• Drukuj

taniecPONIEDZIAŁEK 22.06.2020r.

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Obejrzyj film: https://www.youtube.com/watch?v=ZLR0B6O6cmc i powiedz co przedstawia. Góry to wspaniałe miejsce na letni wypoczynek, ale musimy pamiętać o odpowiednim przygotowaniu się do wędrówki po górach. Zobacz jak to robi Taszi i jego przyjaciele: https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio&t=11s

 

Zadanie 2

 

Wykonaj pracę plastyczną „Góry” dowolną techniką. Jeżeli nie masz pomysłu jak to zrobić zajrzyj na strony: https://www.youtube.com/watch?v=9pRfyvK3TMs https://www.youtube.com/watch?v=VlTzWe_ppnE

 

MISIE

Zadanie 1

 

Co można robić z tatą latem? Bawić się, dokazywać, podjadać przysmaki. Posłuchajcie piosenki!

https://youtu.be/6fh_Ioz9Gn8

Spróbujcie zaśpiewać fragment piosenki

 

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody

Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

 

Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów

 

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

 

Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł

 

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

Tato, już lato (x4)
Już brodę zgolić czas

 

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczna „Kwiaty dla Taty” – proszę wydrukować kartę pracy – dziecko starannie rysuje po śladzie, koloruje według własnego pomysłu. Jutro rano laurkę można wręczyć tacie.

https://www.wikom.pl/p8skierniewice/upload/user/po_sladzie_laka.jpg

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Muszelki i kamyki” – zabawa dydaktyczna; Układamy na dywanie sekwencje składającą się z kilku przedmiotów np.; dwa kamienie jeden klocek, dwa kamienie jeden klocek, prosimy dziecko aby nadal kontynuowało dany rytm. Zmieniamy sekwencje.

 

Zadanie 2

 

Plażą – praca plastyczna. Prosimy Dziecko aby zamalowało całą kartkę w kolorze niebieskim, połowę kartki smarujemy klejem i posypujemy pisakiem tak żeby powstała plaża. Ozdabiamy według własnego pomysłu.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Wakacje zbliżają się do nas wielkimi krokami. Na wakacje możemy się wybrać rożnymi środkami transportu. Obejrzyjcie wspólnie z dzieckiem krótką bajeczkę na ten temat:

https://youtu.be/Mss394U8tJg

Zadanie 2

 

Zaproponujcie dziecku wspólne wykonanie samolotu z papieru. Jeśli dziecko będzie miało ochotę może go pięknie pokolorować.

https://www.youtube.com/watch?v=-PlkNStPDQU

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Jak myślisz po czym można poznać ze już przyszło lato? Dla ułatwienia zapraszam do wysłuchania wiersza. Posłuchaj uważnie.

 

Powiedz tato, że już lato

B. Szelągowska


Powiedz proszę! Powiedz, tato,
Po czym poznać można lato?
Skąd na przykład wiadomo, że już się zaczyna?
Po prostu:
Po słodkich malinach,
Po bitej śmietanie z truskawkami,
Po kompocie z wiśniami,
Po życie, które na polach dojrzewa,

Po słowiku, co wieczorem śpiewa,
Po boćkach uczących się latać,
Po ogrodach tonących w kwiatach,
Po świerszczach koncertujących na łące,
Po wygrzewającej się na mleczu biedronce,
Po zapachu skoszonej trawy i róż,
I już!

 

Lato zaczyna się 22 czerwca i trwa do 22 września. Latem wszystko jest kolorowe, słońce świeci promieniami i od razu ma się ochotę na zabawę. Lasy są zielone a łąki pełne złotych kłosów. Wycieczki w góry, kąpiel w rozgrzanym morzu czy zabawa w piasku na plaży! Te wszystkie zdarzenia mogą mieć miejsce jedynie w lecie. Pola obfite w plony, słodkie owoce w sadach! Lato jest pewnie ulubioną porą roku wszystkich dzieci, między innymi, dlatego, że jest to czas wakacji.

 

Pytania:

Po czym poznajemy, że nadeszło lato?

Jakie miesiące należą do lata? (druga połowa czerwca, lipiec, sierpień i połowa września).

