Ostatnio dodane
Szukaj
Gościmy
Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.
- Szczegóły
- Odsłony: 1032
Propozycje zabaw i ćwiczeń dla przedszkolaków
Korzystając z naszej strony internetowej realizujemy działania edukacyjne
i zachęcamy do wspólnej zabawy już trzynasty tydzień.
Przesyłamy dzieciom propozycje zadań i zabaw,
a także opowiadania, piosenki, wiersze.
Życzymy miłej zabawy!
PIĄTEK 26.06.2020r.
MUCHOMORKI
Zadanie 1
Obejrzyj przygody Bolka i Lolka.
https://www.youtube.com/watch?v=vifnfNUvAj8
https://www.youtube.com/watch?v=5AhgvLOiqhY
Odpowiedz na pytania:
Co to jest biwak?
Co musimy zabrać jeżeli wybieramy się na biwak?
Jak powinniśmy zachowywać się na biwaku?
Gdzie możemy rozpalić ognisko?
Zadanie 2
Spróbuj zbudować w domu albo ogrodzie namiot z koca i innych dostępnych rzeczy. Zaproś do wspólnej zabawy innych (rodziców, rodzeństwo lub dziadków).
Ułóż puzzle: https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/lato5/
MISIE
Zadanie 1
Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej –Zaremby ,,Bursztynek’’:
Kiedy zbliżają się wakacje, wszyscy się cieszą, a najbardziej słońce. Każdego ranka budzi się coraz wcześniej i świeci radośniej. Ledwie wstanie, zagląda w okna i zachęca do zabawy. Niewątpliwie z tego właśnie powodu dzieci w przedszkolu Olka i Ady bardzo nieuważnie słuchały bajki, którą czytała im pani.
– Widzę, że nie możecie się doczekać wakacji – powiedziała pani, zamykając książkę.
– Nie możemy! – przyznał Marek. – Tata obiecał, że w tym roku pojedziemy w góry, bo rok temu byliśmy nad morzem i spiekłem się na słońcu. Wyglądałem jak spalony naleśnik. Ledwie przeżyłem – dodał z dumą.
Marek oczywiście przesadził. Dzieci pamiętały, że przywiózł z wakacji ładną opaleniznę. Na pewno nie przypominał spalonego naleśnika.
– Ja przywiozłam znad morza muszlę, w której coś szumi – przypomniała Jola.
– Co szumi? Wiatraczek? – zainteresował się Olek.
– Nie wiem, nie sprawdzałam.
Pani wyjaśniła, że w muszli szumi morze, ale nie wszyscy w to uwierzyli. Przecież niemożliwe, żeby morze zmieściło się w jednej muszelce.
– A ja znalazłam na plaży bursztyn z zatopionym komarem. Noszę go ze sobą od powrotu z wakacji – powiedziała Ola i pokazała dzieciom żółty, przezroczysty bursztynek z nieruchomym komarem w środku. Wydawało się, że śpi w lśniącej, bursztynowej bańce jak śpiąca królewna w królewskim łożu.
„Jak on wszedł do środka?” – zastanawiał się Olek.
Przypomniał sobie o komarze zatopionym w bursztynie dopiero po powrocie do domu. W przedszkolu tyle się działo, że nie zdążył porozmawiać o nim z Olą.
– Pytasz, jak komar znalazł się w środku? – tata przerwał pracę nad projektem hali dworca kolejowego.
– To wyjątkowo ciekawa historia. Brzmi jak bajka, ale jest najprawdziwszą prawdą.
Do pokoju przybiegła Ada.
– Ja też chcę posłuchać bajki – Ada położyła się na kanapie.
– Tata mówi, że to prawda, nie bajka – sprostował Olek.
– To chcę posłuchać nie bajki – upierała się Ada.
