Dzieci wrzucają do przeźroczystego naczynia z woda kawałki żółtej bibuły. Woda zabarwia się na żółto. Następnie wrzucamy bibułę czerwoną. Powstaje kolor pomarańczowy. W podobny sposób postępujemy chcąc otrzymać kolor zielony (żółty + niebieski) i fioletowy (niebieski + czerwony).
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza czytanego przez Rodzica, odpowiedz na pytania:
Jaką sztuczkę wymyśliły dzieci?
Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary?
Co jest efektem patrzenia na świat przez różowe okulary? (świat jest wówczas wesoły, kolorowy, znikają smutki…)
Co sprawia, że znikają Twoje smutki? Co jest lekarstwem na Twój zły nastrój?
Różowy
Marcin Brykczyński
Hokus-pokus,
czary-mary,
ogłaszamy sztuczkę nową,
przez różowe okulary
świat zobaczysz na różowo:
różowe domy i miasta,
piłka kolorowe szarfy
różowy las tam wyrasta,
chmury i niebo
hen w górze, pola i łąki, i drzewa,
wszystkie różowe jak róże,
i ptak różowy, co śpiewa
same różowe nutki,
aż cieszą się kwiaty w ogródku
i znikają bez śladu smutki.
Bo w świecie na różowo,
daję Wam na to słowo,
nie może być żadnych smutków.
Wykonaj koktajl, który na pewno poprawi Ci humor i będzie w różowym kolorze. Potrzebne Ci będą: sezonowe świeże owoce (np. truskawki, borówki), jogurt naturalny lub mleko, mikser/blender, szklanki.
Postępuj według instrukcji:
oczyść i umyj owoce,
włóż owoce do miski,
wlej jogurt lub mleko,
zmiksuj owoce z jogurtem lub mlekiem (pamiętaj o zachowaniu bezpieczeństwa podczas używania miksera).
przelej gotowy różowy koktajl do szklanki.
Smacznego J
Zadanie 2
Wydrukuj obrazek (link poniżej) i pokoloruj go według kodu. Pamiętaj o prawidłowym przeliczeniu i dodaniu do siebie kropek na kostkach.
https://www.buzz2000.com/coloriage/magique-addition/coloriage-magique-addition-19522.jpg
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 27 (wycinanie obrazka wzdłuż przerywanych linii, składanie go w całość)
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Kałużowy deszcz” – piosenka.
https://www.youtube.com/watch?v=MRKlUyMfRiI
Wysłuchaj piosenkę a potem spróbuj pokolorować według własnego pomysłu kalosze, w których chciałbyś biegać po kałużach.
http://coloringpage.eu/autumn-rain-boots/
Zadanie 2
,,Odgłosy natury” – zabawa słuchowa. Posłuchaj głosów natury i powiedz, czy je znasz? Nazwij je.
https://www.youtube.com/watch?v=JwbMnvfN2y8
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Ćwiczenia grafomotoryczne.
https://www.printoteka.pl/bk/materials/item/737
https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/ryba-grafomotoryka/
https://mojedziecikreatywnie.pl/sdm_downloads/statek-grafomotoryka/
Zadanie 2
Ćwiczenia w liczeniu „Pojazdy z figur”. Dziecko dostaje po cztery papierowe figury każdego rodzaju, koloruje je. Układa z dowolnych figur sylwetę wybranego pojazdu. Nazywa swój pojazd. Następnie rodzic pokazuje np. kwadrat, a dziecko szuka w swoim pojeździe kwadratów i je liczy. Tak samo postępuje z pozostałymi figurami.
https://www.kolorowe-obrazki.pl/proste-kolorowanki-dla-najmlodszych-kolo/proste-kolorowanki-dla-najmlodszych-kolo/
http://kolorowanki-dla-dzieci.org/kolorowanka-prostokat.html
http://kolorowankidodruku.pl/kolorowanki-dla-chlopcow/1732_kwadrat-do-druku.html
https://miastodzieci.pl/kolorowanki/trojkat/
ŻABKI
Zadanie 1
Rozmowa na temat aktualnej pogody na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „Letnie opowieści – zwariowana pogoda”.