 

Dodatkowe linki do wykorzystania:

Film edukacyjny – Lato: https://youtu.be/-VbbJIqfcgA

Piosenka: Przyszło lato - https://www.youtube.com/watch?v=Ls4y1_s5czI

Piosenka Ja lubię lato: https://youtu.be/aybyEFc4Ais

Cztery pory roku: https://chomikuj.pl/ANNAK911/Obrazki-kolor/2.+Lato/!+pory+roku-104,2737631153.jpg

Pory roku, miesiące: https://chomikuj.pl/olusia34/Dokumenty/Obrazki+do+przedszkola/Miesi*c4*85ce+*2cPory+Roku/1,1300110816.bmp

 

Zadanie 2

 

Zapraszam Cię do wykonania lodów:

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/07/112.jpg

https://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/07/43.jpg

Potrzebne będą: płatki kosmetyczne, farby, kolorowy papier, nożyczki, klej oraz ozdoby do dekoracji. Przygotowanie lodów zacznij od zabarwienia wacików, które będą naszymi kulkami lodów. Wystarczy odrobinę farby rozcieńczyć wodą, a następnie taką miksturą polewać waciki używając pipetki lub zwyczajnie pomalować je pędzelkiem. Przygotowane waciki trzeba wysuszyć. W międzyczasie można wyciąć rożki (wafelki). Potem wystarczy nakleić elementy na kolorowe kartki i udekorować według smaku.

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Jadę w góry, góry, góry!” – rozmowa na temat górskich krajobrazów na podstawie doświadczeń oraz opowiadania ,,Letnie opowieści – echo w Tatrach” M. Szczęsnej.

 

Byliście kiedyś w Zakopanem, tam gdzie są najwyższe nasze góry? Właśnie tam jedziemy całą rodzinką! Dojeżdżamy już na Jaszczurówkę do przyjaciół rodziców - Bogusi i Janusza. (Zawsze się zastanawiałam, czy kiedyś mieszkały tam jaszczurki?) Jest wieczór i się ściemnia. Gospodarze otwierają bramę, a ich syn - Kamil, już biegnie, by się przywitać.

- Witojcie, witojcie - wita nas Janusz po góralsku.

Bogusia i mama jak zwykle ściskają się ze łzami w oczach. Rozlokowujemy się i jemy kolację w ich przytulnej kuchni. Po posiłku my z Kamilem idziemy do jego pokoju i gramy w gry planszowe, a rodzice długo rozmawiają. Rano szeroko otwieramy okno i podziwiamy widok gór. Przed nami Nosal i Giewont z krzyżem na szczycie. Mimo, że jest lato, na wierzchołku Giewontu widać śnieg. My z mamą nie wytrzymujemy i już śpiewamy.

Pomóżcie nam:

Biegnie do Nosala,

słońce ją przypala.

Siadła na Giewoncie,

tam też piecze słońce.

- Jak widać, nie całkiem udało się przegnać zimę! - mówi Karinka.

Janusz proponuje wycieczkę. Zatrzymujemy się w miejscu, skąd możemy oglądać, jak na dłoni całe Zakopane. Stąd wydaje się takie malutkie. Jedziemy dalej. Następny nasz przystanek to duży parking.

- Co będziemy teraz robić? - Idziemy do Morskiego Oka - wyjaśnia ciocia Bogusia.

– Czeka nas długi spacer.

Droga chwilami jest trudna i z radością widzimy, że zbliżamy się do celu. Widok jest wspaniały. Staję na dużym kamieniu, z ciupagą w ręku, w góralskim kapeluszu z piórkiem i muszelkami. Rozpoczyna się sesja zdjęciowa! Wszyscy pstrykają mi zdjęcia. Czuję się jak gwiazda filmowa.

- Chciałabym jeszcze przejść się wokół jeziorka! - mówi mama i patrzy w stronę ścieżki wyłożonej kamieniami.

- Mama, nie mamy siły, chodźmy na naleśniki do baru - prosi Mateusz.

- Ja przejdę się z mamą! Zamówcie dla mnie z serem i czekoladą! – staję koło mamy.

- Tylko uważajcie, bo często niedźwiedzie schodzą z gór! - przestrzega wujek. Nikogo nie ma na ścieżce, tylko my. Nagle słyszymy: uuuuuu, uuuuuu. Przyspieszamy kroku, prawie biegniemy.

