Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 20 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1094
PIĄTEK 19.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Opowiedz mamie albo tacie o przedszkolu. Jak wyglądała twoja sala. Jakie były twoje ulubione zabawki. Wymień imiona kolegów i koleżanek z grupy.
Zadanie 2
Wykonaj karty pracy:
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Karta-pracy-12.pdf
https://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2018/10/Karta-pracy-13.pdf
MISIE
Zadanie 1
Wakacyjny obrazek do wyboru:
https://www.google.pl/search?q=wakacje+kolorowanka&tbm=isch&ved=2ahUKEwjAjcP7l_3pAhVKr6QKHcIBBNkQ2-cCegQIABAA&oq=wakacje+kolo&gs_lcp=CgNpbWcQARgAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyAggAMgIIADICCAAyBggAEAUQHjIGCAAQBRAeOgUIABCxAzoECAAQQzoHCAAQsQMQQzoFCAAQgwFQm_YQWLiNEWDnmhFoAHAAeACAAXCIAecJkgEEMS4xMZgBAKABAaoBC2d3cy13aXotaW1n&sclient=img&ei=Hu_jXsCGNcrekgXCg5DIDQ&bih=756&biw=1574&hl=pl
Zadanie 2
Karty Pracy 60,61 – dziecko otacza pętlami obrazki przypasowując odpowiedni żywioł do koloru.
KRASNALE
Zadanie 1
Zabawa naśladowcza „Fryzjer”. Dziecka naśladuje czynności związane z wizyta u fryzjera Na hasło:
mycie – myje głowę,
ręcznik – wyciera głowę,
strzyżenie – udaje obcinanie włosów,
czesanie – czesze włosy,
suszenie – suszy włosy,
kręcenie wałków-udaje, że nakręca włosy
Po wykonaniu zadania następuje zamiana miejsc dziecko-mama
Zadanie 2
„U fryzjera” – ćwiczenia ortofoniczne. Poproś osobę dorosłą o przeczytanie trzy razy tekstu, a Ty postaraj się naśladować pracę przyrządów.
Fryzjer: myje włosy – szszsz, szszsz, szszsz;,
obcina włosy nożyczkami – ciach, ciach, ciach;
strzyże włosy maszynką – wrr, wrr, wrr;
suszy włosy suszarką – szu, szu, szu.
SMERFY
Zadanie 1
Zajęcia ruchowe. Na początek przygotujcie dla dziecka wygodny strój do ćwiczeń: dres lub spodenki. Zaproponujcie dziecku by założyło je samodzielnie i najważniejsze przypomnijcie dziecku, że podczas ćwiczeń należy zachować bezpieczeństwo.
https://www.youtube.com/watch?v=b1kyvvbXyVA
Zadanie 2
Eksperyment Skittles tęcza na talerzu. Do zabawy potrzebujecie: jednego opakowania cukierków Skittles, ewentualnie innych mocno barwionych drażetek, duży talerz najlepiej biały, wodę w temperaturze pokojowej. Wokół rantu talerza układamy cukierki w kształcie okręgu, następnie wlewamy powoli na środek talerza wodę i obserwujemy co się dzieje. Ważne aby po wlaniu wody nie przestawiać i nie przesuwać talerza, bo barwniki się rozpłyną nierówno. Najlepiej jak talerz stoi w miejscu. Cukierki zaczynają puszczać barwnik w bardzo efektowny sposób już po kilku sekundach barwiąc wodę niczym powstająca tęcza.
https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY
MOTYLKI
Zadanie 1
Posłuchaj wiersza czytanego przez Rodzica. Odpowiedz na pytania:
Kiedy powstaje tęcza?
Ile kolorów ma tęcza? Wymień je (czerwony, pomarańczowy, żółty, zielony, niebieski, indygo, fioletowy).
Ile dni ma tydzień?
Wymień nazwy dni tygodnia.
