Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 3 gości oraz 0 użytkowników.

zakończenieCZWARTEK 25.06.2020r.

 

 

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj wiersza J. Tuwima „Rzeczka”: https://www.youtube.com/watch?v=GywN4o4z-VA i powiedz o czym on jest.

 

Zadanie 2

 

Pobaw się z mamą, albo tatą w „Rymy”. Dopowiadaj rymujące się wyrazy kończące wersy wiersza. Spróbuj znaleźć rymy do słów: góry, konie, łódka, woda, lody. Zapamiętaj fragment wiersza i powiedz go z pamięci.

 

MISIE

Zadanie 1

 

Pokoloruj zakodowane obrazki:

http://123kidsfun.com/wp-content/uploads/2018/07/123kidsfun_com_coloring_1.pdf

http://123kidsfun.com/wp-content/uploads/2018/07/123kidsfun_com_coloring_2.pdf

http://123kidsfun.com/wp-content/uploads/2018/07/123kidsfun_com_coloring_3.pdf

 

Zadanie 2

 

„Nie trać głowy na wakacjach” - oglądanie filmiku edukacyjnego, uświadomienie niebezpieczeństw podczas wakacyjnego wypoczynku:

https://www.youtube.com/watch?v=K-6T693WQKY   

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

Praca z tekstem Cz. Janczarski ,,Jedziemy na wakacje” Cz. Janczarski

 

Jedziemy na wakacje

do lasu, nad wodę.

Prosimy ciebie, słonko

o piękną pogodę.

 

Jedziemy na wakacje

nad morze, na plażę.

Kolorowe muszelki

przynieś, falo, w darze.

Jedziemy na wakacje

w te góry wysokie.

Nie chowajcie się, szczyty,

za mgłą, za obłokiem.

Jedziemy na wakacje

Na Mazury? Może!

Wyjrzyj z krzaków, prawdziwku,

czekaj na nas w borze!

 

Rozmawiamy z dzieckiem na temat podróży wakacyjnych, sprawdzamy ile miejsc udało się zapamiętać naszemu dziecku.

 

Zadanie 2

 

Zabawa integracyjna Siała baba mak

https://www.youtube.com/watch?v=iY0qLrO05I0 Poproś rodziców lub rodzeństwo żeby z tobą zatańczyło.

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Proszę obejrzeć film edukacyjny – „Zjawiska atmosferyczne”. Porozmawiajcie z dzieckiem na temat obejrzanych filmów i ustalcie co należy robić, a czego nie wolno podczas burzy.

https://www.youtube.com/watch?v=uN0bqXUIK6s

https://www.youtube.com/watch?v=bx1FKDwzUeM

 

 

Zadanie 2

 

Proszę wykonajcie wspólnie z dzieckiem eksperyment: „Kolorowy deszcz” - https://www.youtube.com/watch?v=663gl8estHA

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Zaproś Rodzica do zabawy pt.: W moim plecaku mam. Wybierając się na wakacje pakujemy swoje rzeczy do walizki lub plecaka. Spróbuj odgadnąć co zapakowane jest w plecaku.

Przebieg zabawy:.

Rodzic po głoskach wypowiada nazwę przedmiotu, który ma w plecaku np.; o-k-u-l-a-r-y. Zadaniem dziecka jest powiedzieć co Rodzic schował do plecaka.

Przykładowe słowa: k-o-c, m-a-p-a, s-t-r-ó-j, k-o-sz-u-l-k-a, m-y-d-ł-o, w-o-d-a, k-r-e-m,     k-l-a-p-k-i…

 

Zadanie 2

 

Wykonaj Klapki japonki z papieru. Przygotuj: kolorowe kartki papieru, farby, nożyczki, słomkę do picia oraz klej. Pomaluj podeszwy swoich stóp farbką, odciśnij je na papierze, wytnij je a z kawałków słomki zrób mocowania klapek. Podpowiedź, jak powinny wyglądać klapki japonki znajdziesz pod linkami:

http://dzieciakiwdomu.pl/wp-content/uploads/2015/07/img_0739-1024x682.jpg

https://www.artok.pl/media/galeria/big/2c/2c880f4273d6efc09dbbfbd3d4c1746e.jpg.

