Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 4 gości oraz 0 użytkowników.


pierwszakiPIĄTEK 19.06.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Opowiedz mamie albo tacie o przedszkolu. Jak wyglądała twoja sala. Jakie były twoje ulubione zabawki. Wymień imiona kolegów i koleżanek z grupy.

 

Zadanie 2

 

Wykonaj karty pracy:

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Karta-pracy-12.pdf

https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Karta-pracy-13.pdf

 

MISIE

Zadanie 1

 

Wakacyjny obrazek do wyboru:

https://www.google.pl/search?q=wakacje+kolorowanka&tbm=isch&ved=2ahUKEwjAjcP7l_3pAhVKr6QKHcIBBNkQ2-cCegQIABAA&oq=wakacje+kolo&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyBggAEAUQHjIGCAAQBRAeOgUIABCxAzoECAAQQzoHCAAQsQMQQzoFCAAQgwFQm_YQWLiNEWDnmhFoAHAAeACAAXCIAecJkgEEMS4xMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=Hu_jXsCGNcrekgXCg5DIDQ&bih=756&biw=1574&hl=pl

Zadanie 2

 

Karty Pracy 60,61 – dziecko otacza pętlami obrazki przypasowując odpowiedni żywioł do koloru.

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Zabawa naśladowcza „Fryzjer”. Dziecka naśladuje czynności związane z wizyta u fryzjera Na hasło:
mycie – myje głowę,
ręcznik – wyciera głowę,
strzyżenie – udaje obcinanie włosów,
czesanie – czesze włosy,
suszenie – suszy włosy,
kręcenie wałków-udaje, że nakręca włosy
Po wykonaniu zadania następuje zamiana miejsc dziecko-mama

 

Zadanie 2

 

„U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne. Poproś osobę dorosłą o przeczytanie trzy razy tekstu, a Ty postaraj się naśladować pracę przyrządów.

Fryzjer: myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;,

obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;

strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;

suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zajęcia ruchowe. Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.

https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA

 

Zadanie 2

 

Eksperyment Skittles tęcza na talerzu. Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Posłuchaj wiersza czytanego przez Rodzica. Odpowiedz na pytania:

Kiedy powstaje tęcza?

Ile kolorów ma tęcza? Wymień je (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy).

Ile dni ma tydzień?

Wymień nazwy dni tygodnia.

 

Tęcza

Włodzimierz Słobodnik

 

Czy to łuk promienny

jarzy się nad laskiem?

Czy świetlista brama

lśni czarownym blaskiem?

Czy to wstążka jasna,

w powietrzu wisząca,

siedmioma barwami

na dzieci patrząca?

Nie, to w kroplach deszczu

cała wykąpana

tam nad laskiem

wzeszła tęcza malowana.

Deszczyku, deszczyku,

jesteś jak czarodziej,

bo po tobie tęcza

siedmiobarwna wschodzi.

Ile dni w tygodniu,

tyle barw lśni w tęczy.

Będzie dobry tydzień,

tęcza za to ręczy

 

Możesz samodzielnie wykonać tęczę – Cukierkową tęczę. Potrzebne do tego będą: płaski talerz najlepiej biały, kolorowe cukierki (skittles), woda. Ułóż cukierki na brzegu talerza (układaj je naprzemiennie, tak, żeby koło siebie były cukierki w innych kolorach). Zalej cukierki wodą. Oglądaj jak powstaje tęcza. W linku znajdziesz filmik pomocny do wykonania tęczy:

https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY

 

Zadanie 2

 

A  teraz  czas  na  troszkę    gimnastyki. Dziasiaj zaproponujemy Ci fitness dla  dzieci z Lulisią i lulitulisiami:

https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc   Miłej zabawy

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 28 (kolorowanie tęczy; odszukiwanie różnic na obrazkach.)

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 29 (kolorowanie piłek zgodnie z podanym kodem)

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Zagadkowe lato” – film edukacyjny.

https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4

Ten film opowie wam o najcieplejszej porze roku. Czy znasz pory roku?

 

 

Zadanie 2

 

,,Artyści w ogrodzie” – praca z kartą pracy. Omów z dzieckiem ilustracje. Przyklej do artystów te narzędzia, którymi posługują się oni w swojej pracy ( KP2.49 ).

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Karta pracy, cz.2, nr 22. Rozwiązywanie zagadek o środkach lokomocji. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć

przedstawiających rozwiązania zagadek i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.