Tęcza
Włodzimierz Słobodnik
Czy to łuk promienny
jarzy się nad laskiem?
Czy świetlista brama
lśni czarownym blaskiem?
Czy to wstążka jasna,
w powietrzu wisząca,
siedmioma barwami
na dzieci patrząca?
Nie, to w kroplach deszczu
cała wykąpana
tam nad laskiem
wzeszła tęcza malowana.
Deszczyku, deszczyku,
jesteś jak czarodziej,
bo po tobie tęcza
siedmiobarwna wschodzi.
Ile dni w tygodniu,
tyle barw lśni w tęczy.
Będzie dobry tydzień,
tęcza za to ręczy
Możesz samodzielnie wykonać tęczę – Cukierkową tęczę. Potrzebne do tego będą: płaski talerz najlepiej biały, kolorowe cukierki (skittles), woda. Ułóż cukierki na brzegu talerza (układaj je naprzemiennie, tak, żeby koło siebie były cukierki w innych kolorach). Zalej cukierki wodą. Oglądaj jak powstaje tęcza. W linku znajdziesz filmik pomocny do wykonania tęczy:
https://www.youtube.com/watch?v=SfVVFCAmSmY
Zadanie 2
A teraz czas na troszkę gimnastyki. Dziasiaj zaproponujemy Ci fitness dla dzieci z Lulisią i lulitulisiami:
https://www.youtube.com/watch?v=9iOLdoHhLpc Miłej zabawy
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 28 (kolorowanie tęczy; odszukiwanie różnic na obrazkach.)
karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 29 (kolorowanie piłek zgodnie z podanym kodem)
BIEDRONKI
Zadanie 1
,,Zagadkowe lato” – film edukacyjny.
https://www.youtube.com/watch?v=IM6-4yMGXW4
Ten film opowie wam o najcieplejszej porze roku. Czy znasz pory roku?
Zadanie 2
,,Artyści w ogrodzie” – praca z kartą pracy. Omów z dzieckiem ilustracje. Przyklej do artystów te narzędzia, którymi posługują się oni w swojej pracy ( KP2.49 ).
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Karta pracy, cz.2, nr 22. Rozwiązywanie zagadek o środkach lokomocji. Odszukiwanie wśród naklejek zdjęć
przedstawiających rozwiązania zagadek i naklejanie ich w odpowiednich miejscach.
Zadanie 2
Zabawa dźwiękonaśladowcza „Czym pojedziemy na wakacje?”. Rodzic pokazuje zdjęcie danego środka lokomocji i naśladuje dźwięki, jakie on wydaje. Następnie, dziecko naśladuje za rodzicem.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Poci%C4%85g
https://pl.wikipedia.org/wiki/Samolot#/media/Plik:Emirates_Airbus_A380-861_A6-EER_MUC_2015_04.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Samoch%C3%B3d#/media/Plik:Renault_Laguna_III_Phase_I_front.JPG
https://pl.wikipedia.org/wiki/Rower#/media/Plik:Brosen_city_bicycle.jpg
https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus#/media/Plik:2010-12-szczecin-by-RalfR-21.jpg
Pociąg – puff, puff, puff...
Samolot – sssyyyyyyyy...
Samochód – brum, brum, brum...
Rower (dzwonek) – dzyń, dzyń, dzyń...
Autobus – ter, ter, ter...
ŻABKI
Zadanie 1
Rozmowa na temat artystów i ich pracy na podstawie doświadczeń dzieci i opowiadania „Letnie opowieści – w ogrodzie botanicznym”.
- Wstawajcie, dziś jedziemy do ogrodu botanicznego – budzi nas tata.
Mama robi omlet i kakao. Zjadamy wszystko z apetytem i ruszamy.. już za bramą ogród wita nas pięknymi zapachami. Wokół rosną róże, bez, jaśmin, lawenda. Kreci mi się w głowie, gdy stoimy koło pnącej się rośliny.