- Uuuuuuu, Uuuuuuu, Ummmmmmm - głos rozlega się coraz głośniej i dobiega do nas ze wszystkich stron. Stajemy przerażone! Nagle zza krzewu jałowca wybiega w naszym kierunku.... roześmiany wujek Janusz.

- Janusz! - dobiega do nas Bogusia.

– To wcale nie jest śmieszne! Bardzo przestraszyłeś Dziewczyny. Gdy dociera do nas, że nie ma żadnego niebezpieczeństwa, wybuchamy śmiechem.

- Wujku, jak to zrobiłeś, że głos dochodził do nas ze wszystkich stron - pytam, rozglądając się.

- To echo! Gdy ryknąłem ,,uuuu”, dźwięk mojego głosu odbił się od ścian lasów, górskich zboczy, skał i powrócił do nas.

- Chodźmy lepiej na te naleśniki - mówi zdecydowanym głosem ciocia Bogusia.

Jest jeszcze trochę zdenerwowana na wujka za ten żart.

 

Po wysłuchaniu opowiadania spróbuj odpowiedzieć na pytanie:

Dokąd pojechała Ada z rodziną? Narysuj w powietrzu, jak wyglądają pagórki, wyższe wzniesienia, wysokie góry.

Jakie góry zobaczyli przez okno rankiem?

Dokąd pojechali na wycieczkę?

Co chciała zrobić mama, gdy zobaczyła jezioro?

Jak dźwięk Ada usłyszała na ścieżce?

Kto to był?

Co należ zrobić, gdy usłyszy się dziwny dźwięk lub zobaczy dzikie zwierzę?

 

 

Zadanie 2

 

,,W góry” – piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=yUgabymOAKM Wysłuchaj piosenki, jeśli spodobała Ci się, naucz się jej.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza pt. „Wakacyjne rady” Wiery Badalskiej

 

Głowa nie jest od parady

i służyć Ci musi dalej.

Dbaj więc o nią i osłaniaj,

kiedy słońce pali.

 

Płynie w rzece woda,

chłodna, bystra, czysta.

Tylko przy dorosłych

z kąpieli korzystaj.

 

Jagody nieznane,

gdy zobaczysz w borze,

Nie zrywaj! Nie zjadaj,

bo zatruć się możesz.

 

Urządzamy grzybobranie,

jaka rada stąd wynika:

Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,

nie wkładaj go do koszyka.

 

Biegać boso – przyjemnie,

ale ważna rada:

idąc na wycieczkę

dobre buty wkładaj.

 

Spróbuj odpowiedzieć na pytania:

W jaki sposób należy chronić się przed słońcem? (czapka, kapelusz, cień, kremy z filtrami)

Czy możesz sam/sama wchodzić do wody? Dlaczego?

Czy możesz samodzielnie zrywać i zjadać nieznane owoce i grzyby? Dlaczego?

Jakie buty należy założyć na wycieczkę? Dlaczego?

 

Zadanie 2

 

Namaluj farbami obrazek na temat „Moje wymarzone wakacje”. Może zainspirują Cię ilustracje

http://scholaris.pl/zasob/109419

https://chomikuj.pl/aneczkadaw/obrazki/gdzie+mo*c5*bcna+sp*c4*99dzi*c4*87+wakacje

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

„Wakacyjne przygody” – zapoznanie z wierszem Doroty Kossakowskiej do nauki na pamięć

 

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie.

I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie.

Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty.

To jest też zadanie dla mamy i taty.

Wakacyjna pora, przygód będzie wiele.

Będą się bawić wszyscy przyjaciele.

Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach.

Biegamy po plaży i bujamy w chmurach.

 

Zadanie 2

 

„Pokażemy wiersz” – ilustrowanie wiersza ruchem. Proszę, by rodzic recytował fragment wiersza, a dziecko powtarza za nim i ilustruje go ruchem.

Chcę biegać po plaży i kąpać się w wodzie. /bieg w miejscu, naśladowanie pływania/

I chcę ciągle marzyć o wielkiej przygodzie.

Chcę łapać motyle oraz zbierać kwiaty. /naśladowanie łapania motyli i zrywania kwiatów/

To jest też zadanie dla mamy i taty.