- Mamo, mogę iść z Kacprem i jego mamą na plac zabaw?
- Aduniu, jest jeszcze bardzo wcześnie.
- Ale oni już idą!
- Dobrze, szykuj się! – mama dzwoni do pani Edyty, aby wszystko uzgodnić. – Czekają na ciebie.
- Mamo! Jaka jest pogoda? Jak się ubrać?
- Wyjdź na chwilę na balkon i zobacz! Sama zdecyduj, co założysz.
- Brr, ale zimno! Czy to na pewno lato?
Za chwilę żegnam się z mama ubrana w kurteczkę, cienką czapkę, apaszkę, długie spodnie i kryte buty. W ręku trzymam hulajnogę.
- Pa, mamusiu!
- Baw się dobrze!
Macham do mamy stojącej na balkonie.
- Kacper, ścigamy się?
- No pewnie! – mkniemy na placyk, zostawiając śmiejącą się panią Edytę. Ogródek dla dzieci, wszystkie zjeżdżalnie, huśtawki, karuzele skąpane są w słońcu. Po krótkiej zabawie jesteśmy spoceni.
- Dzieci musimy wracać do domu! Przebierzemy się.
Pędzimy z powrotem na hulajnogach. Kacper podśpiewuje:
Gdy na podwórku mam hulajnogę,
Wszystko wyczarować mogę…
I już jesteśmy pod domem.
- Aduś, czemu tak szybko wróciłaś? – pyta zdziwiona mama. – Jaka jesteś spocona.
- Mamusiu, na placu jest bardzo gorąco, nie ma cienia. Musze się przebrać.
Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w czapkę z daszkiem, sukienkę z krótkim rękawem, sandały. W ręku trzymam hulajnogę. Już za chwilę mkniemy z Kacprem, śmiejąc się i śpiewając:
Kiedy dosiadam mej hulajnogi,
Głośno wołam, wszyscy z drogi!
Mijam płoty, mijam drzewa,
Tylko wiatr mi w uszach śpiewa.
Hulajnoga hulala…
Już jesteśmy na placyku. Bawimy się świetnie ze spotkanymi dziećmi z przedszkola: robimy babki, zjeżdżamy ze zjeżdżalni – kto szybciej, bujamy się nawzajem na huśtawkach. Długo bawimy się w drewnianym domku.
Nagle słyszymy: plum, plum. To krople deszczu uderzają w dach.
- Dzieci, wracamy! – woła mama Kacpra. I już za chwile pędzimy z powrotem na hulajnogach, rozchlapując powstałe kałuże.
- Może założymy kalosze i pobiegamy po kałużach?
Mama Kacpra zgadza się, więc idziemy szybko się przebrać.
- Mamo! Pada deszcz, zmieniam ubranie – wołam od progu, a mama staje zdumiona.
Za chwilę żegnam się z mamą ubrana w płaszcz przeciwdeszczowy, kalosze. W ręku trzymam parasolkę. Jaka to frajda skakać tak po kałużach! Ach, ten Kacper śpiewa, więc skaczemy w rytm piosenki:
Biegać po kałużach to przyjemność duża
Chlapać się wesoło każde dziecko chce.
Biegać po kałużach i po deszczach, burzach,
Pryskać wszystkim wkoło to zabawa jest…
Tak wariujemy, że mimo płaszczy i kaloszy mamy mokre spodnie. Żegnam się z Kacprem i jego mamą.
- Mamusiu, znów muszę się przebrać.
- Dobrze, córeczko, już naszykowałam kombinezon, wełnianą czapkę i ocieplane buty – żartuje mama i śmiejemy się z tej zwariowanej pogody.