- To wiciokrzew, ma piękne żółte płatki i bardzo długie pręciki! – Mateusz nachyla się nad kwiatem i …
- Apsik, apsik, apsik!
- Chodźmy na górę, to ci przejdzie- Karinka biegnie w kierunku trzech specjalnie usypanych pagórków. Rosną na nich rośliny takie jak w Tatrach, Pieninach, Bieszczadach. Wspinamy się wąską ścieżką na najwyższy szczyt. Widzimy tam siedzącą panią, która patrzy na ogród i cos zapisuje w notesie. Cicho schodzimy drugą stroną wzniesienia. Zatrzymujemy się koło małego stawiku, z którego spływa na dół woda, przypominając górski potok.
- Ta pani to pewnie poetka, albo pisarka – mówi Mateusz.
- Może pisze wiersze o kwiatach lub powieść – zastanawia się Karinka.
- A może książkę dla dzieci o zaczarowanym ogrodzie…
Rodzice właśnie wchodzą do dużej szklarni. Biegniemy do dżungli, tak, właśnie do dżungli. Bo tam są tropikalne rośliny!
- nie dotykajcie niczego! – prosi tata. – nie znamy tych roślin. Niektóre z nich są na pewno trujące. Mogą być pokryte toksycznymi preparatami, aby roślinki nie chorowały. Podziwiamy owoce: mandarynki, cytryny, ananasy. Pierwszy raz je widzę, gdy rosną, a nie są w sklepie. Biegniemy za tatą, który fotografuje swoje ulubione storczyki. Tuż koło niego pan rozkłada statyw, na nim umieszcza duży aparat i też robi zdjęcia.
- Może to fotograf i jego prace ukażą się w jakiejś książce lub na wystawie – mówię cicho do Karinki.
- Gorąco i parno w tej dżungli – narzeka Mateusz.
Wychodzimy ze szklarni i szukamy jakiegoś miejsca w cieniu. Siadamy na ławce i jemy kanapki z serem , popijając wodą. Nagle dobiega do nas muzyka. Daleko naprzeciw nas, siedzi jakaś osoba oparta o pień drzewa i cichutko gra na flecie. Jemy w ciszy, wsłuchując się w magiczne dźwięki.
- Chciałbym sfotografować jeszcze kosaćce i lilie – mówi tata i idzie w kierunku kolekcji tych roślin, które pokrywają tu, jak dywanem, ogromny obszar.
Na środku widzimy pana stojącego przy sztaludze i coś malującego.
- Czy podoba wam się mój obraz? – pyta malarz.
- Jest taki jasny, pogodny i ciepły – zauważa Karinka.
- Masz rację! Maluje tylko ciepłymi barwami.
- Ale niektóre z tych kwiatów są fioletowe, a to są barwy zimne- spostrzega Mateusz.
- Tak, ale wtedy dodaję trochę żółtej farby i ocieplam płatki kwiatu – wyjaśnia artysta.
Jesteśmy zauroczeni tym ogrodem kwiatów. Żegnamy się z panem i idziemy dalej. Przed nami duży staw. przez jego środek, na druga stronę, prowadzą wielkie kamienie. Karinka ostrożnie przechodzi, ja za nią. Boje się trochę i waham…
- Co tam, tchórzysz? Odejdź, ja ci pokaże, jak mistrz przechodzi po kamieniach!
I już Mateusz pewnym krokiem, przeskakując z głazu na głaz, przechodzi. Nagle, na środku stawu ślizga się po kamieniu, chwieje i wpada do wody. Wszyscy, przestraszeni, podbiegamy bliżej. Widząc, że Mateusz ze śmiechem gramoli się na głaz i ociekając wodą powoli przechodzi na brzeg, wybuchamy gromkim śmiechem.
- Gdyby kózka nie skakała, toby nóżki nie złamała – przypominam Mateuszowi cytowane często przez niego przysłowie.
- Jak widzicie, Mateusz zadecydował, że wracamy – mówi tata, uśmiechając się.
