Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 5 gości oraz 0 użytkowników.

Propozycje zabaw i ćwiczeń dla przedszkolaków

Korzystając z naszej strony internetowej realizujemy działania edukacyjne

i zachęcamy do wspólnej zabawy już trzynasty tydzień.

Przesyłamy dzieciom propozycje zadań i zabaw,

a także opowiadania, piosenki, wiersze.

Życzymy miłej zabawy!

 

zakończenie przedszkolaPIĄTEK 26.06.2020r.

MUCHOMORKI

Zadanie 1

 

Obejrzyj przygody Bolka i Lolka.

https://www.youtube.com/watch?v=vifnfNUvAj8

https://www.youtube.com/watch?v=5AhgvLOiqhY

Odpowiedz na pytania:

Co to jest biwak?

Co musimy zabrać jeżeli wybieramy się na biwak?

Jak powinniśmy zachowywać się na biwaku?

Gdzie możemy rozpalić ognisko?

 

Zadanie 2

 

Spróbuj zbudować w domu albo ogrodzie namiot z koca i innych dostępnych rzeczy. Zaproś do wspólnej zabawy innych (rodziców, rodzeństwo lub dziadków).

Ułóż puzzle: https://eduzabawy.com/karty_pracy/puzzle2/lato5/

 

 

MISIE

Zadanie 1

 

Słuchanie opowiadania M. Strękowskiej –Zaremby ,,Bursztynek’’:

Kiedy zbliżają się wakacje, wszyscy się cieszą, a najbardziej słońce. Każdego ranka budzi się coraz wcześniej i świeci radośniej. Ledwie wstanie, zagląda w okna i zachęca do zabawy. Niewątpliwie z tego właśnie powodu dzieci w przedszkolu Olka i Ady bardzo nieuważnie słuchały bajki, którą czytała im pani.

– Widzę, że nie możecie się doczekać wakacji – powiedziała pani, zamykając książkę.

– Nie możemy! – przyznał Marek. – Tata obiecał, że w tym roku pojedziemy w góry, bo rok temu byliśmy nad morzem i spiekłem się na słońcu. Wyglądałem jak spalony naleśnik. Ledwie przeżyłem – dodał z dumą.

Marek oczywiście przesadził. Dzieci pamiętały, że przywiózł z wakacji ładną opaleniznę. Na pewno nie przypominał spalonego naleśnika.

– Ja przywiozłam znad morza muszlę, w której coś szumi – przypomniała Jola.

– Co szumi? Wiatraczek? – zainteresował się Olek.

– Nie wiem, nie sprawdzałam.

Pani wyjaśniła, że w muszli szumi morze, ale nie wszyscy w to uwierzyli. Przecież niemożliwe, żeby morze zmieściło się w jednej muszelce.

– A ja znalazłam na plaży bursztyn z zatopionym komarem. Noszę go ze sobą od powrotu z wakacji – powiedziała Ola i pokazała dzieciom żółty, przezroczysty bursztynek z nieruchomym komarem w środku. Wydawało się, że śpi w lśniącej, bursztynowej bańce jak śpiąca królewna w królewskim łożu.

„Jak on wszedł do środka?” – zastanawiał się Olek.

Przypomniał sobie o komarze zatopionym w bursztynie dopiero po powrocie do domu.                                           W przedszkolu tyle się działo, że nie zdążył porozmawiać o nim z Olą.

– Pytasz, jak komar znalazł się w środku? – tata przerwał pracę nad projektem hali dworca kolejowego.

– To wyjątkowo ciekawa historia. Brzmi jak bajka, ale jest najprawdziwszą prawdą.

Do pokoju przybiegła Ada.

– Ja też chcę posłuchać bajki – Ada położyła się na kanapie.

– Tata mówi, że to prawda, nie bajka – sprostował Olek.

– To chcę posłuchać nie bajki – upierała się Ada.

– Drogie dzieci, proszę o głos – przerwał spór tata. – Było to bardzo dawno temu, przed milionami lat. Nad Morzem Bałtyckim szumiały gęste lasy. Szuuu, szuuu, szuuu… Wiatr od morza kołysał gałęziami pradawnych sosen i wysokich paproci. Pewnego słonecznego dnia mały komar usiadł na pniu drzewa. Sądzę, że chciał chwilę odpocząć i lecieć dalej. Niestety, wpadł w pułapkę. Z pęknięcia na pniu wypłynęła gęsta, lepka żywica. Ciężka kropla spłynęła na naszego komarka i oblepiła go dookoła. Dostał się w sam środek kleistej kropli, która zastygła i stwardniała. Pewnego razu sztorm powalił nadbrzeżne drzewa. Kropla, chlup!, wpadła do Bałtyku. Morska woda chłodziła ją i obmywała, aż któregoś dnia wyrzuciła na plażę.

Znalazła ją Ola z przedszkola i zawołała: „Hura! Znalazłam bursztyn!”. Zabrała go do domu, żeby pokazać w przedszkolu. W środku jej bursztynu mały komar śpi głębokim snem i cieszy oczy.

