Company Logo
slide 1 slide 2 slide 3

Szukaj

Wybierz język

Polish English French German Russian

Gościmy

Odwiedza nas 99 gości oraz 0 użytkowników.

Propozycje zaba dla dzieci z gr. IX

 

PONIEDZIAŁEK

Temat: Wielkie marzenia małych ludzi

 

Zabawa przy piosence „Krasnoludki”

https://youtu.be/FaYRAPZIJpY

Zadanie 1.

Posłuchaj wiersza U. Kozłowskiej pt. „Co najbardziej lubią dzieci”

Co najbardziej lubią dzieci?

Lubią, kiedy słońce świeci!

Bo zależnie od pogody,

nie ma lodów… lub są lody.

 

Kiedy jest na dworze plucha,

to na zimne mama dmucha

i przekonać nas się stara,

że złapiemy katar zaraz.

 

O co tyle krzyku?

O tę słodycz na języku?!

 

Mama płacz podnosi wielki,

że zmienimy się w sopelki

i na samą myśl dygoce…

– Może zjecie dziś owoce?

Może ciastka, budyń, kisiel?

To, kochani, zdaje mi się,

Lepiej wyjdzie wam na zdrowie…

Oj, ta mama, jak coś powie!

 

O co robi tyle krzyku?

O tę słodycz na języku?!

 

Lecz w upale dla ochłody

nawet mama liże lody

i w ogóle się nie złości

o mrożone te pyszności.

 

A teraz odpowiedz na pytania:

– Co najbardziej lubią dzieci?

– Czy można jeść tylko to, co się lubi najbardziej?

– Czemu tak myślisz?

 

Zadanie 2.

Ćwiczenia logopedyczne „Krasnoludek czyścioszek”.

Wykonaj czynności opisane w wierszykach. Poproś o pomoc kogoś dorosłego.

Malowanie

Malarz maluje sufit (przesuwamy językiem po podniebieniu od zębów do podniebienia miękkiego).

Zamalowuje plamy w kilku miejscach (czubkiem języka dotykamy kilka razy podniebienia).

Następnie maluje ściany (przesuwamy językiem po wewnętrznej powierzchni policzków) – najpierw jedną potem drugą.

Została jeszcze do pomalowania podłoga (opuszczony jak najniżej język przesuwa się po dolnych dziąsłach) oraz przedpokój (przesuwamy językiem po zewnętrznej stronie zębów).

Na koniec malarz pomalował okno (oblizujemy językiem wargi).

lub:

Krasnoludek robił w domku wielkie porządki. Umył dokładnie ściany (przesuwanie języka w stronę policzków i dokładne ich „umycie”), a następnie sufit (przesuwanie języka od zębów górnych do podniebienia). Podłoga też nadawała się do mycia, więc krasnoludek dokładnie ją wyszorował (myjemy dolne dziąsła). Domek byłby już zupełnie czysty, gdyby nie okna, więc najpierw umył ich stronę zewnętrzną, a potem od środka (przesuwanie języka po zewnętrznej stronie zębów, a potem po wewnętrznej). Czyszczenia wymagały także schody (wysuwanie języka na brodę) i komin (dotykanie językiem nosa). Zadowolony, chociaż zmęczony, krasnoludek na widok znajomego pomachał do niego radośnie (przesuwanie języka z jednego kącika ust do drugiego, przy szeroko otwartych ustach). I w ten prosty sposób cały dom został wysprzątany.

Życzymy udanej zabawy!

************************

PIĄTEK

Temat: W supermarkecie.

Zad. 1

https://www.youtube.com/watch?v=5XOAvDJV-MQ

„Dom towarowy” – rozmowa na temat robienia zakupów w dużych centrach handlowych. Rodzic zachęca dziecko do swobodnych wypowiedzi na temat robienia zakupów w dużych centrach handlowych.

Rodzic odwołuje się do doświadczeń i spostrzeżeń. Prosi o odpowiedzi na pytania:

  • Jakie są korzyści z robienia zakupów w dużych sklepach?
  • Na co trzeba zwracać uwagę, robiąc zakupy w takich sklepach?
  • Jaki udział w robieniu zakupów mają dzieci?
  • Co w trakcie zakupów mogłyby robić dzieci, by pomóc rodzicom?.