Przed wyjściem jeszcze raz patrzymy na ogród.
- Dlaczego przychodzi tu tak wielu artystów? – pytam.
- Aduniu, w tak pięknym miejscu, wśród przyrody łatwiej znaleźć natchnienie i przyjemniej tworzyć – wyjaśnia mama.
- Jak dorosnę, to będę tu często przychodzić. Może zostanę artystką!
Proszę zadać dziecku pytania: Gdzie wybrała się rodzina Ady? Kogo tam spotkała? Jak wyglądał ogród?
Proszę, aby dziecko wykonało kartę pracy nr 49. Dziecko omawia ilustrację i przykleja do artystów te narzędzia, którymi posługują się oni w swojej pracy.
Zadanie 2
Proszę przygotować: kredki, pisaki, farby, nożyczki, klej, duży arkusz szarego papieru.
Z gazety można powycinać elementy: ławki, fontanny, altanki, duże drzewa, krzewy itp.
Proszę wspólnie z dzieckiem stworzyć ogród. Wybrane elementy przyklejamy, inne dziecko może samo dorysować, np. słońce, chmury, kwiaty.
STOKROTKI
Zadanie 1
Masażyk relaksacyjny - "Malujemy lato". Dziecko zajmuje miejsce za plecami rodziców. Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dzieci palcami i dłońmi obrazują go na plecach rodzica, potem następuje zmiana.
Świeci słońce, (Dzieci: wykonują rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,)
pada deszcz:( dotykają opuszkami palców różnych miejsc na plecach,)
kapu, kap, kapu, kap. (zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderzają w różnych miejscach,)
A my z latem wyruszamy (energicznie przesuwają rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,
zwiedzić świat, zwiedzić świat. (poklepują rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,)
Policzymy drzewa w lesie dotykają (pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,)
i kwiaty na łące,( rysują kontury kwiatów)
powitamy tańcem księżyc (masują plecy rozwartymi dłońmi,)
i kochane słońce.( wykonują szybki, okrężny masaż całą dłonią,)
Pobiegniemy wąską dróżką, (stukają, na przemian, opuszkami palców,)
górskimi szlakami,( rysują dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,)
do kąpieli w słonym morzu całą (dłonią rysują fale,)
wszystkich zapraszamy. (delikatnie szczypią).
Zadanie 2
Zabawa pantomimiczna – Odgadnij, co będę robił podczas wakacji. Dziecko naśladuje czynności, które można wykonywać podczas letniego wypoczynku. Pozostali uczestnicy zabawy odgadują, o jaką czynność chodzi.
SŁONECZKA
Zadanie 1
Gra planszowa „Morskie skarby” w „Kartach pracy”. Rzucaj kostką i pokonują trasę na planszy, przesuwając pionek o odpowiednią liczbę pól. Osoba, która stanie na polu z obrazkiem, wykonuje proste ćwiczenia pokazane w legendzie obok planszy.
Zadanie 2
Narysuj obrazek przedstawiający Twoje wakacje. Narysuj gdzie chciałbyś je spędzić: nad morzem, w górach, na wsi, w mieście, nad jeziorem.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne
https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s
***********************
Zabawy logopedyczne w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możemy pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. Wykorzystując zainteresowanie odgłosami prawdziwych ptaków, zachęcamy dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisujemy nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza lub miseczki, losujemy i naśladujemy je wraz z dziećmi każdego dnia:
bocian – kle, kle, kle
kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)
gołąb – gruchu, gruchu
wrona – kra, kra, kra
wróbel – ćwir, ćwir, ćwir
jaskółka – kiri, kiri, kiri
gęś – gę, gę, gę
kaczka – kwa, kwa, kwa
kura – ko, ko, ko
kukułka – kuku, kuku, kuku
indyk – gul, gul, gul
dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku
sowa … uhu, uhu, uhu
skowronek – tirli, tirli, tirli