– Drogie dzieci, proszę o głos – przerwał spór tata. – Było to bardzo dawno temu, przed milionami lat. Nad Morzem Bałtyckim szumiały gęste lasy. Szuuu, szuuu, szuuu… Wiatr od morza kołysał gałęziami pradawnych sosen i wysokich paproci. Pewnego słonecznego dnia mały komar usiadł na pniu drzewa. Sądzę, że chciał chwilę odpocząć i lecieć dalej. Niestety, wpadł w pułapkę. Z pęknięcia na pniu wypłynęła gęsta, lepka żywica. Ciężka kropla spłynęła na naszego komarka i oblepiła go dookoła. Dostał się w sam środek kleistej kropli, która zastygła i stwardniała. Pewnego razu sztorm powalił nadbrzeżne drzewa. Kropla, chlup!, wpadła do Bałtyku. Morska woda chłodziła ją i obmywała, aż któregoś dnia wyrzuciła na plażę.
Znalazła ją Ola z przedszkola i zawołała: „Hura! Znalazłam bursztyn!”. Zabrała go do domu, żeby pokazać w przedszkolu. W środku jej bursztynu mały komar śpi głębokim snem i cieszy oczy.
Do pracowni zajrzała mama. To, co zobaczyła, nie ucieszyło jej oczu. Ada smacznie spała, zwinięta w kłębek. – Dlaczego uśpiliście Adę? Wyśpi się w dzień, a potem w nocy będzie rozrabiała. Jakoś nie mogła uwierzyć w to, że nikt Ady nie usypiał, ani w to, że zaraziła się snem od komara sprzed milionów lat.
Zadanie 2
Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ,,Na plaży’’ – dziecko prawidłowo i starannie wykonuje proponowane ćwiczenia:
KRASNALE
Zadanie 1
,,Wakacyjne rady”
Głowa nie jest od parady
i służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.
Płynie w rzece woda,
chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.
Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze,
nie zrywaj! nie zjadaj!
bo zatruć się możesz.
Urządzamy grzybobranie.
Jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
Nie wkładaj go do koszyka.
Rozmawiamy z dzieckiem na temat treści utworu, sprawdzamy ile rad udało się zapamiętać dziecku.
Zadanie 2
https://www.youtube.com/watch?v=uNWGsc5CCYk Mam nadzieję że pamiętacie ten utwór i układ taneczny Pozdrawiam
SMERFY
Zadanie 1
Zajęcia ruchowe:
Proponuje zajęcia ruchowe przy piosenkach:
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M
Zadanie 2
Kolejna propozycja to przeprowadzenie eksperymentu: "Co pływa, co tonie" http://dzieciecafizyka.pl/eksperymenty/co-plywa-co-tonie/
MOTYLKI
Zadanie 1
Wykonaj domowy eksperyment pt.: Lawa. Do przygotowania tego eksperymentu potrzebne będą: połowa butelki oleju, musująca tabletka (wapno, magnez) lub musująca oranżadka, barwnik, butelka plastikowa lub szklana, woda. Jak wykonać eksperyment kro po kroku objaśnią Ci linki:
Zadanie 2
Poćwicz z dziećmi przy muzyce:
Zumba Kids: https://youtu.be/ymigWt5TOV8
Zadanie dodatkowe:
karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 32 (kolorowanie obrazka wg kodu);
karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 32 (poznanie wyrazów które brzmią tak samo a mają różne znaczenie; dorysowywanie elementów tak, by było ich po 6);
BIEDRONKI
Zadanie 1
,, Wakacyjna pocztówka” – praca z W.56. Dziecko wybiera pocztówkę przedstawiającą góry lub morze, wypycha ją, koloruje i dorysowuje, co chce. Po skończonej pracy rodzic wyjaśnia, gdzie jest napisany adres i kto jest adresatem. Wyjaśnia, że dziecko weźmie ze sobą kartę na wakacje i na pustym miejscu narysuje swoje wspomnienia lub poprosi rodzica, aby opisał miejsca, w których był i co tam robił. Gdy rozpocznie się nowy rok przedszkolny dziecko przynosi widokówkę i pokazuje w przedszkolu (można przesład ją także pocztą ).
Zadanie 2
,,Lato, lato, lato czeka” – piosenka.
https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0
PSZCZÓŁKI
Zadanie 1
Poruszaj się w rytm muzyki najpierw według instrukcji a później samodzielnie.
https://www.youtube.com/watch?v=1hSM1InXHHQ
Zadanie 2
Swobodny taniec przy piosence ”Niech żyją wakacje.
https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY
Ułóż puzzle
https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/250892-wakacje-nad-morzem
ŻABKI
Zadanie 1
,, Lato”- prezentacja multimedialna.
