• Drukuj

 

an dddWTOREK 23.06.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Skrzat Borówka zabierze Cię w pewne miejsce, obejrzyj film a dowiesz się gdzie: https://www.youtube.com/watch?v=kW0v7yvcLZA Zastanów się i powiedz, jak można bezpiecznie wypocząć nad jeziorem.

 

Zadanie 2

 

Z pomocą mamy albo taty zrób łódkę metodą orgiami: https://zszywka.pl/p/lodka-2-16429528.html i ozdób ją. Możesz bawić się nią, na przykład w basenie albo ozdobić swój pokój.

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Wspólne czytanie wiersza ,,Jedziemy na wakacje” Cz. Janczarskego:

 

Jedziemy na wakacje

do lasu, nad wodę.

Prosimy ciebie, słonko

o piękną pogodę.

 

Jedziemy na wakacje

nad morze, na plażę.

Kolorowe muszelki

przynieś, falo, w darze.

 

Jedziemy na wakacje

w te góry wysokie.

Nie chowajcie się, szczyty,

za mgłą, za obłokiem.

                               

Jedziemy na wakacje

Na Mazury? Może!

Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,

czekaj na nas w borze!

 

Dodatkowo: Grafomotoryka – muszelka do wyboru:

https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/07/wakacyjne-karty-pracy-do-druku/

 

 

Zadanie 2

 

Wakacyjna kolorowanka do wyboru:

https://www.google.pl/search?q=wakacje+kolorowanka&hl=pl&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi_k6ji5Y7qAhUBDewKHbt4DVYQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1562&bih=756

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

,,Bezpieczeństwo w górach” https://www.youtube.com/watch?v=wS4SRvkvLio Rozmawiamy z dzieckiem na temat bezpiecznego wędrowania po górach, sprawdzamy ile wiadomości udało się zapamiętać dziecku.

 

Zadanie 2

 

,,Nad morze czy w góry” - zabawa ruchowa, na przerwę w muzyce

https://www.youtube.com/watch?v=k-AOW_76luU pływamy albo wspinamy się w górę.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Posłuchajcie piosenki - Śpiewające Brzdące - Piosenka dla taty

https://www.youtube.com/watch?v=-VDZDUQYWDc

Po wysłuchaniu piosenki porozmawiajcie z dzieckiem na jej temat. Zapytajcie o kim jest piosenka?, Kim jest tata w piosence?

Na koniec poproście dziecko o dokończenie zdań.

Mój tata jest kochany, bo...

Lubię z tatą robić…

Lubię tacie pomagać w..

 

Zadanie 2

 

Wyklejanka „Obrazek dla mojego Tatusia” Przygotujcie dużo kolorowych karteczek, tzn. figur geometrycznych.

Te figury to prostokąt, kwadrat, koło i trójkąt. Przed dzieckiem połóżcie kartkę papieru, a figury poprzyklejajcie w różny sposób i tak postawie obrazek dla taty. Rodzic demonstruje i wykleja np. dom lub kwiatka.

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Wysłuchaj piosenki Kolorowe lato: https://youtu.be/QJkGOmVm0ug. Naucz się słów i śpiewaj razem z nagraniem.

 

Jak zwykle co roku o tej samej porze 
z walizkę zjawiło się lato nad morzem 
rzuciło promyków złocistych tysiące
porwało do tańca motyle na łące.

 

Ref.:       Kolorowe lato,

lato kolorowe
włożyło słomkowy kapelusz na głowę.
Gdy kapelusz zdejmie
sypnie pomysłami
nie będzie w wakacje nikt nudził się z nami.

 

Zadanie 2

 

Zaproś Rodzica do zabawy Zaczarowany worek, podczas której rozpoznawać będziesz przedmioty jedynie po dotyku. Przygotuj poszewkę na poduszkę. Poproś Rodzica by włożył do niej różne przedmioty. Następnie włóż rękę do poszewki, nie zaglądając do środka i opisz przedmiot, którego dotykasz (Czy to jest miękkie czy twarde? Gładkie czy puszyste?). Twoim zadaniem jest zidentyfikowanie przedmiotów w poszewce.

Wykonaj Gniotka. Przygotuj: mąkę ziemniaczaną, gumowy balon, pustą butelkę, lejek i pisaki. Jak zrobić Gniotka podpowie Ci nagranie: https://youtu.be/2Asv1QetBms Ozdób go wg własnego pomysłu i …. do zabawy

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 29 (kolorowanie obrazka, kolorowanie wg rytmu; uzupełnianie plansz z grą Kółko i krzyżyk);

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Skarby w wodzie” – zabawa sensoryczna. Na stoliku stoi miska z wodą i różnymi przedmiotami, które można znaleźć w wodzie: muszle, patyki, kamienie. Dziecko z zawiązanymi chustką oczami wkłada ręce do miski i dotyka znajdujących się tam przedmiotów. Mówi, jakie skarby znalazł w wodzie.

 

Zadanie 2

 

,,Gdzie można to znaleźć?” – praca z kartą pracy KP2.50. Dziecko wykonuje ćwiczenie wspomagające rozwój grafomotoryczny. Porozmawiaj z dzieckiem o doświadczeniu: ,,Skarby w wodzie”, gdzie dotykiem sprawdzało, co jest w wodzie. Niech wymień i przedmioty, które wyłowił z wody. Teraz w oparciu o kartę pracy wypowiada się o tym, co można znaleźć w lesie, w parku. Stara się samodzielnie wykonać kartę pracy.

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Wakacyjna zagadka:

Cieszy się dziecko , mama i tato ,

że w końcu zaczęło się gorące ... ( lato ).