Wakacyjna pora, przygód będzie wiele. /wymach rękoma oznaczający wielość/

Będą się bawić wszyscy przyjaciele. /naśladowanie radości, tańca/

Bezpiecznie nad wodą i bezpiecznie w górach.

Biegamy po plaży i bujamy w chmurach. /bieg w miejscu, machanie rękoma nad głową/

 

„O czym jest wiersz?” – wypowiedzi dzieci na podany temat. Proszę porozmawiać z dzieckiem o treści wiersza.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Posłuchajcie piosenki, a dowiecie się o czym musimy pamiętać aby nasze wakacje były bezpieczne.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=W4RHyjQLfCM&feature=emb_logo

 

Zadanie 2

 

Co zniknęło? – zabawa ćwicząca spostrzegawczość. Rodzic układa na dywanie cztery zabawki lub obrazki: samochód, statek, samolot, pociąg. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzic ukrywa jedną z zabawek. Dziecko odwraca się i odgaduje, co zniknęło.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Praca plastyczna „Zwierzozwierz” Narysuj wymyślone zwierzę, wymyśl nazwę dla narysowanego zwierzęcia.

 

Zadanie 2

 

Zabawa „Gdzie się podziały tygryski?” – określenie położenia przedmiotów w przestrzeni. Zaproś tatę do wspólnej zabawy. Przed zabawą tata rozkłada figurki tygrysów (lub innych zwierzątek) w różnych miejscach w pokoju: na półce, pod stolikiem, za koszem, pomiędzy misiem i lalką itd. Zadaniem dziecka jest określenie, gdzie znajdują się tygryski. Następnie tata bierze w dłonie jednego tygryska i podnosi go do góry, pytając: Gdzie znajduje się tygrysek? – dziecko odpowiada: Nad głową. Zabawę można również urozmaicić, prosząc dziecko, aby to ono ułożyło w różnych miejscach tygrysy i określiło, gdzie leżą.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Parkowanie – wycinamy z papieru małe kolorowe samochodziki; zadaniem dziecka jest przenieść samochodzik do garażu (np. pudełko po zapałkach) przy użyciu słomki. Pamiętajmy, aby pudełko leżało blisko autka, a słomka nie była zbyt gruba i nie miała zgięć (można przyciąć tradycyjną słomkę w miejscu zgięcia).

Wyścigi – ustawiamy dwa małe papierowe autka na stoliku (powierzchnia musi być gładka). Z pasków plasteliny lub drucika formujemy granice drogi, w której musi mieścić się autko (można uformować kilka zakrętów). Dmuchamy przez słomki tak, aby pojazd jak najszybciej dotarł do mety. Ćwiczenie to można wykonywać w 2 osoby lub pojedynczo.

Dmuchanie baniek mydlanych – najpierw dużo malutkich baniek (mocny wydech), a potem próba nadmuchania jak największej bańki (wydech musi być długi i słaby).

Dmuchanie w płomień świecy, tak aby nie zgasła. Ćwiczenie to powinno być wykonywane zawsze pod kontrolą osoby dorosłej.

 

**********************

 

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne

https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s

 

 

***********************

 

Zabawy logopedyczne w naśladowanie zwierząt. Wiedząc jak wygląda pluszowy ptaszek, możemy pokusić się o spacer i obserwację prawdziwych ptaków, czyli zabawę w małego ornitologa. Wykorzystując zainteresowanie odgłosami prawdziwych ptaków, zachęcamy dziecko do naśladowania. Na małych karteczkach wypisujemy nazwy ptaków. Wrzucamy je do kapelusza lub miseczki, losujemy i naśladujemy je wraz z dziećmi każdego dnia:

bocian – kle, kle, kle

kos – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)

gołąb – gruchu, gruchu

wrona – kra, kra, kra

wróbel – ćwir, ćwir, ćwir

jaskółka – kiri, kiri, kiri

gęś – gę, gę, gę

kaczka – kwa, kwa, kwa

kura – ko, ko, ko

kukułka – kuku, kuku, kuku

indyk – gul, gul, gul

dzięcioł – stuku-puku, stuku-puku

sowa … uhu, uhu, uhu

skowronek – tirli, tirli, tirli