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 31 (projektowanie statku z wykorzystaniem nalepek);

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz. IV - zadanie ze str. 31 (dolepianie nalepek w brakujące miejsca, ocenianie zachowań dotyczących bezpieczeństwa nad wodą; klasyfikowanie przedmiotów: miękkie – twarde);

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,,Żegnamy przyjaciół” – rozmowa na temat przygotowań do wakacji na podstawie doświadczeń i opowiadania ,,Walizka” P. Wilczyoskiego.

 

Wczoraj wszyscy się ze sobą żegnaliśmy. Wszystkie dzieci. Helcia, Bartek, Kosma i Paskal. I wszyscy żegnali się z naszą kochaną panią Kasią. Wiecie dlaczego? Wczoraj był ostatni dzień w przedszkolu. Ostatni dzień przed

wakacjami. Było bardzo miło. Pani puszczała muzykę z naszej ulubionej płyty były tańce, a potem było karaoke. To taka zabawa w prawdziwych piosenkarzy. Pani puszcza taką specjalną płytę. Są na niej piosenki, ale bez słów. Tylko muzyka, a my śpiewamy sami. Ale nie było tak fajnie jak zawsze, bo troszkę byliśmy smutni. Ja wiem, zdarzało się, że nie zawsze chciałam iść do przedszkola. Innym też się nie chciało, ale tak naprawdę to bardzo się polubiliśmy, a teraz długo nie będziemy się widzieć. Dlatego troszkę było nam markotno. Ale po wakacjach znów się spotkamy. My jedziemy na wakacje do cioci Hani, do Jantara. To takie malutkie miasteczko nad morzem.

Ładnie się nazywa - Jantar. Tatuś mówi, że bardzo dawno temu tak się mówiło na bursztyn. Tam jest chyba dużo

bursztynów. Jak znajdę, to największy dam mamusi. A drugi dam babci. I Michałowi też dam. Ciocia ma domek prawie nad morzem. Trzeba tylko przejść przez lasek na wydmie i już jest plaża. Wezmę mojego dmuchanego rekina i rękawki. Tata powiedział, że mnie nauczy pływać. Już nie mogę się doczekać. Michaś też dziś wyjeżdża z dziadkiem i babcią. Jadą w góry. Jego mama i tata przyjadą później. Wieczorem pakowaliśmy nasze rzeczy. Dużo tego było, bo jedziemy wszyscy. Mama i tato, dziadek z babcią i ja.

– Jedziemy na dwa tygodnie, a może być różnie. Musimy więc tak się spakować, wziąć tyle ubrań i butów, żeby nas pogoda nie zaskoczyła.

– Mama zawsze myśli o wszystkim.

– A ile to jest dwa tygodnie? – spytałam.

– Wystarczy, żebyśmy wszyscy wypoczęli i zdążyli zatęsknić za domem - mama uśmiechnęła się do mnie i pogłaskała po głowie.

Ja to chyba już trochę tęsknię, bo bardzo lubię mój pokoik i moje zabawki. Najchętniej to bym je wszystkie zabrała ze sobą, ale tata mówi, że nie zamieszczą się do bagażnika i że musimy od siebie odpocząć. Moje zabawki i ja. To trochę dziwne, bo ja się nigdy nie męczę moimi lalkami. Klocki też się nie męczą.

- Tak się tylko mówi. Jak trochę zatęsknisz do nich, to po powrocie z większą radością będziesz się nimi bawić - powiedziała mama i pozwoliła mi zabrać tylko jedną lalkę - Sandrę, mojego dinozaura, księżniczki z obrazkami, kolorowanki i kredki. Nie szkodzi, mam przecież wiaderko i łopatkę. Będę robić babki z piasku, a może zbudujemy z mamą pałac dla Sandry. No i pływanie na rekinie. Od samego rana zaczęło się. Znieśliśmy bagaże

na dół. Misiek z dziadkami już tam był. Zaczęliśmy się ganiać dookoła naszych samochodów.

– To ja wsiadam do tego!

– A ja do tego.

– To ja tutaj.

– No to ja tutaj - to wsiadaliśmy, to wysiadaliśmy.