Do pracowni zajrzała mama. To, co zobaczyła, nie ucieszyło jej oczu. Ada smacznie spała, zwinięta w kłębek. – Dlaczego uśpiliście Adę? Wyśpi się w dzień, a potem w nocy będzie rozrabiała. Jakoś nie mogła uwierzyć w to, że nikt Ady nie usypiał, ani w to, że zaraziła się snem od komara sprzed milionów lat.

 

Zadanie 2

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ,,Na plaży’’ – dziecko prawidłowo i starannie wykonuje proponowane ćwiczenia:

https://youtu.be/Xw7aNr4vTbc

 

 

KRASNALE

Zadanie 1

 

,,Wakacyjne rady”

 

Głowa nie jest od parady
i służyć ci musi dalej.
Dbaj więc o nią i osłaniaj,
kiedy słońce pali.

Płynie w rzece woda,
chłodna, bystra, czysta.
Tylko przy dorosłych
z kąpieli korzystaj.

Jagody nieznane
gdy zobaczysz w borze,
nie zrywaj! nie zjadaj!
bo zatruć się możesz.

Urządzamy grzybobranie.
Jaka rada stąd wynika?
Gdy jakiegoś grzyba nie znasz,
Nie wkładaj go do koszyka.

                                                                                                                                                            

Rozmawiamy z dzieckiem na temat treści utworu, sprawdzamy ile rad udało się zapamiętać dziecku.

 

Zadanie 2

 

https://www.youtube.com/watch?v=uNWGsc5CCYk Mam nadzieję że pamiętacie ten utwór i układ taneczny Pozdrawiam

 

SMERFY

Zadanie 1

 

Zajęcia ruchowe:

Proponuje zajęcia ruchowe przy piosenkach:

https://youtu.be/OZTYeTEZ2wA

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M

 

Zadanie 2

 

Kolejna propozycja to przeprowadzenie eksperymentu: "Co pływa, co tonie" http://dzieciecafizyka.pl/eksperymenty/co-plywa-co-tonie/

 

MOTYLKI

Zadanie 1

 

 

Wykonaj domowy eksperyment pt.: Lawa. Do przygotowania tego eksperymentu potrzebne będą: połowa butelki oleju, musująca tabletka (wapno, magnez) lub musująca oranżadka,  barwnik, butelka plastikowa lub szklana, woda. Jak wykonać eksperyment kro po kroku objaśnią Ci linki:

https://youtu.be/OKGBRbknBmo

https://youtu.be/ihX7ydB-9SU

 

Zadanie 2

 

Poćwicz z dziećmi przy muzyce:

Zumba Kids: https://youtu.be/ymigWt5TOV8

 

Zadanie dodatkowe:

karta pracy (4-latki) Tropiciele - zadanie ze str. 32 (kolorowanie obrazka wg kodu);

karta pracy (5-latki) Tropiciele cz.IV - zadanie ze str. 32 (poznanie wyrazów które brzmią tak samo a mają różne znaczenie; dorysowywanie elementów tak, by było ich po 6);

 

 

BIEDRONKI

Zadanie 1

 

,, Wakacyjna pocztówka” – praca z W.56. Dziecko wybiera pocztówkę przedstawiającą góry lub morze, wypycha ją, koloruje i dorysowuje, co chce. Po skończonej pracy rodzic wyjaśnia, gdzie jest napisany adres i kto jest adresatem. Wyjaśnia, że dziecko weźmie ze sobą kartę na wakacje i na pustym miejscu narysuje swoje wspomnienia lub poprosi rodzica, aby opisał miejsca, w których był i co tam robił. Gdy rozpocznie się nowy rok przedszkolny dziecko przynosi widokówkę i pokazuje w przedszkolu (można przesład ją także pocztą ).

 

 

Zadanie 2

 

,,Lato, lato, lato czeka” – piosenka.

https://www.youtube.com/watch?v=Sw4jcFyCSF0

 

PSZCZÓŁKI

Zadanie 1

 

Poruszaj się w rytm muzyki najpierw według instrukcji a później samodzielnie.

https://www.youtube.com/watch?v=1hSM1InXHHQ

 

Zadanie 2

 

Swobodny taniec przy piosence ”Niech żyją wakacje.

https://www.youtube.com/watch?v=BauTov9xmZY

 

Ułóż puzzle

https://puzzlefactory.pl/pl/puzzle/graj/dla-dzieci/250892-wakacje-nad-morzem

 

 

ŻABKI

Zadanie 1

 

,, Lato”- prezentacja multimedialna.

Proszę zadać dziecku pytania dotyczące obejrzanej prezentacji: charakterystyczne cechy lata w Polsce, rośliny, owady, zwierzęta i miejsca wypoczynku ludzi. Jak i gdzie dziecko chciałoby spędzić wakacje?

https://www.youtube.com/watch?v=-VbbJIqfcgA&fbclid=IwAR0DINSKQWPQccIdxU1hgyPv6TCnAUuCO_J8ffAUskSNClFplDqOYooswW4

 

Zadanie 2

 

Malujemy lato” – masażyk. Dziecko zajmuje miejsce za rodzicem. Rodzic recytuje wiersz Bożeny Formy, dziecko palcami i dłońmi obrazuje go na plecach rodzica.