Pokoloruj obrazek. https://www.e-kolorowanki.eu/kolorowanki-lato/slonce-kolorowanka/

 

Zadanie 2

 

Zabawa matematyczna. Wytnij z rodzicem 6 kół z papieru, na każdym kółku rodzic niech narysuje kropki od 1 do 6. Twoim zadaniem będzie porozkładanie elementów (np. guzików, kamyczków) w takiej ilości na ile wskazują kropki na kole. Inspiracją do innych zabaw matematycznych może być ta strona

https://dziecisawazne.pl/10-zabaw-w-matematyke/

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

„Na plaży” – opowieść ruchowa (według Małgorzaty Markowskiej).

Jesteśmy na plaży.

Spoglądamy w niebo, na którym fruwają latawce. (Dziecko biega w jednym kierunku).

Latawce unoszą się wysoko na wietrze. (Wznosi ramiona do góry). 

Teraz opadają w dół. (Wyciąga ramiona w bok).

Przestało wiać. Latawce opadają na piasek. (Dziecko siada skrzyżnie).

Rysujemy na piasku kształt swojego latawca. Wietrzyk zaczyna lekko wiać, latawce podrywają się do lotu. (Dziecko powoli podnosi się do stania i kontynuuje bieg).

Słonko świeci, piasek staje się gorący. Idziemy ochłodzić stopy w wodzie. Idąc, podnosimy wysoko kolana, staramy się utrzymać przez chwilę na jednej nodze. Wchodzimy do wody i ochładzamy ciała, polewając wodą ramiona, plecy, brzuch. Podskakujemy obunóż, rozchlapując wodę dookoła. Czas na kąpiel słoneczną. Kładziemy się na piasku i opalamy brzuchy. Patrzymy na niebo i podziwiamy latawce. Teraz opalamy plecy.

 

Zadanie 2

 

„Wakacje na Wybrzeżu” – wykonanie pracy plastycznej – narysuj lub namaluj morze. Posłuchaj nagrania odgłosu fal morskich uderzających o plażę (szumu morza).

https://www.youtube.com/watch?v=E29TkWp8PGI

 

Proszę zadać dziecku pytania:

Czego odgłosu słuchałeś?

Czy ten odgłos był przyjemny?

Pokaż rękami, jak porusza się fala.

 

Proszę dokończ zdanie: Chciałbym (chciałabym) pojechać nad morze, bo…

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Nad morzem – zabawa matematyczna przeliczanie elementów, dodawanie i odejmowanie.

Rodzic opowiada i zadaje pytania do poszczególnych fragmentów opowiadania. Dziecko zwraca uwagę na liczbę i kolor muszelek wymienionych w opowiadaniu i układa nakrętki w odpowiedniej liczbie i odpowiednim kolorze.

Zosia z mamą wybrały się na spacer brzegiem morza. Idąc, znajdowały muszelki i wkładały je do torebki. Kiedy już się trochę zmęczyły, postanowiły obejrzeć zebrane skarby. Wyłożyły je na piasek. Jedna muszelka była żółta, dwie czerwone a ostatnia była zielona.

Pytania:

Ile muszelek znalazła Zosia?

Jaka była pierwsza znaleziona muszelka?

Jaka muszelka była ostatnia?

 

Zosia postanowiła żółtą muszelkę dać mamie (dziecko odkłada żółtą nakrętkę), a czerwoną tacie. (dziecko odkłada jedną czerwoną nakrętkę).

 

Pytania:

Ile muszelek Zosia dała rodzicom?

Ile muszelek zostało Zosi?.

Zadanie 2

 

Co to jest? – zabawa rozwijająca zmysł dotyku. Rodzic stawia przed dzieckiem skrzynię(karton) z wakacyjnymi skarbami. Dziecko losuje po jednym przedmiocie i stara się odgadnąć za pomocą dotyku, co to jest.

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Co zniknęło?” . Rodzice układają na dywanie cztery zabawki lub obrazki: samochód, statek, samolot, pociąg. Dziecko odwraca się tyłem, a rodzice ukrywają jedną z zabawek. Dziecko odwraca się i odgaduje, co zniknęło.

 

Zadanie 2

 

Zabawa plastyczno-techniczna z elementami klasyfikacji „Wakacyjne pojazdy”. Dzieci wybierają i wycinają z przyniesionych przez rodziców czasopism różne pojazdy. Następnie układają je na dużym kartonie zgodnie z poleceniami rodziców: na górze kładziemy pojazdy, które latają, na środku kartki – te, które poruszają się po lądzie, a na dole – te, które poruszają się po wodzie. Po ułożeniu obrazków dzieci wspólnie z rodzicami oceniają poprawność wykonania zadania.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”: Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

 

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy! Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje,

pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

Więcej propozycji zabaw logopedycznych pod linkiem:

https://view.genial.ly/5e8a2060ba81d90dfb5d69eb/interactive-image-zabawy-logopedyczne-1

 

*********************

 

Ćwiczenia oddechowe

Wyścigi – ustawiamy dwa małe papierowe autka na stoliku (powierzchnia musi być gładka). Z pasków plasteliny lub drucika formujemy granice drogi, w której musi mieścić się autko (można uformować kilka zakrętów). Dmuchamy przez słomki tak, aby pojazd jak najszybciej dotarł do mety. Ćwiczenie to można wykonywać w 2 osoby lub pojedynczo.

 

Dmuchanie baniek mydlanych – najpierw dużo malutkich baniek (mocny wydech), a potem próba nadmuchania jak największej bańki (wydech musi być długi i słaby).

 

Dmuchanie w płomień świecy, tak aby nie zgasła. Ćwiczenie to powinno być wykonywane zawsze pod kontrolą osoby dorosłej.

 

**********************

 

 

Ćwiczenia oddechowe i artykulacyjne

https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI&t=33s