– Dzieci! Kończymy tę zabawę. Komu w drogę, temu czas. Pożegnajcie się. Ruszamy - zarządziła mama - tylko samochodów nie pomylcie.

- Oj mamo! Przecież nasz samochód jest niebieski, a Michałka czerwony - powiedziałam gramoląc się do swojego fotelika. Nasi rodzice pożegnali się jeszcze raz, tata zapiął pasy w moim foteliku. Ja siedzę z tyłu, więc jeszcze chwilę machałam Miśkowi przez tylną szybę. Tata też zapiął pasy i ruszyliśmy. Jak tylko wyjechaliśmy na autostradę, słońce zaraz się schowało za chmury. A potem zrobiło się ciemno i zaczął padać deszcz.

– Oho! Chyba trzeba będzie wyjąć jakieś ciepłe ubrania, bo jak tak dalej pójdzie, to może się nieźle ochłodzić. Żeby nam się czasem Michasia nie przeziębiła - zatroskała się babcia.

- To się dobrze składa, bo musimy zajechać na stację benzynową. Jak się teraz zatrzymamy, to nie będziemy musieli tankować aż do samego Gdańska - tata był zadowolony.

Wjechaliśmy na stację, tata otworzył bak i zaczął wlewać paliwo. Mama z babcią podeszły do bagażnika.

– Michasiu, chcesz sweterek z wyścigówką, czy bluzę z piłkarzem? - mama się roześmiała.

– Ooooo! A co to? - moja walizka była otwarta, ale zamiast moich sukienek i spódniczek i mojego ulubionego różowego dresiku były jakieś chłopczyńskie spodnie i buty.

– To Michała! - krzyknęłam już na dole, to nawet się śmialiśmy, że są takie same.

- I co teraz? - łezki same popłynęły.

– Przecież nie będę w tym chodziła - pokazałam na plamkowe spodnie Michała.

– Zaraz coś poradzimy - dziadek wyjął komórkę.

– Może nie ujechali daleko.

Haloooo! Karol? Daleko jesteście? Ach taaaak? - dziadek uśmiechnął się tajemniczo.

– Też się zatrzymaliście i już wiecie? - odetchnął z ulgą

- To co? Za pół godziny pod domem? To do zobaczenia. I wszystko się dobrze skończyło.

Teraz już siedzimy u cioci Hani na werandzie i popijamy pyszny kompot z rabarbaru. Przed kolacją pójdziemy na spacer na plażę. Założę mój różowy dresik i sandałki z biedronką.

– Obejrzymy zachód słońca, a potem spać - tato przeciągnął się - to był dzień pełen wrażeń. Musimy dobrze wypocząć, bo jutro rano czeka nas ciężka praca - zrobił poważną minę.

- Jak to? Przecież miały być wakacje - poczułam, jak mi się buzia układa, w podkówkę”.

Tata od razu zobaczył i szybciutko mnie przytulił. – No przecież budowanie z piasku to cięęęężka robota, co nie?

– Taaaaak - zawołałam, szczęśliwa, że tatuś z tą pracą tylko sobie tak zażartował.

 

Już wakacje za pasem skwarne słońce nad polem. Zatęsknimy też czasem za naszym przedszkolem. Rodzic rozmawia z dzieckiem na temat opowiadania, a następnie wykonuje

KP2.52. Dziecko ogląda ilustracje i mówi, czym będą podróżowad w czasie wakacji osoby przedstawione na obrazku.

 

 

Zadanie 2

 

,,Bo w przedszkolu” – piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=ATBE-3Oz7ek

Przed Wami czas letniego wypoczynku. Mamy nadzieję, że po wakacjach spotkamy się Wszyscy w naszej sali, że miło będziecie wspominać czas spędzony w przedszkolu.

Wasze Panie!

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Posłuchaj piosenki

https://www.youtube.com/watch?v=SswfMOV6bUU

Powiedz dlaczego nie można otwierać drzwi nieznajomym?

 

Zadanie 2

 

Zabawy ruchowe.

Potrzebna Wam będzie plastikowa butelka .

Przebieg zabawy:

 

Przekładanie butelki z ręki do ręki – z przodu, z tyłu, nad głową, pod kolanem. stojąc w miejscu, w chodzie i w biegu w różnych kierunkach.