Proszę zadać dziecku pytania dotyczące obejrzanej prezentacji: charakterystyczne cechy lata w Polsce, rośliny, owady, zwierzęta i miejsca wypoczynku ludzi. Jak i gdzie dziecko chciałoby spędzić wakacje?
https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA&fbclid=IwAR0DINSKQWPQccIdxU1hgyPv6TCnAUuCO_J8ffAUskSNClFplDqOYooswW4
Zadanie 2
„Malujemy lato” – masażyk. Dziecko zajmuje miejsce za rodzicem. Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dziecko palcami i dłońmi obrazuje go na plecach rodzica.
Świeci słońce, wykonuje rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,
pada deszcz: dotyka opuszkami palców różnych miejsc na plecach,
kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderza w różnych miejscach,
A my z latem wyruszamy energicznie przesuwa rozwarte dłonie z lewej strony do prawej,
zwiedzić świat, zwiedzić świat. poklepuje rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,
Policzymy drzewa w lesie dotyka pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie,
i kwiaty na łące, rysuje kontury kwiatów,
powitamy tańcem księżyc masuje plecy rozwartymi dłońmi,
i kochane słońce. wykonuje szybki, okrężny masaż całą dłonią,
Pobiegniemy wąską dróżką, stuka na przemian, opuszkami palców,
górskimi szlakami, rysuje dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi,
do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysuje fale,
wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypie.
STOKROTKI
Zadanie 1
Na początek dnia trochę ruchu przy muzyce.
https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=hlRRowoovIc&feature=emb_logo
Zadanie 2
Nauka kształtów dla dzieci. Obejrzyjcie wspólnie film. Rodzic może dodatkowo wyciąć z kolorowego papieru sylwety figur pobawić się z dzieckiem w zabawę co zniknęło. Układamy figury na stole, dziecko się przygląda figurom, następnie rodzic zabiera jedną z figur i pyta co zniknęło?
https://www.youtube.com/watch?v=GnTRd2MQc1s
SŁONECZKA
Zadanie 1
Zabawa słuchowa „Geometryczne kwiaty”. Dzieci układają kwiaty według poleceń rodziców, np.: weź duże żółte kółko, zabierz cztery małe czerwone kółeczka i ułóż je wokół dużego żółtego kołka, weź dwa zielone prostokąty i ułóż z nich łodygę.
Zadanie 2
Naklejanie kolorowych ozdób „Motyle skrzydła”. Rodzice wycinają dzieciom trzy sylwety motyla oraz kolorowe koła i kwadraty o trzech różnych wielkościach. Dzieci naklejają ozdoby na sylwety, najpierw największe, a na nie – mniejsze, w tym samym kształcie. Na zakończenie ozdabiają motyle za pomocą dostępnych materiałów.
JĘZYK ANGIELSKI
Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale
utrwalenie liczebników 1-10:
https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)
Dla grup: Żaki, Biedronki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:
utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:
https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)
https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)
obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:
https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk
RELIGIA
Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci
https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8
ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE
Poćwicz oddychanie ze słoniem: https://youtu.be/HPOL8CtdFWA
***********************
Zrób gimanastykę buzi i języka. Pomogą Ci w tym kosmiczne karty: https://wordwall.net/pl/resource/2752816/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#
************************
Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”: Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.
Na początku jest rozgrzewka,
Językowa wprzód wywieszka,
Cały język wyskakuje,
Wszystkim nam się pokazuje,
W dół i w górę,
W lewo, w prawo.
Pięknie ćwiczy! Brawo! Brawo!
Język wargi oblizuje,
pięknie kółka wykonuje.
Popatrzymy do lusterka,
Jak się język bawi w berka.
Kto spróbuje z miną śmiałą,
Zwinąć język w rurkę małą?
Język ząbki poleruje
Każdy dotknie i wyczuje…
Może uda się ta sztuczka.
Trzeba uczyć samouczka.
Więcej propozycji zabaw logopedycznych pod linkiem:
https://view.genial.ly/5e8a2060ba81d90dfb5d69eb/interactive-image-zabawy-logopedyczne-1