Proszę zadać dziecku pytania: Jaka była pogoda, gdy rankiem Ada z Kacprem poszli na plac zabaw? Jak Ada wyszła ubrana? Dlaczego dzieci się przebrały? Co założyła Ada? Co zrobili, gdy padał deszcz? Dlaczego Ada znów musiała się przebrać?
Zadanie 2
Zabawa dydaktyczna „Kalendarz pogody”. Proszę omówić z dzieckiem z jakich symboli składa się pogoda (słońce, częściowe zachmurzenie, zachmurzenie, wiatr, deszcz, burza, śnieg, grad). Proszę wspólnie z dzieckiem wykonać tygodniowy kalendarz pogody. Poniższe linki ukazują przykłady, jak to zrobić.
https://www.youtube.com/watch?v=l4vYysPwlHo
https://www.youtube.com/watch?v=lfD4rY-1Hb8
STOKROTKI
Zadanie 1
„Czym na wakacje?” –Razem z Profesorem Szymonem przypomnij sobie środki transportu. Wymień 2 środki transportu lądowego ,powietrznego i wodnego.
https://www.youtube.com/watch?v=TDnOkVpGoQ0
Zadanie 2
Zagadki o środkach lokomocji.
Pędzi po torze szybko, z daleka,
bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)
Ma skrzydła, choć nie jest ptakiem.
Lata podniebnym szlakiem. (samolot)
Ma maskę, a pod nią konie,
cylindry – nie na głowie.
A w środku siedzi człowiek. (samochód)
Ta wielka latająca maszyna
owada – ważkę, przypomina. (helikopter)
SŁONECZKA
Zadanie 1
Wysłuchaj wiersza „Ile głosów w lesie” i odpowiedz na pytanie.
Ile głosów w lesie?
Gdy się wsłuchasz w leśną ciszę,
tysiąc głosów możesz słyszeć:
śpiewa wilga, komar bzyka,
świerszczowa gra muzyka,
strumień nuci swą piosenkę,
złota pszczoła leci z brzękiem,
szumią drzewa, dzięcioł stuka,
kukułeczka w gąszczu kuka.
Bąk kosmaty huczy basem,
mała żabka skrzeknie czasem,
stuk! – o ziemię szyszka stuknie,
trzaśnie głośno gałąź sucha…
Tysiąc głosów w lesie słyszy,
kto uważnie umie słuchać.
Wiera Badalska
Jakie odgłosy było słychać w lesie?
Porozmawiaj z rodzicami na temat właściwego zachowania się w lesie.
https://images.app.goo.gl/3jWKnVf7oBMjgPKb8
Zadanie 2
Zastanów się Co nam daje las? Narysuj na kartce dary lasu. Pomyśl do czego wykorzystujemy te dary.
„Las to taka fabryka produkująca wspaniały, ekologiczny surowiec, jakim jest drewno. Oprócz drewna las dostarcza wielu innych unikatowych i cenionych produktów. Najlepiej znane to wszelkie płody runa leśnego jak grzyby, jagody, poziomki, żurawina. Las to także miejsce, w którym żyją różne zwierzęta. Natomiast ludziom las daje wypoczynek i wytchnienie, bo drzewa leśne wytwarzają ogromne ilości tlenu, a pochłaniają dwutlenek węgla, wpływając w ten sposób korzystnie na skład naszej atmosfery.”
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s
***********************
Zabawy logopedyczne w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możemy pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. Wykorzystując zainteresowanie odgłosami prawdziwych ptaków, zachęcamy dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisujemy nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza lub miseczki, losujemy i naśladujemy je wraz z dziećmi każdego dnia:
bocian – kle, kle, kle
kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)
gołąb – gruchu, gruchu
wrona – kra, kra, kra
wróbel – ćwir, ćwir, ćwir
jaskółka – kiri, kiri, kiri
gęś – gę, gę, gę
kaczka – kwa, kwa, kwa
kura – ko, ko, ko
kukułka – kuku, kuku, kuku
indyk – gul, gul, gul
dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku
sowa … uhu, uhu, uhu
skowronek – tirli, tirli, tirli