 

Podrzuty butelki w górę i chwyt oburącz, jednorącz lub dowolnie .Po opanowaniu chwytów można wykonywać dodatkowe zadania przed chwytem: klaśnięcie w dłonie z przodu, z tyłu, wykonanie przysiadu, obrót wokół siebie w prawo, w lewo itp.

 

W staniu lub siadzie skrzyżnym – podbijanie butelki dłońmi, a następnie toczenie jej po wyciągniętych ramionach /ćwiczyć na zmianę podbijanie i toczenie.

 

W staniu, butelka wzniesiona w górę trzymana oburącz – puścić butelkę i złapać zanim dotknie podłoża.

 

Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód z dotknięciem butelką podłoża i wyprost z przeniesieniem butelki w górę nad głowę.

 

Stanie w rozkroku, butelka w górze trzymana oburącz – skłon w przód i zataczanie kół dookoła jednej i drugiej stopy – rysujemy ósemki /ruch powinien być ciągły, przekazywanie butelki z ręki do ręki zręczne/.

 

Siad skrzyżny, butelka na głowie, podtrzymywana palcami rąk – skręty tułowia w lewo i w prawo; po kilku powtórzeniach ćwiczenia wykonywać kilka rzutów i chwytów butelki.

 

Siad rozkroczny, butelka w górze trzymana oburącz – skrętoskłon do prawej stopy i próba przełożenia przez nią butelki. Wyprost i wykonanie skrętoskłonu do lewej stopy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy, zwracając uwagę na trzymanie butelki oburącz i nie zginanie kolan.

 

 

Siad klęczny, butelka przed kolanami, dłonie na butelce – odsuwanie butelki szybkim ruchem w przód i przysuwanie do kolan.

 

Leżenie przodem, ręce zgięte w łokciach, dłonie na podłożu przy barkach, butelka ustawiona w małej odległości od twarzy – głęboki wdech nosem i silny wydech ustami w stronę butelki. Ćwiczący powtarzają ćwiczenie, kilkakrotnie starając się silnym wydechem przewracać butelkę.

 

Postawa, butelka leży na podłodze – różne formy przeskoków przez butelkę: obunóż i jednonóż w przód, w tył, w bok

 

Czynności porządkowe: odłożenie butelek na wyznaczone miejsce.

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

„Jeździ, lata czy pływa, powiedz jak się nazywa? – odgadywanie zagadek.

 

Czym towary i podróżni płyną,

pan kapitan o wszystko dba,

by do portu dopłyną? (statek)

 

Z bliska widzi chmury,

czasem deszczyk też,

my go nie widzimy,

zbyt wysoko jest. (samolot)

 

Ma dwa koła i dla niego są specjalne ścieżki,

lubią nim jeździć dorośli i dzieci. (rower)

 

 

Z miasta do miasta i w mieście też,

gdy masz bilet, jedziesz gdzie chcesz. (autobus) 

 

Pędzi po torze szybko, z daleka,

bo tłum podróżnych na stacji czeka. (pociąg)

 

Cztery koła, kierownica,

na obiad paliwo,

do jeżdżenia – ulica. (samochód)

 

Powiedz, czym najbardziej lubisz podróżować i dlaczego?

 

Zadanie 2

 

„Łódeczka” – składanka z papieru. Do wykonania pracy potrzebna jest kartka formatu A4. Rodzic demonstruje sposób składania łódki (instrukcja składania znajduje się w poniższym linku) i wspomaga dziecko w jego działaniu. Dziecko puszcza łódeczkę na wodę i wprawia ją w ruch – dmuchając. Jeziorem może być woda w misce lub na podwórku w dmuchanym baseniku dziecięcym.

https://www.youtube.com/watch?v=mF3mUchYAi0

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Zabawa - „Zakaz kąpieli”.