 

Świeci słońcewykonuje rozwartymi dłońmi ruchy koliste na środku pleców,

pada deszcz: dotyka opuszkami palców różnych miejsc na plecach,

kapu, kap, kapu, kap. zaciśniętymi piąstkami delikatnie uderza w różnych miejscach,

A my z latem wyruszamy energicznie przesuwa rozwarte dłonie z lewej strony do prawej, 

zwiedzić świat, zwiedzić światpoklepuje rozwartymi dłońmi plecy w różnych miejscach,

Policzymy drzewa w lesie dotyka pleców kolejno wszystkimi palcami lewej dłoni i prawej dłoni równocześnie, 

i kwiaty na łącerysuje kontury kwiatów, 

powitamy tańcem księżyc masuje plecy rozwartymi dłońmi,

i kochane słońce. wykonuje szybki, okrężny masaż całą dłonią,

Pobiegniemy wąską dróżką, stuka na przemian, opuszkami palców,

górskimi szlakami, rysuje dwie linie równoległe (ścieżkę) palcami wskazującymi, 

do kąpieli w słonym morzu całą dłonią rysuje fale,

wszystkich zapraszamy. delikatnie szczypie.

 

STOKROTKI

Zadanie 1

 

Na początek dnia trochę ruchu przy muzyce.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=22&v=hlRRowoovIc&feature=emb_logo

 

Zadanie 2

 

Nauka kształtów dla dzieci. Obejrzyjcie wspólnie film. Rodzic może dodatkowo wyciąć z kolorowego papieru sylwety figur pobawić się z dzieckiem w zabawę co zniknęło. Układamy figury na stole, dziecko się przygląda figurom, następnie rodzic zabiera jedną z figur i pyta co zniknęło?

https://www.youtube.com/watch?v=GnTRd2MQc1s

 

SŁONECZKA

Zadanie 1

 

Zabawa słuchowa „Geometryczne kwiaty”. Dzieci układają kwiaty według poleceń rodziców, np.: weź duże żółte kółko, zabierz cztery małe czerwone kółeczka i ułóż je wokół dużego żółtego kołka, weź dwa zielone prostokąty i ułóż z nich łodygę.

 

Zadanie 2

 

Naklejanie kolorowych ozdób „Motyle skrzydła”. Rodzice wycinają dzieciom trzy sylwety motyla oraz kolorowe koła i kwadraty o trzech różnych wielkościach. Dzieci naklejają ozdoby na sylwety, najpierw największe, a na nie – mniejsze, w tym samym kształcie. Na zakończenie ozdabiają motyle za pomocą dostępnych materiałów.

 

JĘZYK ANGIELSKI

 

Dla grup: Smerfy, Stokrotki, Pszczółki, Krasnale

utrwalenie liczebników 1-10:

https://supersimple.com/song/one-potato-two-potatoes/ (piosenka)

 

Dla grup: Żaki, Biedronki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

 

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

 

Dla grup: Misie, Muchomorki, Słoneczka, Motylki:

utrwalenie nazw zwierząt gospodarskich:

https://view.genial.ly/5e9981416326780e1df75d1e (słownictwo)

https://youtu.be/5oYKonYBujg (piosenka)

obejrzyj bajkę o Śwince Peppie i kurczakach:

https://www.youtube.com/watch?v=fqhwaj63yqk

RELIGIA

 

https://youtu.be/3IZDKy9qq2E

 

Pieśni Maryjne: Kolorowanki z Matką Boską dla dzieci

https://images.app.goo.gl/fdGGoPSQFR1CkT2u8

 

ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE

 

 

Poćwicz oddychanie ze słoniem: https://youtu.be/HPOL8CtdFWA

 

***********************

 

Zrób gimanastykę buzi i języka. Pomogą Ci w tym kosmiczne karty: https://wordwall.net/pl/resource/2752816/logopedia/gimnastyka-buzi-i-j%c4%99zyka#

 

************************

 

Ćwiczenie usprawniające narządy artykulacyjne - wierszyk: „Gimnastyka”: Rodzic mówi wierszyk, a dziecko wykonuje ruchy języka opisane w wierszu.

 

Na początku jest rozgrzewka,

Językowa wprzód wywieszka,

Cały język wyskakuje,

Wszystkim nam się pokazuje,

W dół i w górę,

W lewo, w prawo.

Pięknie ćwiczy! Brawo! Brawo!

Język wargi oblizuje,

pięknie kółka wykonuje.

Popatrzymy do lusterka,

Jak się język bawi w berka.

Kto spróbuje z miną śmiałą,

Zwinąć język w rurkę małą?

Język ząbki poleruje

Każdy dotknie i wyczuje…

Może uda się ta sztuczka.

Trzeba uczyć samouczka.

 

Więcej propozycji zabaw logopedycznych pod linkiem:

https://view.genial.ly/5e8a2060ba81d90dfb5d69eb/interactive-image-zabawy-logopedyczne-1 

 

 

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.