 

Zadanie 2

 

Zabawa dźwiękonaśladowcza „Czym pojedziemy na wakacje?”. Rodzic pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje. Następnie, dziecko naśladuje za rodzicem.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Poci%C4%85g

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samolot#/media/Plik:Emirates_Airbus_A380-861_A6-EER_MUC_2015_04.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d#/media/Plik:Renault_Laguna_III_Phase_I_front.JPG

https://pl.wikipedia.org/wiki/Rower#/media/Plik:Brosen_city_bicycle.jpg

https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#/media/Plik:2010-12-szczecin-by-RalfR-21.jpg

Pociąg – puff, puff, puff...

Samolot – sssyyyyyyyy...

Samochód – brum, brum, brum...

Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń...

Autobus – ter, ter, ter...

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

Rozmowa na temat artystów i ich pracy na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym”.

 

- Wstawajcie, dziś jedziemy do ogrodu botanicznego – budzi nas tata.

Mama robi omlet i kakao. Zjadamy wszystko z apetytem i ruszamy.. już za bramą ogród wita nas pięknymi zapachami. Wokół rosną róże, bez, jaśmin, lawenda. Kreci mi się w głowie, gdy stoimy koło pnącej się rośliny.

- To wiciokrzew, ma piękne żółte płatki i bardzo długie pręciki! – Mateusz nachyla się nad kwiatem i …

- Apsik, apsik, apsik!

- Chodźmy na górę, to ci przejdzie- Karinka biegnie w kierunku trzech specjalnie usypanych pagórków. Rosną na nich rośliny takie jak w Tatrach, Pieninach, Bieszczadach. Wspinamy się wąską ścieżką na najwyższy szczyt. Widzimy tam siedzącą panią, która patrzy na ogród i cos zapisuje w notesie. Cicho schodzimy drugą stroną wzniesienia. Zatrzymujemy się koło małego stawiku, z którego spływa na dół woda, przypominając górski potok.

- Ta pani to pewnie poetka, albo pisarka – mówi Mateusz.

- Może pisze wiersze o kwiatach lub powieść – zastanawia się Karinka.

- A może książkę dla dzieci o zaczarowanym ogrodzie…

Rodzice właśnie wchodzą do dużej szklarni. Biegniemy do dżungli, tak, właśnie do dżungli. Bo tam są tropikalne rośliny!

- nie dotykajcie niczego! – prosi tata. – nie znamy tych roślin. Niektóre z nich są na pewno trujące. Mogą być pokryte toksycznymi preparatami, aby roślinki nie chorowały. Podziwiamy owoce: mandarynki, cytryny, ananasy. Pierwszy raz je widzę, gdy rosną, a nie są w sklepie. Biegniemy za tatą, który fotografuje swoje ulubione storczyki. Tuż koło niego pan rozkłada statyw, na nim umieszcza duży aparat i też robi zdjęcia.

- Może to fotograf i jego prace ukażą się w jakiejś książce lub na wystawie – mówię cicho do Karinki.

- Gorąco i parno w tej dżungli – narzeka Mateusz.

Wychodzimy ze szklarni i szukamy jakiegoś miejsca w cieniu. Siadamy na ławce i jemy kanapki z serem , popijając wodą. Nagle dobiega do nas muzyka. Daleko naprzeciw nas, siedzi jakaś osoba oparta o pień drzewa i cichutko gra na flecie. Jemy w ciszy, wsłuchując się w magiczne dźwięki.

- Chciałbym sfotografować jeszcze kosaćce i lilie – mówi tata i idzie w kierunku kolekcji tych roślin, które pokrywają tu, jak dywanem, ogromny obszar.

Na środku widzimy pana stojącego przy sztaludze i coś malującego.

- Czy podoba wam się mój obraz? – pyta malarz.

- Jest taki jasny, pogodny i ciepły – zauważa Karinka.

- Masz rację! Maluje tylko ciepłymi barwami.

- Ale niektóre z tych kwiatów są fioletowe, a to są barwy zimne- spostrzega Mateusz.

- Tak, ale wtedy dodaję trochę żółtej farby i ocieplam płatki kwiatu – wyjaśnia artysta.

Jesteśmy zauroczeni tym ogrodem kwiatów. Żegnamy się z panem i idziemy dalej. Przed nami duży staw. przez jego środek, na druga stronę, prowadzą wielkie kamienie. Karinka ostrożnie przechodzi, ja za nią. Boje się trochę i waham…

- Co tam, tchórzysz? Odejdź, ja ci pokaże, jak mistrz przechodzi po kamieniach!