Rodzic w roli narratora:

Jeśli wybierzemy się nad morze, to na pewno spotkamy ratowników pracujących na plaży. Oni odpowiadają za bezpieczeństwo osób wchodzących do wody. Jeżeli można kąpać się do woli, ratownicy wywieszają białą flagę. Kiedy jednak wywieszą czerwoną flagę, nikomu nie wolno wchodzić do wody. Wtedy wszyscy muszą pozostać na brzegu. Gdy widać czerwoną flagę, można jedynie opalać się na plaży. Za chwilę przekonacie się, czy wiecie, jak należy się zachować, kiedy ratownik wywiesi jedną ze swoich flag.

Przebieg zabawy: Dziecko  porusza się (biega) w dowolnym kierunku po pokoju. W pewnej chwili rodzic  podnosi białą kartkę. To sygnał dla dziecka, by położyło się przodem (na brzuchu), co wyobraża pływanie. Gdy rodzic podniesie czerwoną „flagę”, należy położyć się tyłem (na plecach), co naśladuje opalanie się. Po każdym „wywieszeniu flagi” dziecko przez chwilę pozostaje w wyznaczonej pozycji, wracając po chwili do biegania. Rodzic wielokrotnie zmienia kolor „wywieszanej flagi”.

 

Zadanie 2

 

Posłuchajcie zagadek, a dowiecie się na co jeszcze powinniśmy zwrócić uwagę podczas wakacji.

 

Wiem, że pan ratownik mnie nie zauważy,

dlatego nie kąpię się na niestrzeżonej… (plaży)

 

Kiedy płoną lasy, to giną zwierzęta,

dlatego dbam o to i o tym pamiętam,

by w lesie wszystkim żyło się dogodnie.

Z tego powodu nie bawię się… (ogniem)

 

Jeśli się zagubię w obcym dla mnie mieście,

wiem, co mam zrobić, wiem nareszcie!

Mogę zaufać pewnemu człowiekowi, czyli panu… (policjantowi)

 

Gdy nie ma rodziców w domu,

to choć bardzo przykro mi,

nie otwieram obcym ludziom do naszego domu… (drzwi)

 

Nie podchodzę do dzikich zwierząt,

bo choć są piękne i bajeczne,

bywają także dla ludzi bardzo… (niebezpieczne)

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Rodzice czytają dzieciom rymowankę „Gdzie pojadę na wakacje?”.

 

Na wakacje już jedziemy, miło tam spędzimy czas, dobrze bawić się będziemy, odwiedzimy morze, las. Jaś z rodziną jedzie w góry, będzie wspinał się z plecakiem. Pewnie głową dotknie chmury, gdy szedł będzie trudnym szlakiem. Zosia będzie zaś nad morzem, zamki z piasku pobuduje. Bawić się tam będzie dobrze, w słonej wodzie zanurkuje. Na Mazury, gdzie jeziora, Staś pojedzie z rodzicami. Pływać będą do wieczora, czasem jeździć rowerami. Dużo przygód wszystkich czeka, pakujemy więc plecaki.

– A więc w podróż, czas ucieka! Bardzo cieszą się dzieciaki.

 

Rodzice zadają dzieciom pytania dotyczące rymowanki:

-Dokąd dzieci miały jechać na wakacje?

-Co będzie robił Jaś w górach?

- Jak Zosia spędzi czas nad morzem?

- Co planuje robić Staś?

-Dlaczego dzieci lubią wakacje?

 

Zadanie 2

 

Ćwiczenia w prawidłowym liczeniu „Słuchaj i licz”.

Dzieci gromadzą przedmioty kojarzące się z wakacyjnymi. Rodzice proponują, aby policzyć, ile rzeczy zgromadziły dzieci. Rodzice liczą rzeczy , popełniając błędy, pomijając niektóre liczebniki. Dzieci uważnie słuchają i poprawiają błędy rodziców. Dziecko może przeliczyć samodzielnie elementy.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

 

Poćwicz oddychanie ze słoniem: https://youtu.be/HPOL8CtdFWA

 

***********************

 

Zrób gimanastykę buzi i języka. Pomogą Ci w tym kosmiczne karty: https://wordwall.net/pl/resource/2752816/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#

 

************************

 

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”: Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

 

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy! Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje,

pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

Więcej propozycji zabaw logopedycznych pod linkiem:

https://view.genial.ly/5e8a2060ba81d90dfb5d69eb/interactive-image-zabawy-logopedyczne-1 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.