Zad. 2

„Zimowe ćwiczenia w podskokach” - Ubierz wygodny strój, troszkę się poruszamy.

https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s

 

 

************************

CZWARTEK

Temat: Co jest cięższe?

 

 

Zabawa muzyczna „Zatańcz z Gumi miś”

 

https://youtu.be/oGJg1RSOof4

 

Zadanie 1.

Poproś mamusię albo tatusia o przeczytanie wiersza pt. „Miś na huśtawce”

H. Bechlerowa „Miś na huśtawce”

Usiadł gruby miś na trawie:
- Kto się ze mną będzie bawił?
Ani pieska, ani kotka.
Może w parku kogoś spotkam?

W parku kwiaty, ptaszek, ławka,
A tam dalej: - O, huśtawka.
Biegnie prędko bury miś,
- I pysznie się zabawię dziś.

Usiadł miś na desce sam,
Czeka, patrzy tu i tam.
I ogromnie jest zmartwiony,
- Kto usiądzie z drugiej strony?

Z drugiej strony już za chwilę,
Na huśtawce siadł motylek.
A miś pyta: - Powiedz, proszę,
Czemu w górę się nie wznoszę?

Teraz myszka przyszła mała,
Na ogonku wstążkę miała.
Miś aż klasnął w łapki bure,
- Może teraz pójdę w górę?

Przyfrunęła sroczka z krzaczka,
A misiowi chce się płakać.
- Jestem jeden, was jest troje,
A huśtawka w miejscu stoi.

O, przydreptał jeżyk z boru,
Już przyjaciół siedzi czworo.
Czworo w górze z jednej strony,
A na dole – miś zmartwiony.

 

- Może teraz nam się uda?-
Wiewióreczka mówi ruda.

 

Czeka, czeka smutny miś,
I do domu już chce iść.

 


Aż tam….tupie ktoś po trawie.
Kto to? – patrzy miś ciekawie.
To prosiaczek! Chrząka, sapie,
I na deskę już się drapie.

Siadł prosiaczek, no i proszę,
- miś jak piłka w górę poszedł!
W górę! Na dół! Krzyków wiele!
Śmiał się miś i przyjaciele.

Tak się głośno śmiali wszyscy,
Aż kokardka spadła myszce.
A zielona żabka w trawie,
Przyglądała się zabawie.

 

Po wysłuchaniu wiersza spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

  • W co chciał się bawić miś?
  • Kto chciał się bawić z misiem?
  • Dlaczego miś nie mógł się bawić z małymi zwierzątkami?
  • Czy zabawa w końcu się udała? Dlaczego?

 

***************************

ŚRODA

Temat: Co z czego się robi?

 

Zabawa ruchowa- „ Na ziemi zostaje” Dziecko wykonuje kolejno ćwiczenia zamieszczone w poniższym linku. Miłej zabawy.

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

Zad. 1

Bajka pt. „Jak produkowane jest mleko” Po obejrzeniu bajki spróbuj odpowiedzieć na poniższe pytania:

W jakich produktach jest mleko?

Dlaczego powinno się pić mleko ?

Jakie wartości odżywcze ma mleko?

Gdzie powinno się przechowywać mleko? Dlaczego?

https://www.youtube.com/watch?v=y_gXAlEJCik

Zad. 2

Zabawa ruchowo- dramowa – „Warzywo, pieczywo, odzież” –Rodzic rozkłada na dywanie trzy kartki: kolor czerwony oznacza warzywa, kolor żółty – pieczywo, kolor zielony odzież. Rodzic wymienia różne przedmioty, a dziecko kojarzy je z odpowiednią czynnością
i tak: kiedy rodzic wymienia nazwy warzyw, dziecko podbiega do czerwonej kartki
i naśladuje wykopywanie warzyw, kiedy rodzic wymienia części garderoby, dziecko podbiega do zielonej kartki i naśladuje zdejmowanie i zakładanie garderoby, kiedy rodzic wymienia rodzaje pieczywa dziecko biegnie do żółtej kartki i naśladuje wyrabianie ciasta
i formowanie bułek, chleba itp.

Muchomorki

1

Misie

2

Krasnale

3

Smerfy

4

Motylki

5

Biedronki

6

Pszczółki

7

Żabki

8

Stokrotki

grupa9

Słoneczka

sloneczka-10




Powered by Joomla!®. Designed by: joomla 1.7 templates hosting Valid XHTML and CSS.