I już Mateusz pewnym krokiem, przeskakując z głazu na głaz, przechodzi. Nagle, na środku stawu ślizga się po kamieniu, chwieje i wpada do wody. Wszyscy, przestraszeni, podbiegamy bliżej. Widząc, że Mateusz ze śmiechem gramoli się na głaz i ociekając wodą powoli przechodzi na brzeg, wybuchamy gromkim śmiechem.

- Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała – przypominam Mateuszowi cytowane często przez niego przysłowie.

- Jak widzicie, Mateusz zadecydował, że wracamy – mówi tata, uśmiechając się.

Przed wyjściem jeszcze raz patrzymy na ogród.

- Dlaczego przychodzi tu tak wielu artystów? – pytam.

- Aduniu, w tak pięknym miejscu, wśród przyrody łatwiej znaleźć natchnienie i przyjemniej tworzyć – wyjaśnia mama.

- Jak dorosnę, to będę tu często przychodzić. Może zostanę artystką!

 

Proszę zadać dziecku pytania: Gdzie wybrała się rodzina Ady? Kogo tam spotkała? Jak wyglądał ogród?

Proszę, aby dziecko wykonało kartę pracy nr 49. Dziecko omawia ilustrację i przykleja do artystów te narzędzia, którymi posługują się oni w swojej pracy.

 

Zadanie 2

 

Proszę przygotować: kredki, pisaki, farby, nożyczki, klej, duży arkusz szarego papieru.
Z gazety można powycinać elementy: ławki, fontanny, altanki, duże drzewa, krzewy itp.

Proszę wspólnie z dzieckiem stworzyć ogród. Wybrane elementy przyklejamy, inne dziecko może samo dorysować, np. słońce, chmury, kwiaty.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Masażyk relaksacyjny - "Malujemy lato". Dziecko zajmuje miejsce za plecami rodziców. Rodzic  recytuje wiersz Bożeny Formy, dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica, potem następuje zmiana.

Świeci słońce, (Dzieci: wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,)

pada deszcz:( dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,)

kapu, kap, kapu, kap. (zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach,)

A my z latem wyruszamy (energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,

zwiedzić świat, zwiedzić świat. (poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,)

Policzymy drzewa w lesie dotykają (pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,)

 i kwiaty na łące,( rysują kontury kwiatów)

powitamy tańcem księżyc (masują plecy rozwartymi dłońmi,)

i kochane słońce.( wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,)

Pobiegniemy wąską dróżką, (stukają, na przemian, opuszkami palców,)

górskimi szlakami,( rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,)

do kąpieli w słonym morzu całą (dłonią rysują fale,)

wszystkich zapraszamy. (delikatnie szczypią).

Zadanie 2

 

Zabawa pantomimiczna – Odgadnij, co będę robił podczas wakacji. Dziecko naśladuje czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Pozostali uczestnicy zabawy odgadują, o jaką czynność chodzi. 

 

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Gra planszowa „Morskie skarby” w „Kartach pracy”. Rzucaj kostką i pokonują trasę na planszy, przesuwając pionek o odpowiednią liczbę pól. Osoba, która stanie na polu z obrazkiem, wykonuje proste ćwiczenia pokazane w legendzie obok planszy.

 

Zadanie 2

 

Narysuj obrazek przedstawiający Twoje wakacje. Narysuj gdzie chciałbyś je spędzić: nad morzem, w górach, na wsi, w mieście, nad jeziorem.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne

https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s

 

***********************

 

Zabawy logopedyczne w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możemy pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. Wykorzystując zainteresowanie odgłosami prawdziwych ptaków, zachęcamy dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisujemy nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza lub miseczki, losujemy i naśladujemy je wraz z dziećmi każdego dnia:

bocian – kle, kle, kle

kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)

gołąb – gruchu, gruchu

wrona – kra, kra, kra

wróbel – ćwir, ćwir, ćwir

jaskółka – kiri, kiri, kiri

gęś – gę, gę, gę

kaczka – kwa, kwa, kwa

kura – ko, ko, ko

kukułka – kuku, kuku, kuku

indyk – gul, gul, gul

dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku

sowa … uhu, uhu, uhu

skowronek – tirli, tirli, tirli

 

 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.